Постанова
від 11.11.2010 по справі 2а-12679/09/2/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

вул. Київська, 150, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95493

        

ПОСТАНОВА

Іменем України

11.11.10

Справа №2а-12679/09/2/0170

   Окружний  адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Яковлєва С.В.,

при секретарі Дрягіні В.П.

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за поданням  Виконуючого обов’язки начальника Державної податкової інспекції в м.Ялта

до  ТОВ ТЗФ «Агросервіс»

про  застосування адміністративного арешту активів

за участю представників:

від заявника  –  Черниш А.О.  -  пред-к, дов. №  7776/9/10-0 від  22.10.2008 р.  

від відповідача –  Шевченко М.С. – пред-к, дов № 80 від 01.12.2009 р.  

Суть спору: Виконуючий обов’язки начальника Державної податкової інспекції в м.Ялта (далі ДПІ)  звернувся до суду  з заявою щодо застосування адміністративного арешту активів ТОВ ТЗФ «Агросервіс»  ( далі платник податків)  у вигляді зупинення операцій на його рахунках.

              Вимоги мотивовані тим, що платник податків відмовляється від допуску працівників ДПІ до проведення   планової документальної перевірки  , що згідно з п.п.9.1.2 «г» п.9.1 ст.9 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» є підставою для продовження терміну  застосування адміністративного  арешту його  активів.

              У судовому засіданні, яке відбулось 08.12.2009 р., представник ДПІ уточнив вимоги,  просив застосування адміністративного  арешту активів платника податків  у вигляді зупинення операцій на його рахунках  на строк до 2160 часів.

              Представник  платника податків  заперечував проти задоволення заяви ДПІ.

              Суд хвалою від 08.12.2009 р. зупинив провадження по справі до набрання законної сили судовим рішенням у справі № 2а-7781/09/8/0170.

              Ухвалою суду від 13.09.2010 р. провадження по справі було поновлено.

              У судовому засіданні, яке відбулось 11.11.2010р., представник ДПІ  наполягав на  задоволенні позову, представник платника податків заперечував проти застосування адміністративного арешту активів з причин того, що після набрання законної сили судовим рішенням у справі № 2а-7781/09/101070 він неодноразово звертався з заявами про готовність    до проведення планової перевірки, але йому було відмовлено.  

                     Розглянувши матеріали справи, дослідивши надані докази, заслухавши представників сторін,  суд

встановив

              Постановою Окружного адміністративного суду АРК  від 22.09.2009 р.  по справі № 2а-7781/09/8/0170 був наданий дозвіл ДПІ  на проведення планової документальної перевірки платника податків з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період  з 01.04.2006 р. по 31.03.2009 р.

              На підставі направлення № 001068/563 від 26.10.2009 р. працівниками ДПІ була зроблена спроба проведення перевірки за юридичною адресою платника податків, було встановлено відсутність  його посадових осіб за зазначеною  адресою, в наслідок чого 26.10.2009 р. був складений акт №2088/23-1 про  відмову від допуску до планової перевірки.

                

                      Ст. 4 Закону України “Про державну податкову службу в України” визначає, що  Державна податкова адміністрація України є центральним органом виконавчої влади, якому підпорядковуються   зокрема Державна податкова інспекція в АРК . До прав органів державної податкової служби відноситься згідно з п. 1 ст. 11 Закону України “Про державну податкову службу в України”  здійснення документальних невиїзних перевірок,  а також планових та позапланових  виїзних перевірок  своєчасності , достовірності  повноти нарахування  і сплати податків  та зборів ( обов’язкових  платежів ),  додержання  валютного законодавства юридичними  особами, їх філіями, відділеннями іншими відокремленими підрозділами, що не мають статус  юридичної особи а також фізичними  особами, які мають статус суб’єктів підприємницької діяльності.  У ст. 11-1 вказаного закону  визначені підстави та порядок проведення органами державної податкової служби планових і позапланових виїзних перевірок. Плановою виїзною перевіркою вважається  перевірка  платника податків , яка передбачена  у плані роботи органу державної податкової служби  і проводиться за місцезнаходженням платника податків . Право на проведення  планової виїзної перевірки платника податків надається лише у тому випадку , коли йому не пізніше ніж за десять днів  до дня проведення зазначеної перевірки надіслано письмове повідомлення із зазначенням дати початку та закінчення її проведення.

              Відповідно до ст. 11-2 Закону України “Про державну податкову службу в України” посадові особи органу держаної податкової служби вправі приступати до проведення  планової або позапланової виїзної перевірки за наявністю підстав для їх проведення  та за умови надання платнику податків під розписку  направлення на перевірку та копії наказу керівника податкового органу  про проведення позапланової виїзної перевірки.  

              Спеціальним законом з питань оподаткування, який встановлює порядок погашення  зобов’язань  юридичних або фізичних осіб  перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків  і зборів (обов ‘язкових платежів) є Закон України “Про порядок  погашення  зобов’язань платників  податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”.

               Ст.9 вказаного закону визначені умови та порядок  застосування  адміністративного арешту активів платника податків.

               Адміністративний арешт  активів  платника податків  є виключним способом  забезпечення можливості погашення його податкового боргу. (п.п.9.1.1. п.9.1. ст. 9 Закону).

               Обставини  застосування  арешту активів, визначені у п.п.9.1.2 п.9.1. ст. 9  Закону України “Про порядок  погашення  зобов’язань платників  податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”. Згідно з п.п. «г» п.п.9.1.2 п.9.1. ст. 9  вказаного закону арешт активів  може бути  застосований, якщо  платник  податків  відмовляється від проведення  перевірки  за наявності  законних підстав  для її проведення або від  допуску  посадових  осіб  податкового органу  до обстеження приміщень, що використовуються для одруження доходів або пов’язані  з отриманням  інших об’єктів  оподаткування,  електронних-касових апаратів, ком’ютерних систем, що застосовуються  для розрахунків  за готівку  або з використанням карток платіжних систем, вагокасових комплексів, систем та засобів  штрихового кодування.  

                Відповідно до ч. 2 п.п. 9.3.3 ст. 9 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» керівник відповідного податкового органа має право звернутися до суду із поданням про продовження строку арешту активів платника податків за наявності достатніх підстав вважати, що звільнення активів з-під адміністративного арешту може загрожувати їх зникненням або знищенням.

                Матеріали справи свідчать про те, що ДПІ в порядку , який визначений в Законі України “Про державну податкову службу в України”,  намагалась на підставі рішення Окружного адміністративного суду АРК від 22.09.2009 р. по  справі № 2а-7781/09/8/0170  провести  планову  документальну перевірку платника податків    з питань дотримання  податкового та валютного законодавства за період з 01.04.2006 р. по 31.03.2009 р., але останній, фактично відмовився від проведення перевірки.

                 Севастопольським апеляційним адміністративним судом 15.03.2010р. прийнято ухвала про залишення без змін постанови  Окружного адміністративного суду АРК від 22.09.2009 р. по  справі № 2а-7781/09/8/0170.  

                 Під час  розгляду справи платником податків надані докази того,що листами від 02.06.2010р. за № 24 та  від 09.06.2010р. за  № 25  повідомляв  ДПІ про те,що на виконання рішення суду по  справі № 2а-7781/09/8/0170 він готовий для проведення перевірки податковим органом. На вказані звернення був отриманий лист  ДПІ  № 12916/10/23-1 від 18.06.2010 р., в якому зазначено,що  проведення планової перевірки буде здійснено тільки відповідно до рішення суду.     

                  Вивчивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що знайшов підтвердження факт готовності платника податків допустити працівників податкового органу до проведення перевірки, на час розгляду справи затримка в її проведенні відбувається не з його вини.   

                   На думку суду матеріалами справи не підтверджено будь-якої, передбаченої чинним законодавством України, зокрема, Законом України “Про порядок  погашення  зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”,   підстави для задоволення заяви ДПІ про застосування  адміністративного арешту активів платника  податків на строк до 2160 годин.

                  Під час судового засідання, яке відбулось 11.11.2010 р. були оголошені вступна та резолютивна частини постанови. Відповідно до ст. 163 КАСУ постанову складено 17.11.2010р.

                   Керуючись ст. 9 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», ст.ст.70,158-163 КАСУ, суд

                                                         ПОСТАНОВИВ

                           Відмовити у задоволенні заяви Виконуючого обов’язки начальника Державної податкової інспекції в м.Ялта про застосування  адміністративного  арешту активів ТОВ ТЗФ «Агросервіс» (м.Ялта, смт. Форос, вул.Космонавтів, буд. 14-Б, код ЄДРПОУ 20661117) шляхом зупинення операцій на його рахунках строком на 2160 годин.

         Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмового провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі неподання апеляційної скарги.

       У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

       Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови або розгляду справи у порядку письмового  провадження, апеляційна скарга подається протягом 10 днів з дня отримання .

      Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.

Суддя                                                                          Яковлєв С.В.

           

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення11.11.2010
Оприлюднено25.11.2010
Номер документу12383204
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12679/09/2/0170

Постанова від 11.11.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Яковлєв С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні