17.12.2024 Справа № 756/15565/24
Провадження № 2-о/756/727/24
Справа № 756/15565/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 грудня 2024 року м. Київ
Оболонський районний суд міста Києва у складі: головуючого судді Діденко Є.В., за участю секретаря Павлишина О.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду цивільну справу за заявою ОСОБА_1 , заінтересована особа: Оболонський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у місті Києві Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), про встановлення факту смерті на тимчасово окупованій території України,
встановив:
Заявник звернулась до суду із заявою, в якій просить встановити факт смерті ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка померла ІНФОРМАЦІЯ_2 в м. Скадовськ, Скадовського району, Херсонської області, Україна.
В обґрунтування вимог в заяві зазначено, що Заявниця є рідною донькою ОСОБА_2 , яка померла ІНФОРМАЦІЯ_2 в м. Скадовськ, Скадовського району, Херсонської області, Україна, причина смерті - наростаюча серцева недостатність, хронічна ішемічна хвороба серця, пупочна грижа. На тимчасово окупованій території України видано: довідку про причину смерті № С-00860 від 19.07.2024 року. Оскільки документи про смерть видані на тимчасово окупованій території, Заявниця не має можливості зареєструвати смерть своєї матері на території України, і для цього звертається до суду.
Заявниця у судове засідання не прибула, однак її представник надала до суду заяву, в якій просить розглянути справу без їхньої участі, заявлені вимоги підтримує у повному обсязі та просить задовольнити.
Представник заінтересованої особи - Оболонський районний у місті Києві відділ ДРАЦС Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) в судове засідання не прибув, про дату, час і місце розгляду справи повідомлявся завчасно, виходячи з вимог ст. 317 ЦПК України щодо невідкладного розгляду даної справи.
Відповідно до ч. 2 ст. 247 ЦПК України у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши зібрані у справі докази у їх сукупності, суд вважає, що заява підлягає задоволенню виходячи з такого.
На підставі ст. 89 ЦПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Із досліджених судом письмових доказів встановлено таке.
Заявниця є громадянкою України, яка народилась у м. Нова Каховка, Херсонської області, Україна.
Відповідно до копії довідки від 30.11.2024 року №3005-7002169970 Заявниця взята на облік як внутрішньо-переміщена особа, фактичним її місцем проживання є: АДРЕСА_1 .
Згідно з копією свідоцтва про народження (повторно) серії НОМЕР_1 від 30.11.2024 р., Заявниця ОСОБА_1 є рідною донькою ОСОБА_2 .
Відповідно до копії свідоцтва про шлюб серії НОМЕР_2 від 27.01.2012 року після одруження Заявниця змінила своє прізвище на подвійне « ОСОБА_1 ».
Згідно з копією паспорта громадянина України серії НОМЕР_3 , ОСОБА_2 народилась у м. Нова Каховка, Херсонської області, ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрована: АДРЕСА_2 .
Згідно з довідкою про причину смерті № С-00860 від 19.07.2024 року, яке видане на тимчасово окупованій території України, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , померла ІНФОРМАЦІЯ_2 , причина смерті - наростаюча серцева недостатність, хронічна ішемічна хвороба серця, пупочна грижа.
Відповідно до ст.ст. 3, 8, 9 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права, утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави, а чинні міжнародні договори, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України.
На підставі п. 8 ч. 1 ст. 315 ЦПК України суд розглядає справи про встановлення факту смерті особи в певний час у разі неможливості реєстрації органом державної реєстрації актів цивільного стану факту смерті.
Суд керується також положеннями ч. 1 ст. 317 ЦПК України, якою визначено, що заява про встановлення факту смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, може бути подана родичами померлого або їхніми представниками до суду за межами такої території України.
Даючи оцінку допустимості доказів - документів, виданих на тимчасово окупованій території України, суд керується частиною 2 статті 19 Конституції України, якою передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а також статтею 9 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України».
Відповідно до статті 1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» тимчасово окупована територія України (далі - тимчасово окупована територія) є невід`ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України та міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.
Відповідно до ч. 3 ст. 9 Закону України «Про забезпечення праві свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» будь-який акт (рішення, документ), виданий органами та/або особами, передбаченими частиною другою цієї статті, є недійсним і не створює правових наслідків, крім документів, що підтверджують факт народження, смерті, реєстрації (розірвання) шлюбу особи на тимчасово окупованій території, які додаються до заяви про державну реєстрацію відповідного акта цивільного стану.
Згідно з наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 р. (зі змінами) «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією», вся територія Скадовського району Херсонської області є тимчасово окупованою.
Отримати свідоцтво про смерть у відділі державної реєстрації актів цивільного стану неможливо, оскільки факт смерті відбувся на тимчасово окупованій території України, на якій неможливо отримати медичний документ, що може бути прийнято відділом державної реєстрації актів цивільного стану для здійснення реєстрації смерті відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану». Заявниця стверджує, що інші родичі померлого залишились на окупованій території, що унеможливлює подання ними заяви.
Відтак, суд, як виняток, приймає до уваги дані смерті особи, дату і місце, які зазначені у документах, виданих на тимчасово окупованій території.
Таким чином, на переконання суду, дослідженими у справі доказами доведено факт смерті ОСОБА_2 , громадянки України, ІНФОРМАЦІЯ_1 , яка померла ІНФОРМАЦІЯ_2 в м. Скадовськ, Скадовського району, Херсонської області, Україна, у зв`язку з чим заява підлягає задоволенню.
Встановлення факту смерті на тимчасово окупованій території має юридичне значення для заявника, оскільки необхідне для реєстрації такого факту у встановленому законом порядку.
Згідно ч. 4 ст. 317 ЦПК України ухвалене судом рішення у справах про встановлення факту смерті особи на тимчасово окупованій території України, визначеній Верховною Радою України, підлягає негайному виконанню.
Керуючись ст.ст. 263-265, 268, 315-319 ЦПК України, суд, -
в и р і ш и в:
Заяву ОСОБА_1 , заінтересована особа - Оболонський районний у місті Києві відділ ДРАЦС Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) про встановлення факту смерті на тимчасово окупованій території України - задовольнити.
Встановити факт, що ОСОБА_2 , яка народилась ІНФОРМАЦІЯ_1 у м. Нова Каховка, Херсонської області, громадянка України, померла ІНФОРМАЦІЯ_2 в м. Скадовськ, Скадовського району, Херсонської області, Україна, причина смерті - наростаюча серцева недостатність, хронічна ішемічна хвороба серця, пупочна грижа.
Рішення суду підлягає негайному виконанню та його оскарження не зупиняє виконання рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Київського апеляційного суду через Оболонський районний суд міста Києва протягом тридцяти днів з дня складення рішення.
Рішення складено і підписано 17 грудня 2024 року.
Суддя Є.В. Діденко
Суд | Оболонський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2024 |
Оприлюднено | 19.12.2024 |
Номер документу | 123822812 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: на тимчасово окупованій території України |
Цивільне
Оболонський районний суд міста Києва
Діденко Є. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні