ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
18 грудня 2024 року м. ПолтаваСправа № 480/8539/24
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Сич С.С., розглянувши у підготовчому засіданні в порядку письмового провадження клопотання відповідача Державної судової адміністрації України про залучення третіх осіб у справі №480/8539/24 за позовом ОСОБА_1 до Сумського окружного адміністративного суду, Державної судової адміністрації України про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
27 вересня 2024 року до Сумського окружного адміністративного суду подана позовна заява ОСОБА_1 до Сумського окружного адміністративного суду, Державної судової адміністрації України про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.
Ухвалою Сумського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2024 року матеріали адміністративної справи №480/8539/24 передано на розгляд Другого апеляційного адміністративного суду для визначення підсудності.
Ухвалою Другого апеляційного адміністративного суду від 16 жовтня 2024 року адміністративну справу №480/8539/24 за позовом ОСОБА_1 до Сумського окружного адміністративного суду, Державної судової адміністрації України про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії передано за підсудністю до Полтавського окружного адміністративного суду.
Справа №480/8539/24 надійшла до Полтавського окружного адміністративного суду 19 листопада 2024 року, що підтверджується штампом вхідної кореспонденції канцелярії суду.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 25 листопада 2024 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №480/8539/24. Відмовлено у задоволенні клопотання позивача про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами та вирішено розглянути справу за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче судове засідання на 09:30 год. 18 грудня 2024 року.
У підготовче судове засідання 18 грудня 2024 року учасники справи не з`явилися, про дату, час та місце підготовчого засідання повідомлені в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України /а.с. 40, зворот а.с. 40, 53-59/, про прочини неявки в судове засідання не повідомили. Представник відповідача Сумського окружного адміністративного суду надіслав до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності /а.с. 69/.
Відповідно до частини 1 статті 181 Кодексу адміністративного судочинства України підготовче засідання проводиться за правилами, встановленими главою 6 розділу II цього Кодексу, з урахуванням особливостей підготовчого засідання, встановлених цією главою.
Пунктом 1 частини 3 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
Згідно з частиною 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З огляду на викладене вище, суд вирішив провести підготовче засідання за відсутності учасників справи в порядку письмового провадження.
05 грудня 2024 року до суду надійшла заява ОСОБА_1 про уточнення (зменшення) позовних вимог, у якій позивач просить:
- визнати протиправними дії Сумського окружного адміністративного суду щодо нарахування та виплати судді Сумського окружного адміністративного суду ОСОБА_1 суддівської винагороди за період з 01 червня 2024 року по 30 листопада 2024 року включно, виходячи з прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який застосовується для визначення базового розміру посадового окладу судді у розмірі 2102 грн. 00 коп.;
- зобов`язати Сумський окружний адміністративний суд здійснити нарахування та виплату суддівської винагороди судді Сумського окружного адміністративного суду ОСОБА_1 з 01 червня 2024 року по 30 листопада 2024 року включно у відповідності до вимог статті 135 Закону України Про судоустрій і статус суддів, виходячи з базового розміру посадового окладу судді 30 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, розмір якого з 1 січня 2024 року складає 3028 грн. 00 коп., з урахуванням раніше виплачених сум та з утриманням передбачених законом податків і обов`язкових платежів.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 18 грудня 2024 року прийнято до розгляду та приєднано до матеріалів справи заяву ОСОБА_1 про уточнення позовних вимог у справі №480/8539/24.
У ході підготовчого засідання встановлено, відповідачем Державною судовою адміністрацією України надіслано до суду через систему "Електронний суд" відзив на позовну заяву, в якому заявлено клопотання про залучення до участі у справі №480/8539/24 як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача, Міністерство фінансів України та Кабінет Міністрів України.
Відповідно до частини 2 статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
Згідно з частинами 4, 5 статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України у заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі.
Про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
Таким чином, підставою для залучення до участі у справі особи, яка не є стороною у справі як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, є можливість впливу судового рішення на права, свободи, інтереси або обов`язки такої особи.
Разом з тим обов`язок доказування щодо впливу рішення суду на права, свободи, інтереси або обов`язки третіх осіб покладений на особу, яка подає відповідну заяву.
В обґрунтування клопотання про залучення третіх осіб відповідачем зазначено, що предметом спору у цій справі є застосування при обрахунку (нарахуванні) суддівської винагороди, невірного, на думку позивача, розміру прожиткового мінімуму встановленого на відповідний рік, а за організаційно-методичні засади бюджетного планування, що використовуються для розроблення Бюджетної декларації та проекту Державного бюджету України відповідає Міністерство фінансів України, яке подає Кабінету Міністрів України для розгляду проект закону про Державний бюджет України, під час формування бюджетного запиту головні розпорядники бюджетних коштів здійснюють обрахунки своїх потреб з суми, яку доведено Міністерством фінансів України до відома.
Предметом оскарження у цій справі з приводу проходження позивачем публічної служби є дії Сумського окружного адміністративного суду щодо нарахування та виплати судді Сумського окружного адміністративного суду ОСОБА_1 суддівської винагороди за період з 01 червня 2024 року по 30 листопада 2024 року включно, виходячи з прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який застосовується для визначення базового розміру посадового окладу судді у розмірі 2102 грн. 00 коп.
Заявником не вказано, на які саме права та/чи обов`язки Міністерства фінансів України та Кабінету Міністрів України та яким чином може вплинути рішення суду у цій справі №480/8539/24, предметом оскарження у якій є дії Сумського окружного адміністративного суду щодо нарахування та виплати судді Сумського окружного адміністративного суду ОСОБА_1 суддівської винагороди за період з 01 червня 2024 року по 30 листопада 2024 року включно, виходячи з прожиткового мінімуму для працездатних осіб, який застосовується для визначення базового розміру посадового окладу судді у розмірі 2102 грн. 00 коп.
Міністерство фінансів України та Кабінет Міністрів України не є учасником спірних публічно-правових відносин у цьому спорі щодо проходження позивачем публічної служби, а їх компетенція та повноваження не є предметом дослідження у цій справі, заявником не доведено, що у зв`язку з розглядом цієї адміністративної справи у сторін (позивача чи відповідачів) за рішенням суду виникне право заявити вимоги до Міністерства фінансів України та Кабінету Міністрів України або останні зможуть заявити до сторін у справі вимоги, що є обов`язковою ознакою матеріально-правової заінтересованості третьої особи та передумовою залучення її до участі у справі.
Зважаючи на викладене вище, суд дійшов висновку, що клопотання відповідача Державної судової адміністрації України про залучення третіх осіб у справі №480/8539/24 необґрунтоване та задоволенню не підлягає.
Відповідно до приписів частини 5 статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 49, 181, 229, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України,
У Х В А Л И В:
Відмовити у задоволенні клопотання відповідача Державної судової адміністрації України про залучення третіх осіб у справі №480/8539/24 за позовом ОСОБА_1 до Сумського окружного адміністративного суду, Державної судової адміністрації України про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії.
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
СуддяС.С. Сич
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2024 |
Оприлюднено | 20.12.2024 |
Номер документу | 123865070 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
С.С. Сич
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні