ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№380/22171/24
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 грудня 2024 року
Львівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Коморного О.І. розглянув за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 про визнання протиправною бездіяльності Третьої Львівської державної нотаріальної контори Львівської області та зобов`язання вчинити дії.
Обставини справи.
До Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 з вимогами:
- визнати бездіяльність Третьої львівської державної нотаріальної контори Львівської області протиправною щодо ненадання відповіді на запит від 29.05.2024 та запитуваної у ньому інформації;
- зобов`язати Третю львівську державну нотаріальну контору Львівської області у п`ятиденний строк з моменту набрання судовим рішенням законної сили надати відповідь на запит від 29.05.2024 та запитувану у ньому інформацію.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач посилається на те, що на офіційну електронну адресу відповідача надіслано запит щодо надання копій табелів обліку використання робочого часу державних нотаріусів Третьої львівської державної нотаріальної контори Львівської області за листопад, грудень місяці 2019 року та січень місяць 2020 року, відповідь на який просила надіслати в електронному та паперовому вигляді на зазначені поштові адреси у термін, визначений ч. 1 ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», не пізніше п`яти робочих днів з дня його отримання.
Зазначає, що не було надано відповіді на запит від 29.05.2024 та запитуваної у ньому інформації.
Відтак, таку бездіяльність відповідача вважає неправомірною відмовою в наданні інформації її розпорядником, а тому вона звернулась до суду за захистом порушеного права.
Ухвалою від 01 листопада 2024 року позивача звільнено від сплати судового збору.
Ухвалою від 01 листопада 2024 року провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Ухвалою суду від 28 листопада 2024 року клопотання позивача про встановлення сторонам у справі строків для подання відповіді на відзив та заперечення залишено без розгляду.
Відповідач щодо задоволення позову заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву. Зазначає, що із доданого до відзиву скріншоту електронної пошти, Третя Львівська державна нотаріальна контора Львівської області 29.05.2024 року не отримувала жодних інформаційних повідомлень, у тому числі й від позивачки. Найближчі інформаційні повідомлення датовані 27.05.2024 року та 31.05 2024 року. Таким чином, відповідач 29.05.2024 року жодних інформаційних повідомлень не отримуваd, зокрема й від позивача.
Зважаючи на це, у діях відповідача немає ознак протиправної бездіяльності. Унаслідок не одержання відповідачем засобами електронного зв`язку інформаційного запиту від позивача, відповідач не міг розглянути та надати затребувану нею інформацію.
З наведених підстав просить відмовити в задоволенні позову.
Відповідно до приписів п. 2 ч. 1, ч. 2 ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.
Оскільки відсутні клопотання будь-якої зі сторін про розгляд справи у судовому засіданні з викликом сторін, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Суд на підставі заяв по суті справи, якими згідно з ч. 3 ст. 263 Кодексу адміністративного судочинства України, є позов та відзив, відповідь на відзив, а також поданих сторонами доказів
встановив:
29 травня 2024 року на офіційну електронну адресу Третьої львівської державної нотаріальної контори Львівської області позивачем надіслано запит щодо надання копій табелів обліку використання робочого часу державних нотаріусів Третьої львівської державної нотаріальної контори Львівської області за листопад, грудень місяці 2019 року та січень місяць 2020 року, відповідь на який просила надіслати в електронному та паперовому вигляді на зазначені поштові адреси у термін, визначений ч. 1 ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», не пізніше п`яти робочих днів з дня його отримання.
Станом на 29.10.2024 Третьою Львівською державною нотаріальною конторою Львівської області не надано відповіді на запит від 29.05.2024 та запитуваної у ньому інформації.
Відтак, таку бездіяльність відповідача вважає неправомірною відмовою в наданні інформації її розпорядником, що суперечить вимогам чинного законодавства України, порушує право на отримання інформації і підлягає оскарженню в судовому порядку.
Згідно з ч.1 ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.34 Конституції України, кожному гарантується право на свободу думки і слова, на вільне вираження своїх поглядів і переконань. Кожен має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб - на свій вибір.
Зазначеній нормі кореспондує положення ч.1 ст.5 Закону України Про інформацію №2657-XII, згідно якої кожен має право на інформацію, що передбачає можливість вільного одержання, використання, поширення, зберігання та захисту інформації, необхідної для реалізації своїх прав, свобод і законних інтересів.
Порядок здійснення та забезпечення права кожного на доступ до інформації, що знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом, та інформації, що становить суспільний інтерес, визначено Законом України від 13.01.2011 року №2939-VI Про доступ до публічної інформації (далі Закон №2939-VI).
Згідно з ч.1 ст.1 цього Закону, публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом. Публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 Закону №2939-VI, право на доступ до публічної інформації гарантується, серед іншого, обов`язком розпорядників інформації надавати та оприлюднювати інформацію, крім випадків, передбачених законом.
Згідно зі ст.5 цього ж Закону, доступ до інформації забезпечується шляхом: 1) систематичного та оперативного оприлюднення інформації: в офіційних друкованих виданнях; на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет; на єдиному державному веб-порталі відкритих даних; на інформаційних стендах; будь-яким іншим способом; 2) надання інформації за запитами на інформацію.
Статтею 12 Закону №2939-VI визначено, що суб`єктами відносин у сфері доступу до публічної інформації є: 1) запитувачі інформації - фізичні, юридичні особи, об`єднання громадян без статусу юридичної особи, крім суб`єктів владних повноважень; 2) розпорядники інформації - суб`єкти, визначені у статті 13 цього Закону; 3) структурний підрозділ або відповідальна особа з питань доступу до публічної інформації розпорядників інформації.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.13 Закону №2939-VI, розпорядниками інформації для цілей цього Закону визнаються, зокрема, суб`єкти владних повноважень - органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування, органи влади Автономної Республіки Крим, інші суб`єкти, що здійснюють владні управлінські функції відповідно до законодавства та рішення яких є обов`язковими для виконання.
У п.6 ч.1 ст.14 Закону №2939-VI визначено, що розпорядники інформації зобов`язані надавати та оприлюднювати достовірну, точну та повну інформацію, а також у разі потреби перевіряти правильність та об`єктивність наданої інформації і оновлювати оприлюднену інформацію.
Відповідно до ч.ч.1, 2, 4, 5 ст.19 Закону №2939-VI, запит на інформацію - це прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.
Запитувач має право звернутися до розпорядника інформації із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
Письмовий запит подається в довільній формі.
Запит на інформацію має містити: 1) ім`я (найменування) запитувача, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв`язку, якщо такий є; 2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу це відомо; 3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
Згідно із ч.1 ст.20 Закону №2939-VI, розпорядник інформації має надати відповідь на запит на інформацію не пізніше п`яти робочих днів з дня отримання запиту.
Положеннями ст.23 Закону №2939-VI передбачено, що рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду. Запитувач має право оскаржити, серед іншого, надання недостовірної або неповної інформації; несвоєчасне надання інформації. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.
Аналізуючи наведені положення законодавства, суд, у контексті цього спору, враховує, що 06.02.2024 року позивач звернувся до відповідача із запитом на отримання публічної інформації, в якому на підставі та в порядку, встановленому Законом України Про доступ до публічної інформації, просив надати інформацію.
Позивач стверджує, що запит від 29.05.2024 отриманий відповідачем 29.05.2024, тому відповідь на нього повинна бути надана не пізніше 04.06.2024, однак відповідь на даний запит їй не надходила.
Суд зазначає, що ключовим у цій справі є встановлення отримання відповідачем запиту на надання публічної інформації та надання відповідачем запитуваної інформації.
Позивачем надано до позовної заяви скріншот (а.с.5) пошти Укрнет з відправленим запитом відповідачеві.
Суд зазначає, що наявність листа у папці "відправленні" у позивача та відсутність листа у папці "вхідні" на електронній пошті відповідача відповідно не свідчить про отримання/неотримання листа відповідачем, а лише про наявність/відсутність цифрових даних.
Доказів того, що відправлений позивачем запит відповідачем отриманий (звіт про доставку електронного листа відповідачеві на офіційну електронну адресу), а тим більше прочитаний, позивачем до справи не поданий.
Відповідно до положень статті 23 Закону України «Про доступ до публічної інформації» рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації можуть бути оскаржені до керівника розпорядника, вищого органу або суду. Запитувач має право оскаржити: 1) відмову в задоволенні запиту на інформацію; 2) відстрочку задоволення запиту на інформацію; 3) ненадання відповіді на запит на інформацію; 4) надання недостовірної або неповної інформації; 5) несвоєчасне надання інформації; 6) невиконання розпорядниками обов`язку оприлюднювати інформацію відповідно до статті 15 цього Закону; 7) інші рішення, дії чи бездіяльність розпорядників інформації, що порушили законні права та інтереси запитувача. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності розпорядників інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Оскільки судом при розгляді справи на підставі досліджених доказів не встановлено отримання відповідачем запиту на інформацію, а лише є доказ надіслання, суд дійшов висновку про відсутність підстав визнавати бездіяльність Третьої Львівської державної нотаріальної контори Львівської області протиправною щодо ненадання відповіді на запит від 29.05.2024 та запитуваної у ньому інформації, оскільки належних та допустимих доказів отримання відповідачем такого запиту матеріали справи не містять.
Відповідно відсутні підстави зобов`язати Третю львівську державну нотаріальну контору Львівської області у п`ятиденний строк з моменту набрання судовим рішенням законної сили надати відповідь на запит від 29.05.2024 та запитувану у ньому інформацію
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. А, згідно ч.1 ст.90 цього ж Кодексу, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Враховуючи вищенаведене, суд зазначає, що в позові слід відмовити за безпідставністю.
Щодо судових витрат, то питання щодо їх розподілу суд не вирішує, оскільки позивач ухвалою суду від 01.11.2024 року звільнений від сплати судового збору у цій адміністративній справі.
Керуючись ст.ст. 2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, 262, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
постановив:
1. В позові ОСОБА_1 про визнання протиправною бездіяльності Третьої Львівської державної нотаріальної контори Львівської області та зобов`язання вчинити дії відмовити повністю.
2. Судові витрати розподілу не підлягають.
Рішення може бути оскаржене, згідно зі ст. 295 КАС України, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили, згідно зі ст. 255 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складений 18.12.2024.
Суддя Коморний О.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2024 |
Оприлюднено | 23.12.2024 |
Номер документу | 123947262 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на доступ до публічної інформації |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Коморний Олександр Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні