Справа № 758/15733/24
3/758/6259/24
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 грудня 2024 року м. Київ
Суддя Подільського районного суду міста Києва Казмиренко Л.В., розглянувши справу, яка надійшла з Департаменту формування доброчесності політичних фінансів Національного агентства з питань запобігання корупції про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , адреса проживання та реєстрації: АДРЕСА_1 , керівник політичної партії «АКЦЕНТ»,
за ст. 212-21 КУпАП,
В С Т А Н О В И Л А:
Відповідно до статті 17 Закону Національне агентство здійснило перевірку Звіту, поданого політичною партією «АКЦЕНТ» (далі - Партія, ідентифікаційний код 00044345) за 2023 рік до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Реєстр, Додаток 1).
За результатами перевірки Звіту Партії за 2023 рік, Національним агентством встановлено, що Звіт подано з недотриманням строку, встановленого положеннями пункту 6 розділу VI «Заключні положення» Закону.
Так, 26 грудня 2023 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23 серпня 2023 року № 3337-ІХ, який відновив звітування політичних партій та обов`язок Національного агентства перевіряти такі Звіти.
Політичні партії мали подати до Національного агентства Звіт за IV квартал 2023 року протягом 90 днів з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23 серпня 2023 року № 3337-ІХ окремо або Звіт за 2023 рік.
При цьому це стосується усіх політичних партій та не залежить від обраного варіанту подання Звіту (квартальний або річний).
Таким чином, останнім днем подання Звіту за IV квартал 2023 року або Звіту за 2023 рік відповідно до положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23 серпня 2023 року № 3337 - IX є 25 березня 2024 року.
Частиною двадцять статті 17 Закону передбачено, що протягом 10-ти календарних днів з дня завершення строку на подання політичними партіями Звітів про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Національне агентство на своєму офіційному вебсайті оприлюднює список політичних партій, які не подали свої Звіти у визначений цим Законом строк, та забезпечує притягнення винних осіб до відповідальності, передбаченої законом.
Списки політичних партій, які не подали свої Звіти у визначений Законом строк, розміщені на офіційному вебсайті Національного агентства за посиланням: https://nazk.gov.ua/uk/novyny/ponad-220-politychnyh-partiy-ne-podaly-zvity-do- nazk/.
На виконання вимог частини двадцятої статті 17 Закону, Партію було включено до переліку політичних партії, які не подали або несвоєчасно подали Звіти за IV квартал 2023 року або Звіти за 2023 рік.
Організація доступу політичних партій до Реєстру POLITDATA визначається Порядком формування та ведення Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2021 № 102/21, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 за № 508/36130 (далі - Порядок).
Відповідно до частини 1 розділу III Порядку для отримання доступу до Реєстру політична партія надсилає Національному агентству лист - звернення довільної форми, в якому обов`язково зазначаються такі відомості: повне найменування та ідентифікаційний код згідно з ЄДРПОУ політичної партії; фактичне місцезнаходження політичної партії; прізвище, ім`я, по батькові керівника політичної партії та осіб, яких уповноважено в установленому порядку на подання Звіту (далі - уповноважена особа), а також відомості про реєстраційний номер облікової картки платника податків керівника (уповноважених осіб) політичної партії, контактний номер телефону, адреса електронної пошти для надсилання повідомлень; власне ім`я та прізвище працівника, який підготував лист-звернення, і номер його службового телефону; поштова адреса та/або адреса електронної пошти політичної партії.
До листа - звернення додаються: належним чином завірені копії статуту політичної партії та документів (довіреність, наказ, розпорядження, протокол тощо), що підтверджують повноваження керівника (уповноважених осіб) політичної партії на подання Звіту; згода керівника (уповноважених осіб) політичної партії на обробку персональних даних відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».
Після надходження листа - звернення Національне агентство приймає одне з таких рішень: створити обліковий запис політичної партії в Реєстрі або відмовити у створенні облікового запису політичної партії в Реєстрі, про що зазначено в частині 2 розділу III Порядку.
26.03.2024 на адресу Національного агентства надійшов лист - звернення Партії від 25.03.2024 № 1 (вх. № 37797/0/07-24 від 26.03.2024), яким надано усі необхідні документи для створення облікового запису в Реєстрі (Додаток 5).
Звертаємо увагу, що документи для створення облікового запису в Реєстрі Партією подано в останній день встановленого законом № 3337 - IX строку.
Відповідно до частини 4 розділу III Порядку Національне агентство повідомляє політичну партію про результати розгляду листа - звернення протягом трьох робочих днів з дня надходження відповідного листа - звернення шляхом надсилання листа поштою, а також на адресу електронної пошти політичної партії.
Із врахуванням положень частини 4 розділу III Порядку, Національне агентство листом від 29.03.2024 № 50-20/20519-24 повідомило Партію про прийняте рішення щодо створення облікового запису Партії в Реєстрі POLITDATA (Додаток 3).
Оскільки Звіт Партії за 2023 рік підписано, шляхом накладання кваліфікованого електронного підпису та несвоєчасно подано до Національного агентства через Реєстр, а саме: 29 березня 2024 року о 10:47 годині (унікальний ідентифікатор Звіту - еf05d6d0-eda8-11ее-96f1-37а2са81244с), то зазначене свідчить про порушення пункту шостого розділу VI «Заключні положення» Закону (Додаток 1).
Виявлене порушення зафіксовано у Висновку про результати перевірки Звіту Партії за 2023 рік від 24.06.2024 № 806, затверджений наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 24.06.2024 № 165/24, який опубліковано на офіційному вебсайті Національного агентства відповідно до вимог частини 25 статті 17 Закону (Додаток 4).
Положенням частини 9 статті 17 Закону визначено, що політична партія зобов`язана подати до Національного агентства Звіт (у тому числі її місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи) шляхом заповнення на офіційному вебсайті Національного агентства.
Згідно з пунктами 1, 2 розділу II Порядку подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 19.02.2010 № 102/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.04.2021 за № 507/36129, Звіт політичної партії є структурованими даними, містить інформацію, внесену керівником політичної партії та/або особами, яких уповноважено в установленому порядку на подання Звіту, до електронних форм, передбачених Реєстром, та підписаний шляхом накладання на нього кваліфікованого електронного підпису керівника (уповноваженої особи) політичної партії.
Поданню Звіту передує процес його формування, який полягає в заповненні електронних форм інформацією, передбаченою Реєстром відповідно до Закону.
Листом - зверненням від 26.03.2024 № 37797/0/07-24 Партія надала відомості про ОСОБА_1 як керівника Партії (Додаток 5).
Окрім того, повноваження ОСОБА_1 як керівника Партії підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 26.05.2024 за кодом 4900000226177 (Додаток 6).
Пунктом 6.4.1 розділу 6.4 Статуту Партії, визначено, що Голова Партії здійснює загальне і поточне керівництво Партією; без доручення представляє Партію у її відносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та іншими юридичними особами, незалежно від форм власності та підпорядкування як в Україні, так і за кордоном, фізичними особами тощо (Додаток 5).
Стаття 3 Закону передбачає, що політичні партії провадять свою діяльність відповідно до Конституції України, цього Закону, а також інших законів України та згідно із партійним статутом, прийнятим у визначеному цим Законом порядку.
У відповідності до частини 1 статті 19 Закону у разі порушення політичними партіями Конституції України, цього та інших законів України до них можуть бути вжиті такі заходи: попередження про недопущення незаконної діяльності, заборона політичної партії.
Отже враховуючи норми статті 19 Закону, а також приписи статей 7, 9, 23, 24 КУпАП, суб`єктом вчинення правопорушення, передбаченого статтею 212-21 КУпАП є керівник Партії або уповноважена особа, якою підписано та подано Звіт до Національного агентства.
Таким чином, ОСОБА_1 як посадова особа - керівник Партії, порушила порядок подання Звіту, а саме: порушення строків подання Звіту, чим вчинила адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена статтею 212-21 КУпАП.
Статтею 14 КУпАП визначено, що посадові особи підлягають адміністративній відповідальності за адміністративні правопорушення, зв`язані з недодержанням установлених правил, зокрема, забезпечення виконання яких входить до їх службових обов`язків.
Отже, ОСОБА_1 - посадова особа (керівник Партії), підлягає притягненню до відповідальності за вчинення нею адміністративного правопорушення, що посягає на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
ОСОБА_1 про місце, день і час розгляду справи повідомлялась у встановленому законом порядку, в судове засідання не з`явилась, суд на підставі ст. 268 КУпАП визнав можливим розглянути справу за її відсутності.
На адресу надійшли письмові пояснення від ОСОБА_1 у яких вона зазначає, що звіт був поданий із запізненням через форс-мажорні обставини воєнного стану, а саме: члени Партії втратили зв`язок з Партією, виїхали за межі України, частина вступила до лав ЗСУ. Також ОСОБА_1 просить визнати правопорушення малозначним та звільнити від адміністративної відповідальності, обмежившись усним зауваженням та закрити провадження у справі на підставі ч. 2 ст. 284 КУпАП.
Дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, приходжу до висновку про доведеність вини ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП.
Згідно ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія або бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Відповідно до ст. 280 КУпАП суд при розгляді справи зобов`язаний з`ясувати чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні.
Відповідно до ч. 1 ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Диспозицією ст. 212-21 КУпАП встановлена адміністративна відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.
Стаття 212-21 КУпАП є бланкетною, тобто такою, що не називаючи конкретних ознак правопорушення або називаючи лише їх частину, відсилає для встановлення змісту ознак правопорушення до інших нормативних актів.
Згідно з ч. 9 ст. 17 Закону «Про політичні партії в Україні» політична партія щоквартально, не пізніше ніж на сороковий день після закінчення звітного кварталу, зобов`язана подати до Національного агентства з питань запобігання корупції звіт про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (у тому числі її місцевих організацій, які у встановленому порядку набули статусу юридичної особи) шляхом його заповнення на офіційному веб-сайті НАЗК.
26 грудня 2023 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення державного фінансування та контролю за діяльністю політичних партій» від 23 серпня 2023 року №3337-ІХ, що відновив звітування політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру та обов`язок Національного агентства з питань запобігання корупції перевіряти Звіти.
Так, як встановлено протоколом про адміністративне правопорушення, ОСОБА_1 як посадова особа - керівник політичної партії "Акцент" у відповідності до ст. 17 Закону «Про політичні партії в Україні», зобов`язана була подати Звіт політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру шляхом його заповнення на офіційному веб-сайті НАЗК не пізніше ніж 25 березня 2024 року. В той же час, Звіт Партії за 2023 рік подано до НАЗК 29 березня 2024 року.
Вина ОСОБА_1 підтверджена дослідженими матеріалами справи, зокрема даними, що містяться в Протоколі про адміністративне правопорушення від 14.11.2024 №50-33/437; Звіті про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «АКЦЕНТ» за 2023 рік; Повідомленні політичної партії "Акцент" від 29.03.2024 року за №1; Службовій записці від 05.04.2024 № 70-05/3075-24; Висновку про результати перевірки Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «АКЦЕНТ» за 2023 рік від 24.06.2024 № 806, затверджений наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 24.06.2024 № 165/24; Листі - зверненні політичної партії «АКЦЕНТ», вх. від 26.03.2024 №37797/0/07-24 про створення облікового запису в Politdata; даними Статуту політичної партії "Акцент"; Витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 26.05.2024 політичної партії "Акцент".
Також суд не вбачає підстав для звільнення ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності за малозначністю вчинення правопорушення.
Згідно ст. 33 КУпАП при накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.
Враховуючи наведені докази в їх сукупності, характер вчиненого правопорушення, особу правопорушника, ступінь її вини, суд накладає стягнення в межах санкції статті, за якою кваліфіковані її дії, у виді штрафу.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
Згідно Закону України "Про судовий збір" до стягнення із ОСОБА_1 підлягає судовий збір в сумі 605 грн. 60 коп.
На підставі ст. 212-21, керуючись ст. 33, 283, 284 КУпАП, суд,
П О С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 визнати винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КпАП України та застосувати до неї адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100 грн. 00 коп. (п`ять тисяч сто грн. 00 коп.).
Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір у розмірі 605 грн. 60 коп. (шістсот п`ять грн.) 60 коп. на користь держави.
Згідно з ч. 1 ст. 307 КУпАП штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, крім випадків, передбачених статтями 300-1, 300-2 цього Кодексу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
Відповідно до ст. 308 КУпАП у разі несплати правопорушником штрафу у строк, установлений частиною першою статті 307 цього Кодексу, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.
У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується: подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу та зазначеного у постанові про стягнення штрафу; витрати на облік зазначених правопорушень. Розмір витрат на облік правопорушень визначається Кабінетом Міністрів України.
Постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з дня її винесення і набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Подільський районний суд міста Києва.
Строк пред`явлення постанови до виконання 3 (три) місяці.
Суддя Л. В. Казмиренко
Суд | Подільський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2024 |
Оприлюднено | 23.12.2024 |
Номер документу | 123931812 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру |
Адмінправопорушення
Подільський районний суд міста Києва
Казмиренко Л. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні