печерський районний суд міста києва
Справа № 757/56244/24-п
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 грудня 2024 року м. Київ
Суддя Печерського районного суду м. Києва Гречана С.І., розглянувши матеріали, які надійшли з Департаменту формування доброчесності політичних фінансів Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, займаючого посаду керівника політичної партії «Лібертаріанська партія 5.10», зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП - НОМЕР_1 ;
за ст. 212-21 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -
В С Т А Н О В И В :
З протоколу про адміністративне правопорушення № 50-33/435 від 08.11.2024, складеного головним спеціалістом відділу реалізації матеріалів перевірок Департаменту формування Доброчесності політичних фінансів уповноваженою особою Національного агенства з питань запобігання корупції Шокал Ю.В. вбачається, що ОСОБА_1 будучи керівником політичної партії «Лібертаріанська партія 5.10» код ЄДРПОУ - 39169428 порушив порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за І квартал 2024 року до Єдиний державний реєстр звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Реєстр), виявлені та зафіксовані у висновку про результати перевірки Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від 18.06.2024, чим вчинив адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст. 212-21 КУпАП.
Прокурор будучи належним чином повідомленим про дату, час та місце розгляду справи у судове засідання не з`явився, заяв чи клопотань з процесуальних питань не подано.
Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності - ОСОБА_1 до початку судового засідання подав заяву, у якій зазначив, що вину у вчиненні інкримінованого адміністративного правопорушення не визнає, підтримує свої раніше надані пояснення.
Вивчивши протокол про адміністративне правопорушення, дослідивши долучені до нього матеріали, суд дійшов наступних висновків.
Статтею 17 Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» передбачено, що політична партія зобов`язана подати до Національного агентства Звіт за відповідний квартал у паперовій формі (за підписом керівника політичної партії, засвідченим печаткою політичної партії), а також на електронному носії, який повинен містити інформацію про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру від кожної місцевої організації політичної партії, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи.
Відповідно до п. 1 розділу II Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 28.07.2016 № 2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2016 за № 1185/29315 політичні партії щокварталу, але не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язані подати до Національного агентства Звіт (за підписами керівника політичної партії і головного бухгалтера (особи, відповідальної за ведення бухгалтерського обліку), засвідченими печаткою політичної партії) у паперовій формі та в електронному вигляді.
У ст. 3 Закону визначено, що політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно із партійним статутом, прийнятим у визначеному цим Законом порядку.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону у разі порушення політичними партіями Конституції України, цього та інших законів України до них можуть бути вжиті такі заходи: попередження про недопущення незаконної діяльності, заборона політичної партії.
У ст. 3 Закону визначено, що політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно із партійним статутом, прийнятим у визначеному цим Законом порядку.
ОСОБА_1 є керівником політичної партії «Лібертаріанська партія 5.10», що підтверджується листом від 29.03.2024, згідно якого Партія надала відомості, про ОСОБА_1 , як керівника партії та відомостями з Єдиного державного реєстру.
Отже, враховуючи норми ст. 19 Закону, а також приписи ст. ст. 7, 9, 23, 24 КУпАП, суб`єктом вчинення правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП є керівник Партії або уповноважена особа, якою підписано та подано Звіт до Національного агентства.
Зміст ст. 212-21 КУпАП не містить вказівки на те, що суб`єктом відповідальності за цією нормою є юридична особа, в даному випадку політична партія. При цьому за подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру має відповідати конкретна особа, а не політична партія вцілому.
Звіт Партії за І квартал 2024 року подано до Національного агентства через Реєстр 24.04.2024 о 16:46 (унікальний ідентифікатор Звіту - df906740-0240-11ef-96f1-37a2ca81244c) та підписано, шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису керівником Партії ОСОБА_1 . Відтак, останній підтвердив достовірність інформації, що викладена у Звіті Партії за вказаний період.
Разом з тим, за результатами перевірки відповідності відомостей, зазначених у Звіті Партії, відомостям, що містяться у реєстрах, інших інформаційно-телекомунікаційних та довідкових системах, Національним агентством встановлено неповноту інформації, що полягає у невідображені у Звіті Партії відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичних осіб.
Так, згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) виявлено, що Партія має 51 місцеву організацію, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи, з яких 4 місцеві організації знаходяться на тимчасово окупованих територіях відповідно до переліку, затвердженого Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23.12.2022 за № 1668/39004 (копія витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних-осіб підприємців додається).
Проте у п. 6 розділу «Загальні відомості» Звіту відсутня інформація про 47 місцевих організацій Партії, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи та не перебувають на тимчасово окупованих територіях, а також до Звіту Партії не додано відомості про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру цих місцевих організацій, а саме:
-Хмельницька обласна партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 39274199);
-Миколаївська обласна партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 39336930);
-Київська обласна партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 39366331);
-Херсонська обласна партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 39213141);
-Запорізька обласна партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 39271748);
-Черкаська обласна партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 39318953);
-Житомирська обласна партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 39323235);
-Івано-франківська обласна партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 40393122);
-Дніпропетровська обласна партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 39236279);
-Львівська обласна партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 39313164);
-Київська міська партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 39189989);
-Одеська обласна партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 39309095);
-Чернівецька обласна партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 40469547);
-Сумська обласна партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 39236441);
-Рівненська обласна партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 39263894);
-Тернопільська обласна партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 39337721);
-Вінницька обласна партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 39336637);
-Полтавска обласна партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 39304041);
-Харківська обласна партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код -39327308);
-Кіровоградська обласна партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код -39345374);
-Закарпатська обласна партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код -39288091);
-Волинська обласна партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 41052818);
-Уманська міська партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 39627209);
-Бориспільська міська партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код -40864682);
-Житомирська міська партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код -39667168);
-Ужгородська міська партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 40017046);
-Хмельницька міська партійна організація політична партія «5.10» (ідентифікаційний код 39937846);
-Іллічівська міська партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 39826193);
-Полтавська міська партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код -399975960);
-Кременчуцька міська партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код -39424974);
-Одеська міська партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 39803333);
-Черкаська міська партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 39828672);
-Білоцерківська міська партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 40012231);
-Івано-франківська міська партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код -40695717);
-Дніпропетровська міська партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код -39337447);
- Ірпінська міська партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 39656905);
-Харківська міська партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код -39922630);
-Дрогобицька міська партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 39605494);
- Чернігівська міська партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 39734181);
-Криворізька міська партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 39390097);
-Нетішинська міська партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 40014574);
-Запорізька міська партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 40065016);
-Херсонська міська партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 39213183);
-Львівська міська партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код -39731112);
-Корсунь-шевченківська міська партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 41068919);
-Луцька міська партійна організація політичної партії «5.10» (ідентифікаційний код - 41223782);
-Черкаська районна партійна організація політичної партії «5.10» ідентифікаційний код - 40304226).
Частиною 9 ст. 17 Закону визначено, що політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана подати до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, шляхом його заповнення на офіційному веб-сайті Національного агентства.
Відповідно до п. 6 розд. IV Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 № 507/36129 після підписання керівниками (уповноваженими особами) Звіти місцевих організацій політичної партії, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи, автоматично формуються як додатки до Звіту, що подається до Національного агентства, та є його невід`ємними частинами.
Під час формування Звіту політичною партією в Реєстрі автоматично завантажується інформація про місцеві організації політичної партії, які в статусу юридичної особи ( назва та ідентифікаційний код) та про звіти місцевих організацій політичної партії( назва, дата поданого звіту, файл звіту).
Таким чином, керівнику (уповноваженій особі) Партії при формуванні Звіту надається можливість вчинити дії, пов`язані із організацією внесення інформації до Реєстру усіх відомостей про зареєстровані місцеві організації, які набули статусу юридичної особи.
Отже, подання Звіту Партії без відомостей про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру 47 місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи та на дату подання Звіту не знаходились на тимчасово окупованих територіях є порушенням ч. 9, 11 та 13 ст. 17 Закону за що передбачено адміністративну відповідальність.
Зазначене є грубим порушенням встановлених вимог щодо оформлення Звіту відповідно до абзаців другого та четвертого пункту 6 розділу III Порядку проведення перевірки звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 14.01.2021 № 6/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2021 за № 117/35739.
Крім того, під час перевірки відомостей, зазначених у Звіті Партії за І квартал 2024 року, із відомостями, що містяться у державних реєстрах, інших інформаційно-телекомунікаційних та довідкових системах, встановлено неповноту інформації, що полягає у невідображені наявності грошових коштів на відкритому рахунку Партії.
Відповідно до п. 1 ч. 11 ст. 17 Закону звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру обов`язково включає розділ: «Майно та нематеріальні активи станом на кінець звітного періоду», в якому має бути наведено повну та достовірну інформацію щодо майна (грошові кошти на всіх рахунках, цінні папери, нерухоме майно, транспортні засоби, інше рухоме майно, вартість якого перевищує п`ятдесят розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого на 1 січня звітного року) та нематеріальних активів, які належать партії, її місцевій організації, що в установленому порядку набула статусу юридичної особи, на праві власності або праві користування.
Згідно з відомостями з ІКС ДПС України «Податковий блок» та матеріалами перевірок попередні звітні періоди у Партії відкрито рахунок НОМЕР_2 в АТ «Банк «Український капітал», на якому наявні грошові кошти у сумі 1 432,56 грн, однак відомості про вищевказані кошти не зазначено у п. 5 «Грошові кошти» розділу І Звіту Партії, що є порушенням п. 1 ч. 11 ст. 17 Закону за що передбачено адміністративну відповідальність.
Виявлені порушення зафіксовано у Висновку про результати перевірки Звіту Партії за І квартал 2024 року від 18.06.2024 № 709, затверджених наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 19.06.2024 № 159/24, який опубліковано на офіційному вебсайті Національного агентства відповідно до вимог ч. 25 ст. 17 Закону.
За такого, вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення передбаченого ст. 212-21 КУпАП підтверджується даними, які містяться у: протоколі про адміністративне правопорушення № 50-33/435 від 08.11.2024; витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; Звіті про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «Лібертаріанська партія 5.10» за І квартал 2024 року; копією листа Партії; копією виписки з рахунку політичної партії «Лібертаріанська партія 5.10»; копією висновку про результати перевірки Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «Лібертаріанська партія 5.10» за І квартал 2024 року 18.06.2024 №709.
Обставин, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_1 не встановлено.
При накладенні стягнення на ОСОБА_1 суд враховує характер вчиненого правопорушення, дані про особу правопорушника, ступінь його вини, відсутність обставин, що пом`якшують і обтяжують відповідальність та вважає за доцільне застосувати стягнення у виді штрафу в розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Керуючись ст. ст. 212-21, 275-280, 283-287 КУпАП, -
П О С Т А Н О В И В :
Визнати ОСОБА_1 винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, та застосувати адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100 (п`ять тисяч сто) гривень.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в розмірі 605,60 грн.
Роз`яснюється, що в разі не сплати штрафу в строк, встановлений ч. 1 ст. 307 КУпАП, сума штрафу буде стягнена в порядку примусового виконання постанови в подвійному розмірі.
Постанова може бути оскаржена особою, щодо якої її винесено, до Київського апеляційного суду через районний суд, протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Строк виконання постанови три місяці.
Суддя Світлана ГРЕЧАНА
Суд | Печерський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.12.2024 |
Оприлюднено | 23.12.2024 |
Номер документу | 123931586 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру |
Адмінправопорушення
Печерський районний суд міста Києва
Гречана С. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні