Ухвала
від 16.12.2024 по справі 524/14076/24
АВТОЗАВОДСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КРЕМЕНЧУКА

Справа № 524/14076/24

Провадження № 1-кс/524/3493/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16.12.2024 року слідчий суддя Автозаводського районного суду м. Кременчука ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши клопотання слідчої СВ Кременчуцького районного управління поліції ГУНП в Полтавській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів у кримінальному провадженні № 42024172030000092 від 03 вересня 2024 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Слідча СВ Кременчуцького районного управління поліції ГУНП в Полтавській області ОСОБА_3 звернулась до слідчого судді з клопотанням про тимчасовий доступ до речей та документів у кримінальному провадженні № 42024172030000092 від 03 вересня 2024 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України. Клопотання погоджене з прокурором Кременчуцької окружної прокуратури ОСОБА_4 .

Клопотання обґрунтувала тим, що у провадженні слідчого відділу Кременчуцького РУП ГУНП в Полтавській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 перебувають матеріали досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42024172030000092 від 03 вересня 2024, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що прокурором Кременчуцької окружної прокуратури в ході опрацювання рішень ІНФОРМАЦІЯ_1 встановлено ознаки службової недбалості з боку службових осіб ІНФОРМАЦІЯ_1 , під час погодження розміщення стаціонарних тимчасових споруд у м. Кременчуці та Кременчуцькому районі.

Так, відповідно до ст. 28 ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» та «Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на об`єктах благоустрою на території Кременчуцької міської територіальної громади» затверджених рішенням ІНФОРМАЦІЯ_2 від 25.05.2021 - тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення. В той же час вивченням рішень встановлено, що Рішенням ІНФОРМАЦІЯ_2 № 1927 від 15.08.2024 погоджено розміщення стаціонарної тимчасової споруди площею 60 кв.м. по АДРЕСА_1 . Також, 06.08.2024 ІНФОРМАЦІЯ_2 Рішенням № 1815 надано дозвіл на розміщення стаціонарних 3-х тимчасових споруд по вул. Лікаря Богаєвського площею 29,9 кожна та Рішенням № 1825 надано дозвіл на розміщення тимчасової споруди площею 48 кв.м. в району будинку АДРЕСА_2 . Крім того, 01.08.2024 ІНФОРМАЦІЯ_2 погоджено розміщення стаціонарної тимчасової споруди площею 30кв.м. в районі будинку АДРЕСА_3 (Рішення № 1780). Рішенням № 1745 від 20.07.2024 погоджено розміщення стаціонарної тимчасової споруди площею 43,8 кв.м. біля присадибної ділянки АДРЕСА_4 . Так, 25.07.2024 ІНФОРМАЦІЯ_2 Рішенням № 1698 погодив розміщення стаціонарної тимчасової споруди площею 149,6 кв.м. по АДРЕСА_5 та АДРЕСА_6 . Крім того, Рішенням №1470 від 27.06.2024 погоджено розміщення тимчасової споруди № 1 площею 74 кв.м та тимчасової споруди №2 площею 185 кв.м. по АДРЕСА_7 на території комунального закладу культури « ІНФОРМАЦІЯ_3 » в м. Кременчуці. Аналогічна ситуація має місце щодо і інших рішень, якими надано погодження на розміщення стаціонарних тимчасових споруд у м. Кременчуці та Кременчуцькому районі.

У постановах Верховного Суду від 18 жовтня 2018 року у справі №821/140/18 та від 24 січня 2020 року у справі № 821/235/18, тимчасова споруда для провадження підприємницької діяльності є елементом благоустрою, розміщення якої має відповідати, у тому числі, Єдиним правилам ремонту і утримання автомобільних доріг, вулиць, залізничних переїздів, правила користування ними та охорони, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 1994 року № 198 (далі Єдині правила № 198) та здійснюватися на підставі дозвільного документу паспорта прив`язки, який видає (продовжує строк дії) відповідний орган з дотриманням вимог вищевказаної постанови.

Це означає, що розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності повинне відповідати усім вимогам закону, містобудівної документації, будівельним, санітарним, протипожежним, екологічним та іншим нормам, державним стандартам і правилам, локальним нормативно-правовим актам органів місцевого самоврядування та іншим актам, дотримання яких вимагається під час перевірки намірів замовника щодо розташування таких споруд. Відповідність намірів замовника щодо розташування тимчасових споруд вищезгаданим нормативам безперервно повинна бути забезпечена і зберігатись починаючи з моменту звернення зацікавленої особи за отриманням дозвільного документа у вигляді паспорта прив`язки і в подальшому, під час вирішення питання про його оформлення (видачу), переоформлення та продовження строку дії, упродовж усього часу розміщення тимчасових споруд.

Недотримання встановлених законодавством вимог до розміщення тимчасових споруд погіршує умови для життєдіяльності територіальної громади в цілому та кожного її члена окремо, може загрожувати протипожежній, санітарній та екологічній безпеці тощо, а у спірних правовідносинах безпеці учасників дорожнього руху та відвідувачів таких споруд, негативно впливає на безпечні для життя і здоров`я умови перебування на території відповідного населеного пункту, створює ризики настання аварій, інших надзвичайних ситуацій.

Таким чином, встановлено обставини, які свідчать про можливе вчинення посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_2 кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України, а саме службова недбалість, тобто невиконання або неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом державним інтересам.

Під час досудового розслідування виникла необхідність у отриманні копій документів, а саме:

- які стали підставою для надання дозволу про погодження розміщення на об`єкті благоустрою стаціонарної тимчасової споруди - зблокованого павільйону для реалізації продовольчих та непродовольчих товарів по АДРЕСА_1 товариству з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_4 », рішення №1927 від 15.08.2024 з даного приводу, заяву ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » від 07.08.2024 №28-28/88795, та паспорт прив`язки по даній споруді;

- які стали підставою для надання дозволу про погодження продовження розміщення на об`єкті благоустрою стаціонарних тимчасових споруд - зблокованих павільйонів для реалізації непродовольчих товарів по вул. Лікаря Богаєвського, в районі складів молокозаводу, в м. Кременчуці фізичній особі-підприємцю ОСОБА_5 , рішення №1815 від 06.08.2024 з даного приводу, заяву ФОП ОСОБА_5 від 03.07.2024 №99-01/70400, №99-01/70378, №99-01/70434, та паспорт прив`язки по даним спорудам;

- які стали підставою для надання дозволу про погодження розміщення на об`єкті благоустрою стаціонарної тимчасової споруди - зблокованих павільйонів для роздрібної торгівлі комп`ютерами по АДРЕСА_2 фізичній особі-підприємцю ОСОБА_6 , рішення №1825 від 06.08.2024 з даного приводу, заяву ФОП ОСОБА_6 від 02.08.2024 №28-28/86650, та паспорт прив`язки по даній споруді;

- які стали підставою для надання дозволу про погодження продовження розміщення на об`єкті благоустрою стаціонарної тимчасової споруди - павільйону побутового призначення з ремонту взуття по АДРЕСА_3 фізичній особі-підприємцю ОСОБА_7 , рішення №1780 від 01.08.2024 з даного приводу, заяву ФОП ОСОБА_7 від 04.07.2024 №99-01/71264 та паспорт прив`язки по даній споруді;

- які стали підставою для надання дозволу про погодження продовження розміщення на об`єкті благоустрою стаціонарної тимчасової споруди - зблокованого павільйону для надання послуг шиномонтажу по АДРЕСА_4 фізичній особі-підприємцю ОСОБА_8 , рішення №1745 від 30.07.2024 з даного приводу, заяву ФОП ОСОБА_8 від 07.06.2024 №99-01/58799 та паспорт прив`язки по даній споруді;

- які стали підставою для надання дозволу про погодження розміщення на об`єкті благоустрою стаціонарної тимчасової споруди - торговельного павільйону зі зблокованими майданчиками для реалізації автомобільних товарів по АДРЕСА_8 та АДРЕСА_6 фізичній особі-підприємцю ОСОБА_9 , рішення №1698 від 25.07.2024 з даного приводу, заяву ФОП ОСОБА_9 від 14.05.2024 №28-28/48859, та паспорт прив`язки по даній споруді;

- які стали підставою для надання дозволу про погодження продовження розміщення на об`єкті благоустрою стаціонарних тимчасових споруд - сезонних торгових майданчиків біля будівлі закладу харчування по АДРЕСА_7 , на території комунального закладу культури « ІНФОРМАЦІЯ_3 », в м. Кременчуці малому приватному підприємству « ІНФОРМАЦІЯ_5 », рішення №1470 від 27.06.2024 з даного приводу, заяву малого приватного підприємства « ОСОБА_10 » від 12.04.2024 №99-01/37795, №99-01/37778 та від 24.04.2024 №99-01/41391, та паспорт прив`язки по даним спорудам.

В зв`язку із вищевикладеним 15.11.2024 за вих. №52-16430вих-24 Кременчуцькою окружною прокуратурою направлено запит до ІНФОРМАЦІЯ_1 у порядку ч. 4 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», з метою отримання вищевказаних копій документів, з наданням терміну для відповіді до 21.11.2024 з моменту отримання запиту, який отримано виконавчим комітетом, однак відповіді по теперішній час отримано не було, тому у органу досудового розслідування виникла необхідність у зверненні до суду із клопотанням про тимчасовий доступ до речей та документів вказаних вище.

Крім того, слідчим СВ Кременчуцького РУП ГУНП в Полтавській області надсилався запит 02.12.2024 у порядку ст. 93 КПК України до ІНФОРМАЦІЯ_1 з метою отримання копій вищевказаних документів, із наданням терміну для відповіді до 04.12.2024, однак відповідь не надійшла.

Тому слідча просить надати тимчасовий доступ до речей та документів, що знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , з можливістю вилучення копій документів.

Дослідивши додані до клопотання матеріали, які обґрунтовують доводи клопотання, слідчий суддя приходить до наступного.

Клопотання слідчого не відповідає вимогам КПК України.

Так, відповідно до ч. 1, 2 ст. 93 КПК України збирання доказів здійснюється сторонами кримінального провадження, потерпілим, представником юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, у порядку, передбаченому цим Кодексом. Сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до ч. 1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити виїмку).

У ч. 2 ст. 160 КПК України визначено, що у клопотанні про тимчасовий доступ до речей і документів зазначаються: 1) короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з яким подається клопотання; 2) правова кваліфікація кримінального правопорушення із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; 3) речі і документи, тимчасовий доступ до яких планується отримати; 4) підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 5) значення речей і документів для встановлення обставин у кримінальному провадженні; 6) можливість використання як доказів відомостей, що містяться в речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю; 7) обґрунтування необхідності вилучення речей і документів, якщо відповідне питання порушується стороною кримінального провадження.

Відповідно до п.2 ч.5 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Так, слідчий суддя вважає, що в клопотанні слідчого про надання дозволу на тимчасовий доступ не доведено, що вищевказані документи, дозвіл на які просить слідчий, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, що є порушенням вимог п. 2 ч. 5 ст. 160 КПК України.

Ураховуючи викладене, слідчий суддя приходить до висновку, що підстави для задоволення клопотання відсутні.

Керуючись ст. 160, 163-165, 369-372 КПК України, слідчий суддя,

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні клопотання слідчої СВ Кременчуцького районного управління поліції ГУНП в Полтавській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів у кримінальному провадженні № 42024172030000092 від 03 вересня 2024 року, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України - відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту оголошення та оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудАвтозаводський районний суд м.Кременчука
Дата ухвалення рішення16.12.2024
Оприлюднено17.12.2024
Номер документу123766705
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —524/14076/24

Ухвала від 27.12.2024

Кримінальне

Автозаводський районний суд м.Кременчука

Андрієць Д. Д.

Ухвала від 27.12.2024

Кримінальне

Автозаводський районний суд м.Кременчука

Андрієць Д. Д.

Ухвала від 16.12.2024

Кримінальне

Автозаводський районний суд м.Кременчука

Рибалка Ю. В.

Ухвала від 16.12.2024

Кримінальне

Автозаводський районний суд м.Кременчука

Рибалка Ю. В.

Ухвала від 22.11.2024

Кримінальне

Автозаводський районний суд м.Кременчука

Андрієць Д. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні