Постанова
від 04.11.2010 по справі 2а-14069/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

Вн. № < Внутрішній Номер сп рави >

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

04 листопада 2010 року 15:42 № 2а-14069/10/2670

Окружний адміністра тивний суд міста Києва у скла ді головуючої судді Бла жівської Н. Є., суддів Головань О. В. та Баранова Д. О., при секре тарі судового засідання Мико лаєнко І. О.,

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

За позовом Закритого акціонерного тов ариства «Український Страхо вий

капіт ал»

до Державної комісії з регулюв ання ринків фінансових послу г України

про в изнання протиправним та скас ування абзацу 1 пункту 5 припис у

№ СК-421/10 -571 від 1 червня 2010 року

У судовому засіданні 4 лис топада 2010 року відповідно до п ункту 3 статті 160 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни проголошено вступну та резолютивну частину Постано ви.

О Б С Т А В И Н И С П Р А В И

Закрите акціонерне то вариство «Український Страх овий капітал»(надалі також - «Позивач», ЗАТ «Український Страховий капітал») звернуло ся до Окружного адміністрати вного суду міста Києва з позо вом до Державної комісії з ре гулювання ринків фінансових послуг України (надалі також - «Відповідач», «Комісія») п ро визнання протиправним та скасування абзацу 1 пункту 5 пр ипису № СК-421/10-571 від 1 червня 2010 рок у.

Позовні вимоги мотивован о тим, що абзац 1 пункт 5 Припису Державної комісії з регулюв ання ринків фінансових послу г України № СК-421/10-571 від 1 червня 2 010 року є протиправним та таки м, що не ґрунтується на вимога х чинного законодавства Укра їни.

Як зазначив представник По зивача, згідно з чинним закон одавством України, зменшення корисності не оцінюється за фінансовими інвестиціями (к рім інвестицій, що утримують ся підприємством до їх погаш ення чи обліковуються за мет одом участі в капіталі), які на дату балансу відображаються за справедливою вартістю зг ідно з пунктом 8 Положення (ста ндарту) бухгалтерського облі ку 12 «Фінансові інвестиції»).

На думку представника Пози вача, оскільки загальний хар актер багатьох норм і правил (стандартів) бухгалтерськог о обліку та фінансової звітн ості надає бухгалтеру право самостійно прийняти важливі рішення в проблемних обліко вих ситуаціях, тому на підпри ємстві Позивача згідно Закон у України «Про бухгалтерськи й облік та фінансову звітніс ть в Україні»облікова політи ка затверджується, як внутрі шній документ, яким регулюєт ься організація облікового п роцесу на підприємстві.

Відповідно до пункту 5 стат ті 8 Закону України «Про бухга лтерський облік та фінансову звітність в Україні»підприє мство самостійно визначає об лікову політику підприємств а; обирає форму бухгалтерськ ого обліку як певну систему р егістрів обліку, порядку і сп особу реєстрації та узагальн ення інформації в них з додер жанням єдиних засад, встанов лених цим Законом, та з урахув анням особливостей своєї дія льності і технології обробки облікових даних».

Усі вищенаведені вимоги, як вказав представник Позива ча, було виконано ЗАТ «Україн ський Страховий Капітал»та в ідображено в Наказі «Про обл ікову політику підприємства ». Однак, на думку Позивача, у х оді перевірки інспекція не о знайомилась з «Наказом про о блікову політику підприємст ва», а висновок про підстави в изначити вартість активів у розмірі 0,0 тис. грн. винесла лиш е з переліку емітентів цінни х паперів відображену у розд ілі 6 «Звіту страховика»стан ом на 31 грудня 2009 року.

Представник Відповідача - Державної комісії з регул ювання ринків фінансових пос луг України, - в судовому зас іданні проти позовних вимог заперечив, посилаючись на їх необґрунтованість та безпід ставність.

В обґрунтування заперечен ь на позов представником Від повідача було зазначено про те, що оскаржуваний абзац 1 пун кт 5 Припису Державної комісі ї з регулювання ринків фінан сових послуг України № СК-421/10-571 від 1 червня 2010 року є законним та таким, що прийнято Відпові дачем на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачений чинним законодавств ом України.

Як вказав представник Відп овідача, відповідно до інфор мації, що міститься на офіцій ному сайті Державної комісії з цінних паперів та фондовог о ринку, встановлено наступн е. Згідно з розпорядженням уп овноваженої особи Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку, т.в.о. директор а департаменту корпоративни х відносин, відповідно до Ріш ення Господарського суду міс та Севастополя від 10 травня 2005 року (справа № 20-3/114), листа Держа вної податкової адміністрац ії України від 26 червня 2008 року № 7347/5/35-4016 та рішення Комісії № 1186 в ід 10 жовтня 2008 року, ВАТ «Южагро пром»зупинено обіг акцій (99057, А Р Крим, м. Севастополь, пр-т. Г ероїв Сталінграда б, буд. 83, кв. 23; код за ЄДРПОУ 31576203) - роз порядження № 85-3 від 22 жов тня 2008 року. Відповідно до пост анови Господарського суду м. Києва від 28 листопада 2008 року п о справі № 50/351 Відкрите акціоне рне товариство «Укрхімбитсе рвіс»(м. Київ, просп. 40-річчя Жов тня, 120, корп. 1, код ЄДРПОУ 31721196, рах . 2600407732 в ВАТ «СЕБ Банк», МФО 300 175) визнано банкрутом та відкр ито ліквідаційну процедуру.

Вищезазначене, на думку пре дставника Відповідача, дає п ідстави зробити висновок про наявність ознак зменшення к орисності активів (фінансови х інвестицій у формі акцій за значених емітентів). Наявніс ть вищезазначених ознак змен шення корисності активів у в игляді фінансових інвестиці й дає обґрунтовані підстави визначити вартість таких акт ивів у розмірі 0,0 тис. грн.

Відтак, як зазначив предста вник Відповідача, вартість ф інансових інвестицій у формі акцій українських емітентів , зазначену в звітних даних ст раховика станом на 31 грудня 2009 року, необхідно було зменшит и на 5 145,6 тис. гривень.

Враховуючи вищезазначене , представник Відповідача по силався на порушення ЗАТ «УС К»вимог статті 14 Закону Украі ни «Про фінансові послуги та державие регулювання ринків фінансових послуг»у частині обов' язковості надання фін ансовою установою звітності відповідно до вимог законів та нормативно-правових акті в державних органів з питань регулювання діяльності фіна нсових установ та ринків фін ансових послуг, та вимог пунк ту 2.1 Порядку складання звітни х даних страховиків, затверд женого Розпорядженням Держф інпослуг від 3 лютого 2004 року № 39 ( у редакції розпорядження Д ержавної комісії з регулюван ня ринків фінансових послуг України від 15 вересня 2005 року № 4619) у частині складання форм зв ітних даних у вигляді докуме нтів, передбачених цим Поряд ком, та вимог пункту 2. 20 Ліцензі йних умов провадження страхо вої діяльності, затверджених розпорядженням Державної ко місії з регулювання ринків ф інансових послуг України від 28 серпня 2003 року щодо невикона ння страховиком обов' язку в ести бухгалтерський облік, ф ормувати фінансову звітніст ь та інші звітні дані відпові дно до вимог законодавства У країни.

Розглянувши подані сто ронами документи і матеріали та заслухавши пояснення пре дставників Позивача та Відпо відача, всебічно і повно з' я сувавши всі фактичні обстави ни, на яких ґрунтується позов , об' єктивно оцінивши доказ и, які мають юридичне значенн я для розгляду справи і виріш ення спору по суті, Окружний а дміністративний суд міста Ки єва, -

В С Т А Н О В И В

Спірні правовідносини регулюються Законом України «Про страхування»від, Закон ом України «Про фінансові по слуги та державне регулюванн я ринків фінансових послуг», Положенням про Державну ком ісію з регулювання ринків фі нансових послуг України, зат вердженим Указом Президента України від 4 квітня 2003 року № 292 /2003, Положенням (стандартом) бух галтерського обліку № 28 «Змен шення корисності активів», з атвердженим Наказом Міністе рства фінансів України від 13 с ічня 2005 року № 35/2005, Положенням (ст андартом) бухгалтерського об ліку № 12 «Фінансові інвестиці ї», затвердженим Наказом Мін істерства фінансів України в ід 26 квітня 2000 року № 91, Положенн ям (стандартом) бухгалтерськ ого обліку № 2 «Баланс», затвер дженим наказом Міністерства фінансів України № 87 від 31 бере зня 1999 року.

Законом України «Про страх ування»врегульовано віднос ини у сфері страхування і при нципи створення ринку страхо вих послуг, посилення страхо вого захисту майнових інтере сів підприємств, установ, орг анізацій та фізичних осіб.

Згідно зі статтею 1 З акону України «Про страхуван ня»страхування - це вид циві льно-правових відносин щодо захисту майнових інтересів ф ізичних осіб та юридичних ос іб у разі настання певних под ій (страхових випадків), визна чених договором страхування або чинним законодавством, з а рахунок грошових фондів, що формуються шляхом сплати фі зичними особами та юридичним и особами страхових платежів (страхових внесків, страхови х премій) та доходів від розмі щення коштів цих фондів.

Страховиками визнаю ться фінансові установи, які створені у формі акціонерни х, повних, командитних товари ств або товариств з додатков ою відповідальністю згідно з Законом України «Про господ арські товариства»з урахува нням особливостей, передбаче них цим Законом, а також одерж али у встановленому порядку ліцензію на здійснення страх ової діяльності. Учасників с траховика повинно бути не ме нше трьох (стаття 2 Закону Укра їни «Про страхування»).

Статтею 33 Закону Укра їни «Про страхування»визнач ено особливості ведення бухг алтерського обліку та звітно сті страховиків.

Так, страховики зобов 'язані щоквартально подавати Уповноваженому органу фінан сову звітність та інші звітн і дані за формою, встановлено ю Уповноваженим органом, зат верджені власником (уповнова женим ним органом) страховик а, а також давати на запити Упо вноваженого органу необхідн і пояснення щодо звітних дан их.

Вимоги, обов'язкові для ви конання під час провадження страхової діяльності та на д ень отримання ліцензії, визн ачено Ліцензійними умовами п ровадження страхової діяльн ості, затвердженими розпоряд женням Державної комісії з р егулювання ринків фінансови х послуг України від 28 серпня 2003 року № 40 (надалі - також «Ліц ензійні умови»).

Розділом 2 Ліцензійних умов визначено вимоги до провадж ення страхової діяльності.

Пунктом 2.20 Розділу 2 Ліцензі йних умов встановлено, що стр аховик зобов'язаний вести бу хгалтерський облік, формуват и фінансову звітність та інш і звітні дані відповідно до в имог законодавства України з урахуванням особливостей, п ередбачених статтями 31 та 33 За кону України «Про страхуванн я».

Загальні правові засади у сфері надання фінансових по слуг, здійснення регулятивни х та наглядових функцій за ді яльністю з надання фінансови х послуг. Визначено Законом У країни «Про фінансові послуг и та державне регулювання ри нків фінансових послуг»(нада лі - також «Закон»).

Відповідно до статті 14 Зако ну України «Про фінансові по слуги та державне регулюванн я ринків фінансових послуг»ф інансова установа зобов'язан а вести облік своїх операцій та надавати звітність відпо відно до вимог законів та нор мативно-правових актів держа вних органів з питань регулю вання діяльності фінансових установ та ринків фінансови х послуг.

Частиною 1 статті 21 Закону Ук раїни «Про фінансові послуги та державне регулювання рин ків фінансових послуг»визна чено, що державне регулюванн я ринків фінансових послуг з дійснюється, зокрема, щодо ри нків цінних паперів та похід них цінних паперів - Державн ою комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до підпункту 3, 9 т а 12 пункту 5 Положення про Держ авну комісію з регулювання р инків фінансових послуг Укра їни, затвердженого Указом Пр езидента України від 4 квітня 2003 року № 292/2003, Державна комісія має право здійснювати інспек тування фінансових установ; видавати приписи страховика м про усунення виявлених пор ушень законодавства про стра хову діяльність; застосовува ти до фінансових установ, яку не додержуються законів та і нших нормативно-правових акт ів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг з аходи впливу, зокрема, зобов' язання порушника вжити заход ів до усунення порушення.

Інспекційною групою Відпо відача проведено планову інс пекцію Закритого акціонерно го товариства «Український с траховий капітал»з питань до держання вимог чинного закон одавства у сфері фінансових послуг.

За результатами проведен ої інспекції, інспекційною г рупою Державної комісії з ре гулювання ринків фінансових послуг України складено Акт інспекції Закритого акціоне рного товариства «Українськ ий страховий капітал»№ 470/42/25 ві д 17 травня 2010 року (а. с. 8), яким вст ановлено порушення Позиваче м вимог законодавчих та інши х нормативно-правових актів, зокрема, вимог статті 14 Закон у України «Про фінансові пос луги та державне регулювання ринків фінансових послуг»у частині обов' язковості над ання фінансовою установою зв ітності відповідно до вимог законів та нормативно-правов их актів державних органів з питань регулювання діяльнос ті фінансових установ та рин ків фінансових послуг; вимог пункту 2.1 Порядку складання з вітних даних страховиків, за твердженого Розпорядженням Держфінпослуг від 3 лютого 2004 р оку № 39, у редакції роз порядження Державної комісі ї з регулювання ринків фінан сових послуг України від 15 вер есня 2005 року № 4619 у частині склад ання форм звітних даних у виг ляді документів, передбачени х цим Порядком; вимог пункту 2. 20 розділу 2 Ліцензійних умов п ровадження страхової діяльн ості, затверджених розпорядж енням Державної комісії з ре гулювання ринків фінансових послуг України від 28 серпня 2003 року № 40, щодо невиконанням об ов' язку страховиком вести б ухгалтерський облік, формува ти фінансову звітність та ін ші звітні дані відповідно до вимог законодавства України (пункти 10, 11, 12 Акту).

Як підтверджується матері алами справи, зазначений акт інспекції було підписано уп овноваженим представником З АТ «УСК»із зауваженням «з да ним твердженням не згоден».

21 травня 2010 року Позивачем по дано Заперечення на Акт поза планової інспекції ЗАТ «УСК» .

На підставі Акту інспекці ї Закритого акціонерного тов ариства «Український страхо вий капітал»№ 470/42/25 від 17 травня 2010 року Державною комісією з р егулювання ринків фінансови х послуг винесено Припис № СК -421/10-571 від 1 червня 2010 року, яким По зивача зобов' язано усунути виявлені порушення вимог за конодавства України у сфері надання фінансових послуг у термін до 30 червня 2010 року.

Як зазначено в абзаці 1 пунк ту 5 Припису № СК-421/10-571 від 1 червн я 2010 року (надалі - також «Оска ржуваний пункт припису»), тов ариством не зменшено вартіст ь фінансових інвестицій у фо рмі акцій українських емітен тів, зазначену в звітних дани х Товариства станом на 31 грудн я 2009 року, на 5 145,6 тис. грн.

18 червня 2010 року Позивачем по дано Скаргу на пункт 5 припису № СК-421/10-571 від 1 червня 2010 року, яки м просило виключити пункт 5 з П рипису № СК-421/10-571 від 1 червня 2010 ро ку.

Рішенням Державної комісі ї з регулювання ринків фінан сових послуг України № 11367/47-8 від 31 серпня 2010 року скаргу ЗАТ «УСК»від 18 червня 2010 року № 321 залишено без задоволення, а Припис директора інспекційн ого департаменту Держінпосл уг від 1 червня 2010 року № СК-421/10-571 - без змін.

На думку Позивача, абзац 1 пу нкту 5 Припису № СК-421/10-571 від 1 чер вня 2010 року, є протиправним та т аким, що підлягає скасуванню , оскільки не відповідає вимо гам чинного законодавства Ук раїни.

Відтак, предметом судового розгляду у даній адміністра тивні справі є визнання прот иправними та скасування абза цу 1 пункту 5 Припису Державної комісії з регулювання ринкі в фінансових послуг № СК-421/10-571 в ід 1 червня 2010 року, як рішення с уб' єкта владних повноважен ь.

Завданням адміністративн ого суду є перевірка правомі рності (легальності) оскаржу ваного пункту даного рішення з огляду на чіткі критерії, як і зазначені у частині 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Частиною 3 статті 2 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлені крите рії, якими керується адмініс тративний суд при перевірці рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноваже нь. Відповідність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта вл адних повноважень передбаче ним частиною 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинс тва України критеріям переві ряється судом з урахуванням закріпленого статтею 9 Кодек су адміністративного судочи нства України принципу закон ності, відповідно до якого ор гани державної влади, органи місцевого самоврядування, ї хні посадові і службові особ и зобов'язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.

Відповідно до вимог частин и 2 статті 19 Конституції Украї ни органи державної влади та органи місцевого самовряду вання, їх посадові особи зобо в'язані діяти лише на підстав і, в межах повноважень та у спо сіб, що передбачені Конститу цією та законами України.

Так, відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністрат ивного судочинства України у справах щодо оскарження ріш ень, дій чи бездіяльності суб ' єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни: 1) на підставі, у межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України; 2) з використанням п овноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрун товано, тобто з урахуванням у сіх обставин, що мають значен ня для прийняття рішення (вчи нення дії); 4) безсторонньо (неу переджено); 5) добросовісно; 6) ро зсудливо; 7) з дотриманням прин ципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); 9) з урахуванням права особ и на участь у процесі прийнят тя рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

«На підставі»означає, що су б' єкт владних повноважень: 1) повинен бути утвореним у пор ядку, визначеному Конституці єю та законами України; 2) зобо в' язаний діяти на виконання закону, за умов та обставин, в изначених ним.

«У межах повноважень» озна чає, що суб' єкт владних повн оважень повинен приймати ріш ення, а дії вчиняти відповідн о до встановлених законом по вноважень, не перевищуючи їх .

«У спосіб»означає, що суб' єкт владних повноважень зобо в' язаний дотримуватися вст ановленої законом процедури і форми прийняття рішення аб о вчинення дії і повинен обир ати лише визначені законом з асоби.

Зазначені критерії, хоч і а дресовані суду, але одночасн о вони є і вимогами для суб' є кта владних повноважень, яки й приймає відповідне рішення , вчинює дії чи допускається б ездіяльності.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім п ереконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об' єктивному розгляді в судовом у засіданні всіх обставин сп рави в їх сукупності, та, врахо вуючи те, що кожна сторона пов инна довести ті обставини, на які вона посилається як на пі дставу свої вимог і заперече нь, Суд звертає увагу на насту пне.

Наказом Міністерства фіна нсів України від 26 квітня 2000 ро ку № 91 затверджено Положення ( стандарт) бухгалтерського об ліку 12 «Фінансові інвестиції »(надалі - також Положення (с тандарт) № 12).

Відповідно до пункту 1 Поло ження (стандарту) № 12 - Положе ння (стандарт) бухгалтерсько го обліку 12 «Фінансові інвест иції»визначає методологічн і засади формування в бухгал терському обліку інформації про фінансові інвестиції, оп ерації із спільної діяльност і та її розкриття у фінансові й звітності.

Відповідно до пункту 8 Поло ження (стандарту) № 12 «Фінансо ві інвестиції»фінансові інв естиції (крім інвестицій, що у тримуються підприємством до їх погашення або обліковуют ься за методом участі в капіт алі) на дату балансу відображ аються за справедливою варті стю. Сума збільшення або змен шення балансової вартості фі нансових інвестицій на дату балансу (крім інвестицій, що о бліковуються за методом учас ті в капіталі) відображаєтьс я у складі інших доходів або і нших витрат відповідно.

Згідно із пунктом 3 Положен ня (стандарту) № 12 ринкова варт ість фінансової інвестиції є сумою, яку можна отримати від продажу фінансової інвестиц ії на активному ринку.

Пункт 9 Положення (стандарт у) № 12 визначає, що фінансові ін вестиції, справедливу вартіс ть яких достовірно визначити неможливо, відображаються н а дату балансу за їх собіварт істю з урахуванням зменшення корисності інвестиції. Втра ти від зменшення корисності фінансових інвестицій відоб ражаються у складі інших вит рат з одночасним зменшенням балансової вартості фінансо вих інвестицій.

Зменшення корисності інве стиції, відповідно до Положе ння (стандарту) бухгалтерськ ого обліку № 2 «Баланс», є акти вами, а отже, до відповідних пр авовідносин застосовуються норми Положення (стандарту) б ухгалтерського обліку № 28 «Зм еншення корисності активів» , затвердженого Наказом Міні стерства фінансів України ві д 24 грудня 2004 року № 817 (надалі - т акож «Положення (стандарт) № 28 »).

Положенням (стандартом) № 28 в изначено процедуру визнання та оцінки зменшення корисно сті активу.

Так, пунктом 5 Положення (ста ндарту) № 28 визначено, що на дат у річного балансу підприємст во має оцінювати, чи існують о знаки можливого зменшення ко рисності активу.

Відповідно до пункту 6 Поло ження (стандарту) № 28 про зменш ення корисності активів можу ть свідчити, зокрема, такі озн аки:

- зменшення ринкової вартос ті активу протягом звітного періоду на суттєво більшу ве личину, ніж очікувалось;

- застаріння або фізичне пош кодження активу;

- суттєві негативні зміни в технологічному, ринковому, е кономічному або правовому се редовищі, у якому діє підприє мство, що відбулися протягом звітного періоду або очікув ані найближчим часом;

- збільшення протягом звітн ого періоду ринкових ставок відсотка або інших ринкових ставок доходу від інвестицій , яке може вплинути на ставку д исконту і суттєво зменшити с уму очікуваного відшкодуван ня активу;

- перевищення балансової ва ртості чистих активів підпри ємства над їх ринковою варті стю;

- суттєві зміни способу вико ристання активу протягом зві тного періоду або такі очіку вані зміни в наступному пері оді, які негативно впливають на діяльність підприємства;

- інші свідчення того, що ефе ктивність активу є або буде г іршою, ніж очікувалось.

Суд звертає увагу на те, що в Акті інспекції ЗАТ «Українс ький страховий капітал»№ 470/42/25 від 17 травня 2010 року встановле но перелік фінансових інвест ицій українських емітентів, вартість яких повинна дорівн ювати 0,0 грн.

До переліку таких емітенті в, як підтверджується актом і нспекції, включено:

- ВАТ «Южагропром»(код ЄДРПО У 31576203), обіг акцій якого зупинен о розпорядженням директора д епартаменту корпоративних в ідносин відповідно до Рішенн я Господарського суду міста Севастополя від 10 травня 2005 рок у у справі №20-3/114, листа Державно ї податкової адміністрації У країни від 26 червня 2008 року №7347/5/3 5-4016 та рішення Державної коміс ії №1186 від 10 жовтня 2008 року;

- ВАТ «Укрхімбитсервіс»(код ЄДРПОУ 31721196), яке визнано банкру том і щодо якого відкрито лік відаційну процедуру відпові дно до постанови Господарськ ого суду міста Києва від 28 лис топада 2008 року у справі 50/351;

- ВАТ «Укрспецтехнології»(к од ЄДРПОУ 32526411), обіг акцій якого зупинено відповідно до лист а територіального управлінн я Державної комісії у місті К иєві №04/5413/09-12 від 7 вересня 2009 року ;

- ВАТ «Завод «Будмеханіка»(к од ЄДРПОУ 32918188), обіг акцій якого зупинено відповідно до лист а територіального управлінн я Державної комісії у місті К иєві №04/5413/09-12 від 7 вересня 2009 року .

Так, як підтверджується мат еріалами справи, Рішенням Де ржавної комісії з цінних пап ерів та фондового ринку № 1328 ві д 27 жовтня 2009 року зупинено вне сення змін до системи реєстр у власників іменних цінних п аперів ВАТ «Укрхімбитсервіс »(код за ЄДРПОУ 31721196) та до систе ми депозитарного обліку щодо цінних паперів, випущених ВА Т «Укрхімбитсервіс», на стро к до усунення порушення.

Рішенням Державної комісі ї з цінних паперів та фондово го ринку № 1329 від 27 жовтня 2009 року зупинено внесення змін до си стеми реєстру власників імен них цінних паперів ВАТ «Укрс пецтехнології»(код за ЄДРПОУ 32526411) та до системи депозитарно го обліку щодо цінних папері в, випущених ВАТ «Укрспецтех нології», на строк до усуненн я порушення.

Відповідно до листа Публіч ного акціонерного товариств а «Банк Золоті Ворота» № 2977 від 30 червня 2010 року, обі г цінних паперів ВАТ «Южагро пром»код ЄДРПОУ 31576203 пр изупинено за рішеннями відпо відних повноважених органів .

Згідно з Листом Територі ального управління Держав ної комісії з цінних паперів та фондового ринку у м. Києві № 04/5413/09-12 від 7 вересня 2009 року, обіг акцій ВАТ «Завод «Будмехані ка»зупинено.

Згідно з інформацією, яка м іститься на офіційному веб-с айті Державної комісії з цін них паперів та фондового рин ку, обіг акцій ВАТ «Южагропро м», ВАТ «Завод «Будмеханіка» та ВАТ «Укрхімбитсервіс»зуп инено, а ВАТ «Укрспецтехноло гії»визнано банкрутом і щодо нього відкрито ліквідаційну процедуру.

Суд звертає увагу сторін, щ о зупинення обігу акцій вказ аних господарських товарист в, а також визнання окремих із них банкрутами є відповідно до пункту 6 Положення (стандар ту) бухгалтерського обліку № 28 «Зменшення корисності акти вів»підставою для зменшення корисності активів Позивача . Зокрема, підставою є відпові дні докази на підтвердження того, що ефективність активу є або буде гіршою.

З огляду на зазначене, Суд в важає, що доводи представник а Відповідача про те, що наявн ість вищезазначених ознак зм еншення корисності активів у вигляді фінансових інвестиц ій дає обґрунтовані підстави визначити вартість таких ак тивів у розмір 0,00 грн. є обґрунт ованими та такими, що відпові дають фактичним обставинам с прави.

Жодних доказів на підтверд ження факту відсутності пору шення в діях ЗАТ «УСК»вимог ч инного законодавства про фін ансові послуги (зокрема, стат ті 14 Закону України «Про фінан сові послуги та державне рег улювання ринків фінансових п ослуг», пункту 2.1 Порядку скла дання звітних даних страхови ків, затвердженого Розпорядж енням Держфінпослуг від 3 лют ого 2004 року № 39, у редакції розпо рядження Державної комісії з регулювання ринків фінансов их послуг України від 15 вересн я 2005 року № 4619, пункту 2.20 розділу 2 Л іцензійних умов провадження страхової діяльності, затве рджених розпорядженням Держ авної комісії з регулювання ринків фінансових послуг Укр аїни від 28 серпня 2003 року № 40), пре дставником Позивача не надан о, а Судом не встановлено.

Крім того, Суд звертає уваг у на те, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважен ь обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення , дії чи бездіяльності поклад ається на відповідача, якщо в ін заперечує проти адміністр ативного позову.

Відповідачем, який запереч ував проти адміністративног о позову, виконано обов' язо к щодо доказування правомірн ості прийнятого рішення та н адано належні докази на підт вердження його відповідност і вимогам чинного законодавс тва України.

Відтак, проаналізувавши ма теріали справи та вимоги чин ного законодавства України, Суд приходить до висновку пр о те, що позовні вимоги ЗАТ «Ук раїнський страховий капітал »є необґрунтованими, та таки ми, що не підлягають задоволе нню.

Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинс тва України визначено, що роз гляд і вирішення справ в адмі ністративних судах здійснює ться на засадах змагальності сторін та свободи в наданні н ими суду своїх доказів і у дов еденні перед судом їх переко нливості, а частиною 1 статті 7 1 Кодексу адміністративного судочинства України зазначе но, що кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення.

Відповідно до частини 1 с татті 71 Кодексу адміністрати вного судочинства України ко жна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтую ться вимоги та заперечення, к рім випадків, встановлених с таттею 72 цього Кодексу.

Виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного а налізу положень чинного зако нодавства України та матеріа лів справи, Суд дійшов виснов ку про те, що викладені в позов ній заяві вимоги Позивача є н еобґрунтованими, та відповід но такими, що не підлягають за доволенню.

На підставі вищевик ладеного, керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 99, 100, 158, 159, 160, 161, 162, 163 та 254 Кодексу ад міністративного судочинств а України, Окружний адмініст ративний суд міста Києва, -

П О С Т А Н О В И В

В задоволенні адмініст ративного позову - відмовит и повністю.

Постанову може бути оска ржено в порядку та строки, виз начені статтями 185-187 Кодексу а дміністративного судочинст ва України.

Головуюча суддя Н. Є. Блажі вська

Судді Д. О. Баранов

О. В. Головань

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення04.11.2010
Оприлюднено24.11.2010
Номер документу12385045
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-14069/10/2670

Ухвала від 06.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 18.01.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Троян Н.М.

Постанова від 04.11.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Блажівська Н.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні