Ухвала
від 17.12.2024 по справі 160/9256/24
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

17 грудня 2024 року м. Дніпросправа № 160/9256/24

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Коршуна А.О. (доповідач),

суддів: Чепурнова Д.В., Сафронової С.В.,

ознайомившись з апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Дніпропетровській області

на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.06.2024р. у справі №160/9256/24

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТК «Альфа транс»

до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області

Державної податкової служби України

про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду 04.06.2024р. у справі №160/9256/24 адміністративний позов задоволено.

Відповідач Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, який 05.06.2024р. отримав копію вищезазначеного рішення суду першої інстанції, 24.06.2024р. подав апеляційну скаргу, яка ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 12.07.2024р. у справі №160/9256/24 повернута заявнику на підставі п. 1 ч. 4 ст. 169 КАС України.

Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області, 04.12.2024р. було повторно подано за допомогою системи «Електронний суд» безпосередньо до суду апеляційної інстанції апеляційну скаргу, в якій також містяться клопотання про поновлення строку апеляційного оскарження, та яку було зареєстровано судом апеляційної інстанції 05.12.2024р. і передано судді доповідачу 06.12.2024р.

Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 06.12.2024р. у справі №160/9256/24 апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.06.2024р. у справі №160/9256/24 залишено без руху та заявнику апеляційної скарги надано строк для усунення недоліків апеляційної скарги, а саме: - надати суду апеляційної інстанції заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження за період з 04.07.2024р. по 04.12.2024р., у якому зазначити інші причини пропуску цього строку та надати належні та допустимі докази на обґрунтування цих поважних причин; - надати суду апеляційної інстанції документ про сплату судового збору за подання апеляційної скарги у розмірі 14534,4грн.

Враховуючи, що відповідач зареєстрував електронний кабінет в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі (далі - ЄСІТС), апеляційну скаргу подав через систему «Електронний суд», вручення Головному управлінню ДПС у Дніпропетровській області копії ухвали Третього апеляційного адміністративного суду від 06.12.2024р. у цій справі про залишення апеляційної скарги без руху шляхом направлення в електронній формі до електронного кабінету заявника апеляційної скарги в ЄСІТС, є належним способом направлення копії ухвали для виконання.

Беручи до уваги час та дату доставлення заявнику апеляційної скарги копії ухвали суду апеляційної інстанції від 06.12.2024р. 19:54 06.12.2024р., останнім днем наданого судом строку на усунення недоліків апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції у цій справі, з урахуванням положень ст. 120, ч. 6 ст. 251 КАС України, є 16.12.2024р.

12.12.2024р. судом апеляційної інстанції зареєстровано клопотання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про поновлення строку апеляційного оскарження рішення суду першої інстанції у даній справі, яке подано на виконання ухвали Третього апеляційного адміністративного суду від 06.12.2024р. у справі №160/9256/24.

Клопотання про поновлення строку на апеляційне оскарження, мотивовано тим, що відповідач не мав можливості сплатити судовий збір через відсутність бюджетних асигнувань посилаючись на те, що в умовах воєнного стану фінансування відповідача не здійснюється, у зв`язку з чим відповідач не мав можливості сплатити судовий збір за подання первинної апеляційної скарги на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.06.2024р. у справі №160/9256/24, також зазначає про те, що первинна апеляційна скарга подана в межах строку, про те, що повернення апеляційної скарги не позбавляє апелянта права на повторне звернення з апеляційною скаргою, а також, що повторна подача апеляційної скарги здійснена з відповідним документом про сплату судового збору, при цьому, не зазначає інших поважних причин пропуску строку звернення до суду, ніж ті, що були зазначені у цьому клопотанні.

Відповідно до ст.8 КАС України усі учасники судового процесу є рівними перед законом і судом.

У пункті 74 рішення Європейського Суду з прав людини «Лелас проти Хорватії» Суд звертав увагу на те, що «держава, чиї органи влади не дотримувалися своїх власних внутрішніх правил та процедур, не повинна отримувати вигоду від своїх правопорушень та уникати виконання своїх обов`язків. Іншими словами, ризик будь-якої помилки, зробленої органами державної влади, повинна нести держава, а помилки не повинні виправлятися за рахунок зацікавленої особи, особливо якщо при цьому немає жодного іншого приватного інтересу».

У справі «Рисовський проти України» Європейський Суд з прав людини «... підкреслює особливу важливість принципу «належного урядування». Він передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб. Зокрема, на державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок … і сприятимуть юридичній визначеності у цивільних правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси…».

У справі «Осовська та інші проти України»: відступ від принципу юридичної визначеності може бути виправданим лише коли він обумовлений особливими та непереборними обставинами «…..Повноваження національних судів щодо вирішення питання про поновлення строку на апеляційне оскарження не є необмеженими. Національні суди зобов`язані навести підстави. У кожній справі суди мають перевірити, чи можуть підстави для поновлення строку на апеляційне оскарження виправдати втручання у принцип res judicata, особливо коли національне законодавство не обмежує свободу розсуду судів щодо часу або підстав для поновлення строків…..»

Тобто, виходячи з принципу «належного урядування», державні органи загалом, і податкові органи зокрема, зобов`язати діяти вчасно та в належний спосіб, а держава не повинна отримувати вигоду у вигляді поновлення судами строку на оскарження судових рішень та виправляти допущені органами державної влади помилки за рахунок приватної особи, яка діяла добросовісно.

Складний та тривалий процес пов`язаний з фінансуванням установ чи організацій з державного бюджету, відсутність швидкого зарахування здійснення платежів призначених для сплати судового збору тощо, не можуть бути підставою для реалізації суб`єктом владних повноважень права на апеляційне оскарження у будь - який необмежений час після закінчення такого строку та, відповідно, підставою для поновлення зазначеного строку, а тому такі обставини не можуть бути визнані поважною причиною пропуску строку апеляційного оскарження.

Також, колегія суддів вважає за необхідне зазначити, про те що, вчасна первинна подача апеляційної скарги не означає, що після її повернення повторне звернення до суду можливе у будь-який довільний строк, без дотримання строків, встановлених процесуальним законом, оскільки в такому разі порушуватиметься принцип юридичної визначеності.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 06.03.2018р. у справі №819/1224/15-а, у постанові від 12.03.2020р. у справі №280/1470/19 та у постанові від 14.04.2020р. у справі №280/1068/19.

Колегія суддів звертає увагу відповідача, який у заяві про поновлення строку зазначає про відсутність фінансування на сплату судового збору за подання апеляційної скарги, та факт сплати відповідачем судового збору 10.12.2024р. вказує на те, що ним були вжиті необхідні заходи для своєчасного виконання свого процесуального обов`язку при виконанні вимог ухвали апеляційного суду від 06.12.2024р., при цьому, не зазначає інших поважних причин пропуску строку звернення до суду, з дати винесення ухвали про повернення апеляційної скарги - 12.07.2024р. до дати подання повторної апеляційної скарги - 04.12.2024р., а тому доводи заяви про поновлення строку про відсутність фінансування є безпідставними у даному конкретному випадку.

Колегія суддів вважає, що відповідачем не виконано вимоги ухвали Третього апеляційного суду від 06.12.2024р. у цій справі, оскільки не наведено причин, які об`єктивно перешкоджали йому повторно подати апеляційну скаргу з дати винесення ухвали про повернення апеляційної скарги (12.07.2024р.) до дати подання повторної апеляційної скарги (04.12.2024р.), а зазначенні у клопотанні причини пропуску строку апеляційного оскарження не можуть бути визнані поважною причиною пропуску строку і бути підставою для поновлення строку апеляційного оскарження.

Відповідно до п.4 ч.1 ст.299 КАС України суд апеляційної інстанції відмовляє у відкритті апеляційного провадження у справі, якщо скаржником у строк, визначений судом, не подано заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження або наведені підстави для поновлення строку на апеляційне оскарження визнанні судом неповажними.

Приймаючи до уваги вищенаведене колегія суддів вважає, що відповідно до п.4 ч.1 ст.299 КАС України необхідно відмовити відповідачу у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.06.2024р. у справі №160/9256/24.

Також, Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області подано клопотання про повернення судового збору, за подання апеляційної скарги на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.06.2024р. у справі №160/9256/24, у якому зазначається про те, що у разі прийняття рішення про відмову у відкритті провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.06.2024р. у справі №160/9256/24, просить повернути судовий збір у розмірі 14534,4грн., який сплачено за платіжною інструкцією №4663 від 10.12.2024р.

Колегія суддів, приймаючи до уваги, що відповідачу відмовлено у відкритті апеляційного провадження у даній справі, сума сплаченого відповідачем судового збору підлягає поверненню, та вважає можливим з урахуванням положень ст. 143 КАС України та п.3 ч.1 ст.7 Закону України «Про судовий збір» клопотання представника відповідача задовольнити та повернути Головному управлінню ДПС у Дніпропетровській області (ЄДРПОУ 44118658) судовий збір у розмірі 14534,4грн., який сплачено за платіжною інструкцією №4663 від 10.12.2024р., за подання апеляційної скарги на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.06.2024р. у справі № 160/9256/24.

На підставі викладеного, керуючись ст. 299 ст. 143 КАС України та п. 3 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про судовий збір», суд,-

УХВАЛИВ :

Визнати неповажними причини пропуску апеляційного оскарження, які зазначено Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області в клопотанні про поновлення строку на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.06.2024р. у справі № 160/9256/24.

Відмовити у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.06.2024р. у справі №160/9256/24 за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТК «Альфа транс» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.

Повернути Головному управлінню ДПС у Дніпропетровській області (ЄДРПОУ 44118658) судовий збір у розмірі 14534,4грн., який сплачено за платіжною інструкцією №4663 від 10.12.2024р., за подання апеляційної скарги на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.06.2024р. у справі № 160/9256/24.

Копію ухвали направити на адресу осіб, які беруть участь у розгляді справи.

Ухвала набирає законної сили з моменту її постановлення та може бути оскаржена до суду касаційної інстанції в порядку та строки встановлені ст. 329-331 КАС України.

Головуючий - суддяА.О. Коршун

суддяД.В. Чепурнов

суддяС.В. Сафронова

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.12.2024
Оприлюднено19.12.2024
Номер документу123832644
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/9256/24

Ухвала від 08.01.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 31.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 17.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 06.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 12.07.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 28.06.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Рішення від 04.06.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 26.04.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 10.04.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні