Постанова
від 18.12.2024 по справі 140/2166/18
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 грудня 2024 рокуЛьвівСправа № 140/2166/18 пров. № А/857/27402/24

Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Коваля Р. Й.,

суддів Гуляка В. В.,

Ільчишин Н. В.,

з участю секретаря судового засідання Вовка А. Ю.,

представника відповідача Басана Д. С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції в м. Львові апеляційну скаргу Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків на ухвалу Волинського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2024 року (прийняте в м. Луцьку суддею Мачульським В. В.; дата складення ухвали в повному обсязі не вказана) про заміну боржника у виконавчому листі в адміністративній справі № 140/2166/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «КОМО Україна» до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В :

У листопаді 2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю «КОМО Україна» (далі також - ТОВ «КОМО Україна») звернулося до Волинського окружного адміністративного суду з позовом до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0006764814 від 30.07.2018.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 26.12.2018, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 19.11.2019, позов задоволено.

Визнано протиправними та скасовано податкове повідомлення-рішення Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби від 30.07.2018 № 0006764814.

Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на користь ТОВ «КОМО Україна» судові витрати у сумі 4011 (чотири тисячі одинадцять) грн 45 коп.

Рішення Волинського окружного адміністративного суду від 26.12.2018 набрало законної сили 19.11.2019.

11.11.2020 на адресу суду надійшла заява Управління державної казначейської служби України у Печерському районі м. Києва про зміну боржника у виконавчому листі у справі № 140/2166/18, а саме: з Офісу великих платників податків ДФС на його правонаступника Офіс великих платників податків ДПС.

Аналогічна заява також надійшла від Офісу великих платників податків ДФС 19.07.2021.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2024 року про заміну боржника у виконавчому листі заяву Управління державної казначейської служби України у Печерському районі м. Києва та Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби України про заміну боржника у виконавчому листі задоволено.

Замінено боржника у виконавчому листі № 808/2020 від 27.04.2020 у справі 140/2166/18 за позовом ТОВ «КОМО Україна» до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, а саме: Офіс великих платників податків ДФС (код ЄДРПОУ 39440996), на правонаступника Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків як відокремлений підрозділ (код ЄДРПОУ 44082145).

Приймаючи вказану ухвалу, суд першої інстанції вказав, що відповідно до наказу Державної податкової служби України від 12.11.2020 № 643 «Про затвердження положень про територіальні органи ДПС», затверджено положення, зокрема про Центральне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, забезпечує реалізацію повноважень Державної податкової служби на території Київської області і є правонаступником майна, прав та обов`язків Офісу великих платників податків ДПС (код ЄДРПОУ 43141471).

Отже, відбулося фактичне (компетенційне) адміністративне (публічне) правонаступництво у сфері податкових правовідносин, за яким передано адміністративну компетенцію в цих правовідносинах від Офісу великих платників податків ДФС (код ЄДРПОУ 39440996) до відокремленого підрозділу - Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (код ЄДРПОУ 44082145), який став правонаступником майна, прав та обов`язків реорганізованого Офісу великих платників податків ДПС.

Як видно з матеріалів справи, виконавчий лист № 808/2020 у цій справі видано на виконання рішення Волинського окружного адміністративного суду від 26.12.2018 про стягнення судових витрат у сумі 4011,45 грн на користь ТОВ «КОМО Україна» (43000, Волинська область. Місто Луцьк, вулиця Лідавська, будинок 2, код ЄДРПОУ 39507437) за рахунок бюджетних асигнувань Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби (04119, місто Київ, вулиця Дегтярівська будинок 11Г, код ЄДРПОУ 39440996).

Верховний Суд у постанові від 31.08.2022 у справі № 826/12449/17 зазначив, що ДПС здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи, а відтак, у межах спірних правовідносин компетенційне адміністративне правонаступництво у цій справі (в частині стягнення на користь позивача судового збору за рахунок бюджетних асигнувань відповідача) відбулося з Офісу великих платників податків ДФС на Офіс великих платників податків ДПС, а потім на Центральне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків як відокремлений підрозділ.

У вказаній постанові Верховний Суд висловив правову позицію щодо можливості заміни сторони виконавчого провадження (або у виконавчому листі, якщо виконавче провадження не було відкрито) у разі настання компетенційного (функціонального) адміністративного правонаступництва суб`єкта владних повноважень, навіть без внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису про припинення суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.

Враховуючи вказану правову позицію, суд вважав, що Центральне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків як відокремлений підрозділ (код ЄДРПОУ 44082145) є правонаступником майна, прав та обов`язків Офісу великих платників податків ДФС (код ЄДРПОУ 39440996).

Згідно з частиною першою статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Суд зазначив, що матеріали справи не містять доказів наявності відкритого виконавчого провадження з примусового виконання виконавчого листа № 808/2020, виданого Волинським окружним адміністративним судом 27.04.2020.

Відповідно до частини четвертої статті 379 КАС України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Враховуючи вищевказане, суд вважав за необхідне замінити боржника у виконавчому листі № 808/2020 від 27.04.2020 у справі 140/2166/18, а саме: Офіс великих платників податків ДФС (код ЄДРПОУ 39440996), на правонаступника Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків як відокремлений підрозділ (код ЄДРПОУ 44082145).

Не погодившись із зазначеною ухвалою, її оскаржило Центральне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків, яке вважає, що ухвала суду першої інстанції прийнята без урахування фактичних обставин справи та з порушенням норм матеріального і процесуального права. Тому просила скасувати ухвалу суду першої інстанції.

Вимоги апеляційної скарги з покликаннями на фактичні обставини справи, норми законодавства та судову практику обґрунтовує зокрема тим, що Центральне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків не може бути правонаступником в даній справі, оскільки ТОВ «КОМО Україна» (ЄДРПОУ 39507437) ніколи не перебувало та не перебуває на обліку в Центральному міжрегіональному управлінні ДПС по роботі з великими платниками податків, і як наслідок, ЦМУ ДПС по роботі з ВПП не є правонаступником за місцем обліку платника податків. Згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, станом на дату подання апеляційної скарги ТОВ «КОМО Україна» зареєстроване за адресою: 43000, Волинська область, м. Луцьк, вул. Лідавська, буд. 2, а також знаходиться на обліку в Західному міжрегіональному управлінні ДПС по роботі з великими платниками податків від 25.11.2014. Відтак, правонаступником у вказаному вище виконавчому провадженні має бути Західне міжрегіональне управлінні ДПС по роботі з великими платниками податків.

У судовому засіданні представник апелянта підтримав вимоги апеляційної скарги з аналогічних підстав; просить апеляційну скаргу задовольнити.

Інші особи, будучи належним чином повідомленими про час та місце розгляду справи, в судове засідання не прибули, що відповідно до приписів частини другої статті 313 КАС України не перешкоджає розгляду справи.

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення учасників судового розгляду, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія суддів дійшла переконання, що апеляційну скаргу необхідно задовольнити з таких підстав.

Як встановлено судом, рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 26.12.2018 позов задоволено.

Визнано протиправними та скасовано податкове повідомлення-рішення Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби від 30.07.2018 № 0006764814.

Також стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби на користь ТОВ «КОМО Україна» судові витрати у сумі 4011,45 грн (чотири тисячі одинадцять гривень сорок п`ять копійок).

На виконання рішення суду Волинський окружний адміністративний суд надсилав 28.04.2020 на адресу позивача виконавчий лист № 808/2020 від 27.04.2020.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про виконавче провадження» виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Згідно з частинами першою та другою статті 15 Закону України «Про виконавче провадження» сторонами у виконавчому провадженні є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.

Відповідно до абзацу першого частини п`ятої статті 15 зазначеного Закону у разі вибуття однієї зі сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Цим нормам кореспондують положення частини першої статті 379 КАС України, згідно з якими у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

За приписами статті 52 КАС України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Отже, процесуальне правонаступництво передбачено не лише у зв`язку зі смертю (оголошенням померлою) фізичної особи та реорганізацією суб`єкта господарювання, а й в інших передбачених законом випадках, у тому числі в разі заміни кредитора або боржника в зобов`язанні. Процесуальне правонаступництво в розумінні статті 52 КАС України допускається на будь-якій стадії судового процесу, включаючи стадію виконання судового рішення.

Правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.

Отже, правонаступництво в сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

Така позиція неодноразово висловлювалася Верховним Судом у постановах Верховного Суду від 06.10.2020 (справа №804/958/17), від 03.12.2020 (справа №805/2173/16-а), від 30.12.2020 (справа №805/4361/17-а).

Суд першої інстанції вірно зазначив, що публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок по відновленню порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід щодо переходу до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувались ліквідованим органом, не можуть бути припинені і підлягають передачі іншим державним органам, за виключенням того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.

Постановою Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 № 1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України постановлено утворити Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.

Пунктом 2 вказаної Постанови встановлено, зокрема те, що Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.

Відповідно до інформації, що є в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, 17.05.2019 зареєстровано юридичну особу Державну податкову службу України (запис № 10741350000085321).

Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227 затверджено положення про Державну податкову службу України, згідно з пунктом 1 якого Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Відповідно до пунктів 1 - 4 постанови Кабінету Міністрів України Про утворення територіальних органів Державної податкової служби від 19.06.2019 № 537 утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1.

Реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2.

Установлено, що територіальні органи Державної фіскальної служби, які реорганізуються, продовжують здійснювати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної податкової служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.

Визначено територіальні органи Державної податкової служби правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються згідно з пунктом 2 цієї постанови, у відповідних сферах діяльності.

Згідно з додатком 1 до вказаної Постанови утворено Офіс великих платників податків ДПС.

Відповідно до додатку 2 до вказаної Постанови Офіс великих платників податків ДФС реорганізовано шляхом приєднання до Офісу великих платників податків ДПС.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 30.07.2019 відбулася державна реєстрація юридичної особи - Офісу великих платників податків ДПС (код ЄДРПОУ 43141471), а 05.08.2019 - державна реєстрація припинення Офісу великих платників податків ДФС як юридичної особи в результаті реорганізації.

Наказом ДПС України від 12.07.2019 № 15 затверджено Положення про Офіс великих платників податків ДПС, за змістом п. 1 якого: Офіс великих платників податків ДПС є територіальним органом Державної податкової служби України, який підпорядковується ДПС. Офіс великих платників податків забезпечує реалізацію повноважень ДПС у взаємовідносинах з великими та іншими платниками і здійснює їх податкове супроводження. Крім того, Офіс великих платників податків є правонаступником майна, прав та обов`язків Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.

21.08.2019 Кабінетом Міністрів України було прийнято розпорядження від № 682-р «Питання Державної податкової служби», яким передбачено погодитися з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 «Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України» функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.

Згідно з наказом Державної податкової служби України від 28.08.2019 № 36 розпочато виконання Державної податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 № 893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» (далі - Постанова № 893), ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з Додатком, зокрема, Офіс великих платників податків ДПС.

Пунктом 2 Постанови № 893 встановлено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій.

Відповідно до пункту 3 Постанови № 893 права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.

30.09.2020 Державною податковою службою України прийнято наказ № 529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби», яким утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з Додатком, а Департаменту правової роботи наказано подати державному реєстратору документи для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відповідної інформації про утворення територіальних органів Державної податкової служби як її відокремлених підрозділів.

Зокрема, з 01.01.2021 утворено як відокремлені підрозділи ДПС:

- Центральне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків;

- Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків;

- Західне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків;

- Південне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків;

- Північне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків.

Абзацом третім пункту 64.7 статті 64 Податкового кодексу України передбачено, що після включення платника податків до Реєстру великих платників податків (далі Реєстр) та отримання повідомлення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, про таке включення платник податків зобов`язаний стати на облік за основним місцем обліку в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який здійснює супроводження великих платників податків (далі ВПП), з початку податкового періоду (календарного року), на який сформовано Реєстр, та за неосновним місцем обліку в такому територіальному органі центрального органу виконавчої влади або його структурних підрозділах щодо наявних у межах населеного пункту за місцезнаходженням територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, який здійснює супроводження ВПП, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням за переліком, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, або через які провадиться діяльність такого ВПП.

А пунктом 63.3 статті 63 Податкового кодексу України передбачено, що з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

З огляду на зазначене, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, закріплює великих платників податків за міжрегіональними управліннями ДПС по роботі з великими платниками податків за основним місцем обліку.

Відповідно до наказу Державної податкової служби України від 24.12.2020 № 755 розпочато з 01.01.2021 здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС від 30.09.2020 № 529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби», повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до пункту 1 Постанови № 893.

Як вказав суд першої інстанції, відповідно до наказу Державної податкової служби України від 12.11.2020 № 643 «Про затвердження положень про територіальні органи ДПС», затверджено положення, зокрема про Центральне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, забезпечує реалізацію повноважень Державної податкової служби на території Київської області і є правонаступником майна, прав та обов`язків Офісу великих платників податків ДПС (код ЄДРПОУ 43141471).

Тобто, відбулося фактичне (компетенційне) адміністративне (публічне) правонаступництво у сфері податкових правовідносин, за яким передано адміністративну компетенцію в цих правовідносинах від Офісу великих платників податків ДФС (код ЄДРПОУ 39440996) до відокремленого підрозділу - Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (код ЄДРПОУ 44082145), який став правонаступником майна, прав та обов`язків реорганізованого Офісу великих платників податків ДПС.

Тобто, Центральне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків забезпечує реалізацію повноважень Державної податкової служби на території Київської області.

Приймаючи оскаржувану ухвалу про заміну боржника у виконавчому листі № 808/2020 від 27.04.2020 у справі 140/2166/18 за позовом ТОВ «КОМО Україна» до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, а саме: Офіс великих платників податків ДФС (код ЄДРПОУ 39440996), на правонаступника Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків як відокремлений підрозділ (код ЄДРПОУ 44082145), суд першої інстанції не з`ясував, чи перебуває ТОВ «КОМО Україна» (43000, Волинська область. Місто Луцьк, вулиця Лідавська, будинок 2, код ЄДРПОУ 39507437) на обліку в Київській області та не врахував приписів абзацу третього пункту 64.7 статті 64 та пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України.

Як зазначив апелянт ТОВ «КОМО Україна» (ЄДРПОУ 39507437) ніколи не перебувало та не перебуває на обліку в Центральному міжрегіональному управлінні ДПС по роботі з великими платниками податків, і як наслідок, ЦМУ ДПС по роботі з ВПП не є правонаступником за місцем обліку платника податків.

А згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, станом на дату подання апеляційної скарги ТОВ «КОМО Україна» зареєстроване за адресою: 43000, Волинська область, м. Луцьк, вул. Лідавська, буд. 2, а також перебуває на обліку в Західному міжрегіональному управлінні ДПС по роботі з великими платниками податків від 25.11.2014.

Відтак, апелянт вважав, що правонаступником у вказаному вище виконавчому провадженні має бути Західне міжрегіональне управлінні ДПС по роботі з великими платниками податків.

Згідно з відомостями із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 30.09.2020 відбулася державна реєстрація відокремленого підрозділу ДПС - Західне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків (код ЄДРПОУ ВП 44045187).

Наказом ДПС від 12 листопада 2020 року № 643 затверджено положення про Західне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків (https://wvp.tax.gov.ua/data/material/000/375/473284/643_Zah_dne_MU.pdf), згідно з яким Західне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків є правонаступником Офісу великих платників податків ДПС у відповідних сферах діяльності.

Не вирішуючи питання щодо того чи є Західне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків належним правонаступником у спірних правовідносинах, колегія суддів разом з тим погоджується з доводами апелянта, що Центральне міжрегіональне управлінні ДПС по роботі з великими платниками податків не є належним правонаступником у спірних правовідносинах.

Застосовуючи правову позицію, висловлену у постанові Верховного Суду від 31.08.2022 у справі № 826/12449/17, суд першої інстанції не звернув уваги на те, що ТОВ «Глуско Рітейл» (яке було позивачем та заявником у вказаній справі) перебувало на податковому обліку у Центральному міжрегіональному управлінні ДПС по роботі з великими платниками податків, а юридична адреса ТОВ «Глуско Рітейл» згідно відомостей з Єдиного державного реєстру: 03110, м. Київ, вул. Солом`янська, буд. 11.

Враховуючи викладене, суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про заміну боржника у виконавчому листі № 808/2020 від 27.04.2020 у справі № 140/2166/18 за позовом ТОВ «КОМО Україна» до Офісу великих платників податків Державної фіскальної служби про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, а саме: Офіс великих платників податків ДФС (код ЄДРПОУ 39440996), на правонаступника - Центральне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків як відокремлений підрозділ (код ЄДРПОУ 44082145).

Згідно зістаттею 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є:

1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи;

2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими;

3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи;

4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.

З огляду на викладене, доводи апеляційної скарги є суттєвими і складають підстави для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, невідповідність висновків суду обставинам справи та порушення норм процесуального права, що призвело до неправильного вирішення питання, через що ухвалу суду першої інстанції про заміну боржника у виконавчому листі необхідно скасувати.

Керуючись статтями 229, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Центрального міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків задовольнити.

Ухвалу Волинського окружного адміністративного суду від 11 жовтня 2024 року про заміну боржника у виконавчому листі в адміністративній справі № 140/2166/18 скасувати.

У задоволенні заяв Управління державної казначейської служби України у Печерському районі м. Києва від 11.11.2020 та Офісу великих платників податків ДФС від 19.07.2021 про зміну боржника у виконавчому листі у справі № 140/2166/18, а саме: з Офісу великих платників податків ДФС на його правонаступника Офіс великих платників податків ДПС відмовити.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий суддя Р. Й. Коваль судді В. В. Гуляк Н. В. Ільчишин Повне судове рішення складено 18.12.24

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.12.2024
Оприлюднено23.12.2024
Номер документу123911846
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо валютного регулювання і валютного контролю, з них за участю органів доходів і зборів

Судовий реєстр по справі —140/2166/18

Постанова від 18.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 16.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 03.12.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 28.11.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 30.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 11.10.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Мачульський Віктор Володимирович

Постанова від 19.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 18.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 13.01.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 20.12.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні