Шостий апеляційний адміністративний суд
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/4840/24
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 грудня 2024 року м. Київ
Шостий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Судді-доповідача: Бужак Н. П.
Суддів: Ключковича В.Ю., Кобаля М.І.
За участю секретаря: Куць М.Г.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Управління соціального захисту населення Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації на рішення Київського окружного адміністративного суду від 13 червня 2024 року, суддя Щавінський В.Р., у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 , яка діє в інтересах неповнолітньої дитини ОСОБА_2 до Святошинської районної в місті Києві державна адміністрації, Комісії щодо розгляду заяв членів сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли, та осіб з інвалідністю, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, Управління соціального захисту населення Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації про визнання протиправним та скасування рішення,-
У С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 в інтересах неповнолітньої дитини ОСОБА_3 звернулася до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації, Комісії щодо розгляду заяв членів сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли, та осіб з інвалідністю, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, Управління соціального захисту населення Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації в м.Києві, у якому просила:
- визнати протиправним і недійсним рішення Комісії щодо розгляду заяви членів сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли, та осіб інвалідністю, які захищали незалежність, суверенітет та територіальної цілісність України, про призначення грошової компенсації № 43 від 31.05.2023, яким скасовано рішення Комісії щодо розгляду заяв член сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли, та осіб з інвалідність які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність Україні про призначення грошової компенсації від 31.03.2023 року №22 та відмовлено у виплаті грошової компенсації члену сім`ї загиблого, ОСОБА_2 (категорія І), від імені якої діє законний представник ОСОБА_1 ;
- зобов`язати Управління соціального захисту населення Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації виплатити грошову компенсацію відповідно до Порядку виплат грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення деяким категорія осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей, затвердженого поставною Кабінет Міністрів України від 19.10.2016 року № 719, члену сім`ї загиблого - ОСОБА_2 (категорія І) - у розмірі 1 735 789 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані протиправністю рішення Комісії щодо розгляду заяви членів сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли, та осіб інвалідністю, які захищали незалежність, суверенітет та територіальної цілісність України, про призначення грошової компенсації № 43 від 31.05.2023, з огляду на відсутність правових підстав для скасування рішення Комісії про призначення грошової компенсації від 31.03.2023 року №22.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 13 червня 2024 року адміністративний позов задоволено частково.
Визнано протиправним та скасовано рішення Комісії щодо розгляду заяв членів сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли, та осіб з інвалідністю, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, про призначення грошової компенсації Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації №43 від 31.05.2023.
У задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовлено.
Не погоджуючись із зазначеним рішенням суду, Управління соціального захисту населення Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації звернулось з апеляційною скаргою, в якому просило скасувати рішення суду першої інстанції в частині задоволення позовних вимог та прийняти нове судове рішення, яким відмовити у задоволенні позову в цій частині.
Перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, заслухавши осіб, що з`явились в судове засідання, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Судом першої інстанції встановлено, що відповідно до свідоцтва про народження серії НОМЕР_1 , виданим 04.02.2020 Печерським районним у місті Києві відділом державної реєстрації актів цивільного стану Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) батьками ОСОБА_2 є ОСОБА_4 (батько) та ОСОБА_1 .
ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_4 загинув при захисті Батьківщини, беручи участь у бойових діях під час війни, що підтверджується Свідоцтвом про смерть серії НОМЕР_2 , виданим 02.06.2022 Київським відділом державної реєстрації смерті Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ), Повідомленням сім?ї про смерть від 26.05.2022 року №25, виданим ІНФОРМАЦІЯ_2 , Витягом з протоколу засідання ВЛК Центральної військово-лікарської комісії Збройних Сил України по встановленню причинного зв`язку захворювань (поранень, контузій, травм, каліцтв) від 11.07.2022 року № 591.
Після смерті ОСОБА_4 позивач набула статусу члена сім?ї загиблого ветерана війни, на яку поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», що підтверджується довідкою від 18.07.2022 № 7949/35-01/22, виданою управлінням соціального захисту населення Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації.
09.09.2022 законний представник (мати) позивача - ОСОБА_1 подала через управління (Центр) надання адміністративних послуг до Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації заяву про внесення змін до облікової справи № 39118, а саме виключення ОСОБА_4 у зв?язку з його загибеллю та про зміну пільгової категорії квартирного обліку з «Учасники бойових дій, залучені до АТО» на «Сім?ї загиблих (померлих) ветеранів війни», долучивши всі необхідні документи, у тому числі посвідчення учасника бойових дій на ім?я ОСОБА_4 , посвідчення члена сім?ї загиблих на ім?я ОСОБА_2 .
Згідно Витягу з Розпорядження голови Святошинської районної в м. Києві державної адміністрації № 409 від 30.09.2022 до облікової справи № 39118 внесено зміни в частині переоформлення її на ОСОБА_2 . Категорію обліку з «Учасники бойових дій, залучені до АТО» було змінено на «Сім?ї загиблих, померлих учасників АТО.
30.01.2023 ОСОБА_1 , як законний представник, подала заяву щодо призначення ОСОБА_2 , як члену сім?ї загиблого, грошової компенсації відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 19.10.2016 року № 719. До заяви було додано документи, які підтверджували право ОСОБА_2 , як члена сім?ї загиблого, на отримання грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення.
Рішенням Комісії щодо розгляду заяв членів сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли, та осіб з інвалідністю, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, про призначення грошової компенсації №22 від 31.03.2023 призначено грошову компенсацію відповідно до Порядку виплат грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення деяким категоріям осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей, затвердженого поставною Кабінету Міністрів України від 19.10.2016 № 719, члену сім??ї загиблого, ОСОБА_2 (категорія I), в розмірі 1 735,789 тис. грн.
31.05.2023 Комісією щодо розгляду заяв членів сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли, та осіб з інвалідністю, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, про призначення грошової компенсації прийнято рішення № 43, яким скасовано рішення цієї комісії від 31.03.2023 № 22 та відмовлено у виплаті грошової компенсації члену сім?ї загиблого, ОСОБА_2 (категорія I), від імені якої діє законний представник ОСОБА_1 ,, у виплаті грошової компенсації члену сім?ї загиблого відповідно до пунктів 6, 35 Порядку виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення деяким категоріям осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.10.2016 № 719, у зв?язку з отриманням виплат одноразової грошової допомоги.
Позивачка вважаючи рішення Комісії щодо розгляду заяв членів сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли, та осіб з інвалідністю, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, про призначення грошової компенсації Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації №43 від 31.05.2023 протиправним, звернулася до суду з даним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.
В силу вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 19.10.2016 року № 719 якою затверджено "Порядок виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення деяким категоріям осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей" (далі - Порядок в редакції станом момент виникнення спірних правовідносин: на 02.08.2022).
Порядок визначає умови та механізм виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення (далі - грошова компенсація) для сімей осіб, визначених абзацами п`ятим - восьмим пункту 1 статті 10 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту, для осіб з інвалідністю I-II групи, яка настала внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, визначених пунктами 11-14 частини другої статті 7 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту, та які потребують поліпшення житлових умов (далі - одержувач грошової компенсації), включені до списків осіб, які користуються правом позачергового (першочергового) одержання жилих приміщень, за місцем проживання відповідно до законодавства за категоріями, встановленими в пунктах 2 і 3 цього Порядку (далі - квартирний облік), та інформацію про яких внесено до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги (далі - Реєстр). (пункт 1 Порядку).
Згідно пункту 3 Порядку право на отримання грошової компенсації відповідно до цього Порядку мають особи з інвалідністю I-II групи, інвалідність яких настала внаслідок поранення, контузії, каліцтва або захворювання, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення, здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні їх здійснення, визначених пунктами 11-14 частини другої статті 7 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту, які перебувають на квартирному обліку (далі - особи з інвалідністю).
Так, пунктом 7 Порядку визначено, що заяву про призначення грошової компенсації член сім`ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, особа з інвалідністю (далі - заявник) або їх законний представник чи уповноважена особа подають в письмовій чи в електронній формі (за наявності технічної можливості) до органу соціального захисту населення за місцем перебування на квартирному обліку (далі - орган соціального захисту населення).
У відповідності до пункту 9 Порядку орган соціального захисту населення протягом десяти робочих днів з дня прийняття заяви з усіма необхідними документами обстежує матеріально-побутові умови заявника за місцем перебування на квартирному обліку, про що складає акт за формою, встановленою Мінветеранів.
Пунктом 10 Порядку визначено, що після складення акта обстеження матеріально-побутових умов заявника орган соціального захисту населення протягом десяти робочих днів вносить до комісії подання про виплату грошової компенсації. Після отримання заяви про зміни у майновому стані та/або у складі сім`ї, втрату статусу члена сім`ї загиблого або особи з інвалідністю внаслідок війни, зняття з квартирного обліку орган соціального захисту населення протягом п`яти робочих днів вносить до комісії подання про перегляд рішення про призначення грошової компенсації.
Також пунктом 11 Порядку передбачено, що комісія протягом п`яти робочих днів з дня надходження подання розглядає його по суті і в присутності заявника або його законного представника чи уповноваженої особи приймає рішення щодо призначення (відмови в призначенні/виплаті) грошової компенсації, перегляду рішення, скасування попереднього рішення. Якщо після прийняття комісією рішення змінено розмір грошової компенсації, орган соціального захисту населення протягом п`яти робочих днів з дня прийняття рішення повідомляє про такі зміни структурному підрозділу з питань соціального захисту населення обласних, Київської міської держадміністрацій та Мінветеранів.
Згідно з п. 12 Порядку, за наявності письмового клопотання комісія може розглядати питання щодо призначення (відмови в призначенні/виплаті) грошової компенсації, перегляду рішення, скасування попереднього рішення за відсутності заявника або законного представника чи уповноваженої особи. У разі відсутності такого клопотання та неявки зазначених осіб розгляд відповідного питання переноситься на наступне засідання комісії.
З аналізу вищезазначених норм слідує, що для розгляду Комісії заяви про призначення грошової компенсації член сім`ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, указаним порядок надається п`ять робочих днів, за наслідками розгляду якої, Комісія має прийняте відповідне рішення.
Як убачається із матеріалів справи, 30.01.2023 ОСОБА_1 , як законний представник, подала заяву щодо призначення ОСОБА_2 , як члену сім?ї загиблого, грошової компенсації відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 19.10.2016 року № 719.
За наслідками розгляду цієї заяви, рішенням Комісії щодо розгляду заяв членів сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли, та осіб з інвалідністю, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, про призначення грошової компенсації № 22 від 31.03.2023 призначено грошову компенсацію відповідно до Порядку виплат грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення деяким категоріям осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей, затвердженого поставною Кабінету Міністрів України від 19.10.2016 № 719, члену сім?ї загиблого, ОСОБА_2 (категорія I), в розмірі 1 735,789 тис. грн.
Вказане рішення було прийнято з порушенням строку, а саме поза межами п`яти робочих днів з дня надходження відповідної заяви.
Разом з тим, 31.05.2023 Комісією щодо розгляду заяв членів сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли, та осіб з інвалідністю, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, про призначення грошової компенсації прийнято рішення № 43 скасовано рішення цієї комісії від 31.03.2023 № 22 та відмовлено у виплаті грошової компенсації члену сім?ї загиблого, ОСОБА_2 , у зв?язку з отриманням виплат одноразової грошової допомоги.
Так, відповідно до пункту 6 Порядку, зокрема до повноважень комісії належить: проведення перевірки наявності у одержувача грошової компенсації статусу особи, на яку поширюється чинність Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", встановленого відповідно до абзаців п`ятого - восьмого пункту 1 статті 10 зазначеного Закону (далі - статус члена сім`ї загиблого), та статусу особи з інвалідністю внаслідок війни, встановленого відповідно до пунктів 11-14 частини другої статті 7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" (далі - статус особи з інвалідністю внаслідок війни); скасування попереднього рішення за нововиявленими обставинами.
Комісія відмовляє заявнику в призначенні грошової компенсації з таких підстав:
1) особа, яка загинула (пропала безвісти), померла, не належала до осіб, визначених абзацами п`ятим - восьмим пункту 1 статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";
2) особа, яка загинула (пропала безвісти), померла, або особа з інвалідністю не брала безпосередню участь в антитерористичній операції та/або здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях (відсутні документи, визначені у підпунктах 3 і 4 пункту 8 цього Порядку);
3) член сім`ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, не належить до членів сім`ї осіб, визначених в абзацах шістнадцятому - двадцять другому пункту 1 статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";
4) особа з інвалідністю не належить до осіб, визначених у пунктах 11-14 частини другої статті 7 Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту";
5) заявник не перебуває на квартирному обліку;
6) заявник є членом сім`ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, за категорією, нижчою, ніж категорія, до якої належить інший член цієї ж сім`ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, в разі одночасного подання ними заяви про отримання грошової компенсації;
7) заявник є членом сім`ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, за категорією, нижчою, ніж категорія, до якої належить інший член цієї ж сім`ї, який вже отримав житло або грошову компенсацію, - до виплати грошової компенсації всім членам сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли, і мають першочергове право на таку виплату;
8) заявнику вже надавалося житло або вже виплачувалася грошова компенсація як члену сім`ї особи, яка загинула (пропала безвісти), померла, або як особі з інвалідністю за рахунок бюджетних та благодійних коштів, залучених коштів суб`єктів господарювання, інших джерел, не заборонених законодавством;
9) заявник та члени його сім`ї, на яких було розраховано грошову компенсацію, володіють майновими правами на об`єкти незавершеного житлового будівництва чи правом власності на житлове приміщення, що відповідає нормі жилої площі, визначеної статтею 47 Житлового кодексу України (на кожного члена сім`ї), що розташовані в населених пунктах на підконтрольній Україні території (крім житлового приміщення, яке зруйноване (знищене) або стало непридатним для проживання внаслідок збройної агресії Російської Федерації, зокрема з моменту введення воєнного стану), або таке нерухоме майно було відчужено протягом п`яти років, що передують даті подання заяви про призначення грошової компенсації;
10) подання недостовірних відомостей.
Згідно із пунктом 35 Порядку підставами для відмови у виплаті грошової компенсації є:
- втрата заявником статусу члена сім`ї загиблого або особи з інвалідністю внаслідок війни;
- придбання, набуття у власність заявником та/або членами сім`ї, на яких розраховано грошову компенсацію, житлового приміщення на підконтрольній Україні території, інвестування в об`єкти житлового будівництва шляхом укладення інвестиційного договору відповідно до Закону України "Про інвестиційну діяльність" або договору купівлі-продажу майнових прав, або договору про пайову участь з нормою жилої площі, що відповідає нормі, визначеній статтею 47 Житлового кодексу України (на кожного члена сім`ї), після призначення грошової компенсації;
- зняття заявника з квартирного обліку.
Таким чином, як вірно зазначено судом першої інстанції, комісія реалізуючи свої повноважені, визначені пунктом 6 Порядку та скасовуючи своє попереднє рішення №22 від 31.03.2023 про призначення грошової компенсації позивачу, відмовила у виплаті грошової компенсації члену сім?ї загиблого, ОСОБА_2 не з підстав визначених законом, оскільки така підстава для відмови у виплаті грошової компенсації, як "виплата одноразової грошової допомоги після призначення грошової компенсації" відсутня.
Щодо доводів відповідача про необхідність застосування законодавства чинного на момент прийняття комісією рішення про призначення грошової компенсації, колегія суддів зазначає наступне.
Так, стаття 58 Конституції України визначає, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.
Закріплення принципу незворотності дії в часі законів та інших нормативно-правових актів є гарантією безпеки людини і громадянина, довіри до держави.
Згідно з Рішенням Конституційного суду України у справі за конституційним зверненням Національного банку України щодо офіційного тлумачення положення частини першої статті 58 Конституції України від 09 лютого 1999 року № 1-рп/99 за загальновизнаним принципом права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Цей принцип закріплений у частині першій статті 58 Конституції України, за якою дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.
За загальним правилом норма права діє стосовно фактів і відносин, які виникли після набрання чинності цією нормою. Тобто до події, факту застосовується закон (інший нормативно-правовий акт), під час дії якого вони настали або мали місце.
Отже, усі нормативно-правові та підзаконні акти застосовуються судом у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин.
Таким чином, як вірно зазначено судом першої інстанції, до спірних правовідносин підлягають застосуванню положення норм закону, які мали місце на момент виникнення спірних правовідносин, а саме: у січні 2023 року (момент подання позивачем заяви).
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про визнання протиправним та скасувати рішення Комісії щодо розгляду заяв членів сімей осіб, які загинули (пропали безвісти), померли, та осіб з інвалідністю, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, про призначення грошової компенсації Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації №43 від 31.05.2023, оскільки воно не відповідає критеріям, визначеним у частині 2 статті 2 КАС України, а тому є протиправним та підлягає скасуванню.
Щодо рішення суду першої інстанції в частині відмови у задоволенні позовних вимог про стягнення на користь позивача безпідставно сплачені коштів, то рішення суду в цій частині не оскаржується та відповідач в апеляційній скарзі не наводить доводів та міркувань в частині незаконності рішення в цій частині, а тому у відповідності до ч. 1 ст. 308 КАС України суд апеляційної інстанції перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку, що рішення суду першої інстанції є законним, підстави для його скасування відсутні, так як суд, всебічно перевіривши обставини справи, вирішив спір у відповідності з нормами матеріального та процесуального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин.
Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, а тому не можуть бути підставою для скасування рішення Київського окружного адміністративного суду від 13 червня 2024 року.
При цьому судовою колегією враховується, що згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Відповідно до ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.
Відповідно до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
За таких підстав апеляційна скарга підлягає залишенню без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.
Керуючись ст. ст. 241, 242, 243, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, колегія суддів,-
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу Управління соціального захисту населення Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 13 червня 2024 року - без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду у строк визначений ст. 329 КАС України.
Суддя-доповідач: Бужак Н.П.
Судді: Ключкович В.Ю.
Кобаль М.І.
Постанову виготовлено: 18 грудня 2024 року.
| Суд | Шостий апеляційний адміністративний суд |
| Дата ухвалення рішення | 18.12.2024 |
| Оприлюднено | 23.12.2024 |
| Номер документу | 123909726 |
| Судочинство | Адміністративне |
| Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бужак Наталія Петрівна
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Бужак Наталія Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні