ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
17 грудня 2024 року о/об 16 год. 30 хв.Справа № 280/7934/24 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Прасова О.О. при секретарі Махунові В.В., розглянувши у місті Запоріжжі у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу
до Головного управління ДПС у Запорізькій області (проспект Соборний, буд.166, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69107; код ЄДРПОУ ВП 44118663)
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю "НАДІЯ" (надалі позивач, ТОВ "НАДІЯ") до Головного управління ДПС у Запорізькій області (надалі відповідач, ГУ ДПС у Запорізькій області), в якому позивач просить суд: визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення №0057900410 від 24.04.2024, яким за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних застосовано штраф у сумі 809417 грн. 51 коп.
У позовній заяві зазначено наступне: «… Товариство з обмеженою відповідальністю «НАДІЯ» (далі за текстом Товариство ) являється сільгоспвиробником, має в користуванні землі сільськогосподарського призначення на території Новомиколаївської сільської ради (Гуляйпільська об`єднана міська територіальна громада) Пологівського району Запорізької області. В результаті воєнних дій територія с. Новомиколаївка Пологівського району Запорізької області опинилась в критичній близькості до проведення бойових дій село зазнало значних руйнувань, не обійшло стороною бомбардування й будівель Товариства, по теперішній час територія села постійно обстрілюється загарбниками з артилерії, ракетами та авіацією, деяка площа земель на лінії зіткнення замінована як силами оборони для недопущення просування ворога, так і загарбниками. З огляду на значні руйнування частина населення громади в тому числі й працівники нашого Товариства евакуйовані. Техніка та обладнання Товариства пошкоджено, а деяка взагалі знищена, будівлі зазнали таких руйнувань, що їх відбудова потребує значних вкладень, а роботи по їх відновленню на теперішній час провести неможливо. З огляду на швидке просування ворога Товариство не мало змоги повністю евакуювати власне майно, а сільгосп.продукція взагалі залишена в місцях її зберігання та знищена ворогом: в перші ж дні повномасштабного вторгнення майже всі склади були обстріляні ворожою артилерією та авіацією, в результаті чого виникли численні пожежі, які ніхто не міг з об`єктивних причин гасити. Товариство неодноразово ставило до відома ГУ ДПС у Запорізькій області (далі за текстом Відповідач ) про свою неможливість виконувати податкові зобов`язання. Так Відповідачу було надіслано листи від 27.09.2022 року за вихідними номерами 54 та 55, а також від 19.10.2023 року за вихідним номером 57 (копії додаються). Не дивлячись на такий стан речей та неодноразові рекомендації керівництва територіальної громади щодо призупинення будь-якої діяльності на території громади, керівництвом ТОВ «НАДІЯ» було прийнято рішення за можливості частково відновити господарську діяльність Товариства. Станом на час здійсненої перевірки податковою службою Товариство не мало жодних заборгованостей із сплати податків та зборів. 18 березня 2024 року Відповідач провів камеральну перевірку за результатами якої було складено Акт від 18.03.2024 року №2553/08-01-04-10/30000958, яким зафіксовано несвоєчасну реєстрацію податкових накладних, складених за період часу травень жовтень 2022 року, грудень 2022 року, січень серпень 2023 року з встановленням кількості календарних днів порушення граничного терміну реєстрації податкових накладних від 2 до 356 днів. Не приймаючи надані пояснення, що така ситуація склалася саме в результаті знаходження офісу Товариства в населеному пункті селі Новомиколаївка Пологівського району Запорізької області, який знаходиться в критичній близькості до лінії зіткнення та, як наслідок, відсутність електропостачання, обстріли та часті тривоги, надані завчасні повідомлення податковій службі, тощо, Відповідач прийняв податкове повідомлення-рішення від 24.04.2024 року за №0057900410, яким за « …встановлені порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних, визначених статтею 201 Податкового кодексу України, п. 89 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідних положень» Податкового кодексу України, та згідно з пунктом п.1201.1 статті 1201, п.90 підрозділу 2 розділу ХХ «Перехідних положень» Податкового кодексу України за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних застосовано штраф у сумі вісімсот дев`ять тисяч чотириста сімнадцять гривень, 51 копійка ». Не погодившись з прийнятим рішенням Товариство звернулось 21.05.2024 року в адміністративному порядку до Державної податкової служби України зі скаргою в порядку ст. 56 Податкового кодексу України. Рішення щодо результату розгляду скарги Товариство не отримало, що спонукало звернутися з відповідним запитом до Відповідача, який своїм листом від 14.08.2024 року надіслав відповідь на запит та копію рішення ДПС України за результатом розгляду скарги, датованого 12.07.2024 року за №21380/6/99-00-06-01-02-06, яким оскаржуване ППР залишено без змін, а скарга без задоволення. З Податковим повідомленням-рішенням від 24.04.2024 року №0057900410, ТОВ «НАДІЯ» не погоджується, вважає його таким що постановлене в супереч діючого законодавства України, без врахування всіх обставин, наданих документів та загальновідомих фактів, відтак є незаконним, та таким, що порушує права та законні інтереси Товариства і має бути скасоване. Свої заперечення обґрунтовуємо наступним. Здійснення широкомасштабної агресії російської федерації стосовно України є загальновідомий факт, що не потребує доказуванню. Більш того, знаходження Гуляйпільського міської територіальної громади (до складу якої входить і село Новомиколаївка) Пологівського району Запорізької області в критичній близькості до фронту також встановлено на законодавчому рівні. Саме враховуючи такі шокуючі форс-мажорні обставини та враховуючи неможливість чітко дотримуватись податкового законодавства під час ведення бойових дій на значній території (в тому числі й на території Запорізької області), законодавець прийняв зміни до податкового законодавства, а саме Податковий кодекс України було доповнено новою нормою: «п. 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.» Відтак, пунктом підрозділу 2 розділу XX ПК України було чітко обумовлено пряму вказівку на його дію в часі протягом дії воєнного часу, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, тобто починаючи з 24 лютого 2022 року і шість місяців після його завершення, що й було затверджено Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX. … Відтак, Відповідач мав застосовувати до виявлених порушень строків реєстрації податкових накладних, які були допущені Товариством, саме нарахування штрафних санкцій відсотків сум податку на додану вартість, виходячи з п.90 підрозділу 2 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України, що ним зроблено не було, чим Відповідач порушив права та законні інтереси Товариства. Окрім цього, приймаючи оскаржуване податкове повідомлення-рішення Відповідач також не взяв до уваги й надіслані на його адресу листи-повідомлення від 27.09.2022 року та додатковий від 27.10.2022 року, від 19.10.2023 року, складені та направлені податковій службі у відповідності до приписів п.п.69.1. п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України, яким «у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів … реєстрації у відповідних реєстрах податкових … накладних, розрахунків коригування … платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні », що взагалі унеможливлює застосування до нашого Товариства будь-яких штрафних санкцій. …».
Позивач підтримав позовну заяву.
Відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, в якому зазначено наступне: «… Головне управління ДПС у Запорізькій області (далі по тексту Відповідач або ГУ ДПС у Запорізькій області) ознайомившись з позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Надія» (код ЄДРПОУ 30000958, 70211, Запорізька обл., Пологівський р-н., село Новомиколаївка, вул. Центральна, буд. 3, тел.. 0996483925) (далі ТОВ «Надія» ЄДРПОУ 30000958) до ГУ ДПС у Запорізькій області про визнання противним та скасування податкового повідомлення-рішення від 24.04.2024 форми «Н» № 0057900410 на суму 809417,51 грн., вважає її необґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню. Так ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 02.09.2024 року по справі №280/7934/24 за позовною заявою ТОВ «Надія» ЄДРПОУ 30000958 до ГУ ДПС у Запорізькій області про визнання противним та скасування податкового повідомлення-рішення від 24.04.2024 форми «Н» № 0057900410 на суму 809417,51 грн. відкрито провадження про справі. Головним управлінням ДПС у Запорізькій області 18.03.2024 року на підставі пп.20.1.4, п.20.1 ст.20, п.75.1 ст.75 у порядку ст.76 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (із змінами та доповненнями) (далі ПКУ), проведено камеральну перевірку ТОВ "НАДІЯ" (код ЄДРПОУ 30000958) з питань своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі за текстом ЄРПН) з датою виписки травень - жовтень 2022 року, грудень 2022 року, січень-серпень 2023 року. При перевірці використано : АС «Податковий блок» , АС «Архів електронної звітності» , у т.ч. дані ЄРПН з датою виписки ПН травень - жовтень 2022 року, грудень 2022 року, січень-серпень 2023 року. За результатами перевірки встановлено порушення вимог п.201.10 ст.201 , з урахуванням вимог п. 89 Підрозділу 2 Розділу ХХ Перехідних положень ПКУ, п.п.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень ПКУ ПКУ, а саме перевищення термінів реєстрації ПН/РК до ПН в ЄРПН. Зазначені порушення відображено в акті камеральної перевірки №2553/08-01-04-10/30000958 від 18.03.2024, який 19.03.2024 направлено платнику засобами поштового зв`язку з повідомленням про вручення. Поштове відправлення платником не отримано. 04.04.2024 року дані матеріали повернуті до ДПІ як не отимані . Відповідно до п.86.7 ст. 86 ПК підприємством ТОВ "НАДІЯ" (код ЄДРПОУ 30000958) заперечення та додаткові документи, пояснення до акту №2553/08-01-04-10/30000958 від 18.03.2024 не надавались. За результатами акту камеральної перевірки №2553/08-01-04-10/30000958 від 18.03.2024 винесено податкове повідомлення рішення від 24.04.2024 №0057900410 на загальну суму штрафу 809417,51 грн. за несвоєчасну реєстрацію ПН/РК в ЄРПН за ПН травень - жовтень 2022 року, грудень 2022 року, січень-серпень 2023 року. Податкове повідомлення рішення від 24.04.2024 №0057900410 направлено платнику 25.04.2024 засобами поштового зв`язку з повідомленням про вручення. Згідно повідомлення № 6909102682688, про вручення поштового відправлення лист отримано платником особисто 08.05.2024 року. До ДПС України надійшла скарга ТОВ "НАДІЯ" (код ЄДРПОУ 30000958) вх. ДПСУ №20985/6 від 24.05.2024 на ППР від 24.04.2024 №0057900410. Згідно Рішення ДПСУ про результати розгляду скарги від 12.07.2024 №21380/6/99-00-06-01-02-06, ППР від 24.04.2024 №0057900410 залишено без змін, а скаргу без задоволення. Додатково повідомляємо, що згідно акту перевірки податкові накладні, які були складені та зареєстровані платником податків по двох категоріях: 1. складені та зареєстровані у відповідності до Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану», від 12.05.2022 №2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022 (далі Закон України від 12.05.2022 № 2260-ІХ); 2. складені та зареєстровані у відповідності до Закону України від 12 січня 2023 року № 2876-IX «Про внесення змін до розділу XX «Прикінцеві положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (набрав чинності 08 лютого 2023 року) підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнений пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану збільшені строки реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування та зменшені розміри штрафних санкцій за їх порушення (далі Закон України від 12 січня 2023 року № 2876-IX). … Отже, якщо податкові накладні/розрахунки коригування складені платником в період з 01 лютого по 31 травня 2022 року, а зареєстровані в ЄРПН з порушенням строку після 15 липня 2022 року, у контролюючого органу є підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України. Так Головним управлінням ДПС у Запорізькій області 18.03.2024 року проведено камеральну перевірку ТОВ «Надія» ЄДРПОУ 30000958 з питань своєчасності реєстрації податкових накладних (далі за текстом ПН) / розрахунків коригування (далі за текстом РК) до ПН в Єдиному державному реєстрі податкових накладних (далі за текстом ЄРНП) з датою виписки ПН / РК травень - жовтень 2022 року, грудень 2022 року, застосовуються штрафні санкції у відповідності до Закону України від 12.05.2022 № 2260-ІХ . … Всього суму штрафних санкцій 705979,55 грн. … Закон № 2876-IX не містить прямої вказівки про надання його нормам зворотної дії в часі, а отже його дія не розповсюджується на період до набрання ним чинності. Крім того, відповідальність, встановлена пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України, застосовується за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу, тобто прямо пов`язана зі збільшеними строками реєстрації податкових накладних. Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної. А тому розповсюджувати дію пунктів 89, 90 на правовідносини, які були припинені (тобто податкові накладні складені та зареєстровані з порушенням строку, який визначений пунктом 201.1 статті 201 ПК України, до внесення змін Законом № 2876-IX) є неможливим. Відтак зменшений розмір штрафних санкцій може бути застосований лише щодо податкових накладних, складених та зареєстрованих несвоєчасно після набрання чинності Законом №2876-IX або до накладних, строк реєстрації яких не скінчився станом на день набрання чинності цим Законом (08 лютого 2023 року). Отже, п. 201.10 ст. 201 ПК України не втратив чинності після набрання законної сили Закону № 2876-IX від 12.01.2023, він дійсний, а отже має застосовуватися в податкових правовідносинах, а саме для податкових правопорушень вчинених до 08.02.2023 року. … Так, 08 лютого 2023 року набрав чинності Закон України від 12 січня 2023 року №2876-ІХ «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (далі - Закон № 2876-ІХ), який опубліковано у газеті «Голос України» від 07.02.2023 № 26. Законом № 2876-ІХ підрозділ 2 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (далі ПКУ) від 02.12.2010р. №2755-VI (зі змінами та доповненнями) доповнено пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану та протягом шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, збільшено граничні строки реєстрації ПН/РК до ПН у ЄРПН, встановлені п.201.10 ст.201 ПКУ, та зменшено розміри штрафів за їх порушення, які встановлено п.1201.1 ст. 1201 ПКУ. … Тобто штрафи у розмірах, встановлених п.90 Підрозділу 2 Розділу XX «Перехідні положення» ПКУ, застосовуються у разі порушення платником податку передбачених п.89 Підрозділу 2 Розділу XX «Перехідні положення» ПКУ граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН із датою складання, починаючи з 16 січня 2023 року. Додатково повідомляємо, що 18.03.2024 року також підставі пп.20.1.4, п.20.1 ст.20, п.75.1 ст.75 у порядку ст.76 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (із змінами та доповненнями) Головним управлінням ДПС у Запорізькій області 14.03.2024 року проведено камеральну перевірку ТОВ «Надія» ЄДРПОУ 30000958 (той самий акт перевірки зазначений вище) з питань своєчасності реєстрації податкових накладних (далі за текстом ПН) / розрахунків коригування (далі за текстом РК) до ПН в Єдиному державному реєстрі податкових накладних (далі за текстом ЄРНП) з датою виписки ПН / РК січень-серпень 2023 року року застосовуються штрафні санкції у відповідності до Закон України від 12.01.2023 року № 2876-IX. … Всього на суму штрафних санкцій 103437,96 грн. Отже, на підставі вищевикладеного, згідно з постановами Верховного суду України, діють дві норми, щодо застосування штрафних санкцій: 1. згідно ст.. п.120-1.1 ст.120-1 ПК України у відповідності до Закону 2260-IX (до 08.02.2023 року) 2. пункти 89, 90 до Закону № 2876-IX (після 08.02.2023 року, згідно яких відповідальність зменшилась та період реєстрації ПН збільшився). … Підприємством ТОВ "НАДІЯ" (код ЄДРПОУ 30000958) надано заяви щодо не можливості виконання платником податків своїх податкових обов`язків ( вх. № 37978/6 від 27.09.2022 року, вх. № 37974/6 від 27.09.2022 року, вх. № 41551/6 від 28.10.2022 року. Розглянувши надані матеріали комісія прийняла Рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку № 29027/6/08/01-04-05-03 від 10.11.2022 року. Рішення прийнято в частині неможливості і можливості своєчасного виконання платником податкового обов`язку. Рішення щодо неможливості прийнято лише в частині сплати місцевих податків. Враховуючи вищевикладене, податкове повідомлення-рішення від 24.04.2024 форми «Н» № 0057900410 на суму 809417,51 грн., є правомірним та відповідає нормам діючого законодавства України та нормам Податкового кодексу України №2755-VI від 02.12.2010р. (із змінами та доповненнями), а позовна заява ТОВ «Надія» ЄДРПОУ 30000958 є не обґрунтованою, та такою, що не підлягає задоволенню. …».
Відповідач проти позовної заяви заперечував.
Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 02.09.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) та без проведення судового засідання.
Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Прасов О.О. у період з 18.09.2024 по 09.10.2024 перебував у відпустці.
Розглянувши наявні матеріали та фактичні обставини справи, дослідивши і оцінивши надані докази в їх сукупності, суд з`ясував наступне.
18.03.2024 ГУ ДПС у Запорізькій області проведена камеральна перевірка щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "НАДІЯ" (код ЄДРПОУ 30000958), за результатами якої складено Акт №2553/08-01-04-10/30000958 від 18.03.2024 (надалі Акт камеральної перевірки №2553/08-01-04-10/30000958 від 18.03.2024).
В Акті камеральної перевірки №2553/08-01-04-10/30000958 від 18.03.2024 зазначено: «… ІІ. Перевіркою встановлено: В порушення вимог п. 201.10 ст.201, п.89 підрозділу 2 розділу XX, пп.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VІ (зі змінами та доповненнями) несвоєчасно зареєстровано виписані податкові накладні/ розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. … ІІІ. Висновок Дані камеральної перевірки свідчать про порушення граничних термінів реєстрації ПН/РК до ПН в ЄРПН встановлених п.201.10 ст.201, п.89 підрозділу 2 розділу XX, пп.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України, а саме: несвоєчасно зареєстровано виписані ПН/РК до ПН в ЄРПН …».
Результатом розгляду контролюючим органом Акту перевірки №2553/08-01-04-10/30000958 від 18.03.2024 стало прийняття 24.04.2024 відносно ТОВ "НАДІЯ" податкового повідомлення-рішення №0057900410, яким до ТОВ "НАДІЯ" за платежем «ПОДАТОК НА ДОДАНУ ВАРТІСТЬ із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) (3014060100)» за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних застосовано штраф у сумі 809417 грн. 51 коп.
Судом досліджено всі документи, наявні у даній адміністративній справі.
При вирішенні спору по суті суд виходить з викладеного вище та наступного.
Відповідно до п.109.1 ст.109 Податкового кодексу України податковим правопорушенням є протиправне, винне (у випадках, прямо передбачених цим Кодексом) діяння (дія чи бездіяльність) платника податку (в тому числі осіб, прирівняних до нього), контролюючих органів та/або їх посадових (службових) осіб, інших суб`єктів у випадках, прямо передбачених цим Кодексом. (…).
За п.109.2 ст.109 Податкового кодексу України порушення податкового законодавства та порушень вимог, встановлених іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тягне за собою відповідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України.
У п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України зазначено: «… Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем місяця, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем). У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом. …».
Згідно з п.120-1.1 ст.120 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів. У разі порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі 2 відсотків обсягу постачання (без податку на додану вартість), але не більше 1020 гривень, при реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних: податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної. У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування. У разі реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної до початку проведення перевірки, предметом якої є дотримання вимог цього Кодексу щодо своєчасності реєстрації таких документів в Єдиному реєстрі податкових накладних, штрафні санкції, передбачені пунктом 120-1.2 цієї статті, не застосовуються.
Відповідно до п.52-1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України за порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати. Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 за №211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» на всій території України з 12.03.2020 був встановлений карантин.
У п.1 Постанови Кабінету Міністрів України від 27.06.2023 за №651 "Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" зазначено про відміну з 24 години 00 хвилин 30 червня 2023р. на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.
Указом Президента України від 24.02.2022 за №64/2022 «Про введення воєнного стану» у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації в Україні введений воєнний стан.
У п.69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України зазначено: «69.Установити, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті. 69.1.У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні. У разі відсутності можливості у платника податків щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, такий платник податків звільняється від відповідальності, визначеної цим Кодексом, у межах діяльності, що провадиться через такі філії, представництва, відокремлені чи інші структурні підрозділи, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України. Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року; реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 20 липня 2022 року; подання звітності, у тому числі передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для звітності, що подається за річний звітний (податковий) період), граничний термін подання якої припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до 1 червня 2022 року, I квартал 2022 року (для звітності, що подається за квартальний звітний (податковий) період) та звітності за лютий - травень 2022 року (для звітності, що подається за місячний звітний (податковий) період), за умови подання такої звітності до контролюючого органу не пізніше 20 липня 2022 року; строків сплати податків та зборів за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для річного звітного (податкового) періоду), I квартал 2022 року (для квартального звітного (податкового) періоду), січень - травень 2022 року (для місячного звітного (податкового) періоду), за умови їх сплати не пізніше 1 серпня 2022 року (для сплати податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору - не пізніше 31 грудня 2022 року); строків сплати грошових зобов`язань, визначених контролюючими органами, граничний строк сплати яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до 1 червня 2022 року, за умови їх сплати не пізніше 1 серпня 2022 року. У разі звільнення платника податків від відповідальності з підстав, визначених абзацами четвертим - восьмим цього підпункту, податкові повідомлення-рішення, якими були визначені йому штрафні (фінансові) санкції та/або пеня за несвоєчасне виконання податкових обов`язків, крім сплати податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору, визначених абзацами четвертим - восьмим цього підпункту, вважаються скасованими (відкликаними) з дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо сприяння відновленню енергетичної інфраструктури України". За умови сплати не пізніше 31 грудня 2022 року в повному обсязі податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору із сум доходів, зазначених у податковій звітності, поданій у строк, визначений абзацом шостим цього підпункту, штрафні санкції та пеня за несплату або несвоєчасну сплату податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору із сум таких доходів не застосовуються. Нараховані та сплачені або стягнуті у період з 1 серпня 2022 року до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування діяльності з торгівлі валютними цінностями у готівковій формі" суми штрафних санкцій та пені за несплату або несвоєчасну сплату податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору із сум доходів, зазначених у податковій звітності, поданій у строк, визначений абзацом шостим цього підпункту, не підлягають поверненню на поточний рахунок платника податків, не спрямовуються на погашення грошового зобов`язання (податкового боргу) з інших податків, зборів. Платники податків, у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, у яких відновилася можливість виконувати свої податкові обов`язки, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня відновлення можливості платника податків, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, передбачених цим Кодексом, за умови виконання ними таких податкових обов`язків, щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платників податків. Платники єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування єдиним податком за ставкою 2 відсотки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання податкових обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня переходу таких платників на застосування особливостей оподаткування єдиним податком третьої групи за ставкою 2 відсотки за умови виконання ними таких податкових обов`язків, щодо реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання звітності, сплати податків і зборів, протягом 60 календарних днів з дня переходу на систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування єдиним податком за ставкою 2 відсотки. У разі самостійного виправлення платником податків, з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених статтею 50 цього Кодексу, помилок, що призвели до заниження податкового зобов`язання у звітних (податкових) періодах, що припадають на період дії воєнного стану, такі платники звільняються від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених пунктом 50.1 статті 50 цього Кодексу, та пені. Платники податку на додану вартість тимчасово, до припинення або скасування воєнного стану, не мають права на подання уточнюючих розрахунків до податкових декларацій, передбаченого пунктом 50.1 статті 50 цього Кодексу, за звітні (податкові) періоди до лютого 2022 року із показниками на зменшення податкових зобов`язань та/або декларування суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість. Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Платники податку на прибуток підприємств, які відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" зобов`язані оприлюднювати річну фінансову звітність та річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом, звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності за неподання або несвоєчасне подання річної фінансової звітності, яка підлягає оприлюдненню разом з аудиторським звітом, уточнюючого розрахунку до річної податкової декларації з податку на прибуток підприємств, що подається у разі, якщо показники оприлюдненої разом з аудиторським звітом річної фінансової звітності зазнали змін порівняно з показниками звіту про фінансовий стан (баланс) та звіту про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіту про фінансові результати), що подаються разом з податковою декларацією згідно з абзацом другим пункту 46.2 статті 46 цього Кодексу, та такі зміни вплинули на показники раніше поданої річної податкової декларації з податку на прибуток підприємств за відповідний податковий (звітний) період, з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом трьох місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні. …».
Як зазначено у п.89 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України, тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
За п.90 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого пунктом 89 цього підрозділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Підрозділ 2 розділу XX Податкового кодексу України доповнено пунктами 89 та 90 згідно із Законом України №2876-IX від 12.01.2023 «Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування», який набрав чинності 08.02.2023.
Відповідно до п.11 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).
У ч.1 ст.58 Конституції України зазначено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.
Судом вивчено й інші норми права, які стосуються досліджуваного публічно-правового спору.
За матеріалами справи, податкові накладні/розрахунки коригування частково виписувались та реєструвались в Єдиному реєстрі податкових накладних до набрання чинності ЗакономУкраїни №2876-IX від 12.01.2023 «Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування».
Разом із цим, ГУ ДПС у Запорізькій області складено Акт камеральної перевірки №2553/08-01-04-10/30000958 від 18.03.2024 та прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення №0057900410 від 24.04.2024 після набрання чинності ЗакономУкраїни №2876-IX від 12.01.2023 «Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування».
Судом прийнято до уваги приписи п.52-1, п.69 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України.
Враховуючи наведене, податкові накладні, складені в період дії «ковідного» мораторію до початку дії воєнного стану мають бути зареєстровані до 15.07.2022.
Розповсюджувати дію п.89, п.90 підрозділу 2 розділу ХХ Податкового кодексу України на правовідносини, які були припинені (тобто податкові накладні складені та зареєстровані з порушенням строку, який визначений п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України, до внесення змінЗакономУкраїни №2876-IX від 12.01.2023 «Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування») є неможливим.
Відтак, зменшений розмір штрафних санкцій може бути застосований лише щодо податкових накладних, складених та зареєстрованих несвоєчасно після набрання чинностіЗакономУкраїни №2876-IX від 12.01.2023 «Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування»або до накладних, строк реєстрації яких не скінчився станом на день набрання чинності цим Законом (08.02.2023).
Суд вважає, що складання позивачем податкових накладних/розрахунків коригувань після введення в Україні воєнного стану свідчить про можливість здійснення ним господарської діяльності та своєчасної реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З огляду на викладене в Акті камеральної перевірки №2553/08-01-04-10/30000958 від 18.03.2024 та у «Розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НАДІЯ" 30000958», у суду відсутні зауваження щодо застосування та обчислення контролюючим органом штрафу у сумі 809417 грн. 51 коп.
З урахуванням приписів ч.2 ст.2 КАС України суд оцінивши докази, які є у справі, в їх сукупності приходить до висновку, що податкове повідомлення-рішення №0057900410 від 24.04.2024 прийнято контролюючим органом обґрунтовано, з урахування всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, розсудливо, а отже є правомірним і не підлягає скасуванню.
При виборі і застосуванні норм права до спірних правовідносин судом враховано висновки щодо застосування норм права, викладені, наприклад, у постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 26.09.2024 у справі №160/30031/23 (адміністративне провадження №К/990/16107/24).
У ст.19 Конституції України зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості (ч.1 ст.9 КАС України).
Відповідно до ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на викладене вище, позовна заява не підлягає задоволенню. Доводи позивача не приймаються судом до уваги виходячи з вище зазначеного.
Судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи (ч.1 ст.132 КАС України).
Суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі (ч.1 ст.143 КАС України).
Оскільки у задоволенні позовної заяви має бути відмовлено, то, відповідно, має бути відмовлено й у стягненні на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень (відповідача) судових витрат.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 77, 132, 139, 143, 243-246 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "НАДІЯ" (вул.Центральна, буд.3, с.Новомиколаївка, Запорізька область, 70211; код ЄДРПОУ 30000958) до Головного управління ДПС у Запорізькій області (проспект Соборний, буд.166, м.Запоріжжя, Запорізька область, 69107; код ЄДРПОУ ВП 44118663) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відмовити у повному обсязі.
У стягненні на користь позивача судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень (відповідача) - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Повний текст судового рішення складено 17.12.2024.
Суддя О.О. Прасов
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2024 |
Оприлюднено | 19.12.2024 |
Номер документу | 123827118 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прасов Олександр Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні