Справа №345/6390/24
Провадження № 2-а/345/44/2024
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11.12.2024 року м. Калуш
Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області у складі головуючого судді Юрчака Л.Б., при секретарі Пилипів Н.П., розглянувши в приміщенні суду м. Калуш у відкритому судовому засіданні адміністративний позов ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання дій протиправними та скасування постанови про адміністративне правопорушення,-
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до суду із позовом в якому просив скасувати постанову за справою про адміністративне правопорушення від 30.10.2024 року за ч. 3ст. 210 КУпАПстосовно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , закрити справу про адміністративне правопорушення та покласти судові витрати зі сплати судового збору на відповідача. В обґрунтування позову зазначено, що 24 жовтня 2024 року він добровільно прибув до ІНФОРМАЦІЯ_1 (далі ІНФОРМАЦІЯ_3 ), щоб подати заяву для продовження відстрочки та всі необхідні документи, які підтверджують, що він є особою, яка на підставі абзацу 2 частини 1 статті 23 ЗУ «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» має право на відстрочку, оскільки він є особою з інвалідністю. Напередодні, як прийти в ІНФОРМАЦІЯ_3 , він зареєструвався в електронній черзі ІНФОРМАЦІЯ_4 (сайт q.mod.gov.ua), де його було зареєстровано (номер реєстрації 939587) на 24.10.2024 року о 10:00 год за номером 10. Зазначив, що він самостійно та добровільно прибув до ІНФОРМАЦІЯ_5 і жодних повісток або викликів прибути до ІНФОРМАЦІЯ_5 він не отримував. Також, 24.10.2024 року працівникам ІНФОРМАЦІЯ_5 ним було надано витяг з ОСОБА_2 , де зазначено, що він перебуває на обліку та зазначено всі його оновлені персональні (актуальні) дані. Додатково ним було зазначено, що первинна заява на отримання відстрочки ним була подана (надіслана) до ІНФОРМАЦІЯ_5 12 липня 2024 року із зазначенням усіх його персональних (актуальних) даних. Але не зважаючи на його заперечення та роз`яснення, працівниками ІНФОРМАЦІЯ_6 нічого йому не роз`яснюючи дали йому постанову від 30.10.2024 року, де зазначено, що гр. ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , у відведений законом період часу не оновив військово-облікові дані у період проведення мобілізації, або протягом дії воєнного стану, цим самим ОСОБА_1 порушив вимоги абз. 4 п. 101 Правил військового обліку додатку 2 до «Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов`язаних», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 року № 1487, чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 3. ст. 210 КУпАП. Для оформлення військово-облікових документів та оновлення даних прибув до ІНФОРМАЦІЯ_7 30.10.2024 року. Та накладено на гр. ОСОБА_3 стягнення у вигляді штрафу в дохід держави у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17000 гривень. Вважає дану постанову необґрунтованою та такою, що не відповідає нормамКУпАПта винесеною з перевищенням компетенції суб`єкта владних повноважень. Під час винесення постанови не дотримано вимоги статтей245,276,280, 283 КУпАП. При розгляді справи працівниками ІНФОРМАЦІЯ_5 не були з`ясовані і доведені обставини, які б свідчили, що в його діях є ознаки проступку, за який законом встановлено адміністративну відповідальність, у зв`язку з чим і звернувся до суду.
Ухвалою Калуського міськрайонного суду Івано-Франківської області від 14.11.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін.
19.11.2024 року до калуського міськрайонного суду Івано-Франківської області н7адійшла заява від позивача, якою просив долучити до матеріалів справи фіскальний чек від 09.11.2024 року як доказ.
Позивач у судове засідання не з`явився, однак подав до суду заяву згідно якої просив розгляд справи здійснювати без його участі.
У судове засідання представник відповідача не з`явився, хоча його належним чином повідомлено про дату, час і місце судового засідання.
Відповідно до ч. 1 ст. 205 КАС України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
У разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється (ч. 4 ст. 229 КАС України).
Дослідивши матеріали справи суд приходить до наступного висновку.
Судом встановлено, що постановою тимчасово виконуючого обов`язки начальника ІНФОРМАЦІЯ_5 № б/н від 30.10.2024 р. за фактом того, що гр. ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , у відведений законом період часу не оновив військово-облікові дані у період проведення мобілізації, або протягом дії воєнного стану, цим самим ОСОБА_1 порушив вимоги абз. 4 п. 101 Правил військового обліку додатку 2 до «Порядку організації та ведення військового обліку призовників і військовозобов`язаних», затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2022 року № 1487, чим вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 210 КУпАП. Для оформлення військово-облікових документів та оновлення даних прибув до ІНФОРМАЦІЯ_7 30.10.2024 року та накладено на гр. ОСОБА_3 стягнення у вигляді штрафу в дохід держави у розмірі 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17000гривень. Також у постанові вказано, що копію постанови отримав 30.10.2024 року.
Позивач перебуває на військовому обліку і у його військовому квитку Серія НОМЕР_1 зазначено звання: старший солдат, ВОС: НОМЕР_2 , категорія обліку: військовозобов`язаний та те, що його було взято на військовий облік 05.04.2007 року.
Первинна заява на отримання відстрочки позивачем була подана (надіслана) до ІНФОРМАЦІЯ_5 12 липня 2024 року (накладна №7730400002979,фіскальний чек, опис від 12.07.2024 року). До заяви про отримання відстрочки від 12.07.2024 року було додано документи для підтвердження підстав отримання відстрочки, а саме: копія паспорта громадянина України ОСОБА_1 ; копія РНКОПП ОСОБА_1 ; копія військового квитка Серія НОМЕР_3 ; копія довідки до акту огляду медико-соціальною експертною комісією Серія 12 ААГ №487192; копія пенсійного посвідчення Серія НОМЕР_4 ; опис вкладень.
З копії шкріншота з повідомлень про реєстрацію в електронній черзі про реєстрацію в електронній черзі ІНФОРМАЦІЯ_4 (сайт q.mod.gov.ua) вбачається, що позивача було зареєстровано на 15.07.2024 рік за номером 241 (номер реєстрації 556848)
Згідно копії витягу з Резерв+, який сформовано 04.10.2024 р., вбачається, що ОСОБА_1 перебуває на обліку у ІНФОРМАЦІЯ_8 , дата народження ІНФОРМАЦІЯ_9 , РНОКПП - НОМЕР_5 , засобів підготовки та контролю керованих ракет, механік, ВОС - 236256, номер в реєстрі оберіг 1701202093091100002, адреса проживання - АДРЕСА_1 . У вказаному витягу відсутні відомості щодо обліку ОСОБА_1 як порушника військового обліку.
Порядок діяльності органів державної влади, їх посадових осіб, уповноважених складати протоколи про адміністративні правопорушення, розглядати справи про такі правопорушення та притягати винних осіб до адміністративної відповідальності за їх вчинення, регулюєтьсяКУпАП.
Відносини між сторонами також регулюються нормамиПостановою Кабінету Міністрів України №1487 від 30 грудня 2022 р. № 1487 «Про затвердження Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов`язаних та резервістів» та іншими нормативно-правовими актами.
Частиною 2статті 19 Конституції Українивстановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
Згідно ізст. 7 КУпАПніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Відповідно дост. 9 КУпАПадміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Згідно зіст. 251 КУпАПдоказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, безпеки на автомобільному транспорті та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначенихстаттею 255 цього Кодексу.
Відповідно дост. 252 КУпАПорган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Частиною 3статті 210 КУпАПпередбачена адміністративна відповідальність за вчинення дій, передбачених частиною першою цієї статті, в особливий період, яка тягне за собою накладення штрафу від однієї тисячі до однієї тисячі п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Диспозиція ч.1ст. 210 КУпАПвстановлює склад правопорушення, а саме: порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку. Згідно з приміткою до даної статті положеннястатей210,210-1цьогоКодексуне застосовуються у разі можливості отримання держателем Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов`язаних та резервістів персональних даних призовника, військовозобов`язаного, резервіста шляхом електронної інформаційної взаємодії з іншими інформаційно-комунікаційними системами, реєстрами (у тому числі публічними), базами (банками) даних, держателями (розпорядниками, адміністраторами) яких є державні органи.
Статтею 235 КУпАПпередбачено, що територіальні центри комплектування та соціальної підтримки розглядають справи про такі адміністративні правопорушення: про порушення призовниками, військовозобов`язаними, резервістами правил військового обліку, про порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію, про зіпсуття військово-облікових документів чи втрату їх з необережності (статті 210, 210-1, 211 (крім правопорушень, вчинених військовозобов`язаними чи резервістами, які перебувають у запасі Служби безпеки України або Служби зовнішньої розвідки України).
Від імені територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право керівники територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки.
Згідно ч. 10ст. 1 Закону України «Про військовий обов`язок та військову службу»громадяни України, які підлягають взяттю на військовий облік, перебувають на військовому обліку призовників або у запасі Збройних Сил України, у запасі Служби безпеки України, розвідувальних органів України чи проходять службу у військовому резерві, зобов`язані:
уточнити протягом 60 днів з дня набрання чинності указом Президента України про оголошення мобілізації, затвердженим Верховною Радою України, свої персональні дані через центр надання адміністративних послуг або через електронний кабінет призовника, військовозобов`язаного, резервіста, або у територіальному центрі комплектування та соціальної підтримки;
прибувати за викликом районного (об`єднаного районного), міського (районного у місті, об`єднаного міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки (далі - відповідні районні (міські) територіальні центри комплектування та соціальної підтримки), Центрального управління або регіонального органу Служби безпеки України, відповідного підрозділу розвідувальних органів України для оформлення військово-облікових документів, взяття на військовий облік, проходження медичного огляду, направлення на підготовку з метою здобуття або вдосконалення військово-облікової спеціальності, призову на військову службу або на збори військовозобов`язаних та резервістів;
проходити медичний огляд згідно з рішеннями комісії з питань взяття на військовий облік, комісії з питань направлення для проходження базової військової служби або військово-лікарської комісії відповідного районного (міського) територіального центру комплектування та соціальної підтримки, закладів охорони здоров`я Служби безпеки України, а у Службі зовнішньої розвідки України, розвідувальному органі Міністерства оборони України чи розвідувальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону, - за рішенням керівників відповідних підрозділів або військово-лікарської комісії Служби зовнішньої розвідки України, розвідувального органу Міністерства оборони України чи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони державного кордону, відповідно;
проходити підготовку до військової служби, військову службу і виконувати військовий обов`язок у запасі;
виконувати правила військового обліку, встановлені законодавством.
Резервісти зобов`язані прибувати до військової частини, в якій вони проходять службу у військовому резерві, за викликом командира цієї військової частини.
Відповідно дост. 245 КУпАПзавданням провадження у справах про адміністративні правопорушення є всебічне, повне та об`єктивне встановлення обставин справи, вирішення її у точній відповідності до закону.
Відповідно дост. 251 КУпАПдоказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, є лише одним із можливих видів доказів наряду зокрема і з протоколом про адміністративне правопорушення.
Відповідно до ч. 2 ст. 77КАС Українив адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ч. 4ст. 159 КАС Українинеподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
Відповідачем не надано відзиву на позовну заяву та не надано доказів на спростування позиції позивача. Не надано також матеріалів, які стали підставою для прийняття оскаржуваної постанови. Враховуючи положення ч. 4ст. 159 КАС Українисуд розцінює неподання відзиву відповідачем як визнання позову.
Суд зазначає, що процесуальний обов`язок щодо доказування правомірності винесення постанови про притягнення особи до адміністративної відповідальності відповідно до положень процесуального законодавства покладено на відповідача як на суб`єкта владних повноважень. Відповідачем не надано доказів, які б свідчили про наявність у діях позивача складу адміністративного правопорушення, за яке він притягнутий до відповідальності.
Відповідно до п. 3 ч. 3ст. 286 КАС Україниза наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення.
За таких обставин суд дійшов висновку щодо наявності підстав для задоволення позову у зв`язку з чим на підставі п. 3 ч. 3ст.286КАС України слід скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
За подання до суду позовної заяви позивачем сплачено судовий збір в сумі 605,60 грн.
Керуючись ст.ст.2,9,77,139, 159, 241-246,257-262,286 КАС України, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до ІНФОРМАЦІЯ_1 про визнання дій протиправними та скасування постанови про адміністративне правопорушення - задовольнити.
Скасувати постанову за справою про адміністративне правопорушення від 30.10.2024 року за ч. 3ст. 210 КУпАПстосовно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , та закрити справу про адміністративне правопорушення.
Стягнути з ІНФОРМАЦІЯ_1 на користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 605 грн. 60 коп.
Апеляційна скарга на рішення може бути подана до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня його ухвалення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст ухвали складено та підписано 16.12.2024.
Суддя:
Суд | Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2024 |
Оприлюднено | 18.12.2024 |
Номер документу | 123772241 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо запобігання та припинення протиправної діяльності товариств, установ, інших організацій, яка посягає на конституційний лад, права і свободи громадян |
Адміністративне
Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Юрчак Л. Б.
Адміністративне
Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Юрчак Л. Б.
Адміністративне
Калуський міськрайонний суд Івано-Франківської області
Юрчак Л. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні