ЧУГУЇВСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Справа № 636/3725/23 Провадження № 1-кп/636/586/24
В И Р О К
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 грудня 2024 року Колегія Чугуївського міського суду Харківської області
у складі: головуючого судді ОСОБА_1 ,
членів колегії суддів ОСОБА_2 , ОСОБА_3
за участю секретаря судового засідання ОСОБА_4 ,
прокурора Слобідської окружної прокуратури м. Харкова ОСОБА_5 ,
захисника адвоката ОСОБА_6 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Чугуєва у порядку спеціального судового провадження обвинувальний акт по кримінальному провадженню № 22022220000003354, яке внесене 12.11.2022 до Єдиного реєстру досудових розслідувань, за обвинуваченням ОСОБА_7 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_1 у с. Кіндрашівка, Куп`янського району, Харківськорї області, громадянина України, з вищою освітою,який на момент вчинення злочину займав посвду лісничого Великобурлуцького лісництва ДП «Куп`янське лісове господарство», зареєстрованого тапроживаючого заадресою: АДРЕСА_1 ., у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 111 КК України, -
в с т а н о в и в:
Верховною Радою Української Радянської Соціалістичної Рестубліки 14.08.1991 схвалено «Акт проголошення незалежності України», яким рочисто проголошено незалежність України та створення самостійної україської держави - України. У преамбулі Декларації про державний суверенітет України від 16.07.1990 вказано, що Верховна Рада Української Радянської Соціалістичної Республіки проголошує державний суверенітет України, як верховенство, самостійність, повноту і неподільність влади Республіки в межах її території та незалежність і рівноправність у зовнішніх зносинах. Відповідно до розділу V Декларації, територія України в існуючих кордонах є недоторканою і не може бути змінена та використана без її згоди. Україна самостійно визначає адміністративно-територіальний устрій та порядок утворення національно-адміністративних одиниць.
Рішенням Конституційного Суду України № 3-зп від 11.07.1997 зазначено, що засади конституційного ладу в Україні закріплені у розділах ї, Ш та XIII Основного Закону України - Конституції України.
Зокрема положення статей 1 та 2 Конституції України визначено, що країна є суверенною і незалежною, демократично, соціальною, правовою унітарною державою, суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною.
Згідно зі статтею 5 Конституції України, носієм суверенітету та єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування.
Право визначати і змінювати конституційний лад в Україні належить виключно народові і не може бути узурповане державою, її органами або посадовими особами.
Відповідно до статті 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.
Статтею 73 Конституції України визначено, що виключно всеукраїнським референдумом вирішуються питання про зміну території України.
Відповідно до статей 132-134 Конституції України територіальний .грій України грунтується на засадах єдності та цілісності державної території. До складу України входять: Автономна Республіка Крим, Вінницька, Волинська, Дніпропетровська, Донецька, Житомирська, ^карпатська, Запорізька, Івано-Франківська, Київська, Кіровоградська, гданська, Львівська, Миколаївська, Одеська, Полтавська, Рівненська, Гумська, Тернопільська, Харківська, Херсонська, Хмельницька, Черкаська, чернівецька, Чернігівська області, міста Київ та Севастополь. Місто Севастополь має спеціальний статус, Автономна Республіка Крим (далі - АР Крим) є невід`ємною складовою частиною України і в межах повноважень, визначених Конституцією України, вирішує питання, віднесені до її відання.
Згідно зі статтею 17 Конституції України захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу. Оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності покладаються на Збройні Сили України.
Законом України «Про оборону України» № 1932-ХІІ від 06.12.1991 визначено, що обороноздатність держави - здатність держави до захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту. Вона складається з матеріальних і духовних елементів та є сукупністю воєнного, економічного, соціального та морально-політичного потенціалу у сфері оборони та належних умов для його реалізації.
Забезпечення державної безпеки і захист державного кордону України докладаються на відповідні військові формування та правоохоронні органи держави, організація і порядок діяльності яких визначаються законом.
На території України забороняється створення і функціонування будь - яких збройних формувань, не передбачених законом.
На території України не допускається розташування іноземних військових баз.
Перебування на території України підрозділів збройних сил інших держав з порушенням процедури, визначеної Конституцією та законами . країни, Гаазькими конвенціями 1907 року, IV Женевською конвенцією 1949 року, а також всупереч Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєдианням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї 1994 року, Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і російською федерацією (далі - рф) 1997 року та іншими міжнародно- правовими актами, є окупацією частини території суверенної держави Україна да міжнародним правовим діянням з усіма наслідками, передбаченими міжнародним правом. 24 жовтня 1945 року набув чинності Статут Організації Об`єднаних Чадій, підписаний 26 червня 1945 року, яким фактично створено Організацію Об`єднаних Націй (далі - ООН).
До складу ООН входять Україна, рф та ще -9 країн-засновниць, а також інші країни світу.
Відповідно до частини 4 статті 2 Статуту ООН, усі Члени вказаної : організації утримуються в своїх міжнародних відносинах від погрози силою або її застосування, як проти територіальної недоторканності або політичної незалежності будь-якої держави, так і будь-яким іншим чином, несумісним із Цілями Об`єднаних Націй. Декларацією Генеральної Асамблеї ООН № 36/103 від 9 грудня 1981 току про недопустимість інтервенції та втручання у внутрішні справи держав та резолюціями - № 2131 (XX) від 21 грудня 1965 року, що містить Декларацію :по неприпустимість втручання у внутрішні справи держав та про захист їх незалежності та суверенітету: № 2625 (XXV) від 24 жовтня 1970 року, що містить Декларацію про принципи міжнародного права, що стосуються дружніх відносин і співробітництва між державами відповідно до Статуту СОН; № 2734 (XXV) від 16 грудня 1970 року, що містить Декларацію про зміцнення міжнародної безпеки, та № 3314 (XXIX) від 14 грудня 1974 року, що містить Визначення агресії, - установлено, що жодна з держав не має права здійснювати інтервенцію чи втручання у будь-якій формі або з будь-якої тзичини у внутрішні та зовнішні справи інших держав. Цими ж міжнародними юкументами закріплено обов`язок держав: утримуватися від озброєної нтервенції, підривної діяльності, військової окупації, здійснення сприяння, аохочення чи підтримки сепаратистської діяльності; не допускати на власній ериторії навчання, фінансування та вербовки найманців чи засилання таких - айманців на територію іншої держави.
Крім того,у статтях1-5Резолюції ГенеральноїАсамблеї ООНзід 14грудня 1974року №3314(XXIX)серед іншоговизначено,що ознакамиагресії є: застосування збройноїсили державоюпроти суверенітету,територіальної недоторканностічи політичноїнезалежності іншоїдержави; застосування збройної сили державою в порушення Статуту ООН.
Будь-якез наступнихдіянь,незалежно відоголошення війни,кваліфікується,як актагресії: вторгнення абонапад збройнихсил державина територіюіншої державиабо будь-якавійськова окупація,який битимчасовий характервона немала,яка єрезультатом такоговторгнення абонападу,або будь-якаанексія ззастосуванням силитериторії іншоїдержави абочастини її; бомбардування збройнимисилами державитериторії іншоїдержави абозастосування будь-якоїзброї державоюпроти територіїіншої держави; блокада портівабо берегівдержави збройнимисилами іншої держави; напад збройнимисилами державина сухопутні,морські абоповітряні сили,або морськіта повітряніфлоти іншоїдержави; застосування збройнихсил однієїдержави,що знаходятьсяна територіїіншої державиза угодоюз приймаючоюдержавою,у порушенняумов,передбачених вугоді,або будь-якепродовження їхперебування натакій територіїпісля припиненнядії угоди; дія держави,яка дозволяє,щоб їїтериторія,яку вонанадала ьрозпорядження іншоїдержави,використовувалася цієюіншою державоюхтя здійсненняакту агресіїпроти третьоїдержави; засилання державою або від імені держави збройних банд, груп, ^регулярних сил або найманців, які здійснюють акти застосування збройної :яли проти іншої держави, які мають настільки серйозний характер, що це є пвносильким наведеним вище актам, або її значна участь у них.
Жодні міркування будь-якого характеру, чи то політичного, економічного, військового чи іншого характеру, не можуть слугувати виправданням агресії.
Порушуючи вказані норми Президент рф ОСОБА_8 , а також інші тедставники влади рф, діючи всупереч вимогам пп. 1, 2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про в розповсюдження ядерної зброї від 05.12.1994, принципам Заключного акту -.аради з безпеки та співробітництва в Європі від 01.08.1975 та вимогам - 4 ст. 2 Статуту ООН і Декларації Генеральної Асамблеї Організації 5єднаних Націй від 09.12.1981 № 36/103, від 16.12.1970 № 2734 (XXV), від !. 12.1965 № 2131 (XX), від 14.12.1974 № 3314 (XXIX), спланували, підготували і розв`язали агресивну війну та воєнний конфлікт проти України, а саме віддали наказ на вторгнення підрозділів Збройних сил рф на територію України.
Так, 24.02.2022 на виконання вищевказаного наказу військовослужбовці рф шляхом збройної агресії, із застосуванням зброї незаконно вторглись на територію України через державні кордони України в Донецькій, Луганській, Харківській, Херсонській, Миколаївській, Сумській, Чернігівській та інших областях, І здійснили збройний напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, житлові масиви та інші цивільні об`єкти, та здійснили окупацію частини території України, там вчинили дії з метою змін меж території та державного і: кордону України всупереч порядку, встановленому Конституцією України, що подовжується по теперішній час та призводить до загибелі значної кількості полей та інших тяжких наслідків.
Указом Президента України від 24.02.2022 за № 64/2022 «Про введення ценного стану в Україні», який затверджено Верховною Радою України, у зв`язку з військовою агресією рф проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 строком на 30 діб.
Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про подовження строку дії воєнного стану в Україні» затверджено Указ Президента України від 07.11.2022 № 757/2022 «Про продовження строку дії і генного стану в Україні», яким внесено часткову зміну статті 1 Указу .Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану з Україні», затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ (зі змінами, внесеними Указом від 14.03.2022 № 133/2022, затвердженим Законом України від 15.03.2022 № 2119-ІХ, Указом від 18.04.2022 № 259/2022, затвердженим Законом України від 21.04.2022 № 22І2-ІХ, Указом від ї".05.2022 № 341/2022, затвердженим Законом України від 22.05.2022 2263-ІХ, та Указом від 12.08.2022 № 573/2022, затвердженим Законом України від 15.08.2022 № 2500-ІХ), строк дії воєнного стану в Україні подовжено з 05 години 30 хвилин 21.11.2022 строком на 90 діб. Указом Президента України від 06.02.2023 № 58/2023 «Про продовження строку дії ценного стану в Україні» продовжено строк дії воєнного стану в Україні з О' год. 30 хв. 19.02.2023 строком на 90 діб.
У частині 2 статті 9 Закону України «Про правовий режим воєнного тану» зазначено, що Кабінет Міністрів України, інші органи державної влади, військове командування, військові адміністрації, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування здійснюють повноваження, надані їм Конституцією України, цим та іншими законами України.
Частиною 1 статті 10 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачено, що у період воєнного стану не можуть бути припинені повноваження Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, також судів, органів прокуратури України, органів, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, досудове розслідування, та органів, підрозділи яких здійснюють контррозвідувальну діяльність.
Відповідно до Закону України № 2265-ІХ від 22.05.2022 «Про заборону пропаганди російського нацистського тоталітарного режиму, збройної агресії Російської Федерації як держави-терориста проти України, символіки воєнного вторгнення російського нацистського тоталітарного режиму в 'країну» визначено, що Російська Федерація (далі - рф) є державою- терористом, однією з цілей політичного режиму якої є геноцид Українського народу, фізичне знищення, масові вбивства громадян України, вчинення міжнародних злочинів проти цивільного населення, використання заборонених методів війни, руйнування цивільних об`єктів та об`єктів критичної інфраструктури, штучне створення гуманітарної катастрофи в
країні або окремих її регіонах.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні грунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст. 7 Лісового кодексу України ліси, які знаходяться в межах території України, є об`єктами права власності Українського народу та згідно зі ст. 1 цього ж Кодексу перебувають під охороною держави.
Станом на24.02.2022 ОСОБА_7 на підставінаказу №177-квід 02.12.2022і займавпосаду лісничогоВеликобурлуцького лісництваДП «Куп`янськелісове господарство»(кодЄДРПОУ 00993107),розташованого заадресою:Харківська область,Куп`янський район, смт Великий Бурлук, вул. Декоративна, 15.
Згідно зіст,2Закону України«Про державнийзахист працівниківсуду правоохороннихорганів» правоохоронніоргани -органи прокуратури,Національної поліції,служби безпеки,Військової службиправопорядку у Збройних Силах України, Національне антикорупційне бюро України, органи охорони державного кордону, органи доходів і зборів, органи і установи виконання покарань, слідчі ізолятори, органи державного фінансового контролю, рибоохорони, державної лісової охорони, інші органи, які здійснюють правозастосовні або правоохоронні функції.
Згідно зі ст. 89 Лісового кодексу України державна лісова охорона здійснює захист лісів на території України та має статус правоохоронного органу.
Відповідно до Положення про державну лісову охорону, затвердженого Г: становою Кабінету Міністрів України №976 від 16.09.2009, лісничий і вноситься до посадових осіб державної лісової охорони.
Таким чином, перебуваючи на займаній посаді лісничого Великобурлуцького лісництва ДП «Куп`янське лісове господарство», ОСОБА_7 є службовою особою зі складу державної лісової охорони, а отже працівником правоохоронного органу.
У період збройного конфлікту збройними силами країни агресора рф в перюд часу з 24.02.2022 до 10.09.2022 було окуповано територію Великобурлуцької селищної територіальної громади, зокрема смт Великий Бурлук, Куп`янського району, Харківської області та наближені до нього вселені пункти, що входять до території обслуговування Великобурлуцького лісництва ДП «Куп`янське лісове господарство».
Встановлено, що в період часу з початку травня 2022 року (більш точна дата органомдосудового розслідуванняне встановлена)по 10.09.2022 ОСОБА_7 ,будучи громадяниномУкраїни,займаючи посадулісничого Великобурлуцькоголісництва ДП«Куп`янське лісовегосподарство»,будучи працівником правоохоронногооргану України,протиправно,умисно,за гласнимбажанням,не маючина тевідповідних встановленихзаконодавством повноважень,без отриманнябудь-якихвказівок відкерівництва Харківськогообласного управліннялісового тамисливського господарства,діючи умиснота протиправно,усвідомлюючи суспільнонебезпечний характерсвоїх дій, передбачаючи суспільнонебезпечні наслідкиі бажаючиїх настання, погодився на пропозицію невстановлених в ході досудового розслідування представників окупаційної влади, добровільно, без будь якого примусу, линяти посаду «лесничего Великобурлуцкого лесничества», незаконно зореного на базі ДП «Куп`янське лісове господарство», підприємства ГП «Купянское лесное хозяйство» Военно-гражданской администрации Купянского района Харьковской области», очолив вказане лісництво та почав виконувати організаційно-розпорядчіта адміністративно-господарські функції,керуючи роботоюструктурного підрозділута підлеглихйому працівниківщодо загальноїдіяльності лісництва,заготівлі тареалізації деревини,яка знаходиласьна ділянкахта складахДП «Куп`янськелісове господарство» таперебувала набалансі підприємства.В подальшому,деревина,що перебувалана балансіпідприємства ДП«Куп`янське лісовегосподарство»,за вказівкою ОСОБА_7 передавалась напотреби окупаційної адміністрації.
Перебуваючи на вказаній посаді, ОСОБА_7 використав свої знання та досвід співробітника державної лісової охорони та Великобурлуцького лісництва ДП «Куп`янське лісове господарство», з метою забезпечення становлення і функціонування на території тимчасово окупованого . смт Великий Бурлук, Куп`янського району, Харківської області та наближених і: нього населених пунктів, що входять до території обслуговування Великобурлуцького лісництва ДГТ «Куп`янське лісове господарство», використовуючи статус «лесничего Великобурлуцкого лесничества -Купянское лесное хозяйство» Военно-гражданской администрации Купянского района Харьковской области» серед іншого забезпечував підбір кадрів для роботи у незаконно створеному органі, організацію його функціонування, організовував незаконну заготівлю та надання лісоматеріалів »" окупаційній владі для облаштування бліндажів та інших фортифікаційних споруд, що використовувалися військовими держави-агресора проти Збройних Сил України під час збройного конфлікту.
У період часу з початку травня 2022 року (більш точна дата під час досудового розслідування не встановлена) по 10.09.2022 ОСОБА_7 , перебуваючи за місцем розташування структурного підрозділу ЛП Куп`янське лісове господарство» - Великобурлуцького лісництва за адресою: Харківська область, Куп`янський район, смт Великий Бурлук, у Декоративна, 15, у приміщенні якого здійснював свою діяльність структурний підрозділ «Великобурлуцкое лесничество» незаконно створеного . г гаку виконавчої влади «ГП «Купянское лесное хозяйство» Военно- гражданской администрации Купянского района Харьковской области», будучи громадянином України, працівником правоохоронного органу, розуміючи протиправність своїх дій, діючи умисно та протиправно, добровільно зайняв посаду «лесничего Великобурлуцкого лесничества» незаконно створеного на базі ДП «Куп`янське лісове господарство» г лприємства - «ГП «Купянское лесное хозяйство» Военно-гражданской администрации Купянского района Харьковской области» та виконував організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, керуючи діяльністю структурного підрозділу та підлеглих йому працівників у структурному підрозділі незаконно створеного органу окупаційної влади - Великобурлуцком лесничестве «ГП «Купянское лесное хозяйство» Военно- гражданской администрации Купянского района Харьковской области» щодо загальної діяльності лісництва, заготівлі та реалізації деревини, яка заходилась на ділянках та складах ДП «Куп`янське лісове господарство» та г гребувала на балансі підприємства та передачі її на потреби окупаційної адміністрації, здійснивши тим самим, перехід на бік ворога в період збройного і конфлікту з рф, в умовах воєнного стану, тобто діяння на шкоду суверенітетові - а територіальній цілісності та недоторканості, обороноздатності, державній, економічній та інформаційній безпеці України.
Так, громадянин України ОСОБА_7 , реалізуючи свій єдиний злочинний умисел на вчинення державної зради в період збройного конфлікту з умовах воєнного стану, всупереч нормам Конституції та законодавчих актів 1 країни, обійнявши посаду «лесничего Великобурлуцкого лесничества» незаконно створеного на базі ДП «Куп`янське лісове господарство» підприємства - «ГП «Купянское лесное хозяйство» Военно-гражданской администрации Купянского района Харьковской области», за виконання своїх службових обов`язків отримав грошову винагороду в національній валюті рф, а саме: за період часу з 01.05.2022 по 31.05.2022 у розмірі 17 195 російських рублів, за період часу з 01 червня 2022 року по 26 червня 2022 у розмірі 13920 російських рублів, за період часу з 27 червня 2022 року по ЗО червня 2022 у розмірі 7 620 російських рублів та за період з 01.06.2022 по 30.06.2022 в сумі 45 000 російських рублів, про що власноруч поставив свої підписи у платіжних відомостях № 3 від 01.09.2022, № 3 від 01.09.2022, № 10 від 01.09.2022 та № 3 від 25.08.2022, відповідно.
Таким чином, ОСОБА_7 обвинувачується у вчинений злочину, передбаченого ч. 2 ст. 111 КК України, а саме: у державній зраді тобто діянні, умисно вчиненому громадянином України на шкоду суверенітетові, територіальній цілісності та недоторканності, обороноздатності, державній, економічній та Інформаційній безпеці України: перехід на бік ворога в період збройного конфлікту, вчинений в умовах воєнного стану.
Ухвалою суду від 10.10.2023 було вирішено кримінальне провадження № 22022220000003354, внесене 12.11.2022 до Єдиного реєстру досудових розслідувань, за обвинуваченням ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 111 КК України, розглядати колегіально в порядку спеціального судового провадження, на підставі клопотання прокурора Слобідської окружної прокуратури м. Харкова ОСОБА_5 про здійснення спеціального судового провадження у кримінальному провадженні № 22022220000003354 від 12.11.2022 за обвинуваченням ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 111 КК України.
В обгрунтуванні зазначеного клопотання прокурором було зазначено, що 31.03.2023 ОСОБА_7 заочно повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 111 КК України, повідомлення про що, було опубліковано в засобах масової інформації та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора. Згідно результатів проведених досудових слідчих дій було встановлено, що ОСОБА_7 проживав та фактично перебував на тимчасово окупованій частині Харківської області - смт Великий Бурлук, Куп`янського району, а в подальшому екстрено покинув Харківську область та виїхав до рф з метою уникнення кримінальної відповідальності.
Таким чином, в ході досудового розслідування встановлені фактичні дані, ОСОБА_7 переховується від органів слідства та суду на території рф - держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, з метою ухилення від кримінальної відповідальності.
Постановою слідчогодругого слідчоговідділу (здислокацією уХаркові)Територіального управлінняДержавного бюророзслідувань, розташованого у місті Полтаві, від 05.06.2023, оголошено розшук підозрюваного ОСОБА_7 , який переховується на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, з метою ухилення від кримінальної відповідальності, і підозрюється у вчиненні злочину, передбаченого ч. 2 ст. 111 України.
Ухвалою слідчогосудді Ленінськогорайонного судум.Харкова від)7.2023у справі№ 642/2938/23(провадження№ 1-кс/642/2083/23)надано дозвілна здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні №22022220000003354 від 12.11.2022 стосовно підозрюваного ОСОБА_7
19.07.2023,оголошення пронадання дозволуна проведенняспеціального досудовогорозслідування стосовно ОСОБА_7 та повісткипро виклик останнього для участі в допиті як підозрюваного та проведенні інших процесуальних дій за його участю на 26.07.2023, 27.07.2023, 28.07.2023, опубліковано на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора та 22.07.2023 у щоденному виданні центральних органів виконавчої влади - газеті «Урядовий кур`єр».
Про факт переховування обвинуваченого ОСОБА_7 від слідства та суду свідчить і те, що ОСОБА_7 не з`являвся до суду за викликами опублікованими судом в оголошеннях про виклик у випусках газет «Урядовий кур`єр», на офіційному веб-сайті судової влади України. ОСОБА_7 судом направлялись повістки про виклик до суду за допомогою поштової кореспонденції на адресу зареєстрованного місця проживання.
Таким чином, ОСОБА_7 належним чином повідомлений про час, дату місце проведення слідчих (розшукових) дій та судового розгляду справи по кримінальному провадженню №22022220000003354 від 12.11.2022 стосовно за обвинуваченням його у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 111 КК України, але жодного разу за викликами не прибув, про поважні причини неприбуття на виклики не повідомив.
Захисник в дебатах посилалась на те, що за наявними доказами у справі, вину ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, за яким вів обвинувачується не доведено, а відтак відсутній склад злочину.
Заслухавши пояснення учасників судового провадження, дослідивши надані сторонами кримінального провадження докази, які, відповідно до ст. ст. 85, 86 КПК України визнані судом належними та допустимими, оскільки отримані в порядку, встановленому чинним законодавством, та підтверджують певні обставини, що підлягають доказуванню у цьому кримінальному провадженні, суд дійшов до доведеності вини обвинуваченого у вчиненні злочину, що йому інкримінуються, та підтверджується показами допитаних у суді свідків та наданими доказами:
- покази свідка ОСОБА_9 , який повідомив, що на початку травня, він перебував в окупації, до нього додому приїхав ОСОБА_7 , який до початку повномасштабного вторгнення займав посаду старшого лісничого Великобурлуцього лісництва ДП «Куп`янське лісове господарство» та повідомив, що окупаційною владою його призначено на аналогічну посаду в лісгоспі, створеному окупаційною владою. Зазначив, що тепер у лісгоспі все буде «як в росії», що працівники отримуватимуть заробітну плату у рублях. Крім цього, ОСОБА_7 , привіз із собою бланки заяв про прийом на роботу на ім`я Новопризначеного директора «Купянского лесного хозяйства» ОСОБА_10 . На вказані пропозиції свідок відмовився. Також свідок додав, що під час окупації під керівництвом ОСОБА_7 в лісництві здійснювалися рубки лісу без будь- яких офіційних дозволів та безпідставно реалізовано 30 м. куб. лісу, який зберіігався на складах лісництва;
- покази свідка ОСОБА_11 , який підтвердив свідчення ОСОБА_9 . Крім цього свідок повідомив, що після деокупації території ОСОБА_12 залишив територію України та поїхав у напрямку рф.
- висновком експерта № 2833 від 05.07.2023 за результатами проведеної судової судово-почеркознавчої експертизи за матеріалами досудового розслідування, внесеного до ЄРДР №22022220000003354 від 12.11.2022, проведеного Полтавським відділом Національного наукового центру «Інститут судових експертиз ім. засл. Проф. М.С. Бокаріуса», згідно якого експерт застосував візуальні методи та метод порівняння, вимірювальний, експериментальний, описовий,, графічні методи аналізу письмових знаків, а також спостереження, моделювання, статистичний, мікроскопічний, фотографічний, мікроскоп МБС- 10, цифровий мікроскоп SIGЕТА САМ-07 20х-200х, методику дослідження підписів.
Кожнийз досліджуванихдокументів виготовленийзнакодрукуючим пристроємбарвником чорногокольору нааркушах паперубілого кольоруформату А-4з однієїсторони. Досліджувані підписирозташовані уграфах:« ОСОБА_7 "в "Трудовойдоговор"від 01.06.2022б/н;" ОСОБА_7 "в "Трудовойдоговор"від 01.06.2022б/н;"6" ОСОБА_7 " в "Платежная ведомость" №3 от 01.09.2022 за період з 01.05.2022 по 31.05.2022; "6 " ОСОБА_7 " в "Платежная ведомость" №3 от 01.09.2022 за період з 01.06.2022 по 26.06.2022; "6 " ОСОБА_7 " в "Платежная ведомость" №10 от 01.09.2022 за період з 27.06.2022 по 30.06.2022; "6 " ОСОБА_7 " в "Платежная ведомость" №3 от 25.08.2022 за період з 01.07.2022 по 31.07.2022. Досліджувані підписи виконані за допомогою фарбувальної(-их) речовини(-н) синьо-фіолетового кольору. Відповідні графи документів заповнені від руки за допомогою фарбувальної(-х) речовини(-н) синьо-фіолетового кольору. За результатами висновків:
підписи від імені ОСОБА_7 (рос. " ОСОБА_7 ") у графах:
- "
- "
- "6 " ОСОБА_7 " в "Платежная ведомость" №3 від 01.09.2022 за період з
01.05.2022по 31.05.2022;
-"6 " ОСОБА_7 " в "Платежная ведомость" №3 від 01.09.2022 за період з
01.06.2022по 26.06.2022;
-"6 " ОСОБА_7 " в "Платежная ведомость" №3 від 01.09.2022 за період з
01.06.2023по 26.06.2022;
-"6 " ОСОБА_7 " в "Платежная ведомость" №3 від 25.p8.2022 за період з
01.07.2022по 31.07.2022, -
виконані ОСОБА_7 .
Речовими доказами по справі є документи, які були вилучені старшим слідчим Другого слідчого відділу (із дислокацією у м. Харкові) ТУДБР, розташованого у місті Полтаві, ОСОБА_13 на підставі ухвали слідчого судді Ленінського районного суду м. Харкова від 03.04.2023 про тимчасовий доступ до речей і документів справа № 646/1517/23 (№ провадження 1-кс/636/642/927/23) з матеріалів кримінального провадження № 620022170020001250 від 14.12.2022, а саме: в копіях: рапорт про виявлення кримінального правопорушення від 12.12.2022 на 1 арк.; клопотання про тимчасовий доступ до речей та документів від 20.12.2022 на 25 арк.; Ухвала про надання дозволу на тимчасовий доступ до речей та документів від 22.12.2022 на 16 арк.; протокол тимчасового доступу до речей та документів від 16.01.2023 з описом на 10 арк.; супровідний лист від 18.08.2022 № 742вн/15-03-2 на 1 арк.; рапорт № 741вн/15-03-2 від 18.08.2022 на 1 арк.; клопотання про надання дозволу на проведення обшуку від 24.09.2022 на 40 арк.; Ухвала про дозвіл на проведення обшуку приміщення ДП «Куп`янське лісове господарство» за адресою: Харківська обл., м. Куп`янськ, вул. 1-го травня, 37 на 13 арк.; протокол обшуку за адресою: м. Куп`янськ, вул. 1-го травня, 37 на 10 арк. з татеріальним носієм інформації; протокол огляду речей, вилучених під час обшуку за адресою: м. Куп`янськ, вул. 1-го травня, 37 на 20 арк.; «штатное расписание ГП «Купянское лесное хозяйство» на 6 арк.; письмо и.о. Главы Военно-гражданской администрации Купянского района арьковской области на 1 арк.; список сотрудников «Великобурлуцкого лесничества» на 1 арк.; «штатное расписание ГП «Купянское лесное хозяйство» (вводится в действие 01.06.2022) на 3 арк.; «Приказ о создании Государственного предприятия «Лесное хозяйство Харьковской области» с «Положением об ГП «Лесное хозяйство Харьковской области» на 13 арк.; в оригіналах: трудовой договор от 01.06.2022» з підписом ОСОБА_7 на 2 арк., в 2 екз.; «платежная ведомость № 3 от 01.09.2022» за період часу з 01.05.2022 по 31.05.2022 на 4 арк.; «платежная ведомость № 3 от 01.09.2022» за період часу з 01.06.2022 по 22.06.2022 на 4 арк.; «платежная ведомость № 10 от 01.09.2022» за період часу з 27.06.2022 по 30.06.2022 на 4 арк.; «платежная ведомость № 3 от 25.08.2022» за період часу з 01.07.2022 по 31.07.2022 на 4 арк.
Статтею 370КПК України передбачено, що обґрунтованим є таке рішення, що ухвалене судом на підставі об`єктивно з`ясованих обставин, які підтверджені доказами, дослідженими під час судового розгляду та оціненими судом відповідно достатті 94 цього Кодексу; вмотивованим є рішення, в якому наведені належні і достатні мотиви та підстави його ухвалення.
Так, згідно з практикою Європейського суду з прав людини, яка є частиною національного законодавства України, критерієм доведення винуватості особи у вчиненні інкримінованого їй злочину є те, що саме прокурор має довести вину обвинуваченого поза межами розумного сумніву. Ухвалюючи обвинувальний вирок, суд має бути переконаний поза межами розумного сумніву, що кожен із суттєвих елементів інкримінованого особі злочину є доведеним (справа Дж. Мюррей проти Сполученого Королівства).
Таким чином, аналіз усіх досліджених в суді доказів дозволяє суду дійти висновку про те, що вказані докази є належними, допустимими та достовірними, а в сукупності вони є достатніми та взаємопов`язаними для постановлення обвинувального вироку.
Дослідивши, зіставивши та проаналізувавши вивчені у справі докази, суд приходить до висновку, що покази обвинуваченого мають характер логічних, послідовних і не викликають у суду сумніву щодо правильності розуміння обвинуваченою змісту обставин вчинених кримінальних правопорушень, добровільності та істинності його позиції та таких, що у сукупності з іншими наведеними доказами, дозволяють суду зробити обґрунтований висновок про те, що винуватість обвинуваченого ОСОБА_7 у скоєнні інкримінованих йому злочинів знайшла своє підтвердження та кваліфікує його дії за ч. 2 ст. 111 КК України, як виправдування, визнання правомірною, заперечення збройної агресії Російської Федерації проти України, розпочатої у 2014 році та виправдування, визнання правомірною, заперечення тимчасової окупації частини території України, у співпраці з державою-агресором та/або його окупаційною адміністрацією, спрямованої на підтримку держави-агресора, її окупаційної адміністрації чи збройних формувань.
Доводи сторони захисту, що в діях обвинуваченого відсутній склад злочину та його діями не завдано шкоди нікому не найшли свого підтвердження та спростовуюся зібраними і дослідженими в судовому засідання доказами.
При призначенні покарання обвинуваченому ОСОБА_7 суд, у відповідності до ст.65КК України та роз`яснень, що містяться в постанові Пленуму Верховного Суду України від 24.10.2003 № 7 «Про практику призначення судами кримінального покарання», призначає покарання з врахуванням ступеню тяжкості вчинених злочинів, даних про особу обвинуваченого та обставин, що пом`якшують і обтяжують покарання, яке має бути необхідним і достатнім для виправлення засудженого та попередження вчинення нею нових злочинів.
Обставини, що пом`якшують покарання, судом не встановлені.
Обставини, що обтяжують покарання відсутні.
Призначаючи покарання обвинуваченому, суд враховує ступінь тяжкості вчиненого злочину, дані про особу обвинуваченого, який раніше не притягувався до кримінальної відповідальності, на обліку лікаря-нарколога не перебуває, у лікаря-психіатра на обліку не перебуває, з вищою освітою, який на момент вчинення злочину займав посаду лісничого Великобурлуцького лісництва ДП «Куп`янське лісове господарство». За таких обставин, суд приходить до висновку, що обвинуваченому слід обрати покарання, необхідне й достатнє для його виправлення та запобігання вчинення нових злочинів в межах санкції ч. 2 ст.111КК України у вигляді позбавлення волі з конфіскацією майна, оскільки саме таке покарання, на думку суду, є справедливим, а також необхідним і достатнім для його виправлення та попередження вчинення ним нового злочину.
Питання про долю речових доказів суд вирішує в порядку ст. 100 КПК України.
Відповідно до ст.124 КПК України, у разі ухвалення обвинувального вироку суд стягує з обвинуваченого на користь держави документально підтверджені витрати на залучення експертів за результатами проведеної судово почеркознавчої експертизи № 2833 від 05.07.2023 в розмірі 19118,40 грн.
Згідно правової позиції Великої Палати Верховного Суду, якщо особа вчинила злочин, починаючи з 21.06.2017 (включно), то під час зарахування попереднього ув`язнення у строк покарання застосуванню підлягає ч. 5 ст. 72 КК України в редакції Закону № 2046-VIII (пряма дія Закону № 2046-VIII).
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 368-371, 373, 374, 376 КПК України, суд -
у х в а л и в:
ОСОБА_7 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_1 ,визнати винниму вчиненнікримінального правопорушення,передбаченого ч. 2 ст. 111 КК України, та призначити покарання: у вигляді позбавлення волі строком на 15 (п`ятнадцять) років з конфіскацією мана, яка є його особистою власністю.
Стягнути з засудженого ОСОБА_7 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь держави процесуальні витрати, пов`язані з проведенням експертизи, у розмірі 19118 грн. 40 коп.
Роз`яснити, що учасники судового провадження мають право подати клопотання про помилування, право на ознайомлення з журналом та технічним записом судового засідання і подати на них письмові зауваження.
На вирок може бути подана апеляційна скарга до Харківського апеляційного суду через Чугуївський міський суд Харківської області протягом тридцяти днів з дня його проголошення, ОСОБА_7 в той же строк з моменту вручення копії вироку.
Копію вироку негайно після його проголошення вручити прокурору та захиснику.
Головуючий суддя
Судді
Суд | Чугуївський міський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2024 |
Оприлюднено | 19.12.2024 |
Номер документу | 123850711 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти основ національної безпеки України Державна зрада |
Кримінальне
Чугуївський міський суд Харківської області
Гуменний З. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні