ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 грудня 2024 рокуСправа №160/8972/24
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бондар М.В., розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «КВАРТА-М» до Державної служби України з безпеки на транспорті, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД» про визнання протиправною та скасування постанови,-
ВСТАНОВИВ:
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Приватного підприємства «КВАРТА-М» (далі ПП «КВАРТА-М», позивач) до Державної служби України з безпеки на транспорті (далі Укртрансбезпека, відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Товариство з обмеженою відповідальністю «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД» (далі ТОВ «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД», третя особа), в якому позивач просить суд визнати протиправною та скасувати постанову №005770 від 10.11.2023 про застосування адміністративно-господарських санкцій.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що 27.09.2023 відділом державного контролю у Дніпропетровській області Укртрансбезпеки складено Акт №004726 про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, згідно з яким водій ОСОБА_1 , керуючи автомобілем ТАТА д.н.з НОМЕР_1 , що належить ПП «КВАРТА-М», скоїв порушення, а саме, на момент перевірки у нього були відсутні документи, визначені статтею 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» від 05.04.2001 №2344-III (далі Закон №2344-III), а саме, картка водія. 11.10.2023 Відділом державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №005770 у розмірі 17 000 грн. З винесеною постановою ПП «КВАРТА-М» не згодне з огляду на таке. По-перше, позивач зазначає, що водій ОСОБА_1 працює у ТОВ «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД». ???По-друге, ПП «КВАРТА-М» зауважує, що автомобіль ТАТА д.н.з НОМЕР_2 дійсно належить ПП «КВАРТА-М» і здається в оренду відповідно до договору оренди №32/20-ДК від 23.12.2019 та акту приймання-передавання до нього, для здійснення господарської діяльності ТОВ «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД». Також позивач вказує, що за користування автомобілем ПП «КВАРТА-М» отримує платежі від ТОВ «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД». Позивач посилається на статтю 1 Закону №2344-ІІІ, яка передбачає, що автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами, та зауважує, що ПП «КВАРТА-М» не мало статусу автомобільного перевізника щодо даного транспортного засобу під час порушення та не може бути суб`єктом відповідальності. Вважаючи оскаржувану постанову протиправною, позивач просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.
Ухвалою суду від 10.04.2024 відкрито спрощене позовне провадження у справі без повідомлення (виклику) сторін в порядку, визначеному статтею 262 Кодексу адміністративного судочинства України.
20.05.2024 до суду від відповідача надійшов відзив на позов, в якому Укртрансбезпека проти задоволення позову заперечує, посилаючись на те, що 27.09.2023 уповноваженими особами відповідача здійснювалася рейдова перевірка на підставі направлення на рейдову перевірку від 22.09.2023 №000104 та щотижневого графіка проведення рейдових перевірок Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області. В ході перевірки, проведеної уповноваженими особами відповідача, 27.09.2023 на автодорозі Н 08, 362 км. Бориспіль Дніпро Запоріжжя Маріуполь, перевірено транспортний засіб марки «TATA» реєстраційний номер НОМЕР_1 , серія і номер свідоцтва про реєстрацію НОМЕР_3 під керуванням водія ОСОБА_1 . Згідно зі свідоцтвом про реєстрацію транспортного засобу, транспортний засіб належить ПП «КВАРТА-М». Вищевказаною перевіркою виявлено факт порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт при здійсненні внутрішніх вантажних перевезень. Під час перевірки виявлено порушення: статті 34 Закону України №2344-ІІІ перевізник не забезпечив виконання вимог цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення вантажів, а саме: відсутня індивідуальна контрольна книжка водія ОСОБА_1 або копія графіку змінності водіїв, чим порушено вимоги пункту 6.3 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затверджене наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.06.2010 № 340 (далі - Положення № 340). У тому числі порушення, відповідальність за які передбачена статтею 60 Закону №2344-ІІІ абзац 3 частини 1 перевезення вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтею 48 Закону №2344-ІІІ, а саме: відсутня індивідуальна контрольна книжка водія ОСОБА_1 або копія графіку змінності водіїв. За результатами перевірки складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень вантажів автомобільним транспортом №004726 від 27.09.2023. Водій від пояснень та підпису відмовився. Відсутність усіх необхідних документів, визначених положеннями Закону №2344-ІІІ, на момент проведення рейдової перевірки, знайшло своє відображення в акті № 004726 від 27.09.2023. Відтак, під час перевірки виявлено порушення вимог абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону №2344-ІІІ. Під час здійснення рейдової перевірки 27.09.2023 водій надав, зокрема: свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, згідно з яким транспортного засобу власником є ПП «КВАРТА-М» та видаткову накладну №100151205939 від 27.09.2023, згідно з якою відомості про автомобільного перевізника відсутні. 11.10.2023 начальником Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області розглянуто справу відповідно до акту №004627 від 27.09.2023 та вирішено винести постанову № 005770 про застосування адміністративно-господарського штрафу на ПП «КВАРТА-М» за порушення вимог статей 34, 48 Закону №2344-ІІІ у зв`язку з тим, що відсутні на момент перевірки індивідуальна контрольна книжка водія або копія графіка змінності водіїв, відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону №2344-ІІІ.
Ухвалою від 17.06.2024 суд перейшов до розгляду справи в порядку загального позовного провадження з призначенням підготовчого засідання зобов`язано ПП «КВАРТА-М» та ТОВ «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД» до підготовчого засідання надати до суду належним чином засвідчену копію повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20-ОПП за вересень 2023; зобов`язано ТОВ «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД» до підготовчого засідання надати до суду належним чином засвідчені копії: податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за формою №1ДФ за ІІІ квартал 2023 року; табелю обліку робочого часу ОСОБА_1 за вересень 2023; шляхового листа автомобіля ТАТА державний номерний знак НОМЕР_2 за 27.09.2023.
На виконання вказаної ухвали позивачем надано до суду копію повідомлення про об`єкти оподаткування або об?єкти, пов?язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою №20-ОПП за грудень 2020 та пояснено, що саме цим повідомленням повідомлявся контролюючий орган про об?єкт оподаткування: «автомобіль НОМЕР_1 », так як це повідомлення робиться саме в період передачі об`єкта в оренду за договором.
Також, позивачем надано копію повідомлення про об?єкти оподаткування або об?єкти, пов?язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність за формою Nє20-ОПП за вересень 2023, але в цей період передавались інші автотранспортні засоби, про що й повідомлявся контролюючий орган.
На виконання ухвали суду від 17.06.2024 третьою особою також надані витребувані документи, що підтверджують наявність трудових відносин між ТОВ «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД» та ОСОБА_1 .
У підготовче засідання 16.07.2024 учасники справи не з`явились.
Ухвалою суду від 16.07.2024 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до розгляду по суті в судовому засіданні на іншу дату.
В судове засідання 07.08.2024 учасники справи не з`явились.
Ухвалою суду від 07.08.2024 постановлено здійснювати розгляд справи в порядку письмового провадження.
Третя особа пояснень по суті спору до суду не надала.
Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються вимоги позову, оцінивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив такі обставини.
Представниками відділу дорожнього нагляду (контролю) у Дніпропетровській області 27.09.2023 о 10:38 на автодорозі Н 08, 362 км. Бориспіль Дніпро Запоріжжя Маріуполь, проведено перевірку транспортного засобу марки «TATA» реєстраційний номер НОМЕР_1 , серія і номер свідоцтва про реєстрацію НОМЕР_3 під керуванням водія ОСОБА_1 , про що складено акт від 27.09.2023 №004726 про проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом.
У наведеному акті зафіксовано, що під час перевірки виявлено порушення вимог статті 34 Закону №2344-ІІІ, а саме: перевізник не забезпечив виконання вимог цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення (пасажирів) вантажів, а саме: відсутня індивідуальна контрольна книжка водія ОСОБА_1 або копія графіка змінності водіїв, чим порушено вимоги пункту 6.3. Положення №340, у тому числі відповідальність за яке передбачена абзацом 3 частини 1 статті 60 Закону №2344-III.
За наслідками розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт відповідачем 11.10.2023 винесено постанову №005770 про застосування до перевізника ПП «КВАРТА-М» адміністративно-господарського штрафу в розмірі 17 000,00 грн на підставі абзацу 3 частини першої статті 60 Закону №2344-ІІІ (допущено порушення, передбачені статей 34, 48 Закону №2344-ІІІ, пункту 6.3. Положення №340).
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.
Частиною другою статті 19 Конституції Україні передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Засади організації та діяльності автомобільного транспорту визначенні Законом №2344-ІІІ.
Відповідно до статті 1 Закону №2344-ІІІ автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами;
вантажні перевезення - перевезення вантажів вантажними автомобілями;
вантажовідправник - фізична особа, фізична особа - підприємець або юридична особа, яка надає перевізнику вантаж для перевезення та вносить відповідні відомості до товарно-транспортної накладної або іншого визначеного законодавством документа на вантаж;
вантажоодержувач - фізична особа, фізична особа - підприємець або юридична особа, яка здійснює прийом вантажу та розвантаження транспортного засобу у порядку, встановленому законодавством;
документи на вантаж - документи, визначені відповідно до Митного кодексу України, законів України «Про транспортно-експедиторську діяльність», «Про транзит вантажів», інших актів законодавства, в тому числі міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, які необхідні для здійснення перевезення вантажу автомобільним транспортом;
товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу (крім фізичних осіб, які здійснюють перевезення вантажу за рахунок власних коштів та для власних потреб) документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, який складається у паперовій та/або електронній формі та містить обов`язкові реквізити, передбачені цим Законом та правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом.
Статтею 18 Закону №2344-ІІІ встановлено, що з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв транспортних засобів автомобільні перевізники зобов`язані:
організовувати роботу водіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинку, відповідно до вимог законодавства України здійснювати заходи, спрямовані на забезпечення безпеки дорожнього руху;
забезпечувати виконання вимог законодавства з питань охорони праці;
здійснювати організацію та контроль за своєчасним проходженням водіями медичного огляду, забезпечувати їх санітарно-побутовими приміщеннями й обладнанням.
Контроль за роботою водіїв транспортних засобів має забезпечувати належне виконання покладених на них обов`язків і включає організацію перевірок режимів їх праці та відпочинку, а також виконання водіями транспортних засобів вимог цього Закону та законодавства про працю.
Відповідно до статті 33 Закону № 2344-III автомобільним перевізником, що здійснює перевезення вантажів на договірних умовах, є суб`єкт господарювання, який відповідно до законодавства надає послугу згідно з договором про перевезення вантажу транспортним засобом, що використовується на законних підставах.
За текстом частини 1 статті 34 Закону № 2344-III автомобільний перевізник повинен, зокрема, виконувати вимоги цього Закону та інших законодавчих і нормативно-правових актів України у сфері перевезення пасажирів та/чи вантажів.
Відповідно до статті 48 Закону №2344-ІІІ, документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:
для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;
для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.
Виходячи зі змісту статті 48 Закону №2344-ІІІ, перелік документів, які повинні мати водій для здійснення внутрішніх вантажних перевезень не є вичерпним, до таких документів належать також інші документи, передбачені законодавством.
Процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, зокрема, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом встановлено Порядком проведення рейдових перевірок (перевірок на дорозі), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 №1567 (далі Порядок №1567).
Згідно з пунктом 15 Порядку №1567 під час проведення рейдової перевірки перевіряється виключно: наявність визначених статтями 39 і 48 Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; додержання водієм режиму праці та відпочинку; виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, інших нормативно-правових актів.
Як передбачає пункт 20 Порядку №1567, виявлені під час перевірки порушення вимог законодавства та норм і стандартів щодо організації перевезень автомобільним транспортом зазначаються в акті з посиланням на порушену норму.
Аналізуючи вищенаведені норми законодавства про автомобільний транспорт, слід дійти висновку про те, що водій при здійсненні ним перевезень вантажів повинен мати при собі документи, визначені статтею 39 Закону №2344-ІІІ.
При цьому наведений у вказаній статті перелік документів не є вичерпним, оскільки зазначено на необхідність наявності інших документів, передбачених законодавством.
Відповідно до Конвенції Міжнародної організації праці 1979 року № 153 про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті, статті 18 Закону № 2344-ІІІ та з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв колісних транспортних засобів затверджено Положенням №340.
Згідно з пунктом 1.3 Положення №340, вимоги цього Положення поширюються на автомобільних перевізників та водіїв, які здійснюють внутрішні перевезення пасажирів чи/та вантажів колісними транспортними засобами.
Відповідно до пункту 6.3 Положення №340, водій, що керує ТЗ, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку водія (додаток 3) або повинен мати копію графіка змінності водіїв.
Законодавством про автомобільний транспорт передбачено обов`язок перевізника забезпечувати дотримання умов праці та відпочинку водіїв згідно з вимогами законодавства, для дотримання яких, у випадку необладнання транспортного засобу тахографом, передбачено необхідність ведення індивідуальної контрольної книжки водія або графіку змінності водіїв.
У відповідності до пункту «а» частини 1 статті 10 Конвенції Міжнародної організації праці 1979 року №153 «Про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті» (ратифікованої Україною у 2008 році) компетентні власті чи органи в кожній країні передбачають ведення індивідуальної контрольної книжки та визначають умови її видачі, її зміст і спосіб її заповнення водіями.
Відповідно до абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону № 2344-III, за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Тобто, відповідальність за порушення вимог законодавства у сфері автомобільного транспорту під час перевезення пасажирів та вантажів застосовується саме до автомобільних перевізників.
В розумінні вимог статті 1 Закону № 2344-III автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.
Позивач, обґрунтовуючи протиправність оскаржуваної постанови вказує, що він не є перевізником у розумінні Закону № 2344-III, тобто фізичною або юридичною особою, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами. Позивач вказує, що водій ОСОБА_1 працює у ТОВ «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД»; ?? автомобіль ТАТА д.н. НОМЕР_2 належить ПП «КВАРТА-М», проте здається в оренду відповідно до договору оренди №32/20-ДК від 23.12.2019 та акту приймання-передавання до нього, для здійснення господарської діяльності ТОВ «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД». Також позивач вказує, що за користування автомобілем ПП «КВАРТА-М» отримує платежі від ТОВ «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД». За викладених обставин, ПП «КВАРТА-М» не підпадає під статус перевізника, який надає послуги з перевезення пасажирів (вантажу), оскільки є лише власником транспортного засобу, що надається в оренду.
З матеріалів справи випливає, що 23.12.2019 між ТОВ «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД» (орендар) та ПП «КВАРТА-М» (орендодавець) укладено договір оренди автомобіля №32/20-ДК (далі Договір).
Згідно з пунктом 1.1. Договору, орендодавець надає, а орендар отримує в платне користування автомобіль марки ТАТА 613/58, державний номер НОМЕР_1 , рік випуску 2008, колір червоний, номер шасі VIN НОМЕР_4 , номер кузова НОМЕР_5 , номер свідоцтва про реєстрацію автомобіля серія НОМЕР_3 , що належить орендодавцю на праві власності. Орендар зобов`язується повернути предмет оренди після закінчення терміну дії Договору.
У відповідності до пункту 1.2. Договору, термін оренди встановлюється з 23.12.2019 по 31.12.2021. ???
Згідно з пунктом 1.3. Договору, предмет оренди вважається переданим в оренду та повернення з оренди з моменту оформлення довідного акту прийому-передачі.
На підставу пункту 6.1. Договору, цей Договір набуває чинності з моменту його підписання сторонами та діє до 31.12.2021.
23.12.2019 сторонами підписано акт прийому-передачі рухомого майна до Договору про таке:
- відповідно до зазначеного вище Договору оренди, орендар прийняв, орендодавець передав рухоме майно, а саме: автомобіль марки TATA LPT613/58, державний номер НОМЕР_1 , рік випуску 2008, колір червоний, номер шасі VIN- НОМЕР_5 , номер кузова НОМЕР_5 , номер свідоцтва про реєстрацію автомобіля в органах ВРЕР ДАІ №1 серія САР 051432, що належить орендодавцю на праві власності, для ведення орендарем господарської діяльності.
15.12.2021 сторонами підписано додаткову угоду №1 до Договору, якою внесені зміни до пунктів 1.2. та 1.6. Договору, виклавши їх в іншій редакції:
« 1.2. Термін оренди встановлюється з 23.12.2019 по 31.10.2022.». ???
« 6.1. Цей Договір набуває чинності з моменту його підписання сторонами та діє до 31.10.2022.».
15.10.2022 сторонами підписано додаткову угоду №2 до Договору, якою внесені зміни до пунктів 1.2. та 1.6. Договору, виклавши їх в іншій редакції:
« 1.2. Термін оренди встановлюється з 23.12.2019 по 31.10.2025.». ???
« 6.1. Цей Договір набуває чинності з моменту його підписання сторонами та діє до 31.10.2025.».
Також, інформація про передачу транспортного засобу в оренду іншому суб`єкту господарювання підтверджується повідомленням про об`єкти оподаткування ПП «КВАРТА-М», пов?язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність від 07.12.2020 (довідка по формі 20-ОПП), у пункті 13 якого зазначено: автомобіль НОМЕР_1 ; стан об?єкта оподаткування - « 9» - здається в оренду; вид права на об?єкт оподаткування - « 1» - право власності.
Разом з цим, з повідомлення про об`єкти оподаткування, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність від 11.12.2020 (довідка по формі 20-ОПП) вбачається прийняття ТОВ «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД» транспортного засобу в оренду. У пункті 1 зазначено: стан об?єкта оподаткування - « 8» - орендується; вид права на об?єкт оподаткування - « 8» - право короткострокового користування, оренди або найму.
Також, матеріали справи містять копії платіжних доручень, де в графі «Призначення платежу» зазначено «Оплата за оренду», платник: ТОВ «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД», отримувач: ПП «КВАРТА-М»: від 27.01.2021 №2543, від 02.02.2022 №5321, від 05.10.2022 №6700, від 31.05.2022 №5958, від 23.03.2023 №7724.
Поміж іншого, згідно з наказом ТОВ «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД» від 21.12.2019 №62-к наказано прийняти ОСОБА_1 на посаду водія автотранспортних засобів, з оплатою відповідно до штатного розкладу з 21.12.2019.
Відповідно до наказу ТОВ «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД» від 04.07.2023 №37-а наказано закріпити транспортний засіб марки ТАТА, д.н. НОМЕР_6 за водієм ОСОБА_1 .
Також, до матеріалів справи долучено відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору за ІІІ квартал 2023, з яких вбачаються суми нарахованих та виплачених ОСОБА_1 коштів третьою особою (р.н.о.к.п.п. 2904403559, рядок 65).
З табелю обліку використання робочого часу ТОВ «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД» за серпень 2023 вбачається, що водієм ОСОБА_1 відпрацьовано 176 годин в ТОВ «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД».
Крім того, до матеріалів справи долучено копію подорожного листа №337542 від 27.09.2023, де зазначена марка автомобіля ТАТА д.н. НОМЕР_1 , водій ОСОБА_1 .
З долучених до матеріалів справи документів випливає, що водій ОСОБА_1 у трудових відносинах з ПП «КВАРТА-М», станом на день вчинення правопорушення, не перебував.
Проаналізувавши долучені до матеріалів справи документи, судом встановлено, що на час проведення відповідачем 27.09.2023 перевірки транспортного засобу марки ТАТА, д.н. НОМЕР_6 , останній перебував в оренді у ТОВ «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД» на підставі Додаткової угоди №2 від 15.10.2022 до Договору №32/20-ДК, що укладений між між ТОВ «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД» (орендар) та ПП «КВАРТА-М» (орендодавець) і акта прийому-передачі рухомого майна від 23.12.2019 до Договору №32/20-ДК.
Відповідно до абзацу 3 частини 1 статті 60 Закону № 2344-III, за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Враховуючи те, що транспортний засіб марки ТАТА, д.н. НОМЕР_6 станом на день вчинення порушення було передано в оренду ТОВ «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД» та водій також є працівником ТОВ «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД», відповідальність за порушення вимог законодавства сфері автомобільного транспорту під час перевезення пасажирів та вантажів мала застосовуватись саме до ТОВ «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД».
З огляду на викладене, суд зазначає, що в даному випадку саме ТОВ «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД» є перевізником і, відповідно, несе відповідальність за порушення вимог законодавства у сфері автомобільного транспорту.
За викладених обставин, суд дійшов таких висновків:
- ПП «КВАРТА-М» не є автомобільним перевізником в розумінні Закону №2344-III, тобто фізичною або юридичною особою, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами. У ПП «КВАРТА-М» у даному випадку відсутній статус суб`єкта господарювання, що провадить діяльність саме у сфері автомобільного транспорту з наданням послуг по перевезенню вантажу або наявність договору про перевезення вантажу, оскільки транспортний засіб станом на день вчинення правопорушення перебував у користуванні іншої юридичної особи на законних підставах, а отже до ПП «КВАРТА-М» не може бути застосована відповідальність, що передбачена частиною 1 абзацом 3 статті 60 Закону №2344-III;
- порушення було допущено водієм ТОВ «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД», в оренді якого на час вчинення порушення знаходився транспортний засіб марки ТАТА, д.н. НОМЕР_6 та відповідальність за порушення мало нести саме ТОВ «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД».
Частинами 1 та 2 статті 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Таким чином, суд дійшов висновку, що постанова Державної служби України з безпеки на транспорті в особі Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області про застосування адміністративно-господарського штрафу №005770 від 11.10.2023 є протиправною та такою, що підлягає скасуванню.
З огляду на викладене, позовна заява підлягає задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позовної заяви до суду в розмірі 3028,00 грн, що документально підтверджується платіжною інструкцією №196047747 від 05.04.2024.
Отже, враховуючи задоволення позовних вимог, сплачений позивачем судовий збір за подачу позовної заяви до суду підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача в сумі 3028,00 грн.
Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов Приватного підприємства «КВАРТА-М» (адреса: вул. Енергетична, 14-А, м. Дніпро, 49000; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 38598460) до Державної служби України з безпеки на транспорті (адреса: вул. Антоновича, 51, м. Київ, 03150; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 39816845) третя особа на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору Товариство з обмеженою відповідальністю «ДК ДНІПРО-ТРЕЙД» (адреса: вул. Шевченка, 37, м. Дніпро, 49000; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України: 43324549) про визнання протиправною та скасування постанови задовольнити.
Визнати протиправною та скасувати постанову Державної служби України з безпеки на транспорті про застосування адміністративно-господарського штрафу №005770 від 11.10.2023.
Стягнути на користь Приватного підприємства «КВАРТА-М» за рахунок бюджетних асигнувань Державної служби України з безпеки на транспорті судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору у розмірі 3028 (дві три тисячі двадцять вісім) гривень 00 копійок.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та строки, передбачені статтями 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя М.В. Бондар
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2024 |
Оприлюднено | 18.12.2024 |
Номер документу | 123785835 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Бондар Марина Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні