КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 грудня 2024 року м. Київ № 320/13030/20
Київський окружний адміністративний суд у складі судді Жукової Є.О., розглянувши спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи адміністративну справу
за позовомГоловного управління ДПС у Волинській областідоТовариства з обмеженою відповідальністю «Сіті Код»простягнення податкового боргу,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
Головне управління ДПС у Волинській області (позивач) звернулось до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Сіті Код» (відповідач) про стягнення коштів з рахунків відповідача у банках, обслуговуючих платника податків, на суму податкового боргу у розмірі (з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 19.06.2024) 766414,79 грн.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду (суддя ОСОБА_1 ) від 11.12.2020 відкрито спрощене провадження в адміністративній справі без проведення судового засідання.
У зв`язку із звільненням судді ОСОБА_1 у відставку на підставі Рішення Вищої ради правосуддя № 411/0/15-24 від 13 лютого 2024 року «Про звільнення ОСОБА_1 з посади судді Київського окружного адміністративного суду у зв`язку з поданням заяви про відставку» та відрахуванням зі штату Київського окружного адміністративного суду відповідно до наказу голови суду № 2-ктр/гс від 15.02.2024 року, призначено повторний автоматизований розподіл судової справи.
Відповідно до протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 06.03.2024 справа розподілена судді Жуковій Є.О.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.03.2024 справу прийнято до провадження судді Жукової Є.О., розгляд справи розпочато спочатку, суд ухвалив здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження, встановленими ст. ст. 257-262 КАС України без повідомлення (виклику) учасників справи.
Позовні вимоги обґрунтовано несплатою відповідачем узгодженого податкового боргу.
Відповідач у визначений судом строк відзив на позовну заяву не надав, заяви про визнання позову також до суду не надходило.
19 червня 2024 року до Київського окружного адміністративного суду від Головного управління ДПС у Волинській області надійшли витребувані документи на виконання вимог ухвали суду, а саме: довідку про наявність боргу по платежах до бюджету; розрахунок податкового боргу по платежах до бюджету; витяг з АІС «Податковий блок» по боржнику ТОВ «Сіті Код», пояснення про актуальність сум податкового боргу щодо платника ТОВ «Сіті Код» станом на 29.05.2024.
За змістом норм статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України, справи у спорах про стягнення грошових сум, що ґрунтуються на рішеннях суб`єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження, а також інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, відносяться до незначної складності, які розглядаються в порядку спрощеного провадження відповідно правил гл. 10 розд. ІІ цього Кодексу.
Відповідно до частини восьмої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, а у випадку розгляду справи з повідомленням (викликом) учасників справи - також заслуховує їхні усні пояснення. Судові дебати не проводяться.
Згідно частини шостої статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Враховуючи, що відповідач по справі своїм процесуальним правом на подання відзиву не скористався, справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, з метою додержання розумного строку розгляду справи, суд визнав за можливе розгляд справи здійснювати за наявними матеріалами.
Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДПС у Волинській області звернулось із позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Сіті Код» податкового боргу, який є узгодженим, проте самостійно платником податків не сплачений.
З матеріалів справи, інтегрованої картки платника податків вбачається, що за відповідачем станом на 29.05.2024 обліковується податковий борг у загальному розмірі 766414,79 грн., який виник на підставі наступного.
По акцизному податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів по Копачівській ТГ Луцького району, заборгованість виникла у зв`язку з несплатою узгоджених грошових зобов`язань відповідно до податкового повідомлення-рішення №001406313 від 05.11.2015, яким платнику нараховано основного платежу на суму 3 878,00грн. та штрафних санкцій на суму 1 939,00грн. по терміну сплати 14.04.2020 (оскаржувалось в судовому порядку, постановою Верховного Суду від 19.11.2019 у справі №803/3747/15 про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення касаційну скаргу платника податків залишено без задоволення, а постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 29.11.2016, якою відмовлено у задоволенні позову, залишено без змін).
Крім того, відповідно до ст. 129 ПКУ, відповідачу з 05.11.2015 по 19.10.2015 нараховано пені на суму 4 266,27грн.
По акцизному податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів по Вишнівській ТГ Ковельського району, заборгованість виникла у зв`язку з несплатою узгоджених грошових зобов`язань відповідно до податкових повідомлень-рішень:
№000997310 від 01.12.2015, яким платнику нараховано основного платежу на суму 24 131,00грн. та штрафних санкцій на суму 12 065,50грн. по терміну сплати 15.04.2020 (оскаржувалось в судовому порядку, постановою Верховного Суду від 14.05.2019 у справі №803/3905/15 про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення в задоволенні позовних вимог платнику відмовлено);
№001144310 від 29.12.2015, яким платнику нараховано основного платежу на суму 27 070,00грн. та штрафних санкцій на суму 13 535,00грн. по терміну сплати 16.04.2020 (оскаржувалось в судовому порядку, постановою Верховного Суду від 24.01.2020 у справі №803/14/16 про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення в задоволенні позовних вимог платнику відмовлено).
По акцизному податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів по Боратинській ТГ Луцького району, заборгованість виникла:
у зв`язку з несплатою розстрочених грошових зобов`язань згідно з рішенням про розстрочення податкового боргу №128 від 08.07.2019, яким платнику нараховано основного платежу на суму 1 467,00грн. та штрафних санкцій на суму 797,50грн. по терміну сплати 19.09.2019;
несплатою грошових зобов`язань у зв`язку із скасуванням рішення про розстрочення податкового боргу від 16.10.2019 №128/1, по основному платежу в сумі 4703,40грн., та по штрафних санкціях в сумі 2 392,50грн.
Крім того, платнику нараховано проценти за користування розстроченням в сумі 188,96грн.
А також, відповідно до статті 129 ПКУ відповідачу нараховано пені в сумі 6 152,52грн. Разом з тим, у платника наявна переплата в сумі 7,64 грн.
Згідно податкового повідомлення-рішення №0001183203 від 06.05.2020, у зв`язку з несплатою узгоджених грошових зобов`язань платнику донараховано штрафних санкцій на суму 70,56 грн. по терміну сплати 07.07.2020.
Згідно податкового повідомлення-рішення №0001193203 від 06.05.2020, платнику донараховано штрафних санкцій на суму 452,90 грн. по терміну сплати 07.07.2020.
По акцизному податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів по Підгайцівській ТГ Луцького району, податковий борг виник:
Згідно рішення ОДПС України про розстрочення податкового боргу №128 від 08.07.2019 в результаті несплачених розстрочених грошових зобов`язань, по декларації №9131272793 від 30.06.2019 платнику нараховано податкового зобов`язання на суму 367,00грн. в тому числі по термінах сплати 19.08.2019 та 19.09.2019 (щомісячний платіж -73,40грн.) та по терміну сплати 16.10.2019 ( платіж - 220,20 грн.).
Згідно рішення ОДПС України про розстрочення податкового боргу №128 від 08.07.2019 в результаті несплачених розстрочених грошових зобов`язань, по ППР №0002022100 від 31.05.2019 платнику нараховано основного платежу на суму 22 738,00грн. в тому числі по термінах сплати 19.08.2019 та 19.09.2019 (щомісячний платіж - 4 547,60грн.) та по терміну сплати 16.10.2019 (платіж - 13 642,80грн.) та штрафних санкцій на суму 11 101,50грн. в тому числі по термінах сплати 19.08.2019 та 19.09.2019 (щомісячний платіж -2 220,30грн.) та по терміну сплати 16.10.2019 (платіж - 6 660,90 грн.).
Згідно податкового повідомлення-рішення №0001213203 від 06.05.2020, платнику донараховано штрафних санкцій на суму 1 353,58 грн. по терміну сплати 07.07.2020.
Згідно податкового повідомлення-рішення №0001203203 від 06.05.2020, платнику донараховано штрафних санкцій на суму 44,04 грн. по терміну сплати 07.07.2020.
Водночас, платнику відповідно до ст. 129 ПКУ нараховано пені на суму 22239,55грн. та процентів за користування розстроченням на суму 1 830,28грн.
Разом з тим, відповідачем згідно платіжного доручення №4520 від 11.09.2019 сплачено до бюджету 12 500,00грн.
По акцизному податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів по Ковельській ТГ Ковельського району, податковий борг виник:
Згідно рішення ОДПС України про розстрочення податкового боргу №123 від 31.05.2019 в результаті несплачених розстрочених грошових зобов`язань, по декларації №9077120871 від 30.04.2019 платнику нараховано податкового зобов`язання на суму 969,86 грн. в тому числі по термінах сплати 09.08.2019 та 10.09.2019 (щомісячний платіж -448,57 грн.) та по терміну сплати 10.10.2019 ( платіж - 72,72грн.).
Згідно рішення ОДПС України про розстрочення податкового боргу №123 від 31.05.2019 в результаті несплачених розстрочених грошових зобов`язань, по декларації №9103933154 від 30.05.2019 платнику нараховано податкового зобов`язання на суму 1 273,00 грн. в тому числі по терміну сплати 10.10.2019 (платіж - 375,85грн.) та по терміну сплати 16.10.2019 (платіж - 897,15грн.).
Згідно рішення ОДПС України про розстрочення податкового боргу №123 від 31.05.2019 в результаті несплачених розстрочених грошових зобов`язань, по податковому повідомленню-рішенню №0000241202 від 03.04.2019, платнику нараховано основного платежу на суму 22 158,82 грн. в тому числі по термінах сплати 09.08.2019, 10.09.2019, 10.10.2019 (щомісячний платіж - 4 431,77грн.) та по терміну сплати 16.10.2019 (платіж -8863,51грн.), та штрафних санкцій на суму 8 836,78грн. в тому числі по термінах сплати 09.08.2019, 10.09.2019, 10.10.2019 (щомісячний платіж - 1 767,36грн.) та по терміну сплати 16.10.2019 (платіж - 3 534,70грн.).
Згідно скасованого за актами минулих років та поновленого в поточному році по рішенню суду №803/3807/15 від 12.12.2019 про підтвердження донарахованих сум податкового повідомлення-рішення №0009221502 від 24.12.2015, платнику нараховано основного платежу на суму 28 127,19грн. та штрафних санкцій на суму 14 063,60 грн. по терміну сплати 28.04.2020.
Згідно податкового повідомлення-рішення №0001273203 від 06.05.2020, платнику донараховано штрафних санкцій на суму 4 297,81 грн. по терміну сплати 07.07.2020.
Згідно податкового повідомлення-рішення №0001263203 від 06.05.2020, платнику донараховано штрафних санкцій на суму 179,44 грн. по терміну сплати 07.07.2020.
Разом з тим, відповідачу відповідно до статті 129 ПКУ нараховано пені на суму 19 250,35грн. та відсотків за користування розстроченням на суму 1 325,43 грн.
Водночас, відповідачем сплачено до бюджету 12 000,00 грн. згідно платіжного доручення №4512 від 11.09.2019. Окрім того, у платника наявна переплата на суму 728,39 грн.
По акцизному податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів по Луцькій ТГ Луцького району, податковий борг виник:
Згідно рішення ОДПС України про розстрочення податкового боргу №127 від 08.07.2019 в результаті несплачених розстрочених грошових зобов`язань, по податковому повідомленню-рішенню №0001992100 від 31.05.2019, платнику нараховано основного платежу на суму 41 880,00грн. в тому числі по терміну сплати 26.09.2019 (платіж -10470,00грн.) та по терміну сплати 16.10.2019 (платіж - 31 410,00грн.) та штрафних санкцій на суму 20 940,00грн. в тому числі по терміну сплати 26.09.2019 (платіж - 5235,00грн) та по терміну сплати 16.10.2019 (платіж - 15 705,00грн.);
Згідно податкового повідомлення-рішення №0001283203 від 06.05.2020 платнику донараховано штрафних санкцій на суму 3 141,00грн. по терміну сплати 07.07.2020.
Згідно податкового повідомлення-рішення №0007701500 від 03.11.2015, платнику збільшено боргу по основному платежу в сумі 6 995,00грн. та по штрафних санкціях в сумі З 497,50грн. по терміну сплати 30.11.2020.
Згідно податкового повідомлення-рішення №0001233203 від 06.05.2020, платнику збільшено боргу по штрафних санкціях в сумі 63,28грн. по терміну сплати 20.12.2021.
Згідно податкового повідомлення-рішення №0001223203 від 06.05.2020, платнику збільшено боргу по штрафних санкціях в сумі 4 068,68 грн. по терміну сплати 20.12.2021.
Згідно рішення ОДПС України про розстрочення податкового боргу №128 від 08.07.2019 в результаті несплачених розстрочених грошових зобов`язань, платнику збільшено боргу по основному платежу в сумі 54 393,60грн. та по штрафних санкціях в сумі 26 980,00грн. по терміну сплати 20.12.2021.
Згідно рішення ОДПС України про розстрочення податкового боргу №128 від 08.07.2019 в результаті несплачених розстрочених грошових зобов`язань, по декларації №9131272793 від 30.06.2019 платнику нараховано податкового зобов`язання на суму 271,20грн. по терміну сплати 20.12.2021;
Водночас, платнику відповідно до ст. 129 ПКУ нараховано пені на суму 101 291,21грн. та процентів за користування розстроченням на суму 5 644,27грн. Разом з тим у відповідача наявна переплата на суму 2 808,00грн.
А також, відповідачу згідно платіжного доручення №3545 від 29.05.2019 по рішенню ОДПС України про розстрочення боргу №127 зменшено боргу на суму 210,20 грн.
По акцизному податку з реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів по Маневицькій ТГ Камінь-Каширського району, податковий борг виник:
22.11.2018 згідно поновленого в поточному році по рішенню суду №К9901/24782/18 від 09.10.2018, податкового повідомлення-рішення №000871311 від 06.11.2015, основного платежу на суму 103 369,00 грн. та штрафних санкцій на суму 51 684,50 грн.
30.11.2018 згідно декларації №9254991212 від 16.11.2018 платником самостійно нараховано за місяць податкового зобов`язання на суму 5 388,00 грн. по терміну сплати 30.11.2018.
07.12.2018 згідно поновленого в поточному році по рішенню суду №К9901/39414/18 від 21.11.2018, податкового повідомлення-рішення №000682311 від 05.10.2015, основного платежу на суму 116 326,00 грн. та штрафних санкцій на суму 58 163,00 грн.
28.12.2018 згідно декларації №9282309817 від 17.12.2018 платником самостійно нараховано за місяць податкового зобов`язання на суму 5 337,00 грн. по терміну сплати 28.12.2018.
30.01.2019 згідно декларації №9307322501 від 18.01.2019 платником самостійно нараховано за місяць податкового зобов`язання на суму 5 518,00 грн. по терміну сплати 30.01.2019.
02.03.2019 згідно декларації №9023478251 від 15.02.2019 платником самостійно нараховано за місяць податкового зобов`язання на суму 6 027,00 грн. по терміну сплати 02.03.2019.
30.03.2019 згідно декларації №9051107565 від 20.03.2019 платником самостійно нараховано за місяць податкового зобов`язання на суму 5 084,00 грн. по терміну сплати 30.03.2019.
03.04.2019 згідно рішення ОДПС України про розстрочення податкового боргу №84 від 03.04.2019 зменшено боргу по штрафних санкціях минулих років по податковому повідомленню-рішенню №000871311 на суму 5 337,00 грн.
03.04.2019 згідно рішення суду №К/9901/39414/18 від 07.12.2018 про підтвердження донарахованих сум, платнику надано розстрочення податкового боргу по рішенню ОДПС України про розстрочення податкового боргу №84 від 03.04.2019 на суму 116 326 грн.
03.04.2019 згідно рішення ОДПС України про розстрочення податкового боргу №84 від 03.04.2019 надано розстрочення боргу по декларації №9307322501 від 18.01.2019 (по терміну сплати 30.01.2019) на суму 5 518,00 грн.
03.04.2019 згідно рішення ОДПС України про розстрочення податкового боргу №84 від 03.04.2019 надано розстрочення боргу по декларації №9023478251 від 15.02.2019 (по терміну сплати 02.03.2019) на суму 6 027,00 грн.
03.04.2019 згідно рішення ОДПС України про розстрочення податкового боргу №84 від 03.04.2019 надано розстрочення боргу по декларації №9051107465 від 20.03.2019 (по терміну сплати 30.03.2019) на суму 5 084.00грн.;
03.04.2019 згідно рішення ОДПС України про розстрочення податкового боргу №84 від 03.04.2019 надано розстрочення по основному платежу на суму 5 388.00грн. та по штрафних санкціях на суму 105 362,50грн.
30.04.2019 згідно декларації №9077120993 від 18.04.2019 платником самостійно нараховано за місяць податкового зобов`язання на суму 5 861,00грн. по терміну сплати 30.04.2019;
24.05.19 згідно рішення суду №К/9901/39414/18 від 07.12.2018 про підтвердження донарахованих сум, платнику по рішенню ОДПС України про розстрочення податкового боргу №84 від 03.04.2019 нараховано основного платежу на суму 3 419.25 грн. та на суму 14 540.75 грн., а також штрафних санкцій на суму 13 170,31 грн.
30.05.2019 згідно декларації №9103933285 від 20.05.2019 платником самостійно нараховано за місяць податкового зобов`язання на суму 5 398,00 грн. по терміну сплати 30.05.2019.
01.06.2019 згідно податкового повідомлення-рішення №0001224003 від 20.05.2019 платнику донараховано штрафних санкцій на суму 538,80 грн.
01.06.2019 згідно податкового повідомлення-рішення №0001214003 від 20.05.2019 платнику донараховано штрафних санкцій на суму 20 493,20 грн.
24.06.19 згідно рішення суду №К/9901/39414/18 від 07.12.2018 про підтвердження донарахованих сум, платнику по рішенню ОДПС України про розстрочення податкового боргу №84 від 03.04.2019 нараховано основного платежу на суму 17 960,00 грн. та штрафних санкцій на суму 13 170,31 грн.
30.06.2019 згідно декларації №9131272788 від 19.06.2019 платником самостійно нараховано за місяць податкового зобов`язання на суму 2 636,00 грн. по терміну сплати 30.06.2019.
24.07.2019 згідно рішення суду №К/9901/39414/18 від 07.12.2018 про підтвердження донарахованих сум, платнику по рішенню ОДПС України про розстрочення податкового боргу №84 від 03.04.2019 нараховано основного платежу на суму 3 419,25 грн. та на суму 14 540,75грн., а також штрафних санкцій на суму 13 170,31 грн.
23.08.2019 згідно рішення суду №К/9901/39414/18 від 07.12.2018 про підтвердження донарахованих сум, платнику по рішенню ОДПС України про розстрочення податкового боргу №84 від 03.04.2019 нараховано основного платежу на суму 17 960,00 грн. та штрафних санкцій на суму 13 170,31 грн.
25.09.2019 згідно рішення суду №К/9901/39414/18 від 07.12.2018 про підтвердження донарахованих сум, платнику по рішенню ОДПС України про розстрочення податкового боргу №84 від 03.04.2019 нараховано основного платежу на суму 17 960,00грн. та штрафних санкцій на суму 13 170,31 грн.
16.10.2019 у зв`язку із скасуванням рішення ОДПС України про розстрочення податкового боргу №84 від 03.04.2019 по рішенню суду №К/9901/39414/18 від 07.12.2018, платнику донараховано основного платежу на суму 53 880,00 грн. та штрафних санкцій на суму 39 510,95 грн.
07.07.2020 згідно податкового повідомлення-рішення №0001253203 від 06.05.2020 платнику нараховано штрафних санкцій на суму 24 904,24 грн.
07.07.2020 згідно податкового повідомлення-рішення №0001243203 від 06.05.2020 платнику нараховано штрафних санкцій на суму 2 906,60 грн.
Крім того, відповідачу відповідно до статті 129 ПКУ нараховано пені та відсотків за користування розстроченням на суму 24 527,29грн. Разом з тим, платником сплачено до бюджету 399 788,68грн.
Вказане зумовило звернення позивача з даним позовом до суду.
Надаючи оцінку вказаним обставинам, суд враховує наступне.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - ПК) податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.
Згідно з підпунктом 54.3.3 пункту 54.3 статті ПК контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Пунктом 54.5 статті 54 ПК передбачено, що якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов`язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов`язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.
Відповідно до підпункту «е» пункту 176.1 статті 176 ПК платники податку зобов`язані своєчасно сплачувати узгоджену суму податкових зобов`язань, а також суму штрафних (фінансових) санкцій, нарахованих контролюючим органом, та пені, за винятком суми, що оскаржується в адміністративному або судовому порядку.
Отже, у платника податку виникає безумовний обов`язок зі сплати грошового зобов`язання після його узгодження. Несплачена сума грошового зобов`язання у встановлений законом строк набуває статусу податкового боргу.
Відповідно до пункту 54.1 статті 54 ПК крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
Таким чином, сума податкового зобов`язання, самостійно визначена платником податків у відповідній декларації чи розрахунку, є угодженою.
Як встановлено пунктом 56.1 статті 56 ПК, рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
Абзацом другим підпункту 56.17.5 пункту 56.17 статті 56 ПК передбачено, що день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов`язання платника податків.
Відповідно до підпункту 56.17.1 пункту 56.17 статті 56 ПК процедура адміністративного оскарження закінчується днем, наступним за останнім днем строку, передбаченого для подання скарги на податкове повідомлення-рішення або будь-яке інше рішення відповідного контролюючого органу у разі, коли така скарга не була подана у зазначений строк.
Строк подання скарги про перегляд рішення про визначення грошового зобов`язання визначено у пункті 56.3 статті 56 ПК, положеннями абзацу першого якого встановлено, що скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (за потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.
За змістом абзаців першого, четвертого пункту 56.18 статті 56 ПК з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення. При зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.
Таким чином, у разі якщо платник податків не подає скаргу на податкові повідомлення-рішення до контролюючого органу вищого рівня чи не оскаржує їх до суду, то визначені в них грошові зобов`язання вважаються узгодженими на наступний день за останнім днем строку для подання скарги до контролюючого органу вищого рівня, передбаченого у пункті 56.3 статті 56 ПК. Водночас, при зверненні платника податків до суду з позовом щодо визнання недійсним рішення контролюючого органу грошове зобов`язання вважається неузгодженим до дня набрання судовим рішенням законної сили.
Відповідно до пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Податкова вимога може надсилатися (вручатися) контролюючим органом за місцем обліку платника податків, в якому обліковується податковий борг платника податків.
Також податкова вимога надсилається (вручається) коли платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення (п. 59.4 ст. 59 Податкового кодексу України).
Підпунктом 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що "податкова вимога" - це письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
Так, контролюючим органом направлено на адресу відповідача податкові вимоги №1509-51 від 14.12.2018, №33888-52 від 03.04.2019, №122851-55 від 03.06.2019, №708-17 від 12.06.2019, які отримані відповідачем.
Пунктом 59.5 статті 59 Податкового кодексу України передбачено, що у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Згідно з пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі, однак не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Джерела погашення податкового боргу платника податку визначені нормами статті 87 Податкового кодексу України. Крім того, в силу приписів пункту 87.9 статті 87 цього Кодексу у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов`язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.
Підпунктом 20.1.34. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України визначено право контролюючих органів у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг.
Відповідно до абзацу 1 пункту 95.3 статті 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно з пунктом 95.4 статті 95 Податкового кодексу України контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Суд зауважує, що у матеріалах справи відсутні докази сплати або оскарження відповідачем нарахованих контролюючим органом податкових зобов`язань згідно вказаної податкової вимоги.
Таким чином, оскільки узгоджене податкове зобов`язання не було сплачене відповідачем у встановлені строки, таке зобов`язання визнається податковим боргом, який підлягає стягненню у судовому порядку.
Враховуючи викладене, зважаючи на те, що відповідач доказів погашення податкового боргу суду не надав, сума податкового зобов`язання є узгодженою, відтак, позовні вимоги Головного управлінням ДПС у Волинській області про стягнення податкового боргу з Товариства з обмеженою відповідальністю «Сіті Код» в розмірі 766414,79 грн. підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки матеріали справи не містять доказів понесення позивачем витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, підстави для стягнення з відповідача на користь позивача судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 9, 14, 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Київський окружний адміністративний суд, -
В И Р І Ш ИВ:
1. Позов Головного управління ДПС у Волинській області задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Сіті Код» (0802, Київська обл., м. Бориспіль, вул. Київський шлях, буд.67, код ЄДРПОУ 39610216) в дохід бюджету податковий борг у розмірі 766414,79 грн (сімсот шістдесят шість тисяч чотириста чотирнадцять гривень 79 коп.).
3. Розподіл судових витрат не здійснювати.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Жукова Є.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2024 |
Оприлюднено | 23.12.2024 |
Номер документу | 123904421 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Жукова Є.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні