Постанова
від 05.12.2024 по справі 340/1947/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

05 грудня 2024 року м. Дніпросправа № 340/1947/23

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Дурасової Ю.В. (доповідач),

суддів: Божко Л.А., Лукманової О.М.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Дніпрі апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Кіровоградській області

на рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 31.05.2024 року (головуючий суддя Момонт Г.М.)

в адміністративній справі №340/1947/23 за позовом Сільськогосподарського виробничого кооперативу "ФАВОРИТ" до відповідачів Головного управління ДПС у Кіровоградській області Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Сільськогосподарський виробничий кооператив "ФАВОРИТ" (СВК «Фаворит»), звернувся 13.04.2023 до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом до відповідачів Головного управління ДПС у Кіровоградській області (відповідач-1), Державної податкової служби України (відповідач-2), в якому просив:

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області від 04.04.2023 №8558153/36542484, №8558154/36542484, №8558155/36542484, №8558156/36542484, №8558157/36542484, №8558158/36542484;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Фаворит» №1 від 13.03.2023, №2 від 14.03.2023, №3 від 15.02.2023, №4 від 16.03.2023, №5 від 16.03.2023, №6 від 17.03.2023 і вважати їх прийнятими та зареєстрованими датами направлення.

Позов мотивовано тим, що між СВК «Фаворит» та ТОВ «Агростандарт-1» укладено договір поставки від 10.03.2023 р. №10003-23 за умовами якого Кооператив зобов`язувався поставити соняшник до 31.12.2023 р. після отримання 100% передплати (авансу). За результатами виконання вказаного договору та на виконання приписів ст.201 ПК України СВК «Фаворит» направлено до Державної податкової служби України на реєстрацію податкові накладні: №1 від 13.03.2023 р.; №2 від 14.03.2023 р.; №3 від 15.02.2023 р.; №4 від 16.03.2023 р.; №5 від 16.03.2023 р.; №6 від 17.03.2023 р. Відповідно до квитанцій реєстрація податкових накладних зупинена у зв`язку з відповідністю платника податку п.1 Критеріїв ризиковості платника податку, запропоновано надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН. Позивачем направлено до Головного управління ДПС України повідомлення від 22.03.2023 р №3 про надання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено до якого додано документи, що підтверджують отримання передплати (авансу), а саме: договір поставки, банківська виписка та рішення судів, яким визнано протиправним рішення податкового органу про відповідність Кооперативу п.1 Критеріїв ризиковості платника податків. У відповідь на повідомлення від 28.03.2023 р. СВК «Фаворит» направлено повідомлення від 29.03.2023 №4 про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією рішення про реєстрацію ПН до якого було додано рішення Чернігівського ОАС від 02.08.2022 р. у справі №620/4574/22. За результатами розгляду направлених повідомлень податковим органом прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН: №8558153/36542484 від 04.04.2023 р.; №8558154/36542484 від 04.04.2023 р.; №8558155/36542484 від 04.04.2023 р.; №8558156/36542484 від 04.04.2023 р.; №8558157/36542484 від 04.04.2023 р.; №8558158/36542484 від 04.04.2023 р. у зв`язку із ненаданням документів стосовно підтвердження інформації зазначеної у податкових накладних. Позивач вважає, що висновки, викладені в оскаржуваних рішеннях про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН, не відповідають дійсності, оскільки СКФ «Фаворит» зареєстрований у встановленому законом порядку, відсутні будь-які судові рішення про визнання установчих документів Кооперативу недійсними та/або вирок суду яким би була встановлена підробка документів. Окрім того, позивач зауважує, що рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 27.03.2020 р. у справі №340/474/20, залишеним в силі постановою Верховного Суду від 16.12.2020 р., визнано протиправним та скасовано рішення ГУ ДПС від 04.02.2020 р. №231 про відповідність Кооперативу п.1 Критеріїв ризиковості платника податку. Враховуючи викладене позивач вважає, що оскаржувані рішення Головного управління ДПС у Кіровоградській області є необґрунтованими, незаконними та такими, що підлягають скасуванню із зобов`язанням ДПС про реєстрацію податкових накладних.

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 12.04.2023 року у справі №340/1742/23 роз`єднано позовні вимоги Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Фаворит» до Головного управління ДПС у Кіровоградській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії (а.с.26-27).

Предметом спору в даній справи є визнання протиправними та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області №8558156/36542484 від 04.04.2023 та зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Фаворит» №4 від 16.03.2023 року.

Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 31.05.2024 року позов задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення комісії Головного управління Державної податкової служби України у Кіровоградській області №8558156/36542484 від 04 квітня 2023 року про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яким відмовлено у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №4 від 16.03.2023 року на суму 3 000 000грн, у тому числі ПДВ 368 421,05 грн, складену Сільськогосподарським виробничим кооперативом «Фаворит».

Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №4 від 16.03.2023 року на суму 3 000 000грн, у тому числі ПДВ 368 421,05 грн, складену Сільськогосподарським виробничим кооперативом «Фаворит», в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її направлення 17.03.2023 року.Рішення суду першої інстанції мотивоване тим, що матеріалами справи не підтверджується наявність підстав для зупинення реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної №4 від 16.03.2023 р., складеної СВК «Фаворит». Дійшов висновку, що відповідачем за відсутності правових підстав зупинено реєстрацію податкової накладної №4 від 16.03.2023 р., а надалі безпідставно відмовлено у реєстрації такої накладної, а тому рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.04.2023 р. №85581156/36542484 підлягає визнанню протиправним та скасуванню, а позовні вимоги в цій частині задоволенню. Вказав, що ефективним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №4 від 16.03.2023 р. на суму 3 000 000 грн, у тому числі ПДВ 368 421,05 грн, складену Сільськогосподарським виробничим кооперативом «Фаворит» днем її подання 17.03.2023 року.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Головне управління ДПС у Кіровоградській області подало апеляційну скаргу. Просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нове, яким у задоволенні позову відмовити.

Вказує, що позивачем на розгляд Комісії регіонального рівня не було подано пояснень та документів щодо встановлення походження майбутнього врожаю, який Позивач зобов`язаний поставити на адресу ТОВ «АГРОСТАНДАРТ-1» до 31.12.2023 року, відповідно до умов договору поставки № 1003-23 від 10.03.2023 року. ГУ ДПС у Кіровоградській області неодноразово направлялись запити на адресу Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Кіровоградській області в рамках аналогічних адміністративних справ за позовом СВК «ФАВОРИТ» до ГУ ДПС у Кіровоградській області, ДПС про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, у відповіді на які, надавалися відповідні листи, в яких зазначалось, що а ні за СВК «Фаворит», а ні за ТОВ «АГРОСТАНДАРТ-1» транспортних засобів не зареєстровано та не було зареєстровано. Зазначає, що надані позивачем до суду документи не доводять та не підтверджують реальність здійснення господарської операції, крім цього не надає жодних документів (доказів) для спростування доводів Головного управління ДПС у Кіровоградській області.Розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження відповідно до ст. 311 КАС України.

Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів апеляційної інстанції зазначає про наступне.

Судом першої інстанції встановлено, що Рішенням про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.04.2023 р. №8558156/36542484 відмовлено у реєстрації податкової накладної №4 від 16.03.2023 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку з наданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку (а.с.7). Позивач вважає вказане рішення відповідача-1 протиправним.

Суд першої інстанції позов задовольнив.

Досліджуючи правильність прийняття судом першої інстанції рішення, колегія суддів апеляційної інстанції вважає за необхідне дослідити ряд норм законодавства, що регулюють дані правовідносини та обставини справи.

Судом апеляційної інстанції встановлено, що до даних правовідносин слід застосовувати норми Конституції України, Податкового кодексу України, норми Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 року, Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Так, стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Отже, суб`єкти владних повноважень (до яких відноситься відповідач) мають діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Таким чином межі дій відповідача чітко визначені Конституцією та законами України.

Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України (ПК України).

Згідно з пп.«а» п.185.1 ст.185 Податкового кодексу України об`єктом оподаткування є операції платників податку з:

постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з п.187.1 ст.187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню;

б) дата відвантаження товарів.

Відповідно до п.188.1 ст.188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

Згідно з п.201.1 ст.201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

З огляду на п.201.7 ст.201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Відповідно до абз.1, 2, 5, 10, 12, 13, 14 п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Згідно з п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Матеріалами справи підтверджується, що 10.03.2023 р. між Сільськогосподарським виробничим кооперативом «Фаворит» (Постачальник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Агростандарт-1» (Покупець) укладено договір поставки №1003-23 (а.с.16).

СВК «Фаворит» виписано на отримувача (покупця) ТОВ «Агростандарт-1» податкову накладну №4 від 16.03.2023 р. на суму 3 000 000грн, у тому числі ПДВ 368 421,05 грн. (а.с.5 з/с).

Також матеріалами справи підтверджується, що 17.03.2023 р. вказану податкову накладну №4 позивачем подано до контролюючого органу для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.5).

Відповідно до квитанції від 17.03.2023 р. №9053611094 податкову накладну №4 від 16.03.2023 р. збережено, реєстрація зупинена, оскільки ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.1 Критеріїв ризиковості платників податків.

При цьому запропоновано платнику податку надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.5).

22.03.2023 р. СВК «Фаворит» подано до Головного управління ДПС у Кіровоградській області повідомлення від 22.03.2023 р. №3 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено у якому зазначено, що СВК «Фаворит» уклало з ТОВ «Агростандарт-1» договір поставки №1003-23 від 10.03.2023 р. за умовами якого СВК «Фаворит» зобов`язується поставити соняшник після отримання переплати (авансу) від ТОВ «Агростандарт-1». На виконання вимог ст.201 ПКУ у зв`язку із отриманням авансу складено і направлено ПН реєстрацію яких зупинено.

Окрім того, звернуто увагу на безпідставність зупинення реєстрації ПН через скасування рішення податкового органу від 04.02.2020 р. №231 (а.с.8, 10).

До повідомлення додано (а.с.9, 10):

договір поставки №1003-23 від 10.03.2023 р.;

виписку АТ «РАЙФФАЙЗЕН БАНК» від 17.03.2023 р.;

рішення ГУ ДПС у Кіровоградській області від 04.02.2020 р. №231;

рішення Кіровоградського ОАС від 27.03.2020 р. у справі №340/474/20;

постанову ВС від 16.12.2020 р. у справі №340/474/20.

Повідомленням про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів від 28.03.2023 р. №8507584/36542484 податковим органом було запропоновано СВК «Фаворит» надати додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, а саме:

копії договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури/ інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних;

первинних документів щодо: постачання, придбання, товарів, зберігання продукції, транспортування продукції, навантаження продукції, розвантаження продукції; складських документів;

актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки; накладних (а.с.6).

29.03.2023 р. СВК «Фаворит» подано до Головного управління ДПС у Кіровоградській області повідомлення про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 29.03.2023 р. №4.

У вказаному повідомленні зазначено, що СВК «Фаворит» за договором від 10.03.2023 р. №1003-23 не здійснювалось поставок, а лише отримано передоплату, тому надати більше документів неможливо. Окрім того, договором не передбачено постачання власновирощеної продукції. Також додано копію рішення Чернігівського Окружного адміністративного суду, яким визнано протиправним рішення про відповідність ТОВ «Агростандарт-1» критеріям ризиковості платника податків (а.с.11-12).

Відповідно до протоколу засідання комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.04.2023 р. №67 за результатами розгляду Додаткових повідомлень про подання додаткових пояснень та/або документів, з урахуванням отриманих документів підтримано пропозицію відмовити у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі.

З причини відсутності копій повного пакету документів відповідно до постанови КМУ від 11.12.2019 р. №1165 та п.5, п.9 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019р. №520 по Сільськогосподарському виробничому кооперативу «Фаворит» встановлено відсутність пояснень та копій документів, що підтверджують наявність земельних ділянок, походження насіння соняшнику (посівного матеріалу, добрив, ЗЗР, паливно-мастильних матеріалів тощо) та послуг по посіву, обробітку землі, збиранню/перевезенню врожаю та/або право власності на сільгосптехніку та приміщення для зберігання продукції, недостатність трудових ресурсів для здійснення господарської діяльності, а також підтвердження реалізації насіння соняшнику на контрагента покупця ТОВ «Агростандарт-1» (довіреність на отримання насіння соняшнику, видаткові накладні, товарно-транспортні накладні тощо), якого включено до переліку ризикових платників згідно з постановою КМУ від 11.12.2019 р. №1165 (а.с.48).

Отже, за наслідками аналізу поданих позивачем пояснень та копій документів, контролюючий орган прийняв Рішення від 04.04.2023 р. №8558156/36542484, яким відмовив у реєстрації податкової накладної №4 від 16.03.2023 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.7).

В рішенні відповідача-1 зазначено:

«у зв`язку з наданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку».

Надаючи оцінку зазначеним правовідносинам, колегія суддів апеляційної інстанції зазначає, що механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначався Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. №1165 (Порядок №1165).

Пунктом 3 Порядку №1165 визначені ознаки податкових накладних/розрахунків коригування, яким вони повинні відповідати для їх реєстрації.

Відповідно до п.п.4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з п.6 Порядку №1165, у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава та інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції.

У разі отримання рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку платник податку має право подати на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

У рішенні про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4) за результатами розгляду інформації та копій документів, надісланих відповідно до абзацу восьмого цього пункту, комісія регіонального рівня у відповідних полях рішення зазначає детальну інформацію, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, зазначає/обирає з переліку документ/документи, не наданий/не надані платником податку, який може/які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, на підставі рішення комісії регіонального рівня або рішення суду автоматично виключаються з переліку ризикових його контрагенти за умови, що:

виключною підставою для включення такого контрагента до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості на підставі пункту 8 додатка 1, було здійснення операції з таким платником податку;

відсутні інші підстави та інформація, за якою встановлено відповідність контрагента критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.

Пунктом 7 Порядку №1165 встановлено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до п.п.10, 11 Порядку №1165, у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Оцінюючи підстави зазначені у квитанції від 17.03.2023 р. №9053611094 про зупинення реєстрації податкової накладної №4 від 16.03.2023 р., суд враховує, що у Додатку 1 до Порядку №1165 визначені Критерії ризиковості платника податку на додану вартість.

Пунктом 1 Критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість визначено, що платника податку на додану вартість (далі платник податку) зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах.

Колегія суддів апеляційної інстанції бере до уваги, що рішенням Головного управління ДПС у Кіровоградській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 04.02.2020 р. №231 відповідно до п.6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. №1165 встановлено відповідність платника податку Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Фаворит» критеріям ризиковості платника податку на підставі п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (а.с.15).

Водночас, Рішенням Кіровоградського окружного адміністративного суду від 27.03.2020 р. у справі №340/474/20, залишеним без змін постановою Верховного Суду від 16.12.2020 р., визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління ДПС у Кіровоградській області від 04.02.2020 року №231 про відповідність СГВК «Фаворит» критеріям ризиковості платника, на підставі п.1 Критеріїв ризиковості платника податку (а.с.18, 19-21).

Окрім того, рішенням Чернігівського окружного адміністративного суду від 02.08.2022 р. у справі №620/4574/22, яке 07.09.2022 р. набрало законної сили, визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління ДПС у Чернігівській області від 07.07.2022 р. №62866 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «Агростандарт-1» п.8 Критеріїв ризиковості платника податку (а.с.22).

Отже, на час формування квитанції від 17.03.2023 р. №9053611094 рішення Головного управління ДПС у Кіровоградській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 04.02.2020 р. №231 та рішення Головного управління ДПС у Чернігівській області від 07.07.2022 р. №62866 про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «Агростандарт-1» п.8 Критеріїв ризиковості платника податку скасовані у судовому порядку.

Натомість контролюючим органом не надано доказів на підтвердження того, що станом на 17.03.2023 р. СВК «Фаворит» відповідало п.1 Критеріїв ризиковості платника податку.

Слід врахувати, що у повідомленні про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 22.03.2023 р. №3, поданому Сільськогосподарським виробничим кооперативом «Фаворит» до Головного управління ДПС у Кіровоградській області зазначено про надання рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 27.03.2020 р. у справі №340/474/20, яким визнано протиправним та скасовано рішення ГУ ДПС у Кіровоградській області від 04.02.2020 р. №231 про відповідність СВК «Фаворит» п.1 Критеріїв ризиковості платника податків.

До повідомлення додано копії рішення Головного управління ДПС у Кіровоградській області про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 04.02.2020 р. №231, рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 27.03.2020 р. у справі №340/474/20 та постанови Верховного Суду від 16.12.2020 р.

З огляду на викладене, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що були відсутні підстави для зупинення реєстрації податкової накладної №4 від 16.03.2023 р. в ЄРПН,.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, передбачений Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 р. №520, у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин (Порядок №520).

Відповідно до п.п.2-4 Порядку №520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі комісія регіонального рівня).

Комісія регіонального рівня приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у терміни, визначені пунктом 9 цього Порядку, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з п.5 Порядку №520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктами 6, 7 Порядку №520 встановлено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/розрахунки коригування складено на одного отримувача платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 року №557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 року за №959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 року №261).

З огляду на п.п.9 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (Повідомлення), за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування; або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 року №557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 року за №959/30827 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 року №261).

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

Відповідно до п.п.25, 26 Порядку №1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Згідно з п.п.42, 44-46 Порядку №1165 рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації засобами інформаційних систем ДПС.

Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи:

доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення;

оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування;

оголошення головою комісії результатів голосування;

оформлення протоколу.

У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.

Відповідно до протоколу засідання комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 04.04.2023 р. №67 вирішено відмовити у реєстрації податкової накладної Сільськогосподарського виробничого кооперативу «Фаворит», оскільки встановлено відсутність пояснень та копій документів, що підтверджують наявність земельних ділянок, походження насіння соняшнику (посівного матеріалу, добрив, ЗЗР, паливно-мастильних матеріалів тощо) та послуг по посіву, обробітку землі, збиранню/перевезенню врожаю та/або право власності на сільгосптехніку та приміщення для зберігання продукції, недостатність трудових ресурсів для здійснення господарської діяльності, а також підтвердження реалізації насіння соняшнику на контрагента покупця ТОВ «Агростандарт-1», якого включено до переліку ризикових платників згідно постанови КМУ від 11.12.2019 р. №1165 (а.с.48).

Однак зазначене спростовується матеріалами справи.

Зокрема, матеріали справи містять пояснення позивача та копії документів, що були подані позивачем контролюючому органу на підтвердження інформації, що міститься в податковій накладній №4.

Як наслідок, колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про протиправність рішення відповідача-1 від 04.04.2023 р. №8558156/36542484.

Водночас, прийняття протиправного рішення про зупинення реєстрації податкової накладної було передумовою прийняття рішення від 04.04.2023 р. №8558156/36542484.

Вказана правова позиція неодноразово викладена у постановах Верховного Суду (справи №822/1817/18, №821/1173/17, №0940/1240/18).

Отже, контролюючим органом за відсутності правових підстав зупинено реєстрацію податкової накладної №4 від 16.03.2023 р. та надалі безпідставно відмовлено у реєстрації накладної.

Стосовно позовної вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну складену Сільськогосподарським виробничим кооперативом «Фаворит» №4 від 16.03.2023 р. і вважати її прийнятою та зареєстрованою датою направлення 17.03.2023 р., суд зазначає наступне.

Згідно з п.п.2, 4, 10 ч.2 ст.245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Відповідно до п.п.19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку.

При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Аналіз зазначених норм дає підстави для висновку, що податковий орган реєструє податкову накладну, в тому числі, на підставі рішення суду датою набрання ним законної сили або іншою датою, вказаною у рішенні.

Зважаючи на встановлені обставини, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку, що ефективним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №4 від 16.03.2023 р. на суму 3 000 000грн, у тому числі ПДВ 368 421,05 грн, складену Сільськогосподарським виробничим кооперативом «Фаворит» днем її подання 17.03.2023 року. Таким чином, колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про наявність підстав для задоволення позову.

Вищезазначене є мотивом для відхилення судом апеляційної інстанції аргументів, викладених в апеляційній скарзі, оскільки аргументи позивача та норми законодавства України, що регулюють дані правовідносини спростовують доводи контролюючого органу.

Доводи апеляційної скарги щодо суті спору не спростовують правове обґрунтування, покладене в основу рішення суду першої інстанції, тому не можуть бути підставою для його скасування.

Виходячи з результатів апеляційного перегляду не підлягають розподілу витрати у справі.

Керуючись 241-245, 250, 311, 316, 321, 322, 327, 328, 329 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Кіровоградській області залишити без задоволення.

Рішення Кіровоградського окружного адміністративного суду від 31.05.2024 року - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили 05.12.2024 та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом 30 днів згідно ст. 329 КАС України з дня її прийняття шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Учасник справи, якому повне судове рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на касаційне оскарження, якщо касаційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому такого судового рішення.

Головуючий - суддяЮ. В. Дурасова

суддяЛ.А. Божко

суддяО.М. Лукманова

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.12.2024
Оприлюднено19.12.2024
Номер документу123833065
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —340/1947/23

Ухвала від 13.01.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 05.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 06.09.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 08.07.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Рішення від 31.05.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. МОМОНТ

Ухвала від 11.05.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. МОМОНТ

Ухвала від 24.04.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. МОМОНТ

Ухвала від 18.04.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Г.М. МОМОНТ

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні