Постанова
від 11.12.2024 по справі 699/1668/24
КОРСУНЬ-ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 699/1668/24

Номер провадження № 3/699/876/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11.12.2024 м.Корсунь-Шевченківський

Суддя Корсунь-Шевченківського районного суду Черкаської області Літвінова Г.М., за участю секретаря судового засідання Сміян А.В., особи,щодо якоїскладено протоколпро адміністративнеправопорушення ОСОБА_1 ,захисника КучеренкоН.В., прокурора Кіор О.П.,

розглянувши у відкритому судовому засідання матеріали про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , працюючої директором Комунального підприємства «Телерадіоорганізація «На хвилі Корсуня» Корсунь-Шевченківської міської ради Черкаської області, депутата Корсунь-Шевченківської міської ради Черкаської області паспорт № НОМЕР_1 , виданий 20.03.2019, інші дані суду не відомі,

за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення

УСТАНОВИВ:

До Корсунь-Шевченківського районного суду Черкаської області від Управління стратегічних розслідувань в Черкаській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України надійшов матеріал про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч.2ст.172-7 КУпАП на підставі протоколу про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від 14.10.2024 № 623/2024 (далі протокол).

З протоколу вбачається, що ОСОБА_1 , будучи депутатом Корсунь-Шевченківської міської ради Черкаської області та відповідно до підпункту «б» п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктом відповідальності за правопорушення, пов`язані з корупцією в порушення вимог п. 3 ч. 1 ст. 28 Закону вчинила дії в умовах реального конфлікту інтересів зумовленого голосуванням голосом «за» за питання № 2 «Про внесення змін до рішення Корсунь-Шевченківської міської ради від 18.02.2022 № 26-44/VІІІ «Про затвердження програми фінансової підтримки Комунального підприємства «Телерадіоорганізація «На хвилі Корсуня» Корсунь-Шевченківської міської ради Черкаської області на 2022-2024 роки», яке розглядалось на засіданні сорок дев`ятої чергової сесії 8-го скликання Корсунь-Шевченківської міської ради Черкаської області від 27.06.2023, діючи у власних інтересах, чим вчинила адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, передбачене ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

У протоколі зазначено, що приватний інтерес ОСОБА_1 має майновий характер та полягає у тому, що остання будучи депутатом Корсунь-Шевченківської міської ради та директором КП «Телерадіоорганізація «На хвилі Корсуня» Корсунь-Шевченківської міської ради Черкаської області проголосувала голосом «ЗА» за питання про внесення змін до рішення Корсунь-Шевченківської міської ради від 18.02.2022 № 26-44/VІІІ «Про затвердження програми фінансової підтримки Комунального підприємства «Телерадіоорганізація «На хвилі Корсуня» Корсунь-Шевченківської міської ради Черкаської області на 2022-2024 роки, тобто обіймаючи керівну посаду особисто зацікавлена в діяльності, функціонуванні та розвитку зазначеного КП. ОСОБА_1 отримує за свою діяльність заробітну плату та зацікавлена в покращенні ділової, фінансової репутації комунального підприємства та в подальшому отриманні прибутку.

Усупереч вимогам чинного законодавства, ОСОБА_1 не повідомила відповідний колегіальний орган про наявність у неї реального конфлікту інтересів та голосувала за свою кандидатуру на посаду секретаря міської ради.

Дії ОСОБА_1 кваліфіковано за ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

На підтвердження вчинення ОСОБА_1 інкримінованого правопорушення до протоколу додано такі докази:

- копію постанови Черкаського апеляційного суду від 12.04.2024 по справі №699/72/24, якою на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП закрито провадження у справі відносно ОСОБА_1 за ч. 2 ст. 172-7 КУпАП;

- копію статуту Комунального підприємства «Телерадіоорганізація «На хвилі Корсуня» Корсунь-Шевченківської міської ради Черкаської області, затвердженого рішенням сесії Корсунь-Шевченківської міської ради від 29.09.2021;

- копію трудового контракту з керівником від 21.11.2012, укладеного Корсунь-Шевченківською районною радою з ОСОБА_1 , а також додаткових угод до нього від 10.11.2015, 2016, 30.09.2020 та 31.12.2020;

- копію штатного розпису КП «ТРО «На хвилі Корсуня» на 2022-2023 роки;

- копію виклику ОСОБА_1 до УСР в Черкаській області від 10.10.2024 № 51603-2024;

- копію погодження заступника керівника Черкаської обласної прокуратури ПидоричаС. адміністративних матеріалів відносно ОСОБА_1 від 10.10.2024;

- копію супровідного листа від 05.09.2024 № 39936-2024 про направлення до Черкаської обласної прокуратури проектів адміністративних матеріалів відносно ОСОБА_1 для погодження;

- копію супровідного листа про направлення звернення ОСОБА_2 для розгляду до Департаменту стратегічних розслідувань НП України від 05.08.2024 № 107237/03-2024;

- копію супровідного листа від 30.07.2024 № 37-01/55162-24 про направлення до Національної поліції України повідомлення стосовно можливого порушення директором КП «ТРО «На хвилі Корсуня» ОСОБА_1 правопорушення, пов`язаного з корупцією;

- копію повідомлення ОСОБА_2 про корупцію від 24.07.2024;

- копію розпорядження секретаря Корсунь-Шевченківської міської ради Мацюка В.С. від 14.12.2023 № 536 «Про скликання 64 позачергової сесії Корсунь-Шевченківської міської ради Восьмого скликання», на розгляд якої під номером 7, а не 2 як зазначено у протоколі, наявне питання «Про внесення змін до рішення Корсунь-Шевченківської міської ради від 18.02.2022 № 26-44/VІІІ «Про затвердження програми фінансової підтримки Комунального підприємства «Телерадіоорганізація «На хвилі Корсуня» Корсунь-Шевченківської міської ради Черкаської області на 2022-2024 роки»; доповідач Добровольська-Рибалкіна Г.Я.;

- копію протоколу першої чергової сесії Корсунь-Шевченківської міської ради Восьмого скликання від 27.11.2020;

- копію рішення Корсунь-Шевченківської міської ради від 18.02.2022 № 26-44/VІІІ «Про затвердження програми фінансової підтримки Комунального підприємства «Телерадіоорганізація «На хвилі Корсуня» Корсунь-Шевченківської міської ради Черкаської області на 2022-2024 роки» з додатками;

- копію рішення сорок дев`ятої чергової сесії 8-го скликання Корсунь-Шевченківської міської ради Черкаської області від 27.06.2023 № 49-2/VІІІ «Про внесення змін до рішення Корсунь-Шевченківської міської ради від 18.02.2022 № 26-44/VІІІ «Про затвердження програми фінансової підтримки Комунального підприємства «Телерадіоорганізація «На хвилі Корсуня» Корсунь-Шевченківської міської ради Черкаської області на 2022-2024 роки» та Додатку № 2 до нього Заходи фінансової підтримки Комунального підприємства «Телерадіоорганізація «На хвилі Корсуня» Корсунь-Шевченківської міської ради Черкаської області на 2022-2024 роки;

- копію протоколу засідання постійної комісії Корсунь-Шевченківської міської ради з питань регламенту, етики, законності і правопорядку, діяльності органів місцевого самоврядування від 18.12.2023 № 70, головою якого був ОСОБА_3 , секретарем Добровольська-Рибалкіна Г.Я.; присутні члени комісії: ОСОБА_3 , ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , відсутні ОСОБА_5 ; заслухавши питання № 7 «Про внесення змін до рішення Корсунь-Шевченківської міської ради від 18.02.2022 № 26-44/VІІІ «Про затвердження програми фінансової підтримки Комунального підприємства «Телерадіоорганізація «На хвилі Корсуня» Корсунь-Шевченківської міської ради Черкаської області на 2022-2024 роки», вирішили його погодити; голосували «за» - 3, «проти» - _, «утрималися» - _;

- копію запиту про надання КП «ТРО «На хвилі Корсуня» інформації щодо нарахування заробітної плати директору вказаного підприємства за період із січня 2022 року;

- копію відповіді КП «ТРО «На хвилі Корсуня» на вказаний запит з додатками, а саме: витяги з розрахунково-платіжних відомостей за січень 2022 серпень 2024 року про нарахування заробітної плати директору вказаного КП ОСОБА_1 ; заяви, розпорядження засновника КП, наказ про преміювання за рахунок власних коштів підприємства ОСОБА_1 у червні 2024 року; штатний розпис указаного КП за 2022-2024 роки зі змінами розмірів посадових окладів;

- листи роз`яснення з питань моменту виявлення особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, щодо дати виявлення адміністративного правопорушення, щодо поважних причин несвоєчасного подання декларації, та інші питання у адміністративних матеріалах, пов`язаних з корупцією;

- витяг з положення про УСР в Черкаській області ДСР НП України.

У судовому засіданні ОСОБА_1 вину у вчиненні правопорушення не визнала. Пояснила, що вона дійсно є директоркою КП «ТРО «На хвилі Корсуня» та депутатом Корсунь-Шевченківської міської ради. Також не заперечувала, що 27.06.2023 голосувала голосом «за» за питання, яке стосувалося виправлення описок (внесення змін) у рішення сесії, яке було ухвалене 09.06.2023. Питання фінансування 27.06.2023 не розглядалося.

ОСОБА_1 стверджує, що наявність конфлікту за вказаних у протоколі обставин є надуманою, що підтвердив Черкаський апеляційний суд у своїй постанові, стосується складенню протоколів за аналогічних обставин. Судом апеляційної інстанції прийнято рішення про відсутність в голосуванні за питання, пов`язані з очолюваним нею комунальним підприємством, конфлікту інтересів, а в її діях констатував відсутність складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

Захисник ОСОБА_1 адвокат Кучеренко Н.В. до початку судового засідання долучила до справи копію постанови Черкаського апеляційного суду від 12.04.2024 по справі № 699/72/24, якою на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП закрито провадження у справі стосовно ОСОБА_1 за ч. 2 ст. 172-7 КУпАП за аналогічних у цьому протоколі обставин.

Ураховуючи, що в провадженні одного складу суду перебувають чотири адміністративні матеріали стосовно ОСОБА_1 , захисник клопотала об`єднати в одне провадження судові справи №699/1668/24, № 699/1669/24, № 699/1671/24 та № 699/1673/24.

У судовому засіданні захисник підтримала клопотання про об`єднання справ та просила закрити провадження за протоколами про адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, за відсутністю в діях її клієнтки складу інкримінованих правопорушень.

Захисник Кучеренко Н.В. зазначила, що матеріали справи не доводять наявність об`єктивних та суб`єктивних ознак реального конфлікту інтересів, наявність суперечки між приватним інтересом ОСОБА_1 та представницькими повноваженнями.

Прокурор у судовому засіданні просила притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.172-7 КУпАП, з накладенням стягнення в межах санкції даної статті.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення учасників, суд дійшов наступного.

Статтею 7КУпАП передбачено, що ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Статтею 251КУпАП визначено, що доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених ст. 255 цього Кодексу.

Статтею 252КУпАП визначено, що орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Водночас стаття 280КУпАП покладає обов`язок на орган (посадову особу) при розгляді справи про адміністративне правопорушення з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають істотне значення для правильного вирішення справи.

Притягнення особи до адміністративної відповідальності можливе лише за наявності події адміністративного правопорушення та вини особи у його вчиненні, яка підтверджена належними, допустимими, достовірними й достатніми доказами, які отримані з передбачених законом джерел, у передбачений законом спосіб, зафіксовані у належній процесуальній формі, узгоджуються між собою як у цілому, так і в деталях, та доповнюють один одного.

Згідно зі стандартом доказування «поза розумним сумнівом», який застосовується при оцінці доказів, такі докази можуть «випливати зі співіснування достатньо переконливих, чітких і узгоджених між собою висновків чи схожих неспростовних презумпції факту».

У процесі розгляду справи встановлено, що 21.11.2012 з ОСОБА_1 будо укладено трудовий контракт щодо призначення її на посаду керівника КП «Телерадіоорганізація «На хвилі Корсуня», який пізніше було продовжено.

Відповідно до Розділу І Загальні положення Статуту Комунальне підприємство «Телерадіоорганізація «На хвилі Корсуня» Корсунь- Шевченківської міської ради Черкаської області є комунальним підприємством Корсунь-Шевченківської міської ради Черкаської області.

Згідно з розділом VIII Управління телерадіоорганізацією та трудові відноси, управління Телерадіоорганізацією здійснює Директор, якого звільняє Засновник на підставі рішення міської ради. Директор відповідає за господарсько-фінансову, трудову, виробничу, діяльність Телерадіоорганізації, за виконання вимог законодавства України.

Добровольською- ОСОБА_6 було підготовлено заходи до програми фінансової підтримки комунального підприємства «Телерадіоорганізація «На хвилі Корсуня» Корсунь-Шевченківської міської ради Черкаської області на 2022-2024 роки (додаток № 2 до рішення Корсунь-Шевченківської міської ради № 26-44/VІІІ від 18.02.2022), де вказано заплановані заходи та необхідне щорічне фінансування, а саме:

- забезпечення безперебійного радіомовлення шляхом фінансової підтримки оплати телекомунікаційних послуг (послуги з розповсюдження програм) у 2022 р. - 79900; у 2023 р. - 92000; у 2024 р. - 92000;

- інтернет некомутований (сервер): 2022 р. - 8300; у 2023 р. - 6250; у 2024 р. - 8300;

- телефонний та інтернет зв`язок: 2022 р. - 5800; у 2023 р. - 5000; у 2024 р. - 7300;

- забезпечення ефективного використання радіочастотного ресурсу на території Корсунь-Шевченківського району (проведення щомісячного моніторингу): 2022 р. - 1520; 2023 р. - 1520; 2024 р. - 1600;

- забезпечення охорони приміщення радіостудії та контролю доступу до засобів трансляції передач місцевого радіо: 2022 р. - 7600; у 2023 р. - 6400; у 2024 р. - 6400;

- переоформлення ліцензії на мовлення: 2022 р. - 2480;

- додаткова фінансова підтримка засновника на заробітну плату: у 2023 р. - 380000;

- придбання акумуляторної батареї та ДБЖ: у 2023 р. 20000;

- орендна плата за приміщення: 2023 р. 18700; 2024 р. 22440;

- комунальні послуги за договорами: 2023 р. 70000; 2024 р. 93000.

За змістом протоколу про адміністративне правопорушення, згідно з відомостями протоколу назасідання сорокдев`ятоїчергової сесіїміської ради8скликання Корсунь-Шевченківськоїміської радивід 27.06.2023на порядокденний буловинесено питання№ 2 Про внесення змін до рішення Корсунь-Шевченківської міської ради від 18.02.2022 № 26-44/VІІІ «Про затвердження програми фінансової підтримки Комунального підприємства «Телерадіоорганізація «На хвилі Корсуня» Корсунь-Шевченківської міської ради Черкаської області на 2022 - 2024 рр.

У вищевказаному протоколі вказано, що під час розгляду питання № 2 Про внесення змін до рішення Корсунь-Шевченківської міської ради від 18.02.2022 року № 26-44/VІІІ «Про затвердження програми фінансової підтримки Комунального підприємства «Телерадіоорганізація «На хвилі Корсуня» Корсунь-Шевченківської міської ради Черкаської області на 2022-2024 роки» голосували «ЗА» - 1, «ПРОТИ» - 1, «УТРИМАЛИСЬ» - 1, не голосували - 1.

Добровольська- ОСОБА_6 є депутатом Корсунь- Шевченківської міської ради Черкаської області та на сесії не повідомляла про наявність конфлікту інтересів під час розгляду вищевказаного питання.

Проте, як зазначено вище, до матеріалів справи додано такі документи:

- копію рішення сорокдев`ятоїчергової сесії8-госкликання Корсунь-Шевченківськоїміської радиЧеркаської областівід 27.06.2023 № 49-2/VІІІ «Про внесення змін до рішення Корсунь-Шевченківської міської ради від 18.02.2022 № 26-44/VІІІ «Про затвердження програми фінансової підтримки Комунального підприємства «Телерадіоорганізація «На хвилі Корсуня» Корсунь-Шевченківської міської ради Черкаської області на 2022-2024 роки» та Додатку № 2 до нього Заходи фінансової підтримки Комунального підприємства «Телерадіоорганізація «На хвилі Корсуня» Корсунь-Шевченківської міської ради Черкаської області на 2022-2024 роки». Протокол голосування депутатів щодо вказаного питання, у тому числі голосування ОСОБА_1 , до матеріалів справи не додано (а.с.58-63);

- копію розпорядження секретаря Корсунь-Шевченківської міської ради Мацюка В.С. від 14.12.2023 № 536 «Про скликання 64 позачергової сесії Корсунь-Шевченківської міської ради Восьмого скликання», у якомупід номером7,а непід номером2як зазначеноу протоколі, наявне питання «Про внесення змін до рішення Корсунь-Шевченківської міської ради від 18.02.2022 № 26-44/VІІІ «Про затвердження програми фінансової підтримки Комунального підприємства «Телерадіоорганізація «На хвилі Корсуня» Корсунь-Шевченківської міської ради Черкаської області на 2022-2024 роки»; доповідач Добровольська-Рибалкіна Г.Я. (а.с. 43-47);

- копію протоколу засідання постійної комісії Корсунь-Шевченківськоїміської радиз питаньрегламенту,етики,законності іправопорядку,діяльності органівмісцевого самоврядуваннявід 18.12.2023№ 70, головою якого був ОСОБА_3 , секретарем Добровольська-Рибалкіна Г.Я.; присутні члени комісії: ОСОБА_3 , ОСОБА_1 , ОСОБА_4 , відсутні ОСОБА_5 ;заслухавши питання№ 7(ане 2,як указанов протоколі) «Про внесення змін до рішення Корсунь-Шевченківської міської ради від 18.02.2022 № 26-44/VІІІ «Про затвердження програми фінансової підтримки Комунального підприємства «Телерадіоорганізація «На хвилі Корсуня» Корсунь-Шевченківської міської ради Черкаської області на 2022-2024 роки», вирішили його погодити; голосували «за» - 3, «проти» - _, «утрималися» - _ (а.с. 64-69). Указаний протокол стосується виключно засідання постійної комісії Корсунь-Шевченківської міської ради з питань регламенту, етики, законності і правопорядку, діяльності органів місцевого самоврядування.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», ОСОБА_1 , як особа, зазначена у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язана не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Відповідно до ст. 59-1 Закону України «Про місцеве самоврядування», яка набрала чинності з 18.03.2021, сільський, селищний, міський голова, секретар, депутат сільської, селищної, міської ради, голова, заступник голови, депутат районної, обласної, районної у місті ради публічно повідомляє про конфлікт інтересів, який виник під час участі у засіданні ради, іншого колегіального органу (комісії, комітету, колегії тощо), відповідному колегіальному органу та не бере участі у розгляді, підготовці та прийнятті рішень відповідним колегіальним органом. Якщо неучасть осіб, зазначених у частині першій цієї статті, у прийнятті рішення призведе до втрати повноважності відповідної ради, іншого колегіального органу, особи, у яких наявний конфлікт інтересів, беруть участь у прийнятті радою, іншим колегіальним органом рішення, за умови публічного самостійного повідомлення про конфлікт інтересів під час засідання колегіального органу. Якщо повідомлення про конфлікт інтересів здійснено на засіданні ради, іншого колегіального органу, інформація про таке повідомлення обов`язково вноситься до протоколу засідання ради, іншого колегіального органу.

Разом з тим, матеріалами справи не доведено, що ОСОБА_1 голосувала на сорок дев`ятій черговій сесії 8-го скликання Корсунь-Шевченківської міської ради Черкаської області 27.06.2023 під час прийняття рішення № 49-2/VІІІ «Про внесення змін до рішення Корсунь-Шевченківської міської ради від 18.02.2022 № 26-44/VІІІ «Про затвердження програми фінансової підтримки Комунального підприємства «Телерадіоорганізація «На хвилі Корсуня» Корсунь-Шевченківської міської ради Черкаської області на 2022-2024 роки».

При цьому в судовому засіданні ОСОБА_1 повідомила, що вона голосувала «за», однак розглядалися питання внесення змін до рішення, раніше ухваленого на попередніх сесіях. Однак суд не має можливості встановити які саме питання виносилися на порядок денний сесії 27.06.2023, оскільки такі докази до суду не надані.

Слід зазначити, що відповідно до положень КУпАП, розгляд справи про адміністративне правопорушення проводиться лише в межах обставин, викладених у протоколі про адміністративне правопорушення, при цьому суд не наділений повноваженнями самостійно змінювати ані фактичні обставини, ані кваліфікацію, викладені у протоколі про адміністративне правопорушення.

Суд законодавчо позбавлений права збирати докази вини (брати на себе функції обвинувачення). Це підтверджено не тільки міжнародною, але й національною судовою практикою. Принцип диспозитивності є одним із засадничих в українському та міжнародному судочинстві.

Крім того, згідно з п. 4 ч. 3ст. 129 Конституції України, однією із засад судочинства є змагальність сторін і закон не покладає на суд обов`язок збирати докази винуватості чи невинуватості особи.

Стаття 172-7 КУпАП, зокрема частини 1 та 2, передбачає відповідальність за неповідомлення про наявність реального конфлікту інтересів та вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Диспозиції цих частин статті є бланкетними і лише описують безпосередньо самі правопорушення, але для повного визначення ознак цих правопорушень відсилають до інших нормативно-правових чи підзаконних нормативно-правових актів, які визначають правові та організаційні засади функціонування системи запобігання корупції в Україні, зміст та порядок застосування превентивних антикорупційних механізмів, правила щодо усунення наслідків корупційних правопорушень.

Згідно з приміткою до ст. 172-7 КУпАП, під реальним конфліктом інтересів слід розуміти суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання вказаних повноважень.

Аналогічне визначення реального конфлікту інтересів міститься і у ч. 1 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції», де розкривається зміст такого терміну як приватний інтерес, яким є будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі такий, що виникає у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.

Виходячи із системного аналізу вказаних термінів, для встановлення факту реального конфлікту інтересів необхідно чітко установити, що а) приватний інтерес наявний, б) він суперечить службовим чи представницьким повноваженням і в) така суперечність реально впливає на об`єктивність чи неупередженість прийняття рішень чи вчинення дій.

Конфлікт інтересів повинен бути реальним (очевидним) і передбачуваним. Тобто, конфлікт інтересів має місце тоді, коли вказана суперечність фактично вплинула чи могла вплинути на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, на вчинення чи не вчинення дій під час виконання наданих особі службових повноважень.

Відповідно до ст.62Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на припущеннях і усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

З огляду на викладене, відсутні підстави вважати, що уповноважений на складання протоколу орган правильно визначив зміст приватного інтересу та й взагалі його наявність.

Крім того, відповідно до частин 2 та 4 ст. 49 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», депутат представляє інтереси всієї територіальної громади, має всю повноту прав, що забезпечують його активну участь у діяльності ради та утворюваних нею органів, несе обов`язки перед виборцями, радою та її органами, виконує їх доручення. Депутат зобов`язаний брати участь у роботі сесій ради, засідань постійної та інших комісій ради, до складу яких його обрано, у тому числі брати участь у голосуванні.

За встановлених обставин суд дійшов висновку, що матеріалами справи не доведено наявність у діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, що виключає адміністративну відповідальність за вказаною правовою кваліфікацією, оскільки відповідно до вимогст. 62 Конституції Україниобвинувачення не може ґрунтуватися на припущеннях, а усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

З огляду на наведене вбачаються підстави для закриття провадження у справі про адміністративні правопорушення згідно з п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП.

Водночас, щодо клопотання захисника Кучеренко Н.В. про об`єднання судових справ стосовно ОСОБА_1 слід зазначити, що відповідно до вимог ст. 36 КУпАП при вчиненні однією особою двох або більше адміністративних правопорушень адміністративне стягнення накладається за кожне правопорушення окремо.

Якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.

Таким чином, об`єднання справ може відбуватися у разі визнання особи винною у вчиненні кількох правопорушення, для накладення єдиного стягнення у межах тяжчої статті.

Ураховуючи, що суд не вбачає складу правопорушення в діянні ОСОБА_1 , то і підстави для об`єднання справ відсутні.

З огляду на вказане клопотання захисника задоволенню не підлягає.

Керуючись статтями 172-7, 247, 283-284 КУпАП, суддя

ПОСТАНОВИВ:

Провадження у справі за протоколом про адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією від14.10.2024 № 623/2024 стосовно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 закрити у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.172-7 КУпАП.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Апеляційна скарга може бути подана до Черкаського апеляційного суду через Корсунь-Шевченківський районний суд Черкаської області протягом десяти днів з дня винесення даної постанови особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником, а також прокурором у випадках, передбачених частиною п`ятою статті 7 та частиною першою статті 287 цього Кодексу.

Суддя Літвінова Г.М.

СудКорсунь-Шевченківський районний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення11.12.2024
Оприлюднено23.12.2024
Номер документу123929610
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

Судовий реєстр по справі —699/1668/24

Ухвала від 18.12.2024

Адмінправопорушення

Корсунь-Шевченківський районний суд Черкаської області

Літвінова Г. М.

Постанова від 11.12.2024

Адмінправопорушення

Корсунь-Шевченківський районний суд Черкаської області

Літвінова Г. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні