Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 грудня 2024 року справа № 580/10166/24
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Гаврилюка В.О.,
розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення часників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Приватного підприємства Кредо Умань до Відділу містобудування, архітектури та кадастру Уманської міської ради про визнання протиправною відмови та зобов`язання вчинити певні дії,
встановив:
Приватне підприємство Кредо Умань (далі ПП Кредо Умань, позивач) подало позов до Відділу містобудування, архітектури та кадастру Уманської міської ради (далі Відділ містобудування, відповідач), в якому просить:
- визнати протиправною відмову Відділу містобудування, архітектури та кадастру Уманської міської ради у оформленні (видачі) паспортів прив`язки тимчасових споруд, належних приватному підприємству Кредо Умань, за бажаними місцями розміщенням № 5 і № 6 за адресою: м. Умань, вулиця Європейська, 12, для здійснення підприємницької діяльності з торгівлі непродовольчими та продовольчими товарами;
- зобов`язати Відділ містобудування, архітектури та кадастру Уманської міської ради повторно розглянути заяви приватного підприємства Кредо Умань № 21674 і № 21676 від 25.09.2024 р. щодо оформлення (видачі) паспортів прив`язки на тимчасові споруди, належні приватному підприємству Кредо Умань, за бажаними місцями розміщенням № 5 і № 6 за адресою: м. Умань, вулиця Європейська, 12, для здійснення підприємницької діяльності з торгівлі непродовольчими та продовольчими товарами, відповідно до положень розділу ІІ Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244, та прийняти рішення по суті з урахуванням правової оцінки, наданої судом у своєму рішенні.
В обґрунтування позовних вимог представник позивач зазначив, що за змістом норм Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244 слідує висновок, що оформлення (видача) паспорту прив`язки повинно здійснюватися органом з питань містобудування та архітектури виконавчого органу відповідної ради або районної державної адміністрації з урахуванням строків реалізації положень Порядку № 244, тобто у десятиденний строк з дня подання відповідної заяви. Відповідність намірів замовника стосовно місця розташування ТС містобудівній документації, будівельним нормам перевіряється уповноваженим органом і на цьому етапі забороняється вимагати від замовника додаткові документи та отримання ним погоджень, не передбачених Законом та Порядком № 244.
Видача паспорта прив`язки і перевірка розміщення тимчасової споруди є двома окремими процедурами. Якщо уповноважений орган видає дію паспорта прив`язки ТС, то в подальшому він має право провести перевірку на предмет відповідності розміщення тимчасової споруди паспорту прив`язки. Тобто, видача паспорту прив`язки передує перевірці фактичної відповідності споруди такому паспорту. Отже, подальше можливе недотримання вимог паспорта прив`язки при встановленні тимчасової споруди, згідно п. 2.27 Порядку № 244 є підставою для анулювання дії паспорта прив`язки ТС, у той час як в межах спірних правовідносин мова йде про видачу (оформлення) паспорту прив`язки, що є різними поняттями.
Позивач зазначає, що ненадання разом із заявою щодо оформлення паспорту прив`язки тимчасової споруди згоди власника/власників сусідньої будівлі за адресою: вул. Європейська, 10-А та наявність листа УКП Уманьтеплокомуненерго від 11.09.2024 р. при погодженій УКП Уманьтеплокомуненерго схеми розміщення споруд за бажаними місцями № 5 і № 6, не може бути підставою для відмови у оформленні паспорту прив`язки тимчасової споруди. Крім того, ні Законом України Про регулювання містобудівної діяльності, ні Законом України Про благоустрій населених пунктів, як і Законом України Про місцеве самоврядування, не передбачено повноважень органів місцевого самоврядування встановлювати правила розміщення тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності, які були б відмінними від відповідних правил, що встановлені Порядком № 244.
Ухвалою від 21.10.2024 суддя Черкаського окружного адміністративного суду прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у адміністративній справі, вирішив розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
04.11.2024 до суду надійшов письмовий відзив на адміністративний позов, в якому представник відповідача просив в задоволенні позову відмовити повністю, зазначивши при цьому, що відповідно до приписів Порядку № 244 слідує висновок про те, що на момент звернення замовника до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або районної державної адміністрації із відповідною заявою про можливість розміщення ТС така тимчасова споруда ще не повинна бути розміщеною, а саме звернення з такою заявою має передувати розміщенню тимчасової споруди. Відповідач, отримавши від позивача заяви, що були подані у відповідності до п. 2.2. Порядку, створив комісію задля перевірки відомостей, що в них викладені, та здійснив огляд території за адресою: Черкаська область, м. Умань, вул. Європейська, поруч з будинком № 12, у ході якої комісія виявила дві розміщені тимчасові споруди, які підключені до електромережі, що підтверджується актами виявлення незаконно встановлених тимчасових споруд. Також на адресу відповідача надійшов лист Уманського комунального підприємства Уманьтеплокомуненерго № 1043 від 11.09.2024, з якого вбачається, що зазначені тимчасові споруди встановлені з порушенням вимог п. п. 11.22, 11.23, 11.24, 11.25, 11.26, 11.27 ДБН В.2.5-39:2008 Теплові мережі та вимог п. 6.3.7 Правил технічної експлуатації теплових установок і мереж, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України № 71 від 14.02.2007. Крім того, встановлені позивачем тимчасові споруди суперечать п. 1.14 Правил пожежної безпеки України, що затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ України № 1417 від 30.12.2014, п. 5.4 ДБН В.2.2-23:2009 Будинки і споруди. Підприємства торгівлі оскільки розташовані впритул із сусідніми будівлями, у зв`язку із чим відмову вважає обґрунтованою, а позовні вимоги такими, що не належать задоволенню.
Розгляд справи по суті відповідно до частини 3 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) розпочато через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, повно, всебічно, об`єктивно дослідивши надані у справі докази, надавши їм юридичну оцінку, суд дійшов до такого висновку.
25.09.2024 ПП Кредо Умань подало до Центру надання адміністративних послуг Уманської міської ради заяву за вх. № 21674 про оформлення паспорта прив`язки за бажаним місцем розміщення № 5 тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, додавши до заяви схему розміщення тимчасових споруд, погоджену КП Уманьводоканал Уманської міської ради, ПАТ Укртелеком, ПАТ Уманьгаз, УКП Уманьтеплокомуненерго, ПАТ Черкасиобленерго відокремленим структурним підрозділом Уманські енергетичні мережі.
25.09.2024 ПП Кредо Умань подало до Центру надання адміністративних послуг Уманської міської ради заяву за вх. № 21676 про оформлення паспорта прив`язки за бажаним місцем розміщення № 6 тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, додавши до заяви схему розміщення тимчасових споруд, погоджену КП Уманьводоканал Уманської міської ради, ПАТ Укртелеком, ПАТ Уманьгаз, УКП Уманьтеплокомуненерго, ПАТ Черкасиобленерго відокремленим структурним підрозділом Уманські енергетичні мережі.
Листом від 07.10.2024 № 134/09/03-13 Відділ містобудування, архітектури та кадастру Уманської міської ради повідомив ПП Кредо Умань про відмову в оформленні паспортів прив`язки тимчасових споруд за бажаними місцями розміщенням № 5 і № 6 для провадження підприємницької діяльності, а саме: торгівля непродовольчими та продовольчими товарами за адресою: вул. Європейська, 12, м. Умань, зазначивши, що Пунктом 1.14. Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 № 1417 передбачено, що тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності повинні розміщуватися на відстані не менше 10 метрів від інших будівель та споруд, крім випадків, коли згідно з будівельними нормами потрібна більша протипожежна відстань або коли їх можна встановлювати біля зовнішніх стін без отворів, які відповідають вимогам будівельних норм до протипожежних стін. В зв`язку з зазначеним, згода власника/власників будівлі за адресою: вул. Європейська, 10-А, м. Умань щодо розміщення ТС відсутня. З урахуванням положень пункту 2.14 Порядку та беручи до уваги лист директора УКП УМАНЬТЕПЛОКОМУНЕНЕРГО від 11.09.2024, дані споруди встановлені з порушенням вимог п.п. 11.22; 11.23; 11.24; 11.25; 11.26; 11.27; ДБН В.2.5-39:2008 Теплові мережі та вимог п. 6.3.7 Правил Технічної експлуатації Теплових установок і мереж, затверджених наказом Міністерства палива та енергетики України 14.02.2007 № 71.
Відмову відповідача у оформленні (видачі) паспортів прив`язки тимчасових споруд позивач вважає протиправною, а тому звернувся в суд з цим позовом.
Під час вирішення спору по суті суд зазначає таке.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Закон України Про місцеве самоврядування в Україні від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі Закон № 280/97-ВР) відповідно до Конституції України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
Частинами першою, третьою статті 24 Закону № 280/97-ВР передбачено, що правовий статус місцевого самоврядування в Україні визначається Конституцією України, цим та іншими законами, які не повинні суперечити положенням цього Закону.
Управління у сфері містобудівної діяльності відповідно до ст. 6 Закону України від 17 лютого 2011 року № 3038-VI Про регулювання містобудівної діяльності (далі Закон № 3038-VI) здійснюється Верховною Радою України, Кабінетом Міністрів України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері містобудування, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, органами державного архітектурно-будівельного контролю, іншими уповноваженими органами містобудування та архітектури, місцевими державними адміністраціями, органами місцевого самоврядування.
Згідно частин першої та другої статті 11 Закону № 280/97-ВР виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
До уповноважених органів містобудування та архітектури належать органи, визначені у статті 13 Закону України Про архітектурну діяльність.
До органів державного архітектурно-будівельного контролю належать:
1) структурні підрозділи з питань державного архітектурно-будівельного контролю Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій;
2) виконавчі органи з питань державного архітектурно-будівельного контролю сільських, селищних, міських рад.
Повноваження сільських, селищних і міських рад та їх виконавчих органів у сфері благоустрою населених пунктів визначені статтею 10 Закону України Про благоустрій населених пунктів від 06.09.2005 № 2807-IV (далі Закон № 2807-ІV).
Закон № 3038-VІ встановлює правові та організаційні основи містобудівної діяльності і спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Рішення з питань планування та забудови територій відповідно до ч. 3 ст. 8 Закону № 3038-VI приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації.
Стаття 28 Закону № 3038-VI визначає поняття тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності.
Відповідно до частини 2 статті 28 Закону № 3038-VI тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту. Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення.
Згідно статті 14 Закону № 2807-IV об`єкти благоустрою використовуються відповідно до їх функціонального призначення для забезпечення сприятливих умов життєдіяльності людини на засадах їх раціонального використання та охорони з урахуванням вимог правил благоустрою території населених пунктів, інших вимог, передбачених законодавством.
Порядок розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244 (далі Порядок № 244).
Згідно з п. 1.3 Порядку № 244 тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності (далі - ТС) - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.
Відповідно до п. 2.1 Порядку № 244 підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС.
Згідно п. 2.2-2.7 Порядку № 244 замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС.
До заяви додаються: графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленнями контурів ТС з прив`язкою до місцевості; реквізити замовника (найменування/прізвище, ім`я та по батькові (за наявності)/місцезнаходження ТС/контактна інформація) та напрям підприємницької діяльності. Цей перелік документів є вичерпним.
Для визначення відповідності намірів щодо місця розташування ТС містобудівній документації, будівельним нормам відповідний комплект документів направляється до органу з питань містобудування та архітектури сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації.
Про відповідність намірів замовника щодо місця розташування ТС містобудівній документації, будівельним нормам замовник повідомляється відповідним органом з питань містобудування та архітектури письмово протягом десяти робочих днів з дня отримання відповідного комплекту документів або замовнику надається аргументована відмова щодо реалізації намірів розміщення ТС.
Для оформлення паспорта прив`язки ТС замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив`язки ТС, до якої додає:
- схему розміщення ТС (додаток 1);
- ескізи фасадів ТС у кольорі М 1:50 (для стаціонарних ТС), які виготовляє суб`єкт господарювання, який має у своєму складі архітектора, що має кваліфікаційний сертифікат, або архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат (додаток 1);
- технічні умови щодо інженерного забезпечення (за наявності), отримані замовником у балансоутримувача відповідних інженерних мереж.
Зазначені документи замовником отримуються самостійно.
Відповідно до п. 2.14 Порядку № 244 паспорт прив`язки ТС не надається за умов:
- подання неповного пакета документів, визначених пунктом 2.6 цього Порядку;
- подання недостовірних відомостей, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку.
Ненадання паспорта прив`язки ТС з інших підстав не допускається.
Відповідно до п. 2.20 Порядку № 244 встановлення ТС здійснюється відповідно до паспорта прив`язки ТС.
У відповідності до п. 2.30 Порядку № 244 розміщення ТС самовільно забороняється.
Аналіз вказаних положень Порядку № 244 дає підстави для висновку, що звернення замовника із заявою та вичерпним переліком документів до відповідного виконавчого органу міської ради має передувати розміщенню тимчасової споруди. Встановлення ТС стає можливим саме внаслідок видачі уповноваженим органом паспорта прив`язки. При цьому паспорт прив`язки ТС видається у разі відповідності технічним умовам щодо інженерного забезпечення, які замовник погоджує у балансоутримувача відповідних інженерних мереж.
Суд встановив, що 10.09.2024 комісією у складі інспекторів Комунального підприємства Уманська муніципальна варта та відділу містобудування, архітектури та кадастру Уманської міської ради виявили за адресою: м. Умань, вул. Європейська, біля буд 12 дві розміщені тимчасові споруди: сіро-бежевого кольору, що має фактичні розміри 16,8м*4,8м та тимчасова споруда сірого кольору, що має фактичні розміри 24,8м*4,7м, які підключені до електромережі, що підтверджується актами виявлення незаконно встановлених тимчасових споруд, малих архітектурних форм, рекламних засобів та інших об`єктів некапітального типу від 10.09.2024 та від 12.09.2024 (а.с. 35-40).
Таким чином, станом на час подання позивачем заяв за вх. № 21674, № 21676 про оформлення паспортів прив`язки 25.09.2024, тимчасові споруди за адресою: м. Умань, вул. Європейська, біля буд. 12 були встановлені самовільно, в порушення вимог п. 2.30 Порядку № 244.
Крім того, суд встановив, що відповідно до листа № 1043 від 11.09.2024 (а.с. 41) Уманське комунальне підприємство Уманьтеплокомуненерго повідомило відповідача про те, що тимчасові споруди за адресою: м. Умань, вул. Європейська, буд 12 встановлені в межах охоронної зони теплової мережі.
Відповідно до п. 11.23 ДБН В.2.5-39:2008 Теплові мережі охоронні зони теплових мереж встановлюють вздовж траси прокладання теплової мережі у вигляді земельних ділянок шириною, яку визначають кутом схилу, але не менше ніж 3 м у кожний бік від краю будівельних конструкцій у разі канального прокладання теплотрас або від зовнішньої поверхні теплоізольованого теплопроводу при безканальному прокладанні та згідно з Правилами технічної експлуатації теплових установок і мереж.
Таким чином, станом на час подання позивачем заяв від 25.09.2024 за вх. № 21674, № 21676 про оформлення паспортів прив`язки, тимчасові споруди за адресою: м. Умань, вул. Європейська, біля буд. 12 були встановлені з порушенням технічних умов щодо інженерного забезпечення, про що балансоутримувач теплових мереж повідомив відповідача.
Крім того, положеннями частини другої статті 21 Закону № 2807-IV передбачено, що розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до цього Закону за рішенням власника об`єкта благоустрою з дотриманням вимог законодавства, державних стандартів, норм і правил.
Вимоги до розміщення тимчасових споруд сезонної торгівлі, павільйонів, кіосків тощо визначені у ДБН В.2.2-23:2009 Будинки і споруди. Підприємства торгівлі за змістом пункту 5.4 яких такі споруди повинні розміщуватись до будинків та інших споруд на відстані, яку слід приймати залежно від ступеня їх вогнестійкості згідно з ДБН 360-92** Планування і забудови сільських і міських поселень, але не менше 10 м.
Вищевказані будівельні норми є взаємопов`язаними, кореспондуються між собою й визначають вимоги до розміщення тимчасових споруд, у тому числі тих, які призначені для провадження підприємницької діяльності, у зв`язку з чим поширюються на спірні у цій справі правовідносини й повинні враховуватись при розміщенні тимчасової споруди, замовником розміщення яких є позивач.
Аналогічні вимоги щодо відстані між тимчасовою спорудою та іншими об`єктами архітектури визначені у пункті 1.14 розділу ІІІ Правил № 1417, відповідно до яких тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності, крім тих, що розміщуються на території ринків, відповідно до затвердженого плану-схеми повинні розміщуватися на відстані не менше 10 м від інших будівель та споруд, крім випадків, коли згідно з будівельними нормами потрібна більша протипожежна відстань або коли їх можна встановлювати біля зовнішніх стін без отворів, які відповідають вимогам будівельних норм до протипожежних стін.
Державні будівельні норми 360-92** Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень (далі - ДБН 360-92**) поширюються на проектування нових і реконструкцію існуючих міських і сільських поселень України.
Ці норми обов`язкові для органів державного управління, місцевого і регіонального самоуправління підприємств і установ незалежно від форм власності та відомчого підпорядкування громадських об`єднань і громадян, які здійснюють проектування, будівництво і благоустрій на території міських і сільських поселень.
Зміст наведених норм дає підстави стверджувати, що розміщення малих архітектурних форм здійснюється з дотриманням вимог законодавства, державних стандартів, норм і правил, зокрема, у частині дотримання протипожежних розривів.
Вказані висновки суду відповідають правовій позиції Верховного Суду у постанові від 26.10.2022 у справі № 320/5299/18.
Відповідно до матеріалів фотофіксації (а.с.39-40), тимчасова споруда сірого кольору, розміром 24,8м*4,7м розташована впритул до сусідньої будівлі. Тимчасова споруда сірого-бежевого кольору, розміром 16,8м*4,78м також розташована з порушенням мінімально допустимих протипожежних розривів для тимчасових споруд 10 метрів.
За встановлених обставин самовільного встановлення тимчасових споруд, з порушенням технічних умов щодо інженерного забезпечення теплових мереж та мінімально допустимих протипожежних розривів суд доходить висновку про обґрунтованість відмови відповідача у оформленні паспортів прив`язки тимчасових споруд за адресою: м. Умань, вулиця Європейська, 12.
Позивач в обґрунтування спірного рішення вважає, що відповідач порушив процедурні вимоги Порядку № 244, зазначивши, що право проведення перевірки на предмет відповідності розміщення тимчасової споруди паспорту прив`язки у відповідача виникає виключно після видачі паспорту прив`язки. Суд відхиляє вказані доводи, оскільки у спірних правовідносинах відповідач не здійснював перевірку відповідності розміщення тимчасової споруди паспорту прив`язки, так як паспорти прив`язки на ТС за адресою: м. Умань, вулиця Європейська, 12 не видавались.
Суд також враховує інші аргументи сторін, зазначені у заявах по суті справи, однак зауважує, що встановлені судом обставини є самостійними та достатніми підставами для прийняття рішення по суті спору.
Відповідно до частин 1, 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За вказаних обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є необґрунтованими, а вимоги такими, у задоволенні яких належить відмовити.
Під час вирішення питання про розподіл судових витрат, суд враховує таке.
Згідно статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: на професійну правничу допомогу; сторін та їхніх представників, що пов`язані із прибуттям до суду; пов`язані із залученням свідків, спеціалістів, перекладачів, експертів та проведенням експертиз; пов`язані з витребуванням доказів, проведенням огляду доказів за їх місцезнаходженням, забезпеченням доказів; пов`язані із вчиненням інших процесуальних дій або підготовкою до розгляду справи.
Відповідно до частини 1 статті 139 вказаного Кодексу при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Зважаючи на те, що позовні вимоги позивача не підлягають задоволенню, то підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 9, 14, 73-77, 139, 242 246, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
вирішив:
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду у строк, встановлений статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Учасники справи:
1) позивач Приватне підприємство Кредо Умань (18021, м. Черкаси, вул. Героїв Дніпра, 61/1, код ЄДРПОУ 43217126);
2) відповідач Відділ містобудування, архітектури та кадастру Уманської міської ради (20308, Черкаська область, м. Умань, пл. Соборності, 1, код ЄДРПОУ 45451686).
Рішення складене у повному обсязі та підписане 19.12.2024.
Суддя Василь ГАВРИЛЮК
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2024 |
Оприлюднено | 23.12.2024 |
Номер документу | 123906361 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Аліменко Володимир Олександрович
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Василь ГАВРИЛЮК
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні