Рішення
від 10.09.2024 по справі 160/15097/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 вересня 2024 року Справа № 160/15097/24 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Бондар М.В.

при секретарі судового засідання Довгополій Т.В.

за участі:

представників позивача Шкуропата О.М., Шклярука Д.С.

представника відповідача Васильчук І.Б.

розглянув у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТРАКТОРНИЙ ЗАВОД» до Тернопільської митниці про визнання протиправними, скасування рішення та картки відмови, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТРАКТОРНИЙ ЗАВОД» (далі - ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТРАКТОРНИЙ ЗАВОД», позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Тернопільської митниці (далі - митниця, відповідач), в якій позивач просить суд визнати протиправними та скасувати рішення Тернопільської митниці про коригування митної вартості №UA403070/2024/000160/2 від 29.05.2024 та рішення, яке оформлене карткою відмови в прийнятті митної декларації, митному оформлені випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення» Тернопільської митниці № UA403070/2024/000251.

В обґрунтування позову зазначено, що 19.10.2020 між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТРАКТОРНИЙ ЗАВОД» (покупець) та компанією WEIFANG GREENMASTER MACHINERY CO., LTD (Китай) (продавець) укладено міжнародний контракт купівлі-продажу товарів №GM2021, за умовами якого сторони домовились про продаж товарів в асортименті, кількості та за цінами, вказаними у додатках до контракту, які є невід`ємною частиною даного контракту, для подальшої поставки в Україну. Згідно з контрактом №GM2021 від 19.10.2020 та додатком № 2024-4 від 29.01.2024 до нього, ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТРАКТОРНИЙ ЗАВОД» придбало у компанії WEIFANG GREENMASTER MACHINERY CO., LTD (Китай) товари на загальну суму 183 807,86 дол. США. Згідно з умовами контракту №GM2021 від 19.10.2020, додатку №2024-4 від 29.01.2024, а також комерційного інвойсу №2024-4 від 29.01.2024, продавцем товар постачається на умовах СРТ - Тернопіль, Україна, тобто всі витрати на доставку товару здійснюються за рахунок продавця на умовах доставки продавцем товару названому перевізнику. На вказаних умовах, продавець - WEIFANG GREENMASTER MACHINERY CO., LTD (Китай), оплатив витрати, пов`язані з перевезенням товару до названого пункту призначення. На підставі вказаного контракту ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТРАКТОРНИЙ ЗАВОД» 22.05.2024 товар ввезено на митну територію України у контейнерах залізничним транспортом. ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТРАКТОРНИЙ ЗАВОД» з метою митного оформлення придбаного товару подало до митного оформлення митну декларацію за №24UA403070004606U5. Митна вартість визначена декларантом за ціною договору (контракту) у розмірі 183 807,86 доларів США або 7 425 065,55 грн. Під час здійснення митного контролю за митною декларацією №24UA403070004606U5 митницею опрацьовано інформацію, що міститься у наданих до митного оформлення документах, за результатами опрацювання було прийнято рішення про коригування митної вартості товарів №UA403070/2024/000160/2 від 29.05.2024. За висновком відповідача, митна вартість імпортованого товару не може бути визнана за основним методом визначення митної вартості товару, у зв?язку з тим, що у документах наявні розбіжності, а також документально не підтверджено числові значення складових митної вартості, які є обов`язковими при її обчисленні та на вимогу митного органу не подано документів, що підтверджують митну вартість товару. Митниця звернула увагу, що пунктом 2.1. контракту від 19.10.2020 №СМ2021 передбачено, шо поставка товару здійснюється партіями, які формуються виходячи з поданої покупцем заявки і визначається в додатках, дана заявка до митного оформлення не надана. В додатку 2024-4 до контракту від 29.01.2024 зазначено «Умови оплати: 365 днів з дати вказаної в відвантажувальних документах», що суперечить пункту 3.4 контракту, де вказано, що всі оригінали документів висилаються на адресу покупця протягом 2-х днів з моменту отримання повної оплати за товар. Розрахунок ціни згідно з випискою з калькуляції від 29.01.2024 здійснено на підставі Додатку №2024-4 від 29.01.2024, де вказані умови поставки СРТ Тернопіль. Крім цього, продавець зобов`язаний оплатити витрати, пов`язані з перевезенням товару до названого пункту призначення. Однак, враховуючи інформацію отриману з калькуляції ціни, витрати на доставку до митної вартості не додані. Крім зазначеного, митницею звернута увага на неналежне оформлення перекладів (відсутність інформації про перекладача та його освіту). Комерційна пропозиція від 15.01.2024 № б/н містить інформацію щодо цін на товари виключно на умовах поставки СРТ Тернопіль, що обмежує конкурентність. Прайс-лист від виробника товару б/н від 01.01.2024 містить інформацію щодо цін на товари виключно на умовах поставки СРТ Тернопіль, що обмежує конкурентність. Таким чином, за висновком відповідача наявні ризики декларування недостовірних відомостей щодо митної вартості товарів та не включення всіх складових митної вартості у повному обсязі. Митна вартість товарів визначена за резервним методом визначення митної вартості згідно зі статтею 64 Митного кодексу України. У зв?язку з прийнятим рішенням відповідачем оформлено картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA403070/2024/000251. Позивач вважає оскаржуване рішення протиправним та зазначає, що у інвойсі № 2024-4 від 29.01.2024 міститься інформація про номер зовнішньоекономічного контракту, його предмет та ціну товару, що цілком дає можливість ідентифікувати господарську операцію, її ціну та її учасників. На думку позивача, копія митної декларації країни відправлення є додатковим документом, що подавався декларантом для підтвердження заявленої митної вартості товарів, і ця митна декларація була належним чином оформлена відповідно до чинного законодавства Китайської Народної Республіки, надані ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТРАКТОРНИЙ ЗАВОД» до оформлення основні документи узгоджені між собою та містять чітку, недвозначну і зрозумілу інформацію про товари та їхню ціну, а отже вказані у сукупності відомості, які підтверджують числові значення митної вартості (її складових), жодним чином не давали митному органу підстав для сумніву щодо повноти та правильності її визначення декларантом. Митницею у оскаржуваних рішеннях не було обґрунтовано, яким чином зазначення чи не зазначення умов поставки та оплати у митній декларації країни відправлення впливає на числові значення митної вартості товару, що підлягає митному оформленню.

Ухвалою суду від 24.06.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без виклику учасників справи в порядку статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.

08.07.2024 до суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому представник митниці просив суд відмовити у задоволенні позову. В обґрунтування позиції митниці представник зазначив, що на виконання зовнішньоекономічного контракту № GM2021 від 19.10.2020, укладеного між компанією «WEIFANG GREENMASTER MACHINERY CO., LTD.» (Китай) та ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТРАКТОРНИЙ ЗАВОД» (Україна), згідно із рахунком-фактурою (інвойс) № 2024-4 від 29.01.2024, позивачем на митну територію України ввезено товари. 29.05.2024 позивачем подано до митного оформлення митну декларацію №24UA403070004606U5. Під час здійснення митного контролю за МД №24UA403070004606U5 від 29.05.2024 митницею опрацьовано інформацію, яка міститься у наданих до митного оформлення товаросупровідних документах, за результатами опрацювання якої виявлено, що декларантом документально не підтверджено числові значення складових митної вартості, які є обов`язковими при її обчисленні, а також в документах поданих до митного оформлення наявні розбіжності. Так, декларантом до митного оформлення надано зовнішньоекономічний контракт від 19.10.2020 № GM2021, пунктом 2.1. якого визначено, шо поставка товару здійснюється партіями, які формуються виходячи з поданої покупцем заявки і визначається в додатках. Також, до митного оформлення декларантом надано: додаток до контракту від 31.03.2021 № 1, додаток № 1/2 від 01.10.2021, додаток № 2 від 01.11.2021, додаток № 2024-4 від 29.01.2024, додаток №3 від 01.12.2021, додаток № 4 від 01.05.2023 та додаток №5 від 21.12.2023. Однак, декларантом до митного оформлення не подано заявку. Також, в додатку 2024-4 до контракту від 29.01.2024 зазначено: «умови оплати: 365 днів з дати вказаної в відвантажувальних документах», що суперечить (узгодженому сторонами) пункту 3.4 зовнішньоекономічного контракту, в якому, зокрема, вказано, що всі оригінали документів висилаються на адресу покупця протягом 2-х днів з моменту отримання повної оплати за товар. Крім того, розрахунок ціни згідно з випискою із калькуляції від 29.01.2024 здійснено на підставі додатку №2024-4 від 29.01.2024, де вказані умови поставки CPT Тернопіль. Згідно з ІНКОТЕРМС умови поставки CPT означають, що продавець доставить товар названому їм перевізнику. Крім цього, продавець зобов`язаний оплатити витрати, пов`язані з перевезенням товару до названого пункту призначення. Проте, враховуючи інформацію, яка міститься в калькуляції ціни, витрати на доставку до митної вартості не додані. Серед іншого, надана декларантом до митного оформлення комерційна пропозиція від 15.01.2024 № б/н містить інформацію щодо цін на товари виключно на умовах поставки CPT Тернопіль, що обмежує конкурентність. Також, прайс-лист від виробника товару б/н від 01.01.2024 містить інформацію щодо цін на товари виключно на умовах поставки CPT Тернопіль, що обмежує конкурентність. Таким чином, у сукупності перелічені вище фактори вказують на наявність розбіжностей та невідповідностей у поданих до митного оформлення документах, а також наявні ризики декларування недостовірних відомостей щодо митної вартості товарів та не включення всіх складових митної вартості у повному обсязі. З огляду на неведені вище розбіжності в поданих до митного оформлення документах та враховуючи те, що позивачем документально не підтверджено складові митної вартості, а саме: фактурну вартість, митницею розпочато консультацію між митним органом та декларантом, зокрема, направлено уповноваженій особі декларанта електронним повідомленням вимогу на надання додаткових документів для підтвердження заявленої митної вартості товару, а саме: якщо рахунок сплачено, банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару; за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару; страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування. У разі відсутності вище зазначених документів, відповідно до частини 3 статті 53 Митного кодексу України (далі - МК України) запропоновано надати (за наявності) такі додаткові документи: копію митної декларації країни відправлення; висновок про вартісні характеристики товару, підготовлений спеціалізованою експертною організацією; каталоги, специфікації виробника товару. Уповноваженою особою декларанта на вимогу митниці, окрім наданих до ЕМД документів, додатково було надано: лист № 1 від 11.03.2024; лист № 2 від 11.03.2024; лист №3 від 11.03.2024. Інших документів, зазначених у вимозі митниці, декларантом на підтвердження заявленої митної вартості товарі додатково не було надано. Також, листом № 4 від 29.05.2024 уповноважена особа декларанта повідомила митницю про те, що додаткових документів більше немає. За результатами здійснення контролю правильності визначення заявленої декларантом митної вартості товарів посадовою особою митниці прийнято рішення про коригування митної вартості товару №UA403070/2024/000160/2 від 29.05.2024, у графі 33 якого зазначено, що митна вартість імпортованого товару не може бути визнана за основним методом визначення митної вартості товару, у зв`язку з тим, що у документах наявні розбіжності, а також документально не підтверджено числові значення складових митної вартості, які є обов`язковими при її обчисленні. Митна вартість товарів визначена за резервним методом визначення митної вартості згідно зі статтею 64 МК України. Митниця вважає, що рішення про коригування митної вартості товару №UA403070/2024/000160/2 від 29.05.2024 та картка відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA403070/2024/000251 прийняті з дотриманням вимог чинного законодавства, є законними та обґрунтованими і не підлягають скасуванню.

08.07.2024 до суду надійшло клопотання від представника митниці про розгляд справи в судовому засіданні з викликом сторін.

На підставі ухвали від 10.07.2024 суд перейшов до розгляду справи за правилами загального позовного провадження з призначенням підготовчого засідання.

В підготовче засідання 07.08.2024 з`явились представники позивача.

Представник відповідача не з`явився, про причини неявки в судове засідання суд не повідомив, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлений належним чином.

В підготовчому засідання 07.08.2024 закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті в судовому засіданні на іншу дату.

В судове засідання 10.09.2024 з`явились представники сторін.

В судовому засіданні 10.09.2024 представники позивача позов підтримали, просили задовольнити в повному обсязі, представник відповідача проти задоволення позову заперечувала та просила відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали, з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 19.10.2020 між ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТРАКТОРНИЙ ЗАВОД» (покупець) та компанією WEIFANG GREENMASTER MACHINERY CO., LTD (Китай) (продавець) укладено міжнародний контракт купівлі-продажу товарів №GM2021 (далі Контракт).

Відповідно до пункту 1.1. Контракту продавець продає, а покупець купує «товар» в кількості, в асортименті та за цінами, вказаними в додатках, які є невід`ємною частиною цього Контракту для подальшої поставки в Україну.

Згідно з пунктом 2.1. Контракту, поставка товару здійснюється партіями, які формувались виходячи з поданої покупцем заявки і визначається в додатках.

На підставі пунктів 3.1.-3.3. Контракту, в редакції додатку №4 до Контракту від 01.05.2023:

3.1. Правила тлумачення торгових термінів «Incoterms 2010» мають обов`язковий характер для Сторін в рамках цього Контракту.

3.2. Строк та умови поставки товару визначаються у відповідному додатку, на кожну партію товару. Додаток є невід`ємною частиною цього Контракту і підписується в двох примірниках, які мають однакову юридичну силу для кожної із сторін, документ складається мовами контракту: англійською та українською, з тотожним змістом для кожної із Сторін.

3.3. Продавець зобов`язаний вислати на електрону адресу покупця наступні документи:

комерційний інвойс на заявлену партію товару з підписом і печаткою продавця - мова документу, відповідає мовам Контракту (оригінал);

пакувальний лист на заявлену партію товару з підписом і печаткою продавця -мова документу, відповідає мовам Контракту (оригінал);

??сертифікат про походження товару форма "А" (оригінал);

??документи, які підтверджують технічні характеристики партії товару, що поставляється з підписом і печаткою продавця - мова документу англійська (оригінал або копія).

3.4. Документи можуть бути підписані факсимільною печаткою і підписом, вони мають таку ж юридичну силу для кожної із сторін в рамках цього Контракту.

Відповідно до пунктів 4.1.-4.3. Контракту, ціна на кожну партію визначається покупцем і продавцем через переговори і вказується в додатках.

В ціну товару включена вартість упаковки та маркування.

Загальна сума Контракту буде формуватися загальною кількістю додатків до даного Контракту.

На підставі пунктів 5.1.-5.2. Контракту, оплата товару згідно з цим Контрактом здійснюється покупцем в доларах США шляхом банківського переказу на поточний рахунок продавця.

Оплата кожної партії товару визначається покупцем в продавцем через переговори і вказується в додатках.

Відповідно до пункту 10.5. Контракту, в редакції додатку №5 до Контракту від 21.12.2023, цей Контракт набуває чинності з моменту його підписання обома сторонами і діє до 31.12.2025, але в будь-якому випадку до виконання сторонами прийнятих на себе зобов`язань і завершення рахунків.

29.01.2024 сторонами Контракту підписаний додаток №2024-4 до Контракту про поставку партії на вказаних в ньому умовах та кількості:

1) трактор колісний ДМТЗ 244НХ у кількості 16 шт. за сукупною ціною 28377,12 дол. США (1773,57 дол. США за 1 шт.);

2) трактор колісний Terra Force 3254HX у кількості 10 штук за сукупною ціною 18090,00 дол. США (1809,00 дол. за 1 шт.);

3) трактор колісний Terra Force 554 у кількості 6 штук за сукупною ціною 12214,80 дол. США (2035,80 дол. США за 1 шт);

4) трактор колісний ДМТЗ 554НХ у кількості 16 шт. за сукупною ціною 31900,80 дол. США (1993,80 дол. США за 1 шт.);

5) трактор колісний Eurofeng 554Х у кількості 16 шт. за сукупною ціною 34789,60 дол. США (2174,35 дол. США за 1 шт.);

6) трактор колісний Eurofeng 554XL у кількості 7 шт. за сукупною ціною 15653,96 дол. США (2236,28 дол. США за 1 шт.);

7) трактор колісний Eurofeng 554XLC у кількості 5 шт. за сукупною ціною 13567,50 дол. США (2713,50 дол. США за 1 шт.);

8) трактор колісний Terra Force 3254 RX у кількості 16 шт. за сукупною ціною 29214,08 дол. США (1825,88 дол. США за 1 шт.).

Загальна сума: 183 807, 86 дол. США.

Умови поставки: СРТ Тернопіль, Україна.

Умови оплати: 365 днів з дати вказаної в відвантажувальних документах або передоплата.

29.01.2024 продавцем складено комерційний інвойс №2024-4 на суму 183 807,86 дол. США, умови поставки СРТ - ТЕРНОПІЛЬ, Україна.

29.05.2024 уповноваженою особою позивача подано до митного оформлення митну декларацію №24UA403070004606U5, у графі 31 якої заявлено до митного оформлення наступні товари:

Товар 1. «Трактор колісний TERRA FORCE 554 6 шт. Тип двигуна: дизельний, чотирьохциліндровий,4-х тактний. Максимальна потужність двигуна - 36,80 кВт, колісні. Календарний та модельний рік випуску 2024 р.: Двиг. L801237773B, Куз. 23100885, Шасі 23100885. Двиг. L801237777B, Куз. 23100886, Шасі 23100886. Двиг. L801237769B, Куз. 23100887, Шасі 23100887. Двиг. L801237768B, Куз. 23100888, Шасі 23100888. Двиг. L801237756B, Куз. НОМЕР_1 , Шасі 23100889. Двиг. L801237754B, Куз. 23100890, Шасі 23100890. Трактор колісний ДМТЗ 554HX 16 шт. Документ сформований в системі «Електронний суд» 05.07.2024 8 Тип двигуна: дизельний, чотирьохциліндровий, 4-х тактний. Максимальна потужність двигуна - 36,80 кВт,колісні. Календарний та модельний рік випуску 2024 р.: Двиг. L801237776B, Куз. 23100891, Шасі 23100891. Двиг. L801237780B, Куз. 23100892, Шасі 23100892. Двиг. L801237755B, Куз. НОМЕР_2 , Шасі 23100893. Двиг. L801237774B, Куз. НОМЕР_3 , Шасі 23100894. Двиг. L801237757B, Куз. НОМЕР_4 , Шасі 23100895. Двиг. L801237762B, Куз. 23100896, Шасі 23100896. Двиг. L801237765B, Куз. 23100897, Шасі 23100897. Двиг. L801237760B, Куз. 23100898, Шасі 23100898. Двиг. L801237763B, Куз. 23100899, Шасі 23100899. Двиг. L801237775B, Куз. 23100900, Шасі 23100900. Двиг. L801237772B, Куз. 23100901, Шасі 23100901. Двиг. L801237767B, Куз. 23100902, Шасі 23100902. Двиг. L801237761B, Куз. 23100903, Шасі 23100903. Двиг. L801237764B, Куз. 23100904, Шасі 23100904. Двиг. L801237771B, Куз. 23100905, Шасі 23100905. Двиг. L801237766B, Куз. 23100906, Шасі 23100906. Трактор колісний EUROFENG 554X 16 шт. Тип двигуна: дизельний, чотирьохциліндровий, 4-х тактний. Максимальна потужність двигуна - 36,80 кВт, колісні. Календарний та модельний рік випуску 2024 р.: Двиг. L801237806B, Куз. 24010956, Шасі 24010956. Двиг. L801237787B, Куз. 24010957, Шасі 24010957. Двиг. L801237801B, Куз. 24010958, Шасі 24010958. Двиг. L801237781B, Куз. 24010959, Шасі 24010959. Двиг. L801237788B, Куз. 24010960, Шасі 24010960. Двиг. L801237799B, Куз. 24010961, Шасі 24010961. Двиг. L801237793B, Куз. 24010962, Шасі 24010962. Двиг. L801237800B, Куз. 24010963, Шасі 24010963. Двиг. L801237804B, Куз. 24010964, Шасі 24010964. Двиг. L801237797B, Куз. 24010965, Шасі 24010965. Двиг. L801237805B, Куз. 24010970, Шасі 24010970. Двиг. L801237785B, Куз. 24010971, Шасі 24010971. Двиг. L801237783B, Куз. 24010972, Шасі 24010972. Двиг. L801237789B, Куз. НОМЕР_5 , Шасі 24010973. Двиг. L801237790B, Куз. НОМЕР_6 , Шасі 24010974. Двиг. L801237794B, Куз. НОМЕР_7 , Шасі 24010975. Трактор колісний EUROFENG 554XL 7 шт. Тип двигуна: дизельний, чотирьохциліндровий, 4-х тактний. Максимальна потужність двигуна - 36,80 кВт, колісні. Календарний та модельний рік випуску 2024 р.: Двиг. L801237784B, Куз. 24010978, Шасі 24010978. Двиг. L801237795B, Куз .24010977, Шасі 24010977. Двиг. L801237798B, Куз. 24010976, Шасі 24010976. Двиг. L801237802B, Куз. 24010979, Шасі 24010979. Двиг. L801237792B, Куз. 24010980, Шасі 24010980. Двиг .L801237782B, Куз. НОМЕР_8 , Шасі 24010981. Двиг. L801237796B, Куз. 24010982, Шасі 24010982. Трактор колісний TERRA FORCE 554XLC - 5шт. Тип двигуна: дизельний, чотирьохциліндровий, 4-х тактний. Максимальна потужність двигуна - 36,80 кВт, колісні. Календарний та модельний рік випуску 2024 р.: Двиг. L801237786B, Куз. 24010983, Шасі 24010983. Двиг. L801237807B, Куз. 24010984, Шасі 24010984. Двиг. L801237791B, Куз .24010985, Шасі 24010985. Двиг. L801237808B, Куз. 24010986, Шасі 24010986. Двиг. L801237803B, Куз. 24010987, Шасі 24010987. Використовуються для сільськогосподарських робіт, нові. Поставляються у частково розібраному стані, для зручності транспортування. Торговельна марка: EUROFENG, ДМТЗ та Terra Force. Виробник: WEIFANG GREENMASTER MACHINERY CO., LTD. Країна виробництва: CN.».

Товар 2. «Трактор колісний ДМТЗ 244HX 16 шт. Тип двигуна: дизельний, трициліндровий, 4-х тактний. Максимальна потужність двигуна -17,60 кВт, колісні. Календарний та модельний рік випуску 2024 р.: Двиг. L801237683B, Куз. 23100848, Шасі 23100848. Двиг. L801237634B, Куз. 23100849, Шасі 23100849. Двиг. L801237674B, Куз. 23100851, Шасі 23100851. Двиг. L801237682B, Куз. 23100852, Шасі 23100852. Двиг. L801237672B, Куз. 23100853, Шасі 23100853. Двиг. L801237663B, Куз. 23100854, Шасі 23100854. Двиг. L801237662B, Куз. 23100855, Шасі 23100855. Двиг. L801237675B, Куз. 23100856, Шасі 23100856. Двиг. L801237677B, Куз. 23100859, Шасі 23100859. Двиг .L801237668B, Куз. 23100860, Шасі 23100860. Двиг. L801237671B, Куз. 23100861, Шасі 23100861. Двиг. L801237678B, Куз. 23100862, Шасі 23100862. Двиг. L801237676B, Куз. 23100863, Шасі 23100863. Двиг. L801237666B, Куз. 23100864, Шасі 23100864. Двиг. L801237664B, Куз. 23100865, Шасі 23100865. Двиг. L801237681B, Куз. 23100866, Шасі 23100866. Трактор колісний TERRA FORCE 3254HX 10 шт. Тип двигуна: дизельний, трициліндровий, 4-х тактний. Максимальна потужність двигуна - 17,60 кВт, колісні. Календарний та модельний рік випуску 2024 р.: Двиг. L801237680B, Куз .23100841, Шасі 23100841. Двиг. L801237669B, Куз. 23100842, Шасі 23100842. Двиг. L801237665B, Куз. 23100843, Шасі 23100843. Двиг. L801237673B, Куз. 23100844, Шасі 23100844. Двиг. L801237670B, Куз. 23100845, Шасі 23100845. Двиг. L801237667B, Куз. 23100846, Шасі 23100846. Двиг. L801237685B, Куз. 23100847, Шасі 23100847. Двиг. L801237660B, Куз. 23100850, Шасі 23100850. Двиг. L801237679B, Куз. 23100857, Шасі 23100857. Двиг. L801237661B, Куз. 23100858, Шасі 23100858. Трактор колісний TERRA FORCE 3254RX 16 шт. Тип двигуна: дизельний, трициліндровий, 4-х тактний. Максимальна потужність двигуна - 17,60 кВт, колісні. Календарний та модельний рік випуску 2024 р.: Двиг. L801237640B, Куз. 23100869, Шасі 23100869. Двиг. L801237639B, Куз. 23100870, Шасі 23100870. Двиг. L801237652B, Куз. 23100871, Шасі 23100871. Двиг. L801237638B, Куз. 23100872, Шасі 23100872. Двиг. L801237646B, Куз. 23100873, Шасі 23100873. Двиг. L801237645B, Куз. 23100874, Шасі 23100874. Двиг. L801237643B, Куз. 23100875, Шасі 23100875. Двиг. L801237642B, Куз. 23100876, Шасі 23100876. Двиг. L801237647B, Куз. 23100877, Шасі 23100877. Двиг. L801237651B, Куз. 23100878, Шасі 23100878. Двиг. L801237648B, Куз. 23100879, Шасі 23100879. Двиг. L801237644B, Куз. 23100880, Шасі 23100880. Двиг. L801237641B, Куз. 23100881, Шасі 23100881. Двиг. L801237649B, Куз. 23100882, Шасі 23100882. Двиг. L801237650B, Куз. 23100883, Шасі 23100883. Двиг. L801237653B, Куз. 23100884, Шасі 23100884. Використовуються для сільськогосподарських робіт, нові. Поставляються у частково розібраному стані, для зручності транспортування. Торговельна марка: ДМТЗ та Terra Force. Виробник: WEIFANG GREENMASTER MACHINERY CO., LTD. Країна виробництва: CN.».

До даної митної декларації, як вбачається із інформації, що міститься в графі 44 МД, уповноваженою особою позивача до митного оформлення подані наступні документи:

- сертифікат якості № б/н від 12.03.2024;

- пакувальний лист від 12.03.2024 до інвойсу № 2024-4;

- рахунок-фактура (інвойс) № 2024-4 від 29.01.2024;

- накладна ЦІМ № 04357 від 21.05.2024;

- накладна ЦІМ № 04360 від 21.05.2024;

- накладна ЦІМ № 04361 від 21.05.2024;

- супровідний документ T1 № 24PL322080NS6NWRJ2 від 15.05.2024;

- супровідний документ T1 № 24PL322080NS6NWS40 від 15.05.2024;

- супровідний документ T1 № 24PL322080NS6NWXM9 від 15.05.2024;

- супровідний документ T1 № 24PL322080NS6NWY52 від 15.05.2024;

- супровідний документ T1 № 24PL322080NS6NWYD6 від 15.05.2024;

- супровідний документ T1 № 24PL322080NS6NXNK9 від 15.05.2024;

- сертифікат про походження товару №24C3707A2186/00015 від 21.05.2024;

- некласифікований комерційний документ - комерційна пропозиція від виробника товару б/н від 15.01.2024;

- прейскурант (прайс-лист) виробника товару № б/н від 01.01.2024;

- розрахунок ціни (калькуляція) виписка із загальної калькуляції від виробника № б/н від 29.01.2024;

- доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) додаток №1 від 31.03.2021;

- доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) додаток №1/2 від 01.10.2021;

- доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) додаток №2 від 01.11.2021;

- доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) додаток № 2024-4 від 29.01.2024;

- доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) додаток №3 від 01.12.2021;

- доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) додаток №4 від 01.05.2023;

- доповнення до зовнішньоекономічного договору (контракту) додаток №5 від 21.12.2023;

- зовнішньоекономічний договір (контракт) купівлі-продажу, стороною якого є виробник товарів, що декларуються, та подання якого для митного оформлення не супроводжується поданням пов`язаних з ним посередницьких (зовнішньоекономічних та/або внутрішніх) договорів № GM2021 від 19.10.2020;

- декларація про відповідність № б/н від 15.05.2024;

- заява декларанта або уповноваженої ним особи, в вигляді внесення коду до митної декларації, про те, що товари не включено в Реєстр радіоелектронних засобів та випромінювальних пристроїв, заборонених до застосування та ввезення на територію України № б/н від 29.05.2024;

- технічні характеристики від виробника товару від 12.03.2024;

- технічні характеристики від виробника товару від 12.03.2024;

- фото табличок від 12.03.2024;

- копія митної декларації країни відправлення № 425820240000257461 від 13.03.2024.

Під час здійснення митного контролю за МД № 24UA403070004606U5 від 29.05.2024 митницею опрацьовано інформацію, яка міститься у наданих до митного оформлення товаросупровідних документах, за результатами опрацювання якої виявлено, що декларантом документально не підтверджено числові значення складових митної вартості, які є обов`язковими при її обчисленні, а також в документах поданих до митного оформлення наявні розбіжності.

Під час здійснення митницею контролю правильності визначення митної вартості товарів, митницею додатково витребувані від позивача наступні документи:

1)якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару;

2)за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару;

3)страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.

У разі відсутності вище зазначених документів, відповідно до частини 3 статті 53 МК України митницею запропоновано надати (за наявності) такі додаткові документи:

1) копію митної декларації країни відправлення;

2) висновок про вартісні характеристики товару, підготовлений спеціалізованою експертною організацією;

3) каталоги, специфікації виробника товару.

Листом ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТРАКТОРНИЙ ЗАВОД» від 29.05.2024 №1 повідомлено про неможливість надання банківських платіжних документів, виписки з бухгалтерської документації або інших платіжних бухгалтерських документів, що підтверджують вартість оцінювального товару, які стосуються партії товару, яка надійшла на адресу позивача згідно з Контрактом №GM2021 від 19.10.2020 та комерційного інвойсу №2024-4 від 29.01.2024, виходячи з умов оплати, які вказанні у вищезазначеному контракті, а саме у пункті 5.2. та у додатку №2024-4 від 29.01.2024.

Листом ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТРАКТОРНИЙ ЗАВОД» від 29.05.2024 №2 повідомлено, що у додатку №2024-4 від 29.01.2024, котрий стосується парії товару, яка надійшла до позивача, як до «покупців» вказаний базис поставки СРТ - Тернопіль, Україна (Інкотемс-2010), також цей базис вказано у комерційному інвойсі №2024-4 від 29.01.2024 та у копії митної вантажної декларації країни відправлення №425820240000257461 від 13.03.2024, тому вантаж приймається на усній умові постачання СРТ - Тернопіль, Україна (Інкотемс-2010). Базис поставки партії товару визначаються «покупцем» і «продавцем» через переговори і вказується у відповідному додатку, на кожну окрему партію товару. Ця інформація вказана у відповідному додатку №1/2 від 01.10.2021 до контракту №GM2021 від 19.10.2020, а саме у пункті «термін та умови поставки». За умовами групи "С" - саме продавець повинен нести всі витрати, які пов`язані з доставкою товару до пункту призначення. Група "С" загалом не несе у собі додаткової витратної частини з транспортування, оскільки це входить у суму укладеного комерційного документа (рахунок-фактура, рахунок-проформа, інвойс тощо), тобто загальні питання формування складових вартості не змінні, наявність або відсутність транспортного документа (коносамент), жодним чином не впливає на обчислення митної вартості. Оскільки транспортні витрати враховано, то жодні документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів є неможливим надати, бо це суперечить нормам базису згідно з законодавчою базою країни одержувача та країни відправника.

Листом ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТРАКТОРНИЙ ЗАВОД» від 29.05.2024 №3 повідомлено, що на вантаж, який надійшов на адресу позивача згідно з Контрактом № GM2021 від 19.10.2020, комерційним інвойсом №2024-4 від 29.01.2024 у митному режимі імпорт не надано страховку або страхових документів, які б містили відомості про вартість страхування у зв`язку з тим, що страхування вантажу не є обов`язковим згідно базису умов поставки.

Інших документів, зазначених у вимозі митниці, декларантом на підтвердження заявленої митної вартості товарі додатково не було надано.

Листом від 29.05.2024 ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТРАКТОРНИЙ ЗАВОД» повідомило митницю про те, що додаткових документів більше немає.

29.05.2024 відповідачем прийнято рішення про коригування митної вартості товару №UA403070/2024/000160/2, до товарів за МД №24UA403070004606U5 застосовано другорядний метод визначення митної вартості - 2-r - резервний метод та винесено відповідне рішення про коригування митної вартості товару.

Приймаючи оскаржуване рішення, митниця виходила з такого:

«Митна вартість імпортованого товару не може бути визнана за основним методом визначення митної вартості товару, у зв`язку з тим, що у документах наявні розбіжності, а також документально не підтверджено числові значення складових митної вартості, які є обов`язковими при її обчисленні та на вимогу митного органу не подано документів, що підтверджують митну вартість товару:

-якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару;

-за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару;

-виписку з бухгалтерської документації;

-транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів;

-висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, та/або інформація біржових організацій про вартість товару або сировини.

АСУР згенеровано форми митного контролю щодо контролю митної за кодами МФ 105-2, 106-2. У митного органу виникли обґрунтовані сумніви щодо заявленої митної вартості даного товару, враховуючи також те, що митна вартість згідно бази даних Держмитслужби щодо оформлених раніше митними органами товарів є вищою. Відповідно, митним органом розпочато процедуру консультації з декларантом та надіслано електронне повідомлення про надання додаткових документів для підтвердження митної вартості товару. На запит митного органу декларантом надіслано додатково листи роз`яснення щодо обставин здійснення митного оформлення.

За результатами опрацювання документів встановлено наступне. Декларантом подано до митного оформлення: Зовнішньоекономічний контракт від 19.10.2020 № GM2021, додаток до контракту від 31.03.2021 № 1, від 01.10.2021 Додаток № 1/2, від 01.11.2021 Додаток № 2, від 29.01.2024 Додаток № 2024-4, від 01.12.2021 Додаток №3, від 01.05.2023 Додаток № 4, від 21.12.2023 Додаток №5.

Згідно з пунктом 2.1. зовнішньоекономічного контракту від 19.10.2020 №GM2021 передбачено, шо «поставка Товару здійснюється партіями, які формуються виходячи з поданої Покупцем Заявки і визначається в Додатках», дана заявка до митного оформлення не надано.

В Додатку 2024-4 до контракту від 29.01.2024 зазначено «Умови оплати: 365 днів з дати вказаної в відвантажувальних документах», що суперечить (узгодженому сторонами) пункту 3.4 зовнішньоекономічного контракту в якому вказано, що всі оригінали документів висилаються на адресу покупця протягом 2-х днів з моменту отримання повної оплати за товар.

Розрахунок ціни згідно з випискою з калькуляції від 29.01.2024 здійснено на підставі Додатку № 2024-4 від 29.01.2024, де вказані умови поставки CPT Тернопіль. Згідно з ІНКОТЕРМС умови поставки CPT означають, що продавець доставить товар названому їм перевізнику. Крім цього, продавець зобов`язаний оплатити витрати, пов`язані з перевезенням товару до названого пункту призначення. Однак, враховуючи інформацію отриману з калькуляції ціни, витрати на доставку до митної вартості не додані.

Крім зазначеного, необхідно звернути увагу на неналежне оформлення перекладів (відсутність інформації про перекладача та його освіту).

Комерційна пропозиція від 15.01.2024 № б/н містить інформацію щодо цін на товари виключно на умовах поставки CPT Тернопіль, що обмежує конкурентність. Прайс-лист від виробника товару б/н від 01.01.2024 містить інформацію щодо цін на товари виключно на умовах поставки CPT Тернопіль, що обмежує конкурентність.

Таким чином, наявні ризики декларування недостовірних відомостей щодо митної вартості товарів та не включення всіх складових митної вартості у повному обсязі.

Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 52 МК України декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, зобов`язані подати митному органу достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об`єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню. Частиною 4 статті 54 МК України визначено, що митний орган під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості товарів зобов`язаний здійснювати контроль заявленої декларантом або уповноваженою ним особою митної вартості товарів шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості, наявності в поданих зазначеними особами документах усіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари. Відповідно до частини 5 статті 54 МК України, митний орган має право впевнюватися в достовірності або точності будь-якої заяви, документа чи розрахунку, поданих для цілей визначення митної вартості.

Враховуючи дану інформацію заявлена до митного оформлення митна вартість не може бути визнана. Другорядні методи не були застосовані через відсутність достатньої інформації про ціну угоди щодо ідентичних та подібних товарів. Метод на основі віднімання вартості не може бути використаний оскільки відсутня інформація про ціни ідентичних чи подібних (аналогічних) товарів, що продаються на території України, а також про складові компоненти, що можуть бути виділені із ціни. Метод на основі додавання вартості не може бути використаний оскільки відсутня інформація про вартість всіх витрат, що зараховуються до ціни товару. За результатом проведеної консультації з декларантом, відповідно до положень частини 4 статті 57 МК України, дійшли згоди про неможливість визначення митної вартості згідно з положеннями статей 59-63 МК України. Митна вартість товарів визначена за резервним методом визначення митної вартості згідно ст. 64 Митного кодексу України.

За основу для обрахунку митної вартості товарів взято інформацію щодо раніше визнаної митної вартості товарів:

товар № 1 ЕМД від 10.08.2023 № UA403070/2023/002825 на рівні 2,23 дол. США/кг. (3572,15 USD/шт.) (Товар Трактори для сільськогосподарських робіт, колісні. З потужністю двигуна більш як 25 кВт, але не більш як 37 кВт, нові. Календарний та модельний рік випуску 2023 р.: Мінітрактор ДМТЗ 454 -16 шт. Двиг. L781233215B, Куз. 21010544, Шасі 21010544. Двиг. L781233190B, Куз. 21010547, Шасі 21010547. Двиг. L781233211B, Куз. 21010548, Шасі 21010548. Двиг. L781233194B, Куз. 21010550, Шасі 21010550. Двиг. L781233196B, Куз. 21010553, Шасі 21010553. Двиг. L781233207B, Куз. 21010555, Шасі 21010555. Двиг. L781233216B, Куз. 21010556, Шасі 21010556. Двиг. L781233205B, Куз. 21010558, Шасі 21010558. Двиг. L781233206B, Куз. 21010560, Шасі 21010560. Двиг. L781233204B, Куз. 21010557, Шасі 21010557. Двиг. L781233198B, Куз. 21010542, Шасі 21010542. Двиг. L781233193B, Куз. 21010543, Шасі 21010543. Двиг. L781233210B, Куз. 21010545, Шасі 21010545. Двиг. L781233202B, Куз. 21010546, Шасі 21010546. Двиг. L781233212B, Куз. 21010549, Шасі 21010549. Двиг. L781233192B, Куз. 21010551, Шасі 21010551. Тип двигуна: дизельний, 4-х циліндровий, 4-х тактний, максимальна потужність двигуна: 33,10 кВт. Поставляються у частково розібраному стані, для зручності транспортування. Торговельна марка: ДМТЗ. Виробник: WEIFANG GREENMASTER MACHINERY CO., LTD. Країна виробництва: CN. умови поставки CPT ).

Товар № 2 ЕМД від 11.03.2024 №UA408020/2024/013394 на рівні 2,92 дол. США/кг. (3897,5 USD/шт.) (Товар - Колісний трактор для сільськогосподарських робіт, з потужністю двигуна небільш як 18 кВт, в комплекті з ЗІП, побутового призначення: Трактор Скаут TY-254 16 шт, в розібраному стані, двигун - дизельний (потужністю17,6 кВт), робочий об`єм циліндрів 1500 см3; номер двигуна - номер шасі: НОМЕР_9 ; L801135487B - SL23111202; НОМЕР_10 ; НОМЕР_11 ; НОМЕР_12 ; L800103198B - SL23111206; L801135194B - SL23111207; L801135192B - SL23111208; L801135476B - SL23111209; L801135482B - SL23111210; L801135486B - SL23111211; L801135198B - SL23111222; L801135185B - SL23111223; L801135190B - SL23111224; L801135483B - SL23111226; L801135193B - SL23111227. Нові (у розібраному станідля зручності транспортування), рік виготовлення-2023. Виробник: WEIFANG LANGPAK INTERNATIONAL CO.,LTD. Торгівельна марка: СКАУТ. (має графічне зображення «СкАут» де буква А має стилізацію зірочки). Країна виробництва: CN. умови поставки CPT).

Коригування на обсяг партії та комерційні рівні не проводилось.».

У зв`язку з прийняттям митницею рішення про коригування митної вартості товару, позивачу відмовлено в митному оформленні та видано картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення №UA403070/2024/000251.

Позивач не погоджується із зазначеним рішенням митного органу, у зв`язку з чим, звернувся за захистом порушеного права до суду.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Пунктом 24 частини 1 статті 4 МК України визначено, що митний контроль - сукупність заходів, що здійснюються з метою забезпечення додержання норм цього Кодексу, законів та інших нормативно - правових актів з питань державної митної справи, міжнародних договорів України, укладених у встановленому законом порядку.

Згідно з Угодою про застосування статті VII Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року за митними органами зберігається право перевіряти інформацію імпортерів щодо визначення митної вартості, з точки зору її повноти і правильності (стаття 17 та додаток III, параграф 6 Угоди).

Відповідно до статті VII Генеральної угоди з тарифів та торгівлі оцінка ввезеного товару для митних цілей повинна ґрунтуватися на дійсній вартості ввезеного товару або вартості аналогічного товару.

За змістом статей 49, 50 МК України митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари. Відомості про митну вартість товарів використовуються, зокрема, для нарахування митних платежів.

Митна вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначається декларантом відповідно до норм цього Кодексу.

Митна вартість товарів, що ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, визначається відповідно до глави 9 цього Кодексу (частини 1 та 2 статті 51 МК України).

Відповідно до частини 2 статті 52 МК України декларант, який заявляє митну вартість товару, зобов`язаний подавати митному органу достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об`єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню.

Згідно з частиною 1 статтею 53 МК України у випадках, передбачених цим Кодексом, декларант подає митному органу документи, що підтверджують заявлену митну вартість товарів і обраний метод її визначення.

Частиною 2 статті 53 МК України передбачено документи, які підтверджують митну вартість товарів:

1) декларація митної вартості, що подається у випадках, визначених у частинах п`ятій і шостій статті 52 цього Кодексу, та документи, що підтверджують числові значення складових митної вартості, на підставі яких проводився розрахунок митної вартості;

2) зовнішньоекономічний договір (контракт) або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності;

3) рахунок - фактура (інвойс) або рахунок - проформа (якщо товар не є об`єктом купівлі - продажу);

4) якщо рахунок сплачено, - банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного товару;

5) за наявності - інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару;

6) транспортні (перевізні) документи, якщо за умовами поставки витрати на транспортування не включені у вартість товару, а також документи, що містять відомості про вартість перевезення оцінюваних товарів;

7) ліцензія на імпорт товару, якщо імпорт товару підлягає ліцензуванню;

8) якщо здійснювалося страхування, - страхові документи, а також документи, що містять відомості про вартість страхування.

Відповідно до частини 3 статті 53 МК України, у разі якщо документи, зазначені у частині другій цієї статті, містять розбіжності, які мають вплив на правильність визначення митної вартості, наявні ознаки підробки або не містять всіх відомостей, що підтверджують числові значення складових митної вартості товарів, чи відомостей щодо ціни, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу митного органу зобов`язані протягом 10 календарних днів надати (за наявності) такі додаткові документи:

1) договір (угоду, контракт) із третіми особами, пов`язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку товарів, митна вартість яких визначається;

2) рахунки про здійснення платежів третім особам на користь продавця, якщо такі платежі здійснюються за умовами, визначеними договором (угодою, контрактом);

3) рахунки про сплату комісійних, посередницьких послуг, пов`язаних із виконанням умов договору (угоди, контракту);

4) виписку з бухгалтерської документації;

5) ліцензійний чи авторський договір покупця, що стосується оцінюваних товарів та є умовою продажу оцінюваних товарів;

6) каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс - листи) виробника товару;

7) копію митної декларації країни відправлення;

8) висновки про якісні та вартісні характеристики товарів, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, та/або інформація біржових організацій про вартість товару або сировини.

Згідно зі статтею 54 МК України, контроль правильності визначення митної вартості товарів здійснюється митним органом під час проведення митного контролю і митного оформлення шляхом перевірки числового значення заявленої митної вартості. Контроль правильності визначення митної вартості товарів за основним методом - за ціною договору (контракту) щодо товарів, які ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту (вартість операції), здійснюється митним органом шляхом перевірки розрахунку, здійсненого декларантом, за відсутності застережень щодо застосування цього методу, визначених у частині першій статті 58 цього Кодексу.

Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що митні органи мають право здійснювати контроль правильності обчислення декларантом митної вартості, витребувати додаткові документи на підтвердження задекларованої митної вартості у випадку наявності сумнівів у достовірності поданих декларантом відомостей. Такі сумніви можуть бути зумовлені неповнотою поданих документів для підтвердження заявленої митної вартості товарів, невідповідністю характеристик товарів, зазначених у поданих документах, митному огляду цих товарів, порівнянням рівня заявленої митної вартості товарів з рівнем митної вартості ідентичних або подібних товарів, митне оформлення яких уже здійснено, і таке інше.

Аналізуючи визначені відповідачем підстави відмови у здійснення митного оформлення товару за ціною договору, суд виходить з такого.

В частині доводів відповідача щодо ненадання для митного оформлення заявки, суд зазначає, що згідно з пунктом 2.1. зовнішньоекономічного контракту від 19.10.2020 №GM2021 заявка необхідна сторонам контракту лише для формування партії товари, яка визначається в додатках до контракту. Для митного оформлення був наданий погоджений сторонами контракту додаток №2024-4 від 29.01.2024, в якому вказані всі необхідні дані щодо партії товари та умов поставки і оплати.

Щодо зауважень митниці про те, що в Додатку 2024-4 до контракту від 29.01.2024 зазначено «Умови оплати: 365 днів з дати вказаної в відвантажувальних документах», що суперечить (узгодженому сторонами) пункту 3.4 зовнішньоекономічного контракту в якому вказано, що всі оригінали документів висилаються на адресу покупця протягом 2-х днів з моменту отримання повної оплати за товар, суд зазначає таке.

Відповідачем процитована норма пункту 3.4. контракту в первинній редакції станом на 19.10.2020. Проте, станом на час здійснення поставки товару та проведення митного оформлення товару, пункт 3.4. контракту діяв в редакції додатку №4 до Контракту від 01.05.2023 (був наданий до митного оформлення): « 3.4. Документи можуть бути підписані факсимільною печаткою і підписом, вони мають таку ж юридичну силу для кожної із сторін в рамках цього Контракту.», яка не суперечить умовам оплати, викладеним в додатку №2024-4 від 29.01.2024.

В частині доводів митниці щодо не включення витрат на доставку товару до митної вартості, суд виходить з такого.

Поставка товару згідно з Додатком № 2024-4 від 29.01.2024 здійснювалась на умовах поставки CPT Тернопіль, Україна.

Згідно з ІНКОТЕРМС-2010 умови поставки CPT означають, що продавець зобов`язаний оплатити витрати, пов`язані з перевезенням товару до названого пункту призначення.

Отже, за наведених умов поставки вартість транспортування товару до пункту призначення вже врахована у загальну вартість товару, що виключає необхідність надання до митного оформлення додаткових документів на підтвердження витрат на доставку.

Щодо посилань митниці на неналежне оформлення перекладів (відсутність інформації про перекладача та його освіту), суд зазначає, що відповідачем не обгрунтовано яким саме чином ця обставина впливає на визначення митної вартості товару.

В частині доводів відповідача щодо того, що комерційна пропозиція від 15.01.2024 № б/н та прайс-лист від виробника товару б/н від 01.01.2024 містять інформацію щодо цін на товари виключно на умовах поставки CPT Тернопіль, що обмежує конкурентність, суд виходить з того, що комерційна пропозиція та прайс-лист - це довідники цін, жодним нормативним актом, в тому числі і міжнародним, не встановлено вимоги до форми та змісту таких документів, тобто ці документи викладаються в довільній формі, внаслідок чого митний орган не може посилатись на неповноту чи обмеженість його відомостей, як на підставу для коригування митної вартості товару.

З огляду на зазначене, суд критично оцінює доводи митниці, покладені в основу рішення про коригування митної вартості товару.

Одночасно суд зазначає, що наявність у базі даних митного органу інформації про більшу вартість ідентичних або подібних (аналогічних) товарів, не є підставою для не застосування основного методу для визначення митної вартості товарів, оскільки вказана обставина не перерахована у статті 58 МК України в якості підстави, що виключає застосування основного методу визначення митної вартості товарів.

Відповідно до частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Спірне рішення відповідача про коригування митної вартості товару є індивідуально-правовим актом, оскільки породжує права і обов`язки для позивача, має відповідати вимогам, визначеним статтею 2 КАС України.

Оскаржуване рішення прийнято відповідачем без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, непропорційно, без дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення

На підставі частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд зазначає, що в порушення зазначеної норми відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не довів правомірності свого рішення.

Отже, рішення про коригування митної вартості товарів від 29.05.2024 №UA403070/2024/000160/2 за встановлених обставин, є протиправним та підлягає скасуванню.

Враховуючи те, що картка відмови в митному оформленні є похідною від рішення про коригування митної вартості товарів, суд приходить до висновку про наявність підстав для визнання протиправною та скасування і картки відмови в прийнятті митної декларації, митному оформлені випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403070/2024/000251.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат суд виходить з наступного.

Згідно з частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання адміністративного позову до суду в розмірі 19 207,55 грн, що документально підтверджується платіжною інструкцією №721 від 07.06.2024.

Таким чином, за рахунок бюджетних асигнувань Тернопільської митниці на користь позивача підлягають відшкодуванню витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання адміністративного позову до суду в розмірі 19 207,55 грн.

На підставі викладеного, керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТРАКТОРНИЙ ЗАВОД» (адреса: вул. Краснопільська, 9, м. Дніпро, 49033; реєстраційний ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 37989515) до Тернопільської митниці (адреса: вул. Текстильна, 38, м. Тернопіль, 46400; реєстраційний ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 43985576) про визнання протиправним, скасування рішення та картки відмови задовольнити.

??Визнати протиправними та скасувати рішення Тернопільської митниці про коригування митної вартості товарів №UA403070/2024/000160/2 від 29.05.2024 та картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформлені випуску чи пропуску товарів, транспортних засобів комерційного призначення № UA403070/2024/000251.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ТРАКТОРНИЙ ЗАВОД» за рахунок бюджетних асигнувань Тернопільської митниці судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору у розмірі 19 207 (дев`ятнадцять тисяч двісті сім) гривень 55 копійок.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення в повному обсязі складено 16.12.2024.

Суддя М.В. Бондар

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.09.2024
Оприлюднено18.12.2024
Номер документу123785765
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо

Судовий реєстр по справі —160/15097/24

Рішення від 10.09.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 04.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 14.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Рішення від 10.09.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 15.08.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 10.07.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 24.06.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

Ухвала від 17.06.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Бондар Марина Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні