Рішення
від 20.12.2024 по справі 520/28069/24
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

20 грудня 2024 року № 520/28069/24

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кухар М.Д. розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1 ) до Міністерства внутрішніх справ України (вул. Богомольця Академіка, буд. 10,м. Київ,01024, код ЄДРПОУ00032684) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просив суд:

-Визнати протиправною бездіяльність Міністерства внутрішніх справ України, яка полягає у не зазначенні в довідці про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2020, 01.01.2021 та 01.01.2022 років, яка видана на виконання рішення Харківського окружного адміністративного суду від 18 квітня 2024 року у справі №520/3187/24, відомостей про розміри шомісячних додаткових видів грошового забезпечення зобов`язати Міністерство внутрішніх справ України підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві оновлену довідку про розмір грошового забезпечення станом на 01 січня 2020 року за відповідною або аналогічною посадою, яку ОСОБА_1 займав на дату звільнення із служби у відповілності до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 N2262-XIl «Пpo пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», статті 9 Закону України від 20.12.1991 N2011-XIl «Про соціальний і правовий захист військовоелужбовців та членів їх сімей» та врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», щодо визначення посадового складу і окладу за військовим званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого Законом України «Про державний бюджет України» на 01 січня 2020 року який складав 2102,00 грн, на відповідний тарифний коефіціснт згідно з додатками 1, 12, 13, 14 до постанови Кабінету Міністрів України № 704 від 30.08.2017, та з обов`язковим зазначенням відомостей про надбавку за вислугу років та розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення які фактично встановлені на січень 2020 року та обчислені із перерахованих окладів; а саме: надбавки за особливості проходження служби у розмірі 50% посадового окладу з Урахуванням окладу за військовим званням та надбавки за вислугу років; надбавки за службу в умовах режимних обмежень у розмірі - 15% посадового окладу, надбавки за кваліфікацію у розмірі - 5% посадового оклалу та премії - ПО% віл посалового окладу, для здійснення обчислення та перерахунку з 01.02.2020 основного розміру його пенсії;

-Зобовязати Міністерство внутрішніх справ України підгогувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві оновлену довідку про розмір грошового забезпечення станом на 01 січня 2021 року за відповідною або аналогічною посадою, яку ОСОБА_1 займав на дату звільнення із служби у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 N2262-XІІ «Пpо пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких іиших осіб», статті 9 Закону України віл 20.12.1991 N2011-XІІ.«Пpo соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» та з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», щодо визначення посадового окладу і окладу за військовим званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого Законом України «Про державний бюджет України» на 01 січня 2021 року який складав 2270,00 грн. на відповідний тарифний коефіцісит згілно з додатками 1, 12, 13, 14 до постанови Кабінету Міністрів України № 704 від 30.08.2017, та з обов`язковим зазначенням відомостей про надбавку за вислугу років та про розміри шомісячних додаткових видів грошового забезпечення які фактично встановлені на січень 2021 року та обчислені із перерахованих окладів, а саме: надбавки за особливості проходження служби у розмірі - 50% посалового окладу з урахуванням окладу за військовим званням та надбавки за вислугу років; надбавки за службу в умовах режимних обмежень розмірі - 15% посадового окладу; надбавки за кваліфікацію у розмірі -5% посалового окладу та премії - 130% від посадового оклалу для здійснення обчислення та перерахунку з 01.02.2021 основного розміру його пенсії;

-Зобов`язати Міністерство внутрішніх справ України підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в м. Києві оновлену довідку про розмір грошового забезпечення станом на 01.01.2022 за відповідною або аналогічною посадою, яку ОСОБА_1 займав на дату звільнення із служби у відповідності до вимог статей 43 і 63 Закону України від 09.04.1992 N2262- XII «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», статті 9 Закону України від 20.12.1991 N62011-XІІ «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» та з врахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб», щодо визначення посадового окладу і окладу за військовим званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого Законом України «Про державний бюджет України» на 01 січня 2022 року який складав 2481,00 грн, на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13, 14 до постанови Кабінету Міністрів України № 704 від 30.08.2017, та з обов`язковим зазначенням відомостей про надбавку за вислугу років та розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення які фактично встановлені на січень 2022 року та обчислені із перерахованих окладів, а саме: надбавки за особливості проходження служби у розмірі-50% посадового окладу з урахуванням окладу за військовим званням та надбавки за вислугу років; надбавки за службу в умовах режимних обмежень у розмірі - 15% посадового окладу, надбавки за кваліфікацію у розмірі -5% посадового окладу та премії - 180% від посадового окладу, для здійснення обчислення та перерахунку з 01.02.2022 основного розміру його пенсії.

Ухвалою суду від 09.10.2024 року позов залишено без руху та запропоновано сплатити судовий збір.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 14.10.2024року відкрито спрощене провадження в порядку, передбаченомустаттею 262 Кодексу адміністративного судочинства України, та запропоновано відповідачу надати відзив на позов. Запропоновано позивачу подати до суду відповідь на відзив, а відповідачу - заперечення протягом п`яти календарних днів з моменту отримання відповідних документів.

У встановлений судом строк, відповідач надав відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що у спірних правовідносинах діяв відповідно до вимог чнного законодавства, щодо задоволення позовних вимог заперечував.

Відповідно до частини 5статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Згідно зістаттею 258 Кодексу адміністративного судочинства Українисуд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Суд, дослідивши та оцінивши наявні в матеріалах справи докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, вважає, що позовні вимоги не підлягають задоволенню, з огляду на наступне.

Відповідно до ч. 2ст. 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що є перебуває на пенсійному обліку в Головному управління Пенсійного фонду України в м. Києві (далі -ГУ ПФУ) та отримує пенсію за вислугу років відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" від 09.04.1992 N2262-XIІ в розмірі 82% грошового забезпечення.

На виконання рішення Харківського окружного адміністративного суду від 18 квітня 2024 року у справі № 520/3187/24 за позовом ОСОБА_1 , відповідачем оформлено довідку про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії від 15.08.2024 № 51/9311 станом на 01.01.2020, 01.01.2021, 01.01.2022 та направлено до Головного управління Пенсійного фонду Украіни в м. Києві листом від 19.08.2024 N1658/51-2024.

Ознайомившись зі змістом наданої довідки, позивачу стало відомо, що зазначена довідка не містить відомостей про надбавку за особливості проходження служби у розмірі - 50% посадового окладу з урахуванням окладу за віиськовим званням та надбавки за вислугу років, надбавка за кваліфікацію встановлена у розмірі 3 % замість 5% посадового окладу та не містить інформації про премію 110 % (станом на 01.01.2020), 130 %-(станом на 01.01.2021) та 180% (станом на 01.01.2022) від посадового окладу для здійснення обчислення та перерахунку з 01.02.2020., з 01.02.2021 та з 01.02.2022, що суперечить положенням постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704.

Окрім цього, позивача вказує, що зазначена довідка не відповідає формі визначеній у додатку 2 постанови Кабінету Міністрів України від 13.02.2008 року № 45, та не відповідає положенням п.5 зазначеної постанови, ер. 9 Закону № 2011-XІІ, та ст. 43,63 Закону N2262-Xll, оскільки взагалі не містить відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії а саме: не містить віломостей про налбавку за особливості проходження служби (50% від посадового окладу з урахуванням оклалу за військовим званням та надбавки за вислугу років) та премії (від посадового окладу) що встановлені положеннями чинного законодавства станом на дату виникнення права на перерахунок пенсії позивача.

Отже спірним питанням у даній справі є саме зміст довідки від 15.08.2024 N9 51/9311 щодо складу та розміру шомісячних додаткових видів грошового забезпечення, виданої на виконання рішення Харківського окружного адміністративного суду від 18 квітня 2024 року у справі № 520/3187/24.

Отже, предмет даного позову стосується не належного, на думку позивача, виконання вищезазначеного рішення Харківського окружного адміністративного суду від 18 квітня 2024 року у справі № 520/3187/24.

Відповідно до частини 2статті 19 Конституції Україниоргани державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Закон України «Про виконавче провадження»визначає умови і порядок виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), що відповідно до закону підлягають примусовому виконанню у разі невиконання їх у добровільному порядку.

Відповідно дост. 1 Закону України «Про виконавче провадження»виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб) - це сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначеніКонституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цьогоЗакону, а також рішеннями, які відповідно до цьогоЗаконупідлягають примусовому виконанню.

Згідно з частиною першоюстатті 383 Кодексу адміністративного судочинства Україниособа-позивач, на користь якої ухвалено рішення суду, має право подати до суду першої інстанції заяву про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання такого рішення суду, або порушення прав позивача, підтвердженим таким рішенням суду. Відповідно до ч. 6 цієї статті за відсутності обставин протиправності відповідних рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень - відповідача за порушення ним прав, свобод, інтересів особи-позивача, адміністративний позов не підлягає задоволенню.

Суд зазначає, що позивачем подано даний позов Головного управління Пенсійного фонду України в Харківській області фактично про зобов`язання виконати рішення суду в загальному порядку, а не в порядку, передбаченомуст. 383 Кодексу адміністративного судочинства України, що вбачається з позовної заяви.

Набрання рішенням суду законної сили породжує такі правові наслідки: вирішується спір між сторонами, рішення суду стає загальнообов`язковим, є незмінним та остаточним та може бути виконано примусово.

Суб`єкт владних повноважень не може бути зобов`язаний виконувати судове рішення шляхом ухвалення судом іншого рішення, оскільки примусове виконання постанови суду здійснюється в порядку, передбаченомуЗаконом України «Про виконавче провадження», в межах виконавчого провадження з виконання виконавчого листа.

При розгляді позовної вимоги позивача щодо виконання окремого судового рішення в іншій справі суд не має права зобов`язувати виконувати рішення суду шляхом ухвалення нового судового рішення, оскільки порушуються процесуальні нормиКодексу адміністративного судочинства України, зокрема те, що виконавче провадження становить завершальну стадію судового провадження.

Отже, враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги ОСОБА_2 задоволенню непідлягають.

Керуючись статтями14,243-246,293,295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ) до Міністерства внутрішніх справ України(м. Київ, вул.. Богомольця, 10, код ЄДРПОУ 00032684) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Кухар М.Д.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.12.2024
Оприлюднено23.12.2024
Номер документу123943186
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —520/28069/24

Ухвала від 03.02.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 27.01.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Ухвала від 23.01.2025

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Рішення від 20.12.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 14.10.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

Ухвала від 09.10.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Кухар М.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні