ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
29607, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1, e-mail: inbox@km.arbitr.gov.ua, тел.(0382)71-81-84
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"10" грудня 2024 р. Справа № 924/890/24
м. Хмельницький
Господарський суд Хмельницької області у складі судді Субботіної Л.О. за участю секретаря судового засідання Мізика М.А., розглянувши матеріали справи
за позовом Славутської міської ради м. Славута Шепетівського району Хмельницької області
до 1. Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрпром - Транс 2023" м. Баранівка Звягельського району Житомирської області
2. Товариства з обмеженою відповідальністю "ВСВ Транс Логістик" м. Полонне Шепетівського району Хмельницької області
про стягнення 270639,09 грн
Представники сторін:
позивач: Соболевська Т.В. - діє згідно витягу з ЄДР
відповідач 1: не з`явився
відповідач 2: не з`явився
Рішення приймається 10.12.2024, оскільки в судовому засіданні 03.12.2024 оголошувалась перерва.
У судовому засіданні, згідно ч. 1 ст. 240 ГПК України проголошено вступну та резолютивну частини рішення.
ВСТАНОВИВ:
До Господарського суду Хмельницької області 01.10.2024 надійшла позовна заява Славутської міської ради до Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрпром - Транс 2023" та Товариства з обмеженою відповідальністю "ВСВ Транс Логістик" про стягнення з відповідачів пропорційно розміру їх часток у праві спільної часткової власності на комплекс об`єктів нерухомого майна безпідставно збережених коштів у вигляді орендної плати у сумі 330639,09 грн, а саме з ТОВ "ВСВ Транс Логістик" - 89272,56 грн, з ТОВ "Укрпром - Транс 2023" - 241366,53 грн. В обґрунтування позовних вимог позивач вказує, що згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно на території м. Славута, по вул.Привокзальній, 1 на земельній ділянці комунальної власності, загальною площею 2,088 га, кадастровий номер 6810600000:03:006:0066, цільове призначення: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості знаходиться цілісний майновий комплекс об`єктів нерухомого майна Славутського паливного складу, який належить на праві спільної часткової власності ТОВ "Укрпром-Транс 2023" - з розрахунку 73/100 частки від даного комплексу, що складаються з будівлі гаражів, загальною площею 182,5 кв.м. та ТОВ "ВСВ Транс Логістик" - з розрахунку 27/100 частки від цього комплексу, що складаються з будівлі автовагової з адмінкімнатами загальною площею 66,4 кв.м., стрілочного переводу, естакади, під`їзної залізничної колії, майданчика з твердим покриттям, благоустрою (асфальт). Вказаний цілісний майновий комплекс був придбаний на підставі договору купівлі-продажу нерухомого майна №507 від 29.06.2023, згідно якого ТОВ "Укррент-Інвест" продало у власність ТОВ "ВСВ Транс Логістик" 27/100 часток від цілісного майнового комплексу об`єктів нерухомого майна Славутського паливного складу, розташованого за адресою: Хмельницька область, Шепетівський район, м. Славута, вул. Привокзальна, 1, та на підставі договору купівлі-продажу нерухомого майна №508 від 29.06.2023, згідно якого ТОВ "Укррент-Інвест" продало у власність іншу частину цього ж цілісного майнового комплексу об`єктів нерухомого майна (73/100 частки) для ТОВ "Укрпром-Транс 2023". Позивач зазначає, що на підставі звернень відповідачів Славутською міською радою було прийнято рішення №49-32/2023 "Про розгляд заяв ТОВ "Укрпром-Транс 2023", ТОВ "ВСВ Транс Логістик" щодо передачі сформованої та зареєстрованої земельної ділянки по вул.Привокзальна, 1 в м.Славуті в користування на умовах оренди. На виконання вказаного рішення позивач надіслав відповідачам три примірники проекту договору. Однак в добровільному порядку договір оренди укласти не вдалось. Рішенням Господарського суду Хмельницької області від 02.07.2024 у справі №924/447/24, яке набрало законної сили 23.07.2024, було визнано укладеним договір оренди земельної ділянки, площею 20880 кв.м., з кадастровим номером 6810600000:03:006:0066. Речове право зареєстровано в реєстрі речових прав на нерухоме майно. Разом з тим, до моменту набрання рішенням законної сили - 23.07.2024 та з моменту набуття відповідачами у спільну часткову власність майнового комплексу - 29.06.2023, відповідачі користувалися земельною ділянкою без правовстановлюючих документів для обслуговування нерухомого майна, плату за користування даною земельною ділянкою у період з 29.06.2023 по 23.07.2024 не вносили. Позивач намагався в досудовому порядку врегулювати дане питання. Так, 07.08.2024 на адреси відповідачів були направлені претензії з вимогою про добровільну сплату безпідставно збережених коштів згідно розрахунків наданих фінансовим управлінням виконавчого комітету Славутської міської ради. Однак в місячний термін з моменту отримання таких претензійних листів жодної відповіді від співвідповідачів на адресу Виконавчого комітету Славутської міської ради не надходило, як і безпідставно збережених коштів у вигляді орендної плати до бюджету громади. Тому позивач, посилаючись на приписи ст.1212 ЦК України, звернувся до суду із даним позовом.
Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 01.10.2024 вказану позовну заяву передано для розгляду судді Субботіній Л.О.
Ухвалою суду від 04.10.2024 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі №924/890/24 в порядку розгляду за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 11:00 год. 04 листопада 2024 року.
До суду 28.10.2024 від відповідачів надійшов спільний відзив на позовну заяву, в якому останні зазначають, що при поданні позовної заяви позивачем додано розрахунок заборгованості за орендну плату без врахування вже сплаченої суми. Так, після отримання претензії ТОВ "ВСВ Транс Логістик" перерахувало на користь Славутської міської ради 40000,00 грн, ТОВ "Укрпром-Транс 2023" - 10000,00 грн. Звертають увагу на той факт, що рішенням Господарського суду Хмельницької області від 02.07.2024 у справі № 924/447/24 визнано укладеним договір оренди земельної ділянки 09.01.2024, а до державного реєстру речових прав внесено дату укладення договору 23.07.2024 строком на три роки. Тому виникає питання з якого терміну рахувати суму заборгованості і який її розмір. Крім того, вказують, що позивач не в повній мірі провів досудову претензійну роботу, оскільки не надав відповіді на звернення ТОВ "Укрпром- Транс 2023" щодо реструктуризації суми боргу.
Позивач у відповіді на відзив вказує, що про добровільне часткове погашення боргу позивачу стало відомо після отримання відзиву відповідачів з долученими копіями платіжних інструкцій. При цьому позивач підтвердив факт часткового погашення відповідачами суми безпідставно збережених коштів, в зв`язку із чим зазначив про подання заяви про зменшення позовних вимог. Зауважує, що позивач вживав усіх передбачених законом заходів щодо спонукання відповідачів до укладення договору оренди землі під належним їм об`єктом нерухомого майна в добровільному та згодом в судовому порядку. Також позивач провів претензійну роботу з відповідачами щодо стягнення безпідставно збережених коштів, в тому числі листом від 08.10.2024 надав відповідь на звернення ТОВ "Укрпром-Транс 2023" про реструктуризацію суми заборгованості. Щодо твердження відповідачів про визнання рішенням Господарського суду Хмельницької області від 02.07.2024 у справі 924/447/24 укладеним договору оренди землі 09.01.2024 та внесення до реєстру речових прав дати укладення договору 23.07.2024, то позивач роз`яснив, що зазначена в резолютивній частині рішення дата 09.01.2024 є датою надіслання Славутською міською радою на адресу ТОВ "Укрпром-Транс 2023" проекту договору для його укладення та підписання ними в добровільному порядку. В свою чергу, 23.07.2024 це дата набрання законної сили рішенням Господарського суду Хмельницької області від 02.07.2024 у справі №924/447/24 та дата набрання чинності договору оренди землі, визнаного укладеним на підставі вказаного рішення. З огляду на викладене, вважає доводи відповідачів необґрунтованими та такими, що не відповідають фактичним обставинам справи.
Також позивач надіслав до суду клопотання про зменшення позовних вимог від 01.11.2024, в якому в зв`язку із частковою сплатою відповідачами коштів, що є предметом спору, просив стягнути безпідставно збережені кошти у вигляді орендної плати у сумі 275639,09 грн, а саме з ТОВ "ВСВ Транс Логістик" - 49272,56 грн, з ТОВ "Укрпром - Транс 2023" - 226366,53 грн.
В підготовчому засіданні 04.11.2024 суд задовольнив клопотання позивача від 15.10.2024 про долучення до матеріалів справи додаткових доказів та клопотання позивача від 01.11.2024 про зменшення розміру позовних вимог, відмовив у задоволенні клопотання відповідачів про зобов`язання позивача провести перерахунок суми боргу, встановив відповідачам строк для подання заперечень на відповідь на відзив позивача до 12.11.2024 включно та відклав підготовче засідання у справі №924/890/24 на 11:00 год. 19.11.2024, про що постановлені ухвали із занесенням до протоколу судового засідання.
До суду 18.11.2024 надійшло клопотання позивача про зменшення позовних вимог, в якому в зв`язку із частковою сплатою ТОВ "Укрпром - Транс 2023" коштів, що є предметом спору, позивач просив стягнути безпідставно збережені кошти у вигляді орендної плати у сумі 270639,09 грн, а саме з ТОВ "ВСВ Транс Логістик" - 49272,56 грн, з ТОВ "Укрпром - Транс 2023" - 221366,53 грн.
Згідно з ухвалами від 19.11.2024, постановленими шляхом занесення до протоколу судового засідання, суд задовольнив клопотання позивача від 18.11.2024 про зменшення розміру позовних вимог, закрив підготовче провадження та призначив справу №924/890/24 до судового розгляду по суті на 11:30 год. 03 грудня 2024 року.
В судовому засіданні 03.12.2024 суд постановив ухвалу із занесенням до протоколу судового засідання про оголошення перерви в судовому засіданні до 14:15 год. 10 грудня 2024 року.
Представник позивача в судовому засіданні 10.12.2024 та у додаткових письмових поясненнях від 09.12.2024 підтримав позовні вимоги про стягнення 270639,09 грн, з яких 49272,56 грн з ТОВ "ВСВ Транс Логістик" та 221366,53 грн з ТОВ "Укрпром-Транс 2023". Вказав, що ТОВ "ВСВ Транс Логістик" були сплачені кошти в загальному розмірі 24711,39 грн. При проведені аналізу сплачених ТОВ "ВСВ Транс Логістик" коштів, спеціалістами фінансового управління було виявлено, що в зазначені призначення платежу вказано "Сплата орендної плати". Тому беручи до уваги, що між Славутською міською радою та ТОВ "ВСВ Транс Логістик" є діючі договірні зобов`язання, а саме договір оренди землі (на земельну ділянку площею 20880 кв.м., кадастровий номер 6810600000:03:006:006, що розташована по вул. Привокзальна, 1 в м.Славута, який зареєстрований в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 26.07.2024 (розмір орендної плати за місяць складає 7711 грн 46 коп.), було встановлено, що кошти які надійшли це сплата орендної плати за договором оренди землі з ТОВ "ВСВ Транс Логістик" за період з 26.07.2024 по жовтень 2024 року включно. Також зазначив, що під час проведення детального аналізу розрахунку збитків (безпідставно збережених коштів у вигляді орендної плати) за період з 29.06.2023 по 25.07.2024 було допущено технічну помилку під час здійснення розрахунку, а саме не зазначено нарахованих збитків за липень 2024 року: ТОВ "ВСВ Транс Логістик" - 6218, 92 грн, ТОВ "УКРПРОМ-ТРАНС 2023" - 16814,09 грн. Враховуючи вищенаведене, загальна сума безпідставно збережених коштів у вигляді орендної плати обох відповідачів за фактичне користування ними земельної ділянки комунальної власності під належним їм комплексом об`єктів нерухомого майна за період з 29.06.2023 по 25.07.2024 з урахуванням часткової сплати становить 270639,09 грн.
Відповідачі для участі в судовому засіданні 10.12.2024 не з`явились, про розгляд справи повідомлені належним чином шляхом надіслання ухвал суду до електронних кабінетів.
Суд під час розгляду матеріалів справи встановив наступні обставини.
29 червня 2023 року між ТОВ "Укррент-Інвест" (продавець) та ТОВ "ВСВ Транс Логістик" (покупець) укладено договір купівлі - продажу нерухомого майна, згідно з п. 1 якого продавець передав у власність (продав), а покупець прийняв у власність (купив) об`єкти нерухомого майна - 27/100 часток від цілісного майнового комплексу об`єктів нерухомого майна Славутського паливного складу, розташованого за адресою: Хмельницька обл., Шепетівський р-н, м. Славута, вул. Привокзальна 1, а саме:
27/100 частки від цілісного майнового комплексу об`єктів нерухомого майна Славутського паливного складу складаються з: 1 - будівля автовагової з адмінкімнатами, загальною площею 66,4 кв.м., стрілочний перевод, естакада, під`їзна залізнична колія, майданчик з твердим покриттям, благоустрій (асфальт).
27/100 часток від цілісного майнового комплексу об`єктів нерухомого майна Славутського паливного складу розташовані на земельній ділянці загальною площею 2,088 га, кадастровий номер якої 6810600000:03:006:0066, цільове призначення: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості.
Вказаний договір посвідчений приватним нотаріусом Звягельського районного нотаріального округу Житомирської області Якубовською Т.О. та зареєстрований в реєстрі за № 507.
Також 29 червня 2023 року між ТОВ "Укррент-Інвест" (продавець) та ТОВ "Укрпром-Транс 2023" (покупець) укладено договір купівлі - продажу нерухомого майна, згідно з п. 1 якого продавець передав у власність (продав), а покупець прийняв у власність (купив) об`єкти нерухомого майна - 73/100 часток від цілісного майнового комплексу об`єктів нерухомого майна Славутського паливного складу, розташованого за адресою: Хмельницька обл., Шепетівський р-н, м. Славута, вул. Привокзальна 1, а саме:
73/100 частки від цілісного майнового комплексу об`єктів нерухомого майна Славутського паливного складу складаються з: 2 - будівля гаражів, загальною площею 182,5 кв.м.
73/100 часток від цілісного майнового комплексу об`єктів нерухомого майна Славутського паливного складу розташовані на земельній ділянці загальною площею 2,088 га, кадастровий номер якої 6810600000:03:006:0066, цільове призначення: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості.
Зазначений договір посвідчений приватним нотаріусом Звягельського районного нотаріального округу Житомирської області Якубовською Т.О. та зареєстрований в реєстрі за № 508.
Відповідно до інформаційних довідок №394972082 та №394971796 від 16.09.2024 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, 29.06.2023 за ТОВ "ВСВ Транс Логістик" та ТОВ "Укрпром-Транс 2023" на праві спільної часткової власності (27/100 та 73/100 відповідно) зареєстровано цілісний майновий комплекс об`єктів нерухомого майна Славутського паливного складу (будівлі автовагової з адмінкімнатами загальною площею 66,4 кв.м та гаражів загальною площею 182,5 кв.м.), загальною площею 248,9 кв.м. за адресою Хмельницька обл., Шепетівський р-н, м. Славута, вул.Привокзальна, буд. 1.
Рішенням Господарського суду Хмельницької області від 02.07.2024 у справі №924/447/24 визнано укладеним договір оренди землі між Славутською міською радою (орендодавець) та ТОВ "ВСВ Транс Логістик" та ТОВ "Укрпром-Транс 2023" (орендарі) на умовах, наведених у проекті договору оренди землі, надісланому товариству з обмеженою відповідальністю "Укрпром-Транс 2023" 09.01.2024, в редакції, що викладена в резолютивній частині рішення. Згідно із договором в оренду передається земельна ділянка площею 20880 кв.м (кадастровий номер 6810600000:03:006:0066), на якій розташований майновий комплекс, що знаходиться по вул. Привокзальній, 1 в м. Славуті та належить орендарям на праві спільної часткової власності. Договір укладено на три роки. Цільове призначення земельної ділянки: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості. Повний текст рішення складено 02.07.2024.
Згідно з витягом з Державного реєстру речових прав №388781463 від 30.07.2024, за ТОВ "ВСВ Транс Логістик" та ТОВ "Укрпром-Транс 2023" 26.07.2024 зареєстровано право оренди земельної ділянки площею 2,088 га, з кадастровим номером 6810600000:03:006:0066.
Позивач звертався до відповідачів з претензіями №04-29/1084 та №04-29/1083 від 07.08.2024, в яких просив добровільно сплатити безпідставно збережені кошти у вигляді орендної плати за користування відповідної частини земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером 6810600000:03:006:0066. Надіслані претензії були отримані ТОВ "ВСВ Транс Логістик" 18.08.2024, та ТОВ "Укрпром-Транс 2023" - 15.08.2024, про що свідчать трекінги поштових відправлень з офіційного сайту Укрпошти.
У відповідь на претензію ТОВ "Укрпром-Транс 2023" у листі №10 від 19.09.2024 повідомило про визнання заборгованості в розмірі 241366,53 грн та просило про реструктуризацію боргу.
Також відповідачі частково сплатили безпідставно збережені кошти, а саме ТОВ "Укрпром-Транс 2023" перерахувало 10000,00 грн відповідно до платіжних інструкцій № 342 від 28.08.2024, № 363 від 23.09.2024, ТОВ "ВСВ Транс Логістик" перерахувало 40000,00 грн відповідно до платіжної інструкції № 118 від 04.09.2024.
Матеріали справи містять службову записку в.о. начальника відділу з питань регулювання земельних відносин від 12.09.2024, в якій першого заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради було повідомлено про використання ТОВ "ВСВ Транс Логістик" та ТОВ "Укрпром-Транс 2023" земельної ділянки площею 2,088 га, з кадастровим номером 6810600000:03:006:0066 в період з 29.06.2023 по 23.07.2024 без достатньої правової підстави. В зв`язку із чим в.о.начальника відділу просив доручити юридичному відділу виконавчого комітету Славутської міської ради підготувати позов про стягнення безпідставно збережених коштів за користування земельною ділянкою комунальної власності. До службової записки долучена фотофіксація об`єктів нерухомого майна ТОВ "ВСВ Транс Логістик" та ТОВ "Укрпром-Транс 2023", копії договорів купівлі-продажу від 29.06.2023 та витягу з Державного реєстру речових прав.
Листом №04-29/1388 від 08.10.2024 Славутська міська рада повідомила ТОВ "Укрпром-Транс 2023" про звернення до суду із позовом про стягнення безпідставно збережених коштів, оскільки реструктуризація боргу є неприйнятною.
При зверненні до суду позивач заявив вимоги про стягнення 330639,09 грн безпідставно збережених коштів за використання земельної ділянки без правовстановлюючих документів, а саме з ТОВ "Укрпром-Транс 2023" - 241366,53 грн (в тому числі за період з 29.06.2023 по 31.12.2023 - 120305,09 грн, з 01.01.2024 по 25.07.2024 - 121061,44грн), з ТОВ "ВСВ Транс Логістик" - 89272,56 грн (в тому числі за період з 29.06.2023 по 31.12.2023 - 44496,39 грн, з 01.01.2024 по 25.07.2024 - 44776,17 грн). Розрахунки проведено з урахуванням, що нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 20880,0 м.кв. в 2023 році становила 10866030,88 грн, у 2024 році - 11424364,48 грн, розмір річної орендної плати - 3% від нормативної грошової оцінки.
На підтвердження розрахунку заявлених до стягнення коштів, позивач долучив до матеріалів справи:
- рішення 7 сесії Славутської міської ради VIII скликання №2-7/2021 від 25.06.2021, згідно з яким встановлено на території Славутської міської територіальної громади з 2022 року ставки плати за оренду земельних ділянок згідно з додатком № 1. У додатку 1 визначено, що річна ставка плати за оренду землі за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, для юридичних осіб з цільовим призначенням землі промисловості (для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості) становить 3,000 відсотки нормативної грошової оцінки;
- витяг №НВ-9916187372023 із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, сформований 27.03.2023, згідно з яким нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 6810600000:03:006:0066 становить 10866030,88 грн;
- витяг №НВ-9937612522024 із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, сформований 23.04.2024, відповідно до якого нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 6810600000:03:006:0066 становить 11424364,48 грн.
Згідно з наявних в матеріалах справи розрахунків фінансового управління виконавчого комітету Славутської міської ради після відкриття провадження у справі ТОВ "Укрпром-Транс 2023" частково сплатило безпідставно збережені кошти в розмірі 10000,00 грн.
Аналізуючи надані докази, пояснення представників сторін, оцінюючи їх у сукупності, суд приймає до уваги наступне.
Статтею 206 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) встановлено, що використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
Згідно зі ст.ст. 122, 123 ЗК України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.
За приписами ч. 2 ст. 16 Закону України "Про оренду землі" укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України, або за результатами земельних торгів.
Особи, які отримують земельну ділянку комунальної власності в користування за договором оренди зобов`язані сплачувати за неї орендну плату. Орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди, як це передбачено ч. 1 ст. 21 Закону України "Про оренду землі".
За приписами п.п.14.1.136 п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) орендна плата для цілей розділу XII цього Кодексу - обов`язковий платіж за користування земельною ділянкою державної або комунальної власності на умовах оренди.
Підстави та порядок переходу права на земельну ділянку при переході права власності на розташовані на ній житловий будинок, будівлю або споруду визначаються ст. 377 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) та ст. 120 ЗК України.
Так, згідно зі ст. 377 ЦК України до особи, яка набула право власності на об`єкт нерухомого майна (житловий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду), об`єкт незавершеного будівництва, право власності на який зареєстровано у визначеному законом порядку, або частку у праві спільної власності на такий об`єкт, одночасно переходить право власності (частка у праві спільної власності) або право користування земельною ділянкою, на якій розміщений такий об`єкт, без зміни її цільового призначення в обсязі та на умовах, встановлених для відчужувача (попереднього власника) такого об`єкта, у порядку та на умовах, визначених Земельним кодексом України. Істотною умовою договору, який передбачає перехід права власності на об`єкт нерухомого майна (житловий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду), об`єкт незавершеного будівництва, який розміщений на земельній ділянці і перебуває у власності відчужувача, є умова щодо одночасного переходу права власності на таку земельну ділянку (частку у праві спільної власності на неї) від відчужувача (попереднього власника) відповідного об`єкта до набувача такого об`єкта.
Частиною 11 ст. 120 ЗК України у редакції, чинній на момент набуття відповідачами права власності на нерухоме майно, передбачено, якщо об`єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), інша будівля або споруда), об`єкт незавершеного будівництва розміщений на земельній ділянці державної або комунальної власності, що не перебуває у користуванні, набувач такого об`єкта нерухомого майна зобов`язаний протягом 30 днів з дня державної реєстрації права власності на такий об`єкт звернутися до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування з клопотанням про передачу йому у власність або користування земельної ділянки, на якій розміщений такий об`єкт, що належить йому на праві власності, у порядку, передбаченому статтями 118, 123 або 128 цього Кодексу. Орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, зобов`язаний передати земельну ділянку у власність або користування набувачу в порядку, встановленому цим Кодексом.
Верховний Суд, розглядаючи спори у подібних правовідносинах, у своїх постановах неодноразово звертав увагу на те, що виникнення права власності на будинок, будівлю, споруду не є підставою для виникнення права оренди земельної ділянки, на якій вони розміщені та яка не була відведена в оренду попередньому власнику. Право оренди земельної ділянки виникає на підставі відповідного договору з моменту державної реєстрації цього права.
Водночас, Велика Палата Верховного Суду у постанові від 22.06.2021 у справі №200/606/18 зазначила, що принцип єдності юридичної долі земельної ділянки та розташованої на ній будівлі або споруди відомий ще за часів Давнього Риму (лат. superficies solo cedit - збудоване приростає до землі). Цей принцип має фундаментальне значення та глибокий зміст, він продиктований як потребами обороту, так і загалом самою природою речей, невіддільністю об`єкта нерухомості від земельної ділянки, на якій він розташований. Нормальне господарське використання земельної ділянки без використання розташованих на ній об`єктів нерухомості неможливе, як і зворотна ситуація - будь-яке використання об`єктів нерухомості є одночасно і використанням земельної ділянки, на якій ці об`єкти розташовані. Отже, об`єкт нерухомості та земельна ділянка, на якій цей об`єкт розташований, за загальним правилом мають розглядатися як єдиний об`єкт права власності.
Звідси власник нерухомого майна має право на користування земельною ділянкою, на якій воно розташоване. Ніхто інший, окрім власника об`єкта нерухомості, не може претендувати на земельну ділянку, оскільки вона зайнята об`єктом нерухомого майна. Аналогічну правову позицію викладено Верховним Судом у постанові від 15.12.2021 у справі № 924/856/20.
Таким чином, положення глави 15, ст.ст. 120, 125 ЗК України, ст. 1212 ЦК України дають підстави вважати, що до моменту оформлення власником об`єкта нерухомого майна права на земельну ділянку, на якій розташований цей об`єкт, ураховуючи принцип єдності юридичної долі земельної ділянки та розташованої на ній будівлі або споруди, особа, яка придбала такий об`єкт, стає фактичним користувачем тієї земельної ділянки, на якій такий об`єкт нерухомого майна розташований, а відносини з фактичного користування земельною ділянкою без оформлення прав на цю ділянку (без укладення договору оренди тощо) та недоотримання її власником доходів у виді плати за землекористування є за своїм змістом кондикційними.
Подібний правовий висновок викладено у постановах Великої Палати Верховного Суду від 23.05.2018 у справі № 629/4628/16-ц, від 20.11.2018 у справі № 922/3412/17, від 13.02.2019 у справі №320/5877/17, у постановах Верховного Суду від 14.01.2019 у справі № 912/1188/17, від 12.03.2019 у справі № 916/2948/17, від 09.04.2019 у справі № 922/652/18 та ін.
Суд встановив, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Укрпром - Транс 2023" та Товариство з обмеженою відповідальністю "ВСВ Транс Логістик" з 29.06.2023 є власниками цілісного майнового комплексу об`єктів нерухомого майна Славутського паливного складу, загальною площею 248,9 кв.м, за адресою: Хмельницька обл., Шепетівський р-н, м. Славута, вул. Привокзальна, буд. 1. Розмір часток відповідачів становить: Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрпром - Транс 2023" -73/100, Товариства з обмеженою відповідальністю "ВСВ Транс Логістик" - 27/100. Вказана інформація підтверджується інформаційними довідками №394972082 та №394971796 від 16.09.2024 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта.
Вищезазначене нерухоме майно знаходиться на земельній ділянці з кадастровим номером 6810600000:03:006:0066, загальною площею 2,088 га, яка є сформованою та належить Славутській міській раді.
Рішенням Господарського суду Хмельницької області від 02.07.2024 у справі №924/447/24 визнано укладеним договір оренди землі між Славутською міською радою (орендодавець) та ТОВ "ВСВ Транс Логістик" та ТОВ "Укрпром-Транс 2023" (орендарі), відповідно до умов якого в оренду передається земельна ділянка площею 20880 кв.м (кадастровий номер 6810600000:03:006:0066), на якій розташований майновий комплекс, що знаходиться по вул. Привокзальній, 1 в м. Славуті та належить орендарям на праві спільної часткової власності.
Згідно з витягом з Державного реєстру речових прав №388781463 від 30.07.2024, за ТОВ "ВСВ Транс Логістик" та ТОВ "Укрпром-Транс 2023" 26.07.2024 зареєстровано право оренди земельної ділянки площею 2,088 га, з кадастровим номером 6810600000:03:006:0066.
Відповідно до ст. 187 Господарського кодексу України (далі - ГК України) спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов`язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. Інші переддоговірні спори можуть бути предметом розгляду суду у разі якщо це передбачено угодою сторін або якщо сторони зобов`язані укласти певний господарський договір на підставі укладеного між ними попереднього договору. День набрання чинності рішенням суду, яким вирішено питання щодо переддоговірного спору, вважається днем укладення відповідного господарського договору, якщо рішенням суду не визначено інше.
Суд встановив, що рішення Господарського суду Хмельницької області від 02.07.2024 у справі №924/447/24 (повний текст складено 02.07.2024) набрало законної сили 23.07.2024.
Згідно з ч. 4 ст. 75 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.
Таким чином, з 23.07.2024 між сторонами виникли договірні відносини щодо оренди земельної ділянки площею 2,088 га з кадастровим номером 6810600000:03:006:0066.
Доводи відповідачів з приводу того, що за рішенням Господарського суду Хмельницької області від 02.07.2024 у справі № 924/447/24 визнано укладеним договір оренди земельної ділянки 09.01.2024 суд до уваги не приймає, оскільки із змісту судового рішення вбачається, що 09.01.2024 є датою надіслання Славутською міською радою проекту договору ТОВ "Укрпром-Транс 2023", а не датою укладення договору.
Зважаючи на викладене, з моменту набуття відповідачами права власності на об`єкт нерухомого майна (29.06.2023) і до моменту укладення договору оренди землі за рішенням суду (23.07.2024) відповідачі використовували земельну ділянку з кадастровим номером 6810600000:03:006:0066 без належного оформлення права користування такою ділянкою. Доказів на спростування вказаного матеріали справи не містять.
Суд вважає безпідставним визначення позивачем кінцевої дати використання відповідачами спірної земельної ділянки без правовстановлюючих документів датою проведення реєстрації права оренди на вказану ділянку (26.07.2024) з огляду на положення ст. 187 ГК України. При цьому також враховується, що відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав № 388781463 від 30.07.2024, датою укладення договору визначено 23.07.2024, строк 3 роки, дата закінчення дії - 23.07.2027.
Верховний Суд у своїх постановах неодноразово наводив такий правовий висновок: у разі користування сформованою земельною ділянкою комунальної власності, якій присвоєно окремий кадастровий номер, без оформлення договору власник такої земельної ділянки може захистити своє право на компенсацію йому недоотриманої орендної плати у порядку статті 1212 Цивільного кодексу України (постанови Верховного Суду від 09.11.2021 у справі №905/1680/20, від 09.02.2022 у справі №910/8770/19).
Главою 83 ЦК України врегульовані відносини, що виникають у зв`язку з безпідставним отриманням чи збереженням майна і які не врегульовані спеціальними інститутами цивільного права.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 1212 ЦК України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Положення глави 83 Цивільного кодексу України застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.
З аналізу змісту норм ст.ст. 1212-1214 ЦК України, абз.5 ч.1 ст. 144, абз.5 ч.1 ст.174 ГК України випливає, що зобов`язання з набуття, збереження майна без достатньої правової підстави (кондикційне зобов`язання) виникає за одночасної наявності трьох умов: 1) відбувається набуття чи збереження майна; 2)правові підстави для набуття чи збереження майна відсутні; 3) набуття чи збереження здійснюється за рахунок іншої особи.
З матеріалів справи вбачається наявність усіх трьох ознак кондикційного зобов`язання відповідачів.
По-перше, відповідачі дійсно зберегли (заощадили) у себе майно - кошти у вигляді орендної плати, що нараховується за володіння і користування земельною ділянкою з кадастровим номером 6810600000:03:006:0066, що знаходиться за адресою: Хмельницька обл., Шепетівський р-н, м. Славута, вул.Привокзальна, буд. 1.
Суд зауважує, що збереження (заощадження) цього майна почалося незалежно від волі сторін, в результаті правомірних дій відповідачів з моменту набуття ними права спільної часткової власності на об`єкт нерухомого майна - цілісний майновий комплекс об`єктів нерухомого майна Славутського паливного складу, загальною площею 248,9 кв.м. за адресою: Хмельницька обл., Шепетівський р-н, м. Славута, вул.Привокзальна, буд. 1. Це є проявом правової природи нерухомого майна. Набута відповідачами будівля, будучи, згідно з ст. 181 ЦК України, нерухомим майном (об`єктом, розташованим на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення) є органічно і нерозривно пов`язаною з цією земельною ділянкою. Тому набуття відповідачами права власності на будівлю автоматично призвело до фактичного набуття відповідачами і майнових прав володіння і користування земельною ділянкою, на якій розташована ця будівля.
Відсутність договору оренди земельної ділянки має фактичним наслідком набуття відповідачами володіння і користування чужою земельною ділянкою без відповідної грошової компенсації. В результаті відбулося збереження (заощадження) відповідачами належних до сплати за таке володіння і користування коштів у вигляді орендної плати.
По-друге, правові підстави для набуття чи збереження майна відсутні. Передача прав володіння і користування земельною ділянкою, згідно з ст. 206 ЗК України, п.п.14.1.136 п. 14.1. ст.14 ПК України здійснюється за плату, що має вноситися на користь позивача, на підставі договору оренди земельної ділянки. Правові підстави для одержання відповідачами прав володіння і користування земельною ділянкою безоплатно відсутні. Так само відсутні правові підстави для не нарахування, несплати орендної плати за землю.
По-третє, відповідачі зберегли майно саме за рахунок позивача, оскільки власником земельної ділянки з кадастровим номером 6810600000:03:006:0066, що знаходиться за адресою: Хмельницька обл., Шепетівський р-н, м. Славута, вул. Привокзальна, буд. 1 є Славутська міська рада.
Тому в силу приписів ст. 206 ЗК України, п.п.14.1.136. п.14.1. ст. 14 ПК України власником майна фактично збереженого відповідачами (коштів у вигляді орендної плати за користування земельною ділянкою) також є позивач. Таким чином, збереження (заощадження) відповідачами коштів у вигляді орендної плати за користування земельною ділянкою призвело до збільшення (накопичення) цих коштів у відповідачів за рахунок їх неодержання позивачем.
Незалежно від наявності вини в поведінці відповідачів, сам факт несплати відповідачами за користування земельною ділянкою свідчить про втрату позивачем майна, яке у спірних правовідносинах підпадає під категорію "виправдане очікування", що є загальновизнаною в т.ч. в практиці визначення Європейського суду з прав людини.
Кваліфікація спірних правовідносин, як зобов`язань у зв`язку з набуттям, збереженням майна без достатньої правової підстави, означає необхідність застосування у даній справі передбачених ст.ст. 1212-1214 ЦК України правових наслідків дій/бездіяльності відповідачів у вигляді збереження (заощадження) у себе відповідних сум орендної плати.
Верховний Суд неодноразово висловлював правову позицію, що для вирішення спору щодо стягнення з власника об`єкта нерухомого майна безпідставно збережених коштів на підставі положень ст.ст. 1212-1214 ЦК України за фактичне користування без належних на те правових підстав земельною ділянкою комунальної власності, на якій цей об`єкт розташовано, необхідно, насамперед, з`ясувати: 1) фактичного користувача земельної ділянки, який без достатньої правової підстави за рахунок власника цих ділянок зберіг у себе кошти, які мав заплатити за користування ділянками у відповідний період, або наявність правової підстави для використання земельної ділянки у такого фактичного користувача; 2) площу земельної ділянки; 3) суму, яку мав би отримати власник земельної ділянки за звичайних умов, яка безпосередньо залежить від вартості цієї ділянки (її нормативної грошової оцінки); 4) період користування земельною ділянкою комунальної власності без належної правової підстави (постанови Верховного Суду від 27.07.2023 у справі № 918/779/22, від 02.11.2022 у справі № 915/766/21, від 05.10.2022 у справі № 915/767/21 та інші).
Як встановлено судом вище, між сторонами у період з 29.06.2023 по 22.07.2024 був відсутній договір оренди земельної ділянки. Відповідачі у вказаний період не сплачували за користування земельною ділянкою орендну плату/земельний податок у встановленому законодавчими актами розмірі, що не спростовано відповідачами. Отже, останні без законних підстав зберегли у себе майно - кошти за оренду землі.
Відтак, відповідачі (набувачі), не сплачуючи орендну плату за користування земельною ділянкою за відсутності укладеного договору, фактично збільшили свої доходи, а позивач (потерпілий) втратив належне йому майно (кошти від орендної плати).
З огляду на викладене відповідачі, як фактичні користувачі земельної ділянки з кадастровим номером 6810600000:03:006:0066 без достатньої правової підстави за рахунок власника цієї ділянки зберегли у себе кошти, які мали заплатити за користування нею, зобов`язані повернути ці кошти власнику земельної ділянки (позивачу) на підставі ч. 1 ст. 1212 ЦК України.
Аналогічний правовий висновок викладено в постановах Великої Палати Верховного Суду від 23.05.2018 у справі 629/4628/16-ц, від 20.11.2018 у справі №922/3412/17, постанові Верховного Суду від 14.01.2019 у справі №912/1188/17.
Позивач просить стягнути з відповідачів 270639,09 грн безпідставно збережених коштів (орендної плати за використання земельної ділянки площею 20880 кв.м.) внаслідок зайняття земельної ділянки без оформлення договору оренди.
Заявлений позивачем до стягнення розмір безпідставно збережених коштів (орендної плати) розрахований за період з 29.06.2023 по 25.07.2024 шляхом застосування орендної ставки 3% (розмір річної орендної плати за земельні ділянки для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості згідно з рішенням 7 сесії Славутської міської ради VIII скликання №2-7/2021 від 25.06.2021) до нормативної грошової оцінки земельної ділянки, вказаної у витягах із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки №НВ-9916187372023 від 27.03.2023 та №НВ-9937612522024 від 23.04.2024 з врахуванням фактичного розміру земельної ділянки, що використовувалася відповідачами (площа ділянки 20880,0 м.кв.) пропорційно розміру їх часток у праві спільної часткової власності на комплекс об`єктів нерухомого майна.
Перевіривши наданий позивачем розрахунок, суд зазначає, що враховуючи встановлені судом обставини щодо періоду використання відповідачами спірної земельної ділянки без правовстановлюючих документів (з 29.06.2023 по 22.07.2024), позивач безпідставно здійснював нарахування заявлених до стягнення коштів за 23-25.07.2024. Також при проведенні розрахунку позивач допустив технічну помилку та не здійснив нарахувань за червень 2024 року.
Провівши перерахунок, суд встановив, що розмір безпідставно збережених коштів за період з 29.06.2023 по 22.07.2024, що підлягають до сплати ТОВ "ВСВ Транс Логістик", з врахуванням часткової оплати, становить 56237,73 грн (в тому числі за 22 дні липня 2024 року - 5472,64 грн). Розмір безпідставно збережених коштів за період з 29.06.2023 по 22.07.2024, що підлягають до сплати ТОВ "Укрпром-Транс 2023", з врахуванням часткової оплати, становить 240198,31 грн (в тому числі за 22 дні липня 2024 року 14796,40 грн). Загальний розмір коштів становить 296436,04 грн.
Разом з тим, позивач просив з врахуванням заяв про зменшення позовних вимог стягнути безпідставно збережені кошти у вигляді орендної плати у сумі 270639,09 грн, а саме з ТОВ "ВСВ Транс Логістик" - 49272,56 грн, з ТОВ "Укрпром - Транс 2023" - 221366,53 грн.
Зважаючи на викладене, суд дійшов висновку, що позивач правомірно в межах максимально можливого розміру заявив до стягнення вищевказані суми, тому враховуючи приписи ст.14, ч. 2 ст. 237 ГПК України позовні вимоги є обґрунтованими.
Доводи відповідачів з приводу того, що позивач не в повній мірі провів досудову претензійну роботу суд до уваги не приймає з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 ГПК України сторони вживають заходів для досудового врегулювання спору за домовленістю між собою або у випадках, коли такі заходи є обов`язковими згідно із законом. Особи, які порушили права і законні інтереси інших осіб, зобов`язані поновити їх, не чекаючи пред`явлення претензії або позову.
Згідно зі ст. 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи.
Стаття 8 Конституції України гарантує звернення до суду для захисту конституційних прав та свобод людини і громадянина безопосередньо на підставі Конституції, яка має найвищу юридичну силу та норми якої мають пряму дію.
У рішенні Конституційного Суду України від 09.07.2002 у справі № 1-2/2002 за конституційним зверненням Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий Дім "Кампус Коттон клаб" щодо офіційного тлумачення положення частини другої статті 124 Конституції України (справа про досудове врегулювання спорів) вказано, що обов`язкове досудове врегулювання спорів, яке виключає можливість прийняття позовної заяви до розгляду і здійснення за нею правосуддя, порушує право особи на судовий захист. Можливість використання суб`єктами правовідносин досудового врегулювання спорів може бути додатковим засобом правового захисту, який держава надає учасникам певних правовідносин, що не суперечить принципу здійснення правосуддя виключно судом. Виходячи з необхідності підвищення рівня правового захисту держава може стимулювати вирішення правових спорів у межах досудових процедур, однак їх використання є правом, а не обов`язком особи, яка потребує такого захисту.
Право на судовий захист не позбавляє суб`єктів правовідносин можливості досудового врегулювання спорів. Це може бути передбачено цивільно-правовим договором, коли суб`єкти правовідносин добровільно обирають засіб захисту їхніх прав. Досудове врегулювання спору може мати місце також за волевиявленням кожного з учасників правовідносин і за відсутності у договорі застереження щодо такого врегулювання спору.
Таким чином, обрання певного засобу правового захисту, у тому числі і досудового врегулювання спору, є правом, а не обов`язком особи, яка добровільно, виходячи з власних інтересів, його використовує. Встановлення законом обов`язкового досудового врегулювання спору обмежує можливість реалізації права на судовий захист.
З урахуванням викладеного, Конституційний Суд України дійшов висновку, що право особи (громадянина України, іноземця, особи без громадянства, юридичної особи) на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами. Встановлення законом або договором досудового врегулювання спору за волевиявленням суб`єктів правовідносин не є обмеженням юрисдикції судів і права на судовий захист.
Відповідно до ст. 151-2 Конституції України рішення та висновки, ухвалені Конституційним Судом України, є обов`язковими, остаточними і не можуть бути оскаржені.
Враховуючи викладене, особа має право звернутися до суду без дотримання досудового порядку врегулювання спору.
Також суд враховує, що матеріали справи містять претензії №04-29/1084 та №04-29/1083 від 07.08.2024, лист №04-29/1388 від 08.10.2024, які підтверджують вчинення позивачем дій щодо добровільного врегулювання спору між сторонами.
Відповідно до ст. 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень (ст. 74 ГПК України).
За приписами ч. 1 ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Враховуючи вищезазначені положення законодавства та встановлені обставини справи у їх сукупності, позовні вимоги Славутської міської ради підтверджуються наявними в матеріалах справи доказами та підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 129 ГПК України витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідачів в рівних частинах, у зв`язку із задоволенням позову та наявності вини у діях обох відповідачів.
Керуючись ст. ст. 20, 24, 27, 73, 74, 76-80, 86, 129, 232, 233, 236-238, 240-242, 327 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
Позов Славутської міської ради м. Славута Шепетівського району Хмельницької області до 1.Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрпром - Транс 2023" м. Баранівка Звягельського району Житомирської області, 2. Товариства з обмеженою відповідальністю "ВСВ Транс Логістик" м. Полонне Шепетівського району Хмельницької області про стягнення 270639,09 грн задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрпром - Транс 2023" (Житомирська обл., Звягельський р-н, м. Баранівка, вул. Коновальця Євгена, буд. 39, кв.2, код 45053838) на користь Славутської міської ради (Хмельницька обл., Шепетівський р-н, м.Славута, вул.Соборності, буд. 7, код 34270865, р/р UA418999980314030544000022745, одержувач коштів: ГУК у Хмел.обл/Славутська мтг/24060300, банк одержувача: Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ 37971775, код класифікації доходів бюджету 24060300, найменування: інші надходження) 221366,53 грн (двісті двадцять одну тисячу триста шістдесят шість гривень 53 коп.) безпідставно збережених коштів, 2029,80 грн. (дві тисячі двадцять дев`ять гривень 80 коп.) витрат по оплаті судового збору.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ВСВ Транс Логістик" (Хмельницька обл., Шепетівський р-н, м. Полонне, вул. Н.Говорун, буд. 24, кв.17, код 43653580) на користь Славутської міської ради (Хмельницька обл. Шепетівський р-н, м.Славута, вул.Соборності, буд. 7, код 34270865, р/р UA418999980314030544000022745, одержувач коштів: ГУК у Хмел.обл/Славутська мтг/24060300, банк одержувача: Казначейство України (ЕАП), код ЄДРПОУ 37971775, код класифікації доходів бюджету 24060300, найменування: інші надходження) 49272,56 грн (сорок дев`ять тисяч двісті сімдесят дві гривні 56 коп.) безпідставно збережених коштів, 2029,79 грн (дві тисячі двадцять дев`ять гривень 79 коп.) витрат по оплаті судового збору.
Накази видати після набрання рішенням суду законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення господарського суду може бути оскаржено до Північно-західного апеляційного господарського суду протягом 20 днів з дня складання повного тексту судового рішення. Порядок подання апеляційної скарги визначений ст. 257 ГПК України.
Повне рішення складено 19.12.2024.
СуддяЛ.О. Субботіна
Рішення надсилається сторонам до електронних кабінетів.
Суд | Господарський суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 10.12.2024 |
Оприлюднено | 23.12.2024 |
Номер документу | 123916120 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про відшкодування шкоди, збитків |
Господарське
Господарський суд Хмельницької області
Субботіна Л.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні