Рішення
від 13.12.2024 по справі 560/10350/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 560/10350/24

РІШЕННЯ

іменем України

13 грудня 2024 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Тарновецького І.І. розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Теплосолар" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області , Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Теплосолар" звернулось в Хмельницький окружний адміністративний суд з позовною заявою до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що до контролюючого органу надано пояснення та первинні документи на підтвердження реальності господарських операцій, які складені відповідно до вимог чинного законодавства та є достатніми для реєстрації податкової накладної №3 від 22.04.2024. Проте відповідач протиправно відмовив в її реєстрації.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 19.07.2024 відкрито провадження у справі та вирішено її розглянути за правилами спрощеного позовного провадження.

До суду надійшов відзив Головного управління ДПС у Хмельницькій області, в якому представник відповідача зазначив, що Головне управління ДПС у Хмельницькій області приймаючи оскаржуване рішення діяло на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначений чинним законодавством України, а тому відсутні підстави для задоволення позовних вимог.

Представником позивача подано до суду додаткові пояснення по справі.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Теплосолар" зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 11.07.2023 та є платником податку на прибуток на загальних підставах. З 11.08.2023 зареєстроване платником податку на додану вартість.

Основними видом діяльності є інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах (код 47.19 КВЕД-2010); Організація будівництва будівель (41.10 КВЕД-2010), 46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами (46.18 КВЕД-2010).

19.04.2024 між ТОВ "Теплосолар" (Постачальник) та ТОВ НВФ «АДВІСМАШ», код ЄДРПОУ 43874651 (Замовник), укладено Договір поставки та монтажу системи сонячної генерації електроенергії № 19/04/24 (надалі Договір № 19/04/24).

Пунктом 1.1 Договору № 19/04/24 передбачено, що Постачальник зобов`язується в порядку та на умовах, визначених цим договором, поставити, передати у власність Замовника систему сонячної генерації електроенергії (надалі - ССГЕЕ) та здійснити монтаж налагодження ССГЕЕ, а Замовник зобов`язується прийняти ССГЕЕ та оплатити її ціну.

Повне найменування комплектуючих ССГЕЕ, рахунки і видаткові накладні що містять специфікації до даного Договору, одиниці виміру, склад, кількість та вид робіт, а також інші необхідні характеристики узгоджуються сторонами в рахунках, які мають силу специфікацій та є невід`ємною частиною цього договору (п. 1.2 Договору № 19/04/24).

Поставка обладнання та монтажу здійснюється за умовами DDP - м. Хмельницький, вул. Чорновола, 88 за місцезнаходженням ТОВ НВФ «АДВІСМАШ» (Замовник) за рахунок Постачальника (розділ 2 Договору № 19/04/24), у даному місці також здійснюється монтаж обладнання та передача обладнання Замовнику (розділ 3 Договору № 19/04/24).

Після монтажу ССГЕЕ та виконання пуско-налагоджувальних робіт між Сторонами оформлюється акт приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), який є невід`ємною частиною даного Договору (п.3.4 Договору № 19/04/24).

З моменту підписання акту приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), за умови проведення повного розрахунку, Замовник стає власником ССГЕЕ.

Відповідно до п. 5.1 договору № 19/04/24 вартість поставки та монтажу ССГЕЕ становить 2 004 364,89 гривень, в т.ч. ПДВ в сумі 334 060,81 гривень. Конкретна номенклатура продукції, яка постачається за даним договором, відображена у специфікації до договору № 19/04/24, яка є невід`ємною частиною даного Договору.

Оплата за поставку ССГЕЕ та здійснення його монтажу (встановлення) здійснюється шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Постачальника на підставі рахунка, виставленого Постачальником на адресу Замовника, на умовах: 50 % загальної вартості - попередня оплата в сумі 1 002 182,45 гривень після підписання Договору та 50 % загальної вартості в сумі 1 002 182,45 гривень протягом 5 днів після закінчення монтажу (встановлення) ССГЕЕ, що підтверджується підписанням Замовником акта приймання-передачі виконаних робіт (п. 5.3 Договору № 19/04/24).

На виконання умов договору, Замовником ТОВ НВФ «АДВІСМАШ» платіжною інструкцією № 637 від 22.04.2024 р. проведено попередню оплату за договору № 19/04/24 в сумі 1 002 231,38 грн., в тому числі ПДВ в сумі 167 038,56 грн.

ТОВ "Теплосолар" 22.04.2024 на дату надходження від ТОВ НВФ «АДВІСМАШ» грошових коштів в якості попередньої оплати за договором № 19/04/24, складено податкову накладну № 3.

Також, судом встановлено, що ТОВ "Теплосолар" 23.04.2024 укладено із ТОВ «СОЛАР ІНВЕСТ ГРУП» (Постачальник) договір поставки обладнання №SIG 3952/23042024, відповідно до умов якого Постачальник зобов`язується поставити на користь ТОВ «ТЕПЛОСОЛАР» ФЕМ PV модуль JAM72S30-545/MR JA Solar в кількості 184 одиниці та комплект профілів та метизів для встановлення 184 ФЕМ на загальну суму 1135569,20 гривень, в т.ч. ПДВ в сумі 189 261,53 гривень.

24.04.2024 року ТОВ "Теплосолар" платіжним дорученням № 24 перераховано на користь ТОВ «СОЛАР ІНВЕСТ ГРУП» грошові кошти в сумі 1135569,20 гривень, в т.ч. ПДВ в сумі 189261,53 гривень в якості оплати за обладнання за договором № SIG 3952/23042024 від 23.04.2024.

24.04.2024 згідно видаткової накладної № 293 ТОВ «СОЛАР ІНВЕСТ ГРУП» відвантажено на користь ТОВ "Теплосолар" обладнання ФЕМ PV модуль JAM72S30-545/MR JA Solar в кількості 184 одиниці та комплект профілів та метизів для встановлення 184 ФЕМ на загальну суму 1135569,20 гривень, в т.ч. ПДВ в сумі 189261,53 гривень.

Перевезенням обладнання від Постачальника (ТОВ «СОЛАР ІНВЕСТ ГРУП», м. Кривий Ріг) до Замовника за договором № 19/04/24 від 19.04.2024 ТОВ НВФ «АДВІСМАШ» здійснювалось за рахунок ТОВ "Теплосолар" перевізником - ФОП ОСОБА_1 згідно ТТН № 15 від 28.04.2024, в якій вказано місце розвантаження - м. Хмельницький, вул. Черновола, 88 та на підставі підписаного сторонами заявки - договору № 1/04/2024 від 28.04.2024 на перевезення вантажу.

29.04.2024 у між ТОВ "Теплосолар" та ФОП ОСОБА_1 складено акт надання послуг № ГВ - 00015 на суму наданих послуг по перевезенню в розмірі 20 000,00 гривень, яку сплачено ТОВ "Теплосолар" 01.07.2024 платіжним дорученням № 50.

Роботи по монтажу поставленого обладнання за договором № 19/04/24 завершено 15.05.2024, про що складено відповідний акт, а також оформлено видаткову накладну № 11 із зазначенням номенклатури товару, який був поставлений та змонтований в межах договору № 19/04/24.

За результатом складання акту виконаних робіт від 15.05.2024, ТОВ "Теплосолар" складено податкову накладну № 3 від 15 червня 2024 року, яку подано для реєстрації в ЄРПН.

30.05.2024 ТОВ НВФ «АДВІСМАШ» платіжним дорученням № 899 перераховано на користь ТОВ «СОЛАР ІНВЕСТ ГРУП» грошові кошти в сумі 835 152,03 гривень, в т.ч. ПДВ в сумі 139 192,01 гривень в якості оплати за обладнання за договором № 19/04/24 від 19.04.2024. Залишок заборгованості за поставлене обладнання та виконані монтажні роботи на момент подання позову становить 167030,41 гривень.

Стан розрахунків між ТОВ "Теплосолар" та контрагентами, зокрема із ТОВ НВФ «АДВІСМАШ», ТОВ "Теплосолар" та ФОП ОСОБА_1 відображено в відповідних оборотно-сальдових відомостях по рахунках 681 та 631.

За господарською операцією по поставці та монтажу системи сонячної генерації електроенергії в межах господарського договору № 19/04/24 від 19.04.2024, ТОВ "Теплосолар" складено на покупця ТОВ НВФ «Адвісмаш» дві податкових накладних:

- податкова накладна № 3 від 22.04.2024 на суму попередньої оплати в розмірі 1002231,38 грн. в т.ч. ПДВв сумі 167038,56 грн. за датою зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню;

- податкова накладна № 3 від 15.05.2024 в розмірі 1002133,51 гривень, в т.ч ПДВ 167022,25 гривень на суму поставки товарів/послуг за датою складання документа (акт виконаних робіт/наданих послуг та видаткової накладної), що засвідчує факт постачання/виконання робіт.

Позивачем подано на реєстрацію податкову накладну № 3 від 22.04.2024 на суму 1002231,38 грн. в т.ч. ПДВ 167038,56 грн.

Відповідно до квитанції №9128172776 від 14.05.2024 зупинено реєстрацію податкової накладної, та зазначено що, відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (зі змінами), реєстрація податкової накладної від 22.04.2024 №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 7216, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник "D"=.6234%, "Рпоточ"=0. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем подано повідомлення №1 від 15.05.2024, про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної №3 від 22.04.2024 та надані електронні копії таких документів: Договір поставки обладнання від 23.04.2024, постачальник ТОВ «Солар Інвест Груп». Специфікація; Договір поставки та монтажу системи сонячної генерації електроенергії №19/04/24 від 19.04.2024, замовник ТОВ НВФ «Адвісмаш», загальна вартість поставки та монтажу - 2004364,89 грн; Акт наданих послуг від 15.05.2024, замовник ТОВ НВФ «Адвісмаш», монтаж системи сонячної генерації електроенергії, сума 2004 364,89 грн; Видаткова накладна від 24.04.2024, постачальники ТОВ «Солар Інвест Груп», модуль JA Solar JAM72S30-545/MR, Комплект профілів та метизів для встановлення 184 ФЕМ - ціна 225117,83 грн. без ПДВ, націнка 150,5%; Повідомлення №20-ОПП; Наказ про прийняття директора на роботу від 10.07.2023 на безоплатній основі; Виписка з ЄДР; Рішення установчих зборів засновника; Пояснення; Платіжна інструкція №637 від 22.04.2024 сума 1002 182,45 грн., платник ТОВ НВФ «Адвісмаш» (за систему сонячної генерації електроенергії згідно договору №19/04/24); Платіжна інструкція від 23.04.2024 на суму 1135569,20 грн., отримувач ТОВ «Сола Інвест Груп».

За результатом розгляду поданих позивачем документів комісією Головного управління ДПС у Хмельницькій області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №11077382/45090120 від 20.05.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 22.04.2024 року, у якому відповідно до форми рішення, встановленої Порядком №520, зазначено, що платнику податку відмовлено в реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

У розділі «додаткова інформація» вказано, що податкова накладна №3 від 22.04.2024 на покупця ТОВ НВФ «Адвісмаш» складена на суму 1002231,38 грн., номенклатура - PV модуль JA Solar JAM72S30-545/MR; Комплект профілів та метизів для встановлення 184 ФЕМ, при цьому платником надано платіжну інструкцію №637 від 22.04.2024 сума 1002182,45 грн., де платником є ТОВ НВФ «Адвісмаш», призначення платежу - за систему сонячної генерації електроенергії згідно договору №19/04/24. Також платником не надано первинні документи щодо транспортування товарів від постачальника ТОВ «Солар Інвест Груп» та до покупця ТОВ НВФ «Адвісмаш» та інформацію щодо трудових ресурсів, якими було здійснено монтаж системи сонячної генерації електроенергії.

Не погоджуючись із вищевказаним рішенням про відмову у реєстрації податкової накладної, яким, на думку позивача, порушено його права та інтереси, звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі -ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, яка набула чинності з 01.02.2020, затверджений, зокрема, Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165), який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів.

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

За правилами пункту 7 Порядку №1165 у разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Згідно отриманої платником податків квитанції, реєстрація ПН зупинена у зв`язку із її відповідністю пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, одним із критеріїв ризиковості операції є відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Згідно квитанції про зупинення реєстрації ПН, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН / РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних

Відповідно до пункту 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520 (далі - Порядок №520), перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Отже, пункт 5 Порядку №520 визначає перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, який не є вичерпним та не передбачає необхідності надання платником податку усіх документів згідно такого переліку. Конкретний перелік таких документів може залежати, зокрема від змісту операції з постачання, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.

Згідно пункту 10 Порядку №520, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Тобто, рішення Комісії регіонального рівня повинно містити чітку підставу для відмови у реєстрації ПН/РК в ЄРПН.

Відповідно до пункту 44 Порядку №1165, Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації. Проте комісія регіонального рівня фактично не досліджувала наданих позивачем документів, а лише вказала на неподання ним окремих документів.

У рішенні від 10 лютого 2010 року у справі "Серявін та інші проти України" Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи.

Позивачем були надані пояснення та копії ряду первинних документів, складених під час здійснення відповідної господарської операції, що підтверджується контролюючим органом.

Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної в оскаржуваному рішенні відповідач зазначив "надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства".

Суд вважає за необхідне зазначити, що усі сумніви контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення, визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет її реальності. При реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарської операції за участю позивача чи правильності складення податкової накладної, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.

Отже, відповідачем - Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області, як суб`єктом владних повноважень, не надано суду доказів, які спростовували б твердження позивача, та не наведено обґрунтованих мотивів прийняття оскаржуваного рішення, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, неупереджено, добросовісно та розсудливо.

Таким чином, у контролюючого органу були наявні достатні документи для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операцій, а наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №3 від 22.04.2024.

Отже, оскаржуване рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних №11077382/45090120 від 20.05.2024 є протиправним та підлягає скасуванню.

Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних, то суд зазначає наступне.

Згідно з п.19-20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246(у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. №3341) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Отже, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, що свідчить про обґрунтованість позовних вимог в цій частині.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Позивач сплатив судовий збір у розмірі 3028,00 грн, тому ці витрати, враховуючи задоволення позову, слід присудити на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Хмельницькій області про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №11077382/45090120 від 20.05.2024 щодо відмови Товариству з обмеженою відповідальністю "Теплосолар" у реєстрації податкової накладної № 3 від 22.04.2024.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Теплосолар" № 3 від 22.04.2024, датою її подання на реєстрацію.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Теплосолар" судові витрати у розмірі 3028 (три тисячі двадцять вісім) грн 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Теплосолар" (вул. Лесі Українки, буд. 46, м. Кам`янець-Подільський, Хмельницька область, 32302 , код ЄДРПОУ - 45090120) Відповідачі:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м. Хмельницький, Хмельницька обл., Хмельницький р-н, 29001 , код ЄДРПОУ - 44070171) Державна податкова служба України (пл. Львівська, 8, м. Київ, 04053 , код ЄДРПОУ - 43005393) Головуючий суддя /підпис/ І.І. Тарновецький "Згідно з оригіналом" Суддя І.І. Тарновецький

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.12.2024
Оприлюднено18.12.2024
Номер документу123790426
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —560/10350/24

Ухвала від 26.02.2025

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 13.01.2025

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Рішення від 13.12.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 19.07.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні