Справа № 163/2433/24
Провадження № 3/163/1113/24
ЛЮБОМЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 грудня 2024 року місто Любомль
Суддя Любомльського районного суду Волинської області Павлусь О.С.
з участю представника Волинської митниці Федчишиної С.Ф.,
розглянувши в приміщенні суду направлені Волинською митницею матеріали справи за протоколом № 0321/20500/24 про притягнення до відповідальності за ст.485 МК України
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, директор ТОВ «АРТ ПРОФ», що проживає по АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,
в с т а н о в и в :
Інспектор Волинської митниці 05 серпня 2024 року склав протокол № 0321/20500/24 про те, що ОСОБА_1 , яка в період з 28.01.2022 по даний час перебуває на посаді директора ТОВ «АРТ ПРОФ» (код ЄДРПОУ - 44512467, Україна, 79040, Львiвська обл., м. Львів, Залізничний р-н., вул. Городоцька, буд. 359, кв. (офіс) 781), під час митного оформлення товару «Зрізані квіти, придатні для складання букетів свіжі троянди…..» вчинила дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати в повному обсязі митних платежів в загальній сумі 2 542 504,63 гривні шляхом подання митному органу сертифікатів про походження товару: № S501264732 від 15.04.2022; № S501246793 від 22.02.2022; № S501264350 від 08.04.2022; № S501264351 від 08.04.2022; № S501263947 від 01.04.2022; № S501263817 від 25.03.2022; № S501263748 від 18.03.2022, які під час перевірки встановлено як неавтентичні, не були видані уповноваженим органом Королівства Нідерланди та містять неправдиві відомості щодо країни походження товару та стали підставою для неправомірного застосування ставки спеціального мита, заявленого в митних деклараціях типу ІМ40ДЕ: від 17.04.2022 № UA205050/2022/019023 (товар № 1); від 17.04.2022 № UA205050/2022/018959 (товар № 2); від 11.04.2022 № UA205050/2022/017306 (товар № 1); від 10.04.2022 № UA205050/2022/017254 (товар № 1); від 03.04.2022 № UA205050/2022/016429 (товар № 2); від 27.03.2022 № UA205050/2022/015597 (товар № 2); від 20.03.2022 № UA205050/2022/014783 (товар № 2).
Дії ОСОБА_1 кваліфіковані за ст.485 МК України.
ОСОБА_1 на розгляд справи в суд не з`явилась, хоча належним чином була повідомлена про час і місце розгляду, що підтверджується інформацією інтернет-сайту щодо відстеження рекомендованого поштового відправлення за трек-номером та довідкою про доставку електронного листа.
Представник Волинської митниці під час розгляду протоколу заявила, що вважає доведеною винуватість ОСОБА_1 у вчиненні порушення митних правил, просила накласти стягнення в межах санкції ст.485 МК України, стягнути судовий збір.
Дослідження доказів по справі встановлено таке.
Факт ввезення на митну територію України товарів «Зрізані квіти, придатні для складання букетів свіжі троянди…..» від компанії «FORTEX GLOBAL OU» (Голандія) в адресу ТОВ «АРТ ПРОФ» і випуск цього товару у вільний обіг підтверджується доданими до протоколу митними деклараціями типу ІМ40ДЕ № UA205050/2022/019023, № UA205050/2022/018959, № UA205050/2022/017306, № UA205050/2022/017254, № UA205050/2022/016429, № UA205050/2022/015597, № UA205050/2022/014783.
Декларантом товару є ОСОБА_1 , яка відповідно до облікової картки суб`єкта ЗЕД також є керівником отримувача товару ТОВ «АРТ ПРОФ».
До митного оформлення разом з митними деклараціями були подані сертифікатів про походження товару: № S501264732 від 15.04.2022; № S501246793 від 22.02.2022; № S501264350 від 08.04.2022; № S501264351 від 08.04.2022; № S501263947 від 01.04.2022; № S501263817 від 25.03.2022; № S501263748 від 18.03.2022.
На ініційований Волинською митницею запит від 31.08.2023 № 7.3-15/10553 уповноважений орган Королівства Нідерланди надав відповідь про те, що вищевказані сертифікати не видавалися Нідерландською торговою палатою, а унікальний номер «hm91x1b5c2» належить іншому документу (компанії), виданому в 2020 році.
Відповідно до рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 16.04.2021 №СП-487/2021/4411-03 «Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну зрізаних свіжих троянд незалежно від країни походження та експорту», яке набуло чинності 22.05.2021, до товарів «свіжі троянди» незалежно від їх країни походження та експорту, що можуть класифікуватися згідно з УКТ ЗЕД за кодом 06031100, застосовано спеціальні заходи строком на 3 роки шляхом запровадження спеціального мита у розмірі: з дня застосування спеціальних заходів в розмірі 56 %; через 12 місяців із дня застосування спеціальних заходів в розмірі 44,80 %; через 24 місяці з дня застосування спеціальних заходів в розмірі 35,84 %. Водночас, даним рішенням Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі встановлено, що дія спеціальних заходів не поширюється на імпорт в Україну товарів походженням з визначеного переліку країн, серед яких Федеративна Демократична Республіка Ефіопія.
За викладених обставин, начальник УК та АМП у доповідній №15/15-03/6171 від 19.06.2024 зазначив, що подані ТОВ «АРТ ПРОФ» до митного оформлення сертифікати не можуть бути підставою для звільнення товару від сплати спеціального мита, встановленого вище зазначеним рішенням Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі. Доплаті до Державного бюджету підлягають митні платежі в загальній сумі 2 542 504,63 гривні, у тому числі: мито - 2 118 753,83 гривень, ПДВ 423 750,80 гривень
Згідно із ч.1 ст.486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Відповідно до ч.1 ст.495 МК України доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Стаття 485 МК України встановлює відповідальність за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.
Санкція цієї норми передбачає стягнення у вигляді штрафу в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.
Отже, обов`язковим елементом передбаченого ст.485 МК України правопорушення є мета його вчинення - неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру.
У зв`язку із цим, предметом доказування у таких категоріях справ є визначення розміру митних платежів, від сплати яких має намір ухилитись винна особа.
Визначення такого розміру має істотне значення і з огляду на санкцію ст.485 МК України, яка визначена в розмірі від 50 до 150 відсотків несплаченої суми митних платежів.
Згідно із ч.1 ст.295 МК України митні платежі нараховуються декларантом або іншими особами, на яких покладено обов`язок із сплати митних платежів, самостійно, крім випадків, якщо обов`язок щодо нарахування митних платежів відповідно до цього Кодексу, Податкового кодексу України та інших законів України покладається на митні органи.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.50 МК України відомості про митну вартість товарів використовуються для нарахування митних платежів.
Згідно із ч.ч.1, 2 ст.51 МК України митна вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначається декларантом відповідно до норм цього Кодексу. Митна вартість товарів, що ввозяться на митну територію України відповідно до митного режиму імпорту, визначається відповідно до глави 9 цього Кодексу.
Частиною 1 статті 55 МК України встановлено, що рішення про коригування заявленої митної вартості товарів, які ввозяться на митну територію України з поміщенням у митний режим імпорту, приймається митним органом у письмовій формі під час здійснення контролю правильності визначення митної вартості цих товарів як до, так і після їх випуску, якщо митним органом у випадках, передбачених частиною шостою статті 54 цього Кодексу, виявлено, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів.
За змістом п.4 ч.6 ст.54 МК України митний орган може відмовити у митному оформленні товарів за заявленою декларантом або уповноваженою ним особою митною вартістю виключно за наявності обґрунтованих підстав вважати, що заявлено неповні та/або недостовірні відомості про митну вартість товарів, у тому числі невірно визначено митну вартість товарів, у разі надходження до митного органу документально підтвердженої офіційної інформації митних органів інших країн щодо недостовірності заявленої митної вартості.
За змістом ст.345 МК України дотримання вимог законодавства України з питань митної справи, у тому числі достовірності та повноти нарахування і сплати митних платежів здійснюється шляхом документальної перевірки.
Результати перевірки оформлюються актом (довідкою) та є підставою для самостійного визначення митним органом суми податкового зобов`язання підприємства щодо сплати митних платежів, застосування заходів, передбачених законами України (ч.6 ст.345 МК України).
Відповідно до ч.1 ст.351 МК України предметом документальних невиїзних перевірок є дані про своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати митних платежів при переміщенні товарів через митний кордон України підприємствами, а також при переміщенні товарів через митний кордон України громадянами з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств.
Відповідно до п.2 ч.2 ст.351 МК України документальна невиїзна перевірка проводиться у разі надходження від уповноважених органів іноземних держав документально підтвердженої інформації про непідтвердження дотримання критеріїв походження або автентичності поданих митному органу документів щодо товарів, митне оформлення яких завершено, недостовірність відомостей, що в них містяться, а також запитів стосовно надання інформації про зовнішньоекономічні операції, які здійснювалися за участю суб`єктів зовнішньоекономічної діяльності - резидентів України.
По справі встановлено, що митне оформлення товарів «Зрізані квіти, придатні для складання букетів свіжі троянди…..» проведено відповідно до митних декларацій типу ІМ40ДЕ № UA205050/2022/019023, № UA205050/2022/018959, № UA205050/2022/017306, № UA205050/2022/017254, № UA205050/2022/016429, № UA205050/2022/015597, № UA205050/2022/014783, у яких митна вартість товарів визначена за 6 (резервним) методом.
Митне оформлення товару за цими деклараціями, у тому числі, визначення митної вартості, нарахування і сплата митних платежів, завершене, їх результати не оспорені у встановленому порядку і не скасовані.
Обставини, які підлягають доказуванню у справі про порушення митних правил, повинні бути підтверджені належними і допустимими доказами.
З огляду на вище наведені норми МК України, вбачаються підстави для висновку, що належними і допустимими доказами на підтвердження суми недоплачених митних платежів є рішення про коригування митної вартості в порядку ст.55 МК України або результати невиїзної документальної перевірки у формі акта (довідки) в порядку ст.ст.351-354 МК України.
Проте таких доказів матеріали справи не містять і в судове засідання таких не надано.
Приєднана допротоколу доповідназаписка начальникУК таАМП удоповідній №15/15-03/6171від 19.06.2024не відповідаєприписам ст.ст.55,295,345-354МК України,тому не має ознак допустимого доказу, через що її використання обмежується лише службовими цілями.
Визначення розміру митних платежів у спосіб, відмінний від передбачених вищенаведеними положеннями МК України способів, ні митним, ні іншим законодавством не передбачено.
З листа Волинської митниці від 19 вересня 2024 року за № 7.3-4/20-04/7/10311 вбачається, що 20 червня 2024 року за вих. № 7.3-2/15-03/7/6842 Волинська митниця надіслала на адресу Львівської митниці матеріали для здійснення контрольно-перевірочних заходів, передбачених ст.ст.345-354 МК України, з метою визначення повноти нарахування та сплати митних платежів під час митного оформлення товарів ТОВ «АРТ ПРОФ».
Проте документальних результатів проведених заходів матеріали справи не містять і на розгляд справи в суді такі не надані.
Із відповіді Львівської митниці від 24.09.2024 № 7.4-5/19-01/7/25817 вбачається, що станом на дату надання цієї відповідача документальна перевірка стосовно ТОВ «АРТ ПРОФ» ще не проводилась. Здійснення таких перевірок поновлено з 01 травня 2024 року та проводяться в порядку черговості з врахуванням термінів даності відповідно до положень Податкового кодексу України.
Зазначене свідчить про неповноту здійсненого митним органом провадження, що є підставою для направлення справи на додаткову перевірку.
Під час додаткової перевірки митниці необхідно визначити митну вартість переміщених товарів відповідно до митного законодавства і на її основі розмір недоплачених митних платежів, при потребі провести інші процесуальні дії.
Керуючись ст.ст.522, 527, 528 МК України,
п о с т а н о в и в :
Справу за протоколом про порушення митних правил № 0321/20500/24 щодо ОСОБА_1 за ознаками ст.485 МК України направити Волинській митниці для проведення додаткової перевірки.
Постанова оскарженню в апеляційному порядку не підлягає.
Суддя Любомльського районного суду
Волинської області О.С. Павлусь
Суд | Любомльський районний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2024 |
Оприлюднено | 20.12.2024 |
Номер документу | 123856688 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Любомльський районний суд Волинської області
Павлусь О. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні