Ухвала
від 18.12.2024 по справі 917/503/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

адреса юридична: вул. Капітана Володимира Кісельова, 1, м. Полтава, 36000, адреса для листування: вул. Капітана Володимира Кісельова, 1, м. Полтава, 36607, тел. (0532) 61 04 21, E-mail inbox@pl.arbitr.gov.ua, https://pl.arbitr.gov.ua/sud5018

Код ЄДРПОУ 03500004

УХВАЛА

18.12.2024 Справа № 917/503/24

Суддя Паламарчук В.В., розглянувши клопотання арбітражного керуючого - ліквідатора Фермерського господарства «Солард Агрокультура» Косякевича С.О. від 12.12.2024 (вхід. №16922 від 12.12.2024) про оголошення в розшук транспортних засобів у справі №917/503/24

за заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "Спектр - Агро" (вул. Промислова, буд. 20, м. Обухів, Київська область, 08702; код ЄДРПОУ 36348550)

до Фермерського господарства "Солард Агрокультура" (вул. Шкільна, буд. 37, с.Висока Вакулівка, Кременчуцький район, Полтавська область, 39130; код ЄДРПОУ 43002488)

про банкрутство

Встановив: до Господарського суду Полтавської області надійшло клопотання ліквідатора - арбітражного керуючого Косякевича С.О. про оголошення в розшук транспортного засобу, яке належить Фермерському господарству «Солард Агрокультура».

Дослідивши вказане клопотання ліквідатора, судом встановлено таке.

В провадженні Господарського суду Полтавської області перебуває справа №917/503/24 про банкрутство Фермерського господарства "Солард Агрокультура".

Постановою господарського суду Полтавської області від 14.11.2024 Фермерське господарство "Солард Агрокультура" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого Косякевича Сергія Олексійовича.

12.12.2024 до суду надійшло клопотання ліквідатора Фермерського господарства "Солард Агрокультура" (вхід. № 16922) про оголошення в розшук транспортного засобу боржника.

Вказане клопотання обґрунтоване тим, що в ході ліквідаційної процедури, ліквідатором Фермерським господарством "Солард Агрокультура" Косякевичем С.О. було встановлено, що за підприємством зареєстровано транспортний засіб: діючий номерний знак НОМЕР_1 ; марка модель ТЗ-ГКБ, 8350, тип ТЗ за конструкцією причіп; тип кузова ПР-Бортовий; VIN НОМЕР_2 , номер шасі НОМЕР_2 ; рік випуску 1984; колір сірий, станом на даний час місцеперебування вищевказаної техніки невідоме.

Таким чином, зважаючи на те, що місцезнаходження вказаного транспортного засобу ліквідатору банкрута невідоме, арбітражний керуючий Косякевич С.О. звернулася до суду з цим клопотанням в якому просить суд:

- зобов`язати Головне управління Національної поліції в Полтавській області (36000, м. Полтава, вул. Матвійчука Юліана, 83) оголосити в розшук, в тому числі з включенням до інформаційної підсистеми "Гарпун" інформаційно-телекомунікаційної системи "Інформаційний портал Національної поліції України" транспортні засоби та сільськогосподарську техніку, що належать фермерському господарству "Солард Агрокультура" (ЄДРПОУ 43002488, 39130, Полтавська область, Кременчуцький р-н, с. Висока Вакулівка, вул. Шкільна, 37) а саме: діючий номерний знак НОМЕР_3 ; Марка, модель ТЗ - ГКБ, 8350; тип ТЗ за конструкцією ПРИЧІП; тип кузова ПР-БОРТОВИЙ; VIN НОМЕР_2 ; номер шасі НОМЕР_2 ; Рік випуску 1984; колір СІРИЙ;

- зобов`язати Головне управління Національної поліції в Полтавській області (36000, м. Полтава, вул. Матвійчука Юліана, 83) здійснити розшук вказаних транспортних засобів та сільськогосподарської техніки, її затримання та передати затриману техніку ліквідатору фермерського господарства "Солард Агрокультура" - арбітражному керуючому Косякевичу Сергію Олексійовичу.

Як вбачається з матеріалів справи, арбітражним керуючим Косякевичем Сергієм Олексійовичем отримано лист РСЦ ГСЦ МВС в Харківській, Полтавській та Сумській областях №31/32/12-2803-2024 від 15.07.2024, яким надано інформацію про транспортні засоби, зокрема: транспортний засіб, діючий номерний знак НОМЕР_3 ; Марка, модель ТЗ - ГКБ, 8350; тип ТЗ за конструкцією ПРИЧІП; тип кузова ПР-БОРТОВИЙ; VIN НОМЕР_2 ; номер шасі НОМЕР_2 ; Рік випуску 1984; колір СІРИЙ станом на 11.07.2024, зареєстрований за Фермерським господарством "Солард Агрокультура" (ЄДРПОУ 43002488).

Станом на день подачі клопотання інформація про зареєстрований за Фермерським господарством "Солард Агрокультура" транспортний засіб ліквідатору не надходила, відомості про місцезнаходження цього транспортного засобу відсутні.

Таким чином, у процедурі розпорядженням майном у державних реєстрах виявлено майно боржника, яке фактично відсутнє та відомості про які відсутні у арбітражного керуючого - ліквідатора Фермерського господарства "Солард Агрокультура".

Так, частина 2 ст. 12 Кодексу України з процедур банкрутства передбачає обов`язок арбітражного керуючого здійснювати заходи щодо захисту майна боржника; проводити аналіз фінансово-господарського стану інвестиційної та іншої діяльності боржника та становища на ринках боржника та подавати результати такого аналізу до господарського суду разом з документами, що підтверджують відповідну інформацію.

Відповідно до ч. 1 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, які звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Кодексом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов`язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом; подає відомості (інформацію), необхідні для ведення Єдиного реєстру боржників, відносно яких відкрито провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) у порядку встановленому державним органом з питань банкрутства; у разі провадження банкрутом діяльності, пов`язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу; веде реєстр вимог кредиторів; подає в установленому порядку та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", інформацію до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; здійснює дії щодо скасування реєстрації випуску акцій, передбачені законодавством, якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство; здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом.

Згідно ч. 1 ст. 62 Кодексу України з процедур банкрутства усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або господарського відання, включаються до складу ліквідаційної маси.

Частиною 1 ст. 59 Кодексу України з процедур банкрутства визначено, що з дня ухвали господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, у тому числі скасовуються арешт, накладений на майно такого боржника. Накладення нових арештів або інших обмежень щодо розпорядження майном банкрута не допускається.

Отже, скасування всіх арештів, накладених на майно боржника, та інших обмежень щодо розпорядження його майном, є передбаченим законом правовим наслідком визнання особи банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури.

Натомість, нормами Кодексу України з процедур банкрутства не передбачено право арбітражного керуючого ліквідатора банкрута на звернення до органів Національної поліції України із заявою про оголошення у розшук та затримання майна боржника.

Відповідно до приписів чинного законодавства України право оголошувати в розшук автотранспортні засоби мають органи Державної виконавчої служби в порядку статті 36 Закону України Про виконавче провадження та правоохоронні органи відповідно до законодавства, що регулює їх діяльність.

Згідно ч. 3 ст. 36 Закону України "Про виконавче провадження" у разі необхідності розшуку транспортного засобу боржника виконавець виносить постанову про такий розшук, яка є обов`язковою для виконання поліцією.

Тимчасове затримання та зберігання поліцією на спеціальних майданчиках чи стоянці виявленого за результатами розшуку транспортного засобу боржника здійснюються в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Розшук транспортного засобу боржника припиняється в разі його виявлення, про що виконавцем не пізніше наступного робочого дня виноситься постанова про зняття майна з розшуку.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 35 Закону України "Про Національну поліцію" поліцейський може зупиняти транспортні засоби у разі якщо транспортний засіб перебуває в розшуку.

З метою забезпечення оперативного реагування та прийняття ефективних управлінських рішень щодо розшуку транспортних засобів та номерних знаків наказом Міністерства внутрішніх справ України № 497 від 13.06.2018 затверджено Інструкцію з формування та ведення інформаційної підсистеми Гарпун інформаційно-телекомунікаційної системи Інформаційний портал Національної поліції України (далі Інструкція).

Відповідно до Інструкції в ІП Гарпун накопичуються усі відомості про транспортні засоби усіх типів (автомобілі, автобуси, мотоцикли всіх типів, марок і моделей, самохідні машини, причепи та напівпричепи до них, мотоколяски, інші прирівняні до них ТЗ та мопеди) та номерні знаки ТЗ, що розшукуються у рамках кримінального, виконавчого проваджень, проваджень у справах про адміністративні правопорушення, оперативно-розшукової діяльності, а також за ухвалою слідчого судді, суду.

Пунктами 1, 4 розділу 3 Порядку взаємодії Міністерства внутрішніх справ України, Національної поліції України та органів і осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства юстиції України 30.01.2018 № 64/261/5 (надалі Порядок № 64/261/5), передбачено, що підставою для залучення поліцейських до розшуку транспортного засобу боржника є постанова державного, приватного виконавця про такий розшук; про виявлення та затримання транспортного засобу боржника, оголошеного в розшук, поліцейський інформує державного, приватного виконавця шляхом надсилання повідомлення через ІПНП (інформаційний портал Національної поліції) до АСВП (автоматизована система виконавчого провадження).

За умовами п. 5, 6 розділу 3 Порядку № 64/261/5 тимчасове затримання транспортного засобу здійснюється поліцейськими відповідно до Порядку тимчасового затримання та зберігання транспортних засобів на спеціальних майданчиках і стоянках, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.12.2008 № 1102 (далі Порядок № 1102).

Вилучення тимчасово затриманого транспортного засобу боржника із спеціального майданчика чи стоянки здійснюється державним, приватним виконавцем на підставі вимоги державного, приватного виконавця, яка є обов`язковою для виконання.

Вказаним Порядком визначено процедуру тимчасового затримання транспортних засобів працівниками уповноважених підрозділів Національної поліції (далі поліцейські), зберігання таких транспортних засобів на спеціальних майданчиках і стоянках, а також їх повернення.

Тимчасове затримання транспортного засобу здійснюється також у разі виявлення транспортного засобу боржника, оголошеного в розшук відповідно до статті 36 Закону України Про виконавче провадження (п. 2 Порядку № 1102).

За наявності правових підстав, передбачених пунктом 2 цього Порядку, тимчасове затримання транспортного засобу проводиться шляхом його блокування або доставлення для зберігання на спеціальний майданчик чи стоянку (п. 2-1 Порядку № 1102).

У разі тимчасового затримання транспортного засобу складається акт огляду та тимчасового затримання транспортного засобу (за формою згідно з додатком до Порядку № 1102).

У разі тимчасового затримання транспортного засобу місце розташування такого транспортного засобу повинно бути обов`язково зафіксоване в режимі фотозйомки (відеозапису), крім випадків тимчасового затримання транспортного засобу боржника, оголошеного в розшук відповідно до статті 36 Закону України Про виконавче провадження (п. 4 Порядку № 1102).

Про тимчасове затримання транспортного засобу боржника поліцейський письмово повідомляє державному виконавцю, приватному виконавцю не пізніше наступного робочого дня з дня затримання із зазначенням місця зберігання транспортного засобу (п. 8 Порядку № 1102).

Вилучення тимчасово затриманого транспортного засобу боржника із спеціального майданчика чи стоянки здійснюється державним виконавцем, приватним виконавцем на підставі вимоги (абз. 3 п. 12 Порядку № 1102).

Проаналізувавши зазначені положення, суд дійшов висновку про відсутність законодавчого врегулювання питання щодо оголошення в розшук транспортних засобів на підставі судового рішення під час провадження у справі про банкрутство, оскільки, вищевказані нормативно-правові акти передбачають обов`язки органів Національної поліції України вчиняти відповідні дії на підставі, зокрема, постанови державного/приватного виконавця.

Водночас, відповідно до ч. 10 ст. 11 Господарського процесуального кодексу України якщо спірні відносини не врегульовані законом і відсутній звичай ділового обороту, який може бути до них застосований, суд застосовує закон, що регулює подібні відносини (аналогія закону), а за відсутності такого - виходить із загальних засад і змісту законодавства (аналогія права).

За таких обставин суд вважає за необхідне застосувати аналогію закону під час розгляду питання щодо оголошення в розшук транспортних засобів, які належать банкруту.

Відповідно до ст. 1, 2, 13 Закону України "Про Національну поліцію" Національна поліція України (поліція) - це центральний орган виконавчої влади, який служить суспільству шляхом забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку.

Завданнями поліції є надання поліцейських послуг у сферах: 1) забезпечення публічної безпеки і порядку; 2) охорони прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави; 3) протидії злочинності; 4) надання в межах, визначених законом, послуг з допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги.

Статтею 13 Закону України "Про Національну поліцію України" визначено Національну поліцію України як центральний орган управління поліцією, а згідно з пунктом 26 частини 1 статті 23 цього Закону Національна поліція України здійснює оперативно-розшукову діяльність відповідно до закону.

Також відповідно до ст. 26 названого Закону поліція засобами інформаційно-комунікаційної системи наповнює та підтримує в актуальному стані реєстри та бази (банки) даних, що входять до єдиної інформаційної системи Міністерства внутрішніх справ України, зокрема й стосовно транспортних засобів, які розшукуються, у тому числі у зв`язку з безвісним зникненням особи, виявлених безхазяйних транспортних засобів, а також викрадених, втрачених номерних знаків (п. 14 ч. 1 ст. 26 Закону).

Враховуючи, що Національна поліція України є центральним органом поліції і має відповідні повноваження, які реалізуються в тому числі на рівні територіальних органів поліції, зобов`язання останньої вчинити передбачені вказаними вище нормативними актами дії щодо затримання зареєстрованих за банкрутом автомобілів та повідомити суд і ліквідатора банкрута про місце затримання та зберігання автомобілів не суперечить нормам чинного законодавства.

Отже, з огляду на викладене, враховуючи той факт, що станом на дату звернення з вказаним клопотанням, місцезнаходження транспортного засобу невідоме, а ліквідатор позбавлений повноважень безпосередньо вимагати від територіальних органів поліції оголосити транспортні засоби в розшук без вчинення відповідних дій правоохоронними органами, з метою недопущення затягування процедури ліквідації у справі та порушення прав і законних інтересів кредиторів та банкрута, суд вважає, що такі дії ліквідатора Косякевича С.О. як звернення до господарського суду з клопотанням про оголошення у розшук транспортного засобу обумовлені принципами добросовісності, розумності та повноти дій арбітражного керуючого, що передбачені Кодексом України з процедур банкрутства.

З огляду на вказане суд дійшов висновку про задоволення клопотання ліквідатора Фермерського господарства "Солард Агрокультура" арбітражного керуючого Косякевича С.О. про зобов`язання оголосити в розшук транспортний засіб банкрута.

Керуючись ст. 12, 61 та 62 Кодексу України з процедур банкрутства, ч. 10 ст. 11 та ст. 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. Клопотання ліквідатора Фермерського господарства "Солард Агрокультура" Косякевича С.О. від 12.12.2024 (вхід. №16922 від 12.12.2024) про оголошення в розшук транспортного засобу банкрута - задовольнити.

2. Зобов`язати Головне управління Національної поліції в Полтавській області (36000, м. Полтава, вул. Матвійчука Юліана, 83) оголосити в розшук, в тому числі з включенням до інформаційної підсистеми "Гарпун" інформаційно-телекомунікаційної системи "Інформаційний портал Національної поліції України" транспортні засоби та сільськогосподарську техніку, що належать Фермерському господарству "Солард Агрокультура" (ЄДРПОУ 43002488, 39130, Полтавська область, Кременчуцький р-н, с. Висока Вакулівка, вул. Шкільна, 37) а саме: діючий номерний знак НОМЕР_3 ; Марка, модель ТЗ - ГКБ, 8350; тип ТЗ за конструкцією ПРИЧІП; тип кузова ПР-БОРТОВИЙ; VIN НОМЕР_2 ; номер шасі НОМЕР_2 ; Рік випуску 1984; колір СІРИЙ.

3. Зобов`язати Головне управління Національної поліції в Полтавській області (36000, м. Полтава, вул. Матвійчука Юліана, 83) здійснити розшук вказаних транспортних засобів та сільськогосподарської техніки, її затримання та передати затриману техніку ліквідатору фермерського господарства "Солард Агрокультура" - арбітражному керуючому Косякевичу Сергію Олексійовичу (04211, м. Київ, а/с 5).

4. Ухвалу направити комітету кредиторів, ліквідатору, Головному управлінню Національної поліції в Полтавській області.

Стягувач: Арбітражний керуючий Косякевич Сергій Олексійович (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого №40 від 31.01.2013р., адреса для листування: 04211, м. Київ, а/с 5).

Боржник: Головне управління Національної поліції в Полтавській області (36000, м.Полтава, вул. Матвійчука Юліана, 83).

Ухвала є виконавчим документом згідно із Законом України "Про виконавче провадження", підлягає негайному виконанню в порядку, встановленому для виконання судових рішень.

Строк пред`явлення ухвали до виконання - протягом трьох років з дня прийняття, тобто до 19.12.2027.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання. Ухвала може бути оскаржена протягом десяти днів шляхом подання апеляційної скарги до Східного апеляційного господарського суду.

Дата підписання ухвали: 18.12.2024р.

Суддя Паламарчук В.В.

СудГосподарський суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення18.12.2024
Оприлюднено23.12.2024
Номер документу123873085
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —917/503/24

Ухвала від 27.12.2024

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Паламарчук В.В.

Ухвала від 27.12.2024

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Паламарчук В.В.

Ухвала від 27.12.2024

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Паламарчук В.В.

Ухвала від 18.12.2024

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Паламарчук В.В.

Ухвала від 29.11.2024

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Паламарчук В.В.

Ухвала від 29.11.2024

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Паламарчук В.В.

Ухвала від 19.11.2024

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Паламарчук В.В.

Постанова від 14.11.2024

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Паламарчук В.В.

Ухвала від 29.10.2024

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Паламарчук В.В.

Ухвала від 29.10.2024

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Паламарчук В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні