Рішення
від 05.12.2024 по справі 904/3024/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05.12.2024м. ДніпроСправа № 904/3024/24

За позовом Комунального підприємства "ЖОВТОВОДСЬКИЙ ВОДОКАНАЛ" Дніпропетровської обласної ради

до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "ЯРОСЛАВА МУДРОГО 1"

про встановлення постійного безоплатного сервітуту

Суддя Юзіков С.Г.

При секретарі судових засідань Морозі А.О.

Представники:

Позивача - Михайлов Д.В.

Відповідача - Жушман В.В.

СУТЬ СПОРУ:

Позивач просить встановити Комунальному підприємству "ЖОВТОВОДСЬКИЙ ВОДОКАНАЛ" Дніпропетровської обласної ради постійний безоплатний сервітут щодо технічного приміщення будинку № 1 по вулиці Ярослава Мудрого в місті Жовті Води Дніпропетровської області для встановлення та обслуговування вузла комерційного обліку централізованого водопостачання.

Відповідач позов заперечує, посилаючись на те, що Законом України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" визначено процедуру оснащення будівель вузлами комерційного обліку оператором зовнішніх інженерних мереж та власником (співвласниками) будівлі. Окрім того визначено, що оснащення та відповідна проектна документація не потребують видачі технічних умов та інших вимог до встановлення вузла комерційного обліку, погодження з державними органами, органами місцевого самоврядування, їхніми посадовими особами, операторами зовнішніх інженерних мереж, виконавцями комунальних послуг. Однак, ОСББ у цьому переліку відсутнє. Крім цього, Позивачем порушено процедуру встановлення лічильника, зокрема не було виконано обстеження, протокол погодження місця встановлення вузла комерційного обліку з Відповідачем не укладено, Відповідачу невідоме місце встановлення вузла комерційного обліку, твердження Позивача, що встановлення вузла комерційного обліку може відбуватись тільки у підвальному приміщенні будинку не відповідає дійсності, оскільки встановлення комерційного приладу обліку не передбачає обов`язкового та виключного його встановлення у підвальному приміщенні будинку та може бути встановлене в камерах (колодязях) відповідно до розробленого Позивачем проекту; докази які б підтверджували проведення обстеження та погодження з співвласниками будинку місця розташування вузла комерційного обліку у матеріалах справи відсутні. Крім того, Позивач не надав докази належного повідомлення власників (співвласників) будівлі про намір встановити вузол комерційного обліку, оскільки у Позивача є обов`язок повідомити кожного власника (співвласника) будівлі протягом 30 днів з дня розміщення повідомлення на офіційному сайті. Наданий як доказ акт про не допуск працівників Позивача до підвального приміщення, є внутрішнім документом Позивача, не передбачений законодавчими актами, не підтверджує не допуск до підвального приміщення Відповідачем і, як доказ, є нікчемним. Відповідачу жодного разу не було повідомлено про вартість лічильника. Позивач надсилав Відповідачеві пропозицію про укладання договору сервітуту.

Позивач у відповіді на відзив зазначив, що оснащення вузлом комерційного обліку централізованого водопостачання багатоквартирного будинку по вул. Я. Мудрого, 1 має відбутись за рахунок коштів Дніпропетровської обласної ради, при цьому, Законом України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" не передбачено включення таких витрат (витрат на встановлення приладів обліку за рахунок коштів органів місцевого самоврядування) до складу тарифів на відповідні комунальні послуги, у зв`язку із чим у повідомленні про намір встановлення вузла комерційного обліку за адресою: місто Жовті Води, вул. Я. Мудрого, буд. 1 зазначено, що вартість встановлення вузла комерційного обліку __-__ гривень, розмір внеску за встановлення вузла комерційного обліку _-_ гривень, тобто такі витрати відносно відображення їх у складі тарифу на відповідну послугу складають нуль гривень. На виконання вимог вищезазначеного Закону України та Порядку оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнання інженерних систем для забезпечення такого обліку, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово - комунального господарства України від 09.08.2018р. № 206, 03.04.2024 року на офіційному сайті КП "ЖВК" ДОР" було розміщено інформацію щодо наміру Позивача здійснити обладнання вузлом комерційного обліку централізованого водопостачання будинку за адресою: м. Жовті Води, вул. Я. Мудрого, 1. В додаток до вище зазначеного, про намір здійснити обладнання будинку вузлом комерційного обліку централізованого водопостачання співвласників було повідомлено шляхом розміщення на дошках оголошень біля під`їздів. Відповідно до листа Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг Пунктом 5 Порядку встановлено, що днем отримання повідомлення власниками (співвласниками) будівлі є дата розміщення повідомлення на офіційному веб-сайті оператора зовнішніх інженерних мереж, а уразі відсутності такого веб-сайту - на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування. У разі відсутності веб-сайту у оператора зовнішніх інженерних мереж та органу місцевого самоврядування днем отримання повідомлення є дата розміщення повідомлення у загальнодоступному місці на інформаційних стендах у під`їздах. Встановлення вузла комерційного обліку в технічному підвальному приміщенні будинку Відповідача відповідає вимогам Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", Порядку, та затвердженому проекту "Реконструкція вводів зовнішніх інженерних мереж водопостачання у будинки з оснащенням вузлами комерційного обліку послуг з централізованого водопостачання в Жовтоводській територіальній громаді Кам`янського району Дніпропетровської області", розробленому ТОВ "ОМЕГА ВЕСТ ТРЕЙД".

26.08.2024 через систему "Електронний суд" від представника Відповідача надійшла заява про проведення судового засідання в режимі відеоконференції поза межами суду.

Відповідачем подано заперечення на відповідь на відзив, аналогічна позиція яких викладена у наданому раніше відзиві на позов. Додатково зазначено, що на думку Відповідача, встановлення безстрокового та безоплатного сервітуту в односторонньому порядку без відома і згоди членів ОСББ є грубим порушенням чинного законодавства. Відповідач посилається на ст. 41 Конституції України, відповідно до якої кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.

У судовому засіданні досліджено надані сторонами докази.

У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

Статтею 11 ЦК України встановлено, що цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.

Відповідно до Правил користування системами комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України від 27.06.2008 № 190, КП "Жовтоводський водоканал" Дніпропетровської обласної ради (КП "ЖВК" ДОР", Позивач), як виконавець послуги з централізованого водопостачання/централізованого водовідведення обслуговує вуличні, квартальні та дворові мережі водопостачання та водовідведення, споруди і обладнання, а також технологічні прилади й пристрої на них, які перебувають у нього на балансі або на які є відповідний договір на обслуговування зі споживачем

Позивач наполягає, що на виконання Порядку №444 03.04.2024 на сайті КП "ЖВК" ДОР" http://www.evk.dp.ua розмістив повідомлення про намір встановлення вузла комерційного обліку в будинку Відповідача; на дошці оголошень будинку Відповідача розмістив повідомлення про намір встановити вузол комерційного обліку, на підтвердження чого надав фотокопію від 05.04.2024 оголошення на дошці оголошень.

У відповідь на повідомлення Позивача про намір встановлення вузла комерційного обліку в будинку Відповідача 31.05.2024 Відповідач направив Позивачеві листа вих. № 4 в якому виклав намір погодити з оператором зовнішніх інженерних мереж відмінні від запропонованих умови встановлення вузла комерційного обліку. При цьому, до умов Відповідач включив ряд вимог до Позивача і умов, не передбачених чинним законодавством України, зокрема ті, які мав би забезпечити Відповідач, наприклад: обладнання Позивачем окремого приміщення для встановлення вузла комерційного обліку, забезпечення окремою лінією електроспоживання такого приміщення за окремим договором Позивачем з постачальником та оператором розподілу електроенергії, забезпечення засобів від несанкціонованого доступу до приладу обліку, забезпечення окремого фільтра для очищення води, укладання договору сервітуту на умовах Відповідача, забезпечення договору на охорону вузла комерційного обліку.

07.06.2024 Позивач у відповідь на листа Відповідача №4 від 31.05.2024 направив листа № 1877, в якому надав роз`яснення чинного законодавства щодо умов встановлення вузла комерційного обліку та запропонував Відповідачеві прибути до Позивача для погодження умов встановлення вузла комерційного обліку в будинку Відповідача.

26.06.2024 відбулися загальні збори Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "ЯРОСЛАВА МУДРОГО 1", про що складено протокол № 7, витяг з якого Відповідач додав до відзиву на позов. З витягу вбачається, що на зборах вирішувалося питання погодження умов встановлення вузла комерційного обліку в будинку Відповідача. Збори вирішили заборонити правлінню, голові ОСББ надавати Позивачеві доступ до спільного майна співвласників Об`єднання з метою встановлення вузла комерційного обліку в підвалі будинку Відповідача. Також збори погодили надати згоду на укладання відплатного договору сервітуту.

01.07.2024 Працівники Позивача склали акт про недопуск до підвального приміщення для встановлення вузла комерційного обліку. в акті зазначено, що його складено за участі Буряка Андрія Олександровича та те, що Голова правління ОСББ "ЯРОСЛАВА МУДРОГО 1" не з`явився. На телефонний дзвінок відповів та відмовив у доступі до підвального приміщення, посилаючись на рішення співвласників.

Заперечуючи акт недопуску від 01.07.2024, Відповідач додав до справи копію нотаріально посвідченої заяви ОСОБА_1 , який заявив, що не був присутнім 01.07.2024 біля будинку за адресою: АДРЕСА_1 , не підписував "акт про недопуск".

Однак в акті "про недопуск" відсутні ідентифікуючі дані ОСОБА_1 .

Про намір самостійно встановити вузол комерційного обліку Відповідач Позивачеві не повідомляв.

Наведені обставини стали причиною звернення Позивачем з позовом та є предметом спору у даній справі.

Предметом доказування у даній справі є: факт повідомлення Позивач Відповідачеві про намір встановлення в будинку Відповідача вузла комерційного обліку, не надання згоди Відповідачем на встановлення вузла комерційного обліку та встановлення встановити Відповідачеві постійного безоплатного сервітуту щодо технічного приміщення будинку АДРЕСА_1 для встановлення та обслуговування вузла комерційного обліку централізованого водопостачання.

Згідно зі ст. 23 Закону України "Про питну воду, питне водопостачання та водовідведення" підприємства питного водопостачання та централізованого водовідведення мають право, зокрема здійснювати контроль за технічним станом інженерного обладнання будинків та споруд, забезпечувати встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку питної води відповідно до Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання".

Відповідно до п. 4 Порядку інформування оператором інженерних мереж власників (співвласників) будівлі про намір встановлення вузла комерційного обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.06.2018 № 444 (далі Порядок № 444), Повідомлення доводиться до відома власників (співвласників) будівлі шляхом розміщення: на офіційному веб-сайті оператора зовнішніх інженерних мереж, а у разі відсутності такого веб-сайту - на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування; у загальнодоступному місці на інформаційних стендах у під`їздах будівлі. Оператор забезпечує доведення до відома власників (співвласників) будівлі інформації про намір встановити вузол комерційного обліку шляхом повідомлення на паперовому носії кожного власника (співвласника) будівлі протягом тридцяти днів з дня розміщення повідомлення на офіційному веб-сайті оператора зовнішніх інженерних мереж, а у разі відсутності такого веб-сайту - на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та у загальнодоступному місці на інформаційних стендах у під`їздах будівлі.

За умовами п. 6 Порядку №444 власники (співвласники) будівлі протягом двох місяців з дня отримання повідомлення мають право повідомити оператору зовнішніх інженерних мереж (за своїм вибором) про: згоду на встановлення вузла (вузлів) комерційного обліку на запропонованих оператором зовнішніх інженерних мереж умовах; намір погодити з оператором зовнішніх інженерних мереж відмінні від запропонованих умови встановлення вузла (вузлів) комерційного обліку; намір самостійно обладнати будівлю вузлом (вузлами) комерційного обліку в установленому законодавством порядку.

Відповідно до п. 2 Розділу ІV Прикінцеві та перехідні положення Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" в редакції станом на час набрання чинності даним законом, оснащення вузлами комерційного обліку будівель, що на день набрання чинності цим Законом були приєднані до зовнішніх інженерних мереж і не були оснащені такими вузлами обліку, або якщо такі вузли обліку на день набрання чинності цим Законом вийшли з ладу, зобов`язаний здійснити оператор зовнішніх інженерних мереж у строк: теплової енергії - протягом року з дня набрання чинності цим Законом; гарячої та питної води для нежитлових будівель - протягом одного року, а для житлових будівель - протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.

Процедуру оснащення будівель вузлами комерційного обліку затверджено наказом Мінрегіону від 09.08.2018 № 206 Про затвердження Порядку оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнаннями інженерних систем для забезпечення такого обліку (Порядок № 206).

Відповідно до пункту 10 Порядку № 206 у разі якщо протягом двох місяців з дня отримання повідомлення оператора зовнішніх інженерних мереж про намір встановити вузол комерційного обліку власник (співвласники) будівлі не повідомив(ли) оператора зовнішніх інженерних мереж про намір погодити з ним відмінні від запропонованих умови встановлення вузла комерційного обліку або про намір самостійно обладнати будівлю вузлом комерційного обліку, а також у разі, якщо власник (співвласники) повідомив(ли) про намір погодити відмінні від запропонованих умови встановлення вузла комерційного обліку або про намір самостійно обладнати будівлю вузлом комерційного обліку, але не зробив(ли) цього протягом чотирьох місяців з дня отримання повідомлення оператора зовнішніх інженерних мереж про намір встановити вузол комерційного обліку, оснащення будівлі вузлом комерційного обліку здійснює оператор зовнішніх інженерних мереж. Відповідно до п. 13 Порядку № 206, вузлами комерційного обліку обладнуються усі вводи зовнішніх інженерних мереж у житлових та нежитлових будівлях. Вузол комерційного обліку встановлюється на стороні споживача на межі майнової належності у точці приєднання (вводу) до зовнішніх інженерних мереж відповідних внутрішньобудинкових інженерних систем будівлі, а в разі неможливості встановлення - в іншому місці якомога ближче до точки приєднання.

Вузол комерційного обліку встановлюється в окремому приміщенні, що відповідає вимогам, передбаченим п. 15 Порядку №206, державним будівельним нормам і правилам, вимогам експлуатації засобу вимірювальної техніки, визначеним у супровідній документації до нього (за наявності), а вузол комерційного обліку теплової енергії - в приміщенні індивідуального теплового пункту.

Для споживача комунальних послуг, якому послуга з постачання теплової енергії та/або гарячої води постачається зовнішніми інженерними мережами для групи нежитлових будівель та/або споруд, що є єдиним майновим комплексом, зовнішніми інженерними мережами, що належать споживачу, вузол комерційного обліку встановлюється на межі майнової належності на стороні споживача в кожній точці приєднання (вводу) до зовнішніх інженерних мереж. У разі неможливості встановлення вузла комерційного обліку на межі майнової належності вузол комерційного обліку встановлюється за домовленістю сторін в іншому місці якомога ближче до межі майнової належності.

Згідно з абз. 4 ч. 3 ст. 3 Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання" у разі якщо власник (співвласники) будівлі не дає згоди або створює перешкоди встановленню вузла комерційного обліку в місцях вводу зовнішніх інженерних мереж у будівлю, оператор зовнішніх інженерних мереж, до яких приєднана (приєднується) будівля, може вимагати встановлення судом сервітуту щодо частини будівлі, в/на якій обладнується вузол комерційного обліку, для встановлення та обслуговування такого вузла обліку.

Пунктом 2 ч. 1 ст. 395 ЦК України визначено, що речовими правами на чуже майно є право користування (сервітут).

Відповідно до ч. 1 ст. 401 ЦК України, право користування чужим майном (сервітут) може бути встановлене щодо земельної ділянки, інших природних ресурсів (земельний сервітут) або іншого нерухомого майна для задоволення потреб інших осіб, які не можуть бути задоволені іншим способом.

Частиною 1 ст. 402 ЦК України унормовано, що сервітут може бути встановлений договором, законом, заповітом або рішенням суду.

У разі недосягнення домовленості про встановлення сервітуту та про його умови, спір вирішується судом за позовом особи, яка вимагає встановлення сервітуту (ч. 3 ст. 402 ЦК України).

Згідно з ч. ч. 1, 2, 5 ст. 403 ЦК України сервітут визначає обсяг прав щодо користування особою чужим майном. Сервітут може бути встановлений на певний строк або без визначення строку. Сервітут не позбавляє власника майна, щодо якого він встановлений, права володіння, користування та розпоряджання цим майном.

За змістом ч. ч. 1, 3 ст. 404 ЦК України право користування чужою земельною ділянкою або іншим нерухомим майном полягає у можливості проходу, проїзду через чужу земельну ділянку, прокладання та експлуатації ліній електропередачі, зв`язку і трубопроводів, забезпечення водопостачання, меліорації тощо. Право користування чужим майном може бути встановлено щодо іншого нерухомого майна (будівлі, споруди тощо).

Аналіз норм чинного законодавства свідчить, що метою сервітуту є задоволення потреб зацікавленої особи для ефективного використання належного їй майна; умовою встановлення сервітуту є неможливість задовольнити такі потреби в інший спосіб.

Речове право у вигляді сервітуту дає змогу власникові повною мірою реалізувати надані йому правомочності щодо належного цій особі майна і забезпечити його ефективне використання, а також передбачає право на задоволення немайнових інтересів інших осіб, речове право яких на чужу річ не пов`язано зі здійсненням майнових прав.

Отже, однією з основних ознак сервітуту, який має бути встановлено за рішенням суду, є неможливість задоволення інтересів особи у будь-який інший спосіб у ситуації, коли власник і потенційний сервітуарій не можуть досягти згоди щодо встановлення сервітуту або способу його здійснення, плати тощо. Умовою встановлення сервітуту в такий спосіб є те, що Позивач має довести у суді, що нормальне функціонування його господарства чи задоволення його інтересів при використанні свого майна неможливе без встановлення сервітуту.

Судом з`ясовано, що встановлення зазначеного сервітуту не нанесе збитків Відповідачеві і не є обтяжливим для нього, а задоволення вимог Позивача, що спрямовані на виконання приписів Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", за наявності заперечень Відповідача, є неможливим в інший спосіб. Крім цього, встановлення судом сервітуту щодо частини будівлі, в якій обладнується вузол комерційного обліку, передбачене приписами вказаного Закону.

Щодо посилань Відповідача на відсутність доказів звернення Позивача до співвласників ОСББ з пропозицією про укладення договору про встановлення сервітуту (яке відноситься до спільного майна співвласників), то вони спростовуються матеріалами справи, оскільки сам Відповідач посилається на його лист від 31.05.2024 року за вих. № 4, в якому, у відповідь на повідомлення Позивача від 03.04.2024, пропонує Позивачеві укласти договір платного сервітуту на умовах визначених співвласниками ОСББ "Ярослава Мудрого, 1".

На підтвердження доводів про письмове повідомлення співвласниками ОСББ "Ярослава Мудрого, 1" Позивач надав докази розміщення на своєму сайті повідомлення про намір встановлення вузла комерційного обліку в будинку Відповідача, а також надав докази (фотокопію від 05.04.2024) розміщення на дошці оголошень будинку Відповідача повідомлення про намір встановити вузол комерційного обліку в наведеному будинку.

Відповідач не надав належних доказів на спростування доказів Позивача.

Крім цього, про обізнаність співвласників ОСББ "ЯРОСЛАВА МУДРОГО 1" з пропозицією Позивача встановлення вузла комерційного обліку свідчить рішення загальних зборів Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "ЯРОСЛАВА МУДРОГО 1", від 26.06.2024 протокол № 7, в якому відображено рішення про заборону правлінню, голові ОСББ надавати Позивачеві доступ до спільного майна співвласників Об`єднання з метою встановлення вузла комерційного обліку в підвалі будинку Відповідача та згоду на укладання відплатного договору сервітуту.

Заперечення Відповідача про те, що Позивачем не було виконано обстеження місця встановлення вузла комерційного обліку, не складено з Відповідачем протокол погодження цього місця і умов встановлення, суд не приймає, оскільки для обстеження місця встановлення вузла комерційного обліку, Позивач мав мати доступ до приміщення Відповідача, однак, з урахуванням позиції Відповідача, не мав такої можливості, для чого звернувся до суду з позовом до Відповідача.

При цьому, суд бере до уваги, що у випадку, якщо власника будівлі не влаштовують умови (у тому числі й технічні), на яких оператор зовнішніх інженерних мереж має намір встановити лічильник води, власник будівлі має право відмовитись від послуг оператора зовнішніх інженерних мереж та самостійно встановити лічильник, залучивши іншу спеціалізовану організацію. Однак, матеріали справи не містить доказів звернення до іншої організації з метою встановлення лічильника, крім того Відповідач в судовому засіданні підтвердив, що ОСББ не планує встановлювати будь-якого лічильника за власні кошти.

Також суд бере до уваги, що вимоги Позивача спрямовані на виконання приписів Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", за наявності заперечень Відповідача, що є неможливим в інший спосіб і встановлення судом сервітуту щодо частини будівлі, в якій обладнується вузол комерційного обліку, прямо передбачене наведеним Законом.

Крім цього, надаючи оцінку запереченню Відповідача, з посиланням на ст. 41 Конституції України, відповідно до якої кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності, право приватної власності є непорушним, суд виходить з того, що Позивач не посягає на право власності Відповідача, а виконує положення Закону України "Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання", якими передбачаються справедливі відносини між постачальником послуг та споживачем таких послуг.

Як зазначено у п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень, обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Згідно зі ст. 13 ГПК України, судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Відповідно до ч.1 ст. 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Статтею 74 ГПК України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Згідно зі ст. 79 ГПК України, наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування. Питання про вірогідність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог Позивача та необхідності їх задоволення в повному обсязі.

Згідно зі ст. 129 ГПК України судовий збір у справі слід покласти на Відповідача.

Керуючись ст. 2, 73, 74, 76-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241, 247 ГПК України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов задовольнити.

Встановити Комунальному підприємству "Жовтоводський водоканал" Дніпропетровської обласної ради (52204, Дніпропетровська область, м. Жовті Води, вул. Березнева, 40а, код 32182594) постійний безоплатний сервітут щодо технічного підвального приміщення будинку № 1 по вулиці Ярослава Мудрого в місті Жовті Води Дніпропетровської області для встановлення та обслуговування вузла комерційного обліку централізованого водопостачання.

Стягнути з Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "ЯРОСЛАВА МУДРОГО 1" (52204, Дніпропетровська область, м. Жовті Води, код 43022441) на користь Комунального підприємства "Жовтоводський водоканал" Дніпропетровської обласної ради (52204, Дніпропетровська область, м. Жовті Води, вул. Березнева, 40а, код 32182594) 3 028 грн. судового збору.

Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Центрального апеляційного господарського суду у строк, передбачений ст.256 ГПК України.

Повне рішення складено 16.12.2024

Суддя С.Г. Юзіков

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення05.12.2024
Оприлюднено19.12.2024
Номер документу123817302
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг

Судовий реєстр по справі —904/3024/24

Ухвала від 08.01.2025

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Чередко Антон Євгенович

Рішення від 05.12.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков Станіслав Георгійович

Ухвала від 14.11.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков Станіслав Георгійович

Ухвала від 31.10.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков Станіслав Георгійович

Ухвала від 10.10.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков Станіслав Георгійович

Ухвала від 17.09.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков Станіслав Георгійович

Ухвала від 02.09.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков Станіслав Георгійович

Ухвала від 24.07.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков Станіслав Георгійович

Ухвала від 15.07.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков Станіслав Георгійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні