ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 грудня 2024 рокуСправа №160/12693/24
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кучугурної Н. В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у порядку письмового провадження в місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Відповідача-1: Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, Відповідача-2: Головного управління Пенсійного фонду України в м. Луганській області, про зобов`язання вчинити певні дії,
Обставини справи: до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Відповідача-1: Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області та до Відповідача-2: Головного управління Пенсійного фонду України Луганській області про зобов`язання вчинити певні дії.
Справі за цією позовною заявою присвоєно №160/12693/24 та за результатами автоматизованого розподілу справу передано для розгляду судді Кучугурній Н.В.
Позовна заява не відповідала вимогам, установленим статтями 160, 161 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), тому ухвалою суду від 21.05.2024 була залишена без руху, з наданням позивачу строку для усунення недоліків.
На виконання вимог ухвали суду від 21.05.2024 від позивача 27.05.2024 до суду надійшла уточнена позовна заява, в якій позивач просить суд:
- визнати протиправними рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області та рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області щодо відмови у зарахуванні до страхового стажу період роботи з 01.01.2005 по 31.12.2006 Відособленим підрозділом «Шахта Вергелівська» ДП «Луганськвугілля» та відмови у призначенні пенсії на пільгових умовах;
- зобов`язати відповідачів зарахувати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , страховий стаж за період роботи з 01.01.2005 по 31.12.2006 Відособленим підрозділом «Шахта Вергелівська» ДП «Луганськвугілля».
В обґрунтування позову зазначено, що позивач у період з 01.01.2005 по 31.12.2006 перебував у трудових відносинах в Відособленим підрозділом «Шахта Вергелівська» ДП «Луганськвугілля». Вказаний період було внесено до трудової книжки, однак не зараховано до страхового стажу, оскільки він відсутній у реєстрі застрахованих осіб по причині невірно зазначеного коду при звітуванні роботодавцем, а тому позивач вимушений звернутись до суду задля зарахування зазначеного періоду до страхового стажу.
Ухвалою суду прийнято до розгляду позовну заяву і відкрито провадження в адміністративній справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін; встановлено відповідачам строк для подання відзиву на позовну заяву (у разі заперечення проти позовної заяви) протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення копії цієї ухвали, разом із доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідачів.
14.06.2024 через систему «Електронний суд» від відповідача-2 надійшов відзив, в якому відповідач-2 просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі. В обґрунтування відзиву відповідач-2 зазначає, що позивач до органів Пенсійного фонду України із заявою про призначення пенсії не звертався, та на обліку не перебуває. Проте звернувся із заявою, в якій просив надати відповідь щодо виправлення некоректних даних. Відповідач надав відповідь на звернення та додатково звернувся листом до страхувальника - Відособленого підрозділу «Шахта Вергелівська» ДП «Луганськвугілля» щодо необхідності усунення розбіжностей в звітності за 2005-2006 роки стосовно позивача, як застрахованої особи, але наразі відповідь відсутня. Також відповідач-2 зазначає, що діє в межах норм чинного законодавства. Таким чином, позовні вимоги про зобов`язання зарахувати стаж з 01.01.2005 по 31.12.2006 є не правомірними та передчасними, а тому задоволенню не підлягають.
24.06.2024 через систему «Електронний суд» від відповідача-1 надійшов відзив, в якому відповідач-1 просить суд відмовити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі. В обґрунтування відзиву відповідач-1 зазначає, що позивач до органів Пенсійного фонду України із заявою про призначення пенсії не звертався, та на обліку не перебуває. Також відповідач наголошує, що під час проведення аналізу звітності, поданої страхувальником Відособлений підрозділ «Шахта Вергелівська» ДП «Луганськвугілля», ЄДРПОУ: 26411019, було виявлено, що про позивача як застраховану особу з січня 2005 по грудень 2006 року звітність надавалася з помилковим реєстраційним номером облікової картки платників податків. Головним управлінням Пенсійного фонду України в Луганській області був направлений лист від 12.04.2023 № 1200-0705-8/7156 до страхувальника Відособлений підрозділ «Шахта Вергелівська» ДП «Луганськвугілля» щодо необхідності усунення розбіжностей в звітності за 2005-2006 роки стосовно позивача, як застрахованої особи. Наразі відповідь не отримана. Враховуючи викладене відповідач-1 просить відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.
Позивач подав до суду відповіді на відзиви відповідачів, у яких підтримав доводи, наведені в обґрунтування позовних вимог.
Ухвалою від 03.06.2024 було витребувано належним чином засвідчену копію пенсійної справи позивача.
Разом з відзивом на позовну заяву відповідач-1 надав документи, які стосуються трудової діяльності позивача та звернення до органів пенсійного фонду з питанням зарахування періоду роботи до стажу позивача.
Відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року, кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.
Розумність строків є одним із основоположних засад (принципів) адміністративного судочинства відповідно до п.8 ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України.
Поняття розумного строку не має чіткого визначення, проте розумним уважається строк, який необхідний для вирішення справи відповідно до вимог матеріального і процесуального права.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позовна заява, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
УСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся із заявою від 11.04.2024 до Пенсійного фонду України про перегляд персональних даних за період роботи з 01.01.2005 по 31.12.2006.
У відповідь на це звернення листом від 10.05.2024 №18671-21363/К-05/8-2800/24 було повідомлено, станом на сьогодні в реєстрі застрахованих осіб відсутня інформація про нарахування заробітної плати за період з січня 2005 року по грудень 2006 року по Відокремленому підрозділу «Шахта «Вергелівська» Державного підприємства «Луганськвугілля» (ЄДРПОУ 26411019).
До матеріалів справи надано лист Головного управління Пенсійного фонду у Дніпропетровській області від 18.04.2023 № 16972-9049/К-01/8-0400/23 на звернення позивача від 04.03.2023, з питання відсутності індивідуальних відомостей про застраховану особу в електронних реєстрах.
Цим листом Головне управління Пенсійного фонду у Дніпропетровській області повідомило позивача, що Головним управлінням Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області направлено лист до Головного управління Пенсійного фонду України Луганській області для виправлення некоректних даних. А саме по підприємству Відособлений підрозділ «Шахта Вергелівська» ДП «Луганськвутілля» за 2005-2006 роки звітність страхувальник надавав з невірно вказаним кодом РНОКПП.
Головне управління Пенсійного фонду у Луганській області листом від 26.06.2023 повідомило позивача про те, що при проведені аналізу звітності, поданої страхувальником Відособлений підрозділ «Шахта Вергелівська» ДП «Луганськвугілля», ЄДРПОУ 26411019, було виявлено, що про позивача, як застраховану особу, з січня 2005 по грудень 2006 року звітність надавалася з помилковим реєстраційним номером облікової картки платників податків. Головним управлінням Пенсійного фонду України в Луганській області був направлений лист від 12.04.2023 № 1200-0705-8/7156 до страхувальника Відособлений підрозділ «Шахта Вергелівська» ДП «Луганськвугілля» щодо необхідності усунення розбіжностей в звітності за 2005-2006 роки стосовно позивача, як застрахованої особи. Наразі відповідь не отримана. Також листом зазначено, що відповідальним за правильність та достовірність заповнення звіту є страхувальник. Таким чином, з питання щодо коригування та вірного відображення даних потрібно звернутися безпосередньо до страхувальника.
Проте позивач у своєму позові наголошує, що Податкова Служба України визнала його доходи за спірний період та внесла до відомостей Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про джерела/суми виплачених доходів та утриманих податків нараховану та виплачену заробітну плату. Звернення відповідачів від 12.04.2023 до Відособленого підрозділу «Шахта Вергелівська» ДП «Луганськвугілля» залишились без відповіді, оскільки підприємство існує формально.
Разом із цим позивачу відповідачі неодноразово роз`яснюють, що внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб відповідно до рішення суду, що набрало законної сили, здійснюється територіальними органами Пенсійного фонду України на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк після надходження (надання особою) рішення суду. Іншого чинним законодавством не передбачено, що і стало підставою звернення до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, що склались між сторонами, суд зазначає про таке.
Статтею 46 Конституції України визначено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.
Відповідно до пункту 6 статті 92 Конституції України, виключно законами України визначаються, зокрема, основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення.
Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, визначає Закон України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» №1058-ІV від 09.07.2003 (далі - Закон №1058-ІV), який розроблений відповідно до Конституції України та Основ законодавства України про загальнообов`язкове державне соціальне страхування. Цей Закон також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим цим Законом.
Згідно з ч.1 ст.8 вказаного Закону, право на отримання пенсій та соціальних послуг із солідарної системи мають громадяни України, які застраховані згідно із цим Законом та досягли встановленого цим Законом пенсійного віку чи визнані особами з інвалідністю в установленому законодавством порядку і мають необхідний для призначення відповідного виду пенсії страховий стаж.
Відповідно до ч.1 ст.9 Закону №1058-IV, в солідарній системі призначаються такі пенсійні виплати: 1) пенсія за віком; 2) пенсія по інвалідності; 3) пенсія у зв`язку з втратою годувальника.
Згідно з частиною першою статті 24 Закону №1058-ІV, страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.
Відповідно до ч.2 ст.24 Закону №1058-ІV, страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом, а також даних, включених на підставі цих документів до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до набрання чинності цим Законом, зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше, крім випадків, передбачених цим Законом (ч.4 ст.24 Закону №1058-ІV).
Згідно зі ст.56 Закону України «Про пенсійне забезпечення», до стажу роботи зараховується робота, виконувана на підставі трудового договору на підприємствах, в установах, організаціях і кооперативах, незалежно від використовуваних форм власності та господарювання, а також на підставі членства в колгоспах та інших кооперативах, незалежно від характеру й тривалості роботи і тривалості перерв. До стажу роботи зараховується також будь-яка інша робота, на якій працівник підлягав державному соціальному страхуванню, або за умови сплати страхових внесків, період одержання допомоги по безробіттю, а також робота в`язнів і робота за угодами цивільно-правового характеру за умови сплати страхових внесків.
Відповідно до ст.62 Закону України «Про пенсійне забезпечення», основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.
12.08.1993 Кабінет Міністрів України своєю постановою №637 затвердив Порядок підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній (далі Порядок №637).
Так, основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами. У разі коли документи про трудовий стаж не збереглися, підтвердження трудового стажу здійснюється органами Пенсійного фонду на підставі показань свідків (розділ «Загальні положення» Порядку №637).
Пунктом 3 Порядку №637 передбачено, що за відсутності трудової книжки, а також у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи, для підтвердження трудового стажу приймаються дані, наявні в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи.
Отже, основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.
Так, трудова книжка, серії НОМЕР_1 , ОСОБА_1 , з-поміж інших, містить такі записи про періоди роботи позивача (мовою трудової книжки):
ОП «Шахта Вергелівська» ГП «Луганськуголь»
5) 02.11.2003 - принят временно подземным горнорабочим ІІІ р с полным рабочим днем под землей;
6) 02.01.2005 - зачислен в постоянный штат подземным горнорабочим ІІІ р с полным рабочим днем под землей;
7) 20.02.2008 - переведен подземный учеником горнорабочего очистного забоя с полным рабочим днем под землей.
Отже, вказана трудова книжки серії НОМЕР_1 підтверджує, що у спірні у цій справі періоди роботи з 01.01.2005 по 31.12.2006 позивач працював в Відособленому підрозділі «Шахта Вергелівська» ДП «Луганськвугілля».
Суд зазначає, що спірний період роботи позивача також підтверджується довідкою, яка міститься у матеріалах справи, про підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсії за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, виданій Відокремленим підрозділом «Шахта Вергелівська» ДП «Луганськвугілля» на ім`я ОСОБА_1 1979 р.н. (позивач).
Також, згідно із відомостями з Державного реєстру фізичних осіб платників податків про джерела/суми нарахування доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військово збору станом на 01.03.2024 за РНОКПП: НОМЕР_2 ( ОСОБА_1 ), у спірний період з 01.01.2005 по 31.12.2006 було нараховано суми доходів та суми податків від джерела доходу: Відокремлений підрозділ «Шахта Вергелівська» ДП «Луганськвугілля».
Крім того, як зазначено вище, відповідно до ч.2 ст.24 Закону №1058-ІV, страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом, а також даних, включених на підставі цих документів до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.
Згідно зі ст.1 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» №1058-IV (далі Закон №1058-IV), страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування, збір на обов`язкове державне пенсійне страхування та страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, сплачені (які підлягають сплаті) згідно із законодавством, що діяло раніше; надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.
Відповідно до частини першої статті 14 Закону №1058-IV, страхувальниками є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об`єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об`єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - підприємці та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - підприємців, які обрали особливий спосіб оподаткування (єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10 статті 11 цього Закону.
Якщо страхувальники несвоєчасно або не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про сплату страхових внесків, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом. Страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків (частини 10, 12 статті 20 Закону №1058-IV).
Статтею 15 Закону №1058-IV передбачено, що платниками страхових внесків до солідарної системи є страхувальники, зазначені в статті 14 цього Закону, і застраховані особи, зазначені в частині першій статті 12 цього Закону.
Згідно з частиною 1 статті 16 Закону №1058-IV, застрахована особа має право отримувати від страхувальника підтвердження про сплату страхових внесків, вимагати від страхувальників сплати внесків, у тому числі в судовому порядку тощо.
Частиною 2 статті 20 Закону №1058-IV передбачено, що обчислення страхових внесків застрахованих осіб, зазначених у пунктах 1, 2, 5 - 7, 9, 10, 12, 15, 17 і 18 статті 11 цього Закону, здійснюється страхувальниками на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) заробітної плати (доходу), грошового забезпечення, на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески.
Відповідно до положень ст. 106 Закону №1058-ІV, відповідальність за несплату страхових внесків несе підприємство-страхувальник, оскільки здійснює нарахування страхових внесків із заробітної плати застрахованої особи.
Отже, положеннями Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» обов`язок щодо нарахування та сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування за працівника (позивача) покладений на роботодавця, який має нести відповідальність за несвоєчасну або не в повному обсязі сплату страхових внесків. Працівник (позивач) не може нести відповідальність за неналежне виконання своїх обов`язків підприємством-роботодавцем, на якому він працює.
Таким чином, період роботи позивача з 01.01.2005 по 31.12.2006 має бути зарахований до страхового стажу позивача.
Поряд з цим, суд зазначає, що відповідно до ч.1 ст.44 Закону №1058-IV, призначення (перерахунок) пенсії здійснюється за зверненням особи або автоматично (без звернення особи) у випадках, передбачених цим Законом.
Згідно з п.1.1. Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 №22-1 (далі - Порядок №22-1), з-поміж інших, заява про призначення, перерахунок пенсії подається заявником до територіального органу Пенсійного фонду України.
Згідно з пунктами 4.1., 4.2 Порядку №22-1, заяви, що подаються особами відповідно до цього Порядку, реєструються в електронному журналі звернень органу, що призначає пенсію.
При прийманні документів працівник структурного підрозділу, який здійснює прийом та обслуговування осіб, зокрема: ідентифікує заявника (його представника); надає інформацію щодо умов та порядку призначення (перерахунку) пенсії; реєструє заяву, перевіряє зміст і належне оформлення наданих документів, відповідність викладених у них відомостей про особу даним паспорта; з`ясовує наявніcть у заявника особливого (особливих) статусу (статусів), особливих заслуг, інших обставин, які можуть бути підставою для встановлення підвищень, надбавок, доплат; повідомляє про необхідність дооформлення документів або надання додаткових документів у тримісячний строк з дня подання заяви про призначення пенсії, у разі неналежного оформлення поданих документів або відсутності необхідних документів; видає особі або посадовій особі розписку із зазначенням дати прийняття заяви, переліку одержаних і відсутніх документів, строку подання додаткових документів для призначення пенсії та пам`ятку пенсіонеру (додаток 7). Скановані розписка та пам`ятка пенсіонеру зберігаються в електронній пенсійній справі; повідомляє особу, у вибраний нею спосіб, про відсутність відомостей або/та наявність розбіжностей у відповідних інформаційних реєстрах, системах або базах даних та строки подання необхідних документів для призначення пенсії, не пізніше двох робочих днів після отримання відповідної інформації.
Відповідно до п.4.3. Порядку №22-1, рішення за результатами розгляду заяви підписується керівником органу, що призначає пенсію (іншою посадовою особою, визначеною відповідно до наказу керівника органу, що призначає пенсію, щодо розподілу обов`язків), та зберігається в електронній пенсійній справі особи.
Рішення за результатами розгляду заяви та поданих документів органом, що призначає пенсію, приймається не пізніше 10 днів після надходження заяви.
Цей строк може бути продовжено за рішенням керівника органу, що призначає пенсію, на строк проведення додаткової перевірки достовірності відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, умов їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством, для визначення права на пенсію, але не більше ніж на 15 днів.
Згідно з п.4.7. Порядку №22-1, орган, що призначає пенсію, не пізніше 10 днів після винесення рішення видає або направляє особі повідомлення про призначення, відмову в призначенні, перерахунку, переведенні з одного виду пенсії на інший із зазначенням причин відмови та порядку його оскарження. Якщо пенсію за віком призначено автоматично (без звернення особи), у повідомленні про призначення особі пенсії додатково зазначається інформація про порядок її виплати.
Пунктом 4.9. Порядку №22-1 передбачено, що документом, який підтверджує призначення особі пенсії, є пенсійне посвідчення, що видається відповідно до Порядку оформлення, виготовлення та видачі документів, що підтверджують призначення особі пенсії, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 03 листопада 2017 року № 26-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04 грудня 2017 року за № 1464/31332. У разі звернення пенсіонера видається виписка з розпорядження про призначення (перерахунок) пенсії з інформацією про періоди страхового стажу та заробітної плати (доходу), яка врахована при розрахунку пенсії.
З наведених вище норм чинного законодавства суд робить висновок про те, що для призначення пенсії (її перерахунку, у тому числі, з урахуванням того чи іншого спірного періоду роботи) особа подає до органів пенсійного фонду відповідну заяву, за наслідками розгляду якої органи пенсійного фонду не пізніше 10 днів після надходження заяви приймають рішення.
Проте, у цій справі доказів звернення позивача до органів пенсійного фонду з заявою про призначення пенсії за віком або її перерахунок з урахуванням періоду роботи позивача з 01.01.2005 по 31.12.2006 не надано, як не надано й відповідного рішення органів пенсійного фонду, яким позивачу було відмовлено у зарахуванні вказаного періоду роботи до страхового стажу позивача.
Таким чином, не можна вважати, що станом на час звернення позивача з позовними вимогами про зарахування зазначеного періоду роботи до його страхового стажу були порушені відповідні права позивача.
Згідно з ч.ч.1, 2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (ч.1 ст.90 КАС України).
З огляду на встановлені обставини справи, наведені положення чинного законодавства, суд зазначає, що позовні вимоги у цій справі є такими, що задоволенню не підлягають.
Підстави для розподілу судових витрат, відповідно до положень статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні, оскільки у задоволенні позову відмовлено.
Відповідно до ч. 5 ст. 250 КАС України, датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Відмовити в задоволенні позовної заяви ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ) до Головного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровській області (вул. Набережна Перемоги, буд. 26, м. Дніпро, 49094, код ЄДРПОУ 21910427), Головного управління Пенсійного фонду України в Луганській області (вул. Шевченка, 9, м. Сєвєродонецьк, 93404, код ЄДРПОУ 21782461) про зобов`язання вчинити певні дії.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.
Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ).
Відповідач-1: Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (вул. Набережна Перемоги, буд. 26, м. Дніпро, 49094, ЄДРПОУ 21910427).
Відповідач-2: Головне управління Пенсійного фонду в Луганській області (вул. Шевченка, 9, м. Сєвєродонецьк, 93404, код ЄДРПОУ 21782461).
Суддя Н.В. Кучугурна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2024 |
Оприлюднено | 18.12.2024 |
Номер документу | 123785848 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучугурна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучугурна Наталія Вікторівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кучугурна Наталія Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні