Віньковецький районний суд Хмельницької області
Справа № 670/610/24
Провадження № 2-о/670/31/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
18 грудня 2024 року селище Віньківці
Віньковецький районний суд Хмельницької області в складі:
головуючої судді Мусієнко М.Б.
за участю секретаря судового засідання Корчової А.І.,
представника заявника ОСОБА_1 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду цивільну справу за заявою ОСОБА_2 про встановлення факту, що має юридичне значення, заінтересовані особи - ЗІНЬКІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА, МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ, ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 ,
ВСТАНОВИВ:
29.07.2024 до суду надійшла заява ОСОБА_2 про встановлення факту, що має юридичне значення, заінтересовані особи - ЗІНЬКІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА, МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ, ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 . В обґрунтування заяви ОСОБА_2 зазначає, щорішенням Чемеровецького районного суду Хмельницької області від 08.07.2003 ОСОБА_3 та ОСОБА_4 позбавлено батьківських праві відносно ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_6 . Розпорядженням голови Віньковецької РДА № 214/2005-р від 17.10.2005 на базі сім`ї заявника та ОСОБА_7 створено дитячий будинок сімейного типу, а ОСОБА_8 влаштовано на виховання та спільне проживання до дитячого будинку сімейного типу ОСОБА_2 та ОСОБА_7 . ОСОБА_9 був зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 та з 27.07.2016 перебував на обліку у ІНФОРМАЦІЯ_3 . 01.03.2021 ОСОБА_6 призваний на військову службу за контрактом до військової частини НОМЕР_1 . 08.09.2023 ОСОБА_6 зарахований до списків особового складу частини НОМЕР_2 . Відповідно до сповіщення сім`ї № 9/460 від 26.02.2024 ОСОБА_6 загинув в бою за Україну, її свободу та незалежність ІНФОРМАЦІЯ_4 поблизу населеного пункту Терни Лиманського району Донецької області, причина смерті - вибухова травма голови, ушкодження внаслідок бойових дій. 01.03.2024 заявнику видано довідку для отримання разової допомоги на поховання ОСОБА_6 . Станом на час смерті ОСОБА_6 його склад сім`ї був таким: ОСОБА_2 - мати-вихователька, ОСОБА_10 - зведений брат, ОСОБА_11 - зведений брат, ОСОБА_12 - зведений брат. ОСОБА_6 за час перебування на службі за контрактом отримував грошове забезпечення, частину якого регулярно надсилав для заявника, оскільки остання отримує лише пенсійні виплати, яких не вистачає на проживання. Саме тому діти заявника, зокрема і ОСОБА_6 , регулярно надсилали кошти та підтримували матір. Встановлення відповідних фактів необхідно заявнику для того, щоб реалізувати своє право на отримання передбаченої Законом України «Про соціальний та правовий захист військовослужбовців» одноразової грошової допомоги у разі загибелі військовослужбовця як утриманець загиблого ОСОБА_6 . Тому заявниця у заяві просить: встановити факт постійного сумісного проживання ОСОБА_2 та ОСОБА_6 за адресою АДРЕСА_1 ; встановити факт перебування ОСОБА_2 на утриманні ОСОБА_6 .
Ухвалою від 31.07.2024 заяву залишено без руху та надано строк для усунення її недоліків.
07.08.2024 заявником подано до суду заяву про усунення недоліків, визначених в ухвалі від 31.07.2024.
Ухвалою від 07.08.2024 відкрито провадження у справі та призначено підготовче судове засідання.
09.09.2024 ухвалою до участі у справі залучено як заінтересованих осіб: МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ та ІНФОРМАЦІЯ_2 .
02.10.2024 ухвалою до участі у справі залучено як заінтересовану особу ІНФОРМАЦІЯ_1 .
30.10.2024 ухвалою суду закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті.
Заявниця ОСОБА_2 у судовому засіданні 27.11.2024 заявлені вимоги підтримала з підстав, викладених у заяві.
Представник заявника адвокат Трубай І.С. у судовому засіданні заявлені вимоги підтримала з підстав, викладених у заяві.
Представник заінтересованої особи ЗІНЬКІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ Кедись А. у судове засідання не з`явився, але 23.10.2024 подав письмову заяву, у якій просив справу розглядати без участі представника заінтересованої особи, заявлені вимоги визнає (а.п. 161).
Представник заінтересованої особи МІНІСТЕРСТВА ОБОРОНИ УКРАЇНИ Панасюк В.М. у судове засідання не з`явився, але 01.10.2024 подав додаткові пояснення у яких зазначив, що в порядку окремого провадження розглядаються справи за заявою фізичних осіб про встановлення фактів, якщо встановлення фактів не пов`язується з наступним вирішенням спору про право і чинним законодавством не передбачено іншого порядку їх встановлення. Звернув увагу на правові висновки, викладені в постановах Верховного Суду від 22.10.2020 у справі № 210/343/19, від 22.05.2019 у справі № 520/6518/17, від 27.06.2018 у справі № 210/2422/16-ц: у спірних правовідносинах для встановлення факту перебування особи на утриманні померлого судам необхідно дослідити зазначені обставини в сукупності та враховувати, що одержання заявником заробітку, пенсії, стипендії, інших доходів чи окреме проживання від померлого не є підставою для відмови у встановленні факту перебування на утриманні, коли суд встановить, що основним і постійним джерелом засобів до існування була для заявника допомога з боку особи, яка надавала йому утримання (а.п. 122-131).
Представник заінтересованої особи ІНФОРМАЦІЯ_5 у судове засідання не з`явився, був належним чином повідомлений про день, час та місце судового засідання, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа.
Представник заінтересованої особи ІНФОРМАЦІЯ_6 М. у судове засідання не з`явився, але 16.10.2024 подав письмове пояснення, у якому просить справу розглядати без участі представника заінтересованої особи. Також у поясненні зазначив, що державна соціальна допомога на утримання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, є соціальною гарантією державної підтримки, що забезпечує кожній дитині рівень життя не нижчому за встановлений прожитковий мінімум. Звертає увагу суду, що батьки-вихователі мають право на усиновлення дітей, які перебувають на вихованні та утриманні в їхніх сім`ях. Також вказує, що фактично для набуття статусу матері для одержання грошової виплати в порядку, затвердженому Постановою КМУ № 975 від 25.12.2013, ОСОБА_2 мала усиновити ОСОБА_6 (а.п. 157-160).
Судом встановлено, що відповідно до свідоцтва про народження серії НОМЕР_3 від 22.10.1997 ОСОБА_6 народився ІНФОРМАЦІЯ_7 , його батьки ОСОБА_4 та ОСОБА_3 (а.п. 9).
Відповідно до повідомлення відділу реєстрації актів громадянського стану Хмельницького обласного управління юстиції № 7-334 від 05.01.2000 ОСОБА_6 народився ІНФОРМАЦІЯ_7 в с. КугаївціЧемеровецького району Хмельницької області, матір - ОСОБА_3 , батько - ОСОБА_4 , відомості про батька записані за вказівкою матері відповідно до ст. 55 Кодексу про шлюб та сім`ю України (а.п. 34).
Відповідно до рішення Місцевого суду Чемеровецького району Хмельницької області від 08.07.2003 позбавлено батьківських прав ОСОБА_3 відносно дітей ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_6 (а.п. 58-59).
Відповідно до розпорядження Віньковецької районної державної адміністрації Хмельницької області № 14/2006-р від 30.01.2006 «Про відкриття дитячого будинку сімейного типу» відкрито будинок сімейного типу № 2 за адресою АДРЕСА_1 на базі сім`ї ОСОБА_13 з 01.02.2006 (а.п. 35).
Відповідно до розпорядження Віньковецької районної державної адміністрації Хмельницької області № 26/2006-ра від 17.02.2006 «Про влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування у дитячі будинки сімейного типу» у зв`язку з відкриттям з 01.02.2006 дитячого будинку сімейного типу № 2 в с. Зіньків на базі сім`ї ОСОБА_13 та припинення опіки і піклування над дітьми ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 ; влаштувати цих дітей у будинок сімейного типу № 2 на базі сім`ї ОСОБА_13 ; з 17.02.2006 влаштувати у дитячий будинок сімейного типу № 2 с. Зіньків на базі сім`ї Мазурів дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування: ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_6 (а.п. 36).
Відповідно до довідки Віньковецького районного центру соціальних служб для сімї, дітей та молоді № 45 від 28.03.2007 на базі сім`ї ОСОБА_2 та ОСОБА_7 створено дитячий будинок сімейного типу, на вихованні знаходиться 6 дітей: ОСОБА_10 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_6 (а.п.11).
Відповідно до п. 2 розпорядження Віньковецької районної державної адміністрації Хмельницької області № 128/2010-р від 25.05.2010 «Про влаштування дитини, позбавленої батьківського піклування до дитячого будинку сімейного типу сім`ї ОСОБА_13 » в дитячому будинку сімейного типу сім`ї ОСОБА_13 проживають: ОСОБА_16 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_6 , ОСОБА_15 , ОСОБА_10 (а.п. 38-39).
Відповідно до п. 2 розпорядження Віньковецької районної державної адміністрації Хмельницької області № 267/2010-р від 30.08.2010 «Про влаштування дитини, позбавленої батьківського піклування до дитячого будинку сімейного типу сім`ї ОСОБА_13 » в дитячому будинку сімейного типу сім`ї ОСОБА_13 проживають: ОСОБА_16 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_6 , ОСОБА_15 , ОСОБА_10 , ОСОБА_18 (а.п. 40-42).
Відповідно до п. 2 розпорядження Віньковецької районної державної адміністрації Хмельницької області № 271/2010-р від 31.08.2010 «Про влаштування дітей-сиріт до дитячого будинку сімейного типу сім`ї ОСОБА_13 » в дитячому будинку сімейного типу сім`ї ОСОБА_13 проживають: ОСОБА_16 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_6 , ОСОБА_15 , ОСОБА_10 , ОСОБА_18 (а.п. 43-45).
Відповідно до свідоцтва про смерть серії НОМЕР_4 від 13.12.2011 ОСОБА_3 померла ІНФОРМАЦІЯ_8 (а.п. 10).
Відповідно до розпорядження Чемеровецької районної державної адміністрації Хмельницької області № 833/2011-р від 13.12.2011 «Про зміну статусу дитини, позбавленої батьківського піклування» змінено статус дитини, позбавленої батьківського піклування, на статус дитини-сироти неповнолітнім ОСОБА_19 та ОСОБА_6 (а.п. 47).
Відповідно до витягу з обліково-статистичної картки дитини-сироти № 249 від 22.05.2013 ОСОБА_6 має статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування (а.п. 48).
Відповідно до витягу із наказу командира ВЧ НОМЕР_2 (по стройовій частині) від 08.09.2023 № 253 ОСОБА_6 вважати таким, що з 08.11.2023 справи та посади прийняв та приступив до виконання обов`язків за посадою молодший сержант військової служби за контрактом (а.п. 49).
Відповідно до сповіщення сім`ї № 9/460 від 26.02.2024 ОСОБА_2 сповіщено про те, що син молодший сержант ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_7 , призваний на військову службу за контрактом з 03.03.2021 ІНФОРМАЦІЯ_9 , вірний військовій присязі у бою за нашу Батьківщину, виявивши стійкість і мужність, вірний Військовій присязі на вірність Українському народу, мужньо виконувавши військовий обов`язок в бою за Україну, її свободу і незалежність, загинув ІНФОРМАЦІЯ_4 поблизу н.п. Терни Лиманського району Донецької області (а.п. 50).
Відповідно до довідки Зіньківської сільської ради № 14 від 01.03.2024 ОСОБА_6 помер ІНФОРМАЦІЯ_4 , про що в книзі реєстрації актів про смерть за 2024 01.03.2024 зроблено відповідний запис № 14, місце смерті с. Зіньків, Хмельницький район Хмельницька область (а.п. 14).
Відповідно до довідки Зіньківської сільської ради про склад сім`ї № 509 від 25.05.2023 до складу сім`ї ОСОБА_2 входять ОСОБА_12 - син, ОСОБА_10 (зареєстрований, але не проживає), ОСОБА_6 (зареєстрований, але не проживає), ОСОБА_20 (зареєстрований, але не проживає) (а.п. 12).
Відповідно до довідки Зіньківської сільської ради № 356 від 21.06.2024 ОСОБА_6 до дня смерті, ІНФОРМАЦІЯ_4 , був зареєстрований за адресою АДРЕСА_2 і на день смерті склад сім`ї був наступний: ОСОБА_2 - мати-вихователька, ОСОБА_10 - зведений брат, ОСОБА_11 - зведений брат, ОСОБА_12 - зведений брат (а.п. 13).
Відповідно до довідки Зіньківської сільської ради № 160 від 01.03.2024 ОСОБА_2 похоронила ОСОБА_6 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_4 на кладовищі в с. Зіньків Хмельницького району Хмельницької області за власний рахунок (а.п. 15).
Відповідно до витягу з наказу командира ВЧ НОМЕР_2 (по стройовій частині) від 27.03.2024 № 87 ОСОБА_6 з 22.02.2024 виключено зі списків особового складу та всіх видів забезпечення, причина смерті: вибухова травма голови, ушкодження внаслідок військових дій від інших вибухів чи уламків (а.п. 52-53).
Відповідно до довідки про щомісячні додаткові види грошового забезпечення, премію для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб» № 133/2829 від 28.03.2024 ОСОБА_6 з вересня 2023 року по січень 2024 року отримував додаткові види грошового забезпечення (а.п. 54, 57).
Відповідно до витягу з протоколу засідання ВЛК Центральної ВЛК ЗСУ від 17.05.2024 № 3920 у ОСОБА_6 травма, яка призвела до смерті та причина смерті, так, пов`язана із захистом Батьківщини (а.п. 51).
Відповідно до грошового атестату ОСОБА_6 , виданого військовою частиною НОМЕР_2 , йому виплачувалося грошове забезпечення (а.п. 55-56).
Відповідно до пенсійного посвідчення № НОМЕР_5 від 22.07.2009 ОСОБА_2 призначено пенсію за віком довічно (а.п. 8).
Відповідно до довідки про доходи ОСОБА_2 за період з 01.01.2022 по 31.03.2024 сума пенсії ОСОБА_2 становить 72187 грн 98 коп. (а.п. 16).
Відповідно до довідки з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про джерела/суми нарахованого доходу (перерахованого) податку та військового збору станом на 04.07.2024 ОСОБА_2 за період з 1 кварталу 2022 року по 1 квартал 2024 року отримувала доходи від управління соціального захисту населення Хмельницької районної державної адміністрації Хмельницької області(а.п. 17-18).
Відповідно до платіжних квитанцій на карту НОМЕР_6 ОСОБА_6 здійснювалися перекази 19.01.2023, 27.06.2023, 22.07.2023, 15.08.2023 (а.п.19-22).
Відповідно до платіжних інструкцій АТ КБ «Приватбанк» платник ОСОБА_6 здійснював платежі на отримувача ОСОБА_2 , а саме - 27.09.2023, 06.10.2023, 06.10.2023, 01.12.2023, 22.01.2024 (а.п. 23-27).
Відповідно до виписки АТ КБ «Приватбанк» по надходженням по картці/рахунку НОМЕР_7 і додатковим пунктам договору від 07.11.2013 за період 24.02.2022-27.06.2024 ОСОБА_2 отримала всього надходжень 579911 грн 70 коп. (а.п. 28-33).
Відповідно до довідки Зіньківської сільської ради № 803/03-15 від 29.08.2024 про встановлення факту перебування ОСОБА_2 на утриманні загиблого ОСОБА_6 . ОСОБА_2 перебувала на утриманні загиблого ОСОБА_6 , з січня 2022 року до моменту смерті ОСОБА_6 ІНФОРМАЦІЯ_4 (а.п. 118).
Допитаний у судовому засіданні свідок ОСОБА_12 пояснив, що він є рідним сином заявниці, з якою вони проживають разом. Знає, що померлий прийомний син ОСОБА_6 допомагав матері фінансово. Також вказав, що інший прийомний син ОСОБА_10 також фінансово допомагає матері.
Допитана у судовому засіданні свідок ОСОБА_21 пояснила, що вона є прийомною донькою заявниці. Зараз перебуває у декретній відпустці. Померлий ОСОБА_6 проживав разом із заявницею. Повідомила, що ОСОБА_6 допомагав матері фінансово. Інші діти заявниці, зокрема й вона, теж допомагають матері.
Допитана у судовому засіданні свідок ОСОБА_22 пояснила, що вона є прийомною донькою заявниці. Підтвердила проживання ОСОБА_6 разом із заявницею. Зараз ОСОБА_22 перебуває у декретній відпустці. Їй відомо, що ОСОБА_6 допомагав матері фінансово. Також допомога надходить і від іншого прийомного сина ОСОБА_10 , який перебуває на військовій службі. Іноді її сім`я теж допомагає матері: і фінансово, і продуктами харчування.
Відповідно до ч. 1 ст. 293 ЦПК України окреме провадження - це вид непозовного цивільного судочинства, в порядку якого розглядаються цивільні справи про підтвердження наявності або відсутності юридичних фактів, що мають значення для охорони прав, свобод та інтересів особи або створення умов здійснення нею особистих немайнових чи майнових прав або підтвердження наявності чи відсутності неоспорюваних прав.
Відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 293 ЦПК України суд розглядає в порядку окремого провадження справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення.
Згідно з ч. 1 ст. 4 ЦПК України, кожна особа має право у порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.
Згідно положень ч.1 ст. 5 ЦПК України, здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором.
Відповідно до ч. 7 ст. 19 ЦПК України окреме провадження призначене для розгляду справ про підтвердження наявності або відсутності юридичних фактів, що мають значення для охорони прав та інтересів особи або створення умов для здійснення нею особистих немайнових чи майнових прав або підтвердження наявності чи відсутності неоспорюваних прав.
Згідно із п. 2 ч. 1 ст. 315 ЦПК України суд розглядає справи про встановлення факту перебування фізичної особи на утриманні.
Абзацом першим пункту 2 постанови КМУ № 168 від 28.02.2022 року «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» (в редакції станом на момент смерті ОСОБА_6 - ІНФОРМАЦІЯ_4 ) установлено, що сім`ям загиблих осіб, зазначених у пунктах 1-1-2 цієї постанови, виплачується одноразова грошова допомога в розмірі 15 000 000 гривень 00 коп., яка розподіляється рівними частками на всіх отримувачів, передбачених у статті 16-1 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей».
Відповідно до статті 16-1 цього Закону (в редакції станом на момент смерті ОСОБА_6 - ІНФОРМАЦІЯ_4 ), право на призначення та отримання одноразової грошової допомоги мають батьки, один із подружжя, який не одружився вдруге, діти, які не досягли повноліття, утриманці загиблого (померлого). Утриманцями вважаються члени сім`ї, які мають право на пенсію у разі втрати годувальника відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» за загиблого (померлого) військовослужбовця, військовозобов`язаного або резервіста (особу, звільнену з військової служби, смерть якої настала протягом року після звільнення).
Згідно з ч. 1 ст. 30 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»право на пенсію в разі втрати годувальника мають непрацездатні члени сімей загиблих, померлих або таких, що пропалибезвісти військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, які перебували на їх утриманні (стаття 31).
Згідно зі ст. 31 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»члени сім`ї померлого вважаються такими, що перебували на його утриманні, якщо вони були на його повному утриманні або одержували від нього допомогу, яка була для них постійним і основним джерелом засобів до існування. Члени сім`ї померлого, для яких його допомога була постійним і основним джерелом засобів до існування, але які самі одержували будь-яку пенсію, мають право перейти на нову пенсію.
Пунктом 8 постанови Пленуму Верховного Суду України від 31.03.1995 № 5 «Про судову практику в справах про встановлення фактів, що мають юридичне значення» роз`яснено, що судам необхідно мати на увазі, що встановлення факту перебування особи на утриманні померлого має значення для одержання спадщини, призначення пенсії або відшкодування шкоди, якщо допомога, яка надавалась, була для заявника постійним і основним джерелом засобів до існування. Одержання заявником заробітку, пенсії, стипендії, інших доходів не є підставою для відмови у встановленні факту перебування на утриманні, коли суд установить, що основним і постійним джерелом засобів до існування була для заявника допомога з боку особи, яка надавала йому утримання. При вирішенні заяв про встановлення факту перебування на утриманні необхідно враховувати, що за загальним правилом право на пенсію в разі смерті годувальника мають непрацездатні члени сім`ї годувальника, які були на його утриманні.
Факт перебування фізичної особи на утриманні померлого, має значення для переходу на пенсію в разі втрати годувальника, яку може бути призначено за умови, що утримання було повним або допомога, яка надавалась утриманцю, була постійним і основним джерелом засобів до існування навіть коли утриманець (заявник) мав заробіток, одержував пенсію, стипендію тощо.
Повне утримання означає відсутність у члена сім`ї інших джерел доходів, окрім допомоги померлого. Якщо крім допомоги, що надавалася померлим, особа мала інші джерела доходів, то необхідно встановити, чи була допомога годувальника постійним і основним джерелом засобів до існування. Постійний характер допомоги означає, що вона була не одноразовою, а надавалася систематично, протягом певного періоду часу і що померлий виконував обов`язок щодо утримання цього члена сім`ї. Основне значення допомоги необхідно з`ясовувати шляхом порівняння розміру допомоги з боку померлого та інших доходів. Вирішення питання залежить від співвідношення розмірів допомоги та інших одержуваних доходів.
Така ж позиція міститься у Постанові Верховного Суду від 22.05.2019 у справі № 520/6518/17.
Всупереч вимогам частини 1 статті 81 ЦПК України, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, заявник в підтвердження своїх вимог щодо встановлення факту перебування на утриманні ОСОБА_6 належних доказів не надала і судом їх не здобуто. Навпаки, з матеріалів провадження вбачається, що допомога, яка надавалась ОСОБА_6 , не була ні постійним, ні основним джерелом засобів до існування ОСОБА_2 .
Суд розглядає в порядку окремого провадження справи про встановлення фактів, якщо згідно із законом такі факти породжують юридичні наслідки, тобто від них залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав; чинне законодавство не передбачає іншого порядку їх встановлення; заявник не має іншої можливості одержати або відновити загублений чи знищений документ, який посвідчує факт, що має юридичне значення; встановлення такого факту не пов`язується з подальшим вирішенням спору про право.
Відтак юридичні факти можуть бути встановлені лише для захисту, виникнення, зміни або припинення особистих чи майнових прав самого заявника.
У постанові Великої Палати Верховного Суду від 10 квітня 2019 року у справі № 320/948/18 (провадження № 14-567цс18) викладено висновок, що«у порядку окремого провадження розглядаються справи про встановлення фактів, за наявності певних умов. А саме, якщо: згідно з законом такі факти породжують юридичні наслідки, тобто від них залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав громадян; чинним законодавством не передбачено іншого порядку їх встановлення; заявник не має іншої можливості одержати або відновити загублений чи знищений документ, який посвідчує факт, що має юридичне значення; встановлення факту не пов`язується з наступним вирішенням спору про право. Чинне цивільне процесуальне законодавство відносить до юрисдикції суду справи про встановлення фактів, від яких залежить виникнення, зміна або припинення суб`єктивних прав громадян. Проте не завжди той чи інший факт, що має юридичне значення, може бути підтверджений відповідним документом через його втрату, знищення архівів тощо. Тому закон у певних випадках передбачає судовий порядок встановлення таких фактів».
Однак, заявником не зазначено, не обґрунтовано та не доведено належними доказами, яким чином встановлення факту постійного сумісного проживання ОСОБА_2 та ОСОБА_6 породжує певні юридичні наслідки та які, тобто як від встановлення вказаного факту будуть залежати виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав заявника.
Отже, суд не вбачає підстав для задоволення заяви ОСОБА_2 про встановлення факту, що має юридичне значення, заінтересовані особи - ЗІНЬКІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА, МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ, ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 .
Керуючись ст. 259, 265, 315, 319 ЦПК України, суд
УХВАЛИВ:
у задоволенні заяви ОСОБА_2 про встановлення факту, що має юридичне значення, заінтересовані особи - ЗІНЬКІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА, МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ, ІНФОРМАЦІЯ_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 відмовити.
Повне найменування учасників:
1.Заявник: ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_10 , РНОКПП НОМЕР_5 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 .
2.Заінтересована особа: ЗІНЬКІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА, ідентифікаційний код юридичної особи 04402965, місце знаходження: вул. Писаренка, буд. 46, с. Зіньків, Хмельницький район Хмельницька область.
3.Заінтересована особа: МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ, ідентифікаційний код юридичної особи 00034022, місце знаходження: м. Київ-168,Повітрофлотський проспект, буд. 6.
4.Заінтересована особа: ІНФОРМАЦІЯ_1 , ідентифікаційний код юридичної особи НОМЕР_8 , місце знаходження: АДРЕСА_3 .
5.Заінтересована особа: ІНФОРМАЦІЯ_2 , ідентифікаційний код юридичної особи НОМЕР_9 , місце знаходження: АДРЕСА_4 .
На рішення суду може бути подана апеляційна скарга безпосередньо до Хмельницького апеляційного суду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня проголошення судового рішення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне рішення суду виготовлене 20.12.2024.
Суддя Мар`яна МУСІЄНКО
Суд | Віньковецький районний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2024 |
Оприлюднено | 24.12.2024 |
Номер документу | 123936434 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: інших фактів, з них:. |
Цивільне
Віньковецький районний суд Хмельницької області
Мусієнко М. Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні