Рішення
від 16.12.2024 по справі 916/4390/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua

веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"16" грудня 2024 р.м. Одеса Справа № 916/4390/24Господарський суд Одеської області у складі судді Деркач Т. Г.

за участю секретаря судового засідання Бордея О. Ю.

розглянувши в судовому засіданні в порядку спрощеного позовного провадження

справу № 916/4390/24

за позовом: Регіонального відділення Фонду державного майна в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі

до відповідача: Чорнобаївської сільської ради Херсонського району Херсонської області

до співвідповідача: Чорнобаївської сільської військової адміністрації Херсонського району Херсонської області

про стягнення 3295, 23 грн

за участю представників:

від позивача: Лазарчук І. В. /самопредставництво/;

від відповідача: не з`явився;

від співвідповідача: не з`явився.

В С Т А Н О В И В:

Регіональне відділення Фонду державного майна в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі звернулося до Господарського суду Одеської області з позовом про стягнення з Чорнобаївської сільської ради Херсонського району Херсонської області заборгованості з орендної плати у сумі 3201,40 грн, 93,83 грн пені, а також судових витрат зі сплати судового збору у розмірі 2422, 40 грн.

Заяви, клопотання, інші процесуальні дії у справі

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 08.10.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Справу постановлено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з викликом учасників справи в судове засідання, судове засідання щодо розгляду справи по суті призначено на 07.11.2024.

14.10.2024 судом постановлено ухвалу, якою задоволено заяву Регіонального відділення Фонду державного майна в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції за вх.№37111/24 від 10.10.2024.

24.10.2024 за вх.№38756/24 судом одержано заяву позивача про заміну неналежного відповідача.

07.11.2024 за вх.№40244/24 господарським судом одержано клопотання позивача про залучення співвідповідача.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 07.11.2024 задоволено клопотання Регіонального відділення Фонду державного майна в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі за вх.№40244/24 від 07.11.2024: залучено до участі у справі № 916/4390/24 у якості співвідповідача Чорнобаївську сільську військову адміністрацію Херсонського району Херсонської області (вул. Соборна, 44, с. Чорнобаївка, Херсонський район, Херсонська область 75024, код ЄДРПОУ 44830264); позовні вимоги вважати такими, які викладені у позовній заяві та у клопотанні про залучення співвідповідача, тобто, стягнення відповідних сум з Чорнобаївської сільської військової адміністрації Херсонського району Херсонської області.

Відкладено судове засідання у справі на 27.11.2024.

12.11.2024 за вх.№40792/24 судом одержано клопотання позивача про долучення доказів.

25.11.2024 за вх.№42472/24 до суду надійшов відзив Чорнобаївської сільської військової адміністрації Херсонського району Херсонської області.

У судовому засіданні 27.11.2024, за участю представника позивача в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду, судом постановлено протокольну ухвалу, якою судове засідання відкладено на 16.12.2024 о 14:00, із викликом учасників справи у судове засідання, яке судом постановлено провести у режимі відеоконференції поза межами приміщення суду за участю представника позивача Лазарчук І. В.

У судовому засіданні 16.12.2024 за участю представника позивача, судом на підставі ст. 240 ГПК України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Стислий виклад позиції позивача

Між Регіональним відділенням та Сільською радою укладено договір оренди. Строк дії договору було встановлено до 04 жовтня 2023 року.

Згідно з нормами чинного законодавства, зокрема постанови Кабінету Міністрів України від 27.05.2022 № 634 «Про особливості оренди державного та комунального майна у період воєнного стану» (далі Постанова № 634), договір оренди строк дії якого протягом дії воєнного стану закінчився є продовженим. Жодної заяви щодо припинення договору, звільнення від сплати орендної плати від орендаря не надходило.

Положеннями Закону України «Про оренду державного та комунального майна» передбачено, що орендну плату орендар вносить незалежно від результатів провадження господарської діяльності.

З урахуванням змін, внесених до Постанови № 634, орендарі державного майна, які використовують таке майно, розташоване в Херсонській області, починаючи з 01 січня 2024 року продовжують сплачувати орендну плату.

Законом передбачено виконання повноважень Сільської ради у період воєнного стану Військовою адміністрацією.

З огляду на викладені положення закону, позивач звернувся до суду про стягнення з Військової адміністрації заборгованості з орендної плати за період з січня по грудень 2023 року та неустойки у вигляді пені за прострочення виконання зобов`язання.

Стислий виклад позиції Сільської ради

Сільська рада вимогу щодо заборгованості за орендною платою у сумі 3 201,40 грн визнала.

Стислий виклад позиції Військової адміністрації

Військова адміністрація у відзиві зазначила, що на сьогодні повноваження Сільської ради виконує Військова адміністрація. Натомість усі платежі здійснюються з рахунків сільської ради, в межах бюджетних асигнувань та після реєстрації бюджетних зобов`язань органами казначейства. Згідно з умовами Додаткового договору, яким внесені зміни до договору, орендар сплачує орендну плату на підставі рахунка балансоутримувача.

На переконання Військової адміністрації сплату заборгованості має здійснити саме військова адміністрація. Окрім того, Військова адміністрація зауважила, що оплату боргу неможливо здійснити через те, що документи не були надані у минулому році, а тому відсутня зареєстрована в органах Державного казначейства кредиторська заборгованість станом на 01.01.2024. Відповідні платежі не були здійснені через ненадання орендодавцем рахунка для зарахування орендної плати. На думку Військової адміністрації, такий факт є підставою для звільнення від відповідальності сплати пені.

Обставини справи встановлені судом

05.10.2018 між Регіональним відділенням та Сільською радою укладено договір оренди державного майна за № 1503-18-065 (далі договір), предметом якого є вбудовані нежитлові приміщення загальною площею 103,1 кв.м. в адміністративній будівлі за адресою: вул. Покровська, 40-б, с. Чорнобаївка, Херсонський (раніше Білозерский) район, Херсонська область.

З огляду на прийняття змін до законодавства, 27.01.2021 було укладено Додатковий договір № 1 про внесення змін до договору (далі Додатковий договір).

Відповідно до умов Додаткового договору, орендодавцем є Регіональне відділення, орендарем Чорнобаївська сільська рада, балансоутримувачем Головне управління Національної поліції в Херсонській області.

Згідно з п. 6.1. Розділу І Додаткового договору ринкова (оціночна вартість) майна становить 263 810,00 грн (без ПДВ).

Відповідно до п. 7.1 Розділу І Додаткового договору цільовим призначенням майна є розміщення Центру надання адміністративних послуг виконавчого комітету Чорнобаївської сільської ради.

Пунктом 9.1 Розділу І Додаткового договору визначено, що місячна орендна плата становить 654,91 грн (без ПДВ).

У п.п. 15, 16 Розділу І Додаткового договору визначені реквізити для сплати орендної плати та порядок розподілу орендної плати - 50 % зараховується балансоутримувачу майна, 50 % - в державний бюджет.

Згідно з п. 3.1. Розділу ІІ Додаткового договору орендна плата становить суму, визначену у пункті 9 Розділу І.

Відповідно до п. 3.2. Розділу ІІ Додаткового договору орендна плата за другий і кожний наступний місяці оренди визначається шляхом коригування орендної плати за попередній місяць на індекс інфляції за наступний місяць.

У п. 3.3 Розділу ІІ Додаткового договору визначено, що орендар сплачує орендну плату до державного бюджету та Балансоутримувачу у співвідношенні, визначеному у п. 16 Розділу І (або в співвідношенні, визначеному законодавством) щомісяця до 15 числа, що настає за поточним місяцем оренди.

Згідно з п. 3.4. Розділу ІІ Додаткового договору Орендар сплачує орендну плату на підставі рахунків баласоутримувача. Балансоутримувач виставляє рахунок на загальну суму орендної плати із зазначенням частини орендної плати, яка сплачується на рахунок балансоутримувача, і частини орендної плати, яка сплачується до державного бюджету.

Пунктом п. 3.8 Розділу ІІ Додаткового договору визначено, що орендна плата, перерахована несвоєчасно або не в повному обсязі, стягується орендодавцем (в частині, належній сплаті до державного бюджету).

Згідно з умовами п. 3.9 Розділу ІІ Додаткового договору на суму заборгованості нараховується пеня в розмірі подвійної облікової ставки Національного банку на дату нарахування пені від суми заборгованості за кожний день прострочення перерахування орендної плати.

Відповідно до п. 11.4 Розділу ІІ Додаткового договору передбачено право на стягнення пені на підставі рішення суду.

Пунктом 12.1 Розділу ІІ Додаткового договору визначено, що договір укладено на строк, визначений у п. 12. Розділу І Додаткового договору.

Строк оренди за цим договором починається з дати підписання акта приймання-передачі майна.

Згідно з п. 12. Розділу І Додаткового договору строк договору: 5 (п`ять) років з 05.10.2018 по 04.10.2023.

12.08.2024 Регіональне відділення направило лист за № 05-02-00859 на адресу військової адміністрації про погашення заборгованості в сумі 3201,40 грн, сплати пені в розмірі 93, 83 грн, із зазначенням реквізитів для оплати.

13.09.2024 військова адміністрація у відповідь листом за № 01-20/2181 вказала про те, що здійснити сплату орендної плати неможливо з огляду на те, що документи для оплати не були надані у минулому році, така кредиторська заборгованість не зареєстрована в органах Державного казначейства станом на 01.01.2024.

Висновки суду

Частинами першою та другою статті 11 Цивільного кодексу України передбачено, що цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки, зокрема, з договорів та інших правочинів.

Відповідно до частин першої, другої статті 14 Цивільного кодексу України цивільні обов`язки виконуються у межах, встановлених договором або актом цивільного законодавства. Особа не може бути примушена до дій, вчинення яких не є обов`язковим для неї.

Частиною першою статті 202 Цивільного кодексу України встановлено, що правочином є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Згідно з частиною першою статті 509 Цивільного кодексу України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

За приписами статті 193 Господарського кодексу України та статей 525, 526 Цивільного кодексу України зобов`язання повинні виконуватись належним чином відповідно до умов договору та вимог цих Кодексів, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

За договором найму (оренди) наймодавець передає або зобов`язується передати наймачеві майно у користування за плату на певний строк (частина перша статті 759 Цивільного кодексу України).

Відповідно до частини першої, другої статті 283 Господарського кодексу України за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у володіння та користування майно для здійснення господарської діяльності. За договором оренди передається індивідуально визначене майно виробничо-технічного призначення (або єдиний майновий комплекс), що не втрачає у процесі використання своєї споживчої якості (неспоживна річ).

Особливості оренди деравного та комунального майна передбачені Законом України "Про оренду державного та комунального майна".

Пунктом 10 частини першої статті 1 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" визначено, що оренда - речове право на майно, відповідно до якого орендодавець передає або зобов`язується передати орендарю майно у користування за плату на певний строк.

Згідно із частиною четвертою статті 17 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» орендар за користування об`єктом оренди вносить орендну плату незалежно від наслідків провадження господарської діяльності.

Договір є обов`язковим для виконання сторонами (стаття 629 Цивільного кодексу України).

Що стосується строку дії договору, то суд звертає увагу на таке.

Відповідно до п. 12. Розділу І Додаткового договору строк договору становить 5 (п`ять) років з 05.10.2018 по 04.10.2023.

Водночас згідно з п. 5 Постанови № 634 договори оренди державного та комунального майна, строк дії яких завершується у період воєнного стану, вважаються продовженими на період дії воєнного стану та протягом чотирьох місяців з дати припинення чи скасування воєнного стану, крім випадку, коли балансоутримувач з урахуванням законодавства, статуту або положення балансоутримувача про погодження уповноваженим органом управління, до сфери управління якого належить балансоутримувач, за 30 календарних днів до дати закінчення договору оренди повідомив орендодавцю та орендарю про непродовження договору оренди з підстав, визначених статтею 19 Закону. Норма щодо продовження договору, встановлена цим пунктом, не застосовується до договорів, щодо яких рішення про їх продовження прийнято на аукціоні і аукціон оголошено до дати набрання чинності цією постановою. Для продовження договору оренди на строк, передбачений цим пунктом, заява орендаря та окреме рішення орендодавця не вимагаються.

Суд установив, що заяв від орендаря про припинення договору не надходило, а отже, згідно наведених приписів, договір вважається продовженим.

Частиною першою статті 530 Цивільного кодексу України передбачено, що, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Відповідно до підпункту 1 пункту 1 Постанови № 634 на період воєнного стану і протягом трьох місяців після його припинення чи скасування, але у будь-якому разі до 31 грудня 2022 р., за договорами оренди державного і комунального майна, чинними станом на 24 лютого 2022 р. або укладеними після цієї дати за результатами аукціонів, що відбулися 24 лютого 2022 р. або раніше, звільняються від орендної плати орендарі державного і комунального майна, зокрема, які використовують майно, розташоване в адміністративно-територіальних одиницях, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції, в умовах воєнного стану, зокрема, в Херсонській області.

Село Чорнобаївка виключено з Переліку адміністративно-територіальних одиниць, в межах яких припиняється доступ користувачів до єдиних та державних реєстрів, держателем яких є Міністерство юстиції України, в умовах воєнного стану (затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 01.04.2022 № 1307/5). Наказ Міністерства юстиції України № 5152/5 від 17.11.2022 набрав чинності 18.11.2022.

Постановою Кабінету Міністрів України від 07.05.2024 № 512 (далі - Постанова № 512) внесено зміни до Постанови № 634 та доповнено підпунктом 1-1 підпункт 1 пункту 1.

Так, підпунктом 1-1 підпункт 1 пункту 1 Постанови № 634 визначено, що орендарям державного та комунального майна, розташованого на територіях активних бойових дій, територіях активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України, які включені до переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, затвердженого Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій (далі - визначені території), не нараховується орендна плата за період з 1 числа місяця, в якому було визначено щодо відповідних територій дату початку бойових дій або тимчасової окупації, по 1 число місяця, що настає через три місяці після дати завершення бойових дій або тимчасової окупації, що визначаються відповідно до зазначеного переліку.

Пунктом 2 Постанови № 512 визначено, що нарахування орендної плати орендарям, визначеним підпунктом 1-1 пункту 1 Постанови № 634 здійснюється з урахуванням змін, затверджених цією постановою, починаючи з 1 січня 2024 року. Надмірно сплачена зазначеними орендарями орендна плата підлягає зарахуванню в рахунок майбутніх платежів.

Отже, беручи до уваги наведені приписи, до прийняття Постанови № 512 орендарі державного майна, на яких поширювалася дія підпункту 1 пункту 1 Постанови № 634, звільнялися від сплати орендної плати до 31 грудня 2022 року. Починаючи з 01.01. 2023 по 31.12.2023 орендарі державного майна зобов`язані виконувати обов`язок зі сплати орендної плати.

Згідно з п. 3 ст. 285 Господарського кодексу України орендар зобов`язаний своєчасно і в повному обсязі сплачувати орендну плату.

Відповідно до п. 16 Розділу І, п. 3.3 Розділу ІІ Додаткового договору перерахування 50% до державного бюджету сплачується Орендарем щомісячно до 15 числа, що настає за поточним місяцем оренди.

Регіональне відділення за період з 01.01.2023 по 31.12.2023 нарахувало 3 201,40 грн орендної плати.

Натомість борг сплачено не було, доказів сплати суми боргу суду не надано.

За наведених обставин, господарський суду дійшов висновку, що позовні вимоги Регіонального відділення є обґрунтованими щодо стягнення 3 201,40 грн заборгованості з орендної плати за період з 01.01.2023 по 31.12.2023.

Що стосується аргументів Військової адміністрації щодо неотримання рахунку на оплату та відсутності кредиторської заборгованості за зобов`язанням, то господарський суд зауважує, що виставлення рахунка згідно договору є обов`язком балансоутримувача, а не Регіонального відділення. Водночас відповідно з ч. 4 ст. 48 Бюджетного кодексу України зобов`язання, що взяті розпорядниками бюджетних коштів без відповідних бюджетних асигнувань, встановлених цим кодексом та законом про Державний бюджет (рішенням про місцевий бюджет), стягують з осіб, винних у взятті таких зобов`язань у судовому порядку.

Окрім того, Регіональне відділення заявило до стягнення суму пені в розмірі 93,83 грн за період з 01 березня 2023 по 30 квітня 2023.

Відповідно до ст. 611 Цивільного кодексу України у разі порушення зобов`язання настають відповідні правові наслідки, зокрема сплата неустойки. Згідно з умовами п. 3.9, п. 11.4 Розділу ІІ Додаткового договору на суму заборгованості нараховується пеня в розмірі подвійної облікової ставки Національного банку, стягнення пені здійснюється на підставі рішення суду.

Перевіривши поданий розрахунок пені, беручи до уваги, що с. Чорнобаївка було звільнено 11.11.2022, а з 01.05.2023 відноситься до території активних бойових дій, на яких функціонують державні електронні інформаційні ресурси, господарський суд дійшов висновку, що пеня у розмірі 93,83 грн є такою, що заявлена правомірно.

За надених підстав, господарський суд дійшов висновку що заявлені вимоги в частині стягнення пені є обґрунтованими.

Відповідно до п. 3. ч. 1 ст. 78 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» повноваження сільської ради можуть бути достроково припинені у випадках, зокрема, передбачених законами України "Про військово-цивільні адміністрації", "Про правовий режим воєнного стану".

Частинами 2 та 3 ст. 10 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" встановлено, що у разі утворення військової адміністрації населеного пункту начальник військової адміністрації, окрім відсених до його повноважень зазначеним законом, здійснює повноваження сільської ради, виконавчого комітету, сільського голови.

Згідно з ч. 4 ст. 10 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" начальник військової адміністрації здійснює повноваження з дня набрання чинності відповідного рішення Верховної Ради України.

Згідно з Указом Президента України від 27.10.2022 № 738/2022 «Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Херсонській області» на виконання Закону України «Про режим воєнного стану» утворено, зокрема, Чорнобаївську сільську військову адміністрацію.

Відповідно до постанови Верховної Ради України від 16.11.2022 № 2778-IX «Про здійснення начальниками військових адміністрацій населених пунктів у Херсонській області повноважень, передбачених частиною другою статті 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» начальник Чорнобаївської сільської військової адміністрації Херсонського району Херсонської області, крім повноважень, віднесених до їх компетенції Законом України «Про правовий режим воєнного стану», здійснює повноваження сільської ради, виконавчого комітету та сільського голови.

З огляду на викладені положення закону, обов`язки орендаря за укладеним договором виконує Військова адміністрація.

Беручи до уваги викладене, господарський суд дійшов висновку, що заявлені позовні вимоги належить задовольнити повністю та стягнути з Чорнобаївської сільської військової адміністрації Херсонського району Херсонської області на користь Регіонального відділення Фонду державного майна в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі заборгованість з орендної плати у сумі 3 201,40 грн та 93,83 грн пені.

Відповідно до ч. 1 ст. 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Доводи позивача, з урахуванням, ч. 1 ст. 74, ст. ст. 76, 77 ГПК України під час розгляду справи спростовано не було.

Судові витрати підлягають розподілу між сторонами відповідно до вимог ст. 129 ГПК України.

Керуючись ст. ст. 129, 232, 233, 236-238, 240, 241, 247-252 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В:

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Чорнобаївської сільської військової адміністрації Херсонського району Херсонської області (вул. Соборна, 44, с. Чорнобаївка, Херсонський район, Херсонська область 75024, ідентифікаційний код 44830264) на користь Регіонального відділення Фонду держаного майна в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (бул. Лесі Українки, 26а, м. Київ, 01133, ідентифікаційний код 21295778 (рахунок UA868999980313000093000021451, отримувач: ГУК у Херсон обл/ Херсон), МФО р-н/22080200, код отримувача: ЄДРПОУ 37959517, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП 899998)) заборгованість з орендної плати у сумі 3201 (три тисячі двісті одна) грн 40 коп., та 93 (дев`яносто три) грн 83 коп. пені.

3. Стягнути з Чорнобаївської сільської військової адміністрації Херсонського району Херсонської області (вул. Соборна, 44, с. Чорнобаївка, Херсонський район, Херсонська область 75024, ідентифікаційний код 44830264) на користь Регіонального відділення Фонду держаного майна в Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (бул. Лесі Українки, 26а, м. Київ, 01133, ідентифікаційний код 21295778 (на рахунок UA598201720343100002000001233, одержувач: РВ ФДМ в Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі в Херсонській області, АР Крим та м. Севастополі ЄДРПОУ 21295778, банк одержувач: ДКС України м. Київ, МФО 899998) витрати зі сплати судового збору у сумі 2422,40 грн.

Рішення господарського суду набирає законної сили в порядку ст. 241 Господарського процесуального кодексу України і може бути оскаржено в апеляційному порядку до Південно-західного апеляційного господарського суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом 20 днів з дня складання повного рішення.

Повне рішення складено 17 грудня 2024 р.

Суддя Т.Г. Деркач

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення16.12.2024
Оприлюднено19.12.2024
Номер документу123818510
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі) про державну власність щодо оренди

Судовий реєстр по справі —916/4390/24

Рішення від 16.12.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Деркач Т.Г.

Ухвала від 27.11.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Деркач Т.Г.

Ухвала від 07.11.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Деркач Т.Г.

Ухвала від 14.10.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Деркач Т.Г.

Ухвала від 08.10.2024

Господарське

Господарський суд Одеської області

Деркач Т.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні