Рішення
від 20.12.2024 по справі 300/6857/24
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"20" грудня 2024 р. справа № 300/6857/24

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Микитюка Р.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦТОРГ ТРЕЙД" до Головного управління ДПС в м. Києві, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення від 27.06.2024 за №11315834/40465034, зобов`язання до вчинення дій

ВСТАНОВИВ:

Представник Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦТОРГ ТРЕЙД" (далі також позивач, ТзОВ "СПЕЦТОРГ ТРЕЙД"), 10.09.2024 через систему "Електронний суд" звернувся до суду з позовом до Головного управління ДПС в м. Києві (далі також - відповідач, 1), Державної податкової служби України (далі також - відповідач, 2) про визнання протиправним та скасування рішення від 27.06.2024 за №11315834/40465034, зобов`язання до вчинення дій.

Позовні вимоги мотивовані тим, що рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №17 від 29.05.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято безпідставно та всупереч вимогам пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України. Зазначає, що контролюючим органом в квитанції, складеної за результатами прийняття податкової накладної №17 від 29.05.2024 не вказано конкретного критерію (критеріїв) оцінки ступеня ризиків та конкретного переліку необхідних документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. При цьому, позивачем на вимогу контролюючого органу було надано письмові пояснення щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній №17 від 29.05.2024, а також копії документів, які підтверджують проведення господарських операцій за вказаною податковою накладною. Зазначені обставини були достатніми підставами для прийняття контролюючим органом відповідного рішення про реєстрацію вищевказаної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 16.10.2024 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням (викликом) сторін (а.с.48-49).

На адресу Івано-Франківського окружного адміністративного суду 14.10.2024 надійшов відзив на позовну заяву представника Державної податкової служби України. Представник відповідача позов не визнає. У відзиві представник відповідача зазначила, що реєстрацію податкової накладної контролюючим органом було призупинено із пропозицією подати додаткові документи чи пояснення, достатні для проведення такої реєстрації. Позивач надав пояснення та ряд документів. Однак, Комісія Головного управління ДПС в м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, 27.06.2024 прийняла рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №17 від 29.05.2024. Підставою для прийняття такого рішення слугувало ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку. Просила у задоволенні позову відмовити (а.с. 54-55).

На адресу Івано-Франківського окружного адміністративного суду 14.10.2024 надійшов відзив на позовну заяву представника Головного управління ДПС в м. Києві. Представник відповідача проти задоволення позову заперечує. У відзиві представник відповідача зазначила, що реєстрацію податкової накладної контролюючим органом було призупинено із пропозицією подати додаткові документи чи пояснення, достатні для проведення такої реєстрації. Позивач надав пояснення та ряд документів. Однак, Комісія Головного управління ДПС в м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, 27.06.2024 прийняла рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №17 від 29.05.2024. Підставою для прийняття такого рішення слугувало ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку. Просила у задоволенні позову відмовити (а.с.59-63).

Сторони правом подання відповіді на відзив та заперечень, не скористалися.

Розглянувши матеріали адміністративної справи в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у відповідності до вимог статті 262 КАС України, дослідивши в сукупності письмові докази, якими сторони обґрунтовують позовні вимоги та заперечення на позов, судом встановлено такі обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю «СПЕЦТОРГ ТРЕЙД», здійснює фінансово- господарську діяльність здійснює фінансово-господарську діяльність за видами діяльності, в тому числі: 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля (основний).

29.03.2024 за результатами проведених електронних торгів на платформі «Prozorro» №UA-2024-02-22-010466-a, між ТОВ «СПЕЦТОРГ ТРЕЙД» (далі - Постачальник) та Регіональною філією «Вокзальна компанія» Акціонерного товариства «Українська залізниця», (далі - Покупець) укладено договір про закупівлю товарів №УЗ/ВК-87/2024-Ю від 29.03.2024.

Згідно п.1.1. Договору «ПОСТАЧАЛЬНИК зобов`язується поставити та передати у власність ПОКУПЦЮ ТОВАР, відповідно до Специфікації (Додаток № 1), що є невід`ємною частиною цього Договору, а ПОКУПЕЦЬ зобов`язується прийняти та оплатити цей ТОВАР на умовах цього Договору».

Згідно п.1.3. Договору «Кількість, асортимент, марка, рік виготовлення та виробник ТОВАРУ визначаютьсяу Специфікації (Додаток № 1)до цього Договору».

Згідно п.4.1. Договору «ПОСТАЧАЛЬНИК здійснює поставку ТОВАРУ на умовах DDP відповідно до «ІНКОТЕРМС» у редакції 2020 року. У випадку наявності розбіжностей між умовами цього Договору та Правилами «ІНКОТЕРМС» у редакції 2020 року, умови цього Договору матимуть перевагу».

Згідно п.6.3. Договору «Загальна ціна Договору становить 289 696,00 грн двісті вісімдесят тисяч шістсот дев`яносто шість гривень 00 копійок) без ПДВ, крім того ПДВ 20% 57 939,20 грн (п`ятдесят сім тисяч дев`ятсот тридцять дев`ять гривень 20 копійок), усього з ПДВ 347 635,20 грн (триста сорок сім тисяч шістсот тридцять п`ять гривень 20 копійок). Ціна Договору включає в себе обов`язкові платежі, у тому числі на користь третіх осіб, пов`язані з виконанням цього Договору. Будь-яка додаткова вартість окремих витрат, пов`язаних з виконанням цього Договору, не сплачується ПОКУПЦЕМ окремо та вважається врахованою у ціні цього Договору».

Згідно п.7.2. Договору «Оплата за поставлений товар за цим Договором проводиться покупцем на 45 (сорок п`ятий) календарний день з дати поставки товару, за умови реєстрації податкової накладної, оформленої відповідно до вимог законодавства України, та відповідно до рахунку - фактури на поставлений ТОВАР, при наявності документів, зазначених у п. 5.4цьогоДоговору».

Згідно п.15.1. Договору «Строк дії цього Договору встановлюється з моменту його підписання Сторонами до 31.12.2024».

Специфікацією (додаток №1) визначено найменування та кількість товарів, які підлягають поставці в рамках договору про закупівлю №УЗ/ВК-87/2024- Ю від 29.03.2024, а саме:

- «Моп (ганчірка) для прибирання 40х13 см з кишенями (насадка для швабри», у кількості 3200 шт, на загальну суму 347 635,20 грн (а.с.11-16).

29.05.2024 на виконання вимог Договору поставки №УЗ/ВК-87/2024-Ю від 29.03.2024, ТОВ «СПЕЦТОРГ ТРЕЙД», здійснено поставку товару, на загальну суму 347 635,20 грн з ПДВ, що підтверджується видатковою накладною №74 від 29.05.2024.

29.05.2024, на виконання вимог п. 201 ПК України ТОВ «СПЕЦТОРГ ТРЕЙД» складено та подано на реєстрацію податкову накладну № 17 від 29.05.2024 року, на суму 347 635,20 грн, в тому числі сума ПДВ 57920,00 грн, що підтверджується Квитанцією №1 від 06.06.2022. Реєстраційний номер документа: 9152648337.

Згідно повідомлення Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів Державної податкової служби України від 06.06.2024 податкова накладна № 17 від 29.05.2024 прийнята, однак реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена: Обсяг постачання товару/послуги 6307, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток п. 3. Порядку). Додатково повідомлено: показник "D"=1,4570%, "Рпоточ"=0. Позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.37).

22.06.2024 виконання вимог вказаних у повідомленні про необхідність надання додаткових пояснень від 18.06.2024 року №11254795/40465034,ТОВ «СПЕЦТОРГ ТРЕЙД» направило на адресу Головного управління ДПС у м. Києві додаткові пояснення наступного змісту:

- За договором поставки № УЗ/ВК-87/2024-Ю від 29.03.2024 р. в адресу АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ» Виробничій підрозділ вокзал станції Київ-Пасажирський філії «Вокзальна компанія», місцезнаходження 01032, Вокзальна площа, 1, м. Київ, код підрозділу 975 по Видатковій накладній № 74 від 29.05.2024 була відвантажена Моп (ганчірка) для прибирання 40х13 см., з кишенями (насадка на швабри) на суму 347635,20 грн. (триста сорок сім тисяч шістсот тридцять п`ять грн. 20 коп.), доставка відбувалась на власному автомобілі (ТТН № 74 від 29.05.2024). Відповідно була виписана податкова накладна № 17.

- Покупець не сплатив за товар, відповідно до п, 7.3 договору, у зв`язку із за блокуванням податкової накладної.

14.05.2024 товар придбаний у ТОВ «Виробничі технології» (код ЄДРПОУ 44563305) за договором №01/08 від 01.02.2023 р. за накладною № 4 від 17.01.2024 та № 13 від 14.05.2024 Доставка власним автомобілем по м. Київ на склад підприємства. Сплата була за платіжним дорученням № 1459 від 10.06.2024, про що свідчить виписка банку від 10.06.2024.

-Всі господарські операції знайшли своє відображення в ОСВ за травень 2024 року по рахункам 281, 631, 361, 311.

До додаткових пояснень було долучено наступні додатки: 1. Податкова накладна №17 від 29.05.2024 з квитанцією про зупинення; 2. Видаткова накладна № 74 від 29.05.2024 на АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ»; 3. Договір поставки № УЗ/ВК-87/2024-Ю від 29.03.2024 з АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ»; 4.Накладна на отримання товару № 13 від 14.05.24, ТТН та специфікація; 5. Виписка банку АТ КОМІНБАНК від 10.06.2024; 6. Платіжне доручення № 1459 від 10.06.2024; 7. Договір оренди складу № 0506209 від 01.07.2023; 8. Договір оренди автомобілів № НРТ098460 від 20.07.2022; 9. Договір оренди офісу № б/н від 31.12.2022. 10 Договір оренди складу №0506209 від 01.07.2023; 11. Штатний розклад № б/н від 01.04.2024. 12. Виписка по ОС В по рахунку 104 за травень 2024 року; 13. Виписка по ОС В по рахунку 281 за травень 2024 року, 14. Виписка по ОС В по рахунку 631 за травень 2024 року, 15. Виписка по ОСВ по рахунку 361 за травень 2024 року; 16. Виписка по ОСВ по рахунку 311 за травень 2024 року.

Комісією Головного управління ДПС в м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення №11315834/40465034 від 27.06.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 17 від 29.05.2024 (а.с. 28-29).

Підставою для такої відмови контролюючим органом визначено ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Не погоджуючись з оскаржуваними рішенням Комісії Головного управління ДПС в м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій позивачем 08.07.2024 подано скаргу, яка рішенням від 15.07.2024 залишена без задоволення (а.с.43).

Позивач вважаючи оскаржуване рішення протиправним, звернувся до суду за захистом своїх прав.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступних підстав та мотивів.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).

Статтею 185 ПК України визначено об`єкти оподаткування податком на додану вартість.

Так, відповідно до пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування, серед іншого, є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю (підпункт а); постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу (підпункт б).

Згідно пункту 187.1 статті 187 ПК України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку (підпункт а); дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку (підпункт б).

Відповідно до пункту 188.1 статті 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

Пунктом 198.1 статті 198 ПК України передбачено, що до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: придбання або виготовлення товарів та послуг; придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Згідно пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

В свою чергу, механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України за № 1246 від 29.12.2010 (далі Порядок № 1246).

Так, відповідно до пункту 2 Порядку № 1246, податкова накладна це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Відповідно до пункту 14 Порядку № 1246 квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття (пункт 13 Порядку № 1246).

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Також пунктом 17 Порядку № 1246 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.

Судом встановлено, що після отримання податкової накладної № 17 від 29.05.2024 контролюючий орган в повідомленнях Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів Державної податкової служби України від 06.06.2024 сформував висновок про відсутність копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (транспортування продукції).

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів, визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (далі Порядок № 1165).

Відповідно до пункту 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризикованості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризикованості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з пунктом 7 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризикованості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

При цьому, Критерії ризикованості здійснення операцій визначені в додатку 3 до Порядку № 1165.

Так, пунктом 1 Критерії ризикованості здійснення операцій передбачено відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Відповідно до пункту 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно з пунктом 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризикованості платника податку та/або ризикованості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

В даному випадку згідно повідомлень Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів Державної податкової служби України від 06.06.2024 податкова накладна № 17 від 29.05.2024 прийнята, однак реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена однак реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена: Обсяг постачання товару/послуги 6307, перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток п. 3. Порядку). Додатково повідомлено: показник "D"=1,4570%, "Рпоточ"=0. Позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с.37).

22.06.2024 виконання вимог вказаних у повідомленні про необхідність надання додаткових пояснень від 18.06.2024 року №11254795/40465034,ТОВ «СПЕЦТОРГ ТРЕЙД» направило на адресу Головного управління ДПС у м. Києві додаткові пояснення наступного змісту:

-За договором поставки № УЗ/ВК-87/2024-Ю від 29.03.2024 р. в адресу АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ» Виробничій підрозділ вокзал станції Київ-Пасажирський філії «Вокзальна компанія», місцезнаходження 01032, Вокзальна площа, 1, м. Київ, код підрозділу 975 по Видатковій накладній № 74 від 29.05.2024 р. була відвантажена Моп (ганчірка) для прибирання 40х13 см, з кишенями (насадка на швабри) на суму 347635,20 грн. (триста сорок сім тисяч шістсот тридцять п`ять грн. 20 коп.), доставка відбувалась на власному автомобілі (ТТН № 74 від 29.05.2024 р.). Відповідно була виписана податкова накладна № 17.

-Покупець не сплатив за товар, відповідно до п, 7.3 договору, у зв`язку із за блокуванням податкової накладної.

14.05.2024 товар придбаний у ТОВ «Виробничі технології» (код ЄДРПОУ 44563305) за договором №01/08 від 01.02.2023 за накладною № 4 від 17.01.2024 та № 13 від 14.05.2024 Доставка власним автомобілем по м. Київ на склад підприємства. Сплата була за платіжним дорученням № 1459 від 10.06.2024, про що свідчить виписка банку від 10.06.2024.

-Всі господарські операції знайшли своє відображення в ОСВ за травень 2024 року по рахункам 281, 631, 361, 311.

До додаткових пояснень було долучено наступні додатки: 1. Податкова накладна №17 від 29.05.2024 з квитанцією про зупинення; 2.Видаткова накладна № 74 від 29.05.2024 на АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ»; 3. Договір поставки № УЗ/ВК-87/2024-Ю від 29.03.2024 з АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ»; 4. Накладна на отримання товару № 13 від 14.05.24, ТТН та специфікація; 5.Виписка банку АТ КОМІНБАНК від 10.06.2024; 6. Платіжне доручення № 1459 від 10.06.2024; 7. Договір оренди складу № 0506209 від 01.07.2023; 8. Договір оренди автомобілів № НРТ098460 від 20.07.2022 р.; 9. Договір оренди офісу № б/н від 31.12.2022. 10 Договір оренди складу №0506209 від 01.07.2023; 11. Штатний розклад № б/н від 01.04.2024. 12. Виписка по ОС В по рахунку 104 за травень 2024 року; 13. Виписка по ОС В по рахунку 281 за травень 2024 року, 14. Виписка по ОС В по рахунку 631 за травень 2024 року, 15. Виписка по ОСВ по рахунку 361 за травень 2024 року; 16.Виписка по ОСВ по рахунку 311 за травень 2024 року (а.с. 8-26).

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 № 520, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216 (далі Порядок № 520).

Відповідно до пункту 2 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Згідно пункту 3 Порядку № 520 комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Пунктом 4 Порядку № 520 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до пункту 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з пунктом 6 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Пунктом 11 Порядку № 520 встановлено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Комісією Головного управління ДПС в м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 11315834/40465034 від 27.06.2024 про відмову в реєстрації податкової накладної № 17 від 29.05.2024 (а.с. 28-29).

Підставою для такої відмови контролюючим органом визначено ненаданням/частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Як встановлено судом вище, 22.06.2024 позивач надіслав контролюючому органу в електронному вигляді повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо податкової накладної/розрахунків коригування, реєстрацію якої зупинено за № 17 від 29.05.2024.

Тобто, ТзОВ "СПЕЦТОРГ ТРЕЙД" подано контролюючому органу пояснення та відповідні первинні документи в підтвердження постачання послуг, зазначених в податковій накладній № 17 від 29.05.2024.

Суд вказує на те, що повідомлення Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів Державної податкової служби України від 06.06.2024 не містить конкретного переліку документів, які запропоновано позивачу надати.

Загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його оформлення (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункту 1 Критеріїв, без наведення відповідної підстави і розрахованих показників за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Такий висновок суду відповідає правовій позиції Верховного Суду, зазначеній в постанові від 18.06.2019, за результатом розгляду справи № 0740/804/18, та в постанові від 23.10.2018, за результатом розгляду справи № 822/1817/18.

В даному випадку, позивач надав контролюючому органу копії документів, які передбачені пунктом 5 Порядку № 520, а саме: 1. Податкова накладна №17 від 29.05.2024 з квитанцією про зупинення; 2. Видаткова накладна № 74 від 29.05.2024 на АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ»; 3. Договір поставки № УЗ/ВК-87/2024-Ю від 29.03.2024 з АТ «УКРЗАЛІЗНИЦЯ»; 4. Накладна на отримання товару № 13 від 14.05.24, ТТН та специфікація; 5. Виписка банку АТ КОМІНБАНК від 10.06.2024; 6. Платіжне доручення № 1459 від 10.06.2024; 7. Договір оренди складу № 0506209 від 01.07.2023; 8. Договір оренди автомобілів № НРТ098460 від 20.07.2022; 9. Договір оренди офісу № б/н від 31.12.2022. 10 Договір оренди складу №0506209 від 01.07.2023; 11. Штатний розклад № б/н від 01.04.2024. 12. Виписка по ОС В по рахунку 104 за травень 2024 року; 13. Виписка по ОС В по рахунку 281 за травень 2024 року, 14. Виписка по ОС В по рахунку 631 за травень 2024 року, 15. Виписка по ОСВ по рахунку 361 за травень 2024 року; 16. Виписка по ОСВ по рахунку 311 за травень 2024 року (а.с. 8-26).

Вищевказані первинні документи не мають дефекту форми, змісту або походження, котрі в силу статей 198, 201 Податкового кодексу України, частини 2 статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність", пункту 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 за № 88, спричиняють втрату первинними документами юридичної сили і доказовості.

Будь-яких доказів на спростування вищевказаних фактів представник відповідачів суду не надав.

Таким чином, первинні документи, які позивачем долучені до повідомлення від 22.06.2024 засвідчують факт реального виконання позивачем господарських зобов`язань перед АТ "Українська залізниця".

Як наслідок, суд зазначає, що Комісією Головного управління ДПС в м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, безпідставно не враховано пояснення позивача щодо підтвердження реальності здійснення операцій, за якими складено податкову накладну №17 від 29.05.2024.

Зважаючи на наявність передбачених законодавством первинних документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентом, а також те, що такі документи були надані контролюючому органу, суд дійшов висновку, що в контролюючого органу були відсутні правові підстави для відмови позивачу в реєстрації податкової накладної №17 від 29.05.2024.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони, зокрема, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

При цьому, згідно частин 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23 липня 2002 року у справі Компанія Вестберґа таксі Актіеболаґ та Вуліч проти Швеції Суд визначив, що …адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління.

В даному випадку, відповідач-1 не довів суду правомірність рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №17 від 29.05.2024.

За вищевказаних обставин, Комісія Головного управління ДПС в м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийняла оскаржуване рішення про відмову в реєстрації податкової накладної №17 від 29.05.2024, безпідставно та необґрунтовано, а тому підлягає до скасування.

Щодо заявлених позовних вимог про зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену позивачем податкову накладну №17 від 29.05.2024, то суд зазначає таке.

Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. Відповідно до положень статті 245 КАС України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про: визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання утриматися від вчинення певних дій; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії; інший спосіб захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист таких прав, свобод та інтересів.

Судом враховано при обранні ефективного способу відновлення порушених відповідачем прав позивача такі норми та практику Європейського суду з прав людини.

Так, відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010, якими передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до Державної фіскальної служби відповідного рішення суду). У разі надходження до Державної фіскальної служби рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому, датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду. У першому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, яке ухвалюється саме Комісією Державної фіскальної служби. У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної, при цьому датою реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні або день набрання законної сили рішенням суду.

Європейський суд з прав людини у рішенні від 13.01.2011 (остаточне) у справі "Чуйкіна проти України" (Case of Chuykina v. Ukraine) (Заява N28924/04) констатував: "Суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює "право на суд", в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів (див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі "Голдер проти Сполученого Королівства" (Golder v. the United Kingdom), пп. 28 - 36, Series A N18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє усіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі - провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені (див. рішення у справах "Мултіплекс проти Хорватії" (Multiplex v. Croatia), заява №58112/00, п. 45, від 10 липня 2003 року, та "Кутіч проти Хорватії" (Kutic v. Croatia), заява №48778/99, п. 25, ECHR 2002-II)".

Отже, зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену позивачем податкову накладну №17 від 29.05.2024, буде ефективним способом відновлення порушених відповідачем прав позивача, оскільки забезпечить достатні гарантії того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Підсумовуючи викладене, суд дійшов висновку, що позов Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦТОРГ ТРЕЙД" до Головного управління ДПС в м. Києві, Державної податкової служби України підлягає до задоволення, тому слід визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 27.06.2024 за №11315834/40465034 про відмову в реєстрації податкової накладної №17 від 29.05.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену позивачем податкову накладну №17 від 29.05.2024.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Частиною 8 статті Кодексу адміністративного судочинства України суду надано право покласти судові витрати у справі повністю або частково незалежно від результатів вирішення спору на сторону, внаслідок неправильних дій якої виник спір.

Таким чином, слід стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача - 1 - Головного управління ДПС в м. Києві на користь позивача понесені судові витрати по сплаті судового збору в розмірі 2422,40 грн, оскільки спір виник внаслідок неправильних дій саме цього відповідача.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

позов Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦТОРГ ТРЕЙД" (код ЄДРПОУ - 40465034, вул. Максимовича, буд. 15, каб. 2, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76018) до Головного управління ДПС в м. Києві (код ЄДРПОУ - 44116011, вул. Шолуденка, 33/19, м. Київ, 04116), Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ - 43005393, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення від 27.06.2024 за №11315834/40465034, зобов`язання до вчинення дій - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС в м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, №11315834/40465034 від 27.06.2024 про відмову Товариству з обмеженою відповідальністю "СПЕЦТОРГ ТРЕЙД" в реєстрації податкової накладної № 17 від 29.05.2024 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "СПЕЦТОРГ ТРЕЙД" податкову накладну № 17 від 29.05.2024.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в м. Києві (код ЄДРПОУ - 44116011, вул. Шолуденка, 33/19, м. Київ, 04116), Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ - 43005393, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СПЕЦТОРГ ТРЕЙД" (код ЄДРПОУ - 40465034, вул. Максимовича, буд. 15, каб. 2, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76018) - 2422 (дві тисячі чотириста двадцять дві) гривні 40 копійок судових витрат по сплаті судового збору.

Сторонам рішення надіслати через підсистему "Електронний суд".

Перебіг процесуальних строків, початок яких пов`язується з моментом вручення процесуального документа учаснику судового процесу в електронній формі, починається з наступного дня після доставлення документів до Електронного кабінету в розділ "Мої справи".

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя /підпис/ Микитюк Р.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.12.2024
Оприлюднено23.12.2024
Номер документу123941461
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —300/6857/24

Рішення від 20.12.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 16.09.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні