АС10/572-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
24.12.07 Справа №АС10/572-07.
Господарський суд Сумської області у складі:
Головуючого судді –Малафеєвої І.В.
розглянувши справу
За позовом державного підприємства Міністерства оборони України «Конотопський авіаремонтний завод «Авіакон» м.Конотоп
до відповідачів 1. Конотопської міжрайонної державної податкової інспекції
2. Головне управління Державного казначейства України в Сумській області
про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення та стягнення 148769 грн.
Представники:
від позивача: Колесников І. Г. (дов. № 2540 від 26.11.2007р.)
Спащанська Т. А. (дов. № 2585 від 29.11.2007р.)
від відповідача: 1)Бібік В.А, (доруч.№ 3567/9/10 від 13.04.2007 р.)
Волинцев І. В. (дов. № 7017/9/10 від 11.07.2007р.)
Пасачиліна О. М.
2)Нагорна Т. О. (дов. б/н від 01.11.2006р.)
В судовому засіданні оголошувалася перерва з 03.12.2007 р. до 24.12.2007 р. до 12 год. 20 хв.
Суть спору: Позивач просить визнати нечинним податкове повідомлення-рішення №0000992311/0 від 16.08.2007 р. на суму 148769 грн., а також стягнути з відповідачів бюджетну заборгованість з податку на додану вартість в сумі 148769грн. та судові витрати, пов'язані із розглядом справи.
В судовому засіданні 24.12.2007 р. ним уточнені позовні вимоги. Згідно цих уточнень позивач просить визнати нечинним зазначене повідомлення-рішення та стягнути з Державного бюджету України суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість в сумі 148769 грн. за результатами діяльності за грудень 2005 року, квітень 2006 року, червень 2006 року, серпень 2006 року, жовтень 2006 року.
Відповідачі проти позову заперечують, вимоги вважають неправомірними та не обґрунтованими.
І позивачем, і першим відповідачем 24.12.2007 року подані додаткові документи в обґрунтування їх позицій з предмету спору, позивачем – довідки першого відповідача про результати документальних перевірок правомірності обчислення розрахунків бюджетного відшкодування позивачем за грудень 2005р., квітень 2006р., червень 2006р, серпень 2006р., жовтень 2006 р., податкові накладні та платіжні документи, першим відповідачем – копії довідок про результати зустрічних перевірок контрагентів позивача по ланцюгу та копії довідок про залишки невідшкодованих сум податку на додану вартість державного підприємства Міністерства оборони України «Конотопський авіаремонтний завод «Авіакон» м.Конотоп.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши та оцінивши надані докази по справі, суд встановив наступне.
Позивачем було подано до Конотопської міжрайонної державної податкової інспекції декларації з податку на додану вартість, додані до них розрахунки суми бюджетного відшкодування та заяви про повернення бюджетного відшкодування за грудень 2005 р. (дата подачі 20.01.2006 р.) сума , що підлягає бюджетному відшкодуванню становить 858700 грн., квітень 2006 року (дата подачі 22.05.2006 р.) сума , що підлягає бюджетному відшкодуванню становить 397663 грн.; червень 2006 року (дата подачі 20.07.2006 р.) сума , що підлягає бюджетному відшкодуванню становить 360262 грн.; серпень 2006 року (дата подачі 20.09.2006 р.) сума , що підлягає бюджетному відшкодуванню становить 146192 грн.; жовтень 2006 року (дата подачі 20.11.06р.) сума , що підлягає бюджетному відшкодуванню становить 239 078 грн..
Конотопською МДПІ були проведені позапланові документальні перевірки з питань обґрунтованості відшкодування податку на додану вартість з бюджету по поданих деклараціях. За результатами перевірок зауважень до заявлених сум відшкодувань не надано, до основних постачальників були направлені запити до відповідних ДПІ.
15 серпня 2007 року працівниками Конотопської МДПІ був складений акт № 333/23-5/12602750 про результати невиїзної перевірки ДП "Авіакон" з питань правомірності заявлених до відшкодування з бюджету податку на додану вартість по деклараціях з податку на додану вартість за грудень 2005р., квітень 2006р., червень 2006р., серпень 2006р., жовтень 2006р. в якому зазначено про неправомірність відшкодування податку на додану вартість по поданим деклараціям на суму 148769,00 грн. з наступних причин:
- на суму ПДВ 54622грн. по придбанню авіакомплектуючих від ПП "КОМА-ЛТД" іпн. 331118612340 по ланцюгу ДП "Авіакон"-ТОВ - "Промсервісплюс" - ТОВ "Укрпромспецснаб" - ПП "Укрметаліт" - - ПП "КОМА-ЛТД" заявленого у декларації за грудень 2005 року, оскільки по даній господарській операції відсутні факти надмірної сплати ПДВ до Державного бюджету ПП "КОМА-ЛТД";
- на суму 23632 грн., по придбанню авіакомплектуючих від ТОВ "Вінер Груп" іпн. 335461326559 по ланцюгу ДП "Авіакон" - ТОВ "Укравіаснаб" - ТОВ "Спецтрагісгруп" - - ТОВ "Вінер Груп" заявленого у декларації за квітень 2006 року, оскільки по даній господарській операції відсутні факти надмірної сплати ПДВ до Державного бюджету ТОВ "Вінер Груп";
- на суму 22791,00 грн. по придбанню авіа/комплектуючих від ТОВ "Агарон плюс" ЄДРПОУ 33654279 по ланцюгу ДП "Авіакон" -ТОВ фірма "РОWER" - ТОВ "Укрмегатрейд" - - ТОВ "Арагон плюс" заявленого у декларації за квітень 2006 року, оскільки по даній господарській операції відсутні факти надмірної сплати ПДВ до Державного бюджету ТОВ "Арагон плюс";
- на суму 3931,00 грн. по придбанню авіакомплектуючих від ТОВ "Альтіма" іпн. 337833726549 по ланцюгу ДП "Авіакон" - ТОВ "Укравіаснаб" - ТОВ "Спецтрансгруп" - - ТОВ "Альтіма" заявленого у декларації за червень 2006 року, оскільки по даній господарській операції відсутні факти надмірної сплати ПДВ до Державного бюджету ТОВ "Альтіма";
- на суму 5520,00 грн. по придбанню авіакомплектуючих від ТОВ "Вінер Груп" іпн. 335461326559 по ланцюгу ДП "Авіакон" – ТОВ "Укравіаснаб" - ТОВ "Спецтрансгруп" - - ТОВ "Вінер Груп" заявленого у декларації за червень 2006 року, оскільки по даній господарській операції відсутні факти надмірної сплати ПДВ до Державного бюджету ТОВ "Вінер Груп";
- на суму 35454,00 грн. по придбанню авіакомплектуючих від ТОВ "Торговий дім "Агросеб" іпн. 336337526533 по ланцюгу ДП "Авіакон" - ТОВ "Промсервісплюс" - ТОВ "ТД "Агросеб" заявленого у декларації за червень 2006 року, оскільки по даній господарській операції відсутні факти надмірної сплати ПДВ до Державного бюджету ТОВ "ТД "Агросеб";
- на суму 1500,00 грн. по придбанню авіакомплектуючих від ТОВ НВП "Геопошук" іпн. 336337526533 по ланцюгу ДП "Авіакон" - ТОВ "Інфогаз" - ТОВ "Фієста" - - ТОВ "Енергоринок" -ТОВ НВП "Геопошук" заявленого у декларації за серпень 2006 року, оскільки по даній господарській операції відсутні факти надмірної сплати ПДВ до Державного бюджету ТОВ НВП "Геопошук";
- на суму 1319,00 грн. по придбанню авіакомплектуючих від ТОВ "Альтіма" іпн. 337833726549 по ланцюгу ДП "Авіакон" - ТОВ "Укравіаснаб" - ТОВ "АН Сервіс" - - ТОВ "Альтіма" заявленого у декларації за жовтень 2006 року, оскільки по даній господарській операції відсутні факти надмірної сплати ПДВ до Державного бюджету ТОВ "Альтіма".
16.08.2007 року на підставі акту першого відповідача прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000992311/0 яким була зменшена сума заявленого бюджетного відшкодування на суму 148769,00, а саме по декларації за грудень 2005 року на 54622,00 грн.; по декларації за квітень 2006 року на 46423,00 грн.; по декларації за червень 2006 року на 44905,00 грн.; по декларації за серпень 2006 року на 1 500 грн.; по декларації за жовтень 2006 року на 1319,00 грн.
Суд вважає позицію податкового органу неправомірною, виходячи із наступного.
Зазначена сума податку на додану вартість була визначена позивачем відповідно до підпункту 7.7.1 пункту 7.7 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" як різниця між загальною сумою податкових зобов'язань, що виникли у зв'язку із будь-яким продажем товарів протягом звітного періоду , та сумою податкового кредиту звітного періоду, і має від'ємне значення.
Відповідно до підпункту 7.7.2 пункту 7.7 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» бюджетному відшкодування підлягає частина того від'ємного значення що дорівнює сумі податку фактично сплаченій отримувачем товарів у попередньому податковому періоді постачальникам таких товарів.
Відповідно до підпункту 7.7.4 пункту 7.7 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» (в редакції станом на дату виникнення правовідносин), у разі, коли платник податку , який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування подає до податкового органу податкову декларацію та заяву про повернення такої суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
Відповідно до підпункту 7.7.5 пункту 7.7 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» податковий орган протягом 30 днів , наступних за днем отримання податкової декларації проводить документальну перевірку заявлених у ній даних.
Після закінчення перевірки податковий орган зобов'язаний у п'ятиденний термін надати органу державного казначейства висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
Відповідно до підпункту 7.7.6 пункту 7.7 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» на підставі отриманого висновку орган державного казначейства повинен надати платнику податків (Позивачу) зазначену у ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування з бюджетного рахунку на поточний рахунок Позивача протягом п'яти операційних днів після отримання висновку.
Заявлене позивачем в деклараціях та в заявах від'ємне значення зобов'язань з податку на додану вартість в сумі 148 769,00 гривень підтверджене першим відповідачем довідкою № 69/23-3/12302750 від 17.03.2006 року, яка підтверджує заявлене від'ємне значення в повному обсязі в сумі 858700,00 грн - декларація за грудень 2005 року ; довідкою № 201/23-3/12302750 від 05.07.2006 року, яка підтверджує заявлене від'ємне значення в повному обсязі в сумі 397663,00 грн.- декларація за квітень 2006 року; довідкою № 253/23-5/12302750 від 28.08.2006 року, яка підтверджує заявлене від'ємне значення в повному обсязі в сумі 360262,00 грн.- декларація за червень 2006 року ; довідкою № 314/23-5/12302750 від- 23.10.2006 року, яка підтверджує заявлене від'ємне значення в повному обсязі в сумі 146192,00 грн - декларація за серпень 2006 року .; довідкою № 189/23-5/12302750 від 21.12.2006 року, яка підтверджує заявлене від'ємне значення в повному обсязі в сумі 293078,00 грн. - декларація за жовтень 2006 року .
Дотримання вимог підпункту 7.7.2 пункту 7.7 статті 7 в частині сплати податку позивачем постачальникам таких товарів підтверджена першим відповідачем в акті від 15.08.2007 року та поданими позивачем платіжними дорученнями.
Залежність відшкодування податку на додану вартість від сплати податку виробниками товарів до бюджету Законом України "Про податок на додану вартість" не передбачена.
Отже позовні вимоги позивача визнаються судом правомірними, обґрунтованими, і такими, що підлягають задоволенню.
Згідно ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України витрати по сплаті судового збору в сумі 1491,09 грн. відшкодовуються позивачу з державного бюджету.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Визнати нечинним податкові повідомлення – рішення Конотопської міжрайонної державної податкової інспекції від 16.08.2007р. № 0000992311/0 на суму 148769 грн.
3. Стягнути з Державного бюджету (м. Суми, вул. Дзержинського, 8; рах. 31111030700002 територіального управління Державного казначейства за балансовим рахунком 3111 “Надходження до загального фонду державного бюджету”, код бюджетної класифікації доходів бюджету 14010200 “Бюджетне відшкодування податку на додану вартість”, символ звітності 032) на користь державного підприємства Міністерства оборони України «Конотопський авіаремонтний завод «Авіакон» (м.Конотоп, вул. Рябошапка,25,і.к. 12602750)148769 грн. бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за грудень 2005 року, квітень 2006 року, червень 2006 року, серпень 2006 року, жовтень 2006 року.
4. Стягнути з Державного бюджету (УДК Сумської області, МФО 837013, код 23636315) на користь державного підприємства Міністерства оборони України «Конотопський авіаремонтний завод «Авіакон» (м.Конотоп, вул. Рябошапка,25,і.к. 12602750) 1491,09 грн. витрат по сплаті судового збору
5. Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
6. Заява про апеляційне оскарження постанови подається протягом 10 днів з дня її складення у повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
7. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
СУДДЯ І.В.МАЛАФЕЄВА
В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частину постанови.
Повний текст постанови підписаний 25.12.2007 р.
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 24.12.2007 |
Оприлюднено | 29.12.2007 |
Номер документу | 1239409 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Малафеєва І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні