СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
19 грудня 2024 року Справа № 480/6726/24
Сумський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кравченка Є.Д., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №480/6726/24 за позовом Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області до Головного управління ДПС у Сумській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення,-
В С Т А Н О В И В:
Головне управління Пенсійного фонду України в Сумській області (далі - позивач) звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Сумській області (далі - відповідач), в якій просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби у Сумській області від 23.04.2024 № 493618280407.
Позовні вимоги мотивовані тим, що Головним управлінням ДПС у Сумській області проведено перевірку Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області щодо своєчасності подання податкової звітності з екологічного податку за 4 квартал 2023 року, за результатами якої складено акт щодо недотримання граничних строків подання податкової звітності. На підставі висновків акту перевірки, контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення від 23.04.2024 № 493618280407, яким до позивача, за порушення граничних строків подання податкової звітності застосовано штраф у розмірі 1020,00 грн.
Звертає увагу суду, що Головне управління Пенсійного фонду України в Сумській області подало податкову декларацію з екологічного податку за 4 квартал 2023 року у межах строку, встановленого положеннями вимог п. 250.2 статті 250 Податкового кодексу України, тобто протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, а саме 09.02.2024 в 15:30:18, що підтверджується квитанцією № 1 про доставку податкової декларації за 4 квартал 2023 року до Державної податкової служби України та квитанцією № 2 про доставку податкової декларації за 4квартал 2023 року до ГУ ДПС у Сумській області.
Відтак, на переконання представника, Головне управління Пенсійного фонду України в Сумській області вчинило всі залежні від нього дії для своєчасної подачі податкової декларації за 4 квартал 2023 року, а саме: надіслало її у встановлений законом строк (09.02.2024), що підтверджено належними доказами та безумовно свідчить про відсутність порушень в частині несвоєчасної подачі такої податкової декларації та, відповідно, виключає відповідальність за таке порушення.
Ухвалою суду від 01.08.2024 позовна заява прийнята до розгляду, відкрито провадження по справі № 480/6726/24, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, встановлені строки для подання відзиву, відповіді на відзив та заперечень.
Від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, у якому останній позовні вимоги не визнав, просив відмовити у їх задоволенні. Зазначена позиція мотивована тим, що Головним управлінням ДПС у Сумській області проведено камеральну перевірку своєчасності подання позивачем податкової звітності з екологічного податку за 4 квартал 2023 року, за наслідками якої складено акт від 02.04.2024 № 3713/А/18-28-04-07/21108013. У висновку зазначеного акту перевірки контролюючий орган вказав на порушення Головним управлінням Пенсійного фонду України в Сумській області строків подання до контролюючого органу податкової декларації з екологічного податку за 4 квартал 2023 року, зокрема поданння такої звітності до Шосткинської ДПІ Головного управління ДПС у Сумській області після граничного терміну подання, а саме -12.03.2024.
Представник вказує, що пунктом 250.2 статті 250 Податкового кодексу України визначено, що платники податку складають податкові декларації за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового кодексу України, подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, зокрема, за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, скиди забруднюючих речовин у водні об`єкти, розміщення протягом звітного кварталу відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах - за місцем розміщення стаціонарних джерел, спеціально відведених для цього місць чи об`єктів.
Таким чином, на переконання представника, податкова декларація екологічного податку, разом із розрахунком за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення, розташованими на території смт Недригайлів, повинна подаватися до Недригайлівської ДПІ Головного управління ДПС у Сумській області (код ДПІ 1810) у термін до 09.02.2024.
Водночас, відповідно до даних підсистеми «Обробка податкової звітності» ІКС «Податковий блок» 09.02.2024 о 15 год. 30 хв. в електронному вигляді прийнято податкову декларацію екологічного податку за 4 квартал 2023 року (за викиди забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, розташованими на території смт Недригайлів), подану ГУ ПФУ в Сумській області до ДПІ в м. Суми (код ДПІ 1819), замість необхідної - до Недригайлівської ДПІ (код ДПІ 1810).
За наведених обставин, на переконання представника, податкове повідомлення-рішення від 23.04.2024 № 493618280407, яким за порушення пп. 49.18.2 пункту 49.18 статті 49, пункту 250.2 статті 250 Податкового кодексу України за несвоєчасне подання податкової звітності з екологічного податку за 4 квартал 2023 року до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 1020,00 грн., прийнято у відповідності до норм чинного податкового законодавства та скасуванню не підлягає.
Від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій представник зокрема зазначив, що підставою для застосування штрафних санкцій в межах приписів пункту 250.2 статті 250 Податкового кодексу та складання податкового повідомлення-рішення є несвоєчасне подання податкової декларації з екологічного податку. Представник вказав, що відповідачем не заперечується факт прийняття податкової декларації екологічного податку за 4 квартал 2023 року (за викиди забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, розташованими на відповідній території) 09.02.2024, тобто в межах строку, визначеного пунктом 250.2 статті 250 ПК України. Зважаючи на зазначене, на думку позивача, дії головного управління не містять складу податкового правопорушення, передбаченого пунктом 250.2 статті 250 ПК України, вираженого в несвоєчасному поданні податкової декларації, що виключає можливість застосування штрафних санкцій до останнього.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши наявні в ній докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов не підлягає задоволенню, з огляду на наступне.
Як встановлено судом, Головним управлінням ДПС у Сумській області проведено камеральну перевірку своєчасності подання Головним управлінням Пенсійного фонду України в Сумській області податкової звітності з екологічного податку за 4 квартал 2023 року, за результами якої уповноваженою особою складено акт від 02.04.2024 № 3713/А/18-28-04-07/21108013 (зв. бік а.с.7-9).
Згідно висновків зазначеного акту встановлено несвоєчасне подання Головним управлінням Пенсійного фонду України у Сумській області податкової декларації з екологічного податку за 4 квартал 2023 року (пункт 250.2 статті 250 розділу VIII Податкового кодексу України).
При перевірці використано:
- дані ІКС «Податковий блок»;
- податкову декларація екологічного податку за IV квартал 2023 року з додатками 1 до декларації, реєстраційний № 9385312698 від 12.03.2024, надана до ГУ ДПС у Сумській області (Недригайлівська ДПІ) в електронному вигляді;
- інформація щодо застосованих протягом року штрафних санкцій за неподання/несвоєчасне подання податкової звітності, передбачених пунктом 120.1 статті 120 розділу II Кодексу.
У вказаному акті зазначено дату отримання органом ДПС України звітності - - 12.03.2024, граничний термін подання звітності - 09.02.2024.
На підставі акту перевірки від 02.04.2024 № 3713/А/18-28-04-07/21108013 відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення від 23.04.2024 № 493618280407, яким за порушення пп. 49.18.2 пункту 49.18 статті 49, пункту 250.2 статті 250 Податкового кодексу України до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 1020,00 грн. (а.с. 6).
Не погодившись з рішенням Головного управління ДПС у Сумській області, позивач подав скаргу до Державної податкової служби України з вимогою скасувати податкове повідомлення-рішення від 23.04.2024 № 493618280407 (а.с. 13-14). Проте, рішенням Державної податкової служби України від 08.07.2024 № 8728/5/98-00-06-03-02-05 (а.с. 15-16) скаргу залишено без задоволення та податкове повідомлення-рішення від 23.04.2024 №493618280407 без змін.
Вважаючи винесене податкове повідомлення-рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить із наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).
За вимогами підпункту 16.1.4 п. 16.1 ст.16 ПК України передбачено, що платник податків зобов`язаний, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до пунктів 36.1 - 36.3 ст. 36 ПК України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.
Пунктом 16.1 ст. 16 ПК України зобов`язано платника податків подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Згідно із п. 46.1 ст. 46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов`язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
За приписами п. 49.2 ст. 49 ПК України платник податків зобов`язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Предметом розгляду у цій справі є правомірність винесення Головним управлінням ДПС у Сумській області податкового повідомлення-рішення від 23.04.2024 № 493618280407, яким за порушення вимог пп. 49.18.2 пункту 49.18 статті 49, пункту 250.2 статті 250 Податкового кодексу України за несвоєчасне подання податкової звітності з екологічного податку до Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) у сумі 1020,00 грн.
Так, порядок подання податкової звітності та сплати екологічного податку врегульовано положеннями ст. 250 ПК України.
Відповідно до п. 250.1, п. 250.2 ст. 250 ПК України базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному кварталу. Платники податку складають податкові декларації за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, подають їх протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, до контролюючих органів та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, скиди забруднюючих речовин у водні об`єкти, розміщення протягом звітного кварталу відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах - за місцем розміщення стаціонарних джерел, спеціально відведених для цього місць чи об`єктів; за утворення радіоактивних відходів та тимчасове зберігання радіоактивних відходів понад установлений особливими умовами ліцензії строк - за місцем перебування платника на податковому обліку у контролюючих органах.
Якщо місце подання податкових декларацій не збігається з місцем перебування на податковому обліку підприємства, установи, організації, громадянина - суб`єкта підприємницької діяльності, яким в установленому порядку видано дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, спеціальне водокористування та розміщення відходів, до контролюючого органу, в якому таке підприємство, установа, організація або громадянин - суб`єкт підприємницької діяльності перебуває на обліку, подаються протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) періоду, копії відповідних податкових декларацій (п.250.8. ст. 250 ПК України).
З аналізу вказаних норм у межах спірних правовідносин, що розглядаються, суд дійшов висновку, що обов`язок платника податків щодо подання податкової звітності з екологічного податку розрахованого за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення може вважатися виконаним, за умови подання платником податкової звітності до контролюючого органу за місцем розміщення таких стаціонарних джерел забруднення у термін протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу.
При цьому, приписами п.250.8 ст. 250 ПК України встановлено, що у випадку якщо місце подання податкових декларацій не збігається з місцем перебування на податковому обліку установи, платника зобов`язаний направити копії відповідної податкової декларації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) періоду до контролюючого органу, в якому установа, перебуває на обліку.
Згідно з пунктом 49.3 статті 49 Податкового кодексу податкова декларація подається за вибором платника податків , якщо інше не передбачене Податковим кодексом України, в один із таких способів:
а) особисто платником податків, або уповноваженою на це особою;
б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
в) засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Загальні принципи організації інформаційного обміну під час подання платниками податків податкової звітності до органів державної податкової служби України у електронній формі із використанням електронного цифрового підпису визначені Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами та зареєстрованою у Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827 (далі - Порядок, у редакції, чинній на дату виникнення спірних правовідносин), дія якого поширюється на Державну податкову службу України та її територіальні органи, платників податків, які за власним бажанням подають податкові документи в електронному вигляді.
Відповідно до положень п.8 розділ ІІ цього Порядку перша квитанція надсилається автору електронного документа протягом двох годин з часу його отримання контролюючим органом, в іншому разі - протягом перших двох годин наступного операційного дня.
У першій квитанції, що формується за результатами автоматизованої перевірки, зазначеної у пункті 7 цього розділу, повідомляється про результати такої перевірки. У разі негативних результатів автоматизованої перевірки у першій квитанції повідомляється про неприйняття електронного документа із зазначенням причин, у такому випадку друга квитанція не формується. На першу квитанцію накладається кваліфікована електронна печатка контролюючого органу, здійснюється її шифрування та надсилання автору електронного документа. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в контролюючому органі.
Якщо автору протягом встановленого строку після відправки електронного документа не надійшла перша квитанція, електронний документ вважається не одержаним адресатом.
Відповідно до положень пунктів 9, 10, 11 розділ ІІ Порядку не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції, якщо інше не встановлено нормативно-правовими актами та цим Порядком, формується друга квитанція.
Друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. В другій квитанції зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та підписувача (підписувачів) електронного документа та автора квитанції).
На другу квитанцію накладається кваліфікована електронна печатка контролюючого органу, здійснюється її шифрування та надсилання автору електронного документа. Другий примірник другої квитанції зберігається в контролюючому органі.
У разі наявності другої квитанції про прийняття електронного документа датою та часом прийняття (реєстрації) електронного документа контролюючим органом вважаються дата та час, зафіксовані у першій квитанції.
Так, позивачем засобами електронного зв`язку 09.02.2024 було подано до Сумської ДПІ Головного управління ДПС у Сумській області (код 1819) податкову декларацію зі сплати екологічного податку та розрахунок за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення, розташованими на території смт Недригайлів, (код Недригайлівської громади за КАТОТТГ UA59060090000012687, код смт Недригайлів - UA59060090010092203), що підтверджується сформованими в автоматитозованій системі квитанціями № 1 та № 2 (зв. бік а.с.11- 12).
Водночас, фактично у цій справі відсутній спір щодо граничного терміну подання податкової звітності з екологічного податку за 4 квартал 2023 року, яким є дата - 09.02.2024, проте спірним є питання щодо уповноваженого контролюючого органу, до якого подається податкова звітність.
Так, у графі № 7 розрахунку за викиди в атмосферне повітря забруднюючих речовин стаціонарними джерелами забруднення № 1 (а.с. 11) «Код за КАТОТТГ адміністративно-територіальної одиниці за місцем розташуванням джерела забруднення» вказаного розрахунку зазначений код: UA59060090010092203.
За вказаним кодом КАТОТТГ UA59060090010092203 у розрахунку позивача зазначене місце розташування джерела забруднення, яке знаходяться на території смт. Недригайлів.
Таким чином, враховуючи, що у податковій декларації здійснено розрахунок екологічного податку, що справляється за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення, що розміщене на території смт.Недригайлів, позивач був зобов`язаний на виконання вимог п. 250.2 ст. 250 ПК України подати вказану податкову звітність до Недригайлівської ДПІ Головного управління ДПС у Сумській області, та на виконання вимог п. 250.8 ст. 250 ПК України направити копію відповідної звітності до контролюючого органу, в якому установа, перебуває на обліку, тобто Сумської ДПІ Головного управління ДПС у Сумській області.
Водночас, матеріали справи не містять доказів подання податкової звітності у межах граничного строку до Недригайлівської ДПІ Головного управління ДПС у Сумській області.
Посилання позивача, що подання податкової звітності у межах граничного строку - 09.02.2024, до Сумської ДПІ Головного управління ДПС у Сумській області свідчить про відсутність порушень в частині несвоєчасної подачі такої податкової декларації та, відповідно, виключає відповідальність за таке порушення, є помилковою, оскільки сама юридична конструкція норми пункту 250.2 статті 250 ПК України, якою встановлено імперативні вимоги щодо граничних термінів подання податкової звітності та способу подання такої звітності не припускає неоднозначного (множинного) трактування прав та обов`язків платників податків, зокрема в частині визначення уповноваженого контролюючого органу, до якого має подаватися вказана звітність.
Разом з тим, як встановлено судом, позивачем засобами електронного зв`язку 12.03.2024 було подано до Недригайлівської ДПІ Головного управління ДПС у Сумській області податкову декларацію зі сплати екологічного податку за 4 квартал 2023 року, що підтверджується сформованою в автоматизованій системі квитанцією № 2 (а.с. 32).
За результатами проведеної камеральної перевірки своєчасності подання податкової звітності з екологічного податку уповноваженою особою Головного управління ДПС у Сумській області складено акт від 02.04.2024 № 3713/А/18-28-04-07/21108013, згідно висновків якого встановлено несвоєчасне подання податкової декларації з екологічного податку за 4 квартал 2023 року (пункт 250.2 статті 250 ПКУ розділу VIII Податкового кодексу України).
У вказаному акті зазначено дату отримання органом ДПС України звітності - 12.03.2024, граничний термін подання звітності - 09.02.2024.
Відповідно до пункту 120.1 статті 120 ПК України, неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 340 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
Відтак, враховуючи, що за результатами перевірки своєчасності подання податкової звітності встановлено несвоєчасне подання Головним управлінням Пенсійного фонду України в Сумській області податкової звітності з екологічного податку за 4 квартал 2023 року, що є порушенням пункт 250.2 статті 250 ПКУ розділу VIII Податкового кодексу України, у контролюючого органу були законні підстави для застосування відповідальності, передбаченої пункту 120.1 статті 120 ПК, а саме накладення штрафу у розмірі 1020,00 грн.
Таким чином, суд дійшов висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийняте на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені законодавстом, відтак підстави для його скасування відсутні.
Посилання позивача на необхідність врахування висновків, викладених у постанові Третього апеляційного адміністративного суду від 30.01.2024 у справі № 160/8964/23 та рішенні Волинського окружного адміністративного суду від 08.09.2023 у справі №140/12333/23, є помилковими, оскільки відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує лише висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
За таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для задоволення даного адміністративного позову.
Підстави для вирішення судом питання про розподіл між сторонами судових витрат у відповідності до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України відсутні.
Керуючись ст.ст. 90, 139, 143, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову Головного управління Пенсійного фонду України в Сумській області до Головного управління ДПС у Сумській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення - рішення відмовити.
Рішення може бути оскаржено до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Є.Д. Кравченко
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.12.2024 |
Оприлюднено | 23.12.2024 |
Номер документу | 123942607 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них екологічного податку |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
Є.Д. Кравченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні