Справа № 758/16152/24
3/758/6409/24
Категорія 469
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 грудня 2024 року cуддя Подільського районного суду м.Києва Денисов О.О., розглянувши справу про адміністративне правопорушення передбачене ст. 212-21 КУпАП стосовно
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , адреса місця проживання: АДРЕСА_1
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до статті 17 Закону України «Про політичні партії в Україні» (далі - Закон) Національне агентство здійснило перевірку Звітів про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Звіти), поданих політичною партією «Європейська партія України» (ідентифікаційний код 34494649) (далі - Партія) за 2021, 2022 та 2023 роки до Єдиного державного реєстру звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру (далі - Реєстр).
За результатами перевірки відповідності відомостей, зазначених у Звітах Партії, відомостям, що містяться у реєстрах, інших інформаційно-телекомунікаційних та довідкових системах, Національним агентством встановлено неповноту інформації.
У Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань стосовно Партії та її місцевих організацій (Херсонська обласна організація політичної партії «Європейська партія України» (ідентифікаційний код 36236365), Черкаська обласна організація політичної партії «Європейська партія України» (ідентифікаційний код 34863487), Полтавська обласна організація політичної партії «Європейська партія України» (ідентифікаційний код 34962684), Івано-Франківська обласна організація політичної партії «Європейська партія України» (ідентифікаційний код 36117335) наявна інформація щодо здійснення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу.
Відповідно до абзацу 7 частини 1 статті 36 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» за державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі справляється адміністративний збір у розмірі 0,3 прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.
Розмір плати за проведення державної реєстрації змін до відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі у скорочені строки встановлений постановою Кабінету Міністрів України «Про надання послуг у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у скорочені строки» від 25.12.2015 № 1133.
Відповідно до копій квитанцій з реєстраційних справ оплату адміністративного збору за проведення державної реєстрації у скорочені строки у 2021 році на загальну суму 10 880,00 грн здійснили ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та інші фізичні особи.
Крім цього, відповідно до статті 31 Закону України «Про нотаріат» приватні нотаріуси за вчинення нотаріальних дій справляють плату, розмір якої визначається за домовленістю між нотаріусом та фізичною або юридичною особою.
Так, на користь приватних нотаріусів Київського та Івано-Франківського міських нотаріальних округів ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 здійснено оплату за вчинення 07.07.2021, 08.09.2021, 28.10.2021 та 10.12.2021 нотаріальних дій, а саме засвідчення справжності підписів на документах Партії та її місцевих організацій: заяв щодо державної реєстрації юридичної особи - громадського формування від 07.07.2021 та 04.10.2021; протоколу XXI З`їзду Партії від 28.05.2021; протоколів засідання Стратегічної Ради Партії від 08.09.2021 та 06.10.2021; протоколу Зборів Івано-Франківської обласної організації Партії від 10.12.2021 № 6.
Водночас у розділі II «Внески та інші надходження» та/або розділі IV «Зобов`язання фінансового характеру» Звітів Партії та її місцевих організацій за 2021 рік відсутні відомості щодо сплати зазначеними фізичними особами адміністративного збору за проведення державної реєстрації у скорочені строки та оплати нотаріальних послуг.
У Єдиному державному реєстрі стосовно Партії та Івано-Франківської обласної організації політичної партії «Європейська партія України» (ідентифікаційний код 36117335) наявна інформація щодо здійснення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу.
Відповідно до копій квитанцій з реєстраційних справ оплату адміністративного збору за проведення державної реєстрації у скорочені строки на загальну суму 5 205,00 грн здійснили ОСОБА_2 та ОСОБА_10 .
Крім цього, на користь приватних нотаріусів Київського та Івано-Франківського міських нотаріальних округів Палладій Н.В. та ОСОБА_9 здійснено оплату за вчинення 11.02.2022, 21.02.2022 та 04.10.2022 нотаріальних дій, а саме засвідчення справжності підписів на документах Партії та її місцевої організації:
заяви щодо державної реєстрації юридичної особи - громадського формування від 04.10.2022; протоколу XXIII Позачергового З`їзду Партії від 14.02.2022; протоколу XXV Позачергового З`їзду Партії від 04.10.2022; довіреності від 21.02.2022, якою уповноважено Підкурганну Ю.В. на представлення інтересів Партії; протоколу Зборів Івано-Франківської обласної організації Партії від 03.02.2022 № 6.
Водночас у розділі II «Внески та інші надходження» та/або розділі IV «Зобов`язання фінансового характеру» Звітів Партії та Івано-Франківської обласної організації Партії за 2022 рік відсутні відомості щодо сплати зазначеними фізичними особами адміністративного збору за проведення державної реєстрації у скорочені строки та оплати нотаріальних послуг.
У Єдиному державному реєстрі стосовно Київської міської регіональної організації Партії наявна інформація щодо здійснення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу.
Відповідно до копій квитанцій з реєстраційної справи оплату адміністративного збору за проведення державної реєстрації у скорочені строки на загальну суму 9 011,20 грн здійснили ОСОБА_11 та інші фізичні особи.
Крім цього, на користь приватного нотаріуса Київського міського нотаріального округу Котенко І.М. здійснено оплату за вчинення 23.10.2023 нотаріальних дій, а саме засвідчення справжності підписів на протоколі Зборів Київської міської регіональної організації Партії від 16.10.2023 № 1.
Водночас у розділі II «Внески та інші надходження» та/або розділі IV «Зобов`язання фінансового характеру» Звіту Київської міської регіональної організації Партії за 2023 рік відсутні відомості щодо сплати зазначеними фізичними особами адміністративного збору за проведення державної реєстрації у скорочені строки та оплати нотаріальних послуг.
Пунктом 1 частини 3, частини 4 статті 14 Закону визначено, що надання матеріальної та фінансової підтримки політичним партіям здійснюється у формі внесків на підтримку партій.
Внеском на підтримку політичної партії є грошові кошти чи інше майно, переваги, пільги, послуги, позики (кредити), нематеріальні активи, будь-які інші вигоди нематеріального або негрошового характеру, у тому числі членські внески членів політичної партії, спонсорство третіми особами заходів чи іншої діяльності на підтримку партії, товари, роботи, послуги, надані або отримані безоплатно чи на пільгових умовах (за ціною, нижчою за ринкову вартість ідентичних або подібних робіт, товарів та послуг на відповідному ринку), отримані політичною партією, її місцевою організацією, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи.
Таким чином, невідображення у Звітах Партії та її місцевих організацій за 2021, 2022 та 2023 роки відомостей про отримані внески у вигляді оплати адміністративного збору за проведення у скорочені строки державної реєстрації змін до відомостей про Партію та її місцеві організації, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, та оплати послуг з нотаріального засвідчення справжності підписів на документах та/або фінансові зобов`язання на користь цих осіб є порушенням частини одинадцятої статті 17 Закону.
Частина чотирнадцята статті 17 Закону передбачає, що до звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за четвертий квартал звітного року додаються копії звітів про проведення щорічного внутрішньопартійного фінансового аудиту шляхом завантаження фотокопій у систему, тобто до Реєстру. Водночас до Звітів Партії за 2021, 2022 та 2023 роки не додано копії звітів про проведення щорічного внутрішньопартійного фінансового аудиту, що є порушенням частин другої та чотирнадцятої статті 17 Закону.
Відповідно до абзаців другого та п`ятого пункту 6 розділу III Порядку проведення перевірки звітності політичних партій про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого наказом Національного агентства від 14.01.2021 № 6/21 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2021 за № 117/35739, зазначене є грубим порушенням встановлених вимог щодо оформлення Звіту.
У соціальній мережі Facebook наявна сторінка «Європейська партія України», на якій протягом 2021-2023 років розміщувалась реклама на користь Партії та її представників.
За даними бібліотеки реклами (https://www.facebook.com/ads/library) витрати за розміщення зазначеної реклами становили суму понад 2 575,00 доларів США, відомості про які у Звітах Партії 2021-2023 відсутні. Водночас веб-сайт Партії містить посилання на сторінку в соціальній мережі Facebook «Європейська партія України», що свідчить про обізнаність Партії щодо її наявності.
Пунктом 1 частини 3, частини 4 статті 14 Закону визначено, що надання матеріальної та фінансової підтримки політичним партіям здійснюється у формі внесків на підтримку партій.
Внеском на підтримку політичної партії є грошові кошти чи інше майно, переваги, пільги, послуги, позики (кредити), нематеріальні активи, будь-які інші вигоди нематеріального або негрошового характеру, у тому числі членські внески членів політичної партії, спонсорство третіми особами заходів чи іншої діяльності на підтримку партії, товари, роботи, послуги, надані або отримані безоплатно чи на пільгових умовах ( за ціною, нижчою за ринкову вартість ідентичних або подібних робіт, товарів та послуг на відповідному ринку), отримані політичною партією, її місцевою організацією, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи. Закон не містить обов`язку надання згоди політичною партією на отримання внесків.
Таким чином, невідображення у Звітах Партії та її місцевих організації за 2021, 2022 та 2023роки відомостей про отримані внески у вигляді оплати послуг з розміщення інформації в соціальній мережі Facebook є порушенням пункту 2 частини 11 статті 17 Закону.
Листом за вх. № 82078/0/07-24 від 02.08.2024 Партія надала пояснення про обставини невідображення зазначених вище відомостей. Зокрема, щодо невідображення внесків третіх осіб у вигляді оплати послуг з розміщення інформації в соціальній мережі Facebook Партія повідомила, що «сторінка в соціальній мережі була передана представнику партії з метою актуалізації даних та інформаційного наповнення. Згодом особа, відповідальна за ведення сторінки в соціальній мережі, з метою розширення аудиторії здійснювала оплату рекламних послуг з власної ініціативи без погодження з центральним органом управління Партії, не усвідомлюючи, що таким чином здійснює спонсорство. Дана інформація стала відома у січні 2024 року.»
Зважаючи на те, що Звіти Партії за 2021, 2022 та 2023 роки були подані 26.03.2024, Партії було відомо про здійснення таких внесків. Отже, зазначена в листі інформація не спростовує факту наявності складу правопорушення станом на дату вчинення адміністративного правопорушення (дата підписання Звітів Партії за 2021, 2022 та 2023 роки).
Виявлені порушення зафіксовано у Висновках про результати перевірки Звітів Партії за 2021, 2022 та 2023 роки від 21.06.2024 № 739, № 746 та № 767, затверджених наказом Національного агентства від 21.06.2024 № 162/24, які опубліковано на офіційному веб-сайті Національного агентства відповідно до вимог частини 25 статті 17 Закону.
У судове засідання ОСОБА_1 не з`явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, шляхом направлення судової повістки на електронну пошту вказану в протоколі про адміністративне правопорушення. Про причини неявки суд не повідомив, заяви про розгляд справи за його відсутності суду не надав. Суд на підставі ст. 268 КУпАП визнав можливим розглянути справу.
Дослідивши всі обставини справи в їх сукупності, суддя дійшов висновку про наступне.
Ст. 212-21 КУпАП, передбачає адміністративну відповідальність за порушення встановленого порядку або строків подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру або подання фінансового звіту, оформленого з порушенням встановлених вимог.
Таким чином, не вказавши у Звітах Партії та її місцевих організацій за 2021, 2022 та 2023 роки відомості про отримані внески у вигляді оплати: адміністративного збору за проведення у скорочені строки державної реєстрації змін до відомостей про Партію та її місцеві організації, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи; послуг з нотаріального засвідчення справжності підписів на документах та/або фінансові зобов`язання на користь цих осіб; послуг з розміщення інформації в соціальній мережі Facebook, ОСОБА_1 , як керівник Партії, порушив частину одинадцяту статті 17 Закону, а не долучивши копії звітів про проведення щорічного внутрішньопартійного фінансового аудиту, порушив частину другу та чотирнадцяту статті 17 Закону та вчинив адміністративне правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 212-21 КУпАП.
Винність ОСОБА_1 у вищезазначеному адміністративному правопорушенні встановлена дослідженими доказами, зокрема:
- протоколом про адміністративне правопорушення від 29.11.2024 № 50-33/489 у якому зафіксовані обставини вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення;
- звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «Європейська партія України» за 2021 рік, у розділі ІІ «Внески та інші надходження» та/або розділі IV «Зобов`язання фінансового характеру» якого, не зазначено відомості щодо сплати фізичними особами адміністративного збору за проведення державної реєстрації в скорочені строки та нотаріальних послуг;
- звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Херсонської обласної організації політичної партії «Європейська партія України» за 2021 рік;
- звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Черкаської обласної організації політичної партії «Європейська партія України» за 2021 рік;
- звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Полтавської обласної організації політичної партії «Європейська партія України» за 2021 рік;
- звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Івано-Франківської обласної організації політичної партії «Європейська партія України» за 2021 рік;
- витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 19.06.2024 за кодом 542169168085;
- копіями квитанцій від 04.06.2021, 06.07.2021, 10.09.2021, 21.01.2021, 14.09.2021, 06.10.2021, 15.12.2021, що підтверджують здійснення відповідних розрахунків;
- копією заяви щодо державної реєстрації юридичної особи - громадського формування від 07.07.2021;
- копією заяви щодо державної реєстрації юридичної особи - громадського формування від 04.10.2021;
- копією протоколу XXI З`їзду Партії від 28.05.2021;
- копією протоколу засідання Стратегічної Ради Партії від 08.09.2021;
- копією протоколу засідання Стратегічної Ради Партії від 06.10.2021;
- копією протоколу Зборів Івано-Франківської обласної організації Партії від 10.12.2021;
- звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «Європейська партія України» за 2022 рік, у розділі ІІ «Внески та інші надходження» та/або розділі IV «Зобов`язання фінансового характеру» якого, не зазначено відомості щодо сплати фізичними особами адміністративного збору за проведення державної реєстрації в скорочені строки та нотаріальних послуг;
- звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Івано-Франківської обласної організації політичної партії «Європейська партія України» за 2022 рік;
- копіями квитанцій від 21.02.2022, 04.10.2022, 11.02.2022, що підтверджують відповідні розрахунки;
- копією заяви щодо державної реєстрації юридичної особи - громадського формування від 04.10.2022;
- копією протоколу XXIII Позачергового З`їзду Партії від 14.02.2022;
- копією протоколу XXV Позачергового З`їзду Партії від 04.10.2022;
- копією довіреності від 21.02.2022;
- копія протоколу Зборів Івано-Франківської обласної організації Партії від 03.02.2022 № 6;
- звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «Європейська партія України» за 2023 рік, у розділі ІІ «Внески та інші надходження» та/або розділі IV «Зобов`язання фінансового характеру» якого, не зазначено відомості щодо сплати фізичними особами адміністративного збору за проведення державної реєстрації в скорочені строки та нотаріальних послуг;
- звітом про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру Київської міської регіональної організації політичної партії «Європейська партія України» за 2023 рік;
- копіями квитанцій від 25.10.2023, 25.10.2023, 27.10.2023, що підтверджують відповідні розрахунки;
- копією протоколу Зборів Київської міської регіональної організації Партії від 16.10.2023 № 1;
- інформацією щодо витрат на розміщення реклами на користь Партії та її представників в додатках і сервісах Facebook з лютого 2021 року по грудень 2023 року, що підтверджує відповідні розрахунки;
- копією листа політичної партії «Європейська партія України» за вх. № 82078/0/07-24 від 02.08.2024, відповідно до якого, невідображення внесків третіх осіб у вигляді оплати послуг з розміщення інформації в соціальній мережі Facebook пояснюється тим, що «сторінка в соціальній мережі була передана представнику партії з метою актуалізації даних та інформаційного наповнення. Згодом особа, відповідальна за ведення сторінки в соціальній мережі, з метою розширення аудиторії здійснювала оплату рекламних послуг з власної ініціативи без погодження з центральним органом управління Партії, не усвідомлюючи, що таким чином здійснює спонсорство. Дана інформація стала відома у січні 2024 року»;
- копією висновку про результати перевірки Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «Європейська партія України» за 2021 рік від 21.06.2024 № 739, затвердженого наказом Національного агентства від 21.06.2024 № 162/24;
- копією висновку про результати перевірки Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «Європейська партія України» за 2022 рік від 21.06.2024 № 746, затвердженого наказом Національного агентства від 21.06.2024 № 162/24;
- копією висновку про результати перевірки Звіту про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії «Європейська партія України» за 2023 рік від 21.06.2024 № 767, затвердженого наказом Національного агентства від 21.06.2024 № 162/24;
- копією статуту політичної партії «Європейська партія України»;
- копією листа політичної партії «Європейська партія України» від 12.07.2021;
- копією наказу Національного агентства від 04.11.2024 № 371/24 «Про внесення змін у додаток до наказу Національного агентства з питань запобігання корупції від 16.01.2024 № 24/24»;
- копією листа Національного агентства про надання пояснень та складання протоколу від 06.11.2024 № 50-20/83822-24.
Таким чином, суд, оцінивши докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному та повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності вважає, що ОСОБА_1 підлягає адміністративній відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП.
При призначенні стягнення, суд, відповідно до ст. 33 КУпАП, враховує характер вчиненого правопорушення, особу правопорушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.
Обставин, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність правопорушника, судом не встановлено.
На підставі вищевказаного, з урахуванням особи та майнового стану правопорушника, ступеню його вини, відсутності обставин, що її пом`якшують чи обтяжують, а також з урахуванням характеру вчиненого ним правопорушення, суд вважає, що ОСОБА_1 слід призначити стягнення у виді штрафу, в межах санкції, передбаченої ст. 212-21 КУпАП, що є достатньою мірою відповідальності з метою його виховання, а також запобігання вчиненню нових правопорушень.
Підстав для призначення правопорушнику будь-якого іншого стягнення, передбаченого санкцією ст. 212-21 КУпАП, суд не вбачає.
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом. Згідно з п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення ставка судового збору становить 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, які повинні бути стягнуті з ОСОБА_1 .
Ураховуючи викладене, керуючись ст. 23, 283, 284, 287, 294, 303, 307, 308 КУпАП та ст. 3, 4 Закону України «Про виконавче провадження»,
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , адреса місця проживання: АДРЕСА_1 , визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП та накласти адміністративне стягнення у виді штрафу у розмірі 300 (трьохсот) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100 (п`ять тисяч сто) гривень.
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , адреса місця проживання: АДРЕСА_1 , судовий збір у дохід держави в сумі 605 (шістсот п`ять) грн. 60 коп.
Штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови - не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
У разі несплати правопорушником штрафу в установлений строк, постанова про накладення штрафу надсилається для примусового виконання до органу державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцезнаходженням його майна в порядку, встановленому законом.
Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення, шляхом подання апеляційної скарги до Київського апеляційного суду через Подільський районний суд міста Києва.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Строк пред`явлення постанови до виконання три місяці з дня її винесення.
Суддя О. О. Денисов
Суд | Подільський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2024 |
Оприлюднено | 24.12.2024 |
Номер документу | 123931847 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, що посягають на здійснення народного волевиявлення та встановлений порядок його забезпечення Порушення порядку подання фінансового звіту про надходження і використання коштів виборчого фонду, звіту партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру |
Адмінправопорушення
Подільський районний суд міста Києва
Денисов О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні