Справа № 365/763/24
Номер провадження: 3/365/371/24
ПОСТАНОВА
іменем України
"18" грудня 2024 р. селище Згурівка
Суддя Згурівського районного суду Київської області Солдатова Т.М., розглянувши увідкритому судовомузасіданні взалі засіданьсуду №3 справу про адміністративне правопорушення за адміністративним матеріалом, який надійшов від Головного Управління ДПС у Київській області, відносно
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, яка зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , працює головним бухгалтером КП «Згурівська ЦРА № 157», код ЄДРПОУ 04543482, паспорт громадянина України № НОМЕР_1 , виданий 26.03.2020 органом 3229, РНОКПП НОМЕР_2 ,
за ч. 1 ст. 155-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
В С Т А Н О В И Л А:
16 жовтня 2024 року до Згурівського районного суду Київської області від Головного управління ДПС у Київській області надійшов адміністративний матеріал відносно головного бухгалтера КП «Згурівська ЦРА №157» ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 155-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до протоколу № 2299/10-36-07-08 про адміністративне правопорушення від 27 вересня 2024 року, встановлено, що в ході проведення фактичної перевірки Комунального підприємства «Згурівська центральна районна аптека № 157», Київська область, Броварський р-н, смт Згурівка, вул. Українська, буд. 55А, встановлено, що посадова особа ОСОБА_1 , головний бухгалтер, вчинила правопорушення. Так, згідно з актом перевірки, бланк № 006136, порушено порядок проведення розрахунків, передбачений п. 1, п. 2 ст. 3 Закону України від 06.07.1995 № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг», а саме: п. 1, п. 2 проведення розрахункової операції без застосування РРО та без видачі покупцю розрахункового документу встановленої форми. Дата, час і місце вчинення 19.09.2024 о 09 год. 52 хв. в аптечному пункті за адресою: Київська обл., Згурівський р-н, с. Войтове, вул. Миру, буд. 41.
Відповідальність за вказане правопорушення передбачена ч. 1 ст. 155-1 КУпАП.
Прокурор, повідомлений про розгляд справи з огляду на рішення Європейського суду з прав людини від 20.09.2016 у справі «Карелін проти Росії» щодо визнання порушення статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свободв частині неупередженості суду через відсутність сторони звинувачення у справі про адміністративне правопорушення, а також з огляду на повноваження прокурора, визначені статтею 250 КУпАП, не з`явився.
Суд вжив усіх необхідних заходів щодо повідомлення ОСОБА_1 про час і місце судового розгляду шляхом направлення судових повісток за адресою, яка вказана в протоколі про адміністративне правопорушення.
Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , в судове засідання повторно не з`явилась, судові повістки отримала особисто, про причини неявки суд не повідомила, будь-яких заяв щодо розгляду адміністративного матеріалу не подала.
Відповідно до ч. 1 ст. 268 КУпАП справа про адміністративні правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Частина друга цієї статті визначає перелік справ про адміністративні правопорушення, при розгляді яких присутність особи, яка притягається до відповідальності, є обов`язковою.
Участь особи, яка притягається до адміністративної відповідальності під час розгляду справи про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 155-1 КУпАП не є обов`язковою.
За таких обставин суддя вважає за можливе розглянути справу у відсутність особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Згідно зі ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Частина 1статті 155-1КУпАП передбачаєвідповідальність запорушення встановленогозаконом порядкупроведення розрахунківу сферіторгівлі,громадського харчуваннята послугта тягне за собою накладення штрафу на осіб, які здійснюють розрахункові операції, від двох до п`яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від п`яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 № 265/95-ВР.
Відповідно дост.3Закону України№ 265/95-ВРсуб`єкти господарювання,які здійснюютьрозрахункові операціїв готівковійта/абов безготівковійформі (іззастосуванням електроннихплатіжних засобів,платіжних чеків,жетонів тощо)при продажутоварів (наданніпослуг)у сферіторгівлі,громадського харчуваннята послуг,а такожоперації зприймання готівкидля виконанняплатіжної операціїзобов`язані,зокрема: 1)проводити розрахунковіоперації наповну сумупокупки (наданняпослуги)через зареєстровані,опломбовані увстановленому порядкута переведеніу фіскальнийрежим роботиреєстратори розрахунковихоперацій абочерез зареєстрованіфіскальним серверомконтролюючого органупрограмні реєстраторирозрахункових операційзі створенняму паперовійта/абоелектронній формівідповідних розрахунковихдокументів,що підтверджуютьвиконання розрахунковихоперацій,або увипадках,передбачених цимЗаконом,із застосуваннямзареєстрованих увстановленому порядкурозрахункових книжок. Використанняпрограмних реєстраторіврозрахункових операційпри оптовійта/абороздрібній торгівліпальним забороняється; 2) надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов`язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).
Винність ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 155-1 КУпАП, підтверджується дослідженими в судовому засіданні доказами:
- протоколом про адміністративне правопорушення № 2299/10-36-07-08 від 27.09.2024. В графі «пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності» зазначено «порушення вчинено по неуважності» та підпис (а.с. 1);
- копією акту фактичної перевірки від 27.09.2024 №006136, де зазначено, що перевіркою встановлено факт не проведення розрахункових операцій на повні суми покупок через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі РРО) або через програмні реєстратори розрахункових операцій (далі ПРРО) та без видачі особам, які отримують товар в обов`язковому поряду розрахункових документів встановленої форми на загальну суму 72690,00 грн, а саме згідно наданих до перевірки розрахункових квитанцій та книги обліку розрахункових операцій на господарську одиницю № 7000004920Г/7 від 19.03.2020, які використовувались за адресою: АДРЕСА_2 в період з 01.01.2023 по 25.12.2023 перевищено граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій без застосування РРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій та не здійснено реєстрацію та проведення на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі у термін один місяць з дати перевищення граничного розміру річного обсягу розрахункових операцій з 26.12.2023 по 28.01.2024 із застосуванням реєстратора розрахункових операцій. Таким чином, у період з 29.01.2024 по 17.04.2024 не проведено розрахункові операції через РРО та не видані відповідні розрахункові документи встановленої фіорми та змісту на загальну суму 72690,00 грн. При чому, вперше така розрахункова операція проведена 29.01.2024 на загальну суму 1548,70 грн згідно розрахункової квитанції серія ВДА4 № 877824 (а.с. 2-5);
- копією чеку Х - звіту (а.с. 6);
- копією письмових пояснень ОСОБА_1 , в яких зазначено, що протягом 2023 року на аптечному пункті АДРЕСА_2 був перевищений розрахунковий обіг розрахункових операцій, по тій причині, що касовий апарат був замовлений раніше, тобто у січні 2024 року, а доставлений у квітні 2024 року. До перевірки були надані документи згідно листа № 160 від 26.09.2024 (а.с. 7).
В судовому засіданні було встановлено, що правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 155-1 КУпАП, було вчинене головним бухгалтером КП «Згурівська центральна районна аптека № 157» ОСОБА_1 , яка винна в його вчиненні, підлягає адміністративній відповідальності, обставин, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення, не встановлено, речі не вилучались.
Призначаючи вид стягнення, який необхідно накласти на особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, суддею враховано, характер та тяжкість вчиненого правопорушення, обставини події та особу правопорушника, форму та ступінь її вини, відсутність обставин, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення, а тому суддя вважає за необхідне накласти на ОСОБА_1 адміністративне стягнення в межах санкції ч. 1 ст. 155-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення у виді штрафу в розмірі 8 (восьми) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що є достатнім для досягнення мети, передбаченої статтею 23 КУпАП, а саме щодо виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення в дусі додержання законів України, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самою особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, так і іншими особами.
На підставі ст. 40-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення стягнути з ОСОБА_1 судовий збір в дохід держави.
На підставі викладеного, керуючись ст. 24, 27, 34, 40-1, 155-1, 283, 284, 285, 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
П О С Т А Н О В И Л А:
Визнати ОСОБА_1 винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 155-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, та накласти на неї адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 136 (сто тридцять шість) гривень 00 копійок.
Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 605 (шістсот п`ять) гривень 60 копійок.
Згідно з ч. 1ст. 307 КУпАПштраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, крім випадків, передбачених статтями300-1,300-2цьогоКодексу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
Роз`яснити ОСОБА_1 , що відповідно дост. 308 КУпАПу разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною першоюстатті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.
У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується: подвійний розмір штрафу, визначеного у відповіднійстатті цього Кодексута зазначеного у постанові про стягнення штрафу; витрати на облік зазначених правопорушень. Розмір витрат на облік правопорушень визначається Кабінетом Міністрів України.
Постанова набирає чинності з наступного дня після закінчення строку на її оскарження, визначеного цим Кодексом, а у випадку такого оскарження - з дня набрання законної сили рішенням за результатами такого оскарження, яке винесено за наслідками розгляду справи по суті.
Постанова судді може бути оскаржена до Київського апеляційного суду через Згурівський районний суд Київської області протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Постанова про накладення адміністративного стягнення може бути пред`явлена до виконання протягом трьох місяців з дня винесення.
Суддя Т.М. Солдатова
Суд | Згурівський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2024 |
Оприлюднено | 19.12.2024 |
Номер документу | 123843870 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку проведення розрахунків |
Адмінправопорушення
Згурівський районний суд Київської області
Солдатова Т. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні