ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 вересня 2010 р. м. Чернівці Справа №2а-2892/10/2470
Суддя Чернівецьк ого окружного адміністратив ного суду Ватаманюк Р.В., розгл янувши в порядку письмового провадження адміністративн у справу за позовом управлін ня Пенсійного фонду України в Кіцманському районі Чернів ецької області до приватног о сільськогосподарське підп риємства «Запруття»про стяг нення заборгованості по пла тежах до Пенсійного фонду, -
ВСТАНОВИВ :
В поданому до суду 3.09.2010 рок у адміністративному позові п озивач просив суд стягнути з відповідача заборгованіст ь по платежах до Пенсійного ф онду у сумі 10 622, 55 грн.
В обґрунтування своїх вимо г зазначив наступне, що відпо відач є платником страхових внесків на загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання і має заборгованість по платежах до Пенсійного фонд у.
За даними розрахунку суми с трахових внесків на загально обов'язкове державне пенсійн е страхування, що підлягають сплаті за листопад-грудень 200 9 року та січень-червень 2010 року заборгованість по сплаті вн есків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня становить 10 622, 55 грн.. з них не доїмка по платежах до на зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування 4 625, 85 грн., фінансові санкції 2085, 26 грн., пе ня 3 911, 44 грн.
Відповідач, належним чином повідомлений за адресою, вне сеною до Єдиного державного реєстру юридичних та фізични х осіб - підприємців, предст авника в судове засідання по вторно не направив, заяви про відкладення розгляду справи не надходило.
Відповідно до ст. 18 Закону У країни "Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців" відомос ті внесені до Єдиного держав ного реєстру вважаються дост овірними і можуть бути викор истані в спорі з третьою особ ою, доки до них не внесено відп овідних змін.
Згідно до ч. 8 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вруч ено юридичній особі, якщо вон а доставлена за адресою, внес еною до відповідного державн ого реєстру, або за адресою, як а зазначена її представнико м, і це підтверджується підпи сом відповідної службової ос оби.
Таким чином відповідач про час і місце судового засідан ня був повідомлений належним чином.
Тому суд вважає за можливе т а доцільне розглянути дану а дміністративну справу без ві дповідача на підставі наявни х в ній доказів в порядку пись мового провадження, що відпо відає вимогам ч. 4 ст. 122 , ст. 128 Код ексу адміністративного судо чинства України.
Перевіривши матеріали адм іністративної справи суд при ходить до висновку, що адміні стративний позов слід задово льнити повністю, виходячи з н аступного.
Судом встановлені такі обс тавини та відповідні їм прав овідносини.
Відповідач зареєстрований платником страхових внесків на загальнообов'язкове держ авне пенсійне страхування і має заборгованість по плате жах до Пенсійного фонду.
За даними розрахунку суми с трахових внесків на загально обов'язкове державне пенсійн е страхування, що підлягають сплаті за листопад-грудень 200 9 року та січень-червень 2010 року заборгованість по сплаті вн есків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня становить 10 622, 55 грн.. з них не доїмка по платежах до на зага льнообов' язкове державне п енсійне страхування 4 625, 85 грн., фінансові санкції 2085, 26 грн., пе ня 3 911, 44 грн. (а.с. 6)
Приведене повністю підтве рджується письмовими доказа ми як містяться в справі.
До вказаних правовідносин суд застосовує такі положен ня закону та робить висновки по суті спору.
Принципи, засади і механізм и функціонування системи заг альнообов'язкового державно го пенсійного страхування, п ризначення, перерахунку і ви плати пенсій, надання соціал ьних послуг з коштів Пенсійн ого фонду, що формуються за ра хунок страхових внесків робо тодавців, бюджетних та інших джерел, а також порядок форму вання Накопичувального пенс ійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видат ків на оплату договорів стра хування довічних пенсій або одноразових виплат застрахо ваним особам, членам їхніх сі мей та іншим особам, визначає ться Законом України «Про з агальнообов'язкове державне пенсійне страхування»від 9.07. 2003 року №1058-ІV. (далі Закон №1058-ІV)
В статі 1 Закону №1058-ІV визначе но що страхові внески - кошти в ідрахувань на соціальне стра хування та збір на обов'язков е державне пенсійне страхува ння, сплачені згідно із закон одавством, що діяло раніше; ко шти, сплачені на загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування відповідно до цьо го Закону.
Відповідно до статті 15 Зако ну №1058-ІV платниками страхових внесків до солідарної систе ми є страхувальники, зазначе ні в статті 14 цього Закону, і за страховані особи, зазначені в частині першій статті 12 Зако ну №1058-ІV. Платниками страхових внесків до Накопичувального фонду є застраховані особи, з азначені в пунктах 1 - 7, 9, 10, 12, 15, 17 і 18 статті 11 та частині першій ста тті 12 Закону №1058-ІV.
Відповідно до статті 19 Зако ну №1058-ІV страхові внески до сол ідарної системи нараховують ся для роботодавця - на суми фа ктичних витрат на оплату пра ці (грошового забезпечення) п рацівників, що включають вит рати на виплату основної і до даткової заробітної плати та інших заохочувальних та ком пенсаційних виплат, у тому чи слі в натуральній формі, які в изначаються згідно з нормати вно-правовими актами, прийня тими відповідно до Закону Ук раїни "Про оплату праці", випла ту винагород фізичним особам за виконання робіт (послуг) за угодами цивільно-правового характеру, що підлягають обк ладенню податком на доходи ф ізичних осіб, а також на суми о плати перших п'яти днів тимча сової непрацездатності, яка здійснюється за рахунок кошт ів роботодавця, та допомоги п о тимчасовій непрацездатнос ті. Відповідно до статті 106 Зак ону №1058-ІV встановлено відпові дальність страхувальників. З окрема вказаною нормою визна чено, що у разі виявлення своє часно не сплачених сум страх ових внесків страхувальники зобов'язані самостійно обчи слити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядк у і розмірах, визначених цією статтею.
Суми страхових внесків сво єчасно не нараховані та/або н е сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 Закону №1058-ІV, в тому числі обчи слені територіальними орган ами Пенсійного фонду у випад ках, передбачених частиною т ретьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заб оргованістю із сплати страхо вих внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням п ені та застосуванням фінансо вих санкцій. Територіальні о ргани Пенсійного фонду за фо рмою і у строки, визначені пра влінням Пенсійного фонду, на дсилають страхувальникам, як і мають недоїмку, вимогу про ї ї сплату.
Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом. Про тягом десяти робочих днів із дня одержання вимоги про спл ату недоїмки страхувальник з обов'язаний сплатити суми не доїмки та суми фінансових са нкцій. Страхувальник у разі н езгоди з розрахунком суми не доїмки, зазначеної у вимозі п ро сплату недоїмки, узгоджує її з органами Пенсійного фон ду в порядку, встановленому п равлінням Пенсійного фонду, а в разі неузгодження вимоги із органами Пенсійного фонд у має право на оскарження вим оги в судовому порядку.
Про оскарження вимоги тери торіального органу Пенсійно го фонду про сплату недоїмки до виконавчої дирекції Пенс ійного фонду або в судовому п орядку страхувальник зобов'я заний письмово повідомити ві дповідний територіальний ор ган Пенсійного фонду протяго м трьох робочих днів із дня зв ернення до виконавчої дирекц ії Пенсійного фонду чи суду.
Узгодження вимоги територ іального органу Пенсійного ф онду про сплату недоїмки зді йснюється на підставі заяви страхувальника, яка розгляда ється територіальним органо м Пенсійного фонду протягом трьох робочих днів після її о тримання, та поданих страхув альником документів, що свід чать про неправильність обчи слення сум недоїмки, зазначе них у вимозі.
У разі узгодження страхува льником вимоги про сплату не доїмки з територіальним орга ном Пенсійного фонду цей орг ан зобов'язаний у строк, визна чений для розгляду заяви стр ахувальника про узгодження в имоги, надіслати йому узгодж ену вимогу про сплату недоїм ки, а страхувальник зобов'яза ний сплатити узгоджену суму недоїмки протягом десяти роб очих днів після отримання уз годженої вимоги.
У разі якщо страхувальник, я кий одержав вимогу територіа льного органу Пенсійного фон ду про сплату недоїмки і прот ягом десяти робочих днів піс ля її отримання не сплатив за значену у вимозі суму недоїм ки разом з застосованою до нь ого фінансовою санкцією, вкл юченої до вимоги, або не узгод ив вимогу з відповідним орга ном Пенсійного фонду, або не о скаржив вимогу в судовому по рядку, а також у разі якщо стра хувальник узгодив вимогу, ал е не сплатив узгоджену суму н едоїмки протягом десяти робо чих днів після отримання узг одженої вимоги, відповідний орган Пенсійного фонду зверт ається в установленому закон ом порядку і подає вимогу про сплату недоїмки до відповід ного підрозділу державної ви конавчої служби. У зазначени х випадках орган Пенсійного фонду також має право зверну тися до суду чи господарсько го суду з позовом про стягнен ня недоїмки. У разі звернення органу Пенсійного фонду з по зовом про стягнення недоїмки до господарського суду пере дбачені законодавством захо ди досудового врегулювання с порів не застосовуються. Вимога про сплату недоїмки або рішення суду про стягнен ня недоїмки виконується держ авною виконавчою службою в п орядку, встановленому законо м. При цьому в разі наявності у страхувальника одночасно із зобов'язаннями із сплати нед оїмки зобов'язань із сплати п одатків, інших обов'язкових п латежів, передбачених законо м, або зобов'язань перед іншим и кредиторами, у тому числі зо бов'язань за іншими рішенням и суду, стягнення недоїмки зд ійснюється в першу чергу і ма є пріоритет перед усіма інши ми зобов'язаннями та стягнен нями (крім зобов'язань щодо ви плат заробітної плати (доход у), на які відповідно до цього Закону нараховуються страхо ві внески, та витрат, пов'язани х з виконанням судових рішен ь із стягнення недоїмки). Це пр авило також застосовується в разі стягнення недоїмки за р ахунок майна страхувальника , у тому числі майна, що перебу ває в податковій заставі, а та кож у разі стягнення недоїмк и із страхувальника, щодо яко го порушено справу про банкр утство. За рахунок сум, що надх одять від страхувальника або від державної виконавчої сл ужби в рахунок сплати недоїм ки, погашаються суми недоїмк и, пені та фінансових санкцій у порядку календарної черго вості їх виникнення. У разі, ко ли страхувальник має несплач ену недоїмку, пеню та фінансо ві санкції і здійснює сплату поточних сум страхових внес ків, ці суми зараховуються в р ахунок сплати недоїмки, пені та фінансових санкцій. Недої мка не підлягає списанню, у то му числі в разі укладення із с трахувальником мирової угод и відповідно до вимог Закону України "Про відновлення пла тоспроможності боржника або визнання його банкрутом", крі м випадків повної ліквідації юридичної особи або смерті ф ізичної особи, визнання її бе звісно відсутньою, оголошенн я померлою чи недієздатною, щ одо яких відсутні особи, які в ідповідно до цього Закону ма ють нести зобов'язання із спл ати страхових внесків.
На недоїмку нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний ден ь прострочення платежу.
Виконавчі органи Пенсійно го фонду застосовують до стр ахувальників такі фінансові санкції: 1) у разі ухилення стр ахувальників, зазначених у п унктах 1 - 5 статті 14 Закону №1058-ІV, на яких не поширюється дія За кону України "Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців", ві д взяття на облік або несвоєч асного подання заяви про взя ття на облік в територіальни х органах Пенсійного фонду н акладається штраф у розмірі 10 відсотків суми страхових вн есків, які підлягають сплаті за період ухилення від взятт я на облік або несвоєчасного подання заяви про взяття на о блік, але не менше десяти неоп одатковуваних мінімумів дох одів громадян; 2) за несплату (н еперерахування) або несвоєча сну сплату (несвоєчасне пере рахування) страхувальниками страхових внесків, у тому чис лі донарахованих страхуваль никами або територіальними о рганами Пенсійного фонду, на кладається штраф у розмірі 10 в ідсотків своєчасно не сплаче них сум. Одночасно на суми сво єчасно не сплачених (не перер ахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нарахов ується пеня в розмірі 0,1 відсо тка зазначених сум коштів, ро зрахована за кожний день про строчення платежу; 3) за прихо вування (заниження) страхува льником суми заробітної плат и (виплат, доходу), на які нарах овуються страхові внески, на кладається штраф у розмірі в сієї суми прихованої (заниже ної) заробітної плати (виплат , доходу), а в разі повторного п ротягом року такого порушенн я - штраф у триразовому розмір і суми прихованої (заниженої ) заробітної плати (виплат, дох оду); 4) за донарахування терит оріальним органом Пенсійног о фонду або страхувальником сум своєчасно не обчислених та не сплачених страхових вн есків накладається штраф у р озмірі 5 відсотків зазначени х сум за кожний повний або неп овний місяць, за який донарах овано ці суми; 5) за неподання, н есвоєчасне подання, подання не за встановленою формою аб о подання недостовірних відо мостей, що використовуються в системі персоніфікованого обліку та іншої звітності, пе редбаченої законодавством, д о територіальних органів Пен сійного фонду накладається ш траф у розмірі 10 відсотків сум и страхових внесків, які були сплачені або підлягали спла ті за відповідний звітний пе ріод, за кожний повний або неп овний місяць затримки поданн я відомостей, звітності, але н е менше десяти неоподатковув аних мінімумів доходів грома дян, а в разі повторного протя гом року такого порушення - у р озмірі 20 відсотків зазначени х сум та не менше 20 неоподатко вуваних мінімумів доходів гр омадян; 6) за неведення в устан овленому порядку обліку сум заробітної плати (виплат, дох оду), на які нараховуються стр ахові внески, відсутність пе рвинних документів про обчис лення та сплату страхових вн есків накладається штраф у р озмірі 20 неоподатковуваних м інімумів доходів громадян, а в разі повторного протягом р оку такого порушення - у розмі рі 40 неоподатковуваних мінім умів доходів громадян; 7) за не сплату, неповну або несвоєча сну сплату авансових платежі в із страхових внесків, перед бачених цим Законом, - штраф у розмірі 50 відсотків сум неспл ачених або своєчасно не спла чених авансових платежів. Про нарахування пені та н акладення штрафів, передбаче них частинами дев'ятою і деся тою цієї статті, посадові осо би виконавчих органів Пенсій ного фонду в порядку, встанов леному правлінням Пенсійног о фонду, виносять рішення, які протягом трьох робочих днів із дня їх винесення надсилаю ться страхувальнику, банку ч и організації, яка здійснює в иплату і доставку пенсій.
Суми пені та штрафів, передб ачених частинами дев'ятою і д есятою цієї статті, підлягаю ть сплаті страхувальником, б анком чи організацією, яка зд ійснює виплату і доставку пе нсій, протягом десяти робочи х днів з дня одержання відпов ідного рішення. При цьому в це й же строк страхувальник, бан к чи організація, яка здійсню є виплату і доставку пенсій, м ає право оскаржити зазначене рішення до вищого органу Пен сійного фонду або в судовому порядку з одночасним обов'яз ковим письмовим повідомленн ям про це відповідного викон авчого органу Пенсійного фон ду, яким прийнято це рішення. Р ішення органу Пенсійного фон ду про нарахування пені або н акладення штрафу, передбачен их частинами дев'ятою і десят ою цієї статті, є виконавчим д окументом.
У разі якщо страхувальник, б анк чи організація, яка здійс нює виплату і доставку пенсі й, отримали рішення про нарах ування пені та накладення шт рафу, передбачених частинами дев'ятою і десятою цієї статт і, і не сплатили зазначені в ни х суми фінансових санкцій пр отягом десяти робочих днів, а також не оскаржили це рішенн я чи не повідомили у цей строк відповідний виконавчий орга н Пенсійного фонду про його о скарження, воно передається для виконання державній вико навчій службі та страхувальн ику.
Суми пені та фінансових сан кцій, застосованих за поруше ння порядку та строків обчис лення, нарахування та сплати страхових внесків стягуютьс я в тому ж порядку, що й недоїм ка із сплати страхових внеск ів.
Суми пені та штрафів можуть бути включені до вимоги про с плату недоїмки, якщо застосу вання цих фінансових санкцій пов'язано з виникненням та сп латою недоїмки.
Строк давності щодо стягне ння недоїмки, пені та штрафів не застосовується.
Таким чином виходячи з вста новлених обставин, системног о аналізу норм Закону що регу люють спірні правовідносини , суд приходить до висновку, що обставини на які посилаєтьс я позивач доведені і позов як обґрунтований підлягає задо воленню повністю.
Відповідно до вимог ст. 11, 72 Ко декс адміністративного судо чинства України, позивачем д оведено обґрунтованість зая влених вимог, а відповідачем не надано доказів сплати заб оргованості.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни у справах, в яких позивач ем є суб'єкт владних повноваж ень, а відповідачем - фізична ч и юридична особа, судові витр ати, здійснені позивачем, з ві дповідача не стягуються.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 20, 106 Закону Украї ни «Про загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння», статтями 11, 71, 76, 79, 86, 94, 158-163, 167 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративн ий позов задовольнити повніс тю.
2. Стягнути на користь у правління Пенсійного фонду У країни в Кіцманському районі Чернівецької області (вул. Не залежності, 85 А, м. Кіцмань, 59300, р/р 2560434001 в ВАТ «Державний ощад ний банк», МФО 356334, код 21430584) з прив атного сільськогосподарськ е підприємство «Запруття»(с. Нижні Станівці, Кіцманськог о районі Чернівецької област і, ідентифікаційний код 32859058, р/р 2560836005 в ВАТ «Державний ощад ний банк України»м. Кіцмань, М ФО 315018) заборгованість по плат ежах до Пенсійного фонду у су мі 10 622, 55 грн. (десять тисяч шістс от двадцять дві гривні п' ят десят п' ять копійок)
Порядок і строки оскарже ння постанови визначаються с т.ст. 185, 186 Кодексу адміністрати вного судочинства України.
Сторони та інші особи, які б еруть участь у справі, а також особи, які не брали участі у с праві, якщо суд вирішив питан ня про їхні права, свободи, інт ереси чи обов'язки, мають прав о оскаржити в апеляційному п орядку постанови суду першої інстанції повністю або част ково, крім випадків, встановл ених цим Кодексом.
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається протягом десяти дн ів з дня її проголошення. У раз і застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодек су, а також прийняття постано ви у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 цього Кодекс у, було повідомлено про можли вість отримання копії постан ови суду безпосередньо в суд і, то десятиденний строк на ап еляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п 'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення пр о можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Р.В. Ватаманюк
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2010 |
Оприлюднено | 24.11.2010 |
Номер документу | 12385012 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Ватаманюк Руслан Васильович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Ватаманюк Руслан Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні