С О Л О М ' Я Н С Ь К И Й Р А Й О Н Н И Й С У Д М І С Т А К И Є В А
вул. Максима Кривоноса, 25, м. Київ, 03037; тел. (044) 298-59-37
вул. Грушецька, 1, м. Київ, 03113; тел.: (044) 298-59-52
e-mail: inbox@sl.ki.court.gov.ua, web: https://sl.ki.court.gov.ua
код ЄДРПОУ: 02896762
Провадження 3/760/2158/24
В справі 760/3610/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 травня 2024 року суддя Солом`янського районного суду м. Києва Коробенко С.В., розглянувши матеріали, що надійшли від Київської митниці Держмитслужби, про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт громадянина України НОМЕР_1 , виданий 11.02.2000, РНОКПП НОМЕР_2 - керівника ТОВ «САБВУРІ ОПТ» (ЄДРПОУ 44534483, Україна, 79059, м. Львів, вул. Плугова, буд. 6), за ознаками порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України,-
В С Т А Н О В И В :
14 лютого 2024 року до Солом`янського районного суду м. Києва надійшли матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України ОСОБА_1 за порушення митних правил.
Відповідно до протоколу № 0068/10000/24 про порушення митних правил від 29 січня 2024 року, 04.09.2022 через митний кордон України, міжнародний пункт пропуску «Краківець-Корчова» Львівської митниці, у вантажному автомобілі з р.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 з Республіки Польща на митну територію України на адресу ТОВ «САБВУРІ ОПТ» (ЄДРПОУ 44534483) ввезено товари широкого асортименту в кількості - 1 650 місць, вагою брутто - 18 889,1 кг.
Переміщення вказаних товарів через митний кордон України здійснено із наданням товаросупровідних документів без яких не можливо отримати дозвіл на переміщення через митний кордон та дозвіл на проведення митного оформлення товарів, а саме: за попередньою митною декларацією від 04.09.2022 № UA100000/2022/782392 на підставі книжки МДП (TIR Carnet) № XX.85028702, CMR від 01.09.2022 № 1259474 та інвойсу від 29.08.2022 № 1-2908-2022/KS.
Відповідно до CMR від 01.09.2022 № 1259474, складеної у місті Пшемишль/Польща 01.09.2022, відправником товарів виступала компанія «KASKADARO LTD» (Bulgaria, 8001, Georgi Kirkov str., 16, floor 2), одержувачем - ТОВ «САБВУРІ ОПТ» (ЄДРПОУ 44534483, адреса: 79059, м. Львів, вул. Плугова, буд. 6).
05.09.2022 після прибуття у зону діяльності Київської митниці, з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг ввезених товарів широкого асортименту, декларантом ТОВ «САБВУРІ ОПТ» - ОСОБА_1 , до відділу митного оформлення № 1 митного поста «Вишневе» подано електронну митну декларацію типу «ІМ40ДЕ» № UA100060/2022/147990.
Разом із перерахованими вище митними деклараціями та товаросупровідними документами до митниці були надані контракт від 01.08.2022 № KS010822, укладений між компанією-продавцем «KASKADARO LTD» (Bulgaria, 8001, Georgi Kirkov str., 16, floor 2) та компанією-покупцем ТОВ «САБВУРІ ОПТ» (Україна) в особі директора ОСОБА_1 , а також інші, необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, зазначені в гр. 44 МД № UA100060/2022/147990.
Згідно з інвойсом від 29.08.2022 № 1-2908-2022/KS, виставленим компанією «KASKADARO LTD» (Болгарія) для ТОВ «САБВУРІ ОПТ» (Україна), вартість всіх переміщених через митний кордон України товарів широкого асортименту становить - 41 444,78 доларів США.
Відповідгно до Порядку направлення запитів Державної митної служби України до митних служб іноземних держав або їх інформування, затвердженого наказом Держмитслужби від 06.07.2005 № 639, Київською митницею листами від 09.11.2022 № 7.8-6/20/4/17247 та від 27.01.2023 № 7.8-6/20/4/1218 до Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби направлено проекти запитів до митних органів Республіки Польща та Республіки Болгарія про надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки законності ввезення на митну територію України товарів, митне оформлення яких в здійснено в тому числі й за митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 05.09.2022 № UA100060/2022/147990.
Листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби від 22.06.2023 № 26/26-04/7.8/1518 на адресу Київської митниці надійшли матеріали відповіді митних органів Республіки Болгарія.
Листом митних органів Республіки Болгарія від 19.05.2023 № 32-188153 надано завірені копії документів, які були отримані від компанії «KASKADARO LTD».
За результатами проведеного аналізу документів, що були надані компанією «KASKADARO LTD» митним органам Республіки Болгарія, встановлено, що останні є ідентичними поданим до митного контролю та оформлення разом з митною декларацією типу ІМ/40/ДЕ від 05.09.2022 №UA100060/2022/147990, а саме - на вказаних вище документах встановлено наявність відміток митних органів України, що вказує на те, що компанія «KASKADARO LTD» надала митним органам Республіки Болгарія копії документів, що були виготовлені із документів, які надавались до митного оформлення в Україні, а не з тих, що мають зберігатися у справах компанії «KASKADARO LTD» (вказані документи не містили б відміток митних органів України).
Листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби від 22.06.2023 № 26/26-04/7.8/1517 до митниці було надіслано отриману відповідь від митних органів Республіки Польща.
Митними органами Республіки Польща до надісланої відповіді листом від 16.05.2023 № 0201-IGM.542.241.2023.4 додано витяги NOTA TRANZYTOWA NCTS за TIR Carnet, в тому числі й за TIR Carnet № XX.85028702 та копії експортних митних декларацій щодо товарів, оформлених зазначеною митною адміністрацією, які стосуються відправлення вантажів із території Республіки Польща.
Згідно з інформацією, вказаною в надісланому витязі NOTA TRANZYTOWA NCTS за TIR Carnet № XX.85028702, товари загальною вагою брутто 18 889 кг, перевезення яких здійснювалось за TIR Carnet № XX.85028702 транспортним засобом комерційного призначення з д.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , оформлені у процедурі транзиту. Процедура транзиту була відкрита митними органами Республіки Польща на підставі декларацій різних країн Європейського Союзу, в тому числі й митною адміністрацією Швейцарії за експортною митною декларацією № 22CH00000292968141. Відповідно до записів у книжці МДП товари слідували під пломбами митного органу Республіки Польща.
При цьому, згідно з інформацією в надісланому витязі NOTA TRANZYTOWA NCTS за книжкою МДП № XX.85028702 співпадають данні із заявленими в Україні щодо загальної ваги брутто відправлених із митної території Республіки Польща в Україну товарів широкого асортименту, номеру транспортного засобу, яким ці товари переміщувались, та номеру TIR Carnet № XX.85028702.
Однак, наявні розбіжності щодо номеру інвойсу. А сааме- в Республіці Польща надано інвойс № INVOICE, а при переміщенні та митному оформленні в Україні надано інвойс № 1-2908-2022/KS.
В рамках даної перевірки, митницею з метою отримання декларацій та документів, оформлених митними адміністраціями Чехії, Німеччини, Франції, Італії, Нідерландах, та Швейцарії, номери яких зазначено в NTCS за TIR Carnet № XX.85028702, та компанії яких є відправниками в польських деклараціях, Киъвською митницею листом від 18.07.2023 № 7.8-6/20/4/13364 направлено відповідні проєкти запитів до Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби.
Листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби від 05.01.2024 № 26-1/26-04/7.8/90 до Киъвської митниці надіслано отриману відповідь митних органів Швейцарської Конфедерації.
Митними органами Швейцарської Конфедерації в додатку до листа від 20.12.2023 надано копію експортної декларації № 22CH00000292968141, копію інвойсу до неї та пакувального листа.
Згідно з експортною митною декларацією № 22CH00000292968141 товар вагою брутто 6 кг експортовано/відправлено з митної території Швейцарської Конфедерації до України на адресу «BEE LOGISTIKS SP.Z.O.O.» (Польща) від компанії відправника «PINO ALIPRANDINI SA» (Швейцарія).
Відповідно до наданої копії інвойсу від 11.08.2022 № 222287, виставлений компанією «PINO ALIPRANDINI SA» (Швейцарія) до «ART DESIGN» LTD/ТОВ «АРТ ДИЗАЙН» (Харків, Україна), вартість товару «Phodium Silvershine (2g Rh/100 ml) корозійна рідина, кислота, неорганічна н.о.к. (сірчана кислота), 8, ІІІ» становила 20 112 євро.
Таким чином, згідно з інформацією, зазначеною в експортній митній декларації № 22CH00000292968141, встановлено переміщення через митний кордон України товарів «Phodium Silvershine (2g Rh/100 ml) корозійна рідина, кислота, неорганічна н.о.к. (сірчана кислота), 8, ІІІ» вагою брутто 6 кг вартістю 20 112 євро, які є частиною товарів відправлених із Швейцарської Конфедерації транзитом через Польщу до України за TIR Carnet № XX.85028702.
Отже, із отриманих від митних органів Швейцарської Конфедерації документів встановлено інформацію про відправника, одержувача, найменування та вартість частини товарів вагою брутто 6 кг (із загальної кількості товарів вагою брутто 18 889 кг, переміщених за TIR Carnet № XX.85028702), яка відрізняється від інформації в наданих ТОВ «САБВУРІ ОПТ» товаросупровідних документах, без яких не можливо отримати дозвіл на переміщення через митний кордон та дозвіл на проведення митного оформлення товарів.
За переконанням митного органув діях громадянки України ОСОБА_1 , на дату переміщення та митного оформлення товарів - керівника ТОВ «САБВУРІ ОПТ», наявні ознаки порушення митних правил, передбачені ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, а саме переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення цих товарів, документів, які містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, відправника та/або одержувача, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Представник Київської митниці у судовому засіданні пояснив, що обставини порушення митних правил ОСОБА_1 є доведеними, що підтверджується матеріалами справи, у зв`язку з чим щодо останньої 29.01.2024 складено протокол про порушення митних правил № 0068/10000/24 за ч. 1 ст. 483 МК України.
Представник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - адвокат Стець Р.Я. у судовому засіданні проти протоколу про порушення митних правил заперечував та просив суд закрити провадження у справі у зв`язку із відсутністю події та складу адміністративного правопорушення.
Заслухавши пояснення представника митного органу та адвоката, дослідивши та оцінивши письмові докази, суд приходить до наступного висновку.
Відповідно до статті 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи МК чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Частиною першою статті 483 МК України передбачено відповідальність особи за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару, згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
У цьому розумінні переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю може бути вчинено одним із способів, перелічених у ст. 483 МК України
Таким чином, основним безпосереднім об`єктом є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України.
Як вбачається з матеріалів справи, зокрема відповідей митних органів вказаних вище іноземних держав, вартість частини товарів широкого асортименту у кількості вагою брутто 6 кг переміщених із території Швейцарської Конфедерації транзитом через територію Республіки Польща в Україну, у вантажному автомобілі з д.н.з. НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , у складі консолідованого вантажу за TIR Carnet № XX.85028702, а саме «Phodium Silvershine (2g Rh/100 ml), корозійна рідина, кислота, неорганічна н.о.к. (сірчана кислота), 8, ІІІ», вартість яких, під час митного оформлення в Швейцарської Конфедерації, була задекларована у сумі 20 112 євро (зазначено в надісланих матеріалах), що згідно курсу НБУ на дату переміщення через митний кордон України (04.09.2022) складає - 735 761,32 грн., що відрізняється від інформації в наданих ТОВ «САБВУРІ ОПТ» товаросупровідних документах за «ІМ40ДЕ» № UA100060/2022/147990.
В той же час, за диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон Україниз приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві дані. Таким чином, основним безпосереднім об`єктом є встановлений порядок переміщення товарів та ТЗ через митний кордон України.
Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.
Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання до митного органу України підроблених документів, які містять неправдиві дані.
Необхідно враховувати, що підставою для переміщення предметів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митниці на пропуск предметів через митний кордон. Законодавчими актами встановлено, зокрема, що це можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, товарно-супровідні документи, дозвіл відповідних державних органів тощо.
Відповідно до Постанови Пленуму Верховного Суду України №8 від 03 червня 2005 року «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» документами, що містять неправдиві дані, є такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості предметів, щодо їх відправника чи одержувача, щодо держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, тощо не відповідають дійсності.
Суб`єктивна сторона передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів, предметів і речовин через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку чи вивезти з України.
Між тим, Митний кодекс України нормою ст. 257 вичерпно формулює поняття «декларування», яке здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування, повноваженнями щодо якого відповідно до положень ст. 265 МК України наділений декларант.
Виходячи з аналізу цих положень, особа може брати участь у митних відносинах як декларант у двох випадках: коли вона особисто здійснює декларування товарів або як його власник або як уповноважений власником. Декларант може здійснювати декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення самостійно або уповноважувати інших осіб на здійснення декларування від свого імені.
У разі самостійного декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення декларантом передбачену цим Кодексом відповідальність за вчинення порушення митних правил у повному обсязі несе декларант.
Особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.
Таким чином, власник товару підлягає відповідальності лише у тому випадку, коли він здійснював декларування товару або з метою приховування від митного контролю особисто вчиняв будь-які дії, що складають об`єктивну сторону такого порушення. При цьому таке діяння за суб`єктивною стороною характеризується прямим умислом на подання митному органу документів, що містять неправдиві дані.
Окрім того, в протоколі йдеться про подання документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товару.
Разом з тим, як вбачається з матеріалів справи, при митному оформленні товару декларантом були подані всі документи, передбачені як обов`язкові, які були оформлені у встановленому чинним законодавством порядку та містили всі реквізити, необхідні для ідентифікації товару.
Відповідно до ст.ст. 49, 58 МК України митною вартістю товарів, що переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну.
Як передбачено ст. 51 МК України, митна вартість товарів визначається декларантом відповідно до гл. 9 МК України, якою встановлені основні та другорядні методи визначення митної вартості товарів.
Відповідно до положень ст. 49 МК України митною вартістю товарів, що переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари, яку заявляють декларант або уповноважена ним особа на підставі ч. 2 ст. 52 МК України.
Як встановлено судом,підставою для притягнення гр. ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України став факт про переміщення через митний кордон України частини товарів з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення цих товарів, документів, які містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, відправника та/або одержувача, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Разом з тим, з наявних у справі доказів встановлено, що ОСОБА_1 , як директор ТОВ «САБВУРІ ОПТ», уклала контракт з компанією «KASKADARO LTD» від 01.08.2022 № KS010822, на виконання якого ТОВ «САБВУРІ ОПТ» було замовлено поставку товарів, а компанією «KASKADARO LTD» виставлено товариству інвойс від 29.08.2022 № 1-2908-2022/KS на товари широкого вжитку вартістю 41 444,78 доларів США.
Документи, які стали підставою для митного оформлення товару були виготовлені та надані ТОВ «САБВУРІ ОПТ» саме компанією «KASKADARO LTD».
Разом із тим, доказів того, що наданий під час митного оформлення інвойс від 29.08.2022 №1-2908-2022/KS на товари широкого вжитку вартістю 41 444,78 доларів США є підробленим, одержаним незаконним шляхом, або таким, що містять неправдиві відомості, митним органом не надано.
На підтвердження наявності між ТОВ «САБВУРІ ОПТ» та компанією «KASKADARO LTD» господарських правовідносин адвокатом були надані до суду копії платіжних документів про здійснення оплати грошових коштів на виконання умов контракту від 01.08.2022 № KS010822.
У матеріалах справи відсутні та не надавались у судовому засіданні будь-які дані чи належні докази на підтвердження того, що ОСОБА_1 вчинила протиправні дії та має нести відповідальність за дані, що містяться у митних деклараціях (товаросупровідних документах) на переміщення товарів на територію України. Тобто за дії, що були спрямовані на приховування від митного контролю та утворювали об`єктивну сторону правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Оцінюючи наявні матеріали справи, суд вважає, що митним органом не надано беззаперечних доказів того, що саме ОСОБА_1 були вчинені дії, які направлені на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю щодо дійсної вартості товару.
З огляду на те, що ОСОБА_1 надала декларанту усі необхідні документи для здійснення митного оформлення вантажу, суд приходить до висновку, що її дії не були спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю та наявність об`єктивної сторони складу адміністративного правопорушення. Також, суб`єктивна сторона правопорушення, що визначене ч. 1 ст. 483 МК України передбачає наявність прямого умислу, тобто винний у скоєнні злочину чітко розуміє та усвідомлює обставини і характер незаконного переміщення товарів через митну територію України і прагне їх ввезти на територію України з порушенням встановленого порядку.
Досліджені в суді матеріали справи у їх сукупності свідчать про відсутність в діях гр. ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
За таких обставин, оскільки представником митного органу не було надано достатніх доказів, які б беззаперечно вказували на те, що дії ОСОБА_1 спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, та подання ним органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, суд, виходячи з норми ч. 3 ст. 62 Конституції України, тлумачить усі сумніви щодо доведеності вини особи на користь останньої.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Враховуючи викладене вище, провадження в справі підлягає закриттю.
На підставі викладеного та керуючись статтямист.ст. 1, 8, 245, 247, 251-252, 265, 280 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.ст. 3, 458, 465, 467, 483 ч.1, 487-488, 491, 495, 522,527 Митного кодексу України, суд -
П О С Т А Н О В И В :
Провадження в справі про притягнення гр. ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Солом`янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Постанова пред`являється до виконання протягом трьох місяців.
Суддя:
Суд | Солом'янський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 10.05.2024 |
Оприлюднено | 19.12.2024 |
Номер документу | 123823413 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Солом'янський районний суд міста Києва
Коробенко С. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні