Ухвала
від 18.12.2024 по справі 946/9939/24
ІЗМАЇЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 946/9939/24

Провадження № 1-кс/946/3099/24

УХВАЛА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 грудня 2024 року слідчий суддя Ізмаїльського міськрайонного суду Одеської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у судовому засіданні клопотання начальника СВ Ізмаїльського РВП ГУ НП в Одеській області ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, -

В С Т А Н О В И В:

У провадженні слідчого відділу Ізмаїльського РВП ГУНП в Одеській області перебуває кримінальне провадження, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12024162150000352 від 08.03.2024, розпочатого за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Так, до Ізмаїльського РВП ГУНП в Одеській області надійшов рапорт слідчого про те, що протягом тривалого часу посадові особи ІНФОРМАЦІЯ_1 при закупівлі робіт за бюджетні кошти у ФОП ОСОБА_4 (РНОКПП НОМЕР_1 ), ФОП ОСОБА_5 (РНОКПП НОМЕР_2 ) та інших суб`єктах господарської діяльності систематично зловживають службовими повноваженнями, у зв`язку з чим можуть бути спричинені тяжкі наслідки інтересам держави.

Так, установлено, що згідно з даними веб-порталу « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ІНФОРМАЦІЯ_3 у червні 2023 року оголошено відкриті торги з особливостями «Коригування кошторисної частини техніко-економічного обґрунтування на будівництво автомобільної дороги загального користування державного значення М-15 Одеса - Рені (на м. Бухарест) на ділянці обходу с. Орлівка» очікуваною вартістю 3 500 000,00 грн. (ідентифікатор закупівлі ІНФОРМАЦІЯ_4 ).

За результатами торгів між ІНФОРМАЦІЯ_3 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » 21.07.2023 укладено Договір № 7ПКД/Б/23. Ціна договору становить 2 450 000,00 грн., у тому числі ПДВ - 408 333,33 грн.

Відповідно до плану фінансування (додаток № 3 до Договору) планується оплата:

- у 2023 році - 75 000 грн. (кошти зі спеціального рахунку місцевого бюджету (фонд розвитку);

- у 2024 році - 2 375 000,00 грн.

Термін виконання робіт: з дати підписання договору до 30 червня 2024 року (п. 4.1 Договору).

Надалі, 02.04.2024 між сторонами укладено Додаткову угоду № 2 до Договору від 21.07.2023, якою пункт 4.1. викладено в наступній редакції: «Термін виконання робіт: з дати підписання договору до 28 лютого 2025 року».

Відповідно до плану фінансування (додаток № 3 до Договору) планується оплата:

- у 2024 році - 50 000,00 грн. (кошти зі спеціального рахунку місцевого бюджету (фонд розвитку);

- у 2025 році - 2 400 000,00 грн.

Інформація про виконання робіт Підрядником та їх оплату Замовником на Єдиному веб-порталі використання публічних коштів за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_6 відсутня.

У додатковій угоді не зазначені підстави відповідно до яких вносяться зміни до істотних умов Договору.

Згідно з положеннями п. 4 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов`язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.

При цьому, у додатковій угоді відсутні посилання на будь-які документи які підтверджують факти, настання яких слугує підставою для внесення змін.

Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 23 БК України, будь-які бюджетні зобов`язання та платежі з бюджету здійснюються лише за наявності відповідного бюджетного призначення.

Згідно з ч. 1 ст. 48 БК України розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов`язання та здійснюють платежі тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами, враховуючи необхідність виконання бюджетних зобов`язань минулих років, довгострокових зобов`язань за енергосервісом, узятих на облік органами ІНФОРМАЦІЯ_7 .

Відповідно до статті 119 Бюджетного кодексу України нецільове використання бюджетних коштів - є їх витрачання на цілі, що не відповідають: бюджетним призначенням, встановленим законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет); напрямам використання бюджетних коштів, визначеним у паспорті бюджетної програми або в порядку використання бюджетних коштів (включаючи порядок та умови надання субвенцій); бюджетним асигнуванням (розпису бюджету, кошторису, плану використання бюджетних коштів).

Отже, ураховуючи специфіку фінансування органів державної влади, місцевого самоврядування, державних та комунальних установ, закладів і організацій, під час укладення договору про закупівлю необхідно обов`язково ураховувати зазначені вище вимоги Бюджетного кодексу України та передбачити умову виникнення платіжних зобов`язань виключно при наявності бюджетного призначення (бюджетного асигнування).

Так, моніторингом офіційного веб-сайту ІНФОРМАЦІЯ_8 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_9 установлено, що розмір бюджетного призначення за закупівлею «Коригування кошторисної частини техніко-економічного обґрунтування на будівництво автомобільної дороги загального користування державного значення М-15 Одеса - Рені (на м. Бухарест) на ділянці обходу с. Орлівка» визначається відповідно до рішення 43 сесії восьмого скликання ІНФОРМАЦІЯ_10 №783-VІІІ від 18.05.2023.

Моніторингом офіційного веб-сайту ІНФОРМАЦІЯ_10 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_11 установлено, що відповідно до Додатку 3 до вказаного рішення «Внесення змін до розподілу видатків бюджету ІНФОРМАЦІЯ_12 на 2023 рік» за кодом Програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету 0217461 на утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету, у тому числі: ІНФОРМАЦІЯ_3 (співфінансування на проведення видатків з розробки та коригування проектної документації на будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт автомобільної дороги загального користування державного значення) передбачено 300 000,00 грн зі спеціального фонду бюджету розвитку.

Одночасно, дані щодо конкретних робіт та/або послуг за вказаним кодом не встановлено.

Крім того, відповідно до Додатку 2 «Виконання видаткової частини бюджету ІНФОРМАЦІЯ_12 за 2023 рік» до рішення ІНФОРМАЦІЯ_1 № 1095-VІІІ від 15.03.2024 «Про затвердження звіту про виконання бюджету ІНФОРМАЦІЯ_12 за 2023 рік» за кодом 0217461 Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету здійснено виконання у розмірі 25%.

При цьому, відповідно до Додатку 6 «Виконання видатків, які передбачаються з бюджету ІНФОРМАЦІЯ_12 на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання автомобільних доріг загального користування державного та місцевого значення (на умовах співфінансування) за 2023 рік» до вказаного рішення на будівництво автомобільної дороги загального користування державного значення М-15 Одеса-Рені (на м. Бухарест) на ділянці обходу с. Орлівка, Одеська область у спеціальному фонді передбачалося 75 000 грн., які у 2023 році використано не було.

Крім того, відповідно до даних, які містяться на офіційному веб-сайті ІНФОРМАЦІЯ_1 , враховуючи укладення додаткової угоди № 2 від 02.04.2024, якою передбачено фінансування закупівлі у розмірі 50 000 грн за рахунок коштів місцевого бюджету, бюджетом ІНФОРМАЦІЯ_12 станом на момент укладення такої додаткової угоди будь-яке фінансування на вищевказану закупівлю не передбачалося.

Таким чином, з метою встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення Ізмаїльською окружною прокуратурою направлено запит до ІНФОРМАЦІЯ_10 щодо надання інформації про:

- виділення фінансування у 2023 році на закупівлю «Коригування кошторисної частини техніко-економічного обґрунтування на будівництво автомобільної дороги загального користування державного значення М-15 Одеса - Рені (на м. Бухарест) на ділянці обходу с. Орлівка» із зазначенням розміру такого фінансування, підстав нездійснення видатків за вказаним напрямком з наданням належним чином завірених копій відповідного рішення ІНФОРМАЦІЯ_1 з додатками, листування зі ІНФОРМАЦІЯ_3 з питання виділення зазначених коштів, а також інших документів, які містять обґрунтування виділення такого фінансування;

- виділення фінансування у 2024 році на вищевказану закупівлю із зазначенням розміру такого фінансування, фактичного здійснення видатків з наданням належним чином завірених копій відповідного рішення ІНФОРМАЦІЯ_1 з додатками, листування зі ІНФОРМАЦІЯ_3 з питання виділення зазначених коштів, а також інших документів, які містять обґрунтування виділення такого фінансування, платіжних інструкції тощо.

Однак, у своїй відповіді № 38/4487-5784 від 29.11.2024 радою відмовлено у наданні інформації та копій відповідних документів.

Так, вказані документи мають суттєве значення для встановлення обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, містять інформацію про обставини, що підлягають доказуванню, та події кримінального правопорушення, є важливою для встановлення винних осіб. При цьому, неможливо іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Таким чином, на теперішній час з метою здійснення повного та об`єктивного досудового розслідування виникла необхідність у здійсненні тимчасового доступу до документів, які містять інформацію щодо обставин кримінального правопорушення та які знаходяться у ІНФОРМАЦІЯ_10 , з метою вилучення їх у копіях, а саме:

1. рішень ІНФОРМАЦІЯ_10 , відповідно до яких заплановано фінансування закупівлі «Коригування кошторисної частини техніко-економічного обґрунтування на будівництво автомобільної дороги загального користування державного значення М-15 Одеса - Рені (на м. Бухарест) на ділянці обходу с. Орлівка» протягом 2023-2025 років;

2. листування ІНФОРМАЦІЯ_1 зі ІНФОРМАЦІЯ_3 протягом 2023-2024 років з питання виділення коштів на проведення закупівлі «Коригування кошторисної частини техніко-економічного обґрунтування на будівництво автомобільної дороги загального користування державного значення М-15 Одеса - Рені (на м. Бухарест) на ділянці обходу с. Орлівка», а також щодо підстав нездійснення видатків за вказаним напрямком у 2023 році;

3. платіжних інструкцій, відповідно до яких ІНФОРМАЦІЯ_13 фактично профінансовано закупівлі «Коригування кошторисної частини техніко-економічного обґрунтування на будівництво автомобільної дороги загального користування державного значення М-15 Одеса - Рені (на м. Бухарест) на ділянці обходу с. Орлівка» (Договір від 21.07.2023 Договір № 7ПКД/Б/23).

Вказані документи можливо отримати лише в порядку здійснення тимчасового доступу до зазначених документів, згідно з вимогами ст. 159 КПК України. Іншим чином отримати доступ до оригіналів вказаних документів, окрім як здійснивши тимчасовий доступ, є неможливим, з урахуванням чого, орган досудового розслідування звернувся до слідчого судді з вказаним клопотанням.

Слідчий та прокурор в судове засідання не з`явились, надали заяви про розгляд клопотання без їх участі.

Представник ІНФОРМАЦІЯ_10 сповіщався про розгляд клопотання про тимчасового доступу до речей і документів, але в судове засідання не з`явився, про причини неявки не повідомив.

В силу ст. 107 КПК технічні засоби фіксування процесу не застосовувалися.

Вивчивши матеріали, які обґрунтовують доводи клопотання, приходжу до висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно ч. 1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:

1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;

2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;

3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Так, в провадженні слідчого відділу Ізмаїльського РВП ГУНП в Одеській області перебуває кримінальне провадження, відомості про яке внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12024162150000352 від 08.03.2024, розпочатого за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Відповідно до ч. 6 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Враховуючи, що в клопотанні наведені підстави, передбачені ч. 5 ст. 163 КПК України, вважаю за необхідне задовольнити клопотання та надати дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_14 (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , з можливістю ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити (здійснити виїмку копій).

На підставі вищезазначеного та керуючись ст.ст. 162, 163 КПК України, -

У Х В А Л И В:

Клопотання начальника СВ Ізмаїльського РВП ГУ НП в Одеській області ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю - задовольнити.

Надати прокурорам Ізмаїльської окружної прокуратури Одеської області: ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , начальнику слідчого відділу Ізмаїльського РВП ГУНП в Одеській області ОСОБА_3 , слідчим СВ Ізмаїльського РВП ГУНП в Одеській області: ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , тимчасовий доступ (тобто можливість ознайомитись з ними та зняти копії) до документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_10 (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), яка розташована за адресою: АДРЕСА_2 , а саме до:

- рішень ІНФОРМАЦІЯ_10 , відповідно до яких заплановано фінансування закупівлі «Коригування кошторисної частини техніко-економічного обґрунтування на будівництво автомобільної дороги загального користування державного значення М-15 Одеса - Рені (на м. Бухарест) на ділянці обходу с. Орлівка» протягом 2023-2025 років;

- листування ІНФОРМАЦІЯ_1 зі ІНФОРМАЦІЯ_3 протягом 2023-2024 років з питання виділення коштів на проведення закупівлі «Коригування кошторисної частини техніко-економічного обґрунтування на будівництво автомобільної дороги загального користування державного значення М-15 Одеса - Рені (на м. Бухарест) на ділянці обходу с. Орлівка», а також щодо підстав нездійснення видатків за вказаним напрямком у 2023 році;

- платіжних інструкцій, відповідно до яких ІНФОРМАЦІЯ_13 фактично профінансовано закупівлі «Коригування кошторисної частини техніко-економічного обґрунтування на будівництво автомобільної дороги загального користування державного значення М-15 Одеса - Рені (на м. Бухарест) на ділянці обходу с. Орлівка» (Договір від 21.07.2023 Договір № 7ПКД/Б/23).

Строк дії ухвали становить один місяць з дня її постановлення.

У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудІзмаїльський міськрайонний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення18.12.2024
Оприлюднено20.12.2024
Номер документу123876489
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —946/9939/24

Ухвала від 18.12.2024

Кримінальне

Ізмаїльський міськрайонний суд Одеської області

Бурнусус О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні