Рішення
від 10.12.2024 по справі 159/5284/24
КОВЕЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 159/5284/24

Провадження № 2-а/159/106/24

КОВЕЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 грудня 2024 рокуКовельський міськрайонний суд Волинської області

в складі: головуючого судді Грідяєвої М.В.

при секретарі Шокот С.Т.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Ковель адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності, закриття провадження по справі,

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_1 , в інтересах якого дії Талашко І.М. , звернувся до суду з позовом до ІНФОРМАЦІЯ_2 про скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності, закриття провадження по справі, вказуючи на те, що постановою тимчасово виконуючого обов`язки начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 від 01.08.2024 року №1442 його притягнуто до адміністративної відповідальності за ч.3 ст.210 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 17000 грн. Вважає постанову незаконною та такою, що не відповідає всім обставинам справи.24.07.2024 року він прибув до ІНФОРМАЦІЯ_2 для отримання направлення на проходження ВЛК, працівники ТЦК та СП склали на нього протокол про адміністративне правопорушення. 01.08.2024 року була прийнята постанова, копію якої він отримав 14.08.2024 року. В постанові вказано, що він з 07.05.2014 року не став на військовий облік військовозобов`язаних чим порушив норми законодавства та вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч.3 ст.210 КУпАП. Згідно військового документа від 27.05.2024 року сформованого через за стосунок Резерв + він перебуває на військовому обліку, крім того місце своєї реєстрації не змінював з 24.01.1994 року. В постанові, як на доказ вчинення ним адміністративного правопорушення відповідач посилається лише на протокол, який сам по собі не є безумовним доказом доведення його вини у вчиненні адміністративного правопорушення. Статтею 210 КУпАП передбачено відповідальність за порушення призовниками, військовозобов`язаними та резервістами правил військового обліку, частиною третьою, вчинені в особливий період, яка є банкетною, а тому в постанові повинно бути визначено норму нормативно-правового акту, яку порушила особа, яка притягається до відповідальності. З оскаржуваної постанови незрозуміло, які саме норми він порушив, перелічується статті Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», Правила військового обліку призовників та військовозобов`язаних, не зазначено який саме нормативно-правовий акт ним було порушено, до яких саме суб`єктів адміністративного правопорушення він належить. Посилається на норми КУпАП та КАС України. Статтю 210 КУпАП доповнено частиною 3 Законом України «Про внесення змін до КУпАП щодо удосконалення відповідальності за порушення правил військового обліку та законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію» від 19.05.2024 року №3696-ІХ, який набув чинності 19.05.2024 року. До 19.05.2024 року ч.3 ст.210 КУпАП не існувало, з 19.05.2024 року встановлено 60-денний строк для уточнення громадянами України своїх даних щодо виконання військового обов`язку, що включає виконання правил військового обліку і одночасно введено норму, яка передбачає відповідальність за невиконання правил в умовах особливого періоду. В постанові не зазначено дата вчинення та дата виявлення адміністративного правопорушення, що позбавляє можливості встановити, наявність у нього обов`язку передбаченого законодавством. Просить скасувати постанову про притягнення його до адміністративної відповідальності за ч.3 ст.210 КУпАП від 01.08.2024 року, провадження по справі закрити.

Позивач та представник позивача в судове засідання не з`явились, про час, дату та місце розгляду справи повідомлені належним чином, згідно письмової заяви представника позивача, просить розглянути справу без їх участі, позов підтримують, просять його задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання повторно не з`явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.

Відповідно до ч.3 ст.268 КАС України, неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанції, в зв`язку з чим суд вважає можливим розглянути справу без участі сторін повідомлених про дату, час і місце розгляду справи належним чином.

Вивчивши матеріали справи, суд вважає позов ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_2 про скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності, закриття провадження по справі обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.

Згідно постанови №1442 по справі про адміністративне правопорушення за ч.3 ст.210 КУпАП від 01.08.2024 року, в ході перевірки встановлено, що військовозобов`язаний ОСОБА_1 з 03.01.2021 року не став на військовий облік військовозобов`язаних, чим порушив зазначені норми Закону (посилання на ст.42 ч.1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу», Правила військового обліку призовників і військовозобов`язаних, Порядок організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов`язаних, вчинив адміністративне правопорушення передбачене ч.3 ст.210 КУпроАП. Вина підтверджується протоколом про адміністративне правопорушення від 24.07.2024 року. Вказаною постановою тво начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 притягнув ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.3 ст.210 КУпАП та наклав адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 17000 грн. Підпис ОСОБА_1 відсутній.

Згідно конверту, копія постанови надіслана ОСОБА_1 поштою.

Згідно копії з Резерву +, Міністерства оборони України, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , військовозобов`язаний, вточнив данні адреси проживання 27.05.2024 року.

Відповідно до ст.293 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді скарги на постанову по справі про адміністративне правопорушення перевіряє законність і обгрунтованість винесеної постанови і приймає одне з таких рішень: залишає постанову без зміни, а скаргу без задоволення; скасовує постанову і надсилає справу на новий розгляд; скасовує постанову і закриває справу; змінює захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.

Відповідно до ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч.1 ст.9 КУпАП адміністративним правопорушенням визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачена адміністративну відповідальність.

Частина 1 ст.210 КУпАП передбачає адміністративну відповідальність за порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку. Частина 3 ст.210 КУпАП передбачає адміністративну відповідальність за вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період. Згідно примітки положення статей 210, 210-1 цього Кодексу не застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов`язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.

Стаття 210 КУпАП викладено в новій редакції Законом України від 09.05.2024 року № 3696-IX, який набрав законної сили 19.05.2024 року.

Об`єктом даного адміністративного проступку є суспільні відносини у сфері виконання військового обов`язку і несення військової служби.

Об`єктивна сторона правопорушення виражається у порушенні законодавства України про військовий обов`язок і військову службу, а саме, у порушенні правил військового обліку, неявці на виклик до військового комісаріату без поважних причин або несвоєчасному поданні в обліковий орган відомостей про зміну свого місця проживання, освіти, місця роботи, посади.

Суб`єкт адміністративного проступку - особливий (військовозобов`язані, призовники)

Суб`єктивна сторона правопорушення визначається ставленням до наслідків і характеризується наявністю вини як у формі умислу, так і у формі необережності.

Вказана норма є бланкетною та відсилає до відповідного нормативного акту, який регулює процедуру мобілізаційної підготовки та мобілізації.

Відповідно до ч.10 ст.1 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» громадяни України, які підлягають взяттю на військовий облік, перебувають на військовому обліку призовників або у запасі Збройних Сил України, у запасі Служби безпеки України, розвідувальних органів України чи проходять службу у військовому резерві, зобов`язані: уточнити протягом 60 днів з дня набрання чинності указом Президента України про оголошення мобілізації, затвердженим Верховною Радою України, свої персональні дані через центр надання адміністративних послуг або через електронний кабінет призовника, військовозобов`язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки.

Відповідно до ст.22 Закону України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» інші військовозобов`язані протягом 60 днів з дня набрання чинності указом Президента України про оголошення мобілізації, затвердженим Верховною Радою України, зобов`язані уточнити свої облікові дані через центри надання адміністративних послуг або електронний кабінет призовника, військовозобов`язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки за місцем свого перебування або знаходження.

Судом встановлено, позивач ОСОБА_1 є військовозобов`язаним, має бронь до 29.07.2025 року, уточнив данні адреси проживання 27.05.2024 року, що підтверджується військово-обліковим документом витягом з Резерв + від 29.07.2024 року, таким чином склад адміністративного правопорушення у діях позивача у вигляді порушення правил військового обліку, як зазначено в постанові не став з 03.01.2021 року на військовий облік військовозобов`язанихспростований внесенням даних, актуалізуванням інформації про себе щодо місця проживання в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов`язаних та резервістів.

Тобто позивач перебуває на військовому обліку, вніс відомості про себе в Єдиний реєстр на 10 день з дня набрання чинності Законом України Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо удосконалення відповідальності за порушення правил військового обліку та законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію.

Крім того, суд звертає увагу, відповідачем не доведено розгляд справи про адміністративне правопорушення в присутності особи, як і не доведено належне повідомлення про час, дату та місце розгляду справи про адміністративне правопорушення за ст.210 ч.3 КУпАП ОСОБА_1 , в зв`язку з чим право на подання заперечень, пояснень та право скористуватися правової допомогою, право приймати участь при розгляді справи порушено. Крім того, в постанові не зазначено обов`язкових даних, а саме місце час та спосіб вчинення адміністративного правопорушення, відсутність на посилання якій саме обов`язок було порушено військовозобов`язаним, відсутність належних доказів прямого умислу або необережності в діях ОСОБА_1 , суд вважає постанову по справі про адміністративне правопорушення необгрунтованою та незаконною в зв`язку з чим постанова про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.3 ст.210 КУпАП підлягає скасуванню, а провадження по справі закриттю.

Відповідачем, як суб`єктом владних повноважень не надано суду доказів в підтвердження складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.3 ст.210 КУпроАП в діях ОСОБА_1 .

Суд зазначає, що, тільки за наявності складу адміністративного правопорушення особа, яка його вчинила, може бути притягнута до адміністративної відповідальності.

За змістом ст.7 КУпАП, ніхто не може бути підданим заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставі і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюються на основі суворого додержання законності.

Відповідно до ст.251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.

Згідно ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до п.3 ч 3 ст.286 КАС України, за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення.

Відповідно п.1 ст.247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, розпочате підлягає закриттю за обставин відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Керуючись ст. ст.210, 247, 268, 284, 289, 292, 293 КУпАП, ст.ст.2, 9, 77, 90, 139, 241-246, 286 КАС України,

В И Р І Ш И В :

Позов ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про скасування постанови про притягнення до адміністративної відповідальності, закриття провадження по справі - задовольнити.

Постанову №1442 по справі про адміністративне правопорушення за ч.3 ст.210 КУпроАП від 01 серпня 2024 року про накладення адміністративного стягнення на ОСОБА_1 - скасувати.

Провадження по справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч.3 ст.210 КУпАП - закрити.

Рішення може бути оскаржено до Волинського окружного адміністративного суду протягом десяти днів з дня проголошення рішення.

Рішення виготовлено в нарадчій кімнаті.

Суддя:М. В. ГРІДЯЄВА

СудКовельський міськрайонний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення10.12.2024
Оприлюднено17.12.2024
Номер документу123764374
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —159/5284/24

Рішення від 10.12.2024

Адміністративне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Грідяєва М. В.

Ухвала від 12.11.2024

Адміністративне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Грідяєва М. В.

Ухвала від 26.08.2024

Адміністративне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Грідяєва М. В.

Ухвала від 20.08.2024

Адміністративне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Грідяєва М. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні