ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КРИВОГО РОГУ
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
У Х В А Л А
іменем України
Справа № 171/2961/24
Провадження № 1-кс/210/1889/24
18 грудня 2024 року
Слідча суддя Дзержинського районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області ОСОБА_1 , за участі секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання старшого слідчого СВ ВП № 8 Криворізького РУП ГУНП в Дніпропетровській області капітан поліції ОСОБА_3 , погодженого з прокурором Криворізької східної окружної прокуратури ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до документів в межах кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових №12024041410000238, зареєстрованого в Єдиному реєстрі досудових розслідувань 19.10.2024 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 246 КК України,-
ВСТАНОВИЛА:
До суду 11 грудня 2024 року на підставі ухвали Дніпровського апеляційного суду від 28 листопада 2024 року надійшло клопотання слідчого про надання дозволу на тимчасовий доступ до речей та документів по кримінальному провадженню №12024041410000238, зареєстрованого в Єдиному реєстрі досудових розслідувань 19.10.2024 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 246 КК України.
В обґрунтування клопотання слідчий посилається на те, що 30.08.2024 до ЧЧ ВП No8 Криворізького РУП надійшла письмова заява мешканки м. Апостолове, Криворізького району, Дніпропетровської області ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , про те, що КП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Апостолівської міської ради 29.08.2024 здійснило незаконну порубку дерев на території центрального парку м. Апостолове, Криворізького району, Дніпропетровської області за наказом голови ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_6 , з метою зведення на території Центрального парку модульної школи.
За вказаним фактом 19.10.2024 підставі Ухвали Жовтневого районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області від 09.10.2024 справа 3171/2277/24; 1-кс/212/1198/24 внесено відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань No12024041410000238 від 19.10.2024 за ч. 1 ст. 246 КК України.
В ході досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_5 разом з мешканцями будинків АДРЕСА_1 29.08.2024 звернулись з письмовою заявою на адресу ІНФОРМАЦІЯ_4 з заявою, щодо невдоволеності рішенням місцевої влади про зведення в Центральному парку м. Апостолове модульної школи у зв`язку з тим, що вважають що таке рішення наражає їх на небезпеку та стурбовані знищенням парку.
Крім того, 30.08.2024 до ЧЧ ВП No8 Криворізького РУП надійшла письмова заява мешканки м. Апостолове, Криворізького району, Дніпропетровської області ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , про те, що КП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » Апостолівської міської ради 29.08.2024 здійснило незаконну порубку дерев на території центрального парку м. Апостолове, Криворізького району, Дніпропетровської області за наказом голови ІНФОРМАЦІЯ_3 ОСОБА_6 , з метою зведення на території Центрального парку модульної школи.
Виїздом на місце події слідчо-оперативної групи відділення поліції встановлено, що станом на 30.08.2024 в межах території Центрального парку м. Апостолове, вздовж автомобільної дороги працівниками КП по вул. Ветеранів поблизу буд No15 та церкви «Святої Богородиці» «СИНЕГРІЯ» проводились роботи з видалення дерев на підставі рішення ІНФОРМАЦІЯ_4 Про видалення зелених насаджень.
Відповідно до наданих на запит слідчого документів, видалення зелених насаджень проведено на підставі рішення ІНФОРМАЦІЯ_5 від 09.06.2023 No85-6 «Про видалення зелених насаджень», яким КП « ІНФОРМАЦІЯ_6 » надано згоду на видалення дерев, які розташовані на території Апостолівської територіальної громади в тому числі 20 дерев породи «Акація» та 10 дерев породи «Гледичія», що розташовані на території Центрального парку м. Апостолове.
Порядок видалення видалення дерев, кущів в населених пунктів, регулюється Постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2006 року №1045 «Про Порядок видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах» (далі Порядок).
Відповідно до п.2 Порядку видалення зелених насаджень здійснюється у разі: виконання підготовчих і будівельних робіт на об`єктах відповідно до статей 35-37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності; знесення аварійних, сухостійних і фаутних дерев, а також самостійних і порослевих дерев з діаметром кореневої шийки не більш як 5 сантиметрів.
Відповідно до п.3 Порядку видалення зелених насаджень на території населеного пункту здійснюється за рішенням виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі Компетентний орган) на підставі ордера (крім випадків, передбачених пунктами 7-10 цього порядку). За наявності дозволу на виконання будівельних робіт отримання замовником та генеральним підрядником чи підрядником (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) інших документів дозвільного характеру для видалення зелених насаджень у межах будівельного майданчика не вимагається.
Відповідно до п.4 Порядку підставою для прийняття рішення компетентним органом є заява про видалення зелених насаджень подана юридичною чи фізичною особою.
Після надходження заяви компетентний орган утворює комісію з питань визначення стану зелених насаджень та їх відновної вартості, до складу якої входять представники заявника, власника земельної ділянки, компетентного органу, територіального органу Держекоінспекції, а у разі потреби - балансоутримувача та комунального підприємства, що здійснює утримання зелених насаджень. Комісія у п`ятиденний строк після її затвердження визначає стан зелених насаджень, розташованих на земельній ділянці, і їх відновну вартість та складає акт обстеження тих насаджень, що підлягають видаленню (далі акт), за формою затвердженою Мінрегіоном. Кожному члену комісії надається один примірник акта. У разі відсутності представника ІНФОРМАЦІЯ_7 у складі комісії один примірник акта у триденний строк надсилається до територіального органу Держекоінспекції. Голова комісії готує в п`ятиденний строк проект рішення компетентного органу про видалення зелених насаджень, в якому зазначається інформація про кількість зелених насаджень, що підлягають видаленню і залишаються на земельній ділянці. Компетентний орган у місячний строк після надходження зазначеного проекту рішення про видалення зелених насаджень приймає відповідне рішення і видає наступного дня заявнику його копію для оплати відновної вартості зелених насаджень, що підлягають видаленню.
Відповідно до п.7 Порядку видалення аварійних, сухостійних і фаутних дерев на об`єкті благоустрою здійснює балансоутримувач на підставі акта, що складається відповідно до п. 4 цього Порядку.
Під час досудового розслідування даного кримінального провадження опрацюванням відомостей з джерел публічної інформації встановлено, що рішенням ІНФОРМАЦІЯ_4 від 16 травня 2024р. № 90-3 «Про надання дозволу на розробку схеми розміщення тимчасової модульної споруди для життєзабезпечення населення на території Апостолівської міської ради» Керуючись ст. ст. 31, 42, 50, п. 6 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», п. 92 розділу V «Прикінцеві положення» Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Порядком розроблення, погодження, оприлюднення схеми розміщення тимчасових споруд для життєзабезпечення населення, її складу та змісту, вимог до тимчасових споруд для життєзабезпечення населення, їх зведення, перенесення та демонтажу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 04.08.2023 No 904, Указом Президента України від 24.02.2022 No 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» зі змінами, відповідно до подання начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_7 від 29.04.2024 No 315, надано дозвіл на розробку схеми розміщення тимчасової модульної споруди для життєзабезпечення населення на території Апостолівської міської ради на земельній ділянці (кадастровий номер 1220310100:03:003:1411), що знаходиться по АДРЕСА_2 .
Крім того, Рішенням ІНФОРМАЦІЯ_5 від 30 жовтня 2024р. No 198-7, «Про затвердження схеми розміщення тимчасової модульної споруди для життєзабезпечення населення на території Апостолівської міської ради», Керуючись ст. ст. 31, 42, 50, п. 6 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», відповідно до пункту 92 розділу V «Прикінцеві положення» Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядку розроблення, погодження, оприлюднення схеми розміщення тимчасових споруд для життєзабезпечення населення, їх складу та змісту, вимог до тимчасових споруд для життєзабезпечення населення, їх зведення, перенесення та демонтажу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04.08.2023 № 904 та відповідно до подання начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_7 від 24.10.2024 №779, затверджено схему розміщення тимчасової модульної споруди для життєзабезпечення населення, зареєстрованою в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва.
В судове засіданні прокурор та слідчий не з`явились, надали разом із клопотанням заяви про можливість розгляду клопотання у їх відсутність.
Згідно ч. 4 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд розглядає клопотання за участю сторони кримінального провадження, яка подала клопотання, та особи, у володінні якої знаходяться речі і документи, крім випадків, передбачених частиною другою цієї статті.
На підставі ч. 2 ст. 163 КПК України в судове засідання представники організації, у володінні якого перебувають зазначені матеріали не викликались.
У відповідності до ч. 4, 6 ст. 107 КПК України, за письмовою заявою учасників судового засідання, фіксація процесуальної дії за допомогою технічних засобів під час розгляду питання слідчим суддею про тимчасовий доступ до речей та документів, не здійснювалась.
Дослідивши клопотання та документи додані до нього, вважаю, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 298 КПК України досудове розслідування кримінальних проступків (дізнання) здійснюється згідно із загальними правилами досудового розслідування, передбаченими цим Кодексом, з урахуванням положень цієї глави.
Відповідно до ст. 40-1 КПК України дізнавач при здійсненні дізнання наділяється повноваженнями слідчого. Дізнавач несе відповідальність за законність та своєчасність здійснення дізнання.
Для досудового розслідування кримінальних проступків дозволяється виконувати всі слідчі (розшукові) дії, передбачені цим Кодексом, та негласні слідчі (розшукові) дії, передбачені частиною другою статті 264 та статтею 268 цього Кодексу, а також відбирати пояснення для з`ясування обставин вчинення кримінального проступку, проводити медичне освідування, отримувати висновок спеціаліста, що має відповідати вимогам до висновку експерта, знімати показання технічних приладів і технічних засобів у провадженнях щодо вчинення кримінальних проступків, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, вилучати знаряддя і засоби вчинення кримінального проступку, речі і документи, що є безпосереднім предметом кримінального проступку, або які виявлені під час затримання особи, особистого огляду або огляду речей, до внесення відомостей про кримінальний проступок до Єдиного реєстру досудових розслідувань (ст. 300 КПК України).
Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Пунктом 5 ч. 2 ст.131КПК України передбачено такий вид заходу забезпечення кримінального провадження, як тимчасовий доступ до речей та документів.
Відповідно до ч. 1 ст. 159 КК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку). За змістом ч.1 ст.160 КПК України, сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених у статті 161 цього Кодексу.
Таким чином, необхідна органу досудового розслідування інформація, не може бути здобута іншим способом, окрім як на підставі відповідного рішення суду.
Відповідно до положень п. 7 ч. 2 ст. 160 КПК України у клопотанні про тимчасовий доступ до речей і документів має бути зазначено, зокрема, обґрунтування необхідності вилучення речей і оригіналів або копій документів, якщо відповідне питання порушується стороною кримінального провадження, яка звертається з відповідним клопотанням. Як вбачається із змісту п. 8 ч. 1 ст. 162 КПК України, до охоронюваної законом таємниці, яка міститься у речах і документах, належить персональні дані особи, що знаходяться у її особистому володінні або в базі персональних даних, яка знаходиться у володільця персональних даних.
За таких обставин, слідча суддя приходить до висновку, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані речі і документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, необхідно отримати дозвіл на тимчасовий доступ до вказаних речей і документів та можливість вилучення їх копій, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_3 , з метою всебічного, повного й неупередженого дослідження всіх обставин кримінального провадження.
Керуючись статтями40,40-1,110,159-166,309КПК України,-
ПОСТАНОВИЛА:
Клопотання старшого слідчого СВ ВП № 8 Криворізького РУП ГУНП в Дніпропетровській області капітан поліції ОСОБА_3 , погодженого з прокурором Криворізької східної окружної прокуратури ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до документів в межах кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових№12024041410000238, зареєстрованого в Єдиному реєстрі досудових розслідувань 19.10.2024 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 246 КК України - задовольнити частково.
Надати тимчасовийдоступ додокументів ІНФОРМАЦІЯ_4 за адресою: АДРЕСА_3 з метою їх огляду та вилучення копій, без вилучення їх оригіналів, а саме:
1. Документи, що слугували підставою для винесення та виконання рішення ІНФОРМАЦІЯ_4 «Про видалення зелених насаджень» No85-6 від 09.07.2023 (звернення підприємств, установ організації, громадян про видалення дерев, відомості про утворення комісії з питань визначення стану зелених насаджень, відомості про залучення до комісії територіального органу Держекоінспекції, листування/повідомлення територіальному органу Держекоінспекції, акт обстеження зелених насаджень, тощо);
2. Документи, що слугували підставоюдля винесення та виконання рішення від 30 жовтня 2024р. No 198- 7. «Про затвердження схеми розміщення тимчасової модульної споруди для життєзабезпечення населення на території Апостолівської міської ради» (подання начальника ІНФОРМАЦІЯ_8 ОСОБА_7 від 24.10.2024 No 779, схему розміщення тимчасової модульної споруди для життєзабезпечення населення, зареєстрованою в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва за No SHO1:5942-4224-8192-9701, від 24.10.2024 на території Апостолівської міської ради на земельній ділянці з кадастровим номером 1220310100:03:003:1411, повідомлення про початок/завершення/дозвіл на виконання будівельних робіт отримання замовником та генеральним підрядником чи підрядником (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників, тощо);
3. Відомості про балансоутримувача об`єктів благоустрою комунальної власності ІНФОРМАЦІЯ_3 , Реєстр зелених насаджень на території Апостолівської міської ради, Паспорт, Івентаризаційні плани (акти) об`єктів благоустрою, а саме Центрального парку, та території загального користування розміщеної в межах земельної ділянки з кадастровим номером 1220310100:03:003:1411;
4. Рішення (листи/відповіді) винесені за наслідками розгляду звернення ОСОБА_5 від 29.08.2024 вх. КО-521/0/10-24.
Зобов`язати уповноважених посадових осіб ІНФОРМАЦІЯ_4 за адресою: АДРЕСА_3 - забезпечити тимчасовий доступ до речей і документів зазначених в ухвалі слідчого суді, та надати можливість уповноваженій особі провести вилучення копій документів без вилучення їх оригіналів.
Право тимчасового доступу до вказаних документів надати старшому слідчому СВ ВП №8 Криворізького районного управління поліції ГУНП в Дніпропетровській області капітану поліції ОСОБА_3 .
Строк дії цієї ухвали до 18 січня 2025 року включно.
У випадку невиконання ухвали суду про тимчасовий доступ до речей та документів суд за клопотанням сторони кримінального провадження має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку відповідно до положень Кримінального процесуального Кодексу.
Ухвала оскарженню не підлягає і заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідча суддя: ОСОБА_1
Суд | Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2024 |
Оприлюднено | 23.12.2024 |
Номер документу | 123890595 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу
Чайкіна О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні