Справа 359/13433/24
Провадження 1-кс/359/2437/2024
УХВАЛА
19 грудня 2024 року м. Бориспіль
Слідчий суддяБориспільськогоміськрайонногосуду Київськоїобласті ОСОБА_1 ,присекретарі ОСОБА_2 ,розглянувшиклопотання слідчогоу кримінальномупровадженні -старшого слідчоговідділення розслідуваннязлочинів усфері господарськоїта службовоїдіяльності СВБориспільського РУПГУНП вКиївській області ОСОБА_3 про наданнятимчасового доступудо документіву кримінальномупровадженні за№12024111100002221від 15.11.2024,за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.2ст.366-2 КК України
ВСТАНОВИВ:
Слідчий укримінальному провадженні-старший слідчийвідділення розслідуваннязлочинів усфері господарськоїта службовоїдіяльності СВБориспільського РУПГУНП вКиївській області ОСОБА_3 ,за погодженнямпрокурора Бориспільськоїокружної прокуратуриКиївської області,звернувся дослідчого суддіз клопотаннямпро наданнятимчасового доступудо документів,у кримінальномупровадженні №12024111100002221від 15.11.2024,за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.2ст.366-2 КК України.
Подане клопотання мотивує тим, що 15.11.2024 до Бориспільського РУП ГУ НП в Київській області в системі електронного документообігу надійшов обґрунтований висновок з Управління проведення повних перевірок НАЗК щодо виявлення ознак корупційного або пов`язаного з корупцією правопорушення, за яке передбачено кримінальну відповідальність відносно депутата Вороньківської сільської ради Бориспільського району Київської області ОСОБА_4 . За результатами проведення повної перевірки щорічної за 2023 рік декларації, поданої від 29.03.2024 суб`єктом декларування депутатом Вороньківської сільської ради ОСОБА_4 встановлено, що останній вказав відомості, що відрізняються від достовірних на загальну суму 97 171 738,16 грн., що перевищує 100 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації, що є недостовірними відомостями.
З наявних матеріалів кримінального провадження встановлено, що відповідно до протоколу автоматизованого розподілу обов?язків з проведення перевірок від 12.07.2024 уповноваженою особою Національного агентства з питань запобігання корупції - головним спеціалістом четвертого відділу Управління проведення повних перевірок ОСОБА_5 проведено повну перевірку декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щорічної за 2023 рік, унікальний ідентифікатор документа - 04154358-5ае2-4а9b-8687-4f14f7а37870 (далі - декларація), поданої ОСОБА_4 , депутатом Вороньківської сільської ради (далі - суб?єкт декларування), до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, 29.03.2024.
Дана перевірка проведена у період з 15.07.2024 по 30.10.2024.
Перевірка проведена на підставі: - абз. 3 ч. 1 ст. 513 Закону України «Про запобігання корупції» (далі - Закон); - п.п. 2 п. 1 розділу V Порядку проведення повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого наказом Національного агентства від 29.01.2021 № 26/21, зі змінами (далі - Порядок).
На підставі рішення Вороньківської сільської ради від 08.12.2020 № 01-1-VIII «Про повноваження депутатів Вороньківської сільської ради» ОСОБА_4 набув повноважень депутата Вороньківської сільської ради.
Отже, згідно з положеннями п.п. «б» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону ОСОБА_4 є суб?єктом, на якого поширюється дія цього Закону.
Відповідно до ч. 1 ст. 45 Закону особи, зокрема зазначені у п.п. «б» п. 1 ч.1 ст. З цього Закону, зобов`язані щорічно до 1 квітня подавати шляхом заповнення на офіційному вебсайті Національного агентства декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік за формою, що визначена Національним агентством.
Враховуючи зазначене, ОСОБА_4 є суб`єктом декларування.
За результатами перевірки встановлено, що суб?єкт декларування при поданні декларації зазначив такі недостовірні відомості:
1. У розділі 3 «Об?єкти нерухомості» декларації суб?єкт декларування не зазначив відомостей про земельну ділянку загальною площею 3 000 кв. м, кадастровий номер 3222485801:01:013:0003, що розташована в селі Святопетрівське (Петрівське) Бучанського (Києво-Святошинського) району Київської області та перебуває у нього на праві власності, що підтверджується відомостями Державного земельного кадастру та інформацією Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру.
Водночас відомості про вказану земельну ділянку не зазначені у жодній із поданих ним раніше деклараціях.
Згідно з інформацією, наданою Київським науково-дослідним інститутом судових експертиз, вартість цієї земельної ділянки (кадастровий номер 3222485801:01:013:0003) станом на 31.12.2023 визначена в розмірі 2 350 720,00 гривень.
Таким чином, суб?єкт декларування у розділі 3 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності на загальну суму 2 350 720,00 грн, чим не дотримав вимоги п. 2 ч. 1 ст. 46 Закону.
2. У розділі 8 «Корпоративні права» декларації суб?єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, про відсутність у нього корпоративних прав, обравши у відповідному полі позначку «У суб`єкта декларування чи членів його сім`ї відсутні об`єкти для декларування в цьому розділі».
Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 31.12.2023 у суб?єкта декларування наявна частка у розмірі 50% статутного капіталу товариства з обмеженою відповідальністю «КОРДОН «СКОПЦІ» (ідентифікаційний код юридичної особи: 37124563), що у грошовому вираженні становить 500,00 гривень.
Суб`єкт декларування не заперечує факту наявності корпоративних прав.
Таким чином, суб`єкт декларування у розділі 8 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності на загальну суму 500,00 грн, чим не дотримав вимоги п. 5 ч. 1 ст. 46 Закону.
3. У розділі 11 «Доходи, у тому числі подарунки» декларації суб?єкт декларування не зазначив відомостей про отриманий ним дохід від продажу належного йому автомобіля MERCEDES-BENZ G 55 AMG 2014 року випуску в розмірі 975 000,00 гривень.
Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру транспортних засобів станом на 31.12.2023 за суб?єктом декларування значився зареєстрованим вказаний автомобіль. Проте суб?єкт декларування у розділі 6 «Цінне рухоме майно - транспортні засоби» декларації не відобразив відповідних відомостей про цей автомобіль.
Суб?єкт декларування пояснив, що вказаний автомобіль продав 31.12.2023 за 975 000,00 грн, а перереєстрація його на нового власника відбулась 05.01.2024.
При цьому він додав копію договору купівлі-продажу транспортного засобу від 31.12.2023 N? 6546/23/1/020678, у якому в п. 2.1 зазначено, що передача транспортного засобу продавцем і прийняття його покупцем здійснюється після повної оплати вартості майна в момент підписання цього договору, а в п. 3.1 вказано ціну транспортного засобу в розмірі 975 000,00 гривень.
Також суб?єкт декларування надав копію акта огляду реалізованого транспортного засобу від 31.12.2023 N? 6546/23/003685, у якому зазначено вартість транспортного засобу в розмірі 975 000,00 грн та вказано дату набуття покупцем права власності на транспортний засіб 31.12.2023.
Разом з тим суб?єкт декларування не пояснив про причини невідображення відомостей про вищевказаний отриманий дохід.
Таким чином, суб?єкт декларування у розділі 11 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності на загальну суму 975 000,00 грн, чим не дотримав вимоги п. 7 ч. 1 ст. 46 Закону.
4. У розділі 12 «Грошові активи» декларації
4.1. Суб?єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності, про розмір залишку коштів, розміщених ним на банківських рахунках станом на 31.12.2023 в АТ «ДЕРЖАВНИЙ ЕКСПОРТНО-ІМПОРТНИЙ БАНК УКРАЇНИ» (код ЄДРПОУ 00032112), вказавши 91 848 000 грн, тоді як відповідно до інформації банку такий розмір становив 477 859,98 гривні.
Суб?єкт декларування пояснив, що припустився помилки, яку не перевірив. При цьому додав копію довідки без номера і дати, виданої АТ «ДЕРЖАВНИЙ ЕКСПОРТНО-ІМПОРТНИЙ БАНК УКРАЇНИ», про те, що станом на 31.12.2023 залишок коштів суб?єкта декларування на банківських рахунках становив 477 859,98 гривні.
Надані суб?єктом декларування пояснення не враховані, оскільки вказаний розмір залишку не є очевидною помилкою.
Суб?єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності на суму 91 370 140,02 гривні.
4.2. Суб?єкт декларування не зазначив відомостей про кошти, розміщені ним на банківських рахунках у ПАТ «АКЦІОНЕРНИЙ БАНК «УКРГАЗБАНК» (код ЄДРПОУ 23697280), на суму 8 018,14 грн, що підтверджується інформацією банку. Пояснення від суб?єкта декларування щодо зазначених розбіжностей не отримано.
Суб?єкт декларування зазначив відомості, які не відповідають дійсності на суму 8 018,14 гривні.
Таким чином, суб?єкт декларування у розділі 12 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності на загальну суму 91 378 158,16 грн, чим не дотримав вимоги п. 8 ч. 1 ст. 46 Закону.
5. У розділі 14 «Видатки та правочини суб?єкта декларування» декларації суб?єкт декларування не зазначив відомостей про свій видаток у розмірі 2 467 360,00 грн, здійснений на придбання автомобіля MERCEDES-BENZ G 55 AMG 2014 року випуску.
Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру транспортних засобів 02.08.2023 за суб?єктом декларування зареєстровано вказаний автомобіль вартістю 2 467 360,00 гривень.
Суб?єкт декларування підтвердив, що купив вказаний автомобіль за 2 467 360,00 грн, проте не пояснив причин невідображення відомостей про здійснений видаток на його придбання.
Таким чином, суб?єкт декларування у розділі 14 декларації зазначив відомості, які не відповідають дійсності на загальну суму 2 467 360,00 грн, чим не дотримав вимоги п. 10 ч. 1 ст. 46 Закону.
Отже, за результатами повної перевірки декларації щодо з?ясування достовірності задекларованих відомостей встановлено, що суб?єкт декларування при поданні декларації вказав відомості, що не відповідають дійсності на загальну суму 97 171 738,16 грн, чим не дотримав вимог пп. 2, 5, 7,8, 10 ч. 1 ст. 46 Закону.
Відповідно до Форми декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, яка затверджена наказом Національного агентства від 23.07.2021 № 449/21, на початку заповнення декларації суб?єкт декларування ознайомлюється з Правилами заповнення форми декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Після ознайомлення проставляється відповідна відмітка.
Згідно з ч. 4 ст. 45 Закону упродовж 30 днів після подання декларації суб?єкт декларування має право подати виправлену декларацію.
Суб?єкт декларування не скористався правом подати виправлену декларацію.
Відповідно до абз. 3 ч. 4 ст. 45 Закону у разі самостійного виявлення суб?єктом декларування у декларації недостовірних відомостей після спливу терміну для подання виправленої декларації, передбаченого абз. 1 цієї частини, але до початку проведення Національним агентством повної перевірки цієї декларації, суб?єкт декларування може звернутися до Національного агентства з листом із поясненням причин, що призвели до внесення недостовірних відомостей та неподання виправленої декларації у зазначений термін, додавши підтвердні документи. Подані суб?єктом декларування таким чином відомості мають бути розглянуті Національним агентством під час повної перевірки цієї декларації.
Суб?єкт декларування при поданні декларації підтвердив достовірність вказаних відомостей, правом подати виправлену декларацію не скористався та не направив листа з поясненням причин, що призвели до внесення недостовірних відомостей та неподання виправленої декларації у зазначений термін.
При вирішенні питання стосовно визначення неточних або недостовірних відомостей Національне агентство керується положеннями п. 2 розділу І Порядку та ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» (на дату подання до Національного агентства декларації).
Відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 29.03.2024 (на дату подання декларації) становив 3 028,00 гривень.
За результатами повної перевірки декларації щодо з?ясування достовірності задекларованих відомостей встановлено, що суб?єкт декларування при поданні декларації вказав відомості, що відрізняються від достовірних на загальну суму 97 171 738,16 грн, що перевищує 100 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації, що є недостовірними відомостями.
Таким чином, суб?єкт декларування зазначив відомості, які відрізняються від достовірних, на загальну суму 97 171 738,16 грн, що становить розмір понад 2 000 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, встановлених на дату подання декларації за 2023 рік.
Тому слідчий просить надати дозвіл на тимчасовий доступ до речей та документів, та можливість ознайомитись і вилучити у паперовому, електронному вигляді, що перебувають у володінні АТ «УКРЕКСІМБАНК» код ЄДРПОУ 00032112, що знаходиться за юридичною адресою: 03150, Україна,місто Київ,вул. Антоновича, буд. 127, а саме:
до інформації щодо залишку грошових коштів на кінець звітного періоду за 2023 рік (залишок на 31.12.2023) громадянина ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , паспорт громадянина України серія НОМЕР_2 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , на банківських рахунках, які перебувають в розпорядженні ОСОБА_4 та відкриті АТ «УКРЕКСІМБАНК» Код ЄДРПОУ 00032112, що знаходиться за юридичною адресою: 03150, Україна,місто Київ,вул. Антоновича, буд. 127;
до інформації щодо руху грошових коштів по банківських рахунках ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , паспорт громадянина України серія НОМЕР_2 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , що відкриті в АТ «УКРЕКСІМБАНК» код ЄДРПОУ 00032112, що знаходиться за юридичною адресою: 03150, Україна,місто Київ,вул. Антоновича, буд. 127, яка відображає інформацію щодо дати проведення фінансової операції, платника/ініціатора переказу, банк платника/ініціатора переказу, номер рахунку платника/ініціатора, одержувача переказу, банк одержувача, номер рахунку одержувача, рахунок отримувача, суму, дату фінансової операції, призначення платежу, номер документа фінансової операції, МФО кореспондента, загальноукраїнський класифікатор підприємств та організацій (ЗКПО), кореспондентського рахунку, назви кореспондента, оборотів у національній та іноземній валюті, дебет/кредит, за період часу з 01.01.2023 по 31.12.2023 включно;
У судове засідання слідчий не з`явився. Подав заяву у якій просив проводити розгляд клопотання без його участі.
Слідчим відділомБориспільського районногоуправління поліціїГоловного управлінняНаціональної поліціїв Київськійобласті,здійснюється досудоверозслідування,у кримінальномупровадженні відомостіпро якевнесені доЄдиного реєструдосудових розслідуваньза №№12024111100002221від 15.11.2024,за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч.2ст.366-2 КК України.
Слідчий суддя, дослідивши матеріали поданого клопотання, приходить до наступного висновку.
Відповідно до ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
За правилами ст. 132 КПК України застосування заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді тимчасового доступу до документів, не допускається, якщо сторона кримінального провадження не доведе, що потреби судового розгляду виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи, про який ідеться в клопотанні. Для оцінки потреб досудового розслідування слідчий суддя зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.
Відповідно до п. 5 ст. 162 КПК України до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах, належать відомості, що містять банківську таємницю.
Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Згідно з ч. 6 цієї статті слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
У ст. 60 Закону України «Про банки і банківську діяльність» зазначено про те, що інформація щодо діяльності та фінансового стану клієнта, яка стала відомою банку в процесі обслуговування клієнта та взаємовідносин з ним чи третіми особами при наданні послуг банку, є банківською таємницею. Зокрема банківською таємницею є відомості про банківські рахунки клієнтів; операції, які були проведенні на користь чи за дорученням клієнта, здійснення ним угоди.
Пунктом 2 ч. 1 ст. 62 Закону України «Про банк і банківську діяльність» передбачає, що інформація щодо юридичних та фізичних осіб, яка містить банківську таємницю, розкривається банками за рішенням суду.
У даному випадку слідчим доведено наявність достатніх підстав вважати, що вказані в клопотанні речі та документи (інформація) перебувають у володінні зазначеного банку та мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, зокрема для встановлення осіб, що вчинили кримінальне правопорушення.
При цьому, інформація, що міститься в документах, доступ до яких прагне отримати слідчий є банківською таємницею, тому її отримання в порядку ст. 93 КПК України є неможливим. При цьому, використання даних документів як доказів є можливим лише після вилучення їх копій.
Таким чином, з матеріалів клопотання вбачається наявність підстав для тимчасового доступу до інформації, яка містить обмежений доступ, і перебуває у володінні зазначеного банку, оскільки такі дані нададуть можливість органу досудового слідства встановити обставини вчинення кримінального правопорушення, а також отримати дані, що сприятимуть розкриттю злочину.
Враховуючи викладене, з метою забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування, слідчий суддя вважає, що є всі підстави для надання дозволу на тимчасовий доступ документів, до яких просить доступ слідчий.
Керуючись ст. ст. 163, 164, ч. 2 ст. 369, ч. 3 ст. 371, ст. 372 КПК України, слідчий суддя
УХВАЛИВ:
Клопотання задовольнити.
Надати слідчим слідчого відділу Бориспільського РУП ГУНП в Київській області ОСОБА_6 , ОСОБА_3 , ОСОБА_7 дозвіл на тимчасовий доступ до речей та документів, з можливістю вилучення у паперовому, електронному вигляді, що перебувають у володінні АТ «УКРЕКСІМБАНК» код ЄДРПОУ 00032112, що знаходиться за юридичною адресою: 03150, Україна,місто Київ,вул. Антоновича, буд. 127, а саме до:
інформації щодо залишку грошових коштів на кінець звітного періоду за 2023 рік (залишок на 31.12.2023) громадянина ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , паспорт громадянина України серія НОМЕР_2 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , на банківських рахунках, які перебувають в розпорядженні ОСОБА_4 та відкриті АТ «УКРЕКСІМБАНК» Код ЄДРПОУ 00032112, що знаходиться за юридичною адресою: 03150, Україна,місто Київ,вул. Антоновича, буд. 127;
інформації щодо руху грошових коштів по банківських рахунках ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , паспорт громадянина України серія НОМЕР_2 , зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , що відкриті в АТ «УКРЕКСІМБАНК» код ЄДРПОУ 00032112, що знаходиться за юридичною адресою: 03150, Україна,місто Київ,вул. Антоновича, буд. 127, яка відображає інформацію щодо дати проведення фінансової операції, платника/ініціатора переказу, банк платника/ініціатора переказу, номер рахунку платника/ініціатора, одержувача переказу, банк одержувача, номер рахунку одержувача, рахунок отримувача, суму, дату фінансової операції, призначення платежу, номер документа фінансової операції, МФО кореспондента, загальноукраїнський класифікатор підприємств та організацій (ЗКПО), кореспондентського рахунку, назви кореспондента, оборотів у національній та іноземній валюті, дебет/кредит, за період часу з 01.01.2023 по 31.12.2023 включно.
Строк дії ухвали визначити один місяць.
Ухвала слідчого судді є остаточною та не підлягає апеляційному оскарженню.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Бориспільський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2024 |
Оприлюднено | 23.12.2024 |
Номер документу | 123924110 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Бориспільський міськрайонний суд Київської області
Чирка С. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні