Постанова
від 19.12.2024 по справі 461/9639/24
ГАЛИЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЛЬВОВА

Справа №461/9639/24

Провадження №3/461/3527/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

19 грудня 2024 року м. Львів

Суддя Галицького районного суду м. Львова Кротова О.Б., з участю представника митниці Лубоцького Б.І., розглянувши матеріали, які надійшли з Львівської митниці Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, керівника Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «НІД УКРАЇНА» (69007, м. Запоріжжя, вул. Григорія Квітки-Основ`яненка, буд.80, код ЄДРПОУ 45563185), ідентифікаційний код НОМЕР_1 ,

за ч.1 ст.483 Митного Кодексу України, -

в с т а н о в и в:

згідно протоколу про порушення митних правил №1393/20900/24 від 01.11.2024, 24.10.2024 у пункт пропуску «Смільниця-Кросценко» митного поста «Смільниця» Львівської митниці у напрямку в`їзд в Україну по смузі руху «червоний коридор» під керуванням громадянина України ОСОБА_2 в`їхав транспортний засіб з реєстраційним номером НОМЕР_2 / НОМЕР_3 , яким переміщувався товар: «транспортний засіб: автомобіль BMW 530D, кузов НОМЕР_4 , 2003 року випуску». Як підставу для ввезення вказаного транспортного засобу на митну територію України ОСОБА_3 до митного контролю подав товаросупровідні документи, у тому числі: митну декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 24.10.2024; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_5 ; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_6 . Відповідно до поданої митної декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, на адресу Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «НІД УКРАЇНА» (69007, м. Запоріжжя, вул. Григорія Квітки-Основ`яненка 80, код ЄДРПОУ 45563185) переміщується товар гуманітарної допомоги: «транспортний засіб: автомобіль BMW 530D, кузов НОМЕР_4 , 2003 року випуску», відправником (донором) якого заявлено у митній декларації фізичну особу ОСОБА_4 . Декларування здійснив керівник Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «НІД УКРАЇНА» (КОД ЄДРПОУ 45563185) ОСОБА_1 , про що свідчить наявність кваліфікованого електронного підпису (КЕП) від 24.10.2024 на поданій митній декларації. Будь-які документи, які б підтверджували факт вивезення вказаного транспортного засобу з території Євросоюзу як гуманітарної допомоги до митного контролю водієм не надано. Під час здійснення митного контролю, на вимогу посадової особи митного органу, ОСОБА_3 надав митну декларацію Республіки Польщі (MRN) 24PL401010E0344850, рахунок-фактуру (Faktura VAT) від 17.10.2024 №10/10/2024 та міжнародну товарно-транспортну накладну (CMR) від 24.10.2024. Відповідно до митної декларації Республіки Польщі (MRN) 24PL401010E0344850 та рахунку-фактури (Faktura VAT) від 17.10.2024 №10/10/2024 транспортний засіб BMW 530D, кузов НОМЕР_4 компанією «U-Р SHIPPING Sp. z о.о.» проданий фізичній особі ОСОБА_5 ( ОСОБА_6 ), а його вартість становить 2500,00 польських злотих, що згідно з курсом Національного банку України на дату ввезення відповідає сумі 25586,50 гривень. Таким чином, заявлена у митній декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 24.10.2024 як донор фізична особа ОСОБА_4 не відповідає фактичним даним (товаросупровідним документам), які виявлено у ході митного контролю, оскільки фактичним відправником та власником транспортного засобу була компанія «U-Р SHIPPING Sp. z о.о.». У своїх поясненнях ОСОБА_3 повідомив, що вказаний автомобіль він завантажив у м. Перемишль на стоянці компанії «U-Р SHIPPING Sp. z о.о.», де йому надали митну декларацію Республіки Польщі (MRN) 24PL401010E0344850, рахунок-фактуру (Faktura VAT) від 17.10.2024 №10/10/2024 та міжнародну товарно-транспортну накладну (CMR) від 24.10.2024. Відповідно до Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги Благодійній організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «НІД УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 45563185) присвоєно номер ЄРІ0644, дата включення до реєстру 17.09.2024. Листом Львівської митниці від 31.10.2024 №20-03/20-01/14/29709 викликався керівник Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «НІД УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 45563185) ОСОБА_1 , однак на виклик Львівської митниці останній не прибув та про причину неявки не повідомив. Враховуючи викладене, встановлено, що керівник Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «НІД УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 45563185) ОСОБА_1 з метою ввезення на митну територію України зовнішньоекономічного товару: «транспортний засіб: автомобіль BMW 530D, кузов НОМЕР_4 , 2003 року випуску», подав митному органу до митного контролю митну декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, що містить неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товару його вартості, а також характеру вантажу (під виглядом товару, який переміщується у митному режимі імпорт, заявлений як товар гуманітарної допомоги). Таким чином, керівник Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «НІД УКРАЇНА» (код ЄДРПОУ 45563185) ОСОБА_1 вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон Україну з приховуванням від митного контролю, тобто з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товару його вартості, а також характеру вантажу. Зазначені дії мають ознаки порушення митних правил, передбаченого частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

ОСОБА_1 в судове засідання не прибув, хоча був належним чином повідомлений про час, дату та місце розгляду справи, що підтверджується наявним в матеріалах справи рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення. Про причини неявки суд не повідомив, клопотання про перенесення розгляду справи до суду не надходило.

Згідно з рішенням Європейського суду з прав людини від 08.11.2005 у справі «Смірнов проти України», відповідно до якого в силу вимог ч.1 ст.6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору. Нездатність суду об`єктивно протидіяти недобросовісно створюваним учасниками справи перепонам для руху справи, є порушенням ч.1 ст.6 даної Конвенції.

Відповідно до ч.4ст.526 МК Українивважаю можливим розгляд справи у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, що не з`явився на виклик до суду, хоча належним чином був повідомлений про час і місце розгляду справи.

Представник Львівської митниці Державної митної служби України Лубоцький Б.І. зазначив, що у діях ОСОБА_1 наявний склад адміністративного правопорушенняпорушення митних правил, відповідальність за яке передбачена ч.1 ст.483 МК України, та просив визнати його винним і визначити міру стягнення передбачену законодавством.

Заслухавши думку представника митниці, дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного висновку.

Статтею 486 МК Українипередбачено, що завданням провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог Закону.

Згідно з частиною 1статті 458 МК Українипорушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Відповідно до статті 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил, здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Згідно з вимогами ст.489 МК України при розгляді справи про порушення митних правил підлягає з`ясуванню, чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ч.1 ст.483 МК України відповідальність настає за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Відповідно до ч.1 ст.257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Частинами 6 та 8 статті 264 Митного кодексу України визначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за явленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставлення на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо). З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відподальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Пунктом 3 Порядку пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 05 вересня 2023 року № 953 «Деякі питання пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану» (далі Порядок) визначено, що особа набуває статусу отримувача з моменту автоматичної реєстрації в Єдиному реєстрі, яка здійснюється шляхом присвоєння отримувачу номера отримувача гуманітарної допомоги в порядку, визначеному Положенням про автоматизовану систему.

Відповідно до пункту 4 зазначеного Порядку, перед початком декларування товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, отримувач вносить інформацію про такі товари до автоматизованої системи шляхом заповнення електронних форм в електронному кабінеті та/або завантаження в нього документів у порядку, визначеному Положенням про автоматизовану систему.

Внесення інформації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, до автоматизованої системи та присвоєння унікального коду гуманітарної допомоги засвідчує факт визнання товарів, які зазначені вабзаці четвертомупункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 05 вересня 2023 року №953 «Деякі питання пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану», гуманітарною допомогою.

Факт вчинення ОСОБА_1 митного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, підтверджується наступними доказами:

- протоколом про порушення митних правил №1393/20900/24 від 01.11.2024;

- декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, зареєстрованої 24.10.2024, згідно якої на адресу Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «НІД УКРАЇНА» (69007, м. Запоріжжя, вул. Григорія Квітки-Основ`яненка 80, код ЄДРПОУ 45563185) переміщується товар гуманітарної допомоги: «транспортний засіб: автомобіль BMW 530D, кузов НОМЕР_4 , 2003 року випуску», відправником (донором) якого заявлено у митній декларації фізичну особу ОСОБА_4 . Декларування здійснив керівник Благодійної організації «БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД «НІД УКРАЇНА» (КОД ЄДРПОУ 45563185) ОСОБА_1 , про що свідчить наявність кваліфікованого електронного підпису (КЕП) від 24.10.2024 на поданій митній декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою;

- копіями митної декларації Республіки Польщі (MRN) 24PL401010E0344850 від 17.10.2024 та рахунку-фактури (Faktura VAT) від 17.10.2024 №10/10/2024, відповідно до яких транспортний засіб марки BMW 530D, кузов НОМЕР_4 компанією «U-Р SHIPPING Sp. z о.о.» проданий фізичній особі ОСОБА_5 ( ОСОБА_6 ), а його вартість становить 2500,00 польських злотих, що згідно з курсом Національного банку України на дату ввезення відповідає сумі 25586,50 гривень;

- письмовими поясненнями ОСОБА_7 від 24.10.2024, в яких повідомив, що вказаний автомобіль він завантажив у м. Перемишль на стоянці компанії «U-Р SHIPPING Sp. z о.о.», де йому надали митну декларацію Республіки Польщі (MRN) 24PL401010E0344850, рахунок-фактуру (Faktura VAT) від 17.10.2024 №10/10/2024;

- доповідною запискою;

- описом предметів затриманих у справі про ПМП №1393/20900/24 від 01.11.2024;

- службовою запискою.

Таким чином, суддя приходить до висновку про доведеність вини ОСОБА_1 в скоєнні митного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, а саме того, що останній вчинив дії спрямовані на переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника, одержувача товару, його вартості, а також характеру товару.

Товарами, відповідно до пункту 57 частини 1 статті 4 Митного кодексу України, є будь-які рухомі речі, у тому числі ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.

Обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_1 суддею не встановлено.

За вчинення правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, передбачено накладення штрафу в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, або з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю.

Відповідно до матеріалів справи встановлено, що вартість товару - безпосереднього предмету порушення митних правил становить 25586,50 грн.

Відтак, приймаючи до уваги характер вчинених правопорушень, особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, ступінь його вини, приходжу до висновку, що на ОСОБА_1 слід накласти штраф в межах встановлених санкцією ч.1 ст.483 МК України, у розмірі 50 % вартості товарів, що становить 12793,25 грн без конфіскації товару - безпосереднього предмету порушення митних правил.

Крім того, відповідно до ст.40-1 КУпАП та Закону України «Про судовий збір» з ОСОБА_1 слід стягнути в користь держави в особі ДСА України судовий збір у розмірі 605,60 грн та на користь Львівської митниці 19781,15 грн витрат за зберігання на складі митниці.

Керуючись ст.ст.483, 541 МК України, ст.ст.40-1, 283 КУпАП, Законом України «Про судовий збір», суд -

п о с т а н о в и в:

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України та накласти на нього стягнення у виді штрафу в розмірі 50% вартості товару, що був безпосереднім предметом порушення митних правил, а саме 12793,25 грн (дванадцятьтисяч сімсотдев`яносто тригривні двадцятьп`ятькопійок) без конфіскації товару - безпосереднього предмету порушення митних правил.

Товар, вилучений згідно протоколу про порушення митних правил №1393/20900/24 від 01.11.2024, а саме: легковий автомобіль BMW 530D, кузов НОМЕР_4 , 2003 року випуску, - повернути власнику для належного митного оформлення, або вивезення за межі митної території України.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави в особі Державної судової адміністрації України 605,60грн судового збору.

Стягнути з ОСОБА_1 накористь Львівськоїмитниці ДМСУкраїни 19781,15 грн витрат за зберігання товару на складі митниці.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного суду через Галицький районний суд м. Львова протягом десяти днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги.

Постанова у справі про адміністративне правопорушення пред`являється до виконання протягом трьох місяців з наступного дня після набрання нею законної сили.

У відповідності до ч.1 ст.307 КУпАП штраф правопорушником повинен бути сплачений не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніше як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.

На підставі ст.308 КУпАП у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений ч.1 ст.307 КУпАП, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.

У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується: подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу та зазначеного у постанові про стягнення штрафу; витрати на облік зазначених правопорушень.

Суддя Кротова О.Б.

СудГалицький районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення19.12.2024
Оприлюднено23.12.2024
Номер документу123886803
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —461/9639/24

Постанова від 19.12.2024

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Кротова О. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні