Рішення
від 18.12.2024 по справі 599/2431/24
ЗБОРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 599/2431/24

н.п.2/599/916/2024

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 грудня 2024 року Зборівський районний суд Тернопільської області в складі:

головуючого судді Снігурського В. В., при секретарі Куриляк О.Г.,

за участю прокурора Боровицької О. Б.,

розглянувши в місті Зборові цивільну справу за позовом керівника Бережанської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Залозецької селищної ради Тернопільського району Тернопільської області до ОСОБА_1 , третя особа Управління екології та природніх ресурсів Тернопільської обласної військової адміністрації про усунення перешкод у користуванні земельними ділянками,

ВСТАНОВИВ:

керівник Бережанської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Залозецької селищної ради Тернопільського району Тернопільської області звернувся з позовом до відповідача ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Управління екології та природніх ресурсів Тернопільської обласної військової адміністрації про усунення перешкод у користуванні земельними ділянками, просить:

усунути перешкоди власнику - територіальній громаді в особі Залозецької селищної ради у користуванні та розпорядженні землями природно-заповідного фонду:

шляхом повернення земельних ділянок з кадастровими номерами 6122685700:03:001:0304 площею 0,6300 га, 6122685700:01:001:2320 площею 0,3 га та 6122685700:01:001:2322 площею 0,21 га від ОСОБА_1 на користь держави - територіальної громади в особі Залозецької селищної ради;

шляхом визнання незаконним та скасування рішення Залозецької селищної ради від 23.12.2021 №2065 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність ОСОБА_1 »;

шляхом скасування державної реєстрації земельних ділянок з кадастровими номерами 6122685700:03:001:0304 площею 0,6300 га, 6122685700:01:001:2320 площею 0,3 га та 6122685700:01:001:2322 площею 0,21 га у Державному земельному кадастрі з одночасним припиненням усіх зареєстрованих щодо неї речових прав та їх обтяжень;

шляхом скасування державної реєстрації земельних ділянок з кадастровими номерами 6122685700:03:001:0304, площею 0,6300 га, 6122685700:01:001:2320, площею 0,3 га та 6122685700:01:001:2322, площею 0,21 га у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно та припинити право власності ОСОБА_1 на вказані земельні ділянки;

стягнути з відповідача понесені витрати, пов`язані зі сплатою судового збору на користь Тернопільської обласної прокуратури в сумі 3028 грн.

В судовому засіданні прокурор позовні вимоги підтримала, мотивуюча їх тим, що Бережанською окружною прокуратурою при виконанні повноважень, передбачених ст. 131-1 Конституції України та ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» виявлені порушення вимог законодавства які призвели до незаконного надання у приватну власність земельних ділянок природно- заповідного фонду.

Так, рішенням сесії Залозецької селищної ради Тернопільської області від 23.12.2021 №2065 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність ОСОБА_1 », затверджено проект землеустрою та передано безоплатно у власність громадянці ОСОБА_1 земельні ділянки з кадастровими номерами 6122685700:03:001:0304 площею 0,6300 га, 6122685700:01:001:2320 площею 0,3000 га, 6122685700:01:001:2322 площею 0,2100 га для ведення особистого селянського господарства, за рахунок земель сільськогосподарського призначення Мильнівської сільської ради Зборівського району Тернопільської області. В подальшому ОСОБА_1 02.05.2023 зареєструвала право власності на земельні ділянки з кадастровими номерами 6122685700:03:001:0304 площею 0,63 га; 6122685700:01:001:2320 площею 0,3 га та 6122685700:01:001:2322 площею 0,21 га у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (номер відомостей про речове право: 50182752, 50182533 та 50182177 відповідно). Згідно з інформацією з Державного земельного кадастру про право власності та речові права, земельні ділянки з кадастровими номерами 6122685700:03:001:0304, 6122685700:01:001:2320 та 6122685700:01:001:2322 належить до земель сільськогосподарського призначення, цільове призначення для ведення особистого селянського господарства.

Натомість, моніторингом відкритих даних, що містяться в електронній системі «Kadastr.live» встановлено, що земельні ділянки з кадастровими номерами 6122685700:03:001:0304, 6122685700:01:001:2320 та 6122685700:01:001:2322 знаходиться в межах загальнозоологічного заказника місцевого значення «Мильно-Бліхівський».

Таким чином, вказані земельі ділянки кадастровими номерами 6122685700:03:001:0304, 6122685700:01:001:2320 та 6122685700:01:001:2322, право власності на які оформлено за ОСОБА_1 незаконно оформлено з порушення норм земельного законодавства та законодавства про природно- заповідний фонд та вони підлягають поверненню у власність держави в особі Залозецької селищнної ради.

Залозецька селищна рада надала заяву, згідно якої позовн вимоги підтримує, просить розглянути справу без участі їх представника.

Від Управління екології та природніх ресурсів Тернопільської обласної військової адміністрації надійшла заява щодо розгляду справи без участі їх представника, заперечень до справи не має.

Відповідач ОСОБА_1 надала заяву, згідно якої позовні вимоги визнає, просить розглянути справу без її участі.

Суд, в силу ст.211 ЦПК України вважає, що справу слід розглянути без участі пердставника Залозецької селищної ради, інтереси якої представляє прокурор, без участі відповідача та представника третьої особи, які висловили свою думку щодо позовних вимог.

Вирішуючи питання щодо підстав для звернення прокурора до суду в інтересах держави з даним позовом, суд зважує на наступне. Приписи ст.131-1 Конституції України, ст.56 ЦПК України, ст.23 Закону України «Про прокуратуру» наділяють прокурора повноваженнями на представництво в суді інтересів держави у випадках, а саме: якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Позовну заяву подано в інтересах Залозецької селищної ради Тернопільського району Тернопільської області як належного розпорядника землі на даний час.

Бережанською окружною прокуратурою листом від 04.10.2024 №52/1-4013вих-24 повідомлено Залозецьку селищну раду про встановлення порушень вимог законодавства, які призвели до незаконного надання у приватну власність земельних ділянок природно-заповідного фонду та необхідності вжиття відповідних заходів реагування. Однак, у відповідь на вказаний лист Залозецька селищна рада листом від 15.10.2024, №999 повідомила Бережанську окружну прокуратуру, що органом місцевого самоврядування заходи щодо повернення земельних ділянок природно- заповідного фонду, наданих ОСОБА_1 не вживались та не вживатимуться, окрім цього селищна рада просить Бережанську окружну прокуратуру представляти її інтереси в суді.

Зазначене є доказом нездійснення захисту інтересів держави суб`єктом владних повноважень та вказує на наявність підстав для застосування представницьких повноважень прокурором, так як відповідно до вимог чинного національного законодавства та практики Європейського суду з прав людини, факт не звернення відповідного суб`єкта владних повноважень, на якого покладено обов`язок захисту інтересів держави, до суду з відповідною позовною заявою, незалежно від наявності чи відсутності коштів на сплату судового збору, свідчить про неналежне здійснення захисту інтересів держави таким суб`єктом владних повноважень.

Тому, у відповідності до ст.23 Закону України «Про прокуратуру», ст.56 ЦПК України наявні підстави для підтвердження представництва прокурором інтересів держави в суді, що узгоджується з правовим висновком Великої Палати Верховного Суду, викладеним у постанові від 26 травня 2020 року в справі №912/2385/18.

Дослідивши та оцінивши інші матеріали справи, суд встановив, що Рішенням виконавчого комітету Тернопільської обласної ради від 30.06.1986 №198 «Про затвердження переліку державних загальнозоологічних заказників місцевого значення» створено загальнозоологічний заказник місцевого значення «Мильно-Бліхівський» площею 3488 га, який є об`єктом природно-заповідного фонду місцевого значення. Заказник входить до складу природно-заповідного фонду України і охороняється як національне надбання, щодо якого встановлюється особливий режим охорони, збереження та використання.

24 липня 1987 року Тернопільською обласною радою затверджено Положення про державний загальнозоологічний заказник місцевого значення «Мильно-Бліхівський».

29 липня 2006 року Державним управлінням охорони навколишнього природного середовища в Тернопільській області передано у Мильнівську сільську раду під охорону територію, яка входить до складу загальнозоологічного заказника місцевого значення «Мильно-Бліхівський».

Відповідно до охоронного зобов`язання №0710 від 29.07.2006 Мильнівська сільська рада бере під охорону частину території загальнозоологічного заказника місцевого значення «Мильно-Бліхівський» площею 75 га, в тому числі: сільськогосподарські землі - 14 га, з них сільськогосподарські угіддя - 14, у тому числі рілля - 14, віднесені до земель запасу сільської ради; сільськогосподарські землі - 71 га, у тому числі сільськогосподарські угіддя - 71 га, з них рілля - 38,4 га, пасовища - 32,6 га, віднесені до земель резервного фонду, і зобов`язується зберігати її та дотримуватися екологічних вимог при використанні природних ресурсів згідно із ст.40 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», закріпити межі наданої у користування земельної ділянки на місцевості шляхом встановлення межових знаків, нанести на планово-картографічні матеріали землеустрою, забезпечити непорушність встановлених меж, а також режим охорони та збереження заказника.

Вказаним охоронним зобов`язанням визначено, що на території заказника забороняється надання земельних ділянок у користування тим підприємствам, установам, організаціям, громадянам, діяльність яких не сумісна з метою заказника. Надання земельних ділянок в межах заказника в користування громадянам та юридичним особам здійснюється у відповідності до вимог Земельного кодексу України за погодженням Державного управління охорони навколишнього природного середовища в Тернопільській області з відповідною перереєстрацією охоронного зобов`язання.

Таким чином, загальнозоологічний заказник місцевого значення «Мильно- Бліхівський», як об`єкт природно-заповідного фонду є юридично створеним з 30.06.1986, його територіям надано статус земель природно-заповідного та іншоґо природоохоронного призначення.

Однак, рішенням сесії Залозецької селищної ради Тернопільської області від 23.12.2021 №2065 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність ОСОБА_1 », затверджено проект землеустрою та передано безоплатно у власність громадянці ОСОБА_1 земельні ділянки з кадастровими номерами 6122685700:03:001:0304 площею 0,6300 га, 6122685700:01:001:2320 площею 0,3000 га, 6122685700:01:001:2322 площею 0,2100 га для ведення особистого селянського господарства, за рахунок земель сільськогосподарського призначення Мильнівської сільської ради Зборівського району Тернопільської області. В подальшому ОСОБА_1 02.05.2023 зареєструвала право власності на земельні ділянки з кадастровими номерами 6122685700:03:001:0304 площею 0,63 га; 6122685700:01:001:2320 площею 0,3 га та 6122685700:01:001:2322 площею 0,21 га у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (номер відомостей про речове право: 50182752, 50182533 та 50182177 відповідно). Згідно з інформацією з Державного земельного кадастру про право власності та речові права, земельні ділянки з кадастровими номерами 6122685700:03:001:0304, 6122685700:01:001:2320 та 6122685700:01:001:2322 належить до земель сільськогосподарського призначення, цільове призначення для ведення особистого селянського господарства.

Згідно листа управління екології та природніх ресурсів Тернопільської обласної військової адміністрації №05.1/352 від 26.02.2024 проект землеустрою щодо організації та встановлення меж загальнозоологічного заказника місцевого значення «Мильно-Бліхівський» на погодження не надходив.

Листом управління екології та природніх ресурсів Тернопільської обласної військової адміністрації №05.1/2049 від 31.10.2024 підтверджено те, що земельні ділянки з кадастровими номерами 6122685700:03:001:0304, 6122685700:01:001:2320 та 6122685700:01:001:2322 розташовані в межах заказника місцевого значення «Мильно-Бліхівський».

Таким чином Залозецькою селищною радою Тернопільської області 23.12.2021 рішенням №2065 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність ОСОБА_1 » затверджено проект землеустрою та передано безоплатно у власність ОСОБА_1 земельні ділянкм з кадастровими номерами 6122685700:03:001:0304 площею 0,6300 га, 6122685700:01:001:2320 площею 0,3 га та 6122685700:01:001:2322 площею 0,21 га для ведення особистого селянського господарства, за рахунок земель сільськогосподарського призначення Мильнівської сільської ради Зборівського району Тернопільської області, без погодження землевпорядної документації з управлінням екології та природніх ресурсів Тернопільської обласної державної адміністрації.

Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, на даний час земельні ділянки з кадастровими номерами 6122685700:03:001:0304 площею 0,6300 га, 6122685700:01:001:2320 площею 0,3 га та 6122685700:01:001:2322 площею 0,21 га належать на праві приватної власності ОСОБА_1 , право приватної власності за ОСОБА_1 зареєстроване на підставі рішення Залозецької селищної ради Тернопільського району Тернопільської області №2065.

Листом управління екології та природніх ресурсів Тернопільської обласної військової адміністрації №05.1/1978 від 21.10.2024 повідомлено, що проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок з кадастровими номерами 6122685700:03:001:0304, 6122685700:01:001:2320 та 6122685700:01:001:2322 на розгляд в управління не надходили.

Моніторингом відкритих даних, що містяться в електронній системі «Kadastr.live» встановлено, що земельні ділянки з кадастровими номерами 6122685700:03:001:0304, 6122685700:01:001:2320 та 6122685700:01:001:2322 знаходяться в межах загальнозоологічного заказника місцевого значення «Мильно-Бліхівський».

Згідно висновку судової земельно-технічної експертизи Тернопільського науково-дослідного експертно-криміналістичного центру МВС №СЕ-19/120-24/9800-ЗТ від 19.09.2024 земельна ділянка площею 0,6300 га з кадастровим номером 6122685700:03:001:0304, що розташована за адресою с.Бліх Тернопільського району Тернопільської області, яка перебуває у власності ОСОБА_1 , відповідно до проекту землеустрою для ведення особистого селянського господарства повністю накладається (входить у склад земель) на землі об`єкту природно-заповідного фонду «Мильно-Бліхівський» загальнозоологічного заказника місцевого значення. Площа накладання - 0,6300 га.

Земельна ділянка площею 0,2100 га кадастровий номер 6122685700:01:001:2322, що розташована за адресою: село Бліх Тернопільського району Тернопільської області, яка перебуває у власності ОСОБА_1 , відповідно до проекту землеустрою для ведення особистого селянського господарства повністю накладається (входить у склад земель) на землі об`єкту природно-заповідного фонду «Мильно-Бліхівський» загальнозоологічного заказника місцевого значення. Площа накладання - 0,2100 га.

Земельна ділянка площею 0,3000 га кадастровий номер 6122685700:01:001:2320, що розташована за адресою: с. Бліх, Тернопільського району, Тернопільської області, яка перебуває у власності ОСОБА_1 , відповідно до проекту землеустрою для ведення особистого селянського господарства повністю накладається (входить у склад земель) на землі об`єкту природно-заповідного фонду «Мильно-Бліхівський» загальнозоологічного заказника місцевого значення. Площа накладання - 0,3000 га, що відображено на схематичному плані в додатку 5 до висновку експерта.

Згідно ч.1 ст.7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» та ст.43 Земельного кодексу України землі природно-заповідного фонду - це ділянки суші і водного простору з природними комплексами та об`єктами, що мають особливу природоохоронну, екологічну, наукову, естетичну, рекреаційну та іншу, цінність, яким відповідно до закону надано статус територій та об`єктів природно-заповідного фонду.

Відповідно до ст.46 Земельного кодексу України землі територій та об`єктів природно-заповідного фонду використовуються з урахуванням обмежень у їх використанні, визначених відповідно до Закону України «Про природно- заповідний фонд України» та положеннями про ці території, об`єкти.

Особливий режим охорони, відтворення і використання земель територій та об`єктів природно-заповідного фонду поширюється на всі розташовані в межах таких територій та об`єктів землі та земельні ділянки незалежно від форми власності та цільового призначення, крім випадків, передбачених законом.

Особливість правового режиму земель природно-заповідного фонду полягає в забороні здійснення на землях природно-заповідного фонду будь-якої діяльності, що суперечить цільовому призначенню або може негативно впливати на стан об`єктів природно-заповідного фонду; у більшості випадків земельні ділянки вилучаються із господарського використання, або така діяльність суворо обмежується (ст.ст. 7, 9 Закону України «Про природно-заповідний фонд України»).

Статтею 150 Земельного кодексу України землі природно-заповідного фонду віднесено до особливо цінних земель.

Відповідно до ст. 150 Земельного кодексу України землі природно- заповідного фонду відносяться до особливо-цінних земель, припинення права постійного користування на які з підстави добровільної відмови від користування ними або шляхом їх вилучення здійснюється за погодженням з Верховною Радою України.

Відповідно до п. «в» ч. 4 ст. 83 Земельного Кодексу України до земель комунальної власності, які не можуть передаватись у приватну власність, належать: землі під об`єктами природно-заповідного фонду, історико- культурного та оздоровчого призначення, що мають особливу екологічну, оздоровчу, наукову, естетичну та історико-культурну цінність, якщо інше не передбачено законом. Тобто, земельні ділянки під об`єктами природно-заповідного фонду не можуть передаватись у приватну власність.

Згідно ч. З ст. 7 Закону України «Про природно-заповідний фонд України» на землях природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного або історико- культурного призначення забороняється будь-яка діяльність, яка негативно впливає або може негативно впливати на стан природних та історико-культурних комплексів та об`єктів чи перешкоджає їх використанню за цільовим призначенням.

Таким чином Залозецька селищна рада розпорядилася землями природно-заповідного фонду, які не можуть передаватись у приватну власність. Тим самим державі створено перешкоди у користуванні та розпорядженні згідно з вимогами, визначеними спеціальним законом земельними ділянками природно-заповідного фонду.

З огляду на викладене, рішення Залозецької селищної ради від 23.12.2021 №2065 прийнято усупереч ч. 2 ст. 7, ч. 1 ст. 9, ч. 3 ст. 53, ст. 54 Закону України «Про природно - заповідний фонд України» та ст.ст. 19, 20, 84, 122, 149,150, Земельного кодексу України.

За приписами ст. 21 Земельного кодексу України порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою для: визнання недійсними рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам; визнання недійсними угод щодо земельних ділянок; відмови в державній реєстрації земельних ділянок або визнання реєстрації недійсною; притягнення до відповідальності відповідно до закону громадян та юридичних осіб, винних у порушенні порядку встановлення та зміни цільового призначення земель.

Відповідно до ст.391 ЦК України власник майна має право вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпорядження майном.

Власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків (ч. 2 ст. 152 Земельного кодексу України).

Велика Плата Верховного Суду у своїй постанові від 20 червня 2023 року у справі № 554/10517/16-ц зазначила, що зайняття земельної ділянки природно - заповідного фонду з порушенням Земельного кодексу України та Закону України «Про природно-заповідний фонд України» потрібно розглядати як порушення права власності держави чи відповідної територіальної громади, що не пов`язане з позбавленням власника володіння відповідною земельною ділянкою, навіть якщо інша особа зареєструвала її право приватної власності на цю ділянку. За таких умов, ефективним способом судового захисту щодо повернення земельної ділянки природно-заповідного фонду власнику є негаторний позов про усунення перешкод у користуванні та розпорядженні земельною ділянкою шляхом повернення її державі або територіальній громаді.

Статтею 24 Закону України «Про Державний земельний кадастр» визначено, що державна реєстрація земельної ділянки скасовується державним кадастровим реєстратором, зокрема у разі ухвалення судом рішення про скасування державної реєстрації земельної ділянки. Державна реєстрація земельної ділянки в Державному земельному кадастрі із цільовим призначенням, яке суперечить дозволеним видам використання земель на заповідних територіях та використання для таких цілей порушують вимоги закону.

Враховуючи фактичні обставини справи, для забезпечення позивачу реальної та безперешкодної можливості реалізувати усі правомочності власника необхідно усунути перешкоди в користуванні спірними земельними ділянками шляхом скасування їх державної реєстрації у Державному земельному кадастрі.

Оскільки державна реєстрація речових прав на нерухоме майно є офіційним визнанням і підтвердженням державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, відповідний запис формально наділяє відповідача певними юридичними правами щодо земельної ділянки і одночасно створює перешкоди для реалізації своїх прав законному власнику - державі (ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»).

При дослідженні судом обставин існування в особи права власності необхідним є передусім встановлення підстав та об`єкта речових прав, на які особа набула таке право, оскільки сама по собі державна реєстрація прав не є підставою виникнення права власності (постанова об`єднаної палати у справі № 910/10987/18 Верховного Суду).

Відповідно до ч. 4 ст. 18 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державній реєстрації підлягають виключно заявлені речові права на нерухоме майно та їх обтяження, за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.

Відомості державного реєстру прав на нерухомість презюмуються правильними, доки не доведено протилежне, тобто державна реєстрація права за певною особою не є безспірним підтвердженням наявності в цієї особи права, але створює спростовну презумпцію права такої особи (постанови Великої Палати Верховного Суду від 02.07.2019 у справі № 48/340, 3/448/20, від 12.03.2019 у справі № 911/3594/17, від 19.01.2021 у справі № 916/1415/19).

Наявність у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно відомостей про право іпотеки чи іншого речового права створює презумпцію належності права особі, яка ним володіє внаслідок державної реєстрації Вказана позиція викладена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 26.01.2021 у справі № 522/1525/15-ц.

Оскільки державна реєстрація речових прав на нерухоме майно є офіційним визнанням і підтвердженням державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, відповідний запис формально наділяє відповідача юридичними правами щодо спірних земельних ділянок, які на даний час належать до земель природно-заповідного фонду державної власності.

Статтею 324 ЦК України передбачено, що від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, встановлених Конституцією України.

Власник земельної ділянки може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків (ч. 2 ст. 152 Земельного кодексу України).

Перелік способів захисту земельних прав викладений у ч. 3 ст. 152 Земельного кодексу України, якою, зокрема передбачено і застосування інших, передбачених законом способів.

З огляду на незаконність державної реєстрації спірних земельних ділянок, на підставі ч. 3 ст. 26 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», ч. 13 ст. 79-1 ЗК України, належним способом захисту інтересів держави є заявлення вимоги про скасування у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстрі прав власності на нерухоме майно усіх зареєстрованих щодо земельної ділянки інших речових прав та їх обтяжень та припинення права власності відповідача на вказану земельну ділянку.

Таким чином, обраний прокурором спосіб захисту порушених прав держави є ефективним, відповідає змісту порушеного права та інтересу, призведе до реального відновлення інтересів держави та попередить загрозу порушення права на землі комунальної власності.

Враховуючи вказане вище позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Враховуючи визнання відповідачем позову, в силу ст.142 ЦПК України, з неї слід стягнути 50 відсотків судового збору в користь Тернопільської обласної прокуратури.

Відповідно до ч.1 ст.142 ЦПК України, у разі визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті, суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Тобто, у разі визнання відповідачем позову, позивачу, який не звільнений від сплати судового збору, з державного бюджету повертається 50 відсотків судового збору, який був ним сплачений при поданні позову, а із відповідача стягуються (відшкодовуються) на користь позивача інші 50 відсотків судового збору.

Керуючись ст.ст. 1, 19, 22, 81, 125, 140 ,143, 145, 152 Земельного кодексу України, ст.ст. 4, 12, 19, 76,81, 89, 142, 211, 259, 263-265, 268, 352, 354 Цивільного процесуального кодексу України, суд,

У Х В А Л И В :

позов задовольнити. Усунути перешкоди власнику - територіальній громаді в особі Залозецької селищної ради Тернопільського району Тернопільської області у користуванні та розпорядженні землями природно-заповідного фонду шляхом повернення земельних ділянок з кадастровими номерами 6122685700:03:001:0304 площею 0,6300 га, 6122685700:01:001:2320 площею 0,3 га та 6122685700:01:001:2322 площею 0,21 га від ОСОБА_1 на користь держави - територіальної громади в особі Залозецької селищної ради.

Визнанти незаконним та скасувати рішення Залозецької селищної ради від 23.12.2021 №2065 «Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність ОСОБА_1 ».

Скасувати державну реєстрацію земельних ділянок з кадастровими номерами 6122685700:03:001:0304 площею 0,6300 га, 6122685700:01:001:2320 площею 0,3 га та 6122685700:01:001:2322 площею 0,21 га у Державному земельному кадастрі з одночасним припиненням усіх зареєстрованих щодо неї речових прав та їх обтяжень.

Скасувати державну реєстрацію земельних ділянок з кадастровими номерами 6122685700:03:001:0304, площею 0,6300 га, 6122685700:01:001:2320, площею 0,3 га та 6122685700:01:001:2322, площею 0,21 га у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Реєстрі прав власності на нерухоме майно та припинити право власності ОСОБА_1 на вказані земельні ділянки.

Стягнути з ОСОБА_1 , РНКОПП НОМЕР_1 , п`ятдесят відсотків судових витрат (судового збору) на користь Тернопільської обласної прокуратури (ЄДРПОУ 02910098) в сумі 1514 грн.

Повернути Тернопільській обласній прокуратурі (ЄДРПОУ 02910098) з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позовної заяви до суду, тобто повернути 1514 грн. , сплачених згідно платіжної інструкції №2036 від 04 листопада 2024 року.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку на його оскарження, а у разі подання апеляційної скарги, якщо рішення не скасовано, після розгляду справи апеляційним судом. Апеляційна скарга може бути подана до Тернопільського апеляційного суду на протязі 30 днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення виготовлено 20 грудня 2024 року.

Суддя Зборівського

районного суду В. В. Снігурський

СудЗборівський районний суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення18.12.2024
Оприлюднено23.12.2024
Номер документу123913018
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: щодо усунення перешкод у користуванні земельною ділянкою

Судовий реєстр по справі —599/2431/24

Рішення від 18.12.2024

Цивільне

Зборівський районний суд Тернопільської області

Снігурський В. В.

Рішення від 18.12.2024

Цивільне

Зборівський районний суд Тернопільської області

Снігурський В. В.

Ухвала від 16.12.2024

Цивільне

Зборівський районний суд Тернопільської області

Снігурський В. В.

Ухвала від 15.11.2024

Цивільне

Зборівський районний суд Тернопільської області

Снігурський В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні