Рішення
від 16.12.2024 по справі 240/12400/24
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 грудня 2024 року м. Житомир справа № 240/12400/24

категорія 108040000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

судді Семенюка М.М.,

розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг до Приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Коростишівгаз" про стягнення коштів,

встановив:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить стягнути з Приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Коростишівгаз" на користь Державного бюджету України 178500 грн.

В обґрунтування позову зазначає, що відповідач не сплатив до державного бюджету штраф, накладений постановою від 10.01.2024 № 73, та пеню.

Ухвалою від 05.07.2024 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, яка розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Відповідач подав письмовий відзив на позовну заяву, в якому просив відмовити в задоволенні позову з тих підстав, що ПРАТ «КОРОСТИШІВГАЗ» визнає позов в частині стягнення частково неоплаченого штрафу в розмірі 71 400,00 грн; Товариством було здійснено перші два платежі за графіком, тобто, сумарно було сплачено 35 700 грн. ПРАТ «Коростишівгаз» згідно вимог законодавства надало підтвердження здійснення даних оплат (листи та платіжні інструкції); дані кошти помилково були сплачені до місцевого бюджету, товариством було направлено звернення Коростишівській міській раді щодо перерахування помилково сплачених коштів до місцевого бюджету за призначенням до державного бюджету або повернути ПРАТ «Коростишівгаз»; у відповідь на даний лист Коростишівська міська рада зазначила, що з даного питання необхідно звернутись до НКРЕКП як до органу, що контролює справляння надходжень бюджету для підготовки Подання на повернення помилково або надміру зарахованих до бюджету зборів, платежів та інших доходів бюджету; ПРАТ «КОРОСТИШІВГАЗ» звернулось до НКРЕКП як до органу, що контролює справляння надходжень бюджету стосовно повернення до державного бюджету помилково перерахованих коштів, зокрема, по сплаті штрафу у сумі 35 700 грн. за 2024 рік згідно вимог Постанови від 23.01.2024 № 164 «Про розстрочення сплати штрафу, накладеного на ПРАТ «КОРОСТИШІВГАЗ»» в розмірі 107 100 грн. на шість місяців відповідно до графіка, згідно накладеного штрафу Постановою НКРЕКП від 10 січня 2024 р. № 73 «Про застосування санкцій до ПРАТ «КОРОСТИШІВГАЗ» за порушення вимог законодавства та Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу природного газу та здійснення заходів державного регулювання»; оскільки пеня є неустойкою, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання, то в даному випадку пеню необхідно рахувати, виходячи із суми грошового зобов`язання в розмірі 71 400 грн., а не з 107 100 грн., як вказано в розраховану ціни позову, отже, пеня становить 80 325.

Відповідач подав відповідь на відзив, в якій просив позов задовольнити в повному обсязі, крім того зазначена сума штрафу відповідачем була сплачена не в повному обсязі і було виявлено, що 35 700 грн було сплачено не до Державного бюджету України, а до місцевого, що не відповідає положенню частини п`ятої статті 22 Закону про НКРЕКП.

Дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, 10 сячня 2024 року на засіданні, яке проводилось у формі відкритого слухання, акта планової перевірки від 15.12.2023 №534, посвідчення на проведення планової перевірки, Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) винесено постанову № 73 «Про застосування санкцій ПРАТ "Коростишівгаз" за порушення вимог законодавства та Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу природного газу та здійснення заходів державного регулювання» на відповідача накладено штраф у розмірі 107100 грн (а.с. 10-15).

15.01.2024 відповідач звернувся до позивача з заявою № 10/1 (а.с. 17) про розстрочення сплати штрафу на один рік.

Постановою НКРЕКП від 23.01.2024 № 164 сплату штрафу розстрочено на 6 місяців по 17850 грн. щомісячно (а.с. 15-16).

12.02.2024 та 12.03.2024 на адресу НКРЕКП відповідачем направлено супровідні листи з платіжними інструкціями № 490 від 12.02.2024 (а.с. 21) на суму 17850 грн та № 568 від 12.03.2024 (а.с. 23) на суму 17850 грн.

З даних квитанцій вбачається, що отримувачем коштів є ГУК у Житомирській області/ТГ м. Коростишів, Код отримувача 37976485, Рахунок отримувача № UA 358999980314090542000006729.

На момент розгляду справи, докази перенаправлення коштів на рахунок позивача відсутні.

З огляду несплату у добровільному порядку відповідачем суми штрафу та пені, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг звернулась до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Законом України «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг» (далі - Закон про НКРЕКП) визначено правовий статус НКРЕКП, її завдання, функції, повноваження та порядок їх здійснення.

Відповідно до статті 1 Закону про НКРЕКП Регулятор є постійно діючим центральним органом виконавчої влади зі спеціальним статусом, який утворюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно зі статтею 2 Закону про НКРЕКП Регулятор здійснює державне регулювання, моніторинг та контроль за діяльністю суб`єктів господарювання у сферах енергетики та комунальних послуг, зокрема, у сфері комунальних послуг: діяльності з виробництва теплової енергії на теплогенеруючих установках, включаючи установки для комбінованого виробництва теплової та електричної енергії, транспортування її магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами, постачання теплової енергії в обсягах понад рівень, що встановлюється умовами та правилами провадження господарської діяльності (ліцензійними умовами).

Відповідно до статті 3 Закону про НКРЕКП Регулятор здійснює державне регулювання з метою досягнення балансу інтересів споживачів, суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, і держави, забезпечення енергетичної безпеки, європейської інтеграції ринків електричної енергії та природного газу України.

Регулятор здійснює державне регулювання, зокрема, шляхом державного контролю та застосування заходів впливу.

Основними завданнями Регулятора є забезпечення ефективного функціонування та розвитку ринків у сферах енергетики та комунальних послуг; сприяння ефективному відкриттю ринків у сферах енергетики та комунальних послуг для всіх споживачів і постачальників та забезпечення недискримінаційного доступу користувачів до мереж/трубопроводів; забезпечення захисту прав споживачів товарів, послуг у сферах енергетики та комунальних послуг щодо отримання цих товарів і послуг належної якості в достатній кількості за обґрунтованими цінами; сприяння розвитку конкуренції на ринках у сферах енергетики та комунальних послуг.

При цьому, згідно зі статтею 19 Закону про НКРЕКП Регулятор здійснює державний контроль за дотриманням суб`єктами господарювання, що провадять діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, законодавства у відповідних сферах та ліцензійних умов шляхом проведення планових та позапланових виїзних, а також невиїзних перевірок відповідно до затверджених ним порядків контролю.

За результатами перевірки складається акт у двох примірниках, який підписується членами комісії з перевірки.

У разі виявлення порушень акт про результати перевірки вноситься на засідання Регулятора, за результатами якого Регулятор приймає рішення про застосування до суб`єкта господарювання, що провадить діяльність у сферах енергетики та комунальних послуг, санкції, передбаченої цим Законом.

Статтею 22 Закону про НКРЕКП передбачено, що за порушення законодавства у сферах енергетики та комунальних послуг до суб`єктів господарювання, що провадять діяльність у відповідній сфері, Регулятор може застосовувати санкції у вигляді:

1) застереження та/або попередження про необхідність усунення порушень;

2) накладення штрафу;

3) зупинення дії ліцензії;

4) анулювання ліцензії.

Суб`єкти господарювання, на яких накладено штраф, зобов`язані сплатити його у 30-денний строк з дня одержання копії рішення про накладення штрафу, крім випадків, встановлених частиною п`ятою статті 13 цього Закону.

За кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі 1,5 відсотка суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням Регулятора.

Суми стягнутих штрафів та пені зараховуються до Державного бюджету України.

Протягом п`яти робочих днів з дня сплати штрафу суб`єкт господарювання зобов`язаний надіслати Регулятору документи, що підтверджують сплату штрафу.

У разі відмови від сплати штрафу та пені їх примусове стягнення здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Регулятора, крім випадків, встановлених частиною п`ятою статті 13 цього Закону.

Судом встановлено, що сума штрафу, яка заявлена до стягнення, обумовлена наявністю постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг про накладення штрафу у загальному розмірі 107100 грн.

Станом на час розгляду справи штраф та пеня відповідачем не сплачені, іншого ним не доведено.

Згідно з вимогами ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Доказів добровільного погашення відповідачем штрафу та пені на виконання постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП), від 10.01.2024 № 73 матеріали справи не містять.

За таких обставин, суд дійшов висновку про обґрунтованість та доведеність позовних вимог позивачем щодо стягнення з відповідача заборгованості зі сплати фінансових санкцій (пеня та штраф) у розмірі 178500 грн. в дохід Державного бюджету України (код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції»).

На підставі викладеного, керуючись статтями 242-246 КАС України, суд

вирішив:

Позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (вул. Сімї Бродських, 19, м. Київ, 03057, код 39369133) до Приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Коростишівгаз" (вул. Київська, 55, м. Коростишів, Житомирська обл., 12501, код 20413052) задовольнити.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства по газопостачанню та газифікації "Коростишівгаз" на користь Державного бюджету України (код бюджетної класифікації 21081100 «Адміністративні штрафи та інші санкції») 178500 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.М. Семенюк

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.12.2024
Оприлюднено18.12.2024
Номер документу123786230
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо державного регулювання цін і тарифів

Судовий реєстр по справі —240/12400/24

Рішення від 16.12.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Семенюк Микола Миколайович

Ухвала від 05.07.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Семенюк Микола Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні