Рішення
від 26.11.2024 по справі 127/23527/24
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Cправа № 127/23527/24

Провадження № 2-а/127/205/24

ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

Іменем України

26 листопада 2024 року м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області в складі:

головуючого судді: Гуменюка К.П.,

за участю секретаря судового засідання: Бортнюк А.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Вінниці адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Департаменту патрульної поліції Національної поліції України про скасування постанови серії ЕНА №2522549 від 02.07.2024 про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі,-

вимоги позивача: скасувати постанову серії ЕНА №2522549 від 02.07.2024 про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі, винесену капітаном поліції 3-ї роти 1-го батальйону Управління патрульної поліції у Вінницькій області Боржемським Олегом Анатолійовичем від 02 липня 2024 року,

В С Т А Н О В И В:

15 липня 2024 року ОСОБА_1 звернувся до Вінницького міського суду Вінницької області з адміністративним позовом до Управління патрульної поліції у Вінницькій області про скасування постанови серії ЕНА №2522549 від 02.07.2024 про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі, винесеної капітаном поліції 3-ї роти 1-го батальйону Управління патрульної поліції у Вінницькій області Боржемським О.А. від 02 липня 2024 року.

Згідно з ухвалою судді Вінницького міського суду Вінницької області від 19 липня 2024 року позовну заяву ОСОБА_1 залишено без руху та надано позивачу десятиденний строк з дня вручення даної ухвали суду для усунення недоліків.

Згідно з ухвалою судді Вінницького міського суду Вінницької області від 05 серпня 2024 року позовну заяву ОСОБА_1 до Департаменту патрульної поліції Національної поліції України про скасування постанови серії ЕНА №2522549 від 02.07.2024 про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі,

прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження з урахуванням особливостей провадження, визначених ст. 286 КАС України, без виклику учасників справи на підставі матеріалів справи (у письмовому провадженні).

В обгрунтування своїх позовних вимог позивач ОСОБА_1 зазначив, що 02 липня 2024 року о 13.36 год. в м. Вінниці по вул. Коріатовичів, 205 А відносно нього працівниками патрульної поліції було зафіксовано адміністративне правопорушення та складена оскаржувана постанова згідно з якою, він, керуючи транспортним засобом марки «Шкода Октавіа», д.н.з. НОМЕР_1 , порушив вимог дорожнього знаку 3.34 ПДР України - стоянка заборонена та здійснив зупинку в зоні дії знаку, чим порушив п. 33 ПДР України, та вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 122 КУпАП. За вказане адміністративне правопорушення на нього було накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 340 гривень.

На свій захист хоче зауважити, що зупинка була здійснена за адресою: м. Вінниця, вул. Пирогова, 109 Б на території ТОВ «Автотранспортного підприємства ЛТД №1», підтвердженням чого є Державний акт про право постійного користування земельною ділянкою, копію якого він долучив до матеріалів позову.

Згідно Правил охорони праці на автомобільному транспорті, вимоги Правил поширюються на суб`єктів господарювання, які організовують або здійснюють роботи на автомобільному транспорті (далі підприємство). Згідно даних правил руху транспортних засобів на території підприємства здійснюється за наказом директора, і тільки він вправі встановлювати дорожні знаки на проїзній частині, тим більш в зоні виїзду-в"їзду великогабаритних автомобілів. На площадках і в приміщеннях зберігання, технічного обслуговування і ремонту, діагностики і регулювальних робіт транспортних засобів, двигуни яких працюють на зрідженому нафтовому газі, забороняється улаштування підземних споруд, підвалів, калориферних камер для відкритих стоянок автомобілів, приямків, оглядових канав, тунелів, колодязів (за винятком приямків на дільницях миття автомобілів).

1.7. Транспортні засоби та агрегати, що підлягають списанню або ремонту, при зберіганні їх поза приміщеннями повинні розміщуватись на окремих рівних площадках з твердим покриттям. Для попередження падіння агрегатів, самовільного руху транспортних засобів і падіння їх вивішених частин необхідно встановлювати спеціальні підставки, упори.

1.8. У виробничих приміщеннях і на території зберігання деталей, вузлів, агрегатів і різного металу повинно бути організовано в окремих місцях на стелажах.

Небезпечні зони і дільниці на території і у виробничих приміщеннях, перебування та виконання робіт, на яких пов`язано з небезпекою для працівників, повинні позначатися сигнальними кольорами і знаками безпеки, дорожніми знаками відповідно до технічного регламенту знаків безпеки і захисту здоров`я працівників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 листопада 2009 року №1262, ГОСТ 12.4.026-76* «Цвета сигнальние и знаки безопасности» (далі ГОСТ 12.4.026-76), Правил дорожнього руху. За таких обставин вбачається, що постанова про адміністративне правопорушення винесена капітаном поліції 3-ї роти 1-го батальйону Управління патрульної поліції Боржемським О.А. відносно нього є неправомірною та підлягає скасуванню.

У своєму відзиві відповідач зазначив, що відповідно до відео з портативного відеореєстратора поліцейського, на 00 год. 38 хв. відображено факт зупинки транспортного засобу, яким керував позивач, в межах дії дорожнього знаку п. 3.34 «Зупинку заборонено». Таким чином, відповідач мав всі законні підстави винести постанову про притягнення позивача до адміністративної відповідальності, передбаченої ч. 1 ст. 122 КУпАП. Розглядаючи дану справу, інспектор поліції діяв на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією, КУпАП та іншими нормативно-правовими актами. Просив у задоволенні позову відмовити.

Дослідивши матеріали справи, повно та всебічно з`ясувавши всі обставини, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 20 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності.

Єдиний порядок дорожнього руху на всій території України встановлюють Правила дорожнього руху, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року №1306.

Згідно з ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

У відповідності до ч. 1 ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

За змістом п. 1-2 ч. 1 ст. 18 Закону України «Про Національну поліцію», поліцейський зобов`язаний: неухильно дотримуватися положень Конституції України, законів України та інших нормативно-правових актів, що регламентують діяльність поліції, та Присяги поліцейського; професійно виконувати свої службові обов`язки відповідно до вимог нормативно-правових актів, посадових (функціональних) обов`язків, наказів керівництва.

Відповідно до ч. 1 ст. 287 КУпАП України постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржено особою, щодо якої її винесено.

Відповідно до ст. 7 КУпАП ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.

За змістом ст. 251 КУпАП (зі змінами), доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа), встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Як вбачається з оскаржуваної постанови серії ЕНА №2522549, 02.07.2024 о 13:39:32 в м. Вінниці по вул. Кн. Коріатовичів, 205А водій ОСОБА_1 , керуючи транспортним засобом марки «Skoda Octavia», реєстраційний номер НОМЕР_1 , порушив вимоги дорожнього знаку 3.34 ПДР України зупинка, стоянка заборонена та здійснив зупинку в зоні дії знаку, чим порушив п. 33 ПДР України порушення вимог дорожніх знаків та вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 122 КУпАП. За вказане адміністративне правопорушення на позивача було накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 340 гривень.

Вимогами частини 1 статті 122 КУпАП передбачено адміністративну відповідальність за перевищення встановлених обмежень швидкості руху транспортних засобів більш як на двадцять кілометрів на годину, порушення вимог дорожніх знаків та розмітки проїзної частини доріг, правил перевезення вантажів, буксирування транспортних засобів, зупинки, стоянки, проїзду пішохідних переходів, ненадання переваги у русі пішоходам на нерегульованих пішохідних переходах, а так само порушення встановленої для транспортних засобів заборони рухатися тротуарами чи пішохідними доріжками.

Як вбачається з п. 3.34 ПДР України «Зупинка заборонена», забороняється зупинка і стоянка транспортних засобів, крім таксі, що здійснює посадку або висадку пасажирів (розвантаження чи завантаження вантажу).

Відповідно до підпункту 9 частини 1 статті 31 Закону України «Про Національну поліцію» від 02.07.2015 №580-УІІІ, поліція може застосовувати такі превентивні заходи як застосування технічних приладів і технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, засобів фото- і кінозйомки, відеозапису.

Згідно з пунктом 2 частини 1 статті 40 Закону України «Про Національну поліцію», поліція для забезпечення публічної безпеки і порядку може закріплювати на форменному одязі, службових транспортних засобах, монтувати/розміщувати по зовнішньому периметру доріг і будівель автоматичну фото- і відеотехніку, а також використовувати інформацію, отриману із автоматичної фото- і відеотехніки, що знаходиться в чужому володінні, з метою забезпечення дотримання правил дорожнього руху.

Відповідно до ст. 280 КУпАП при розгляді справи про адміністративне правопорушення орган (посадова особа) зобов`язані з`ясувати зокрема, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Притягнення особи до адміністративної відповідальності можливе лише за наявності події адміністративного правопорушення та вини особи у його вчиненні, яка підтверджена належними доказами.

Позивач вважає, що оскаржувана постанова є незаконною, оскільки правил дорожнього руху він не порушував, на підтвердження надав суду докази.

Так, на запит адвоката Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Вінницькій області повідомила, що остання не являється балансоутримувачем автомобільної дороги за адресою: вул. Князів Коріатовичів, 205 та 205а у м. Вінниці .

Згідно з листом Департаменту архітектури та містобудування, проєкт «Організації дорожнього руху, влаштування заїздів та виїздів з прилеглої території, що за адресою: вул. Князів Коріатовичів, 205 та 205а» в Департаменті архітектури та містобудування відсутній.

Згідно з листом виконавчого комітету Вінницької міської ради від 29.07.2024 №01/00/011/150960, за наданою Департаментом транспорту та міської мобільності Вінницької міської ради інформацією, відповідно до ДСТУ 8752:2017 «Безпека дорожнього руху. Проект організації дорожнього руху. Правила розроблення, побудови, оформлення. Вимоги до змісту» (далі ДСТУ), а саме розділу 5 «Загальні положення» вказано, що дороги та вулиці має бути оснащено технічними засобами організації дорожнього руху (далі ТЗОДР) відповідно до схеми організації дорожнього руху (далі ОДР), що є складовою частиною проєкту організації дорожнього руху або розділу проєктної документації на будівництво, ремонт ділянки дороги (вулиці), об`єкту дорожнього сервісу. Проєкт (схему) ОДР потрібно розробляти на повну довжину дороги (вулиці) чи на окремі ділянки, підпорядковані різним суб`єктам господарювання. Проєкт (схема) ОДР підлягає погодженню з уповноваженим підрозділом Національної поліції України та затвердженню в установленому порядку. Лист на погодження подає організація розробник. Розділ ОДР у складі проєктної документації на будівництво, ремонт дороги (вулиці), об`єкт дорожнього сервісу погоджують та затверджують разом із зазначеною документацією. Відповідно до ДСТУ схема ОДР - кресленик, на якому у вигляді умовних позначок показано розміщення технічних засобів організації дорожнього руху на ділянці дороги (вулиці) або в місцях розташування об`єктів дорожнього сервісу. Відповідно до вищевикладеного, схема організації дорожнього руху «Влаштування проїздів та виїздів з прилеглої території за адресою: вул. Князів Коріатовичів, 205 та 205 а» та встановлення дорожніх знаків, департаментом транспорту та міської мобільності Вінницької міської ради не розроблялась та не погоджувалась.

Згідно з інформацією виконавчого комітету Вінницької міської ради від 04.03.2024 №01/00/014/86482 про земельну ділянку: проїзд від вул. Князів Коріатовичів до ТОВ «Автотранспортне підприємство №1» ЛТД, проїзд від вулиці Князів Коріатовичів до земельної ділянки з кадастровим номером 0510100000:02:084:0071 між земельними ділянками з кадастровими номерами: 051010000:02:084:0026 та 0510100000:02:084:0103, не є сформованим та оформленим в розумінні ст. 79-1 Земельного кодексу України та відповідно є комунальною власністю Вінницької міської територіальної громади. Згідно наданої інформації Департаментом архітектури та містобудування міської ради, відповідно до Генерального плану міста Вінниці, Плану зонування міста Вінниці, «Детального плану території обмеженої вулицями Князів Коріатовичів, Радіона Скалецького, р. Південний Буг та Вишенька в м. Вінниці» вказаний проїзд від вул. Князів Коріатовичів до ТОВ «Автотранспортне підприємство №1» ЛТД, має статус земель транспорту з відповідними містобудівними регламентами.

Відповідно до державного акту на право постійного користування землею серії ІІ ВН №001987 та рішення виконавчого комітету Вінницької міської ради від 25.04.96 №361 "Про надання земельної ділянки автотранспортному підприємству №1 ЛТД", останньому надано земельну ділянку площею 16 724, 64 кв.м. по вул. Пирогова, 109б в постіне користування для соціально-побутових потреб.

Згідно з повідомленням Управління патрульної поліції у Вінницькій області ДПП від 25 червня 2024 року №23379/41/21/12/03-2024 останнє не видає будь-яких дозволів на зміни в організації дорожнього руху, а перевіряє проектні рішення на відповідність нормативно-правовим актам з безпеки дорожнього руху. Зміни в організації дорожнього руху потребують погодження з власниками вулично-дорожньої мережі.

Як зазначено в постанові Верховного Суду від 19 січня 2023 року у справі №520/6006/21, особливістю адміністративного судочинства є те, що обов`язок (тягар) доказування в спорі покладається на відповідача - орган публічної влади, який повинен надати докази, що свідчать про правомірність його дій, законність прийнятих рішень.

Згідно ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Проаналізувавши вищезазначені докази, суд вважає, що твердження позивача є обгрунтованими, а тому позов слід задовольнити.

Всі факти встановлені судом у сукупності викликають сумніви щодо факту самого правопорушення та законності його фіксації. Рішення суб`єкта владних повноважень повинно бути законним і обґрунтованим і не може базуватись на припущеннях та неперевірених фактах.

За таких обставин факт вчинення позивачем правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 122 КУпАП, на думку суду, є недоведеним.

Отже, постанова серії ЕНА №2522549 від 02.07.2024 про накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення за порушення правил дорожнього руху та притягнення його до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 122 КУпАП є незаконною та підлягає скасуванню.

Відповідно до ч. 3 ст. 286 КАС України за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності суд має право, зокрема, скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення.

Крім того, суд звертає увагу на те, що частинами 1, 2 статті 132 КАС України передбачено, що судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору встановлено Законом України «Про судовий збір» від 8 липня 2011року №3674-VI(зі змінами та доповненнями), відповідно до ст. 1 якого судовий збір - збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.

Відповідно до ч. 7ст. 139 КАС Українирозмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо).

Зокрема, як встановлено судом, та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, за подання до Вінницького міського суду Вінницької області даної позовної заяви ОСОБА_1 сплачено судовий збір у розмірі 605 гривень 60 копійок, що підтверджується квитанцією ID: 6922-9015-9870-0138 від 29.07.2024.

Відтак, беручи до уваги вищевикладене, а також те, що позовні вимоги ОСОБА_1 задоволені, суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту патрульної поліції Національної поліції України на користь ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 605 гривень 60 копійок.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 7, ч. 1 ст. 122, ст. 247, 293КУпАП ст.ст.72,77,118-119, 122,243-244, 246, 262, 286 КАС України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Департаменту патрульної поліції Національної поліції України про скасування постанови серії ЕНА №2522549 від 02.07.2024 про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі,- задовольнити.

Постанову серії ЕНА №2522549 від 02.07.2024 про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 122 КУпАП та накладення на нього адміністративного стягнення у виді штрафу у розмірі 340 гривень, скасувати.

Провадження в справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 122 КУпАП закрити за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту патрульної поліції Національної поліції України на користь ОСОБА_1 судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 605 (шістсот п`ять) гривень 60 копійок.

Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку протягом десяти днів шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду (ч. 4 ст. 286 КАС України).

Датою ухвалення судового рішення є дата його проголошення (незалежно від того, яке рішення проголошено - повне чи скорочене) (ч. 5 ст. 250 КАС України).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Позивач: ОСОБА_1 , місце реєстрації: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків: НОМЕР_2 .

Відповідач: Департамент патрульної поліції Національної поліції України (код ЄДРПОУ 40108646, юридична адреса: 03048, м. Київ, вул. Федора Ернста, 3,).

Повне судове рішення складено 26 листопада 2024 року.

Суддя Вінницького міського суду

Вінницької області Костянтин ГУМЕНЮК

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення26.11.2024
Оприлюднено19.12.2024
Номер документу123811978
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху

Судовий реєстр по справі —127/23527/24

Рішення від 26.11.2024

Адміністративне

Вінницький міський суд Вінницької області

Гуменюк К. П.

Ухвала від 05.08.2024

Адміністративне

Вінницький міський суд Вінницької області

Гуменюк К. П.

Ухвала від 19.07.2024

Адміністративне

Вінницький міський суд Вінницької області

Гуменюк К. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні