Рішення
від 18.12.2024 по справі 320/13878/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 грудня 2024 року № 320/13878/24

Київський окружний адміністративний суд у складі судді Білоноженко М.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «Обухівміськвторресурси» до Виконавчого комітету Васильківської міської ради Київської області про визнання відмови протиправною, зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «Обухівміськвторресурси» (08700, Київська обл, м. Обухів, вул. Київська, 21, код ЄДРПОУ 32152706) звернулось дод Київського окружного адміністративного суду із позовом до Виконавчого комітету Васильківської міської ради Київської області (08601, Київська обл, м. Васильків, вул. Покровська, 4, код ЄДРПОУ 04054857), в якому просить суд:

- визнати протиправною відмову № 179/02.01-08 від 19 грудня 2023 року у наданні інформації;

- зобов`язати Виконавчий комітет Васильківської міської ради Київської області надати Приватному підприємству «Обухівміськвторресурси» інформацію, відповідно до його запиту про надання інформації № 2358 від 14 листопада 2023 року.

В обгрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що не може виконувати покладені на нього Законом, рішенням органу місцевого самоврядування та договором з надання послуг з вивезення побутових відходів на території Васильківської територіальної громади обов`язків із забезпечення споживачів послугою з поводження з побутовими відходами не маючи та не використовуючи персональні дані споживачів, які необхідні для укладання договорів, відкриття особового рахунку, ведення претензійно-позовної роботи, нарахування та визначення розміру плати за послугу. В зв`язку із чим, вважає відмову відповідача протиправною і просить її скасувати.

Ухвалою суду від 02 травня 2024 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Відповідач, не погоджуючись із доводами позивача, надав відзив на позовну заяву, в якому вказав, що шляхом отримання інформації про фізичних осіб з реєстру територіальної громади, позивач намагається вирішити проблеми із стягненням заборгованості зі споживачів/власників відходів. Зауважив, що запитувана інформація про персональні дані фізичних осіб не може бути надана, в зв`язку із вимогами законодавства України стосовно режиму захисту персональних даних.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

В листопаді 2023 року позивач, з огляду на п.п 8 п.4.2 Договору, з метою здійснення своїх повноважень як «виконавця послуги з вивезення побутових відходів», зокрема для формування клієнтської бази споживачів, відкриття та ведення особистих рахунків, укладання договорів, ведення претензійно-позовної роботи, звернувся до Виконавчого комітету Васильківської міської ради Київської області, із запитом про надання інформації №2358 від 14.11.2023 року, в якому просив останнього надати відомості про зареєстрованих осіб та власника житла за вказаними у запиті адресами.

Листом №179/02.01-08 від 19 грудня 2023 року, відповідач повідомив про те, що запитувана інформація не може бути надана, пославшись на положення ст. 10, 14 ЗУ «Про захист персональних даних», п. 31 Порядку створення, ведення та адміністрування реєстрів територіальних громад, п. 7 Порядку електронної інформаційної взаємодії між інформаційно-комунікативними системами та передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру, затверджених постановою КМУ № 265 від 07 лютого 2022 року.

Ознайомившись із викладеними в листі відповідача доводами, позивач вважає таку відмову необґрунтованою, протиправною, в зв`язку із чим звернувся до суду із даним позовом, при вирішенні якого суд виходить із наступного.

В силу абз. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Організаційні, господарські відносини, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг, встановлені Законом України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 № 2189-VIII (далі- Закон України "Про житлово-комунальні послуги").

Згідно ч. 1 ст. 6 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» учасниками правовідносин у сфері надання житлово-комунальних послуг е: 1) споживачі (індивідуальні та колективні); 2) управитель; 3) виконавці комунальних послуг.

Відповідно до п. 7 ч. 2 ст. 6 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» виконавцем послуги з управління побутовими відходами є адміністратор послуги з управління побутовими відходами, а у разі його відсутності - визначений у встановленому законодавством порядку суб`єкт господарювання, який здійснює збирання та перевезення побутових відходів.

Абзацом 2 ч. 6 «Прикінцевих та перехідних положень» Закону України «Про управління відходами» встановлено, що до визначення адміністратора послуги з управління побутовими відходами та встановлення тарифу на послугу з управління побутовими відходами функції виконавця послуги з управління побутовими відходами здійснює суб`єкт господарювання, визначений виконавцем послуг з вивезення побутових відходів у встановленому порядку.

Таким чином, у розрізі житлово-комунальних правовідносин, суб`єктом - виконавцем комунальної послуги може вважатися лише той суб`єкт господарювання, який визначений «виконавцем послуг з вивезення побутових відходів» у встановленому законодавством порядку, зокрема органом місцевого самоврядування. Основними визначальними ознаками «Виконавця послуги з вивезення побутових відходів» є: 1)прийняте органом місцевого самоврядування відповідне рішення; 2) укладений органом місцевого самоврядування договір з таким виконавцем.

Отже, тільки набутий статус «виконавця послуг із вивезення побутових відходів», дозволяє суб`єкту господарювання стати учасником правовідносин у сфері надання житлово-комунальних послуг та наділяє його всіма необхідними правами та обов`язками виконавця, встановленими (передбаченими) нормативними актами у цій сфері.

Законодавчо встановлена процедура визначення органом місцевого самоврядування «виконавця послуги з вивезення побутових відходів» має на меті визначити відповідного контрольованого суб`єкта господарювання, який має достатні, необхідні технічні і організаційні можливості, як для систематичного, якісного збирання та вивезення побутових відходів з певної території, так і для їх подальшого безпечного захоронення у визначених для цього місцях. Тобто, визначення виконавця послуги покликано мінімізувати негативні ризики для людей, які проживають на певній території та навколишнього середовища, що можуть бути викликані та спричинені хаотичним (неупорядкованим) вивезенням та/чи захороненням побутових відходів суб`єктом господарювання, який не е визначеним виконавцем послуги.

Матеріалами справи підтверджено, що згідно Порядку визначення на конкурсних засадах виконавця послуги із вивезення побутових відходів, затвердженого постановою КМУ № 1173 від 16 листопада 2011 року «Питання надання послуг із вивезення побутових відходів» (надалі за текстом Постанова КМУ №1173), рішенням відповідача № 265 від 05 вересня 2022 року «Про визначення виконавця послуги з вивезення побутових відходів на території Васильківської міської територіальної громади», позивача було визнано виконавцем послуги з вивезення побутових відходів на території Васильківської міської територіальної громади, строком на 20 років.

На виконання вимог п. 31 Постанови КМУ №1173 між позивачем та відповідачем був укладений договір щодо надання послуг з вивезення побутових відходів на території Васильківської міської територіальної громади.

Так, відповідно до підпункту 1 п. 4.4. Договору, позивача, серед іншого, зобов`язано у встановленому законодавством порядку укласти договори на надання послуг з вивезення побутових відходів із споживачами на території, визначеної цим договором, відповідно до Типового договору про надання послуг з вивезення побутових відходів.

У свою чергу, згідно підпункту 8 п. 4.2. Договору, відповідач зобов`язався надати позивачу існуючу базу споживачів (абонентів), що користуються послугами з вивезення побутових відходів за окремим договором.

За визначенням положень ст. 5, ч. 1 ст. 16 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» послуга із поводження з побутовими відходами (управління побутовими відходами) відноситься до комунальної послуги і має надаватися на постійній (безперервній) основі.

Положення п. 1 ч. 2 ст. 7 та п. 2 ч. 2 ст. 8, ч.1 ст. 25 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», покладають обов`язок укласти договір про надання послуг з поводження з побутовими відходами (управління побутовими відходами) як на замовника послуги, так і на споживача.

Факт визначення позивача виконавцем послуги на території Васильківської міської територіальної громади та необхідність споживачів укладати договори із таким виконавцем, засвідчується і листом Управління житлово-комунального господарства, будівництва та благоустрою №17/165-06/6-03 від 07 лютого 2023 року.

Суд зазначає, що правовий висновок, який висловлений Касаційним адміністративним судом у складі Верховного Суду про справі № 640/3604/21 (п. 48 постанови від 18 квітня 2023 року) вказує на те, що: «Власники або наймачі, користувачі, у тому числі орендарі, джерел утворення побутових відходів мають укладати договори з Позивачем, як виконавцем послуг з вивезення побутових відходів».

Крім того, положення Закону України «Про житлово-комунальні послуги» свідчать про обов`язковість договору щодо житлово-комунальних послуг для споживача та не можливість споживача відмовитись від укладання договору (за виключенням у випадках встановлених законом та у порядку встановленому законом), зокрема договору про вивезення відходів. За таких обставин, прийняття оферти виконавця послуг з вивезення відходів може бути у вигляді мовчання.

Системне тлумачення вказаних норм свідчить, що на фізичних осіб покладено законодавчий обов`язок укласти договір та вносити плату за користування послугами з вивезення побутових відходів, а тому у випадку відсутності прийняття оферти шляхом погодження на укладання договору про вивезення відходів або конклюдентних дій, які свідчать про прийняття пропозиції, таке прийняття може бути також у вигляді мовчання.

В обгрунтування оскаржуваного рішення відповідач зазначає, що запитувана інформація про персональні дані фізичних осіб не може бути надана, в зв`язку із вимогами законодавства України стосовно режиму захисту персональних даних.

Суд, дослідивши докази, які наявні в матеріалах справи, не погоджується із такими висновками відповідача з огляду на наступне.

Відповідно до вимог Порядку створення, ведення та адміністрування реєстрів територіальних громад, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 7 лютого 2022 р. № 265 (далі -Порядок) визначаються засади створення, ведення та адміністрування реєстрів територіальних громад, а також процедура надання та передачі інформації з/до такого реєстру.

Відповідно до п. 3 Порядку виконавчий орган сільської, селищної або міської ради (далі - орган реєстрації) для потреб декларування та реєстрації місця проживання (перебування) осіб, зокрема для обліку осіб, які проживають на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, формує та веде в електронній формі реєстр територіальної громади засобами власної інформаційно-комунікаційної системи або засобами відомчої інформаційної системи ДМС із доступом через офіційний веб-сайт ДМС.

При цьому суд зауважує, що орган реєстрації є розпорядником власної інформаційно-комунікаційної системи та реєстру територіальної громади, забезпечує їх функціонування та призначає адміністратора.

Орган реєстрації, що веде реєстр територіальної громади із використанням власної інформаційно-комунікаційної системи, забезпечує передачу відомостей із реєстру територіальної громади до відомчої інформаційної системи ДМС із подальшою передачею до Єдиного державного демографічного реєстру кожні дві години протягом робочого дня, але не рідше одного разу на добу. Орган реєстрації, що веде реєстр територіальної громади програмними засобами відомчої інформаційної системи ДМС, має право безоплатного, безперервного та безперешкодного доступу до таких реєстрів.

Таким чином, доводи виконавчого комітету Васильківської міської ради про неможливість сформувати відомості, які міститимуть персональні дані громадян, для надання їх позивачу, суд ваажає необгрунтованими і такими, що спростовуються положеннями наведеного вище Порядку.

Процес надання та споживання комунальних послуг передбачає обробку власниками відповідних правовідносин персональних даних у обсязі, достатньому для виконання виконавцем послуг своїх повноважень, зокрема, для відкриття та ведення особових рахунків, укладання договорів, ведення претензійно - позовної роботи.

Типові форми договорів про надання послуг з поводження з побутовими відходами (управління побутовими відходами) затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 року №1070 «Про затвердження Правил надання послуг з поводження з побутовими відходами» (на даний час втратила чинність) та Постановою КМУ № 835 від 08 серпня 2023 року «Про затвердження Правил надання послуги з управління побутовими відходами та типових договорів про надання послуги з управління побутовими відходами» і передбачають зазначення відповідних відомостей про фізичну особу-споживача, а саме: прізвище, ім?я, по батькові, адресу місця проживання, телефон, паспорти дані та/або ідентифікаційний код, E-mail.

Суд звертає увагу, що для практичної реалізації положень п. 2 ч. 2 ст. 8 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», зокрема підготовки та укладання із споживачами договорів про надання послуг з поводження з побутовими відходами (управління побутовими відходами), складеними згідно з типовим, позивач також має володіти персональними відомостями про особу - споживача, зокрема його ПІБ, серію та номер паспорту, ідентифікаційний номер, адресу та інше.

Водночас, у разі ухилення споживачів від укладання договору та/або несплату ними за спожиті комунальні послуги, порушення умов договору, відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 8 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», ч. 1 ст. 4 Цивільного процесуального кодексу України, виконавець послуги, тобто позивач, має право на захист своїх законних прав та інтересів, шляхом звернення до суду.

Державна служба України з питань захисту персональних даних своїм листом №10/594-12 від 27 лютого 2012 року «Щодо окремих питань, пов`язаних із обробкою персональних даних» надала роз`яснення в частині того, що отримання від суб`єктів персональних даних письмової згоди на обробку їх персональних даних в процесі споживання такими суб`єктами житлово-комунальних послуг не є обов`язком, оскільки дозвіл на обробку їх персональних даних виконавцям або виробникам відповідних послуг, наданий законом виключно для здійснення його повноважень.

Процес надання та споживання комунальних послуг передбачає обробку учасниками відповідних правовідносин персональних даних у обсязі, достатньому для звернення до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.

Відтак, суд вважає, що вище наведені положення Закону України, роз`яснення Державної служби України з питань захисту персональних даних, судова практика вказують на право позивача, як «визначеного виконавця послуг з вивезення побутових відходів» та зобов`язаної сторони за Договором, отримувати від відповідача інформацію про споживачів Васильківської міської територіальної громади та обробляти її в необхідному об`ємі, зокрема, з метою здійснення своїх повноважень для підготовки та укладання договорів, відкриття особових рахунків, ведення претензійної роботи, звернення до суду за захистом своїх порушених прав.

Суд зауважує, що обробка персональних даних споживачів в ході надання визначеним виконавцем послуги комунальної послуги є необхідним та невідворотнім фактором для практичного та систематичного забезпечення надання послуг. Передбачений п. 2 ч.1 ст. 11 Закону України «Про захист персональних даних» дозвіл на обробку персональних даних, наданий володільцю бази персональних даних відповідно до закону виключно для здійснення його повноважень, є виправданим, а також інструментом, який забезпечує, серед іншого, і можливість Виконавця послуги захистити свої законні права інтереси у разі ухилення споживача від оплати за надані послуги, невиконання вимог чинного законодавства в частині обов`язковості укладання договору.

Доводи відповідача про те, що мотивом позову є отримання позивачем від відповідача персональних даних фізичних осіб/власників побутових відходів, з метою ведення позивачем претензійно-позовної роботи з боржниками та збільшення своїх доходів від цього, суд вважає необґрунтованими з огляду на наступне.

Так, позивач зобов`язаний вивозити побутові відходи від споживачів відповідно до затвердженого графіку, тарифу та норм споживання послуг, а оплата таких послуг здійснюється саме споживачами.

Крім того, вартість послуг позивача є регульованою ціною, відповідно Закону України «Про ціни та ціноутворення», шляхом затвердження органом місцевого самоврядування тарифу на послуги.

Пунктом 1 ч. 3 ст. 14 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено, що плата за послугу розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів на відповідну комунальну послугу та обсягу спожитих комунальних послуг, визначеного відповідно до законодавства.

Обсяг надання послуги з поводження з побутовими відходами розраховується на підставі норм споживання послуги, затверджених органом місцевого самоврядування в установленому законодавством порядку (п. 27 Постанови КМУ № 835 від 08 серпня 2023 року «Про затвердження Правил надання послуги з управління побутовими відходами та типових договорів про надання послуги з управління побутовими відходами).

Суд зазначає, що у разі відсутності у позивача персональних даних споживачів, зокрема, в результаті нехтування ними обов`язком укласти договір, надати свої персональні данні та згоду на їх обробку для виконання виконавцем своїх повноважень, позивач не має змоги не тільки ідентифікувати споживачів послуг відповідного домогосподарства/квартири, відкрити особовий рахунок та сформувати квитанцію, але і визначити вартість послуг з огляду на відсутність інформації про кількість зареєстрованих у такому домогосподарстві /квартирі споживачів.

Таким чином, в зв`язку із відмовою відповідача надати запитувану інформацію, позивач не може виконувати покладені на нього Законом, рішенням органу місцевого самоврядування та Договором про надання послуг з вивезення побутових відходів на території Васильківської міської територіальної громади від 12 вересня 2022 року обов`язки із забезпечення споживачів послугою з поводження з побутовими відходами (управління побутовими відходами) не маючи та не використовуючи персональні данні споживачів, які необхідні для укладання договорів, відкриття особового рахунку, ведення претензійно-позовної роботи, нарахування, адміністрування, у тому числі визначення розміру плати за послугу.

З огляду на встановлені вище обставини, суд вважає, що відмова Виконавчого комітету Васильківської міської ради Київської області № 179/02.01-08 від 19 грудня 2023 року у наданні інформації є необґрунтованою і протиправною, а тому підлягає скасуванню.

Відповідно до ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Неодмінною ознакою порушення права особи є зміна стану суб`єктивних прав та обов`язків особи, тобто припинення чи неможливість реалізації її права та/або виникнення додаткового обов`язку.

Спосіб захисту, повинен гарантувати особі спосіб відновлення порушеного права.

З огляду на встановлені під час розгляду справи обставини, суд вважає, що належним способом захисту в даному випадку є зобов`язання Виконавчого комітету Васильківської міської ради Київської області повторно розглянути запит Приватного підприємства "Обухівміськвторресурс" про надання інформації № 2358 від 14 листопада 2023 року, з урахуванням висновків суду.

Відповідно до статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (частина 1статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України).

Враховуючи викладене, з`ясувавши та перевіривши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, що мають юридичне значення, враховуючи вимоги законодавства України, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для часткового задоволення позовних вимог.

У поданому адміністративному позові, разом із заявленими позовними вимогами, позивач просить стягнути на його користь витрати, пов`язані із надання правничої допомоги у даній справі.

Суд зазначає, що позивачем до матеріалів справи не долучено доказів оплати правничої допомоги, при цьому позивач зазначає про орієнтовний розмір судових витрат, які він поніс у зв`язку із розглядом справи.

Таким чином, суд не розглядає у даному рішенні питання стягнення витрат, пов`язаних із наданням правничої допомоги.

Відповідно до ч.3 ст. 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

В зв`язку із тим, що позов підлягає частковому задоволенню, на користь позивача необхідно стягнути суму судового збору у розмірі 1514,00 грн за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись статтями 2, 9, 77, 78, 90, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд-

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Приватного підприємства «Обухівміськвторресурси» (08700, Київська обл, м. Обухів, вул. Київська, 21, код ЄДРПОУ 32152706) задовольнити частково;

Визнати протиправною відмову № 179/02.01-08 від 19 грудня 2023 року у наданні інформації;

Зобов`язати Виконавчий комітет Васильківської міської ради Київської області повторно розглянути запит про надання інформації № 2358 від 14 листопада 2023 року Приватного підприємства «Обухівміськвторресурси»;

В іншій частини позову відмовити;

Стягнути на користь Приватного підприємства «Обухівміськвторресурси» (08700, Київська обл, м. Обухів, вул. Київська, 21, код ЄДРПОУ 32152706) сплачений судовий збір у розмірі 1514 (одна тисяча п`ятсот чотирнадцять грн 00 коп) за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Васильківської міської ради Київської області (08601, Київська обл, м. Васильків, вул. Покровська, 4, код ЄДРПОУ 04054857).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Білоноженко М.А.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.12.2024
Оприлюднено23.12.2024
Номер документу123903834
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів

Судовий реєстр по справі —320/13878/24

Ухвала від 03.01.2025

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Сорочко Євген Олександрович

Рішення від 18.12.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Білоноженко М.А.

Ухвала від 02.05.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Білоноженко М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні