Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 грудня 2024 р. № 520/17116/24
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Панова М.М., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Малого приватного підприємства «АГРОТЕХСЕРВІС» до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Мале приватне підприємство «АГРОТЕХСЕРВІС» звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Харківській області (створеного на правах відокремленого підрозділу ДПС України), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №10991084/23757256 від 01.05.2024;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №7 від 28.03.2022, подану МПП «Агротехсервіс» (код ЄДРПОУ 23757256), за датою її фактичного подання.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване рішення відповідача є протиправним та таким, що прийняте всупереч нормам законодавства, яке регулює спірні правовідносини.
Ухвалою суду відкрито спрощене провадження по справі в порядку, передбаченому статтею 257 Кодексу адміністративного судочинства України, та запропоновано відповідачу надати відзив на позов.
Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та вручена відповідачам, що підтверджується довідками про доставку електронного листа до Електронного кабінету, які містяться в матеріалах справи.
Представником Головного управління ДПС у Харківській області 03.06.2024 до суду надано відзив на позов, в якому зазначено, що оскаржуване рішення відповідача є правомірним, та прийнятим з дотриманням вимог чинного законодавства. В задоволенні адміністративного позову просить відмовити.
Оцінивши повідомлені сторонами обставини, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що Мале приватне підприємство «АГРОТЕХСЕРВІС» (МПП «АГРОТЕХСЕРВІС») засноване та зареєстроване у встановленому законом порядку 17.05.1996.
Основним видом діяльності МПП «Агротехсервіс» за КВЕД є 01.11 вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур. Додатковим видами діяльності є: 01.13 Вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів; 01.41 Розведення великої рогатої худоби; 01.61 Допоміжна діяльність у рослинництві.
МПП «АГРОТЕХСЕРВІС» є платником єдиного податку 4 групи.
На МПП «АГРОТЕХСЕРВІС» працює 10 осіб, у тому числі агроном, водії, трактористи, комірники, та інші, що підтверджується штатним розкладом, який додано до позовної заяви.
Заробітна плата нараховуються вчасно, податки утримуються, нараховуються та сплачуються до бюджетів, що відображається у податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків-фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску.
До органів статистики позивачем подаються звіти за формами №50-СГ, №4-СГ, №29-СГ, №21-ЗАГ, №37-СГ.
Основними постачальниками сировини (добрива, насіння, запчастини, паливо та надання послуг) для вирощування сільськогосподарської продукції є ТОВ «Агросем», ФОП ОСОБА_1 , ФГ «ШАНС 4», інші.
Вирощені зернові та технічні культури врожаю 2023 року, в тому числі соняшник, позивач реалізує на ринкових засадах учасникам ринку сільськогосподарської продукції, одним з яких є ТОВ «ТОРГОВИЙ БУДИНОК «НОВААГРО».
МПП «АГРОТЕХСЕРВІС» орендує у громадян та держави земельні ділянки для товарного сільськогосподарського виробництва загальною площею 2 975,6623 га, що підтверджується поданими податковими деклараціями платника єдиного податку 4 групи за 2024 р., податковими деклараціями з плати за землю (орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2024 р., які були прийняті органами Державної податкової служби України та інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
МПП «АГРОТЕХСЕРВІС» має власні приміщення, що підтверджується Довідкою 20 ОПП, які було отримано органами Державної податкової служби України.
МПП «АГРОТЕХСЕРВІС» має у власності велику кількість сільськогосподарської техніки, яка призначена для вирощування, оброблення та збирання сільськогосподарських культур, в тому числі комбайни, трактори, культиватори, сівалки, жатки, оприскувачі, вантажні автомобілі та інше, що підтверджується Довідками 20 ОПП, які було отримано органами Державної податкової служби України та які додані до позову.
28.03.2022 між МПП «Агротехсервіс» (Постачальник) та ТОВ «Торговий будинок «Новаагро» (Покупець) був укладений договір поставки №2803ПФ, згідно з п. 1.1 якого Постачальник зобов`язується поставити, а Покупець прийняти та оплатити Товар українського походження, врожаю 2023 року на умовах, зазначених у цьому договорі, ціна найменування, а сортимент та кількість якого затверджується у п. 1.2 Договору.
Відповідно до до п. 1.2. зазначеного договору Сторони затвердили поставку пшениці у кількості 110 тони, загальною вартістю 506 000,29 грн. з ПДВ.
ТОВ «ТБ «НОВААГРО» відповідно до п. 2.2 договору поставки № 2803ПФ від 28 березня 2022 р. здійснив попередню оплату за пшеницю в сумі 500000,00 (п`ятсот тисяч грн. 00 коп.) грн., платіжна інструкція за 28.03.2024 додається.
На суму передплати згідно норм ПКУ (перша подія) МПП «АГРОТЕХСЕРІВС» було складено податкову накладну № 7 від 28.03.2022 в сумі 500 000,00 грн. з врахуванням ПДВ.
Починаючи з 22 вересня 2022 р. МПП "АГРОТЕХСЕРВІС" почали відвантажувати пшеницю в надані машини ТОВ «ТБ«НОВААГРО»:
- 22.09.2022 було відвантажено 38,240 т пшениці на загальну суму з ПДВ 175 904,10 грн. (видаткова накладна № 19 та ТТН № 5);
- 22.09.2022 було відвантажено 35,560 т пшениці на загальну суму з ПДВ 163 576,09 грн. (видаткова накладна № 20 та ТТН №6);
- 23.09.2022 було відвантажено 34,896 т пшениці на загальну суму з ПДВ 160 521,69 грн. (видаткова накладна №21 та ТТН №7).
Станом на 23.09.2022 за договором № 2803ПФ від 28.03.2022 було реалізовано пшениці в кількості 108,696 тон на загальну суму 500 001,88 грн., сума реалізації за період з 22.09.2022 по 23.09.2022 є більшою, ніж сума отриманої передплати на 1,88 грн. з урахуванням ПДВ. А отже виникло податкове зобов`язання з ПДВ, саме тому було виписано податкову накладну № 6 від 23.09.2022 на суму 1,88 грн. з урахуванням ПДВ, реєстрацію даної податкової накладної в ЄРПН здійснено успішно.
Станом на 23.09.2022 і по цей час ТОВ «ТБ «НОВААГРО» заборгувало МПП «АГРОТЕХСЕРВІС» 1,88 грн. з урахуванням ПДВ.
Дана сума заборгованості буде отримана підприємством позивача від ТОВ ТБ «НОВААГРО» після реєстрації всіх податкових накладних в ЄРПН.
Податкова накладна виписана в рамках виконання договору поставки № 2803ПФ від 28.03.2022.
Таким чином, МПП «АГРОТЕХСЕРВІС» згідно норм ПКУ при виникненні зобов`язань з ПДВ було складено наступні податкові накладні в рамках виконання договору № 2803ПФ від 28.03.2022 з ТОВ «ТБ «НОВААГРО»:
- Податкова накладна № 7 від 28.03.2022 на суму 500000,00 грн. з урахуванням ПДВ (виписана на суму отриманої передплати);
- Податкова накладна № 6 від 23.09.2022 на суму 1,88 грн. з урахуванням ПДВ (виписана на суму різниці між сумою реалізації за період з 22.09.2022 по 23.09.2022 та сумою отриманої передплати) - податкова накладна зареєстрована в ЄРПН.
Щодо походження товару позивач у позові зазначає, що товар (соняшник), який є предметом реалізації за договором поставки №1209С від 12.09.2023, укладеним між МПП «Агротехсервіс» (Постачальник) та ТОВ «Торговий будинок «Новаагро» (Покупець) - є товаром власного виробництва Постачальника.
Як вже зазначалось, основним видом діяльності МПП «Агротехсервіс» є КВЕД 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур.
У своїй діяльності МПП «Агротехсервіс» використовує орендовані земельні ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, загальною площею 3057,8802 га, що підтверджується інформаційним витягом з Державного реєстру прав на нерухоме майно про речові права зареєстровані за МПП «Агротехсервіс» (код ЄДРПОУ 23757256).
Згідно статистичного Звіту про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай 2022року за формою 4-сг, МПП «Агротехсервіс»» відобразило сільськогосподарські угіддя узяті в оренду, площею 3057,8802 га, з яких 1287,83 га засіяно озимою пшеницею, що також відображено у наведеному статистичному звіті.
З метою вирощування озимої пшениці, урожаю 2022 року, на власних та орендованих земельних ділянках, позивачем було придбано та використано матеріально - технічні ресурси за наступними правочинами:
- 02 серпня 2021 року між ТОВ «Агрофірма Екопрод» (Постачальник) та МПП «Агротехсервіс» (Покупець) був укладений договір поставки №02.08.-21, згідно якого Продавець зобов`язується передати Покупцю відповідно до Специфікації №1 до даного договору 5000 кг насіння озимої пшениці сорту Катруся одеська, еліта загальною вартістю 50000,40 грн та насіння озимої пшениці сорту Благодатна.еліта в кількості 5000 кг загальною вартістю 45001,50 грн. За видатковою накладною №29 від 07.09.2021 Постачальник передав Покупцю насіння озимої пшениці сорту Катруся одеська, еліта в кількості 5000 кг загальною вартістю 50000,40 грн та видатковою накладною №33 від 13.09.2021р Постачальник передав Покупцю насіння озимої пшениці сорту Благодатна.еліта в кількості 5000 кг загальною вартістю 45001,50 грн.;
- 20 січня 2021 року між ТОВ «Баланс Агро Центр» (Постачальник) та МПП «Агротехсервіс» (Покупець) був укладений договір №23 та специфікації до даного договору: Специфікація №1 (р.75) від 20.01.2021 - добрива рідкі азотні(кас) в кількості 150 т, загальною вартістю 1170300,00 грн. Згідно видаткової накладної №2256 від 19.08.2021 постачальник поставив товар Покупцю в кількості 26,3 тони, загальною вартістю 281462,60 грн., згідно видаткової накладної №2167 від 16.08.2021 постачальник поставив товар Покупцю в кількості 24,88 тони, загальною вартістю 266265,76 грн., згідно видаткової накладної №2166 від 12.08.2021 постачальник поставив товар Покупцю в кількості 24,88 тони, загальною вартістю 266265,76 грн;
- Специфікація №4 (р.1176) від 05.08.2021 - Добриво гранульоване азотно-фосфорне DАР 18:46 в біг-бегах в кількості 66,000 т загальною вартістю 1768932,00 грн. Згідно видаткової накладної 2297 від 31.08.2021 Постачальник поставив товар Покупцю в кількості 22 тони на суму 589644,00 грн., згідно видаткової накладної 2089 від 10.08.2021 Постачальник поставив товар Покупцю в кількості 22 тони на суму 589644,00 грн.;
- 16.06.2020 між ТОВ «ВОСОР» (Продавець) та МПП «Агротехсервіс» (Покупець) був укладений договір поставка №1370/06/20В. За видатковою накладною №ВС-0001118 від 30.08.2021 Постачальник передав покупцю Рост-Гумат Калію в кількості 900 л. на суму 42120,00 грн.;
- 07.09.2020 між ТОВ «Караван» (Постачальник) та МПП «Агротехсервіс» (покупець) укладений Договір поставки №1522/09/20К, згідно видаткової накладної КН-0001187 від 16.09.2021 постачальником поставлено товар, а саме: Хелатин-Мультимікс в кількості 300 л на загальну суму 27000,00 грн, Добриво Хелатин-фосфор-калій в кількості 450 л в сумі 57780 ,00 грн.
МПП «Агротехсервіс» забезпечений сільськогосподарською технікою та допоміжним устаткуванням, для виконання сільського господарських механізованих робіт власними засобами.
Таким чином, з огляду на наявну матеріально-технічну базу, в тому числі і орендовані земельні ділянки сільськогосподарського призначення, угоди укладенні щодо закупівлі посівного матеріалу, гербіцидів для обробки рослин, власну техніку, що цілком відповідає специфіці виробника сільськогосподарської продукції, а також відображені МПП «Агротехсервіс» показники статистичної звітності, підприємством позивача підтверджено факт вирощування (виробництва) озимої пшениці, урожаю 2022 року.
За наслідками здійснених господарських операцій з контрагентом - ТОВ «ТБ НОВААГРО» (Покупець), керуючись вимогами п. 201.10 ст. 201 ПКУ МПП «Агротехсервіс» у встановлені терміни була подана податкова накладна №7 від 28.03.2022 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно засобів електронного зв`язку позивач отримав від відповідача квитанції за наведеною вище ПН, за якими документ прийнято, реєстрацію зупинено, на підставі п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, п.8 "Критеріїв ризиковості платника податку", та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
В зв`язку з наведеним позивачем було складено та подано до контролюючого органу засобами електронного зв`язку письмові повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.
За результатами розгляду пояснень, комісією регіонального рівня прийняті рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН №10991084/23757256 від 01.05.2024 щодо ПН №7 від 28.03.2022.
Роблячи висновок про зупинення реєстрації поданої позивачем податкової накладної, а згодом і про відмову у її реєстрації в Єдиному електронному реєстрі податкових накладних, відповідач виходив з того, що за результатами проведення автоматизованого моніторингу відповідності податкової накладної, що була подана позивачем, виявлено ризики, достатні для зупинення реєстрації вказаної податкової накладної та в подальшому відповідач вважав, що позивач не надав контролюючому органу відповідні документи та пояснення, які б спростовували висновки щодо невідповідності поданих податкової накладної критеріям реальності здійснених за нею господарських операцій.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням №10991084/23757256 від 01.05.2024 Головного управління ДПС у Харківській області щодо відмови в реєстрації податкової накладної №7 від 28.03.2022 та вважаючи його прийнятим всупереч нормам законодавства, що регулює спірні правовідносини, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
З приводу спірних правовідносин суд зазначає наступне.
Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.
Згідно підпунктів "а", "б" пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
У відповідності до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; дата відвантаженим товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Відповідно пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.
Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України регламентовано, що платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг, постачання яких має безперервний або ритмічний характер покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом періоду, за який складається така податкова накладна, протягом такого місяця.
У відповідності п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені (терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та відати покупцю за його вимогою.
Відповідно до п. 2 ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Згідно п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. В свою чергу первинний документи це документ, який містить відомості про господарську операцію.
У відповідності до п. 1 наказу від 14.10.1997 №363 «Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні» товарно-транспортна документація - це комплект юридичних документів, на підставі яких здійснюють облік, приймання, передавання, перевезення, здавання вантажу та взаємні розрахунки між учасниками транспортного процесу.
В свою чергу товарно-транспортна накладна це єдиний для всіх учасників транспортного процесу юридичний документ, що призначений для списання товарно-матеріальних цінностей, обліку на шляху їх переміщення, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, а також для розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи.
Підпунктом 11.1 пункту 11 вказаного наказу регламентовано, що основним документом на перевезення вантажів є товарно-транспортна накладна.
Таким чином, товарно-транспортна накладна є достатнім підтвердженням щодо навантаження, транспортування, відвантаження товару, його оприбуткування та бухгалтерського обліку тобто достатнім підтвердженням надання транспортної послуги.
За приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно пункту 74.3 статті 74 Податкового кодексу України, зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
Відповідно до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" №1246 від 29.12.2010, податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Пункт 10 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року №1165, передбачає у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
Пунктом 11 цього Порядку встановлено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Аналогічні приписи містить абзац 10 пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Пунктом 4 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Отже, згідно з направленими до Головного управління ДПС у Харківській області та Державної податкової служби України бухгалтерськими та фінансово - господарськими документами Малим приватним підприємством «АГРОТЕХСЕРВІС» в повному обсязі підтверджено реальність та законність проведення господарських операцій, законність реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
Також суд зазначає, що пунктом 25 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України №1165 від 11.12.2019 встановлено, що комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Пунктом 5 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктом 11 Наказу Міністерства фінансів України "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" №520 від 12.12.2019 встановлено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Таким чином, суд приходить до висновку, що рішення Комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної, у даному випадку, або "надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства", або "ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку".
Отже, з огляду на вищеописане, рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління Державної податкової служби у Харківський області №10991084/23757256 від 01.05.2024 про відмову у реєстрації податкової накладної є неправомірним та підлягає скасуванню, а податкова накладна №7 від 28.03.2022, складена Малим приватним підприємством «АГРОТЕХСЕРВІС» - реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Малого приватного підприємства «АГРОТЕХСЕРВІС» підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 262, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Малого приватного підприємства «АГРОТЕХСЕРВІС» (вул. Стадіонна, буд. 1, Василенкове, Куп`янський район, Харківська область, 63620, ЄДРПОУ 23757256) до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Григорія Сковороди, буд. 46, м. Харків, Харківська обл., Харківський р-н, 61057, ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України (площа Львівська, буд. 8, м. Київ, 04053, ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у Харківській області (створеного на правах відокремленого підрозділу ДПС України), яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №10991084/23757256 від 01.05.2024.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №7 від 28.03.2022, подану МПП «Агротехсервіс» (код ЄДРПОУ 23757256), за датою її фактичного подання.
Стягнути на користь Малого приватного підприємства «АГРОТЕХСЕРВІС» (ЄДРПОУ 23757256) сплачену суму судового збору в розмірі 1211 (одна тисяча двісті одинадцять) грн. 20 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43983495).
Стягнути на користь Малого приватного підприємства «АГРОТЕХСЕРВІС» (ЄДРПОУ 23757256) сплачену суму судового збору в розмірі 1211 (одна тисяча двісті одинадцять) грн. 20 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (ЄДРПОУ 43005393).
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя М.М.Панов
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2024 |
Оприлюднено | 23.12.2024 |
Номер документу | 123905715 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Панов М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні