ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/20004/24
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 грудня 2024 року
Львівський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Ланкевича А.З., розглянувши у письмовому провадженні в м.Львові в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «БЕКАС-БУД» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, -
в с т а н о в и в :
Позивач звернувся з позовною заявою, в якій просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення відповідача від 18.06.2024 року №11266051/35621135 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість;
- зобов`язати відповідача прийняти рішення про врахування таблиці даних платника податку на додану вартість, зареєстрованої за №9158645874 від 12.06.2024 року, датою її подання.
Посилається на те, що 12.06.2024 року позивачем направлено до контролюючого органу таблицю даних платника податку на додану вартість №9158645874 з поясненнями, в яких описано специфіку власної господарської діяльності та додано документи на їх підтвердження. Однак 18.06.2024 року Головним управлінням ДПС у Львівській області прийнято рішення №11266051/35621135 про неврахування вищенаведеної таблиці даних платника податку на додану вартість. Зазначив, що підставою для неврахування таблиці даних відповідачем вказано наступне: «інше» - «недостатньо інформації щодо сутності господарської діяльності платника податку, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку у поясненні, невідповідність відомостей, зазначених у Таблиці даних платника податку: п.14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165». Позивач з таким рішенням не погоджується та зазначив, що воно не містить детальної інформації, що стала підставою для неврахування таблиці даних платника податку, а тому свідчить про формальність прийнятого рішення. Вважаючи у зв`язку із цим свої права та інтереси порушеними та такими, що потребують захисту, позивач звернувся до суду з даним позовом. Просить позов задовольнити повністю.
Ухвалою судді від 30.09.2024 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи за наявними у справі матеріалами.
Копію вказаної ухвали вручено відповідачу 01.10.2024 року о 17:35 год в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі, однак станом на момент розгляду цієї справи, жодних заяв по суті справи на адресу суду не надходило. При цьому, суд враховує, що згідно ч.4 ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України, подання заяв по суті справи є правом учасників справи. А, відповідно до ч.6 ст.162 цього ж Кодексу, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, повно і всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.
Приватне підприємство «БЕКАС-БУД» (місцезнаходження: Роксоляни, 51/127, м.Львів, 79052; код ЄДРПОУ: 35621135) зареєстроване як юридична особа 12.03.2008 року.
Основним видом діяльності вказаного товариства є: 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель. Також, до інших видів діяльності належать: 42.11 Будівництво доріг і автострад; 42.99 Будівництво інших споруд, н.в.і.у.
ПП «БЕКАС-БУД» зареєстроване платником податку на додану вартість, підтвердженням чого є свідоцтво №100285801 серії НБ №133208 від 31.05.2010 року.
12.06.2024 року ПП «БЕКАС-БУД» подано до Головного управління ДПС у Львівській області таблицю даних платника податку на додану вартість №9158645874, в якій відображено коди згідно з КВЕД 42.11; коди згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором продукції та послуг товарів/послуг (придбання (отримання), ввезення на митну територію України) 2505100000, 3824, 2517101000, 68.20, 2710194300, 6810, 49.41, 382450, 6810990000; коди згідно з УКТЗЕД/Державним класифікатором продукції та послуг товарів/послуг (постачання/надання) 42.11. До таблиці також додано підтверджуючі документи та пояснення наступного змісту:
«ПП «БЕКАС-БУД» виконує роботи з будівництва, реконструкції та ремонту доріг автомобільних та автомагістралей, інших доріг, елементів доріг; злітно-посадкових смуг летовищ (код ДКПП 42.11).
Виконання вказаних робіт підприємством здійснюється відповідно до укладеного з ТОВ БАЛТОМ Україна» (код ЄДРПОУ: 35382784) договору підряду №01/07-23 від 05.07.2023 року, за умовами якого ПП «БЕКАС-БУД» зобов`язується у порядку і на умовах, визначених договором, здати в установлений строк роботи «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул.Винниченка в с.Солонка», а ТОВ «БАЛТОМ Україна» прийняти і оплатити виконані роботи.
На виконання умов вказаного договору ПП «БЕКАС-БУД» частково виконано роботи «Капітальний ремонт дорожнього покриття по вул.Винниченка в с.Солонка» на загальну суму 873763,20 грн, в т.ч. ПДВ 145627,20 грн, які прийняті замовником, що підтверджується довідкою про вартість виконаних будівельних робіт та витрати за грудень 2023 року від 01.12.2023 року (форма КБ-3) та актом виконаних будівельних робіт за грудень 2023 року (форма КБ-2в) від 01.12.2023 року.
Виконання згаданих робіт з капітального ремонту дорожнього покриття передбачає виконання робіт з розробки основи, влаштування підстильних та вирівнювальних шарів щебеневої і піщаної основи, влаштування щебенево-піщаної суміші, піщано-цементної суміші, улаштування покриття з плит бетонних тротуарних (бруківки), бордюрів, поребриків та лотків, ремонт оглядових каналізаційних люків тощо.
Для виконання цих робіт підприємством було придбано наступні роботи та послуги:
- послуги роботи автогрейдера, котка дорожнього, крану на автомобільному ходу, машини поливальної, які були надані ФОП ОСОБА_1 згідно акта наданих послуг від 19.10.2023 року №99 на виконання договору від 06.05.2021 року №06/05/2021;
- послуги роботи екскаватора, які були надані ФОП ОСОБА_2 згідно акта наданих послуг від 06.07.2023 року №34;
- послуги перевезення ґрунту, які були надані ТОВ «Альтбуд ЛВ» згідно акта від 30.11.2023 року №37;
- автотранспортні послуги перевезення, які були надані ФОП ОСОБА_1 згідно договору №01/07/2021 від 01.07.2021 року та ТОВ «ЛІНСО ТРАНС» згідно договору перевезення вантажу №46 від 16.07.2020 року.
Для виконання цих робіт Підприємством придбаваються наступні товари:
- «щебінь», поставку якого здійснювало ТОВ «ОЛ-ТРАНС СЕРВІС» відповідно до договору №ОЛ-0208/2021 від 02.08.2021 року та видаткових накладних №645 від 17.11.2021 року, №647 від 22.11.2021 року, №677 від 01.12.2021 року, №577, №578 від 22.10.2023 року, №580 від 28.10.2023 року.
Доставка щебню покупцю здійснювалась силами та за рахунок постачальника, що підтверджується відповідними товарно-транспортними накладними, які додаються.
- «пісок», поставку якого здійснювало ТОВ «Агропромислове підприємство «Львівське» на виконання договору від 08.07.2020 року №08-07/2020 згідно видаткових накладних №РНК-002433 від 11.07.2023 року, №РНК-002756 від 01.08.2023 року, №РНК-002917 від 09.08.2023 року, №РНК-002946 від 10.08.2023 року, №РНK-003087 від 17.08.2023 року. Перевезення піску здійснювало ТОВ «Лінсо Транс» на замовлення ПП «БЕКАС-БУД», що підтверджується відповідними товарно-транспортними накладними та актами наданих послуг, які додаються;
- «бруківка», «бордюр» та «пореборик», поставку якого здійснювали ФОП ОСОБА_3 на виконання умов договору від 10.07.2023 року №10/7 згідно видаткової накладної №94 від 10.07.2023 року, а також ФОП ОСОБА_4 згідно видаткових накладних №КГ-00249 від 01.12.2021 року, №КГ-00250 від 01.12.2021 року. Перевезення піску здійснювало ТОВ «Лінсо Транс» на замовлення ПП «БЕКАС-БУД», що підтверджується відповідними товарно-транспортними накладними та актами наданих послуг, які додаються;
- «плитка тротуарна», поставку якого здійснювало ТОВ «Пласт-Інвест» на виконання умов договору від 11.09.2020 року №25 згідно видаткових накладних №PH-0001599 від 10.12.2021 року, №PH-0000003 від 04.01.2022 року, №PH-0000020 від 22.02.2022 року, №PН-0000446 від 03.08.2023 року, №PH-0000449 від 03.08.2023 року, №PH-0000454 від 04.08.2023 року, №PH-0000475 від 08.08.2023 року, №PH-0000486 від 09.08.2023 роек, №РН-0000489 від 09.08.2023 року, №PH-0000497 від 10.08.2023 року, №PH-0000504 від 11.08.2023 року, №PH-0000520 від 15.08.2023 року, №PH-0000522 від 15.08.2023 року. Перевезення піску здійснювало ТОВ «Лінсо Транс» та ФОП ОСОБА_1 на замовлення ПП «БЕКАС-БУД», що підтверджується відповідними товарно-транспортними накладними та актами наданих послуг, які додаються;
- «розчин цементний», поставку якого здійснювало ТОВ «СОНАЯ» на виконання умов договору від 01.08.2023 року №35621135 згідно видаткових накладних №4 від 04.08.2023 року, №23 від 17.08.2023 року, №14 від 16.10.2023 року, №15 від 10.11.2023 року, перевезення якого здійснював ФОП ОСОБА_1 на замовлення ПП «БЕКАС-БУД», що підтверджується відповідними товарно-транспортними накладними та актами наданих послуг, які додаються;
- бетон, поставку якого здійснювало ТОВ «АЛЬТБУД ЛВ» на виконання умов договору від 14.07.2023 року №1407-1 згідно видаткових накладних №20/07/3 від 20.07.2023 року, №21/07/5 від 21.07.2023 року, №24/07/4 від 24.07.2023 року, №25/07/7 від 25.07.2023 року, перевезення якого здійснював ФОП ОСОБА_1 на замовлення ПП «БЕКАС-БУД», що підтверджується відповідними товарно-транспортними накладними та актами наданих послуг, які додаються;
- «пиломатеріали», «поргландцемент», розчин готовий кладковий цементний, поставку якого здійснював ФОП ОСОБА_5 на виконання умов договору від 30.04.2023 року №30/04/2020 згідно видаткової накладної №453 від 03.10.2023 року, доставка яких здійснювалась ФОП ОСОБА_1 згідно товарно-транспортних накладних, які додаються;
- люк каналізаційний, поставку якого здійснювало ТОВ «Захід Імпекс Груп» згідно видаткових накладних №PH-10001709 від 01.11.2021 року, №PН-00002396 від 23.09.2021 року, №РН-00001873 від 07.08.2023 року, доставка яких здійснювалась силами покупця.
Для виконання робіт з капітального ремонту дорожнього покриття ПП «БЕКАС-БУД» використовує також власні машини, механізми та обладнання, які були придбані підприємством (оборотно-сальдова відомість додається).
Для здійснення господарської діяльності ПП «БЕКАС-БУД» на правах оренди використовує наступні приміщення:
- згідно договору оренди №13/2024-0 від 01.01.2024 року орендує у Фінансово-лізингової компанії «Електрон-Лізинг»-Дочірне підприємство ПАТ «Концерн-Електрон» офісне приміщення площею 45,0 кв.м. за адресою: м.Львів, вул.Шевченка, 313, кв.8, кім.235-237;
- згідно договору суборенди №14-04/2023 від 14.04.2023 року орендує у Товариства з обмеженою відповідальністю «Агропромислове підприємство «Львівське» складські приміщення загальною площею 250,0 кв.м. за адресою: Львівська область, Львівський районн, с.Наварія, вул.Поштова, буд.21.
Зазначені об?єкти були відображені у Повідомленні про об?єкти оподаткування або об?єкти, пов?язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма №20-ОПП).
З метою здійснення господарської діяльності, ПП «БЕКАС-БУД» отримало необхідні ліцензії та дозвільні документи, а саме:
- ліцензію №45-Л від 05.12.2016 року на провадження господарської діяльності з будівництва об?єктів 4 та 5 категорії складності;
- декларацію про провадження господарської діяльності з будівельних робіт в умовах воєнного стану від 21.11.2022 року №013435/22;
- декларацію про відповідність матеріально-технічної бази вимогам з питань охорони праці від 02.02.2021 року.
Підприємство володіє необхідною кількістю працівниками, оскільки укладено трудові договори з працівниками, що підтверджується штатним розписом, повідомленнями про прийняття працівників та податковим розрахунком сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, чого достатньо для забезпечення роботи підприємства. Заробітна плата працівникам нараховується та виплачується вчасно та в повному обсязі. Суми ЕСВ, ПДФО та ВЗ вчасно перераховуються підприємством до бюджету.
У господарській діяльності ПП «БЕКАС-БУД» використовує власні транспортні засоби, а саме: два легкових автомобілі, один вантажний автомобіль та навантажувач, що підтверджується реєстраційними документами.
Також у господарській діяльності ПП «БЕКАС-БУД» використовує обладнання та устаткування, а саме: генератори, дриль-шуруповерт, бензопила, віброплита, відбійний молоток, драбина, дриль-ударний, електропила, електролобзік, зварювальний пристрій, компресор повітряний, шліфмашини, ектролобзіки, міксер будівельний, відбійний молоток, перфератори, обігрівачі, плиткорізи та інше обладнання і інструменти, що підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 10.
Результати фінансової діяльності ПП «БЕКАС-БУД» відображені у фінансовій звітності малого підприємства.
Узагальнюючи викладене, у ПП «БЕКАС-БУД» достатньо фізичних та матеріальних ресурсів для виконання робіт з будівництва, реконструкції та ремонту доріг автомобільних та автомагістралей, інших доріг, елементів доріг; злітно-посадкових смуг летовищ (код ДКПП 42.11.).
У зв`язку з цим, ПП «БЕКАС-БУД» просило розглянути надані пояснення та копії документів та врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість з метою подальшої безумовної реєстрації податкових накладних на реалізацію на реалізацію робіт з будівництва, реконструкції та ремонту доріг автомобільних та автомагістралей, інших доріг, елементів доріг; злітно-посадкових смуг летовищ (код ДКПП 42.11.).».
18.06.2024 року Головним управлінням ДПС у Львівській області прийнято рішення №11266051/35621135 про неврахування вищенаведеної таблиці даних платника податку на додану вартість. Підставою зазначено наступне: «інше» - «недостатньо інформації щодо сутності господарської діяльності платника податку, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку у поясненні, невідповідність відомостей, зазначених у Таблиці даних платника податку: п.14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165».
Не погоджуючись із прийнятим контролюючим органом рішенням від 18.06.2024 року №11266051/35621135, вважаючи, що таке прийнято за формальних підстав та без належної оцінки наданим ПП «БЕКАС-БУД» поясненням та документам, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Вказані обставини та зміст спірних правовідносин підтверджені наявними у справі доказами.
Вирішуючи спір, суд застосовує наступні норми права.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулюються Податковим кодексом України №2755-VI від 02.12.2010 року (тут і далі в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин; далі ПК Укрїни), який, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно до підп.20.1.45 п.20.1 ст.20 ПК України, контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право: здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.
Згідно з п.61.1 ст.61 ПК України, податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Відповідно до підп.62.1.2 п.62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом: інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.
Згідно з п.71.1 ст.71 ПК України, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів комплекс заходів, що координується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.
За приписами п.п.74.1, 74.3 ст.74 ПК України, податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є державною власністю. Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючим органом, визначеним підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, а також контролюючим органом, визначеним підпунктом 41.1.2 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, в порядку інформаційної взаємодії відповідно до пункту 41.2 статті 41 цього Кодексу. Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової політики.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 (далі Порядок №1165) (тут і далі в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Згідно з п.2 вказаного Порядку №1165, таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (далі - Державний класифікатор), що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Відповідно до п.12 Порядку №1165, платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5).
Пунктом 13 Порядку №1165 передбачено, що у таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
За приписами п.п.14-17 Порядку №1165, таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в електронний кабінет технічними засобами електронних комунікацій в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу, Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (додаток 6).
У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування. У разі прийняття рішення про неврахування таблиці даних платника у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платник податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Відповідно до п.18 Порядку, таблиця даних платника податку враховується ДПС в автоматичному режимі у разі, коли: така таблиця подається платниками податку - сільськогосподарськими товаровиробниками, включеними до Реєстру отримувачів бюджетної дотації відповідно до Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України», та/або сільськогосподарськими товаровиробниками, які на 31 грудня 2016 року застосовували спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу (у редакції, що діяла на 31 грудня 2016 року) та мають у власності (право власності/користування) та/або на умовах оренди земельні ділянки, загальна площа яких становить не менш як 200 гектарів включно станом на 1 січня та які відображені в податковій звітності до 20 лютого поточного року (до 20 лютого поточного року враховується наявність таких ділянок за звітний період попереднього року), та у поданій таблиці даних платника податку зазначаються відомості про постачання (виготовлення) таких груп товарів за кодами згідно з УКТЗЕД, як живі тварини (код згідно з УКТЗЕД 01); риба і ракоподібні, молюски та інші водяні безхребетні (код згідно з УКТЗЕД 03); молоко та молочні продукти; яйця птиці; натуральний мед; їстівні продукти тваринного походження, в іншому місці не зазначені (код згідно з УКТЗЕД 04); овочі та деякі їстівні коренеплоди і бульби (код згідно з УКТЗЕД 07); їстівні плоди та горіхи; шкірки цитрусових або динь (код згідно з УКТЗЕД 08); зернові культури (код згідно з УКТЗЕД 10); насіння і плоди олійних рослин; інше насіння, плоди та зерна; технічні або лікарські рослини; солома і фураж (код згідно з УКТЗЕД 12); зазначена таблиця подається платниками податку, в яких значення показників D та Р, розрахованих у порядку, встановленому пунктом 3 цього Порядку, мають такі розміри: D>0,02, Р
Пунктом 19 Порядку передбачено, що комісії контролюючих органів приймають рішення про неврахування таблиці даних платника податку (додаток 7), врахованої відповідно до пунктів 16 та/або 18 цього Порядку, комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, врахованої відповідно до рішення про задоволення скарги щодо рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, що надсилається платнику податку в електронний кабінет технічними засобами електронних комунікацій в електронній формі, з дотриманням вимог Кодексу, Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», якщо:
стосовно платника податку прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку (додаток 4), визначених у пунктах 1-5 додатка 1;
до контролюючого органу надійшла податкова інформація щодо невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, видам економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності, кодам товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодам послуг згідно з Державним класифікатором, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, яка свідчить про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку.
У рішенні про неврахування таблиці даних платника, у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, що стала підставою для неврахування таблиці даних платника податку, а саме: тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції, дата включення платника податку, задіяного в ризиковій операції, до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Отже, з аналізу наведених правових норм вбачається, що рішення про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку повинно містити чітку підставу для такого неврахування.
Матеріалами справи підтверджено, що ПП «БЕКАС-БУД» подано до контролюючого органу таблицю даних платника податку на додану вартість з детальним описом і підтвердженням господарської діяльності.
За результатами розгляду таблиці даних платника податку, зареєстрованої у контролюючому органі 12.06.2024 року №9158645874, відповідно до п.16 Порядку №1165, 18.06.2024 року Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про її неврахування з підстав: «Інше» - «недостатньо інформації щодо сутності господарської діяльності платника податку, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку у поясненні, невідповідність відомостей, зазначених у Таблиці даних платника податку: п.14 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165».
Водночас суд не враховує такі доводи відповідача, оскільки позивач надав документи, яких, на його думку, було достатньо для прийняття рішення про врахування таблиці даних платника податку на додану вартість. У випадку незгоди з таким, відповідача має обґрунтувати, що документи, подані позивачем, є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації
Крім того, суд враховує, що відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути підставою для відмови у врахуванні таблиці даних платника податку без наведення відповідного обґрунтування, а також за умови, якщо інші надані документи підтверджують проведення господарської операції.
До всього, контролюючий орган жодним чином не вказав, чому саме надані позивачем пояснення та первинні документи не враховані ним при прийнятті оскаржуваного рішення.
Суд зазначає, що рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.
При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.
Прийняття рішення, вчинення (не вчинення) дії вимагає від суб`єкта владних повноважень діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів, з відданістю визначеним законом меті та завданням діяльності, передбачувано, без корисливих прагнень досягти персональної вигоди, привілеїв або переваг через прийняття рішення та вчинення дії.
Отже, висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.
Тому, якщо контролюючий орган і вважав, що є обставини, які унеможливлювали врахування таблиці даних платника податків, поданою позивачем, то відповідні обставини повинні бути чітко зазначені у рішенні, що в спірному випадку зроблено не було.
На необхідність зазначення в рішенні про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість конкретної податкової інформації та доведення її наявності під час судового розгляду справи неодноразово вказував Верховний Суд, зокрема, у своїх постановах від 20.04.2023 року у справі №380/4746/22, від 31.05.2023 року та ін.
Таким чином, шляхом співставлення зібраних по справі доказів, з урахуванням встановленого Кодексом адміністративного судочинства України обов`язку доведення правомірності рішення суб`єкта владних повноважень, суд приходить висновку, що оскаржуване рішення відповідача від 18.06.2024 року №11266051/35621135 є таким, що не відповідає критеріям, визначеним у ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки прийняте без належного обґрунтування, а також без врахування усіх обставин, що мають значення для його прийняття, а тому підлягає визнанню протиправним та скасуванню.
Щодо позовної вимоги про зобов`язання відповідача врахувати таблицю даних ПП «БЕКАС-БУД», зареєстровану у контролюючому органі 12.06.2024 року №9158645874, суд враховує, що згідно з п.22 Порядку №1165 таблиця даних платника податку враховується у разі надходження до контролюючого органу рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили.
Відтак, врахування таблиці даних платника податку є законодавчо встановленим обов`язком для контролюючого органу у разі надходження до нього рішення суду про скасування рішення про неврахування таблиці даних платника податку, яке набрало законної сили.
Беручи до уваги протиправність оскаржуваного рішення, з метою належного захисту прав позивача, суд вважає необхідним зобов`язати відповідача врахувати таблицю даних платника податку на додану вартість, подану ПП «БЕКАС-БУД», зареєстровану у контролюючому органі 12.06.2024 року №9158645874. Саме такий спосіб захисту порушеного права відповідає завданням адміністративного судочинства та гарантує, що спір буде вирішений по суті остаточно.
Вказане узгоджується із правовими висновками Верховного Суду, викладеними у постановах від 20.04.2023 року у справі №380/4746/22 та від 31.05.2023 року у справі №280/1255/20.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. А, згідно ч.1 ст.90 цього ж Кодексу, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази, наявні в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню повністю. А тому, виходячи з положень п.2 ч.2 ст.245 Кодексу адміністративного судочинства України, спірне рішення слід скасувати як протиправне.
Щодо судового збору, то згідно ч.1 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України такий відшкодовується позивачу в повному обсязі.
Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
в и р і ш и в:
позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 18.06.2024 року №11266051/35621135 про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, винесене Головою комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Головне управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: вул.Стрийська, 35, м.Львів, 79026; код ЄДРПОУ ВП: 43968090) врахувати таблицю даних платника податків на додану вартість Приватного підприємства «БЕКАС-БУД» (місцезнаходження: Роксоляни, 51/127, м.Львів, 79052; код ЄДРПОУ: 35621135) від 12.06.2024 року №9158645874.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: вул.Стрийська, 35, м.Львів, 79026; код ЄДРПОУ ВП: 43968090) на користь Приватного підприємства «БЕКАС-БУД» (місцезнаходження: Роксоляни, 51/127, м.Львів, 79052; код ЄДРПОУ: 35621135) судовий збір, сплачений за подання цього позову, в сумі 3028 (три тисячі двадцять вісім) гривень 00 копійок.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Суддя Ланкевич А.З.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.12.2024 |
Оприлюднено | 18.12.2024 |
Номер документу | 123787709 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Ланкевич Андрій Зіновійович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Ланкевич Андрій Зіновійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні