Справа № 331/7263/24
Провадження № 1-кс/331/2516/2024
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 грудня 2024 року м. Запоріжжя
Слідчий суддя Жовтневого районного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду у м. Запоріжжі клопотання старшого слідчого 1-го відділення слідчого відділу УСБУ в Запорізькій області старшого лейтенанта юстиції ОСОБА_3 , погодженого з прокурором, який здійснює процесуальне керівництво ОСОБА_4 , про арешт майна за матеріалами кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 22024080000001266 від 15.08.2024 р., за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.111-1 КК України, -
ВСТАНОВИВ:
Старший слідчий 1-го відділення слідчого відділу УСБУ в Запорізькій області ОСОБА_3 звернулася до Жовтневого районного суду м. Запоріжжя з клопотанням про арешт майна, погодженим з прокурором, який здійснює процесуальне керівництво ОСОБА_4 , за матеріалами кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 22024080000001266 від 15.08.2024 р., за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.111-1 КК України.
В обґрунтування клопотання зазначено, що слідчим відділом УСБУ в Запорізькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22024080000001266, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань від 15.08.2024 за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 111-1 КК України.
02.03.2022 слідчим відділом УСБУ в Запорізькій області внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 22022080000000031 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 28 ч. 1 ст. 111 КК України, та розпочато досудове розслідування.
29.07.2024 слідчим слідчого відділу УСБУ в Запорізькій області за погодженням із процесуальним керівником у кримінальному провадженні прокурором відділу Запорізької обласної прокуратури у кримінальному провадженні №22022080000000031 від 02.03.2022 складено та відповідно до вимог ст.ст. 111, 135, 276-278 КПК України, 31.07.2024 повідомлено ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , про те, що він обґрунтовано підозрюється у вчиненні злочину, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України - добровільне зайняття громадянином України посади, пов`язаної з виконанням організаційно-розпорядчих функцій, у незаконних органах влади, створених на тимчасово окупованій території.
З метою відсічі військової агресії Російської Федерації, 24.02.2022 Указом Президента України №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» постановлено введення в Україні воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який неодноразово продовжено відповідними Указами Президента України затверджених Верховною радою України, зокрема Указом Президента України від 28 жовтня 2024 року №740/2024 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», затвердженого Законом України № 4024-ІХ від 29.10.2024, яким строк дії воєнного стану в Україні продовжено з 05 години 30 хвилин 10 листопада 2024 року строком на 90 діб, тобто до 08 лютого 2025 року.
Водночас, починаючи з 25.02.2022 Мелітопольська міська територіальна громада Запорізької області і зокрема м. Мелітополь тимчасово окуповані представниками збройних формувань держави-агресора Російської Федерації (наказ Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022 «Про затвердження Переліку територій на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією»), що у відповідності до вимог Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 (в редакції від 07.05.2022) є незаконним і не створює для Російської Федерації жодних територіальних прав.
Так, після військової окупації Мелітопольського району Запорізької області та зокрема і м. Мелітополь, представники збройних формувань держави-агресора Російської Федерації для утримання адміністративно-політичного контролю на захопленій військовим шляхом тимчасово окупованій території Запорізької області, реалізації узурпованих владних повноважень, розповсюдження злочинного впливу та забезпечення окупаційної політики російської федерації, шляхом збройного захоплення адміністративних будівель органів державної влади та місцевого самоврядування, встановлення інституту військових комендатур, запровадження тотального контролю та жорсткого управління у всіх сферах життєдіяльності громади міста, утверджуючи окупаційну політику, всупереч порядку установленого Конституцією України, Законами України «Про місцеві державні адміністрації», «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншим діючим нормативно-правовим актам, цілеспрямовано, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 05.05.2022 створили окупаційну владу держави-агресора Російської Федерації, шляхом утворення незаконного органу влади «Военно-гражданская администрация Запорожской области», яку очолив ОСОБА_6 (29.06.2023 Комунарським районним судом м. Запоріжжя засуджено за ч. 2 ст. 28 ч. 5 ст. 111-1, ч. 2 ст. 110 КК України).
В подальшому, у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 05.07.2022, ОСОБА_5 , перебуваючи на території міста Мелітополь Мелітопольського району Запорізької області, територія якого з 25.02.2022 та на час складання повідомлення про зміну раніше повідомленої підозри є тимчасово окупованою представниками збройних формувань держави-агресора Російської Федерації територією України, діючи умисно, свідомо та ініціативно, в порушення діючих норм Конституції України, Законів України «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про службу в органах місцевого самоврядування», а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, з метою сприяння й підтримки дій/рішень держави-агресора та окупаційної адміністрації на тимчасово окупованій території Запорізької області, прийняв пропозицію від невстановлених під час досудового розслідування осіб із числа представників іноземної держави держави агресора Російської Федерації та окупаційної адміністрації та надав останнім свою добровільну згоду, а у подальшому ініціативно зайняв посаду заступника голови Військово-цивільної адміністрації Запорізької області з питань внутрішньої політики (мовою оригіналу: «заместитель главы Военно-гражданской администрации Запорожской области по вопросам внутренней политики»), пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих функцій, у незаконному органі влади, створеному на тимчасово окупованій території Запорізької області Військово-цивільна адміністрація Запорізької області (мовою оригіналу: «Военно-гражданская администрация Запорожской области»), який розташований за адресою: Запорізька область, м. Мелітополь, площа Перемоги, буд. 4.
Так, розпорядженням № 14-К від 05.07.2022 головою Військово-цивільної адміністрації Запорізької області (мовою оригіналу: «главой Военно-гражданской администрации Запорожской области») ОСОБА_6 (29.06.2023 Комунарським районним судом м. Запоріжжя засуджено за ч. 2 ст. 28 ч. 5 ст. 111-1, ч. 2 ст. 110 КК України) громадянина ОСОБА_5 призначено на посаду заступника голови Військово-цивільної адміністрації Запорізької області по питанням внутрішньої політики (мовою оригіналу: «заместителя главы Военно-гражданской администрации Запорожской области по вопросам внутренней политики»). Зокрема, на вказаній посаді, ОСОБА_5 приймав рішення в інтересах окупаційної влади, вирішував питання, що стосувалися внутрішньої політики окупаційного органу влади, вчиняв протиправні дії у вигляді загальної організації функціонування підпорядкованого йому напрямку роботи в межах покладених організаційно-розпорядчих функцій, надавав розпорядження підлеглим, обов`язкові для виконання в інтересах окупаційної влади, що здійснюються від імені держави-агресора на тимчасово окупованій території Мелітопольського району Запорізької області, реалізація яких в свою чергу забезпечує становлення та зміцнення окупаційної влади Російської Федерації шляхом функціонування незаконно створеного окупаційного органу влади на тимчасово окупованій території України, зокрема останній спонукав місцевих жителів міста зайняти посади в окупаційній адміністрації, з метою встановлення та кадрового наповнення.
Крім того, встановлено, що, згідно з мовою оригіналу «Федеральным конституционным законом от 04.10.2022 № 7-ФКЗ «О принятии в Российскую Федерацию Запорожской области и образовании в составе Российской Федерации нового субъекта Запорожской области» Запорізька область була незаконно приєднана до складу держави-агресора Російської Федерації.
Пунктом 5 статті 10-1 мовою оригіналу - «Федерального конституционного закона российской федерации №1-ФКЗ от 30.01.2002 «О военном положении» передбачена можливість проведення виборів в період дії воєнного стану, а саме мовою оригіналу «При введении военного положения в соответствии с Федеральным конституционным законом от 30 января 2002 года N 1-ФКЗ "О военном положении" высшее должностное лицо субъекта Российской Федерации, на территории которого действует военное положение, вправе не ранее чем за 130 дней и не позднее чем за 90 дней до дня голосования направить в Центральную избирательную комиссию Российской Федерации предложение о проведении выборов, референдума на территории соответствующего субъекта Российской Федерации».
Відповідно до, мовою оригіналу «Решения № 11/83-1 от 21.06.2023 Избирательной комиссии Запорожской области «О проведении голосования на выборах депутатов Законодательного Собрания Запорожской области первого созыва, а также на выборах депутатов представительных органов муниципальных образований в Запорожской области первого созыва, назначенных на 10 сентября 2023 года, в течении нескольких дней подряд» окупаційною владою держави-агресора призначені незаконні вибори на тимчасово окупованій території Запорізької області на 10.09.2023.
В той же час, положеннями мовою оригіналу «Федерального закона от 12.06.2002 № 67-ФЗ (ред. от 31.07.2023) «Об основных гарантиях избирательных прав и права на участие в референдуме граждан Российской Федерации» визначено порядок та час проведення кандидатом на виборах агітаційних заходів, а саме мовою оригіналу «ст. 49 Агитационный период: Агитационный период для избирательного объедения начинается со дня принятия им решения о выдвижении кандидата, кандидатов, списка кандидатов. Агитационный период для кандидата, выдвинутого в составе списка кандидатов, начинается со дня представления в соответствующую избирательную комиссию списка кандидатов. Агитационный период для кандидата, выдвинутого непосредственно, начинается со дня представления кандидатом в избирательную комиссию заявления о согласии баллотироваться, а в случае, предусмотренном пунктом 14.3 статьи 35 настоящего Федерального закона, - со дня представления в избирательную комиссию документов, предусмотренных в указанном пункте. Агитационный период прекращается в ноль часов по местному времени дня, предшествующего дню голосования, а в случае принятия, предусмотренного пунктом 1 или 2 статьи 63.1 настоящего Федерального закона решения о голосовании в течение нескольких дней подряд в ноль часов по местному времени первого дня голосования».
Так, продовжуючи здійснювати свою протиправну діяльнітсь на користь країни-агресора Російської Федерації, громадянин ОСОБА_5 , перебуваючи у м. Мелітополь Мелітопольського району Запорізької області, у період часу з липня по вересень 2023 року, діючи умисно із власних ідеологічних та корисливих мотивів, всупереч вимог діючого законодавства України, будучи проросійськи налаштованою особою, добровільно та ініціативно прийняв активну участь в організації та проведенні публічних заходів політичного характеру у співпраці з окупаційною адміністрацією на підтримку держави-агресора Російської Федерації, в якості кандидата в депутати від політичної партії держави-агресора Російської Федерації мовою оригіналу «Единая Россия» (депутат фракции (депутатского объединения), до незаконного органу влади мовою оригіналу «Законодательное Собрание Запорожской области» створеного на тимчасово окупованій території Мелітопольського району Запорізької області.
Крім того, за результатами проведених у вересні 2023 року на тимчасово окупованих територіях Запорізької області виборів до Законодавчого зібрання Запорізької області, постановою № 1 від 20.09.2023 «Про обрання голови законодавчого зібрання Запорізької області (мовою оригіналу: «Об избрании Председателя Законодательного собрания Запорожской области») ОСОБА_5 обрано на посаду голови Законодавчого зібрання Запорізької області (мовою оригіналу: «Председателем Законодательного собрания Запорожской области»).
На вказаній посаді ОСОБА_5 , діючи умисно, всупереч норм та Законів України, з метою підтримки та розповсюдження окупаційної влади на тимчасово окупованій території Запорізької області, в межах своїх функціональних обов`язків діє від імені законодавчого зібрання, організовує роботу, розподіляє обов`язки між заступниками, організовує планування роботи, приймає рішення щодо прийняття чи відмови до розгляду законопроектів, та вчиняє інші дії, які в свою чергу забезпечують становлення та зміцнення окупаційної влади Російської Федерації на суверенній території України.
Таким чином, вказаними діями громадянин України ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється у вчиненні злочину, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України колабораційна діяльність, тобто добровільне зайняття громадянином України посади, пов`язаної з виконанням організаційно-розпорядчих функцій, у незаконних органах влади, створених на тимчасово окупованій території та добровільне обрання до таких органів.
Враховуючи перебування ОСОБА_5 на тимчасово окупованій території Запорізької області, а саме в м. Мелітополь Мелітопольського району Запорізької області та прилеглих населених пунктів, відсутності поштового зв`язку на вказаній території, з метою виклику ОСОБА_5 до слідчого відділу Управління Служби безпеки України в Запорізькій області, для вручення оригіналу повідомлення про підозру, а також його допиту в якості підозрюваного та проведення інших слідчих (розшукових) дій, у газеті «Урядовий кур`єр» у розділі «Оголошення» у номері №154 (7814) від 31 липня 2024 року було опубліковано повістки про виклик ОСОБА_5 до слідчого відділу Управління Служби безпеки України в Запорізькій області на 05.08.2024, 06.08.2024, 07.08.2024, у цьому ж номері газети «Урядовий кур`єр» у розділі «Оголошення» було опубліковано повідомлення про підозру ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України.
Також з метою виклику ОСОБА_5 для участі у слідчих діях, 31.07.2024 року на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора було розміщено текст повідомлення про підозру ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України, та опубліковано повістки про виклик ОСОБА_5 до слідчого відділу Управління Служби безпеки України в Запорізькій області на 05.08.2024, 06.08.2024, 07.08.2024.
Враховуючи викладене, відповідно до вимог ст. 111, ч. 8 ст. 135 КПК України, підозрюваний ОСОБА_5 вважається таким, що належним чином повідомлений про виклик.
01.08.2024 слідчим направлено постанову до Південно-Східного міжрегіонального центру з надання безоплатної правничої допомоги, та відповідно до доручення від 01 серпня 2024 року № 003-280002700 для надання безоплатної вторинної правової допомоги особі призначено захисника адвоката ОСОБА_7 (свідоцтво про право на зайняття адвокатською діяльністю від 16.05.2000 №323, контактний номер телефону: НОМЕР_1 ).
Того ж дня, 01.08.2024, на виконання вимог частини 3 статті 111, статті 135, статті 278 КПК України, повідомлення про підозру відносно ОСОБА_5 за ч. 5 ст. 111-1 КК України вручено його захиснику адвокату ОСОБА_7 .
Проте, дотепер ОСОБА_5 не з`явився за викликом та жодним чином не повідомив про причини неявки, у зв`язку з чим є всі підстави вважати, що підозрюваний переховується від органу досудового розслідування з метою уникнення кримінальної відповідальності.
Так, відповідно до наявних матеріалів кримінального провадження, підозрюваний ОСОБА_5 фактично проживає на тимчасово окупованій території м. Мелітополь Мелітопольського району Запорізької області, яке відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією», внесена до вказаного переліку та є тимчасово окупованою РФ територією України, де і переховується від органу досудового розслідування, крім того, має наявність сухопутного сполучення з анексованою територією АР Крим та безперешкодного сполучення з раніше окупованою територією Донецької та Луганської областей, має безперешкодну можливість виїхати на територію держави-агресора Російської Федерації, окрім цього, з метою уникнення від кримінальної відповідальності може виїхати через державний кордон України та переховуватись на території сусідніх держав.
15.08.2024 прокурором матеріали досудового розслідування у кримінальному провадженні №22022080000000031 від 02.03.2022 відносно ОСОБА_8 виділені в окреме кримінальне провадження та внесені в Єдиний реєстр досудових розслідувань під № 22024080000001266 від 15.08.2024.
16.08.2024 постановою слідчого підозрюваного ОСОБА_5 оголошено в державний та міжнародний розшук, проведення якого доручено оперативним співробітникам Пологівського МРВ УСБУ в Запорізькій області.
В той же час, 22.08.2024 слідчим направлено постанову до Південно-Східного міжрегіонального центру з надання безоплатної правничої допомоги, та відповідно до доручення від 22 серпня 2024 року № 003-280002962 для надання безоплатної вторинної правової допомоги особі призначено захисника адвоката ОСОБА_7 (свідоцтво про право на зайняття адвокатською діяльністю від 16.05.2000 №323, контактний номер телефону: НОМЕР_1 ).
05.12.2024 досудове розслідування у кримінальному провадженні № 22024080000001266, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань від 15.08.2024 за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України, відновлено у зв`язку з необхідністю проведення слідчих (розшукових), а також інших процесуальних дій.
Крім того, 05.12.2024 слідчим відділом УСБУ в Запорізькій області внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №22024080000001796 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України.
Цього ж дня, 05.12.2024 постановою прокурора, який здійснює процесуальне керівництво у кримінальних провадженнях прокурором групи прокурорів матеріали досудових розслідувань кримінального провадження № 22024080000001266 від 15.08.2024 та кримінального провадження №22024080000001796 від 05.12.2024 об`єднані в одне під № 22024080000001266 від 15.08.2024.
06.12.2024 слідчим слідчого відділу УСБУ в Запорізькій області за погодженням із процесуальним керівником у кримінальному провадженні прокурором відділу Запорізької обласної прокуратури у кримінальному провадженні № 22024080000001266 від 15.08.2024 складено та відповідно до вимог ст.ст. 111, 135, 276-278 КПК України, 06.12.2024 повідомлено ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , про зміну раніше повідомленої підозри від 31.07.2024 за ч. 5 ст. 111-1 КК України та про нову підозру, а саме про те, що він обґрунтовано підозрюється у вчиненні злочину, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України - добровільне зайняття громадянином України посади, пов`язаної з виконанням організаційно-розпорядчих функцій, у незаконних органах влади, створених на тимчасово окупованій території та добровільне обрання до таких органів.
В той же час, враховуючи подальше перебування ОСОБА_5 на тимчасово окупованій території Запорізької області, а саме в м. Мелітополь Мелітопольського району Запорізької області та прилеглих населених пунктів, відсутності поштового зв`язку на вказаній території, з метою виклику ОСОБА_5 до слідчого відділу Управління Служби безпеки України в Запорізькій області, для вручення оригіналу повідомлення про підозру, оригіналу отримання повідомлення про зміну раніше повідомленої підозри, а також його допиту в якості підозрюваного та проведення інших слідчих (розшукових) дій, у газеті «Урядовий кур`єр» у розділі «Оголошення» у номері №247 (7907) від 06 грудня 2024 року було опубліковано повістки про виклик ОСОБА_5 до слідчого відділу Управління Служби безпеки України в Запорізькій області, у цьому ж номері газети «Урядовий кур`єр» у розділі «Оголошення» було опубліковано повідомлення про зміну раніше повідомленої підозри та повідомлення про нову підозру ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 111-1 КК України.
Також з метою виклику ОСОБА_5 для участі у слідчих діях, 06.12.2024 року на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора було розміщено текст повідомлення про зміну раніше повідомленої підозри та повідомлення про ноу підозру ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 111-1 КК України, та опубліковано повістки про виклик ОСОБА_5 до слідчого відділу Управління Служби безпеки України в Запорізькій області.
Таким чином, встановлено наявність достатніх доказів для обґрунтованої підозри ОСОБА_5 у протиправних діях, а саме добровільне зайняття громадянином України посади, пов`язаної з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, у незаконних органах влади, створених на тимчасово окупованій території, у тому числі в окупаційній адміністрації держави-агресора, та добровільне обрання до таких органів, тобто, у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 111-1 КК України.
Згідно інформації оперативного підрозділу та матеріалів кримінального провадження на даний час підозрюваний ОСОБА_5 знаходиться в м. Мелітополь Запорізької області, тобто на території, яка є тимчасово окупованою представниками збройних формувань держави-агресора Російської Федерації, та забезпечити його явку для участі у слідчих діях не виявляється за можливе.
Встановлено, що підозрюваний ОСОБА_5 ухиляється від явки на виклик слідчого (не прибув на виклик без поважної причини більше ніж два рази), оголошений у міжнародний та державний розшук та перебуває у м. Мелітополь Мелітопольського району Запорізької області та прилеглих населених пунктах, тобто на території, яка відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» вся територія Мелітопольського району, з 25.02.2022 року відноситься до тимчасово окупованої Російською Федерацією території України, окрім цього, періодично здійснює виїзди на тимчасово окуповану територію АР Крим, а також на територію держави-агресора Російської Федерації.
11.12.2024 ухвалою слідчого судді Жовтневого районного суду м. Запоріжжя задоволено клопотання слідчого та надано дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування відносно підозрюваного ОСОБА_5 , який обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 111-1 КК України.
Відтак, санкцією ч. 5 ст. 111-1 КК України, за якою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , повідомлено про підозру, передбачена можливість додаткового покарання у вигляді конфіскації майна.
Під час досудового розслідування встановлено, що у підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, наявне наступне майно, а саме: відповідно до інформаційної довідки № 406777277 від 05.12.2024: - об`єкт нерухомого майна: земельна ділянка, кадастровий номер: 2323987800:07:001:0030, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1668870823239, площа (га): 0.25, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 , яка належить на праві власності у розмірі частки 1/2; - об`єкт нерухомого майна: житловий будинок, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 375464623239, що розташований за адресою: АДРЕСА_2 , належить на праві власності у розмірі частки 1/1.
У цей час незастосування заборони або обмеження в користуванні, розпорядженні наведеним вище майном підозрюваної може призвести до: їх перереєстрації на інших фізичних або юридичних осіб, а отже неможливості забезпечити їх спеціальної конфіскації та конфіскації майна як виду покарання, тобто спричинення істотної шкоди інтересам держави.
Слідчий у судове засідання не з`явилася, надала заяву про розгляд клопотання без її участі, клопотання підтримує в повному обсязі.
Власник майна в судове засідання не викликався відповідно до ч. 2 ст. 172 КПК України.
З урахуванням положень ч. 2 ст. 172 та ч. 4 ст. 107КПК України слідчий суддя вважав за можливе розглянути клопотання за відсутності вказаних осіб, без здійснення фіксування технічними засобами.
Слідчий суддя, вивчивши доводи клопотання, долучені до нього копії документів, дійшов наступного висновку.
Матеріалами провадження встановлено, що в провадженні слідчого відділу УСБУ в Запорізькій області перебуває кримінальне провадження № 22024080000001266 від 15.08.2024 р., за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 111-1 КК України.
Відповідно до ч. 1 ст.170КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.
Згідно з ч. 2 ст.170КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення:1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.
Відповідно до ч. 2 ст.173КПК України при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати:1) правову підставу для арешту майна; 2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 170 цього Кодексу); 3) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другоїстатті 170 цього Кодексу); 3-1) можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 170 цього Кодексу); 4) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 5) розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; 6) наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.
29.07.2024 року старшим слідчим 1-го відділення СВ УСБУ в Запорізькій області, в межах кримінального провадження № 22022080000000031 від 02.03.2022 р., складено повідомлення про підозру ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України, яке опубліковано на офіційному сайті Офісу Генерального прокурора, а також в газеті «Урядовий кур`єр» у розділі «Оголошення» № 154 (7814) від 31.07.2024 р., та 01.08.2024 р. вручено його захиснику адвокату ОСОБА_7 .
Матеріали досудового розслідування відносно ОСОБА_5 15.08.2024 року були виділені з ЄРДР № 22022080000000031 в окреме провадження, про що були внесені відповідні відомості до ЄРДР № 22024080000001266.
06.12.2024 року старшим слідчим 1-го відділення СВ УСБУ в Запорізькій області, в межах кримінального провадження № 22024080000001266 від 15.08.2024 року, складено повідомлення про зміну раніше повідомленої підозри та повідомлення про нову підозру ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 5 ст. 111-1 КК України, яке опубліковано на офіційному сайті Офісу Генерального прокурора, а також в газеті «Урядовий кур`єр» у розділі «Оголошення» № 247 (7907) від 06.12.2024 р., та 22.08.2024 р. вручено його захиснику адвокату ОСОБА_7 .
Так, санкція ч.5 ст.111-1 КК України передбачає додаткове покарання у вигляді конфіскації майна або без такої, тому у випадку постановлення обвинувального вироку суду майно ОСОБА_5 може бути конфісковано в дохід держави.
Таким чином, метою накладення арешту на зазначене майно є забезпечення конфіскації майна.
Зазначені обставини переконують слідчого суддю у тому, що правова підстава накладення арешту на майна наявна та підтверджена.
Відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта № 406777277 від 05.12.2024 р., ОСОБА_5 на праві власності належить: - земельна ділянка, кадастровий номер: 2323987800:07:001:0030, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1668870823239, площа (га): 0.25, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 , розмір частки 1/2; житловий будинок, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 375464623239, що розташований за адресою: АДРЕСА_2 , розмір частки 1.
Відповідно до ч. 12 ст. 170 КПК України заборона використання житлового приміщення особам, які на законних підставах проживають у такому житловому приміщенні, не допускається.
Таким чином, арешт на житловий будинок накладається без такої заборони.
Враховуючи вищевикладене, а також правову підставу для накладення арешту на майно, розумність та співмірність обмежень права власності завданням кримінального провадження, слідчий суддя доходить висновку, що клопотання слідчого підлягає частковому задоволенню.
Керуючись ст. ст. 170, 172, 173, 309, 372, 395 КПК України, слідчий суддя
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання старшого слідчого 1-го відділення слідчого відділу УСБУ в Запорізькій області старшого лейтенанта юстиції ОСОБА_3 , погодженого з прокурором, який здійснює процесуальне керівництво ОСОБА_4 , про арешт майна за матеріалами кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 22024080000001266 від 15.08.2024 р., за підозрою ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.111-1 КК України задовольнити частково.
Накласти арешт шляхом заборони відчуження, користування та розпорядження на майно, що належить підозрюваному ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме на земельну ділянку, кадастровий номер: 2323987800:07:001:0030, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1668870823239, площа (га): 0.25, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 , розмір частки 1/2.
Накласти арешт, шляхом заборони розпорядження та відчуження, на майно, що належить підозрюваному ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме на житловий будинок, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 375464623239, що розташований за адресою: АДРЕСА_2 , розмір частки 1.
В іншій частині клопотання залишити без задоволення.
Роз`яснити, що згідно ст. 174 КПК України, підозрюваний, обвинувачений, їх захисник, законний представник, інший власник або володілець майна, які не були присутні при розгляді питання про арешт майна, мають право заявити клопотання про скасування арешту майна повністю або частково.
Ухвала може бути оскаржена до Запорізького апеляційного суду протягом 5 днів з моменту її проголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Жовтневий районний суд м. Запоріжжя |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2024 |
Оприлюднено | 18.12.2024 |
Номер документу | 123772934 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна |
Кримінальне
Жовтневий районний суд м. Запоріжжя
Світлицька В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні