Справа № 344/7755/22
Провадження № 1-кп/344/321/24
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 грудня 2024 року м.Івано-Франківськ
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області в складі:
головуючої-судді ОСОБА_1 ,
секретарів судового засідання ОСОБА_2 , ОСОБА_3 ,
за участі:
прокурора ОСОБА_4 ,
захисника ОСОБА_5 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні кримінальне провадження з обвинувальним актом про обвинувачення
ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Городенка та жителя АДРЕСА_1 ,
у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.3ст.365-2,ч.3ст.362КК України,-
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_6 обвинувачується у зловживанні своїми повноваженнями державним реєстратором, з метою отримання неправомірної вигоди, що спричини тяжкі наслідки охоронюваним законом правам та інтересам окремих громадян, а також у несанкціонованих діях з інформацією, яка обробляється в автоматизованій системі, вчинених особою, яка має право доступу до неї, які заподіяли значну шкоду.
Кримінальні правопорушення вчинено за наступних обставин.
12.10.2018 на підставі Рішення одинадцятої сесії сьомого демократичного скликання Узинської сільської ради Тисменицького району Івано-Франківської області № 11-3/2018, створено відділ державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань виконавчого комітету Узинської сільської ради.
03 грудня 2018 року ОСОБА_6 , на підставі розпорядження голови Узинської сільської ради ОСОБА_7 № 18 від 30.11.2018, призначено на посаду державного реєстратора відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Узинської сільської ради.
За результатами проведеного конкурсу та успішного проходження випробувального терміну, на підставі розпорядження сільського голови ОСОБА_8 № 1 від 02.01.2019, ОСОБА_6 прийнято на посаду державного реєстратора відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Узинської сільської ради та присвоєно йому 12 ранг посадової особи місцевого самоврядування.
У своїй діяльності відділ державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань виконавчого комітету Узинської сільської ради керується Конституцією України, Законом України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань» іншими Законами України, Постановами Верховної Ради України, Указами і Розпорядженнями Президента України, Постановами і Розпорядженнями Кабінету Міністрів України, Рішеннями Узинської сільської ради та її виконавчого комітету, що регулюють діяльність у сфері державної реєстрації, а також Регламентом сільської ради, виконавчого комітету, та Положенням про відділ державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань виконавчого комітету Узинської сільської ради.
Державний реєстратор ОСОБА_6 керується посадовою інструкцією Державного реєстратора відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань виконавчого комітету Узинської сільської ради, яка затверджена розпорядженням сільського голови № 22 від 30.11.2018 року.
Відповідно до розділу 2.4 вказаної інструкції державний реєстратор щодо державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими документами та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема:
- відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав;
- наявність факту виконання умов правочину, з якими законом та /або відповідний правочин пов`язує можливість виникнення, переходу, припинення речового права, що підлягає державній реєстрації;
- перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення.
Окрім цього, згідно 5-го розділу вказаної інструкції, державний реєстратор за порушення законодавства у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно несе дисциплінарну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність у порядку, встановлену законом.
Відповідно до замовлення Узинської сільської ради Тисменицького району Івано-Франківської області № 329 від 11.12.2018, ДП «Національні інформаційні системи» 18.12.2018 надано державному реєстратору ОСОБА_6 логін та тимчасовий пароль доступу до інформаційної мережі Міністерства юстиції України для здійснення відповідних дій у межах повноважень, визначених нормативно-правовими актами, що регламентують функціонування Єдиних та державних реєстрів Міністерства юстиції України.
Однак, ОСОБА_6 , будучи державним реєстратором, у відповідності до вимог п. 2 ч. 1 ст. 3 ЗУ «Про запобігання корупції», - суб`єктом відповідальності за корупційні правопорушення, використав свої службові повноваження у протиправних цілях.
Так, ОСОБА_6 , перебуваючи на посаді державного реєстратора відділу державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань виконавчого комітету Узинської сільської ради, маючи з 18.12.2018 доступ до державного реєстру Речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, 02.07.2019, зловживаючи своїми повноваженнями, здійснюючи професійну діяльність, пов`язану з наданням публічних послуг, з метою отримання неправомірної вигоди, діючи в інтересах інших осіб, неправомірно використав надані йому повноваження за наступних обставин.
Реалізовуючи свій протиправний умисел, спрямований на вчинення реєстраційних дій з метою отримання неправомірної вигоди, 02.07.2019 ОСОБА_6 , діючи в інтересах невстановленої досудовим розслідуванням особи, усвідомлюючи, що документи подані неналежною особою та не містять правових підстав для прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, діючи всупереч посадової інструкції, вимогам ст. 10, ст. 18, п. 2, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 24, ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», а також вимогам п. 61 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127, обробив заяву з реєстраційним номером 34800254 від 02.07.2019 та додатки до неї, які є недостатніми для прийняття рішення про зміну права власності, а саме: додатковий договір №1 до договору іпотеки від 04.04.2007, посвідченого ОСОБА_9 від 11.07.2011, довіреність видана ТзОВ «Фінансова компанія «АлькорІнвест» на ім`я ОСОБА_10 від 14.06.2019, договір іпотеки від 04.04.2007, звіт про оцінку майна № 934/06/19, повідомлення про звернення стягнення на предмет іпотеки шляхом позасудового врегулювання вих. №22042019 від 22.04.2019, рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, договір про відступлення (купівлі-продажу) прав вимоги № 279 від 09.04.2019, додаток №1 до договору про відступлення (купівлі-продажу) прав вимоги від 09.04.2019, акт приймання та передачі до договору про відступлення (купівлі-продажу) прав вимоги від 09.04.2019, після чого безпідставно прийняв рішення про державну реєстрацію № 47646476, внаслідок чого змінив право власності ОСОБА_11 на нежитлове приміщення загальною площею 23,5 м по вул. Леся Курбаса, 9, у м. Івано-Франківськ, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1865892426101, зареєструвавши її за ТОВ «ФК «АЛЬКОР ІНВЕСТ», код ЄДРПОУ 39306471, вартість якої згідно висновку експерта № СЕ-19/109-22/5218-ОБ від 23.06.2022, становить 553 477 гривень.
Як наслідок, своїми незаконними діями, ОСОБА_6 спричинив потерпілій ОСОБА_12 майнову шкоду в розмірі 553 477 грн, що у 100 і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян.
Крім того, у відповідності до п. 4 Порядку ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, ведення Державного реєстру прав здійснюється за допомогою технічних і програмних засобів, які забезпечують: автоматичне формування та присвоєння реєстраційного номера об`єкта нерухомого майна, реєстраційного номера заяви, номера запису, індексного номера рішення, інформації та витягів з Державного реєстру прав тощо; формування заяв, рішень, інформації та витягу з Державного реєстру прав з накладенням у випадках, передбачених законодавством, кваліфікованого електронного підпису державним реєстратором чи уповноваженою особою суб`єкта державної реєстрації прав; захист відомостей, що містяться у Державному реєстрі прав, від несанкціонованих дій; оновлення, архівування та відновлення відомостей, внесених до Державного реєстру прав, їх пошук; документальне відтворення процедури державної реєстрації прав.
Відповідно до п. 2 ч. 1, п. 9 ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», державний реєстр речових прав на нерухоме майно єдина державна інформаційна система, що забезпечує обробку, збереження та надання відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів таких прав.
У відповідності до п. п. 1, 2, 5 та 7 ч. 3 ст. 10 Закону Державний реєстратор: встановлює відповідність заявлених прав і поданих/отриманих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність повноважень особи, яка подає документи для державної реєстрації прав; перевіряє документи на наявність підстав для проведення реєстраційних дій, зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення; відкриває та/або закриває розділи в Державному реєстрі прав, вносить до відкритого розділу або спеціального розділу Державного реєстру прав відповідні відомості про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об`єкти та суб`єктів таких прав; виготовляє електронні копії документів, поданих у паперовій формі, та розміщує їх у реєстраційній справі в електронній формі у відповідному розділі Державного реєстру прав (у разі якщо такі копії не були виготовлені під час прийняття документів за заявами у сфері державної реєстрації прав).
Статтею 1 Закону України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах» від 05.07.1994 № 80/94-ВР зі змінами визначено, що інформаційна (автоматизована) система це організаційно-технічна система, в якій реалізується технологія обробки інформації з використанням технічних і програмних засобів.
Захист інформації в системі - діяльність, спрямована на запобігання несанкціонованим діям щодо інформації в системі.
Несанкціоновані дії щодо інформації в системі - це дії, що провадяться з порушенням порядку доступу до цієї інформації, установленого відповідно до законодавства.
Разом з тим, 02.07.2019 у державного реєстратора ОСОБА_6 виник протиправний умисел, спрямований на несанкціоновану зміну інформації, яка оброблюється в автоматизованій системі, який він реалізував за наступних обставин.
Так, 02.07.2019 ОСОБА_6 , використовуючи свої повноваження державного реєстратора, діючи в інтересах невстановленої досудовим розслідуванням особи, обробив заяву № 34800254 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень щодо нежитлового приміщення загальною площею 23,5 м по вул. Леся Курбаса, 9, у м. Івано-Франківськ, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1865892426101, та додатки до неї, які не є достатніми для прийняття рішення про зміну права власності, а саме: додатковий договір №1 до договору іпотеки від 04.04.2007, посвідченого ОСОБА_9 від 11.07.2011, довіреність видана ТзОВ «Фінансова компанія «АлькорІнвест» на ім`я ОСОБА_10 від 14.06.2019, договір іпотеки від 04.04.2007, звіт про оцінку майна № 934/06/19, повідомлення про звернення стягнення на предмет іпотеки шляхом позасудового врегулювання вих. №22042019 від 22.04.2019, рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, договір про відступлення (купівлі-продажу) прав вимоги № 279 від 09.04.2019, додаток №1 до договору про відступлення (купівлі-продажу) прав вимоги від 09.04.2019, акт приймання та передачі до договору про відступлення (купівлі-продажу) прав вимоги від 09.04.2019.
У подальшому, 02.07.2019 о 20год42хв15сек, ОСОБА_6 , усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, маючи регламентований доступ до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, використовуючи особистий ключ із електронним цифровим підписом та ідентифікатором доступу, в порушення вимог посадової інструкції, ст. 10,
ст. 18, п. 2, 3, 4, 5 ч. 1 ст. 24, ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», а також п. 61 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127, безпідставно вчинив реєстраційну дію за індексним номером 47646476, чим не санкціоновано вніс зміни до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, припинивши право власності потерпілої ОСОБА_11 на нерухоме майно, а саме нежитлове приміщення загальною площею 23,5 м по вул. Леся Курбаса, 9, у м. Івано-Франківськ, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1865892426101, зареєструвавши її за ТОВ «ФК «АЛЬКОР ІНВЕСТ», код ЄДРПОУ 39306471, вартість якої згідно висновку експерта № СЕ-19/109-22/5218-ОБ від 23.06.2022, становить 553 477 гривень.
Як наслідок, своїми незаконними діями ОСОБА_6 спричинив потерпілій ОСОБА_11 майнову шкоду в розмірі 553 477 грн, що у 100 і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян.
Таким чином, внаслідок неправомірних дій державного реєстратора ОСОБА_6 , потерпілій ОСОБА_11 спричинено матеріальної шкоди на загальну суму 553 477 гривень.
Під час судового розгляду прокурор заявив клопотання про закриття даного кримінального провадження на підставі п.5 ч.1 ст.284 КПК України - у зв`язку із смертю обвинуваченого ОСОБА_6 .
Заслухавши прокурора, дослідивши матеріали кримінального провадження, суд вважає, що провадження в справі підлягає закриттю, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що обвинувачений ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , в ході розгляду даного кримінального провадження, а саме 24 листопада 2024 року, помер, про що 05.12.2024 року Городенківським відділом державної реєстрації актів цивільного стану у Коломийському районі Івано-Франківської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції складено актовий запис про смерть № 626.
Відповідно до п.5 ч.1 ст.284 КПК України кримінальне провадження закривається в разі, якщо помер підозрюваний, обвинувачений, особа, стосовно якої зібрано достатньо доказів для повідомлення про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, але не повідомлено про підозру у зв`язку з її смертю, крім випадків, якщо провадження є необхідним для реабілітації померлого.
З врахуванням вищевказаних обставин, суд приходить до висновку, що дане кримінальне провадження щодо ОСОБА_6 , який обвинувачується у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст. 365-2, ч.3 ст. 362 КК України, слід закрити, у зв`язку зі смертю обвинуваченого.
За змістом ст. 129 КПК суд наділений правом вирішення цивільного позову у кримінальному провадженні лише при ухваленні вироку або постановленні ухвали про застосування примусових заходів медичного чи виховного характеру.
З огляду на зазначене, оскільки судом прийняте рішення про закриття кримінального провадження у зв`язку зі смертю обвинуваченого, цивільні позови потерпілих підлягають залишенню без розгляду.
Речові докази відсутні.
Заходи забезпечення кримінального провадження не застосовані.
Керуючись ст.ст.284, 370, 372 КПК України, суд, -
У Х В А Л И В :
Кримінальне провадження з обвинувальним актом щодо ОСОБА_6 , який обвинувачується у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.3ст.365-2,ч.3ст.362КК України - закрити на підставі п.5 ч.1 ст.284 КПК України, у зв`язку із смертю обвинуваченого.
Процесуальні витрати на залучення експертів у розмірі 7 551 (сім тисяч п`ятсот п`ятдесят однієї) гривні 20 копійок віднести на рахунок держави.
Цивільний позов потерпілої ОСОБА_12 про відшкодування шкоди - залишити без розгляду.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. Ухвала може бути оскаржена до Івано-Франківського апеляційного суду протягом семи днів з дня її проголошення, шляхом подачі апеляційної скарги через Івано-Франківський міський суд.
Суддя ОСОБА_13
Суд | Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2024 |
Оприлюднено | 23.12.2024 |
Номер документу | 123923609 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Зловживання повноваженнями особами, які надають публічні послуги |
Кримінальне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Ковалюк І. П.
Кримінальне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Ковалюк І. П.
Кримінальне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Ковалюк І. П.
Кримінальне
Івано-Франківський міський суд Івано-Франківської області
Ковалюк І. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні