Рішення
від 13.12.2024 по справі 560/9579/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 560/9579/24

РІШЕННЯ

іменем України

13 грудня 2024 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Тарновецького І.І. розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "НАФТАГРУП" до Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків , Державної податкової служби України про визнання протиправними, скасування рішень та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків, Державної податкової служби України про визнання протиправними, скасування рішень та зобов`язання вчинити дії.

В обґрунтування вимог позивач зазначив, що податковий орган протиправно не зареєстрував в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №98 від 12.03.2024, №125 від 14.03.2024, №124 від 14.03.2024, №123 від 14.04.2024, №103 від 13.03.2024, №81 від 11.03.2024, №82 від 11.03.2024, №101 від 13.03.2024, №102 від 13.03.2024. Позивач вважає оскаржувані рішення відповідача протиправними, при цьому просить суд зобов`язати відповідача зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних вказані податкові накладні.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 17.07.2024 відкрито провадження у справі та вирішено її розглянути за правилами спрощеного позовного провадження.

Представником Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків подано до суду відзив на позов, в якому представник відповідача просить суд відмовити в задоволенні адміністративного позову.

Відповідач - Державної податкової служби України, не скористався правом на подачу відзиву на позов.

Позивач подав відповідь на відзив, в якій зазначив про безпідставність вказаних відповідачем у відзиві на позов тверджень.

Суд, розглянувши позовну заяву, повно і всебічно з`ясувавши всі обставини адміністративної справи в їх сукупності, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд встановив наступне.

Згідно з випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань ТОВ "НАФТАГРУП" зареєстроване як юридична особа 09.11.2016, код ЄДРПОУ - 40949912.

Основним видом діяльності господарства є оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (46.71).

Між ТОВ "НАФТАГРУП" та ТОВ "СТАНДАРТ ОЙЛ Україна" укладено договір поставки №101023-ХМ від 10.10.2023. Предметом договору є зобов`язання Постачальника передати у власність Покупцю нафтопродукти, а Покупець зобов`язується прийняти і сплатити їх вартість на умовах даного Договору. Кількість, асортимент та ціна Товару визначається у Специфікаціях (форма Специфікації затверджується (погоджується) Сторонами Додатком №1) та/або видаткових накладних, що складаються Постачальником та підтверджується шляхом підписання Покупцем на умовах даного Договору. Кожна Специфікація та/або видаткова накладна є невід`ємною частиною даного Договору. Кожна наступна Специфікація та/або видаткова накладна не відміняє і не припиняє дія попередніх Специфікацій та податкових накладних ні повністю, ні частково, якщо інше не зазначено в них.

ТОВ НАФТАГРУП реалізовано на ТОВ СТАНДАРТ ОЙЛ УКРАЇНА товар, що підтверджується ВН №Т00000743 від 11.03.2024, №Т00000746 від 11.03.2024, №Т00000762 від 12.03.2024, №Т00000761 від 13.03.2024, №Т00000763 від 13.03.2024, №Т00000771 від 13.03.2024, №Т00000773 від 14.03.2024, №Т00000789 від 14.03.2024, №Т00000792 від 14.03.2024.

Комісією Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН 20.03.2024 прийнято рішення №1648 про відповідність TOB «НАФТАГРУП» критеріям ризиковості платника податку, а саме: п.8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.

Товариство з обмеженою відповідальністю «НАФТАГРУП» за результатами фінансово-господарської діяльності із Товариством з обмеженою відповідальністю «СТАНДАРТ ОЙЛ Україна» (код ЄДРПОУ 43258230) виписало і направило в електронному вигляді, для реєстрації в ЄРПН податкові накладні за № 81 від 11.03.2024, № 82 від 11.03.2024, № 98 від 12.03.2024, № 101 від 13.03.2024, № 102 від 13.03.2024, № 103 від 13.03.2024, № 123 від 14.03.2024, № 124 від 14.03.2024, № 125 від 14.03.2024.

Відповідно до квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних від 20.03.2024 та від 04.04.2024, зазначено, що відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК №81 від 11.03.2024, №82 від 11.03.2024, №98 від 12.03.2024, №101 від 13.03.2024, №102 від 13.03.2024, №103 від 13.03.2024, №123 від 14.04.2024, №124 від 14.03.2024, №125 від 14.03.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в ЄРПН, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Контролюючим органом запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

07.05.2024 позивачем подано до контролюючого органу Повідомлення №111 про надання пояснень та копій документів щодо ПН від 11.03.2024 №81, а саме: Договір купівлі-продажу №31 від 06.03.2023 між ТОВ «НАФТАГРУП» та Grееn Day Distribution SRL; Договір поставки нафтопродуктів №101023-ХМ від 10.10.2023 між ТОВ "СТАНДАРТ ОЙЛ Україна" та ТОВ «НАФТАГРУП»; Довгостроковий договір перевезення вантажів автомобільним транспортом № 010118-ХМ від 01.01.2018 з "НАФТАГРУП - Транс 1"; Вантажно-митна декларація № 02664; Платіжна інструкція №851 від 15.03.2024 на суму з ПДВ 3350000,00 грн., №853 від 15.03.2024 на суму з ПДВ 1000000,00 грн.; Товарно-транспортна накладна на вiдпуск нафтопродуктiв (нафти) №Т00000743/1, №Т00000743/2, №Т00000743/3, №Т00000743/4 від 11.03.2024, пункт розвантаження - Харківська обл., Богодухівський р-н., вул. Заводська, буд.45, Краснотський обл., село Козіївка, пров. Кузнечний 2-Б Харківська обл., Краснокутський р-н, село Княжа Долина, пров. Шкільна 8 Полтавська обл., Полтавський р-н, село Деревки, вул. Лісова; Картка рахунку 361 за 11.03.2024-15.03.2024 по ТОВ "СТАНДАРТ ОЙЛ Україна"; Картка рахунку 632 за 07.03.2024-15.03.2024 по Grееn Day Distribution SRL; Рахунок на оплату №Т00000687 від 11.03.2024; Видаткова накладна № Т00000743 від 11.03.2024 на суму з ПДВ 1 264 032,00 грн; Паспорт якості CMR; Акт надання послуг з перевезення нафтопродуктів №962 від 10.03.2024; Картка рахунку 632 за 07.03.2024-15.03.2024 по Grееn Day Distribution SRL; Банківська виписка АТ КБ «Приватбанк» за період 15.03.2024; Пояснення №28 від 18.04.2024 щодо зупинення реєстрації податкової накладної №81 від 13.03.2024.

За результатами розгляду поданих позивачем пояснень та копій документів з метою розблокування реєстрації спірної ПН, Західним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків прийнято повідомлення від 10.05.2024 №11034823/40949912 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання щодо реєстрації такої ПН, а саме: договору перевезення вантажів автомобільним транспортом з ТОВ МЕРКОЙЛ ЛОГІСТИК; актів наданих послуг по перевезенню вантажів.

Позивачем 13.05.2024 подано Додаткове повідомлення №52, до якого долучено наступні документи: Пояснення №52 від 13.05.2024 щодо зупинення реєстрації податкової накладної № 81 від 11.03.2024, Заявка №1 від 11.03.2024 покупця на відвантаження товару згідно договору поставки нафтопродуктів №101023-ХМ від 10.10.2023.

Щодо ПН від 11.03.2024 №82 на загальну суму 620 388,91 грн. 29.04.2024 позивачем подано до контролюючого органу Повідомлення №8 про надання пояснень та копій документів щодо ПН від 11.03.2024 №82, а саме: Договір купівлі-продажу №31 від 06.03.2023 між ТОВ «НАФТАГРУП» та Grееn Day Distribution SRL; Пояснення №27 від 18.04.2024 щодо зупинення реєстрації податкової накладної №82 від 13.03.2024; Видаткова накладна № Т00000746 від 11.03.2024 на суму з ПДВ 620 388,91, дизпаливо-14003 л.; Вантажно-митна декларація № 02664; Акт звірки взаємних розрахунків за період 11.03.2024 - 15.03.2024р. з ТОВ "СТАНДАРТ ОЙЛ Україна"; Довгостроковий договір перевезення вантажів автомобільним транспортом № 010118-ХМ від 01.01.2018 з "НАФТАГРУП-ТРАНС l "; Картка рахунку 361 за 11.03.2024-15.03.2024 по ТОВ «СТАНДАРТ ОЙЛ Україна»; Акт надання послуг перевезення нафтопродуктів №961 від 10.03.2024 між ТОВ "НАФТАГРУП" та ТОВ "НАФТАГРУП-ТРАНС l "; Товарно-транспортна накладна на вiдпуск нафтопродуктiв (нафти) №Т00000746/1 11.03.2024, пункт розвантаження Житомирська обл., Народицький р., с. Сухарівка, вул. Визволителів, буд. 13-А; Товарно-транспортна накладна на вiдпуск нафтопродуктiв (нафти) №Т00000746/2 11.03.2024, пункт розвантаження Хмельницька обл., смт. Вовковинці, вул. Перемоги, буд. 43; Товарно-транспортна накладна на вiдпуск нафтопродуктiв (нафти) №Т00000746/3 11.03.2024, пункт розвантаження - Хмельницька обл., Кам`янець-Подільський р., с. Летава, вул. Кооперативна, буд. 1; Картка рахунку 632 за 07.03.2024-15.03.2024 по Grееn Day Distribution SRL; Паспорт якості CMR; Договір поставки нафтопродуктів №101023-ХМ від 10.10.2023 між ТОВ «СТАНДАРТ ОЙЛ Україна» та ТОВ «НАФТАГРУП».

За результатами розгляду поданих позивачем пояснень та копій документів з метою розблокування реєстрації спірної ПН, Західним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків прийнято Повідомлення від 07.05.2024 №11015766/40949912 про необхідність надання реєстрації такої ПН, а саме: договору перевезення вантажів автомобільним транспортом з ТОВ ПАРТНЕРБУД-В; платіжних інструкцій по взаємовідносинах з ТОВ "СТАНДАРТ ОЙЛ Україна".

Позивачем 13.05.2024 подано Додаткове повідомлення №46, до якого долучено наступні документи: Заявка №3 від 11.03.2024 покупця на відвантаження товару згідно договору поставки нафтопродуктів №101023-ХМ від 10.10.2023; Пояснення №46 від 13.05.2024 щодо зупинення реєстрації податкової накладної № 82 від 11.03.2024.

Щодо ПН від 12.03.2024 №98 на загальну суму 1 284 816,00 грн. 05.05.2024 позивачем подано до контролюючого органу Повідомлення №100 про надання пояснень та копій документів щодо ПН від 12.03.2024 №98, а саме: Договір купівлі-продажу №31 від 06.03.2023 між ТОВ «НАФТАГРУП» та Grееn Day Distribution SRL; Рахунок на оплату №Т00000713 від 12.03.2024; Платіжна інструкція №853 від 15.03.2024 на суму з ПДВ 1000000,00 грн., №851 від 15.03.2024 на суму з ПДВ 3350000,00 грн.; Акт надання послуг з перевезення нафтопродуктів №24 від 11.03.2024; Пояснення №20 від 18.04.2024 щодо зупинення реєстрації податкової накладної №98 від 12.03.2024; Видаткова накладна № Т00000762 від 12.03.2024 на суму з ПДВ 1 284 816,00 грн.; Вантажно-митна декларація № 02961; Акт звірки взаємних розрахунків за період 11.03.2024 - 15.03.2024 з ТОВ «СТАНДАРТ ОЙЛ Україна»; Довгостроковий договір перевезення вантажів автомобільним транспортом №06/11-22 від 01.11.2022 з "Трейд Вест Транс"; Картка рахунку 361 за 11.03.2024-15.03.2024 по ТОВ «СТАНДАРТ ОЙЛ Україна»; Довгостроковий договір перевезення вантажів автомобільним транспортом №010118-ХМ від 01.01.2018 з "НАФТАГРУП - Транс 1"; Товарно-транспортна накладна на вiдпуск нафтопродуктiв (нафти) №Т00000762 від 12.03.2024, пункт розвантаження Черкаська обл., Уманський р-н., село Кищенці, вул. Генерала Андрія Дрофи, буд. 2; Банківська виписка з ПриватБанку за період 15.03.2024; Картка рахунку 632 за 07.03.2024-15.03.2024 по Grееn Day Distribution SRL; Паспорт якості CMR; Договір поставки нафтопродуктів №101023-ХМ від 10.10.2023 між ТОВ «СТАНДАРТ ОЙЛ Україна» та ТОВ «НАФТАГРУП».

За результатами розгляду поданих позивачем пояснень та копій документів з метою розблокування реєстрації спірної ПН, Західним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків прийнято Повідомлення від 10.05.2024 №11034776/40949912 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання щодо реєстрації такої ПН, а саме: договору перевезення вантажів автомобільним транспортом з ТОВ МЕРКОЙЛ ЛОГІСТИК; актів наданих послуг по перевезенню вантажів.

Позивачем 12.05.2024 подано Додаткове повідомлення №47, до якого долучено наступні документи: Заявка Покупця на відвантаження товару згідно договору поставки нафтопродуктів №101023-ХМ від 10.10.2023; Пояснення №47/1 від 12.05.2024 щодо зупинення реєстрації податкової накладної № 98 від 12.03.2024.

Щодо ПН від 13.03.2024 №101 на загальну суму 129 411,98 грн. 05.05.2024 позивачем подано до контролюючого органу Повідомлення №5 про надання пояснень та копій документів щодо ПН від 13.03.2024 №101, а саме: Договір купівлі-продажу №31 від 06.03.2023 між ТОВ «НАФТАГРУП» та Grееn Day Distribution SRL; Рахунок на оплату №Т00000711 від 12.03.2024; Платіжна інструкція №851 від 15.03.2024 на суму з ПДВ 3350000,00 грн; Пояснення №19 від 18.04.2024 щодо зупинення реєстрації податкової накладної №102 від 13.03.2024; Видаткова накладна № Т00000761 від 13.03.2024 на суму з ПДВ 129 411,98 грн; Вантажно-митна декларація № 03058; Акт звірки взаємних розрахунків за період 11.03.2024 - 15.03.2024 з ТОВ «СТАНДАРТ ОЙЛ УКРАЇНА»; Довгостроковий договір перевезення вантажів автомобільним транспортом №010118-ХМ від 01.01.2018 з "НАФТАГРУП-ТРАНС l"; Картка рахунку 361 за 11.03.2024-15.03.2024 по ТОВ "СТАНДАРТ ОЙЛ Україна"; Акт надання послуг перевезення нафтопродуктів №965 від 13.03.2024; Товарно-транспортна накладна на вiдпуск нафтопродуктiв (нафти) №Т00000761 13.03.2024, пункт розвантаження Київська обл., м. Бориспіль, вул. Михайла Калмикова (Тельмана), буд. 49; Банківська виписка з ПриватБанку за період 15.03.2024; Картка рахунку 632 за 07.03.2024-15.03.2024 по Grееn Day Distribution SRL; Паспорт якості CMR; Договір поставки нафтопродуктів №101023-ХМ від 10.10.2023 між ТОВ «СТАНДАРТ ОЙЛ УКРАЇНА» та ТОВ «НАФТАГРУП»;

За результатами розгляду поданих позивачем пояснень та копій документів з метою розблокування реєстрації спірної ПН, Західним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків прийнято Повідомлення від 10.05.2024 №11034773/40949912 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання щодо реєстрації такої ПН, а саме: договору перевезення вантажів автомобільним транспортом з ТОВ ПАРТНЕРБУД-В; актів наданих послуг по перевезенню вантажів.

Позивачем 10.05.2024 подано Додаткове повідомлення №51, до якого долучено наступні документи: Заявка Покупця на відвантаження товару згідно договору поставки нафтопродуктів №101023-ХМ від 10.10.2023; Пояснення №51 від 10.05.2024 щодо зупинення реєстрації податкової накладної №101 від 13.03.2024.

Щодо ПН від 13.03.2024 №102 на загальну суму 535 635,36 грн. 13.05.2024 позивачем подано до контролюючого органу Повідомлення №119 про надання пояснень та копій документів щодо ПН від 13.03.2024 №102, а саме: Договір поставки нафтопродуктів №101023-ХМ від 10.10.2023 між ТОВ «СТАНДАРТ ОЙЛ Україна» та ТОВ «НАФТАГРУП»; Видаткова накладна № Т00000763 від 13.03.2024 на суму з ПДВ 535 635,36 грн., дизпаливо - 12 090 л.; Паспорт якості пального CRM; Пояснення №19 від 18.04.2024 щодо зупинення реєстрації податкової накладної №102 від 13.03.2024; Договір купівлі-продажу №31 від 06.03.2023 між ТОВ «НАФТАГРУП» та Grееn Day Distribution SRL; Акт здачі - приймання робіт (надання послуг) №965 від 13.03.2024; Товарно-транспортна накладна на вiдпуск нафтопродуктiв (нафти) №Т00000763 від 13.03.2024, пункт розвантаження - Україна, Київська обл., м. Бориспіль, вул. Михайла Калмикова (Тельмана), 49; Банківська виписка АТ КБ «ПРИВАТБАНК» за період з 15.03.2024 по 15.03.2024; Довгостроковий договір перевезення вантажів автомобільним транспортом №010118-ХМ від 01.01.2018 з "НАФТАГРУП - Транс 1"; Платіжна інструкція №851 від 15.03.2024 на суму 3350000,00 грн.; Акт звірки взаємних розрахунків за період 11.03.2024-15.03.2024 з ТОВ «СТАНДАРТ ОЙЛ Україна»; Рахунок на оплату № Т00000712 від 12.03.2024 на суму з ПДВ 535 635,36 грн.; Картка рахунку 632 за 07.03.2024-15.03.2024 по Grееn Day Distribution SRL; Картка рахунку 361 за 11.03.2024 - 15.03.2024 по ТОВ «СТАНДАРТ ОЙЛ Україна»; Вантажно-митна декларація №10526.

За результатами розгляду поданих позивачем пояснень та копій документів з метою розблокування реєстрації спірної ПН, Західним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків прийнято Повідомлення від 17.05.2024 №11069227/40949912 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання щодо реєстрації такої ПН, а саме: пояснення та документів щодо правових (договірних) підстав отримання ПММ керівником ТОВ «СТАНДАРТ ОЙЛ УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 43258230) Сергієм Спіциним за адресою: Київська обл., м. Бориспіль, вул. М. Калмикова, (Тельмана), 49, у зв`язку з відсутністю зареєстрованих за даною адресою акцизних складів.

Позивачем 21.05.2024 подано Додаткове повідомлення №55, до якого долучено наступні документи: Заява покупця на відвантаження товару згідно договору поставки нафтопродуктів №101023-ХМ від 10.10.2023; Ліцензія №990614202301124 від 05.12.2023 на оптова торгівля пальним, за відсутності місць оптової торгівлі; Пояснення №55 від 20.05.2024 щодо зупинення реєстрації податкової накладної №102 від 13.03.2024; Акцизна накладна форми П №676 від 13.03.2024.

Щодо ПН від 13.03.2024 №103 на загальну суму 661 014,90 грн. 14.05.2024 позивачем подано до контролюючого органу Повідомлення №121 про надання пояснень та копій документів щодо ПН від 13.03.2024 №103, а саме: Пояснення №26 від 18.04.2024 щодо зупинення реєстрації податкової накладної №103 від 13.03.2024; Вантажно-митна декларація №10538; Видаткова накладна № Т00000771 від 13.03.2024 на суму з ПДВ 661 014,90 грн., диз паливо - 14 989 л.; Паспорт якості пального CRM; Товарно-транспортна накладна на вiдпуск нафтопродуктiв (нафти) №Т00000771 від 13.03.2024, пункт розвантаження - Україна, Київська обл., м. Бориспіль, вул. Михайла Калмикова (Тельмана), 49; Платіжна інструкція №851 від 15.03.2024 на суму 3350000,00 грн.; Договір поставки нафтопродуктів №101023-ХМ від 10.10.2023 р. між ТОВ «СТАНДАРТ ОЙЛ Україна» та ТОВ «НАФТАГРУП»; Картка рахунку 361 за 11.03.2024 - 15.03.2024 по ТОВ «СТАНДАРТ ОЙЛ УКРАЇНА»; Акт здачі - приймання робіт( надання послуг) №1037 від 31.03.2024; Довгостроковий договір перевезення вантажів автомобільним транспортом №060324-ХМ від 06.03.2024 з ОСОБА_1 ; Рахунок по перевезенню на оплату № l вiд 08 березня 2024 року на суму 18 550,00 грн.; Акт звірки взаємних розрахунків за період 11.03.2024-15.03.2024 з ТОВ «СТАНДАРТ ОЙЛ Україна»; Рахунок на оплату № Т00000142 від 11.03.2024 на суму з ПДВ 661 014,90 грн.; Довгостроковий договір перевезення вантажів автомобільним транспортом №010118-ХМ від 01.01.2018 з "НАФТАГРУП - Транс 1"; Банківська виписка АТ КБ «ПРИВАТБАНК» за період з 15.03.2024 по 15.03.2024; Картка рахунку 632 за 07.03.2024-15.03.2024 по Grееn Day Distribution SRL; Договір купівлі-продажу №31 від 06.03.2023 між ТОВ «НАФТАГРУП» та Grееn Day Distribution SRL.

За результатами розгляду поданих позивачем пояснень та копій документів з метою розблокування реєстрації спірної ПН, прийнято Повідомлення від 21.05.2024 №11082952/40949912 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання щодо реєстрації такої ПН, а саме: пояснення та документів щодо правових (договірних) підстав отримання ПММ керівником ТОВ «СТАНДАРТ ОЙЛ УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 43258230) Сергієм Спіциним за адресою: Київська обл., м. Бориспіль, вул. М. Калмикова, (Тельмана), 49.

Позивачем 23.05.2024 подано Додаткове повідомлення №57, до якого долучено наступні документи: заявка покупця на відвантаження товару згідно договору поставки нафтопродуктів №101023-ХМ від 10.10.2023; Пояснення №57 від 23.05.2024 щодо зупинення реєстрації податкової накладної №103 від 13.03.2024; Акцизна накладна форми П №674 від 13.03.2024; Ліцензія №990614202301124 на оптова торгівля пальним, за відсутності місць оптової торгівлі термін дії з 05.12.2023 до 05.12.2028.

Щодо ПН від 14.03.2024 №123 на загальну суму 505 287,12 грн. 05.05.2024 позивачем подано до контролюючого органу Повідомлення №108 про надання пояснень та копій документів щодо ПН від 14.03.2024 №123, а саме: Картка рахунку 361 за 11.03.2024-15.03.2024 по ТОВ «СТАНДАРТ ОЙЛ УКРАЇНА»; Пояснення №25 від 18.04.2024 щодо зупинення реєстрації податкової накладної №123 від 14.03.2024; Видаткова накладна № Т00000773 від 14.03.2024 на суму з ПДВ 505 287,12 грн. дизпаливо - 11 405,00 л.; Договір поставки нафтопродуктів №101023-ХМ від 10.10.2023 між ТОВ «СТАНДАРТ ОЙЛ УКРАЇНА» та ТОВ «НАФТАГРУП»; Акт надання послуг з перевезення нафтопродуктів №964 від 12.03.2024; Довгостроковий договір перевезення вантажів автомобільним транспортом №010118-ХМ від 01.01.2018 з "НАФТАГРУП - Транс 1"; Банківська виписка за період 15.03.2024 АТ КБ «ПриватБанк»; Вантажно-митна декларація № 03023; Платіжна інструкція №851 від 15.03.2024 на суму з ПДВ 3 350 000,00 грн; Картка рахунку 632 за 07.03.2024-15.03.2024 по Grееn Day Distribution SRL; Акт звірки взаємних розрахунків за період 11.03.2024 - 15.03.2024 з ТОВ «СТАНДАРТ ОЙЛ УКРАЇНА»; Товарно-транспортна накладна на вiдпуск нафтопродуктiв (нафти) №Т00000763 13.03.2024, пункт розвантаження Київська обл., м. Бориспіль, вул. Михайла Калмикова (Тельмана) буд. 49; Паспорт якості CMR; Договір купівлі-продажу №31 від 06.03.2023 між ТОВ «НАФТАГРУП» та Grееn Day Distribution SRL.

За результатами розгляду поданих позивачем пояснень та копій документів з метою розблокування реєстрації спірної ПН, Західним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків прийнято Повідомлення від 10.05.2024 №11034808/40949912 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання щодо реєстрації такої ПН, а саме: договору перевезення вантажів автомобільним транспортом з ТОВ ПАРТНЕРБУД-В; актів наданих послуг по перевезенню вантажів.

Позивачем 10.05.2024 подано Додаткове повідомлення №50, до якого долучено наступні документи: Пояснення №50 від 09.05.2024 щодо зупинення реєстрації податкової накладної №123 від 14.03.2024; Заявка Покупця на відвантаження товару згідно договору поставки нафтопродуктів №101023-ХМ від 10.10.2023; Товарно-транспортна накладна на відпуск нафтопродуктів (нафти) № Т00000773 від 14.03.2024 пункт розвантаження - Україна, Харківська обл., Валківський р-н, с. Огульці вул. Холодного А. госп. Двір; Видаткова накладна № Т00000773 від 14.03.2024 на суму з ПДВ 505 287,12 диз. паливо - 11 405 л.

Щодо ПН від 14.03.2024 №124 на загальну суму 776 293,06 грн. 05.05.2024 позивачем подано до контролюючого органу Повідомлення №106 про надання пояснень та копій документів щодо ПН від 14.03.2024 №124, а саме: Договір купівлі-продажу №31 від 06.03.2023 між ТОВ «НАФТАГРУП» та Grееn Day Distribution SRL; Паспорт якості CMR, Видаткова накладна № Т00000789 від 14.03.2024 на суму з ПДВ 776 293,06 грн., дизпаливо - 29 17 503,00 л.; Вантажно-митна декларація № 03058; Акт звірки взаємних розрахунків за період 11.03.2024 - 15.03.2024 з ТОВ «СТАНДАРТ ОЙЛ УКРАЇНА»; Довгостроковий договір перевезення вантажів автомобільним транспортом №010118-ХМ від 01.01.2018 з "НАФТАГРУП - Транс 1"; Акт надання послуг з перевезення нафтопродуктів №965 від 13.03.2024; Договір поставки нафтопродуктів №101023-ХМ від 10.10.2023 р. між ТОВ «СТАНДАРТ ОЙЛ УКРАЇНА» та ТОВ «НАФТАГРУП»; Товарно-транспортна накладна на вiдпуск нафтопродуктiв (нафти) №Т00000789 14.03.2024, пункт розвантаження Харківська обл., Валківський р., с. Огульці, вул. Холодного А, госп. Двір; Платіжна інструкція №853 від 15.03.2024 на суму з ПДВ 1000000,00 грн.; Картка рахунку 361 за 11.03.2024-15.03.2024 по ТОВ "СТАНДАРТ ОЙЛ УКРАЇНА"; Банківська виписка за період 15.03.2024 АТ КБ «ПриватБанк»; Картка рахунку 632 за 07.03.2024-15.03.2024 по Grееn Day Distribution SRL; Пояснення №23 від 18.04.2024 щодо зупинення реєстрації податкової накладної №124 від 14.03.2024.

За результатами розгляду поданих позивачем пояснень та копій документів з метою розблокування реєстрації спірної ПН, Західним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків прийнято Повідомлення від 10.05.2024 №11034805/40949912 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання щодо реєстрації такої ПН, а саме: договору перевезення вантажів автомобільним транспортом з ТОВ МЕРКОЙЛ-ЛОГІСТИК; актів наданих послуг по перевезенню вантажів.

Позивачем 10.05.2024 подано Додаткове повідомлення №48, до якого долучено наступні документи: Пояснення №48 від 09.05.2024 щодо зупинення реєстрації податкової накладної №124 від 14.03.2024; заявка Покупця на відвантаження товару згідно договору поставки нафтопродуктів №101023-ХМ від 10.10.2023.

Щодо ПН від 14.03.2024 №125 на загальну суму 48 327,55 грн. 05.05.2024 позивачем подано до контролюючого органу Повідомлення №107 про надання пояснень та копій документів щодо ПН від 14.03.2024 №125, а саме: пояснення №24 від 18.04.2024 щодо зупинення реєстрації податкової накладної №125 від 14.03.2024; Договір купівлі-продажу №31 від 06.03.2023 між ТОВ «НАФТАГРУП» та Grееn Day Distribution SRL; Вантажно-митна декларація № 03026; Довгостроковий договір перевезення вантажів автомобільним транспортом №010118-ХМ від 01.01.2018 з "НАФТАГРУП - Транс 1"; Паспорт якості CMR; Договір поставки нафтопродуктів №101023-ХМ від 10.10.2023 між ТОВ «СТАНДАРТ ОЙЛ УКРАЇНА» та ТОВ «НАФТАГРУП»; Акт надання послуг з перевезення нафтопродуктів №964 від 12.03.2024; Видаткова накладна № Т00000792 від 14.03.2024 на суму з ПДВ 48 327,55 грн.; дизпаливо - 1 092,00 л.; Банківська виписка за період 22.03.2024 Акціонерний банк «Південний»; Товарно-транспортна накладна на вiдпуск нафтопродуктiв (нафти) №Т00000792 14.03.2024, пункт розвантаження Харківська обл., Валківський р., с.Огульці, вул. Холодного А, госп. Двір; Платіжна інструкція №886 від 22.03.2024 на суму з ПДВ 3 050 400,00 грн.; Картка рахунку 361 за 11.03.2024-15.03.2024 по ТОВ «СТАНДАРТ ОЙЛ УКРАЇНА»; Картка рахунку 632 за 07.03.2024-15.03.2024 по Grееn Day Distribution SRL; Акт звірки взаємних розрахунків за період 11.03.2024 - 15.03.2024 з ТОВ «СТАНДАРТ ОЙЛ УКРАЇНА».

За результатами розгляду поданих позивачем пояснень та копій документів з метою розблокування реєстрації спірної ПН, Західним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків прийнято Повідомлення від 10.05.2024 №11034807/40949912 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання щодо реєстрації такої ПН, а саме: договору перевезення вантажів автомобільним транспортом з ТОВ МЕРКОЙЛ-ЛОГІСТИК; актів наданих послуг по перевезенню вантажів.

Позивачем 10.05.2024 подано Додаткове повідомлення №49, до якого долучено наступні документи: Пояснення №49 від 09.05.2024 щодо зупинення реєстрації податкової накладної №125 від 14.03.2024; Заявка Покупця на відвантаження товару згідно договору поставки нафтопродуктів №101023-ХМ від 10.10.2023.

Західним міжрегіональним управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків прийнято рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування Єдиному реєстрі податкових накладних №11070749/40949912 від 17.05.2024, №11070750/40949912 від 17.05.2024, №11070748/40949912 від 17.05.2024, №11070751/40949912 від 17.05.2024, №11141829/40949912 від 30.05.2024, №11070753/40949912 від 17.05.2024, №11070754/40949912 від 17.05.2024, №11070752/40949912 від 17.05.2024, №11113233/40949912 від 27.05.2024, згідно яких відмовлено у реєстрації податкових накладних №98 від 12.03.2024, №125 від 14.03.2024, №124 від 14.03.2024, №123 від 14.04.2024, №103 від 13.03.2024, №81 від 11.03.2024, №82 від 11.03.2024, №101 від 13.03.2024, №102 від 13.03.2024 у зв`язку з ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у ПН, реєстрацію якої зупинено, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, платником податку.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Згідно з пунктом 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 затверджений, зокрема, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

За правилами пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Приписами пунктів 10, 11 Порядку №1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Відповідно до отриманої платником податків квитанції, реєстрація податкових накладних №98 від 12.03.2024, №125 від 14.03.2024, №124 від 14.03.2024, №123 від 14.04.2024, №103 від 13.03.2024, №81 від 11.03.2024, №82 від 11.03.2024, №101 від 13.03.2024, №102 від 13.03.2024 зупинена у зв`язку з тим, що вони складені та подані платником податку, який відповідає пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.

Критерії ризиковості платника податку на додану вартість оформлені у вигляді Додатку №1 до Порядку №1165.

Так, віднесення до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість здійснюється, якщо у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

У затвердженій формі рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачено необхідність зазначення контролюючим органом однієї із двох підстав для прийняття такого рішення, а саме: - у зв`язку з виявленням обставин та/або отриманням інформації контролюючим органом у процесі поточної діяльності, або - з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копій відповідних документів.

Зі змісту наведених норм слідує, що при здійсненні опрацювання податкових накладних, направлених для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, податковий орган проводить моніторинг відповідності/невідповідності критеріям ризиковості платника податку або здійсненої господарської операції.

При цьому, форма рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку передбачає зазначення контролюючим органом конкретної податкової інформації, яка стала підставою для прийняття вказаного рішення на підставі пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість.

Згідно з додатком 4 Порядку №1165 в рішенні про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку обов`язково зазначається підстава його прийняття, зокрема, відповідний пункт критеріїв ризиковості платника податку та у разі відповідності пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку розшифровується, яка саме податкова інформація.

Відповідно до квитанцій про зупинення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з пунктом 5 Порядку №520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Отже, пункт 5 Порядку №520 визначає перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, який не є вичерпним та не передбачає необхідності надання платником податку усіх документів згідно такого переліку. Конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема, від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

Відповідно до пункту 11 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Тобто, рішення Комісії регіонального рівня повинно містити чітку підставу для відмови у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до пункту 44 Порядку №1165 Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації.

Крім того, суд зазначає, що Верховний Суд неодноразово висловлював позицію, що чинними нормативно-правовими актами визначено вичерпний перелік підстав, які можуть слугувати підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.

При цьому, як підтверджується змістом пункту 5 Порядку №520, передбачений цим пунктом перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, не є вичерпним.

Здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій контролюючого органу.

Суб`єкти владних повноважень, ухвалюючи рішення, якими, зокрема, обмежується права платника податків, повинні уникати надмірного формалізму. Обсяг документів, які надаються платниками податку на додану вартість з метою усунення сумнівів у контролюючих органів щодо легальності відповідної операції за наслідками якої складено податкову накладну, яку подано для реєстрації якої в ЄРПН і, хоч і є визначеним у Порядку №520, проте завжди є унікальним та залежить від організації господарських взаємовідносин між суб`єктами господарювання, змісту договірних відносин між такими, а також особливостями законодавчого врегулювання діяльності тієї чи іншої сфери бізнесу. Саме за результатами детального дослідження змісту документів (в тому числі договору), наданих на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, можливим є формування висновків щодо можливості чи неможливості реєстрації є ЄРПН податкової накладної, реєстрація якої була зупинена згідно із відповідною квитанцією.

У постанові від 03.11.2021 у справі № 360/2460/20 Верховний Суд за наслідками аналізу положень Порядку №520 зазначив, що можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення. При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи.

Судом встановлено, що у частині зазначення критерію ризиковості відповідач зіслався лише на номер пункту додатку 1 до Порядку № 1165 та чітко не конкретизував, про який саме ризик платника податку йдеться, чим фактично поставив платника податку у стан невизначеності стосовно питання документального спростування, існуючих, на думку відповідача, ризиків.

Зі змісту квитанцій, надісланих позивачу, встановлено, що останні містять вимогу щодо пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

В даному випадку, суд зауважує, що податковим органом, всупереч приписам пунктів 6, 7 Порядку №1165, обґрунтованих підстав для зупинення реєстрації податкових накладних не зазначено.

Крім того, у квитанціях не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.

Втім, з матеріалів справи вбачається, що позивачем надіслано повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, та скановані копії документів.

Однак, Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, незважаючи на надання відповідних документів, прийняла оскаржувані рішення, якими відмовила в реєстрації податкових накладних, зазначивши іншу підставу, ніж у квитанції, якою було зупинено реєстрацію податкових накладних.

При цьому, як свідчить зміст оскаржуваних рішень, підставою для відмови у реєстрації податкових накладних №98 від 12.03.2024, №125 від 14.03.2024, №124 від 14.03.2024, №123 від 14.04.2024, №103 від 13.03.2024, №81 від 11.03.2024, №82 від 11.03.2024, №101 від 13.03.2024, №102 від 13.03.2024 є ненадання платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних та розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Надаючи оцінку вказаним рішенням відповідача, суд зазначає, що контролюючим органом визначено загальні підстави прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних та не містить конкретної інформації щодо причин та підстав його прийняття. Водночас, контролюючим органом не сформовано конкретних вимог щодо необхідності подання вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних №98 від 12.03.2024, №125 від 14.03.2024, №124 від 14.03.2024, №123 від 14.04.2024, №103 від 13.03.2024, №81 від 11.03.2024, №82 від 11.03.2024, №101 від 13.03.2024, №102 від 13.03.2024, не зазначено, які саме документи складені з порушенням вимог законодавства та яких саме документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.

При цьому, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що надіслані позивачем письмові пояснення з копіями первинних та інших документів повністю відображають зміст господарських операцій позивача із його контрагентом та були достатніми для прийняття податковим органом рішення про реєстрацію податкових накладних.

У цьому контексті суд зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних не спростовує факту здійснення платником податків господарських операцій, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Одночасно, в межах даної спірної ситуації суд звертає увагу на той факт, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу, при реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд, за результатами розгляду цієї справи, не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.

В свою чергу, зупинення реєстрації податкової накладної не на підставі, не в межах повноважень та не у спосіб, що передбаченні Конституцією України та законами України, а також прийняття негативного для платника податків рішення без зазначення конкретних мотивів дає підстави для висновку про скасування оскаржуваного рішення відповідача.

Таким чином, спірні рішення №11070749/40949912 від 17.05.2024, №11070750/40949912 від 17.05.2024, №11070748/40949912 від 17.05.2024, №11070751/40949912 від 17.05.2024, №11141829/40949912 від 30.05.2024, №11070753/40949912 від 17.05.2024, №11070754/40949912 від 17.05.2024, №11070752/40949912 від 17.05.2024, №11113233/40949912 від 27.05.2024 Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків є протиправними та їх слід скасувати.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "НАФТАГРУП" №98 від 12.03.2024, №125 від 14.03.2024, №124 від 14.03.2024, №123 від 14.04.2024, №103 від 13.03.2024, №81 від 11.03.2024, №82 від 11.03.2024, №101 від 13.03.2024, №102 від 13.03.2024, суд зазначає наступне.

Згідно з п.19-20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. №3341) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

У зв`язку з цим, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, та, як наслідок, наявність підстав для задоволення позовних вимог зобов`язального характеру.

Інші доводи та заперечення сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують.

Слід зазначити, що згідно з пунктом 58 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Серявін та інші проти України" від 10.02.2010, заява 4909/04, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 09.12.1994, серія A, N 303-A, п.29).

За нормами частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Наведене свідчить про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.

Щодо розподілу судових витрат, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивач сплатив судовий збір у розмірі 27252,00 грн, тому ці витрати, враховуючи задоволення позову, слід присудити на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків №11070749/40949912 від 17.05.2024, №11070750/40949912 від 17.05.2024, №11070748/40949912 від 17.05.2024, №11070751/40949912 від 17.05.2024, №11141829/40949912 від 30.05.2024, №11070753/40949912 від 17.05.2024, №11070754/40949912 від 17.05.2024, №11070752/40949912 від 17.05.2024, №11113233/40949912 від 27.05.2024.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "НАФТАГРУП" №98 від 12.03.2024, №125 від 14.03.2024, №124 від 14.03.2024, №123 від 14.04.2024, №103 від 13.03.2024, №81 від 11.03.2024, №82 від 11.03.2024, №101 від 13.03.2024, №102 від 13.03.2024.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "НАФТАГРУП" судовий збір у розмірі 27252 (двадцять сім тисяч двісті п`ятдесят дві) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "НАФТАГРУП" (вул. Центральна, 1/1, с. Лісові Гринівці, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 31340 , код ЄДРПОУ - 40949912) Відповідачі:Західне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків (вул. Стрийська, 35, м. Львів, Львівська обл., Львівський р-н, 79026 , код ЄДРПОУ - 44045187) Державна податкова служба України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053 , код ЄДРПОУ - 43005393)

Головуючий суддя /підпис/ І.І. Тарновецький "Згідно з оригіналом" Суддя І.І. Тарновецький

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.12.2024
Оприлюднено18.12.2024
Номер документу123790273
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —560/9579/24

Ухвала від 20.01.2025

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Рішення від 13.12.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 17.07.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 05.07.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні